American Steakhouse Broadway

Oudegracht aan de Werf 139 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant American Steakhouse Broadway

Steaks & vis van de grill

Een stukje New York op een steenworp afstand van de Domtoren. In een oude werfkelder aan de sfeervolle Oudegracht bereiden ze sappige steaks, spareribs en heerlijke visjes op de houtskoolgrill. Bij mooi weer is het terras een perfecte plek om kano's, waterfietsen en het leven langs de grachten gade te slaan onder het genot van een drankje.

Meer informatie over restaurant American Steakhouse Broadway

Maandag 17:00 - 21:00
Dinsdag en Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag en Vrijdag 17:00 - 21:30
Zaterdag 16:30 - 21:30
- Diner 16:30

Ronald Z.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Had een Texas Sirloin was super. Ook de cowlsalad en de cheesecake aan het einde maakten het helemaal af.
Ninus P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ninus P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Janneke D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
kwam hier 20 jaar geleden al. Ribs zijn nog steeds lekker. Vind de inrichting wel minder sfeervol nu. Zaten erg krap (in het gangpad op de tocht). Waarom geen tussendeur/ gordijn. Mayonaise was vroeger veel lekkerder. Brood ook.
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Geweldig eten. Lekker mals vlees (zelden zo goed gehad). Rib/kip combi is echt een aanrader.
Kan wat druk over komen qua beleving omdat het in de werf zit. Laat dit je niet weerhouden!
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Leuk en gezellig aan een van de grachten.
Kwalitatief goed en lekkere gerechten.
M D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Met 4 personen gegeten, prima vermaakt de sfeer is goed bediening vriendelijk.

Voorgerechten waren prima.(basket, maiskolf, vissoep)

Hoofdgerecht : 1x tenderloin (prima) , 3x primerib was wisselend van kwaliteit.

Nagerecht: IJs (3 scoops) smaken verkeerd om en in vervelend potje geserveerd (wat is er verkeerd aan een
ijscoupe), de chocolademousse was ook al in een vervelend potje geserveerd en de slagroom leek niet vers opgespoten.
De smaak van de espresso was bitter door verkeerde afstelling apparaat of bonen.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
We komen hier vaker, goede steaks, vriendelijke bediening en alles komt snel door. Enige nadeel is de slechte akoestiek omdat het een werfkelder is.
Joffrey V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
We zaten buiten, aan de gracht. Op zich waren de ribs en de steak erg lekker, maar het was lang wachten, de bediening had het te druk. Ze maakten fouten, waardoor ik bijvoorbeeld al mijn steak had terwijl mijn vriendin nog zat te wachten (ze hadden haar in eerste instantie het verkeerde gerecht gegeven). Een vrouw in de buurt had een half uur zitten wachten op een toetje. Zelf kreeg ik op een gegeven moment as in mijn eten omdat iemand boven aan de trap stond te roken. Toen we klaagden bij de bediening werd er meelevend gereageerd, maar er werd niets aan gedaan en er werd ook geen nieuwe salade aangeboden o.i.d. Wel fijn dat ze een doggy bag aanboden, zodat ik de resterende ribs niet tegen wil en dank naar binnen hoefde te proppen. De cocktail met bacon was wel lekker.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Ik kom inmiddels al meer dan 15 jaar bij Broadway en kan daarom moeiteloos melden dat het beste vlees van Utrecht hier te verkrijgen is. Of je nu ossenhaas, entrecote of spareribs wenst het is werkelijk allemaal van de hoogste kwaliteit! Het personeel is zeer gastvrij en vriendelijk. Frites zijn altijd vers en gaan dan ook nooit een tweede keer het vet in. De menukaart is ruim en bij diverse gerechten kan gekozen worden hoeveel vlees men wenst ( 200-300-400-500!! gram) In de zomer is er een zeer aantrekkelijk terras direct aan de Oude Gracht en geniet je van de talloze bootjes die langskomen, Broadway is een TOP restaurant en bovendien aantrekkelijk geprijsd. Een aanrader!!!
Whveeken .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op een zwoele zomeravond met vrouw en onze 2 kinderen gegeten. Mijn zoon had zoete ribs, mijn vrouw en dochter hadden kip en ik had een prime-rib.

Laten we met het beste beginnen: de prime rib (steak) was fantastisch: goed gegaard, zeer mals en bovendien zeer sappig. Ik heb zelden zo'n lekkere stukje gegrild vlees gegeten. Op moment dat je je mes erin zet, spuit het sap eruit.

De kip was een ander verhaal. Dat smaakte net zoals de gegaarde kip in de supermarkt. Het was duidelijk opgewarmd want het was massief en droog vlees en niet door en door warm. Kennelijk is dit geen product waar ze serieus aandacht aan schenken temidden van het geweld van alle ribben.

Dan de zoete ribs: het ziet er goed uit. De portie is groot, de saus is lekker en het vlees valt makkelijk van het bot. Ik kan mij voorstellen dat menigeen hiervan smult want het is wel de echte sparerib ervaring. Maar als je dan het vlees zelf proeft, dan is het best droog en aan de zoute kant. Net zoals de kip smaakt dit opgewarmd.

Tenslotte de bediening: alle medewerkers waren stuk voor stuk erg aardig en behulpzaam. Alleen ik denk dat we zo'n beetje ook alle medewerkers aan onze tafel hebben gehad. Ik vind een vaste serveerster prettiger.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het was zwoel dinsdagavond en het terras van Broadway zat goed vol. Bij onze reservering online een verzoekje voor een tafeltje op het terras. Dat kon helaas niet. Bij aankomst stond er toch een klaar voor ons. Dat is service. Op de cocktailkaart staan mooie cocktails. Op aanraden van de bediening gekozen voor de yellow cab. Vodka, citroensap en gemberbier. Heerlijk fris. Bij eerdere bezoekjes een voorgerecht genomen. Nu niet want de hoofdgerechten zijn zo groot dat ik het nooit helemaal op kan.
En dat is zonde want de biefstuk met pepersaus is perfect medium gegrild en zeer smakelijk.
Ook geen toetje deze keer. Maar afgesloten met nog een yellow cab.
Love the summer!
Nguyen D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wij hebben hier gisteren gegeten met 10 personen. En dat was niet de prettigste ervaring. Dat geldt voor zowel 1: het eten als 2: de service.

1: Ze serveren hier gewoonweg - geen - hoge kwaliteit steaks en spareribs.
- Van de spareribs is de saus/dressing veel te zoutig en het vlees absoluut niet sappig.
- De steaks zijn simpelweg niet mals genoeg om een hoger cijfer te geven dan een 5
- Een echte vlees-afficionado? Ga dan naar een ander restaurant.

2: Wat ik echter het meest vervelend vond was de bediening.
- De serveerster stoorde zich zichtbaar aan onze Engelstalige gasten: ze kon hen niet goed verstaan dus werden alle vragen voor het gemak erg bot beantwoord. Het verzoek om boter bij het brood bijvoorbeeld werd afgedaan met een chagrijnige:"we don't have butter" en ze liep toen door." Later heeft een andere serveerster boter gebracht.
- Toen werden de vleesgerechten gebracht. Maar dan weer niet de pepersauzen e.d. Wat volgde was een discussie(?!) aan tafel tussen de serveerster en ons. Het vlees stond uiteindelijk veel te lang op tafel zonder sauzen en bijgerechten.

Onemoreplease .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Zit je dan; in een mooie drukke werfkelder en je waant je meteen in the States. Hier ga je heen voor de ervaring en de beste Ribs van Utrecht! Het was druk en rumoerig en je moet hier niet gaan zitten om een goed gesprek te voeren met je tafelpartner want je hoort elkaar gewoon weg niet. Helaas het enige minpunt van een restaurant in een werfkelder. De bediening was attent, direct en vlot, en duidelijk getraind in waar ze mee bezig zijn.
We begonnen met twee cocktails, speciaal ontworpen voor Broadway. De Phantom of the Opera en Popcorn Time, de namen zijn net zo plezierig als de smaak. Een paar maiskolven en wat chickenwings op tafel en toen werd het tijd voor het echte werk; de Spicy Ribs en de Lamskoteletjes. Hemel, mals, goed op smaak en vergezeld door een paar razende IPA’s.
De afsluiting was goud waard, Oreo Cookie Bash! Het beste dessert ooit gemaakt van Oreo koekjes.Wij zijn intens gelukkige mensen nu.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Zin in ongegeneerd lekkere spareribs, dus zijn we maar weer eens naar Broadway gegaan waar ze pretentieloos de lekkerste spareribs van Utrecht serveren. Wat me deze keer vooral opviel was de ontzettend vriendelijke en attente bediening. werkelijk iedereen was vrolijk en behulpzaam, dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Een absolute aanrader voor eenvoudig, lekker en betaalbaar eten voor mensen die geen moeite hebben met de nogal belabberde akoustiek van deze werfkelder...
Mischa L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gezellige steakhouse in het hart van Utrecht. De ribs, en dan met name de baby ribs zijn zeker een aanrader! Personeel is zeer vriendelijk en erg behulpzaam!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Bij mooi aan het water op de werf van de oude gracht zitten eten. Vriendelijk en snel bedient. Het eten was zeer goed bereidt en heeeeel lekker. :)
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Beste gegrilde vlees van Utrecht. En gelukkig hoef je niet te kiezen tussen de malse spare ribs en ossenhaas, mixed grill en iedereen is gelukkig. Geen haute cuisine, gewoon wat je verwacht, een goed bord eten voor de carnivoren onder ons. Biertje erbij, frietjes on the side en pepersaus om te dippen. Guilty pleasure complete.
Zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Leuk restaurant. Alleen buiten zitten is soms een beproeving met alle rokers om je heen, jakkes. Binnen is het gezellig maar krap opgesteld. De kwaliteit van het eten is hier prima, mooi vlees en smakelijke bijgerechten.
Hendrikv .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Heerlijke spare ribs en ook een lekkere saus. Het was mooi weer dus we hebben buiten gezeten aan de Utrechtse gracht. Leuke plek en vriendelijk personeel.