Amerikana

Catharijnesingel 81 3511 GP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Amerikana

Culinaire hotspot van Utrecht

Al je ideeën over de Amerikaanse keuken kun je, na een bezoek aan dit restaurant, overboord gooien. De kaart is origineel en verfrissend, dankzij traditionele Noord Amerikaanse recepten die de kok naar zijn eigen hand heeft gezet. Je bestelt er kleine gerechtjes onder de tien euro, zodat je van alles kunt uitproberen. Het buikspek heeft inmiddels een trouwe schare fans, maar er zijn ook fantastische vis en vegetarische gerechten. De vakkundige bediening zorgt ervoor, dat jij van jouw bezoek geniet.

Meer informatie over restaurant Amerikana

Dinsdag t/m vrijdag 17:00 - 23:30
Zaterdag 17:00- 23:30
Zondag Gesloten

Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Goede sfeer en erg lekker en verrassend eten. Prettige en relaxte bediening. Fijn ook dat er tafels in de zon waren met het lekkere weer. Ik kom hier graag een keer terug!
CarlineEnJoey B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Al een aantal keer geweest met mijn vriend, elke keer weer zijn we verrast hoe heerlijk het eten is. Het personeel is vrolijk en vriendelijk, de sfeer is altijd gezellig en het eten en de drank zijn geweldig!

De gerechten zijn perfect in balans, goede smaakcombinaties en subtiel uitgevoerd. Ook de wijn en het aanbod in bier is erg goed. We hebben ons een keer laten verassen op de 'left over tuesday', hier kregen we gerechten die we zelf nooit zouden kiezen en ook deze waren allemaal heerlijk.

Ons favoriete restaurant van Nederland!
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Erg lekker gegeten, vooral buikspek viel bijzonder goed in de smaak. Fijne service en zeer vriendelijk personeel. Prijs kwaliteit verhouding is prima.
Alex Rijk .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Gevarieerde en verrassende gerechten. Wel aan de prijs. Vriendelijke bediening, maar niet altijd even adequaat. Dat leidde tot twee misverstanden die ons uiteindelijk €26 extra kostte. Twee pogingen tot licht protest hiertegen werden genegeerd. Enkele keren met smaak hier gegeten, maar er nu geen goed gevoel meer over.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Porties zouden wat groter mogen zijn!
Marijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heel warm welkom in dit gezellig ingerichte restaurant. Leuke gastheer, goede bediening, en ook verassend lekker eten. Leuk concept van kleine hapjes die goed vullen. Prijs kwaliteitverhouding is prima! Hele gezellige avond gehad
GijsdB .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk eten, goede prijs/kwaliteit erg vriendelijke service. Leuke ambiance, prima locatie. De keuze is ruim genoeg en je kunt zelf je menu samenstellen
Alette P.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
verrassend lekker en originele uitvoering van traditionele Amerikaanse gerechten! ik had de gepocheerde eggs, hotdog en tortilla. Van deze laatste was het vlees supermals maar persoonlijk miste ik wel de pepers en het zuurtje van de lime! wij komen zeker weer een keer terug!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Momenteel mijn favoriete restaurant in Utrecht. Het eten is interessant, én van hoge kwaliteit, én nog wel echt.. eten. Leuke goede gerechtjes voor een prima prijs, en erg vriendelijke bediening.
Sofie V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Lekker gegeten en heel gezellig! Heel leuk en origineel concept waarbij je je telkens afvraagt wat ze nu weer verzonnen hebben!
jelle.wenniger .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Kleine, heerlijke gerechten. Met de dinsdag/woensdag actie tweede menu gratis een hele goede deal. Lekkere wijnen te krijgen.
Floor H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Afgelopen vrijdag 14 april hier gegeten. Het eten was heerlijk! En bediening erg vriendelijk. 3 kleine opmerkingen:
- Bij de 3e gang duurde het erg lang. Waardoor we deze heel snel moesten eten en gehaast hebben betaald.
-Toen ik later naar de bon keek bleek deze niet te kloppen. Er staan 3 x 3gangen en 1 keer 4gangen. Terwijl 3 personen 3 gangen hebben gegeten en 1 persoon wat lastige dieet wensen had. Hierdoor heeft ze 1 normale gang gegeten en 2 desserts (kaasplank). Lijkt me erg vreemd om hier 4 gangen voor te rekenen.
- Verder klopte bij de laatste gang 1 persoon zijn gerecht niet. Gezien de tijdnood toch opgegeten en was ook lekker!

De gepocheerde eieren, Mac&cheese zijn een echte aanrader!
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Verrassend en heerlijk eten. Leuk, geïnteresseerde en vlotte bediening en een prettige sfeer.
Bedankt voor een fijne avond! Een echte aanrader!! Groeten uit Drenthe!
Qwerty123 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Gerechtjes zijn veel te klein/weinig. Voor € 9,95 per gerecht verwacht je iets wat niet in 4 happen op is.
Bediening is druk en serieus. Was lastig om hun aandacht te trekken.
Benaming van de gerechten is verwarrend (pizza is geen pizza) maar een soort loempia.
De smaken waren meestal wel bijzonder en lekker.
Er zijn geen kindergerechten. Na met ons 4 koppige gezin € 80,- te hebben betaald (incl 1 drankje p.p.) zijn we met honger weggegaan.
Walter S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Heerlijk gegeten in ontspannen sfeer. Bediening relaxt en efficient. Leuk concept waardoor het mogelijk is om op een avond meer gerechten te bestellen dan de veelal in andere restaurants gebruikelijke drie. Gerechten op zich zijn een goede mix van vis, vlees en vega en hebben origineel karakter. Amerikana is een aanrader!!
mayksenden S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Was de derde of vierde keer dat we hier kwamen en was weer top. Lekkere gerechten, vriendelijke bediening, leuk concept. Echt een aanrader in Utrecht.
Yvonne C.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Erg leuk concept en voortreffelijk eten, ik heb enorm genoten en zal zeker nog eens terugkomen. Alle gerechten zijn met liefde en aandacht bereid en dat proef je. Fijne, onverwachte, maar goed uitpakkende combinaties, al met al gewoon super! Bedankt voor de heerlijke avond :)
Sujatha N.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Het eten zelf was lekker en zag er mooi uit. De porties zouden voor sommige iets te klein kunnen zijn. Flinke aantekening op zowel keuken als bediening: Er waren geen olijven meer die bij het brood voorafje hoorde en er waren geen walnoten meer voor in de waldorfsalade. Dit mag eigenlijk al niet gebeuren, maar dat het dan ook niet vooraf gezegd wordt en gevraagd wordt of we het dan wel willen, dat is echt slecht. Jammer!
Kees O.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
verrassend eten met name de kabeljauwfilet zeer fris en scherp een echte aanrader. weer eens wat anders dan friet en vlees
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gezellig restaurant en originele Amerikaans getinte gerechten zoals madame-jeanette popcorn en tequila schuim. Buikspek is echt een aanrader! Al bevatten de gerechten originele onderdelen, de combinaties mogen wat spannender of beter op smaak gebracht worden. Ook qua opmaak kan er iets meer aandacht besteed worden aan de gerechten. Zo kwam bijvoorbeeld de snicker pie kaal op een bordje.

Service was erg vriendelijk en goed! Later op de avond werden we wel iets meer vergeten toen het drukker werd. We zaten lekker warm voor het raam al waren de stoelen niet super comfortabel. Anyway, we hebben een erg gezellig avond gehad en prima gegeten.