Over het restaurant Amarone

Franse allure weerspiegelt

Amarone is een plek van internationale allure, compleet met luxueuze fauteuils, open haard en witte tafellinnen. Opvallend is de spiegelwand, terwijl een andere wand enkel uit flessen wijn bestaat. Chefkok Gert Blom kookt in zijn open keuken naar Frans voorbeeld op een eerlijke manier. Hier eet je geen hamburgers en friet, maar eendenlever, rabarber en zomertruffel.

Meer informatie over restaurant Amarone

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
9,3

Jouw recensie over het restaurant Amarone

Ageeth P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Vriendelijk ontvangst. Sfeervolle ruimte. De achtergrond muziek was wat overheersend aanwezig. Start met Kleine mondvermaakjes die lekker waren, maar voor ons in relatie tot ervaringen in soortgelijke restaurants niet uitgesproken qua smaakbeleving. Wij hadden vier gangen. De gerechten smaakten prima. het tweede gerecht was een risotto heerlijk, maar het portie was voor ons echt te veel. Gang drie kregen we nagenoeg niet meer weg en gang vier deels laten staan. De dame die de wijnen begeleide was zeer kundig en prettig aanwezig. Wat daarnaast opvallend was dat we een verzoek hadden gericht op Italiaanse wijnen. Dit werd kort maar krachtig met een "nee dat kan niet" beantwoord. Advies vanuit ons zou zijn in dit geval de gast te verleiden tot een andere keuze of een andere optie aan te bieden.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Wij komen hier al vanaf de opening. Nu tijdje niet geweest. Wat misten we Harry.!!
Ons gezelschap was nog niet compleet en de " hapjes" werden al geserveerd met uitleg ????.
Uitleg van de wijnen leek op een ingestudeerd praatje.
Hoop dat jullie je ster behouden!
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Onvriendelijke en stugge bediening. Tempo tussen de gerechten lag ook wel aan de hoge kant en de risotto als tussengerecht was prima van smaak, maar te machtig zo vlak voor het hoofdgerecht. Verder was het eten zeer goed, maar de serveersters hebben de sfeer wel gedrukt.
Dorien W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Al meerdere keren met zeer veel genoegen bij Amarone mogen eten en het is eigenlijk altijd een feest. De akoestiek was door de drukte niet optimaal, waardoor het wat lastig was om elkaar goed te verstaan. Mijn vegetarische 4 gangen waren goed, alleen blonken ze niet uit in creativiteit dit keer. De geadviseerde wijnen waren super en bijzonder. Misschien een tikje meer aandacht voor het menu van de vegetariër en dan is het geheel weer helemaal optimaal.
Nol E.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
goede ontvangst, aardige dames, heerlijke rode huiswijn, prima en heerlijke gerechten,
ik vind alleen de zitplaats op de lange bank wat te zacht, veren zakken een beetje te veel door.
JoepdeWeve .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Wij komen hier met een zekere regelmaat en de kwaliteit is constant en altijd goed. Het lunchmenu is tesamen met de amuses rijk en ruim voldoende.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
In een woord: Geweldig.
We komen hier graag nog eens terug.
Zoveel verschillende smaken.
Zeer attente bediening.
We komen nog eens terug!
Jayant K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Een aantal maanden geleden hier geweest en toen schreef ik dat de service wat beter kon. Het eten was toen wel voortreffelijk, dus ik wilde het nog een kans gegevens. Gisteren wezen dineren met een groep van 5 en vanaf binnenkomst was alles dit keer wel goed geregeld. Mijn complimenten aan Shannon die ons erg goed heeft geholpen.
Gerrie K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Twee weken geleden zijn we hier geweest met een aanbieding, 5 gangen voor 60 euro. We werden zeer hartelijk ontvangen en de service was sowieso heel goed en vriendelijk, erg prettig. De locatie en inrichting vond ik ook beide top. We begonnen met enkele amuses, deze waren allemaal goed, met sommige uitschieters naar boven en anderen weer wat minder, maar over het algemeen een goed begin. Daarna volgden verschillende gerechten, waarbij met name de schol en de duif eruitsprongen qua smaak. Het dessert viel wat tegen, dat was wat veel en niet zo mijn ding, in tegenstelling tot het pre-dessert, wat weer erg goed was. Al met al een gezellige avond gehad met lekker eten.
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Leuke zaak in het centrum van Rotterdam. Vriendelijk personeel en heerlijk eten. Vooral de bijpassende wijnen zijn een aanrader.
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Wat een heerlijke zaak, hier ben je echt uit! Heerlijke gerechten met bijpassende wijnen. De sfeer is heerlijk, klein beetje stijf, de bediening ook maar dat hoort ook wel bij het concept. Echt een aanrader...
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Wij hebben hier ter gelegenheid van onze trouwdag een onvergetelijke avond gehad. Perfectie tot in de kleinste details. We hadden gebruik gemaakt van een arrangement via Heerlijk.nl en kregen een vijfgangenmaal, inclusief wijnarrangement, aperitief, amuses, pre-dessert, koffie met friandises, water, etc. En bij het afrekenen geen onaangename verrassingen. Een prachtige gelegenheid, ook voor "gewone" mensen, om je helemaal in de watten te laten leggen. Wij vielen van de ene verbazing in de andere; fantastische gerechten, begeleid door prachtige bijpassende wijnen en bijzonder vriendelijke bediening. Al met al helemaal top. Er was misschien één klein minpuntje: Mijn vrouw zat op een bank en had geen goede steun in haar onderrug. Ik heb nog voorgesteld om met haar van plaats te wisselen, maar dat vond ze niet nodig. We hebben ons hierover dan ook verder niet beklaagd.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wat een feest! Het leukst vond ik alle amuses. En het pre-dessert. Had ik nog nooit van gehoord, en was niet alleen een verrassing, maar ook nog eens heel lekker. Kortom, je wordt hier erg in de watten gelegd, heel veel lekkers voor een meer dan redelijk bedrag. (Wij hadden het lunchmenu met wijnarrangement).
cynthia A.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gezellige avond gehad bij Amarone waar je ontspannen van geweldig eten kunt genieten. Wij zaten op een fijne plek (niet in het midden van de zaak) waar we zeer vriendelijk bediend werden. De zaak heeft een prettige sfeer waar je met vrienden, date, collega's etc terecht kunt. Ieder gerecht was voortreffelijk, voor mij waren dit de buikspek met paling, truffelrisotto, kalfshaas en 3 bereidingen van chocolade. Zeker de buikspek is een aanrader, die tafelgenoten met een andere keuze jaloers heeft gemaakt. Uiteraard begeleid door geweldige wijnen, waarin het personeel geduldig adviseert. Voor het nagerecht vroeg ik om iets anders dan een dessertwijn. Er werden een PX en Víví (een "wijn" van druiven en kersen), de tweede was een leuke combinatie. Al met al dus genieten van goed eten, op een fijne plek met prettig personeel.
Dré M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Prima gerechten, goede sfeer, vriendelijke bediening.
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Van ontvangst tot afscheid, alles loopt op rolletjes. Kundig personeel, ze weten waar het over gaat, kennen de gerechten en de wijnen. De tafel wordt keurig in de gaten gehouden zonder dat het hinderlijk is. Wijn wordt bijgeschonken, geen fles op tafel.

Buiten de gerechten van je keuze, wordt je verwend met verschillende amuses. Bij elkaar een hele fijne avond gehad met heerlijk eten en drinken. Absolute aanrader
Irmo V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Amarone heeft een mooie kaart. De sfeer is goed, de gerechten en de wijnen zijn zeer de moeite waard. Prijzen zijn (naar verhouding) een beetje aan de hoge kant, maar door daar rekening mee te houden, is dat geen reden om niet te gaan. Aanrader dus.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
We waren er voor de tweede keer. Heerlijk gegeten. Het nagerecht was deze keer niet onze smaak.
Ako D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Teleurstellend, eten gewoontjes, personeel niet echt best, ambiance slecht. Ik ga hier nooit meer eten.
Sterwaardig? Nee.
Jochem W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Inmiddels twee keer geweest, waanzinnig gegeten, prachtige wijnen en goede service. Van buiten lijkt het wat stijf, maar het is opvallend losjes.