Over het restaurant Amerikana

Culinaire hotspot van Utrecht

Al je ideeën over de Amerikaanse keuken kun je, na een bezoek aan dit restaurant, overboord gooien. De kaart is origineel en verfrissend, dankzij traditionele Noord Amerikaanse recepten die de kok naar zijn eigen hand heeft gezet. Je bestelt er kleine gerechtjes onder de tien euro, zodat je van alles kunt uitproberen. Het buikspek heeft inmiddels een trouwe schare fans, maar er zijn ook fantastische vis en vegetarische gerechten. De vakkundige bediening zorgt ervoor, dat jij van jouw bezoek geniet.

Meer informatie over restaurant Amerikana

Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 23:30
Zaterdag 17:00- 23:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Amerikana

Pank V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Kleinschalig restaurant met originele gerechten. Ik hoop wel dat het a la carte menu weer terugkomt! Mud pie was geweldig
sanne B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Lekker eten maar kleine porties.
Op dins en woensdag is 2e menu gratis maar kun je niet ala carte eten, alleen een verrassingsmenu.
kasper V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Vriendelijke bediening! Wel erg jammer dat je de gerechtjes niet meer kan kiezen. Menu vd chef viel ietwat tegen.
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Smaakvol gegeten, kleine gerechtjes. Prima speciale dinsdagavond prijs. Wel wat veel geluid. Bediening was attent. Kom zeker een keertje terug.
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Op mijn verjaardag met mijn familie hier gegeten. Het was helaas erg teleurstellend. Om 19:00 uur gereserveerd en het drie gangen menu besteld. We hadden een super aardige serveerster(!). Ze vertelde ons wat het menu inhield; meatloaf van paddenstoelen, gamba's en risotto met kip. We waren één van de eerste in het restaurant maar we kregen telkens super laat ons eten. Terwijl mensen die veel later kwamen en perfide hetzelfde hadden besteld eerder kregen. Om 19:30 uur eerste gang, 20:45 tweede gang en 21:40 derde gang.
Het toppunt was toen we de tweede gang kregen, ipv de gamba's kregen we gebakken kabeljauw op een bedje van risotto. In principe niks mis met het gerecht, maar we hadden de gamba's besteld... De serveerster vertelde dat de gamba's helaas op waren. Vervolgens zagen we nog 20 keer het gerecht met de gamba's voorbijkomen voor andere gasten.

Helaas een erg teleurstellende avond met lang wachten, kleine gerechten...
Raoul T.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Heerlijk gegeten & een hele goede sfeer. Krijgt korting op bepaalde dagen wat perfect is. Iedereen die in Utrecht woont moet hier een keer gegeten hebben!
Karen H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Mjammie; erg lekkere gerechtjes. Leuk om kennis te maken met deze keuken. We hebben veel gedeeld met elkaar en alles was heerlijk. Fijne service, niet te formeel; passend bij het restaurant. Zou mijn vrienden aanraden om er eens een hapje te eten en dan ook zeker de buikspek te bestellen.
Stefan H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Super originele twist aan de Amerikaanse gerechten. Eten was heerlijk. Wel beetje rumoerig. Bediening was beetje onpersoonlijk.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
zooo lekker. zelfs de laatste restjes uit de pan!!! gewoon aan tafel, zo in de mond geschoven van mijn hongerige broertje door de kok himself. tot grote hilariteit van de rest van het gezelschap
Antoinette V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Verplichting van IENS om aan een recensie veel woorden te besteden, maar is helemaal niet nodig.
Amerikana is gewoon top!
Riquette M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Eten was erg lekker en culinair interessant. Ook genoeg keuze voor vegetarische gerechten. De geserveerde wijn was heerlijk. Service was prima en ook de locatie en sfeer waren prima in orde.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Heerlijk gegeten, diverse lekkere gerechten met leuke combinaties! Zeker voor herhaling vatbaar!
W B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Fantastisch eten: typische Amerikaanse gerechten met een verrassende twist. De porties zijn perfect. De bediening is zeer vriendelijk en snel. Ik ga hier zeker vaker eten!
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Nav onze positieve ervaring vorig jaar nogmaals hier gaan eten met de AH bon. Helaas teruggegaan van 4 naar 3 gangen en een vernieuwde kaart zonder onze doritos lievelings maar alsnog lekker gegeten. Leuke en fijne sfeer. En grappige smaakcombinaties.
Martin W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Prima prijs-kwaliteit verhouding. Ronduit heerlijk gegeten.
B P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heerlijk gegeten, leuke gerechtjes, genoeg keus uit vis, vlees en vegetarisch. Bediening was heel vriendelijk, goeie sfeer. Wachttijd soms iets lang, en een enkel gerechtje iets duur voor € 9,95, maar we waren dik tevreden en komen hier zeker nog eens terug. Een aanrader wat ons betreft!
Geraldine S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Zeer leuke tent, sympathieke eigenaar en personeel.
Heerlijke gerechten die bijzondere smaken en combinaties bij elkaar brengen!
Een grootte smikkelen verrassing!
Een anbsolute aanrader!
kasper V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Goed en origineel eten. Zo lekker krijg je het in Louisiana zelf niet eens.
Maurice S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
De prijs/kwaliteitverhouding bij Amerikana is uitstekend. Heerlijk om deze Amerikaanse keuken eens te ontdekken zonder burgers en steaks.
Luuk Z.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Erg lekker gegeten, met als hoogtepunten de catfish, de kabeljouw en de spaghetti met garnalenballetjes. Geweldige bediening, topgast met passie voor z'n eten!