American Steakhouse Broadway

Oudegracht aan de Werf 139 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant American Steakhouse Broadway

Steaks & vis van de grill

Een stukje New York op een steenworp afstand van de Domtoren. In een oude werfkelder aan de sfeervolle Oudegracht bereiden ze sappige steaks, spareribs en heerlijke visjes op de houtskoolgrill. Bij mooi weer is het terras een perfecte plek om kano's, waterfietsen en het leven langs de grachten gade te slaan onder het genot van een drankje.

Meer informatie over restaurant American Steakhouse Broadway

• Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Whveeken . Fijnproever (6 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op een zwoele zomeravond met vrouw en onze 2 kinderen gegeten. Mijn zoon had zoete ribs, mijn vrouw en dochter hadden kip en ik had een prime-rib.

Laten we met het beste beginnen: de prime rib (steak) was fantastisch: goed gegaard, zeer mals en bovendien zeer sappig. Ik heb zelden zo'n lekkere stukje gegrild vlees gegeten. Op moment dat je je mes erin zet, spuit het sap eruit.

De kip was een ander verhaal. Dat smaakte net zoals de gegaarde kip in de supermarkt. Het was duidelijk opgewarmd want het was massief en droog vlees en niet door en door warm. Kennelijk is dit geen product waar ze serieus aandacht aan schenken temidden van het geweld van alle ribben.

Dan de zoete ribs: het ziet er goed uit. De portie is groot, de saus is lekker en het vlees valt makkelijk van het bot. Ik kan mij voorstellen dat menigeen hiervan smult want het is wel de echte sparerib ervaring. Maar als je dan het vlees zelf proeft, dan is het best droog en aan de zoute kant. Net zoals de kip smaakt dit opgewarmd.

Tenslotte de bediening: alle medewerkers waren stuk voor stuk erg aardig en behulpzaam. Alleen ik denk dat we zo'n beetje ook alle medewerkers aan onze tafel hebben gehad. Ik vind een vaste serveerster prettiger.
Evan K. Gastronoom (48 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het was zwoel dinsdagavond en het terras van Broadway zat goed vol. Bij onze reservering online een verzoekje voor een tafeltje op het terras. Dat kon helaas niet. Bij aankomst stond er toch een klaar voor ons. Dat is service. Op de cocktailkaart staan mooie cocktails. Op aanraden van de bediening gekozen voor de yellow cab. Vodka, citroensap en gemberbier. Heerlijk fris. Bij eerdere bezoekjes een voorgerecht genomen. Nu niet want de hoofdgerechten zijn zo groot dat ik het nooit helemaal op kan.
En dat is zonde want de biefstuk met pepersaus is perfect medium gegrild en zeer smakelijk.
Ook geen toetje deze keer. Maar afgesloten met nog een yellow cab.
Love the summer!
Nguyen D. Bourgondiër (2 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wij hebben hier gisteren gegeten met 10 personen. En dat was niet de prettigste ervaring. Dat geldt voor zowel 1: het eten als 2: de service.

1: Ze serveren hier gewoonweg - geen - hoge kwaliteit steaks en spareribs.
- Van de spareribs is de saus/dressing veel te zoutig en het vlees absoluut niet sappig.
- De steaks zijn simpelweg niet mals genoeg om een hoger cijfer te geven dan een 5
- Een echte vlees-afficionado? Ga dan naar een ander restaurant.

2: Wat ik echter het meest vervelend vond was de bediening.
- De serveerster stoorde zich zichtbaar aan onze Engelstalige gasten: ze kon hen niet goed verstaan dus werden alle vragen voor het gemak erg bot beantwoord. Het verzoek om boter bij het brood bijvoorbeeld werd afgedaan met een chagrijnige:"we don't have butter" en ze liep toen door." Later heeft een andere serveerster boter gebracht.
- Toen werden de vleesgerechten gebracht. Maar dan weer niet de pepersauzen e.d. Wat volgde was een discussie(?!) aan tafel tussen de serveerster en ons. Het vlees stond uiteindelijk veel te lang op tafel zonder sauzen en bijgerechten.

Onemoreplease . Gastronoom (13 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Zit je dan; in een mooie drukke werfkelder en je waant je meteen in the States. Hier ga je heen voor de ervaring en de beste Ribs van Utrecht! Het was druk en rumoerig en je moet hier niet gaan zitten om een goed gesprek te voeren met je tafelpartner want je hoort elkaar gewoon weg niet. Helaas het enige minpunt van een restaurant in een werfkelder. De bediening was attent, direct en vlot, en duidelijk getraind in waar ze mee bezig zijn.
We begonnen met twee cocktails, speciaal ontworpen voor Broadway. De Phantom of the Opera en Popcorn Time, de namen zijn net zo plezierig als de smaak. Een paar maiskolven en wat chickenwings op tafel en toen werd het tijd voor het echte werk; de Spicy Ribs en de Lamskoteletjes. Hemel, mals, goed op smaak en vergezeld door een paar razende IPA’s.
De afsluiting was goud waard, Oreo Cookie Bash! Het beste dessert ooit gemaakt van Oreo koekjes.Wij zijn intens gelukkige mensen nu.
Chris D. Gastronoom (33 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Zin in ongegeneerd lekkere spareribs, dus zijn we maar weer eens naar Broadway gegaan waar ze pretentieloos de lekkerste spareribs van Utrecht serveren. Wat me deze keer vooral opviel was de ontzettend vriendelijke en attente bediening. werkelijk iedereen was vrolijk en behulpzaam, dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Een absolute aanrader voor eenvoudig, lekker en betaalbaar eten voor mensen die geen moeite hebben met de nogal belabberde akoustiek van deze werfkelder...
Mischa L. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gezellige steakhouse in het hart van Utrecht. De ribs, en dan met name de baby ribs zijn zeker een aanrader! Personeel is zeer vriendelijk en erg behulpzaam!
Peter K. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Bij mooi aan het water op de werf van de oude gracht zitten eten. Vriendelijk en snel bedient. Het eten was zeer goed bereidt en heeeeel lekker. :)
Marlou K. Gastronoom (21 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Beste gegrilde vlees van Utrecht. En gelukkig hoef je niet te kiezen tussen de malse spare ribs en ossenhaas, mixed grill en iedereen is gelukkig. Geen haute cuisine, gewoon wat je verwacht, een goed bord eten voor de carnivoren onder ons. Biertje erbij, frietjes on the side en pepersaus om te dippen. Guilty pleasure complete.
Zondermeer . Gastronoom (48 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Leuk restaurant. Alleen buiten zitten is soms een beproeving met alle rokers om je heen, jakkes. Binnen is het gezellig maar krap opgesteld. De kwaliteit van het eten is hier prima, mooi vlees en smakelijke bijgerechten.
Hendrikv . Gastronoom (25 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Heerlijke spare ribs en ook een lekkere saus. Het was mooi weer dus we hebben buiten gezeten aan de Utrechtse gracht. Leuke plek en vriendelijk personeel.
Robbiebuitdem . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Heerlijk gegeten hier met 5 man. Het was lekker warm dus buiten op het terras het gezeten aan het water. Service was prima, ik herken de kritiek van andere recensies het dus niet. Een aanrader als je van een goed stuk vlees houdt. !
Sylvia S. Gastronoom (32 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Ben geen echte vleeseter maar mijn gezelschap wilde perse hier eten. De baby spareribs zijn dan de beste optie. Wat lekker! Het vlees is van goede kwaliteit, dat proef je. Het was alsnog teveel dus doggybag mee waarmee ik mijn jongens blij maakte ????. De bediening is goed, vriendelijk, snel en zeer service gericht. Kom hier met het gezin zeker nog een keer.
Sjaak-14 . 1e beoordeling (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Voorgerecht kipkluifjes die een paar dagen onder een warmtelamp gelegen hebben. We hadden heel veel honger, maar dit was echt niet lekker. De biefstuk (waar het toch om draait in een steakhouse) was zeer matig, geen ossenhaas zoals op de kaart staat. Medium was droog. Ook niet opgegeten. De bediening was goedlachs en vriendelijk. Maar dat was het dan ook. Niet heen gaan is mijn advies!
Tweemaaltwee . Fijnproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Geweldige spareribs! Wij hebben hier heerlijk gegeten. De bediening is erg spontaan en vriendelijk en ontzettend snel. Mooie plek aan de Utrechtse gracht. Voor de beste spare-ribs moet je sowieso hierheen gaan!
Raymond N. Gastronoom (17 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Prima steak en goede bijgerechten. Groep van 8 en allemaal prima gegeten. Punt van aandacht is de drankvoorziening , duurde lang en bediening moest worden geroepen voor refills.
Frans V. Fijnproever (7 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Goed, maar ook niets speciaals. Vlees van goede kwaliteit maar voor een Steakhouse geen wauw ervaring. Sausjes ook vlak van smaak. Service vriendelijk.
JJdeVreugd . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Eten was echt super zeker het voorgerecht met de zalm.
Biefstuk was erg goed mocht wel iets eerder geserveerd worden zodat hij wat warmen zou zijn.
Service was echt geweldig en ontzettend vriendelijk
Ook het decor binnen was erg fijn je had lekker de ruinmte om te zitten met zen tweeen zonder dat je de gesprekken van anderen hoefde te horen.

Buiten decor vond ik wel minder en daar had ik wat meer van verwacht, maar binnen was daarentegen echt heel erg gaaf.
Emmel09 . Gastronoom (10 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Hele leuke gezellige werf in het centrum van Utrecht. Als je binnenkomt ruik je een en al vlees, zalig! Het eten is echt fantastisch vooral de baby ribs & als dessert mag je echt de cheesecake niet laten liggen. Ik heb hem zelfs een aantal keer meegenomen. Porties zijn ruim - en prijs kwaliteit verhouding is goed! Personeel is altijd vriendelijk en op tijd (niet te snel maar zeker niet te langzaam). Let op : in het weekend zou ik wel reserveren want het is altijd vol.