Amazing Asia

Zeestraat 49 2042 LA Zandvoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Amazing Asia

Benjamin P.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Afgelopen week bij Amazing Asia gegeten met één tafelgenote. Gereserveerd voor een plekje buiten op het terras want het zou een bloedhete avond worden. Bij aankomst was alles keurig geregeld en we konden buiten in de zon plaats nemen.
De gastheer stelde een menu voor: Dim sum, kikkerbillen, Tarbot & Pekingeend. Wij gingen akkoord en hebben daar geen moment spijt van gehad. De dim sum bestond uit 5 verschillende hapjes (Helaas ben ik erg slecht met namen en is het mij snel ontglipt) het gestoomd groentenballetje was veruit de lekkerste en de vier bijbehorende sausjes een welkome toevoeging.
Vervolgens gegeten van de kikkerbilletjes in een heerlijk zoet sausje. Mijn tafelgenote had nog nooit kikkerbillen gehad (Het idee stond haar niet aan) maar vond het ook heerlijk!
Daarna was het de beurt aan de tarbot, het hoogtepunt van de avond. De gastheer fileerde de, in eigen vocht rustende, vis aan tafel met vork en lepel. De smaak was voortreffelijk: Het vocht van de vis was de best mogelijke saus voor het gerecht.
Het menu afgesloten met pekingeend, wraps & een zoete donkere soya saus. Een aparte maar smakelijke combinatie.
Al met al een geslaagde avond met veel verschillende smaken en een fijne service. Tot snel!
Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Heerlijk gegeten, oesters met tausisaus, zeetong tipan, ossehaas met tausisaus & garnalen met 5 Aziatische kruiden, Zeer gastvrije bediening.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Met echtgenote een poging ondernomen om nagenietend van het weekend een niet alledaags restaurant in een vreemde omgeving te zoeken. Prima verzorgde omgeving, een te overvriendelijke medewerker bij ontvangst en bediening, Wij beiden kozen voor de Kong Po Ha (€ 17,00 pp) om alvast in de stemming te komen, de medewerker gaf aan dat dit wel erg scherp is, welnu, dit was onze reden om het te bestellen! Ik nam de rijst, voor mijn echtgenote moest voor de bami € 1,00 extra betaald worden, de overvriendelijkheid van de medewerkers heeft er voor gezorgd dat wij na deze "maaltijd" Amazing Azia verlaten hebben.
Royopgenhaeffen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Wij kennen de eigenaar vanuit de tijd dat hij nog werkte in Restaurant Amazing Asia in Overveen, toen aangesloten bij de zgn Fine Eastern Restaurants. Daarna via Lok Moon aan de Rijksstraatweg in Haarlem naar nu zijn huidige lokatie in Zandvoort.
Simon ( de eigenaar ) met niet een typische chinese naam maar dit waarschijnlijk vanwege zijn voor Nederlanders niet uit te spreken echte naam is een geweldige gastheer. Wij laten hem meestal een menu samenstellen. De laatste keer hebben wij genoten van een zgn Pekingeend menu ( dit wel van tevoren besteld trouwens )
Allereerst kregen wij kleine pannekoekjes met de aan tafel gesneden krokant huid van de eend, geserveerd met fijne reepjes ( julienne ) lenteui en hoisinsaus. Een heerlijke appetizer. Daarna gestoomde oesters ( op 2 manieren ) aan tafel gefileerde tarbot met verse gember en eigen vocht, coquilles en vervolgens het hoofdgerecht. Pekingeend op 2 manieren, krokante ossenhaas, groenten in oestersaus, chinese bami en witte rijst.
Hierna nog een kopje bouillon getrokken van de eend voor de spijsvertering. Alles verrukkelijk !!
Een geweldige avond met ECHT chinees eten van een bijzonder hoog niveau.
Dit alles tegen een zeer redelijk bedrag.
Simon, ga zo door met je charmante echtgenote en wij zullen nog vaak aanschuiven voor een gezellige avond met heerlijke gerechten .