Amerikana

Catharijnesingel 81 3511 GP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Amerikana

Culinaire hotspot van Utrecht

Al je ideeën over de Amerikaanse keuken kun je, na een bezoek aan dit restaurant, overboord gooien. De kaart is origineel en verfrissend, dankzij traditionele Noord Amerikaanse recepten die de kok naar zijn eigen hand heeft gezet. Je bestelt er kleine gerechtjes onder de tien euro, zodat je van alles kunt uitproberen. Het buikspek heeft inmiddels een trouwe schare fans, maar er zijn ook fantastische vis en vegetarische gerechten. De vakkundige bediening zorgt ervoor, dat jij van jouw bezoek geniet.

Meer informatie over restaurant Amerikana

Dinsdag t/m vrijdag 12:00 - 23:30
Zaterdag 16:00- 23:30
Zondag Gesloten

Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Echt heerlijk gegeten. Van mooie producten toch een paar originele gerechten kunnen kiezen. Concept van 3 kleinere gerechten is ook erg leuk. Maar die schuim van tequila.. WOW Wij komen hier zeker weer eens terug.
Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Eten bij Amerikana op vrijdag de 13e was alles behalve een ongelukkige keuze. Erg leuke tent met personeel dat horeca goed in het bloed heeft en heeerlijke en verrassende kleine gerechtjes. Wij gaan hier zeker vaker genieten!
Lonneke W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten en erg aardig bediening. Aanraders: pulled pork, gamba en de cheesecake! Maar eigenlijk was alles ontzettend lekker.
We waren erg enthousiast en komen zeker terug!
b.d.jong87 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten. De kleine porties zijn erg fijn, hierdoor kun je veel verschillende gerechten proeven. Een soort Amerikaanse tapas.
Roos F.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Allereerst chapeau voor de enorm gezellige en romantische inrichting! Wij hebben vanavond genoten van oa de mac & cheese en het buikspek (heerlijk!) met daarbij een heerlijke fles Zinfandel op aanraden van onze allervriendelijkste gastheer. Wij komen zeker snel weer terug.
vulto115 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Uitstekend gegeten. Kregen een 4-gangen menu i.p.v. 3-gangen met korting. Leuk concept het kiezen van drie kleine gerechten. Vriendelijk en attent personeel met een goede uitleg van de gekozen gerechten. Komen hier beslist nog eens terug.
annetwp .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH aktie, we mochten gewoon van de kaart kiezen
Het menu is niet goedkoop naar prijskwaliteit is redelijk.
Ondanks dat het restaurant vol zat met standhouders van de vakantiebeurs werden we goed geholpen zonder stress
De moeite waard om weer eens naartoe te gaan
Sophieke N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Met de AH-restaurantactie hier gegeten. Ontvangst was vriendelijk en we mochten gelijk een tafeltje uitkiezen. Leuk concept waarbij eigenlijk geen voorgerechten in het menu zitten, maar waar je kunt kiezen uit 3 'hoofd'gerechten. Het ene gerecht was wel aanzienlijk groter dan het andere, maar het smaakte allemaal heerlijk! Je krijgt bij Amerikana de kans om combinaties te proeven die je zelf niet zo snel zou maken. Maar door de kwaliteit van de gerechten weet je dat de chef daar goed over nagedacht heeft en de smaken elkaar aanvullen. Daarnaast stond er alligator op de kaart, zeker een aanrader! Evenals het toetje met drop, ananas, marshmallow en cornflakes. Heel lekker dat er ook Amerikaanse biertjes geschonken werden, maakte de ervaring compleet.
MarjaG .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Een aanrader dit restaurant. De menukaart is weliswaar niet echt uitgebreid, maar leverde al meteen keuzestress, en dat in de positieve zin. Iedereen heel tevreden met zijn/haar keuzes en heerlijk dat je 3 gerechten had. De portiegrootte is zo dat 3 gerechten met dessert voldoende zijn. De gambas, de crabcake, pulled pork, chili, het ei... Het was allemaal even lekker. Voor mijn man, lactose intolerant, werd een apart dessert gemaakt. Niet een simpele fruit salade, maar een toetje wat niet onder deed voor de andere toetjes. Goede, vriendelijke bediening. Maar waar na afloop nog het meest over werd gepraat: het drop ijs. Vooral op de kaart houden aub!
Richard K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Amerikana heeft een aparte kaart, met andere smaakjes dan we vanuit de doorgaans Frans/Italiaans gebaseerde keuken gewend zijn. De bediening is informeel zonder overdreven joviaal te worden, wat zorgt voor een ontspannen sfeer waarin je gemakkelijk bij kunt praten.
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We zijn positief verrast door Amerikana. Lekker gegeten, met opvallende combinaties, super service, gezellige en knusse sfeer. En met de AH restaurantact was de rekening slechts 54 euro voor 2 personen.

Ik ga zeker een keer terug. Ze geven de kaart overigens iedere 2 maanden een update, dus genoeg nieuws te ontdekken!
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Bijzondere combinaties geserveerd door een vriendelijke bediening. Onze Franse gasten konden de Amerikaanse keuken niet echt waarderen. Wij vonden het wel bijzonder, maar zullen niet meteen volgende week weer hier gaan eten. Daarvoor is de keuze wat beperkt.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Gerechten waren verassend en lekker. Service was erg prettig. Lekkere wijn ook! Kortom: aanrader :)
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Hartelijk en lekker. Maar 50euro p/p inclusief een paar drankjes en relatief kleine gerechtjes, vind ik vrij prijzig.
Eline L.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Fijne setting, hele goede service en vooral heel bijzondere en lekkere gerechten! Prijs-kwaliteit verhouding is juist, alhoewel aan de prijzige kant. Heel leuk om zo veel verschillende smaken op één avond te kunnen proeven doordat je drie gerechten + een dessert mag kiezen.
MartijnEet .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Originele en simpele gerechten, stuk voor stuk goed uitgevoerd. De bediening was vriendelijk en ook in een vol restaurant kan je elkaar nog prima verstaan.
Fransje67 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Met AH actie geweest. Vriendelijk ontvangen, duidelijke uitleg van de kaart gekregen en lekker gegeten. Drie kleine gerechten, samen voldoende voor een volledige maaltijd. Met daarna nog ruimte voor een dessert. Leuke gerechten en we hebben echt lekker gegeten. Bediening was erg vriendelijk en op de achtergrond.
Larissa E.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben hier gegeten via de AH restaurantactie. We konden van de gehele kaart kiezen wat erg fijn was. Gerechten waren heerlijk en van zeer goede kwaliteit. Het is alleen jammer dat de portieswel erg klein waren. Dit was vooral jammer omdat het erg lekker was. Iets grotere porties of wat brood of een ander bijgerecht erbij zou een goed idee zijn.
Lieke D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Werkelijk heerlijk gegeten! Vooral de pompoen met bospaddenstoelen was favoriet. Hele aardige fijne mensen in de bediening. Ik kom hier zeker terug!
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Leuk restaurant met verrassende gerechten. Je kunt kiezen uit verschillende kleine Amerikaanse gerechten met een twist. De Mac&Cheese, de chili en het buikspek zijn aanraders. De bediening is vlot, vriendelijk en informeel. Een aanrader!