American Restaurant Dixie's

Stationsweg 2 6711 PP Ede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant American Restaurant Dixie's

Eddie H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Het eten is prima, men is wat snel met uitserveren en de ambiance is erg leuk! Al met al prima gedineerd.

Lekker gegeten bij Dixies. Ik had de spare ribs die geserveerd worden als voorafje qua formaat wel kleiner verwacht (o.b.v. omschrijving en omdat het een voorafje was). De opmaak van de borden van het hoofdgerecht vond ik wat mager. De toetjes waren prima.

De bediening kwam gehaast over, terwijl het niet vol zat. Ook de gerechten werden snel uitgeserveerd. Vooral het voorafje stond voor mijn gevoel binnen 10 minuten op tafel.

Het restaurant is erg leuk aangekleed. Overal komt het Amerikaanse in terug.

Leuk restaurant om te eten voor een prima prijs.
Hazel H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Prijs kwaliteits verhouding prima. Lekker eten, en keuze genoeg, 3- gangen voor € 16,99. Vriendelijke bediening, we gaan zeker nog een keertje!
Christa V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het voldeed precies aan onze verwachting, het was goed eten voor een leuke en lage prijs. Als voorgerecht namen we de garnalenkroketjes, spare ribs en uienringen. Vooral de spare ribs waren mals en met een smakelijke marinade. De 2 andere voorgerechten waren volgens mij niet vers maar wel prima te eten met een bijbehorend sausje, niets bijzonders.

Als hoofdgerecht namen we de kogelbiefstuk (nieuw op de kaart) en de blackened rib eye. Deze waren erg goed, mals, goede grill smaak en een goec formaat. Stukje kwaliteitsvlees. Echt de ster van de avond. De toetjes waren Amerikaans! Een bananenmilkshake en een creme brulee die te zoet waren maar wel goed te doen.

De bediening is vriendelijk, snel met het serveren van drinken en de gerechten kwamen precies op tijd.

Al met al een leuke eetervaring, hier gaan we nog wel eens terugkomen als we met een budget eten.
Angelle B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Zeker een lekker restaurant! leuk prijsje voor goed eten. vooral complimenten voor de spareribs, en zeker de blackened ribeye is zn geld zeker waar. Bediening was prima, decor ook.
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Op zaterdagavond konden we niet zonder reservering bij Villa Brutus terecht, dus probeerden we het bij Dixie's. Het restaurant zat goed vol, maar we konden even wachten met een drankje aan de bar. Na een paar minuten kwam er een tafeltje vrij en konden we gaan zitten.

Dixie's is een typische American diner met oude juke boxen, gitaren aan de muur en foto's van Elvis en Marilyn Monroe. Je zit in booths (met leer bekleedde bankjes). De specialiteiten zijn BBQ-style vleesgerechten als hamburgers en steaks. De zaak is levendig en de serveersters (allemaal dames) lopen rond in ruitenblousjes met een schort voor. American diner all the way!

Ik bestelde een blackened rib-eye. Iets dat ik nog nooit eerder op een kaart had zien staan. Vrij zout, maar wel smaakvol en sappig vlees. Mijn twee tafelgenoten namen de McRonald's hamburger. Ook hierover geen klachten. Gewoon een goed stuk vlees met franse friet en wat salade on the side. Oneerbiedig zou je van een vreetschuur kunnen spreken, maar voor ons was het een uitkomst! Sfeervol, lekker eten zonder lang wachten. Met drie man gegeten en gedronken voor minder dan € 60.
Monique W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Fijn restaurantje om voor een prima prijsje heerlijk te eten. Typisch Amerikaans, maar dat zorgt voor een leuk sfeertje. Heb hier al meerdere keren gegeten en de chicken wings als voorgerecht is een vaste keuze geworden. Lekker krokant van buiten en mals van binnen. Als hoofdgerecht de biefstuk genomen, ook heerlijk mals.
BMD993 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Hier met gezin (3 pers.) gegeten. De prijzen zijn laag (€16-22 voor een 3-gangenmenu) en de kwaliteit is prima. Verwacht geen uitzonderlijke quisine, maar smakelijk genoeg. De ambiance is wel leuk Amerikaanse diner-achtig. De bediening is uiterst attent en loopt continu rond. We hebben nergens lang op hoeven te wachten. We waren voor hoofd- en nagerecht en incl drank ca. €65 kwijt.
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Met een groep collega's hier gegeten. Hartelijke ontvangst in een gezellige setting. Er werd attent gereageerd op collega's die wat later aanschoven. Vooraf een mix van gerechten die stuk voor stuk goed smaakten. Als hoofdgerecht had ik de spare ribs, lekker qua smaak maar het vlees kwam niet gemakkelijk los. Het kleine stukje mais ernaast was saai en smakeloos. De overige gerechten van collega's waren allemaal naar trevedenheid. De half open keuken is natuurlijk leuk maar als ik zie hoeveel de 2 magnetrons, die vol in het zicht staan, gebruikt worden dan twijfel je toch een beetje aan de bereidingswijze.
Fulco28 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Prima restaurantje. Toen we voor de deur stonden vroeg ik me af of het wel echt een Amerikaans restaurant was of alleen maar een 'Diner' uitstraling met wat hamburgers op de kaart. Mijn twijfel was onterecht.

Leuke kaart en leuke inrichting met details als NASCAR attributen en oude foto's van Ede. Leuk 3 gangen menu voor €16 en een kaart met originele gerechten. We aten er met 4 personen en iedereen was positief over het restaurant en de gerechten. Geen haute cuisine maar leuk eten voor een vriendelijke prijs.

Mindere punten? Ik vond mijn milkshake voor €4,5 niet zo bijzonder en het nagerecht 'tortilla wrapped mars bar' van mijn tafelgenoten sprak mij niet aan.

Voor het overige niets dan lof. Vriendelijke en snelle bediening, smakelijke gerechten en uitermate redelijke prijzen.

Mijn tips: vooraf garnalenkroketjes, hoofdgerecht Jambalaya (erg lekker en origineel!), nagerecht de Key West lemon-cheesecake.
Daan L.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Erg gezellig en druk restaurant. Echt wat anders. De hoeveelheden zijn ruim en de prijzen niet al te hoog. We moesten alleen wat lang wachten op ons dessert, maar daar werd spontaan excuses voor aangeboden. De hond kon zonder problemen mee.
Thamarr .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Wij zijn op een door de weekse dag geweest op aanraden van familie. De bediening was perfect. Je voelt je welkom. De inrichting erg leuk. Eindelijk eens wat anders dan saaie zwarte muren en interieur. Leuk zijn de Amerikaanse banken. Eten is prima.Gewoon lekker en anders dan de standaard restaurantjes.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Afgelopen zaterdag gegeten bij Dixie en ik was uitermate verrast. Ik heb super lekker gegeten. Er is een nieuwe kaart, zeer gevarieerd. Een aanrader is de lady steak met Chimichurisaus. Zeer goede kwaliteit, voor een zeer mooie prijs. Gezellige atmosfeer, lekker druk.
Danny L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
ik heb weer eens een heerlijk kipje gegeten en smaakte weer heerlijk.
Mijn vrouw had de hamburger weer en was ook weer vertrouwd lekker.
Toetje ook ..niet zoals in menig ander restaurant..lekker creatief.
Het decor is american style doet mij altijd weer goed met die leuke rode banken.
Ene uiteraard een mooie bruine bar waar je ook aan mag eten!
En de bediening was uiterst vriendelijk en aardig en behulpzaam!

Gem .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Voorgerecht was prima. Hoofdgerecht zeer slecht. Het vlees (blackenend ribeye; medium rare) was te zout en het vlees zelf had totaal geen structuur. Je kon het uit elkaar trekken als leverworst. Totaal geen vleesdraad. Daarnaast werd het niet meer op de plank, maar op een vreselijk wit bord geserveerd en alle salade in 1 schaaltje gepropt!! Het oog wil ook wat en dit zag er niet uit.
Geen aanrader meer; veel te duur voor deze slechte kwaliteit.
RoelfenLia .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Samen met mijn vrouw, Amerikaans gegeten. We hadden niet gereserveerd en konden nog net plaats nemen voor de tafel weer werd ingenomen door andere gasten. Onze indruk? Bediening uitstekend! Zeer gastvrij, attent en vriendelijk. Het eten? Een goede balans tussens kwaliteit en prijs. We hebben de borden niet leeg kunnen krijgen door de hoeveelheid. Smaak was erg goed. De inrichting van de zaak was zeer uitnodigend. Samenvattend: Wij komen hier weer en nemen waarschijnlijk gasten mee. groeten Roelf en Lia
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
prima gegeten, een heel menu voor 15,99, heerlijke garnalenkroketten vooraf, die vulden al zo dat het hoofdgerecht niet zo groot hoefde te zijn, dat was het wel dus het ging niet op...
als nagerecht de Mars Bar, chocoladeijs met stukjes caramel in een tortilla. dat was een rare combinatie. de tortilla dan dus maar niet opgegeten, die past toch beter bij hartig.
tip aan de kok: maak er een flensje van ipv een tortilla!
verder een klein puntje van aandacht: spa blauw werd er geserveerd en gerekend toen ik na 2 wijntjes om een glaasje water vroeg, en er mogen best wat meer servetten op tafel staan. ze zijn dun en dus heb je bij ieder gerecht er wel één nodig.
HomerS .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Leuk restaurant in Amerikaanse stijl, het eten is redelijk goed, geen hoogstandjes maar daar zijn de kaart en de prijzen ook niet naar. De bediening mag wel wat beter contact houden met de klanten en wellicht uit zichzelf een nieuw drankje aanbieden in plaats van dat je eerst 10 minuten moet proberen iemand aan te spreken. Het decor is Amerikaans, leuke zithoeken met banken, het doet al een beetje denken aan TGIFridays, maar daar is het nog wat te rustig voor ingericht. Kortom leuk restaurant om gezellig en voordelig met een paar vrienden te gaan eten, maar niet echt iets voor een zaken-diner.
Oh ja, de kaas op je burger is niet echt een aanrader, 'echte' amerikaanse oranje pre-fab cheddar, je moet er maar net van houden..
CB05 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Meerdere malen ben ik nu al bij dit restaurant in Ede geweest. Dat ik hier vaker kom is niet zonder reden natuurlijk. De hamburger en garnalenkroketjes zijn naar mijn mening een echte aanrader. Maar als je echt wilt genieten moet je zorgen dat je ruimte over houdt voor de cheesecake als dessert. Ik heb nog nooit ergens zulke lekkere cheesecake gegeten. Het restaurant is erg gezellig om te zitten, typisch Amerikaans. Door de stralende bediening voel je je enorm welkom en al deze aspecten zorgen voor een gezellige avond.
-Eliza- .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Vandaag wezen eten bij dit restaurant. De bediening was aardig, maar enthousiast waren ze niet. De inrichting van het restaurant is eenvoudig en niet super gezellig. Maar waar het echt omgaat is het eten, dit was echt vreselijk. Ik begrijp dat je voor de prijzen niet veel mag verwachten maar de producten leken niet echt vers. De voorgerechten kwamen bijna allemaal uit de frituur. Erg makkelijk in mijn ogen. De meeste van onze tafel hebben een hamburger op en dit zat op een klef broodje, die zeker niet goed smaakte, want iedereen liet het staan of at het voor de helft op. De saus smaakte naar kant en klare saus. Het vlees van de burger was niet echt op smaak. De kaas die erop zat, had een rare plastic oranje kleur. Verder betrof de burger een beetje sla en een kleine hoeveelheid uitjes en wat augurken, dit had wel iets meer gemogen. Daarnaast werden er mooie frietjes geserveerd, maar daar kan je natuurlijk weinig aan verknallen. Ook werd er een bakje met iets van kant en klaar smakende coleslaw en potatosalad geserveerd. Dit vond ik niet smakelijk en ik heb het lekker laten staan. Kortom, erg slecht eten, waar veel meer uit valt te halen. Het toetjes heb ik toen ook maar overgeslagen. Mijn tafelgenoten die wel een toetje namen aten het met lange tanden op of lieten het gedeeltelijk maar staan. Kortom slecht gegeten en ik kom hier nooit meer.
Eddie H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Wat een leuke sfeer blijft dit tentje toch hebben. Het eten is prima, net als de bediening. Prijs/kwaliteit is goed. Naar mijn mening niet hoogdravend, maar gewoon wat je mag verwachten van een restaurant voor deze prijs. Gewoon prima dus en erg leuk voor de afwisseling.

Het leuke bij dit restaurant vind ik de kleine dingetjes waar men aandacht aan besteedt heeft; dingen die je niet snel ziet bij een ander restaurant:
- mini-marshmallows bij het toetje
- het serveren van een gerecht op een houten snijplank
- het zitten in een Amerikaanse booth
- het Budweiser wat ze verkopen
- de bedrijfskleding van de bediening
- de lampjes die opgehangen zijn
- de haakjes bij de tafels waar je je jas op kunt hangen
- het televisiescherm met Amerikaanse videoclips (wat dan weer niet storend opgehangen is).

Allemaal van die kleine leuke finesses, waarbij het niet kitscherig wordt, maar wat het zaakje wel nét afmaakt...

Dit keer de blackened ribeye genomen: wat een smakelijk stuk vlees is dat. Dit is ook typisch zo'n restaurant waar je zo'n gerecht zou verwachten. Het gerecht wordt leuk geserveerd op een houten snijplank. Het enige jammere was dat de keuken een foutje in de bestelling had gemaakt, waardoor de jarige het verkeerde gerecht kreeg. Deze moet dan wachten op het goede gerecht, terwijl de rest al begint... Wat natuurlijk extra zuur is tijdens je verjaardag. Wel goed gemaakt met een bolletje ijs en een sterretje tijdens het toetje.