Amerikana

Catharijnesingel 81 3511 GP Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Amerikana

Culinaire hotspot van Utrecht

Al je ideeën over de Amerikaanse keuken kun je, na een bezoek aan dit restaurant, overboord gooien. De kaart is origineel en verfrissend, dankzij traditionele Noord Amerikaanse recepten die de kok naar zijn eigen hand heeft gezet. Je bestelt er kleine gerechtjes onder de tien euro, zodat je van alles kunt uitproberen. Het buikspek heeft inmiddels een trouwe schare fans, maar er zijn ook fantastische vis en vegetarische gerechten. De vakkundige bediening zorgt ervoor, dat jij van jouw bezoek geniet.

Meer informatie over restaurant Amerikana

Dinsdag t/m vrijdag 12:00 - 23:30
Zaterdag 16:00- 23:30
Zondag Gesloten

Fransje67 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Larissa E.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben hier gegeten via de AH restaurantactie. We konden van de gehele kaart kiezen wat erg fijn was. Gerechten waren heerlijk en van zeer goede kwaliteit. Het is alleen jammer dat de portieswel erg klein waren. Dit was vooral jammer omdat het erg lekker was. Iets grotere porties of wat brood of een ander bijgerecht erbij zou een goed idee zijn.
Lieke D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Werkelijk heerlijk gegeten! Vooral de pompoen met bospaddenstoelen was favoriet. Hele aardige fijne mensen in de bediening. Ik kom hier zeker terug!
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Leuk restaurant met verrassende gerechten. Je kunt kiezen uit verschillende kleine Amerikaanse gerechten met een twist. De Mac&Cheese, de chili en het buikspek zijn aanraders. De bediening is vlot, vriendelijk en informeel. Een aanrader!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Tweede maal dat we hier waren en evenals de de eerste keer heerlijk gegeten. Het viergangenmenu biedt vele mogelijkheden zowel voor vegetariërs, vleeseters en vis liefhebbers. Leuk en lekker gevarieerd menu met soms enige verrassingen.......wat vet denken van dropijs op gecaramelliseerde ananas? Bijzonder en lekker. Maar ook de bediening verdient een pluim: attent, gastvrij en bijzonder vriendelijk.
Kortom een adres om terug te komen.
Geraldine S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben een zeer gezellige avond gehad. De bediening & keuken is super sympathiek en vrolijk. Bedankt voor de tips Kevin ;-)
Het eten was heerlijk, verrassend, eens wat andere smaken-combinaties. Ook leuk dat je 3 gerechten kan kiezen en dat er niet specifiek een verschil in zit tussen voor en hoofdgerecht. We gaan zeker terug om de rest van de lekkere gerechtjes te proeven. Kortom een aanrader voor Utrecht.
Lisa F.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Derde keer dat ik hier ging eten en het eten was weer top! Super goede en fijne bediening. Zal hier zeker naat terug blijven gaan.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
prima gegeten en goede sfeer aardige mensen voor de bediening.
Mizblacks .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Oi, wat hebben we genoten van de heerlijke gerechtjes, de fijne bediening en de lekkere wijn! Mijn man heeft het ei zelfs nogmaals genomen: zo lekker! Beide vegetarisch gegeten, genoeg keuze en alles lekker. Ik vond de mudpie ook smullen, en fijn dat je daar nog plek voor hebt omdat de gerechten niet groot zijn.
A-c V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Echt een heel aangename verrassing! Het eten was goed en de service on-gewoon vriendelijk en voorkomend. Dit ben ik niet gewend in Utrecht, fijn hoor! Zeker voor herhaling vatbaar.
Benno O.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker gegeten voor een aantrekkelijke prijs (dankzij AH-restaurantactie). Vriendelijke bediening. Vanwege de drukte (het restaurant staat er vol) erg rumoerig.
68joep .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
we waren verrast door de byzondere kleine gerechten met een amerikaanse touch. Van alles wat: vegetarisch, vlees en vis.
4-gangen met de AH-restaurantactie.
Marloes M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Goede service in een intieme setting. Heerlijke Amerikaanse wijn (de Zinfandel!) en verrassende gerechten. De chili en popcorn zijn aanraders.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Een nieuw concept nodigt altijd uit voor ons om te gaan testen. De styling van het restaurant is warm, eenvoudig en gezellig. Een compacte menukaart met niet teveel gerechten, maar met mooie variaties. Met het 4-gangen keuzemenu konden we leuk de gerechten delen en het opbouwen.
Originele gerechten als de chili doritos in het zakje deels opgediend, de pulled pork, maar ook de vegetarische gerechten met pompoen/ champignons hadden allen veel aandacht gekregen voor de presentatie op het bord en hadden lekker smaken.
Samen met prima wijnkaart, een vlotte bediening, nette prijzen een aanwinst voor Utrecht.
Roos W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Wat een leuke nieuwe ontdekking in Utrecht. Gerechtjes zijn allemaal ter grootte van een voorgerecht, dus 4 gangen is prima. Leuk is dat de gerechtjes allemaal een knipoog hebben naar typische Amerikaanse gerechten, maar dan wél echt lekker. Alleen het kaasplankje hadden we een klein verbeterpuntje, de saliekaas was vrij smakeloos en de Morbier is wel heel standaard, de twee soorten cheddar waren wel lekker.
Wat écht uitzonderlijk goed was, was de bediening/eigenaar. Hij stond er onze avond voor een groot deel alleen voor door omstandigheden, maar toch gaf hij elke tafel oprechte aandacht. Dit ging bij ons zo ver dat toen we net aan tafel zaten, hij zonder te vragen bij ons een gluten vrij biertje op tafel zetten, omdat we van te voren hadden aangegeven dat één van ons gluten allergie had. Daarna stelde hij ook nog voor om de kok een gluten vrij menuutje te laten maken, want op de kaart was het aanbod gering daarvoor. Dat is nog eens meedenken met je gasten, super! Ik kom zeker terug!
Rosa P.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gisteren voor het eerst bij Amerikana gegeten. Ik kom er regelmatig langs, maar doordat het er een beetje uitziet als een 'gewoon café' van buiten was het me niet helemaal duidelijk dat je hier (erg lekker!) kan eten. De AH-restaurantactie heeft hier verandering in gebracht. Mijn vriend en ik mochten kiezen uit het hele menu om een viergangendinger (drie kleine gerechten en een toetje) samen te stellen, dus ook bij de AH-actie heb je alle keuzevrijheid. Voor vegetariërs valt er genoeg te kiezen, leuke hapjes die duidelijk door de Amerikaanse keuken beïnvloed zijn (mac 'n cheese, popcorn, cornbread) met een culinaire twist. Zeer smaakvol!
Het personeel is erg vriendelijk en attent, en doordat het restaurant niet heel groot is zijn ze zeer opmerkzaam waar het lege glazen betreft. Ook was er in ons geval, ondanks dat het restaurant vrij vol zat, geen probleem qua akoestiek of rumoerigheid - ik ben hier vrij gevoelig voor, maar we hebben nergens last van gehad. We komen hier zeker nog een keer terug, en gaan dit ook zeker aanraden bij anderen!
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wat een leuk restaurant! Voor degene die denkt (vanwege de naam) aan grote porties, vet eten en simpele combinaties die zal verrast worden. Originele gerechtjes die zich heel goed lenen voor shared dining. Hier ga ik zeker terugkomen.
Ajvandam .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een prettige sfeer. Verrassende gerechten, zoals alligator en cheesecake in a jar. Goede service, vriendelijke bediening.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Bij Amerikana gaan ze creatief om met de gerechtjes. Een heerlijke vegetarische variant op Philly Cheesesteak gegeten en een springroll van pulled pork waren allebei overheerlijk. De kaart wijzigt regelmatig, dus altijd iets nieuws te kiezen!
Robbert L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Aangenaam verrast door de gerechten met, voor ons, onbekende combinaties. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de medewerkers en de service daarna met het eten en drinken was goed. 3 gangen van middelgrote gerechten plus dessert was echt voldoende ondanks dat wij beiden grote eters zijn. Alle tafels waren bezet die avond. Dat maakte het erg gezellig maar ook een beetje rumoerig. Later werd het rustiger en konden we zachtjes kletsen met ons dessert en laatste glas port.