Meer informatie over restaurant Ambrosijn

• : Parkeerplaats

Robert R.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Zaterdagavond gegeten. Menukaart werd niet gebruik ivm winterseizoen. Keuze was tussen vis en vlees. Vlees gekozen. We kregen vis geserveerd. Geen enkele excuses oid. Totale prijs was 280 euro,
Onbegrijpelijk dat dit restaurant beloond wordt met een 8.2.
Service is nog geen 5 waard.
Groet R Rietman
Cindy P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten, genoten van een vijf gangen verrassings menu met biologische eilander producten. Super bediening.
Wijn arrangement is een echte aanrader. Wat een feestje om te proeven, te drinken en in de ambrozijn te mogen zijn. (Qua entourage kan er meer zorg besteed worden aan de details in het restaurant zoals verlichting, kleur waterglazen, schoongepoetst bestek, kaarsenhouders en glazen). Tot snel!
MARC G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Weer een paar dagen , fantastisch genoten , bij Ambrosijn.
Wat een top adresje , en wat een culinair genie , deze chef.
Smaakpapillen vallen van de ene hoogstaande verrassing in de andere. Pure gastronomische verwennerij.
Hier wordt op ster-niveau gekookt ; maar niet op ster niveau geprijsd.
Juweeltjes van wijnen ,op , en ook naast de kaart. Vakkundig geadviseerd.
Voor mij althans : een top zaak met de beste keuken "ever "

M.Goossens.
PS.
Als ik 1 minpuntje zou moeten noemen ( maar dit is heel persoonlijk ) :
Bij al deze pure smaken , zou ik eerder een neutraal krokant wit (stok) broodje serveren , ipv het donker brood , ( daar is verder niks mis mee ; maar "persoonlijk" vind ik zo een groffe donkere boterham heerlijk met een dikke plak kaas als lunch ; maar niet echt passen , om er een subtiel sausje mee op te deppen.) Een duindoorn- vinaigrette bvb. komt totaal niet meer tot zen recht , met zo een bruut boeren-geweld.
Maar nogmaals ....dit is een heel klein detail in deze , verder uit de kunst verheven , culinaire eet tempel.
En In Nederland is het de gewoonte " een stukje brood " vooraf te eten ,en klaar , in tegenstelling tot mijn gewoonte : brood (en dan enkel de korstjes) als begeleiding , gedurende het gehele diner ( precies zoals in Frankrijk ) daarom is deze aan/op merking , ook persoons gebonden.
Stephanie G.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Met een kritische amateur kok is uiteten niet altijd een feest, maar dat was het bij Ambrosijn wel. Niet alleen het eten maar ook de keuzes van de wijn waren top. Sterwaardig.
Sanbuthob .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
9 september, 's avonds buiten kunnen eten. Je waant je in Italië. Heerlijk voorgerecht van tartaar van Harder met tonijncreme en een oester. hoofdgerecht, 3 soorten heerlijk mals vlees, gevogelte met heerlijke groenten op een puree van pastinaak en aubergine en een kruidige jus. Toe eilander ijs met bosvruchten gemarineerd in moscato d'asti. Met bijpassende wijnen. Vooral de Bulgaarse wijn verrast! Wij komen elke zeker weer om bij Ambrosijn te genieten
Mirjamburgers .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Paar dagen geleden geluncht en gedineerd bij dit restaurant. Door personeels tekort (netjes uitgelegd) hadden we keuze uit kenningsmakingsmenu of het ambrosijn menu. Wij hebben laatst genoemde gekozen en beide geen spijt van gehad! Eten was super! Mooie combinaties, lekkere groentes enz en heerlijk toetje. Erbij gekozen wijnmenu was niet goedkoop, maar zeker aan te raden! Heerlijke eetervaring :).
Ikkestikke1 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Vrijdag 26 augustus hebben we Ambrosijn uitgekozen om te eten en daar hebben we geen spijt van gehad. Integendeel, wat een fantastisch verrassingsmenu! Nu een paar dagen later staat me vooral het nagerecht voor ogen, rode vruchten en een bolletje ijs in een heldere gebonden saus: die saus met een smaak, zoiets heb ik nooit eerder gehad, echt heel goed! Ik kan de smaken ervan niet beschrijven. Prijs-kwaliteitsverhoudingen zijn goed.
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Wat een heerlijk restaurant. Ondanks het feit dat we hier een keer een mindere ervaring gebben gehad (qua service, eten is altijd heerlijk), hebben we hier gistermiddag geluncht en vanavond weer gegeten. Wat een fantastisch eten hebben ze hier! De dagmenu's zijn echt een aanrader. De gerechtjes zijn apart maar echt heel goed bij elkaar gezocht. Ook zijn er fantastische wijnen per glas verkrijgbaar. Het is niet goedkoop, maar voor een avond echt genieten kunt u hier terecht. Voor ons is dit echt het favoriete restaurant op Schier en we komen hier graag snel weer terug.

Voor overdag zijn de hoorntjes softijs met slagroom zijn ook zeker een aanrader.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Geweldige gastvrije ontvangst op dit eiland(je). De chef maakt de naam van zijn restaurant waar: godenspijs!
Veel aandacht voor biologisch, duurzaam voedsel. Mooi eind van een zonnige dag.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Hartelijke ontvangst, heerlijk glas biologisch bubbels als aperitief! Verrassende gerechten, onderscheidend van de massa. Zeer vriendelijke gastheer, Jo! Hij heeft ons echt in de watten gelegd. Mooie wijnen, en als afsluiter koffie met lekkere zoetigheden op het terras. TOP!!
Caro1307 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Twee weken geleden voor de derde keer hier gegeten. De ontvangst was erg prettig en gastvrij. We kozen allemaal voor het verassingsmenu van de chef in 3 gangen. Voorgerechten en amuses waren erg lekker. Het hoofdgerecht ook maar te koud geserveerd (dit werd goedgemaakt met koffie en friandises). Toetje ook erg lekker. Ambrosijn blijft een aanrader als je op Schier echt lekker wilt eten. Ik geef een 7 voor de bediening omdat de ober een wel erg plichtmatige houding had deze avond.
Tonenbep .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
mijn vrouw en ik waren maar een dag op schiermonnikoog en moesten om die reden de boot van 19.30 uur halen. We hadden min of meer toevallig besloten op schier te gaan eten en dat te doen bij ambrosijn. Met een opening van de keuken om 17.30 legde dat wel beperkingen op en de eigenaar wees hier ons ook op. Niettemin fantastisch gegeten met als bijzondere entree een amuse van meiraapsel. Verder fantastisch malse combinatie van eend en lam met heerlijke groentes. Wat ons betreft een echte aanrader.
Wibo R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Het verassingsmenu van de chef was fantastisch! Zoveel passie voor wijn en eten. De drang naar puurheid en natuur spat van alle gerechten af, maar bovenal van de oesters met fijnspar sap. Een aanrader!
Wij komen snel terug naar Schiermonnikoog en naar Ambrosijn!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
We hadden gekozen voor het kennismakings menu, voorgerecht was maissoep met vis, het was goed klaargemaakt en smaakte goed.
Hoofdgerecht was eendeborst, echter bij het opdienen kwamen ze met lamskoteletten. Ook lekker, maar vreemd dat je met een totaal ander hoofdgerecht komt.
Dessert, tarte tartin met zomerfruit en kersen ijs, een heerlijke afsluiting.
De timing, alles was kort op elkaar en we stonden weer snel buiten.
Een heerlijke wijn van de kaart erbij gedronken, helaas de keuze een huiswijn of een wijn van 40 euro. Prijzig dus!
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
2 maanden van tevoren een tafeltje geboekt voor de vrijdag en de zondag. De eerste avond was in een woord fantastisch. Goede wijnkaart, heerlijke gerechtjes. We hadden gekozen voor het 4 gangen menu. Erg vriendelijk personeel en we hebben enorm genoten van deze avond. We keken erg uit naar zondagavond, dat we hier weer mochten eten. Helaas was dat echt een deceptie. We vroegen wat het dagmenu was en er werd precies hetzelfde opgenoemd als wat we vrijdagavond gegeten hebben. Toen we daar een opmerking over maakte kregen we te horen dat we niet hetzelfde te eten kregen, of we even konden vertellen wat we vrijdag hadden gegeten want het personeel was anders. De bediening was, op deze man na, het zelfde als vrijdag en in de keuken herkende ik ook wat gezichten (het gevolg van een open keuken). Na een bijzonder gesprek kwamen we tot de conclusie dat we eerst paling met kip zouden krijgen, daarna oesters en daarna de lende. Wij vonden het een bijzondere volgorde, maar we gingen hiermee akkoord. We kregen toch eerst de oesters en na ongeveer 3 kwartier wachten werd de rode wijn geschonken, wat wij gek vonden aangezien we 2 glazen wit hadden besteld, hier maakten wij een opmerking over. Kort hierna werd eend geserveerd. Toen we zeiden dat dat niet op de planning stond, kregen we de optie om het gewoon op te eten en dan zouden we daarna nog wel een gerechtje krijgen. We hadden expres geen eend besteld omdat we dat vrijdag ook al hadden gegeten. Hier gingen we niet op in en wilden de paling met kip en daarna de lende zoals besteld.

Al met al is het eten erg goed, maar wij hebben een naar gevoel aan de avond overgehouden en komen hier nooit meer terug. Ook is de menukaart (zo goed als) hetzelfde als in september, toen we hier ook hebben gegeten.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Voor het eerst op Schiermonnikoog voor een verblijf van twee dagen. We hebben de eerste avond zo heerlijk gegeten, gedronken en gezeten bij Ambrosijn, dat we meteen voor de volgende avond gereserveerd hebben. Wederom een succes! Superaardige, deskundige en gastvrije mensen. Volgende x blijven we ook slapen.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Een verfijnde keuken met een enorm palet van op elkaar goed afgestemde smaken en bijpassende wijnen en een no nonsens prettige bediening. Het hele diner was een groot feest. Elk gerecht was een ontdekking. Een proeverij vol genot. Zo zou uit eten gaan altijd moeten zijn. Het enige minpuntje vond ik de Bulgaarse wijn, die wat scherp rook en ook zo smaakte. Echter mijn vrouw vond die wijn juist erg lekker. Met plezier de rekening voldaan!
Gurdy1974 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gezien de hoge score op iens besloten hier te gaan eten met z'n vieren. De verwachtingen lagen hoog. Ondanks de vriendelijke bediening, mooi ingericht restaurant, viel het ons heel erg tegen. We kozen voor een 3-gangen menu van € 42,50 met een wijnarrangement welke €19,50 kostte. Het voorgerecht liet lang op zich wachten en de wijntjes waren al bijna op. Er werd niet bijgeschonken, wat ik zeker bij zo'n prijs toch wel verwacht. De amuses waren zeer teleurstellend van smaak en zagen er wel heel erg onprofessioneel uit. De gerechten waren prima maar niet bijzonder. Voor dit geld mag je echt meer verwachten en ik vind dat ze dat absoluut niet waarmaken. Het is echt een mooi restaurant en het eten is prima, maar voor dit geld verwacht ik dat het eten fantastisch is. Kleine tegenvaller dus, ondanks dat we een hele gezellige avond gehad hebben en de bediening ook prima was.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Op eerste pinksterdag hebben we gegeten bij Ambrosijn. Toen we het viergangen menu bestelden werd er direct bij verteld dat we daar wel de tijd voor moesten nemen. Het was inderdaad een avondvullend programma(19.30-23.15). Naast het viergangenmenu hadden we ook een wijnarrangement.
Los van het viergangen menu kregen we twee amuses en na afloop bestelden we ook nog koffie.
Ondanks dat het erg druk was nam de bediening toch tijd voor een grapje en om dingen uit te leggen en toen er op een gegeven moment echt te veel tijd tussen de gangen door dreigde te geraken kregen we een tweede amuse en werd de wijn van het arrangement die al was ingeschonken bijgeschonken.
Het was een verassend en voortreffelijk menu. Bijzonder om als hoofdgerecht twee vleessoorten geserveerd te krijgen. Het combineerde wel goed en de wijn was ook bij beide vleesgerechten fantastisch.
We hebben een fantastische avond gehad en ik kan het bij iedereen van harte aanbevelen
J-t-N .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Verrassend om op een klein eiland zo'n restaurant aan te treffen. Wij hebben er voortreffelijk gegeten. Wij namen het 4-gangen menu met wijnarrangement. Erg leuk om vooraf en tussendoor als extra allerlei amuses opgediend te krijgen. Bediening was niet opdringerig of amicaal maar gezellig formeel, wat wij als plezierig hebben ervaren.