Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Amerikana

Culinaire hotspot van Utrecht

Al je ideeën over de Amerikaanse keuken kun je, na een bezoek aan dit restaurant, overboord gooien. De kaart is origineel en verfrissend, dankzij traditionele Noord Amerikaanse recepten die de kok naar zijn eigen hand heeft gezet. Je bestelt er kleine gerechtjes onder de tien euro, zodat je van alles kunt uitproberen. Het buikspek heeft inmiddels een trouwe schare fans, maar er zijn ook fantastische vis en vegetarische gerechten. De vakkundige bediening zorgt ervoor, dat jij van jouw bezoek geniet.

Meer informatie over restaurant Amerikana

Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 23:30
Zaterdag 17:00- 23:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Amerikana

Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
lekker gegeten. 4 gangen verrassingsmenu, zelf kiezen van de kaart kan niet meer. niet per sé heel amerikaans, maar wel lekker eten. drankjes zijn wel erg duur (5 euro voor een behoorlijk klein glas wijn, 6,50 voor een biertje) waardoor de rekening uiteindelijk toch nog vrij hoog uitpakt.
John B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Gasten vergeten is geen goede zaak, een half glas wijn maakt twee en half uur voor 2 gangen en dan een uur voor drie gangen (waarvan het vlees lauw was) niet goed. Geef de mensen ook de mogelijkheid er iets bij te kunnen bestellen (friet / brood) want de gangen bestaan uit wel zeer kleine porties.
Marielle M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Hele goede leuke canadese bedienster. Bijzonder lekker eten. Behalve het 1e gerecht dat was minder. De broodbol met chili.
Maar de andere 3 gangen waren echt heerlijk. Vooral de ceviche sprong eruit
Merlijn E.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Lekker avondje gehad. Goede sfeer, leuke bediening, verrassende maaltijden en mooie prijzen. We komen er nog wel een keer terug.
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Mijn vrouw en ik hebben hier gisteravond gegeten. Wij hadden het vijf gangen verrassingsmenu. Lekkere, verrassende gerechten, met een Amerikaanse ‘twist’. Leuk hierbij is dat ze Amerikaanse wijnen op de kaart hebben. Wel beperkte keuze en voor de hand liggend (Beringer en Francis Coppola). Er staat een vriendelijke Canadese dame in de bediening en dat geeft net dat beetje extra aan de Amerikaanse sfeer. Wel onhandig dat ze echt geen Nederlands spreekt, maar voor ons geen probleem. Goede prijs kwaliteitverhouding. Sfeer vonden wij wel echt heel matig: te licht, beetje veredelde cafetaria. Jammer, zo veel meer van te maken. En totaal geen Amerikaanse uitstraling (waar zijn bijvoorbeeld de televisieschermen). Afzuiginstallatie in de open keuken werkt niet goed; onze jassen ruiken nog steeds naar de frituur. Jammer.
De L.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Heerlijk gegeten voor een goede prijs, lief personeel, gezellig ingericht, ietwat rumoerig, maar dat ervaarden wij niet als vervelend. Top!
Sandor M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Een van mijn favoriete gelegenheden in Utrecht. Dit keer met een speciaal Halloween surprise menu. Dat past natuurlijk fraai in het Amerikaanse thema. Prima gerechten, met allemaal een mooie twist in smaak en opmaak. Super service!
Faye V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Er was een vriendelijke bediening, maar drankjes werden vaak vergeten. Het eten was goed maar de porties wel erg klein voor de prijs van het menu
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Ik had eerder hier gegeten en dat was erg goed gegeten. Nu was er geen menukaart meer maar was het alleen de keuze van de chef. Het was lekker maar vrij basic, niet meer de speciale dingen die op de kaart stonden. Helaas een tegenvaller en te duur voor wat je wel krijgt
L M.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Een leuke avond gehad in Amerikaanse stijl. Het menu bleef een verrassing en dat was leuk. Nog nooit zo'n lekkere cheesecake gegeten! Wel misten we groenten en/of sla, maar wat wil je met zo'n thema. Ontvangst en bediening was top!
Kirsten L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Zalig gegeten met lekkere wijn en de bediening was top!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
We hebben hier op dinsdag gegeten. Tweede menu gratis. Was heerlijk eten. Porties meer dan voldoende. Alleen de wijn veel te duur! Meisje kwam inschenken aan de tafel. Een klein laagje in het glas van de rode wijn. Dus erbij gevraagd. De glazen werden bijgevuld. Maar bij de rekening voor 4 glaasjes rode huiswijn 20 euro! Dat is wel erg veel. Dat doet het tweede menu gratis afbreuk. Zonde.......
W B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Dit was ons tweede bezoek aan Amerikana en net als de vorige keer waren we weer erg enthousiast. In tegenstelling tot de vorige keer kon er nu alleen gekozen worden voor het verrassingsmenu, maar de drie gerechten die we kregen, waren heerlijk en soms een verrassende combinatie. De bediening is erg vriendelijk en snel. Ik ga hier zeker vaker eten!
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Jammer genoeg geen a la carte meer :( Kwaliteit & smaak is er niet minder om geworden.
Zal er met huidig concept niet snel meer naar toe gaan denk ik, vond de a la carte optie aantrekkelijker
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Leuk! Fijne sfeer, goede bediening, interessant concept: je kiest alleen hoeveel gangen je wil en wordt dan verrast en dat was ook voor iemand die geen vlees eet geen probleem :)
Pank V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Kleinschalig restaurant met originele gerechten. Ik hoop wel dat het a la carte menu weer terugkomt! Mud pie was geweldig
sanne B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Lekker eten maar kleine porties.
Op dins en woensdag is 2e menu gratis maar kun je niet ala carte eten, alleen een verrassingsmenu.
kasper V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Vriendelijke bediening! Wel erg jammer dat je de gerechtjes niet meer kan kiezen. Menu vd chef viel ietwat tegen.
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Smaakvol gegeten, kleine gerechtjes. Prima speciale dinsdagavond prijs. Wel wat veel geluid. Bediening was attent. Kom zeker een keertje terug.
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Op mijn verjaardag met mijn familie hier gegeten. Het was helaas erg teleurstellend. Om 19:00 uur gereserveerd en het drie gangen menu besteld. We hadden een super aardige serveerster(!). Ze vertelde ons wat het menu inhield; meatloaf van paddenstoelen, gamba's en risotto met kip. We waren één van de eerste in het restaurant maar we kregen telkens super laat ons eten. Terwijl mensen die veel later kwamen en perfide hetzelfde hadden besteld eerder kregen. Om 19:30 uur eerste gang, 20:45 tweede gang en 21:40 derde gang.
Het toppunt was toen we de tweede gang kregen, ipv de gamba's kregen we gebakken kabeljauw op een bedje van risotto. In principe niks mis met het gerecht, maar we hadden de gamba's besteld... De serveerster vertelde dat de gamba's helaas op waren. Vervolgens zagen we nog 20 keer het gerecht met de gamba's voorbijkomen voor andere gasten.

Helaas een erg teleurstellende avond met lang wachten, kleine gerechten...