Amerikana

Catharijnesingel 81 3511 GP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Amerikana

Culinaire hotspot van Utrecht

Al je ideeën over de Amerikaanse keuken kun je, na een bezoek aan dit restaurant, overboord gooien. De kaart is origineel en verfrissend, dankzij traditionele Noord Amerikaanse recepten die de kok naar zijn eigen hand heeft gezet. Je bestelt er kleine gerechtjes onder de tien euro, zodat je van alles kunt uitproberen. Het buikspek heeft inmiddels een trouwe schare fans, maar er zijn ook fantastische vis en vegetarische gerechten. De vakkundige bediening zorgt ervoor, dat jij van jouw bezoek geniet.

Meer informatie over restaurant Amerikana

Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 23:30
Zaterdag 17:00- 23:30
Zondag Gesloten

Ron B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gezellig restaurant en originele Amerikaans getinte gerechten zoals madame-jeanette popcorn en tequila schuim. Buikspek is echt een aanrader! Al bevatten de gerechten originele onderdelen, de combinaties mogen wat spannender of beter op smaak gebracht worden. Ook qua opmaak kan er iets meer aandacht besteed worden aan de gerechten. Zo kwam bijvoorbeeld de snicker pie kaal op een bordje.

Service was erg vriendelijk en goed! Later op de avond werden we wel iets meer vergeten toen het drukker werd. We zaten lekker warm voor het raam al waren de stoelen niet super comfortabel. Anyway, we hebben een erg gezellig avond gehad en prima gegeten.
E.N. N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Leuk concept, goede aardige bediening en heerlijke gerechten. Enige minpunten zijn de nogal harde stoelen.
Jochem V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Een klein minpuntje voor de inrichting vanwege die paarse stoelen, maar verder was het een leuk, sfeervol plekje, en het eten staat natuurlijk voorop. Dit was dan ook erg lekker! Frisse, enigzins bijzondere maar goed werkende smaakcombinaties! De porties zijn voor sommigen misschien aan de kleine kant, maar de prijs/kwaliteitverhouding maakt dat je daar geen erg in hebt!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Hele lekkere gerechten van goede kwaliteit, met fijne smaakcombinaties. Vooral erg prettig is dat goed rekening gehouden werd met melk allergie. Kom hier zeker nog eens terug. Enig minpuntje zijn de oncomfortabele stoelen in combinatie met het krappe tafeltje.
Faydra L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
De sfeer was goed en het eten was erg lekker! Alleen waren de porties aan de kleine kant, waardoor we toch met een lichte honger gevoel weggingen.
jnijboer1 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Een leuk restaurant met een informele sfeer. In de buurt om vaker te gaan eten. De gerechten zijn bijzonder maar lekker.
cecile S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heel gezellig restaurant. Kwamen er via de AH actie maar werden net zo vriendelijk bediend als andere gasten. Mochten ook gewoon uit de menukaart kiezen (heb wel eens meegemaakt dat je op een achterafplekje kwam te zitten met de Ah actie als tweederangs gasten, maar dat was hier niet zo). Heel lekker origineel eten. Aanrader: de Waldkorn salade en de gamba's.
catherineMMM .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Zo'n goed restaurant!
We hebben hier gegeten met de ah restaurant actie, 2e 4gangen menu gratis. Je kan kiezen uit vier kleine gerechten, en alles was super super lekker en creatief. Bediening was vlot en vriendelijk en de plek erg gezellig. Zeker een aanrader.
Belinda H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Gisteravond hebben we met 14 mensen een gegeten bij Amerikana. We zijn er heel erg gastvrij ontvangen! De bediening was helemaal top! Het eten was heerlijk. Kortom het was genieten. Het is verassend wat er allemaal uit zo'n kleine keuken kan komen. Ook de sfeer was heel erg goed. Hartstikke bedankt voor alles!! Wij komen zeker terug!
Geraldine S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij hebben weer heerlijk gegeten. Er staan bijzondere, originele, lekkere gerechten op de menukaart. Het concept van zelf de volgorde van de mogelijke gerechten te kiezen is super. De eigenaar en zijn team zijn zeer gastvrij. Een absolute aanrader.
Sandor M.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Een heel gaaf restaurant met verrassende, smakelijke gerechten die een duidelijk eigen touch hebben. De porties bevallen goed, zodat je een aantal verschillende dingen kan proberen. Lekkere Tank 7 biertjes ook !
6063 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Dankzij de AH-aktie hier heen gegaan. Zeer vriendelijke ontvangst en vlotte, leuke vriendelijke bediening; uitstekend dat er op ons verzoek gewoon ook (2x) een karaf kraanwater op tafel bij werd gezet. Erg lekkere en verzorgde gerechten, alles heerlijk. Alleen de cheese-cake was nogal boterig van smaak. Zou het zeker nog een keer bezoeken.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Echt heerlijk gegeten. Van mooie producten toch een paar originele gerechten kunnen kiezen. Concept van 3 kleinere gerechten is ook erg leuk. Maar die schuim van tequila.. WOW Wij komen hier zeker weer eens terug.
Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Eten bij Amerikana op vrijdag de 13e was alles behalve een ongelukkige keuze. Erg leuke tent met personeel dat horeca goed in het bloed heeft en heeerlijke en verrassende kleine gerechtjes. Wij gaan hier zeker vaker genieten!
Lonneke W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten en erg aardig bediening. Aanraders: pulled pork, gamba en de cheesecake! Maar eigenlijk was alles ontzettend lekker.
We waren erg enthousiast en komen zeker terug!
b.d.jong87 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten. De kleine porties zijn erg fijn, hierdoor kun je veel verschillende gerechten proeven. Een soort Amerikaanse tapas.
Roos F.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Allereerst chapeau voor de enorm gezellige en romantische inrichting! Wij hebben vanavond genoten van oa de mac & cheese en het buikspek (heerlijk!) met daarbij een heerlijke fles Zinfandel op aanraden van onze allervriendelijkste gastheer. Wij komen zeker snel weer terug.
vulto115 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Uitstekend gegeten. Kregen een 4-gangen menu i.p.v. 3-gangen met korting. Leuk concept het kiezen van drie kleine gerechten. Vriendelijk en attent personeel met een goede uitleg van de gekozen gerechten. Komen hier beslist nog eens terug.
annetwp .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH aktie, we mochten gewoon van de kaart kiezen
Het menu is niet goedkoop naar prijskwaliteit is redelijk.
Ondanks dat het restaurant vol zat met standhouders van de vakantiebeurs werden we goed geholpen zonder stress
De moeite waard om weer eens naartoe te gaan
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Hier gegeten met de AHbon en superleuk dat we dit tentje hebben ontdekt. Is geen plek waar je snel komt om te eten maar echt de moeite waard. Lekkere gerechten en door de 4 kleine gangen zit je gezellig lang maar hoef je niet te delen zoals bij tapas ;) De doritos met vlees waren naast het buikspek absoluut een aanrader!