Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Amerikana

Culinaire hotspot van Utrecht

Al je ideeën over de Amerikaanse keuken kun je, na een bezoek aan dit restaurant, overboord gooien. De kaart is origineel en verfrissend, dankzij traditionele Noord Amerikaanse recepten die de kok naar zijn eigen hand heeft gezet. Je bestelt er kleine gerechtjes onder de tien euro, zodat je van alles kunt uitproberen. Het buikspek heeft inmiddels een trouwe schare fans, maar er zijn ook fantastische vis en vegetarische gerechten. De vakkundige bediening zorgt ervoor, dat jij van jouw bezoek geniet.

Meer informatie over restaurant Amerikana

Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 23:30
Zaterdag 17:00- 23:30
Zondag Gesloten

vulto115 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Met de AH-kaart gegeten., bediening was vriendelijk en de uitleg was duidelijk. De gerechten waren zeer smakelijk en oogden ook erg goed. Zeker een restaurant om nog eens terug te komen.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Het 3-gangen menu bestaat uit 3 gerechten die in prinipe € 9.95 per stuk kosten. Wel veel geld voor een Waldorfsalade bestaande uit wat schaafsels bleekselderij, paar rozijnen en walnoten. Geen dressing of andere smaakmaker, ook geen broodje erbij. . Aan ober mijn teleurstelling uitgesproken. ' ja dat kan ik me voorstellen' was het antwoord, hoofd werd afgewend en daar bleef het bij. Kortom: prijs-kwaliteit verhouding is niet in orde. Ook voor de bodempjes wijn moet naar mijn mening te veel betaald worden € 5.95 voor 3 slokken kan niet.
Sandor M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Amerikana is wat ons betreft een vaste waarde in Utrecht. Heerlijk en compacte gerechten, zodat je zonder de verdrinken in te veel verschillende ervaringen een mooie variatie aan gerechten kan eten. Mooi dat de kaart regelmatig nieuwe gerechten kent maar dat pareltjes zoals de verrukkelijke buikspek met mangochutney en de cheesecake in a jar op de kaart blijven. Hierdoor zijn het inmiddels vertrouwde klassiekers geworden. Dikke aanrader dus!
Virginie V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Heerlijk gegeten, het terras is fijn! Weer nieuwe gerechtjes geproefd zoals de kabeljauw ceviche en de tortilla! Doodzonde dat deze tent te koop staat!
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Erg creatieve vegetarische gerechten en de porties hadden een prettig formaat. Terecht dat het vrij vol was. Ik zou met plezier nog een keer gaan :)
Roos E.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij Amerikana! Simpel maar goed doordacht interieur: de roze stoelen zijn een leuke speelse touch. Ontvangst was super gastvrij en de bediening vlot en vrolijk. Gerechten soms wat zwaar (misschien ook wel wat je kunt verwachten van de Amerikaanse keuken), maar zeker origineel en lekker! Cheesecake vonden wij het minst, maar dat is wellicht een kwestie van smaak. We komen zeker terug!
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Zeer lekker gegeten. Eigenaren en bediening hebben plezier in het werk en zorgen voor extra sfeer. Prima bevallen. Een aanrader!
mariannejansen .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Mooie porties. Met aandacht klaargemaakt. Héle vriendelijke bediening. Goede locatie. Echt een aanrader!
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Prima sfeer, leuk concept en heerlijk gegeten. Akoestiek in de ruimte kan misschien nog wat beter, het was druk waardoor je vrij luid moest praten.
Anneroos P.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Fijne sfeer, leuke mensen, heerlijk eten! De buikspek, makreel, beef en cheesecake waren bij ons favoriet. Echt een aanrader, we komen zeker nog eens terug!
Jet H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Amerikana is een leuk restaurant voor een leuke avondje uit. Ze serveren culinaire, amerikaanse gerechtjes. Verassend en smakelijk! Het enthousiasme van het personeel is ook top!
brigitte N.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Dinsdagavond en gereserveerd in de veronderstelling dat het vol zou zitten, maar dus niet. En dat terwijl (verrassing) elk tweede menu gratis is. We waren hier al eerder. Lekkere en spannende gerechtjes, lekker vers ook.
Wij komen terug!
annejohanne .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Bijzondere smaakcombinaties en echt verrassend Amerikaans eten van hoge kwaliteit. Vriendelijk en oplettend personeel, waardoor er een relaxte sfeer hangt. Ook leuk: een compleet andere kaart dan vorige keer dus voor herhaling vatbaar!
Koen D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Prima eten voor een prima prijs! Prettige bediening, al mogen de glazen iets actiever worden bijgeschonken ;-) Kom hier zeker nog eens terug!
Wouter W.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Heerlijke originele kleine gerechten met verrassende smaakcombinaties, geserveerd door enthousiast en ontspannen personeel. Absoluut een aanrader!
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Gegeten in Amerikana met 2 personen. Vooraf broodjes met olijven. Smakelijk en tijdig geserveerd. Bij het eten een glaasje rode en witte wijn. De wijn is goed maar niet royaal geschonken. Eerste gerecht 1 x mac and cheese en 1 x pizza springroll. Mac en cheese lekker met ei en bernaise saus. Springroll pizza ook lekker maar wel weinig gezien de prijs van 10 euro.
Volgende gang 1 x beef taco en 1 x kip. Qua hoeveelheid beter. Beide waren goed van smaak en lekker pittig. Als desert 2 x de frozen yoghurt. Ook hier lekker maar relatief kleine porties met erg weinig fruit.
Afsluitend een thee en ern koffie.
Al met al geslaagd, maar je moet wel weten wat je besteld omdat er relatief veel verschil tussen de gerechten zit qua hoeveelheid. Vrirndelijke bediening en comfortabeke stoelen, zeker een pluspunt.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Lekkere gerechten, weer eens wat anders! Zeker een aanrader om eens te gaan eten! Leuk is dat de gerechten niet te groot zijn, zodat je meerdere dingen kan proberen. Amerikaans, met een andere twist. En probeer de Amerikaanse wijn erbij!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Eten is opmerkelijk en bijzonder. Sommige gerechten verraste in positieve zin andere iets minder. De bediening en service waren meer dan goed.
Marnix B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten, aardig personeel. Uitleg over wat er precies op het bord ligt, kan iets beter. Lekkere wijn en bier! Gerechten verrassend en met leuke twist.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Leuke en verrassende gerechten in een vriendelijke en prettige omgeving.