Amerikana

Catharijnesingel 81 3511 GP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Amerikana

Culinaire hotspot van Utrecht

Al je ideeën over de Amerikaanse keuken kun je, na een bezoek aan dit restaurant, overboord gooien. De kaart is origineel en verfrissend, dankzij traditionele Noord Amerikaanse recepten die de kok naar zijn eigen hand heeft gezet. Je bestelt er kleine gerechtjes onder de tien euro, zodat je van alles kunt uitproberen. Het buikspek heeft inmiddels een trouwe schare fans, maar er zijn ook fantastische vis en vegetarische gerechten. De vakkundige bediening zorgt ervoor, dat jij van jouw bezoek geniet.

Meer informatie over restaurant Amerikana

Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 23:00
Zaterdag 17:00- 23:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Amerikana

karla V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Ik zou dit restaurant aan niemand aanbevelen. Porties zijn heel klein. Met mijn twee pubers moesten we daarna een frietje halen, dit is nooit eerder voorgekomen. Bediening ook niet echt vriendelijke, geen uitleg bij gerechten. Gerechten zijn wel erg lekker maar nogmaals heel erg klein en je krijgt er ook niks bij. We gingen uiteten vanwege de verjaardag van mijn schoonvader, jammer...slechte keuze. We keken naar de cijfer op IENS maar we hadden de recensies moeten lezen.
Wina V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
De gerechten waren klein maar wel smaakexplosies.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Het eten is heerlijk, maar vanuit bediening was er weinig toelichting of uitleg over de gerechten of de kaasplank. Bij aantal gerechten leken ingrediënten genoemd op de kaart te ontbreken.
Tanja E.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijk gegeten!
Gezellige plek!
Joko R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
We kregen een goede ontvangst. En het eten, in 3 gangen en met een dessert was heerlijk. Daarbij was de Merlot die ik kon nuttigen overheerlijk.
Jos L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Leuke eetgelegenheid.
Sfeervol.
Misschien wel handig om tekst en uitleg te geven bij de gerechten.
Hebben we naar moeten vragen.
Eten was lekker en heel apart.
Anke B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Ik had in december gereserveerd voor januari. Er was lange tijd op dinsdag en woensdag een actie waarbij je het tweede drie gangenmenu gratis kreeg. Nu was dat opeens niet meer van toepassing. Ik heb het aangegeven en hier werd niets mee gedaan. Gemiste kans. Voel me nu een beetje bekocht.

Het eten was redelijk. Erg weinig groenten! En verder was het restaurant helemaal leeg. De bediening vond ik ondanks dit wat traag en niet al te servicegericht. Ik ga niet snel weer.
Coosje H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Heerlijk gegeten - vooral de ceviche en buikspek was heerlijk!
BaFo .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Op aanraden hier wezen eten met een groep. Bij binnenkomst stond onze tafel niet klaar. Moesten lang op onze gerechten wachten, porties waren klein en sommige koud/lauw. Waren schijnbaar problemen met de oven. Ook werd ons verteld dat ze de drukte niet aankonden (2 grote groepen). De smaak van het eten was over het algemeen wel goed.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Vanavond heerlijk gegeten bij Amerikana. Erg leuke kok die goed heeft gekookt en meegedacht in verband met mijn zwangerschap. Hierdoor een heel welkom, gezellig en goed gevoel bij het restaurant en het eten. Een aanrader voor een gezellig avondje!
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Concept sprak ons niet meer aan, oude Amerikana was beter. Hopelijk snel weer a la carte eten. Was ons niet bekend van tevoren.
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Erg lekker verrassingsmenu en de grootste verrassing was dat op woensdag het tweede menu gratis is!
(op dinsdag ook trouwens)
ilona J.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Wij vonden het eten smakeloos. Het zijn kleine porties, denk aan wat sla, 2 coquilles en wat bietjes. Tweede gang: 4 mosselen met wat erbij , derde gan: 2 stukjes pastrami met wat zuurkool en zoete aardappelpuree. Er wordt geen brood oid bij geserveerd.Onze pubers gingen hongerig weg. Duur voor wat het is, en de wachttijden zijn lang ondanks dat het restaurant half leeg was.
Roy B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
lange wachttijden tussen de gangen (45min plus), karig ingeschonken glaasjes wijn, kleine gerechtjes (4 gangen is het minimum al hebben we allemaal daarna extern nog iets gegeten) en eten niet erg bijzonder. Jammer dat maar 1 van de 4 gangen daadwerkelijk gestoeld was op de Amerikaanse keuken. Had gehoopt dat dat bij alle gerechten zo was.

Kennelijk was het in de begindagen beter.
romy B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Het was prima, maar als je echt van uiteten gaan houd moet je hier niet heen gaan! Kwaliteit eten was onder de maat! Verder proberen ze wel gastvriendelijk te zijn maar wij komen niet meer terug...
Vivian D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Lekker en verrassend menu. Wel wat lang wachten tussen de gangen door. Erg vriendelijke bediening.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Wel gezellig en aparte lekkere gerechten maar te kleine porties
Jordy R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Voor het eerst in mijn leven weggelopen uit een restaurant, na 2 keer geen wijn te hebben gekregen, het water nooit was gekomen en we een uur hebben gewacht op het eerste gerechtje.
Jitske K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Bij binnenkomst enthousiast ontvangen bij Amerikana. Gekozen voor het 4-gangen menu, leuk dat de gerechten een verrassing waren en we zo gerechten konden proeven die ik normaal gesproken niet gekozen zou hebben. Sommige gerechten lieten wat op zich wachten, maar dit werd goed opgepakt door de bediening. Vooral het hoofdgerecht en het toetje waren fantastisch qua smaak. We hebben de kokkin onze complimenten gegeven en zijn zeer tevreden en met gevulden buiken na een leuke avond weer vertrokken.
Rimke V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Ik was wat eerder dan mijn gezelschap, dus kon vast plaatsnemen aan een tafel midden in de zaak Uitzicht op de keuken, altijd leuk.
Het duurde 15 minuten voordat er zelfs maar iemand aan dacht een wijnkaart te brengen, of te vragen of ik iets wilde drinken.
Ik had daarmee wel alle tijd om in de keuken te kijken, helaas zag ik de chef meermaals vingers aflikken (echt, bijna dwangmatig) en hoesten zonder arm/elleboog ervoor te houden.
Menu 3 gangen gekozen, voorgerecht ceviche met sla en cranberrysaus. bizarre combi, zuur bij zuur bij zuur. tweede gerecht: inktpasta met een paar zwarte olijven en een paar stukjes tomaat en fijngeraspte parmezaan. Ik heb de ober gevraagd of dit het 'hoofdgerecht' was, want in dat geval was ik niet akkoord gegaan met de menuprijs. dit was gelukkig niet het geval.
Echt belachelijk; pasta koud, en harde stukjes aan het uiteinde.
derde gang; kalkoen met witlof, truffeltapenade, stengel zoete aardappel. best lekker, maar behalce de zoete aardappel helemaal koud.
Alles is hier vooraf klaargemaakt, niets wordt last minute geprepareerd, dit gaf de chef ook de tijd om 4x een sigaret te gaan roken naast het restaurant. (tja, open keuken; ben je dan ook bewust van je zichtplek)
wijn was lekker (30,- per fles)

kortom; ik zou dit restaurant ten zeerste afraden. Heel lang geleden dat ik zo slecht gegeten heb.
porties zijn net iets groter dan een voorgerecht; dan is de menuprijs echt te hoog.
(los van de smaak, combinaties en temperatuur van gerechten)