Over restaurant Amarone

Franse allure weerspiegelt

Amarone is een plek van internationale allure, compleet met luxueuze fauteuils, open haard en witte tafellinnen. Opvallend is de spiegelwand, terwijl een andere wand enkel uit flessen wijn bestaat. Chefkok Gert Blom kookt in zijn open keuken naar Frans voorbeeld op een eerlijke manier. Hier eet je geen hamburgers en friet, maar eendenlever, rabarber en zomertruffel.

Meer informatie over restaurant Amarone

• Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Joostr1985 R. Meesterproever (10 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Na een ietwat teleurstellende start bij Amarone tijdens de restaurantweek enkele weken geleden begonnen wij 18-08 aan poging 2. Een dergelijk restaurant met zulke goede recensies verdient altijd een 2e kans. En wij hebben hiervan absoluut geen spijt en zullen zeker nog terugkomen.

De avond begon heerlijk met een prachtige Zwitserse Crémant die het vermelden waard is, een lekker aperitief die met mooie hapjes werd vergezeld. Omdat ik geen kaas lust, werden de Hollandse kaaskroketjes vervangen door een stukje gefrituurde vis. Erg attent. Mocht er overigens een kilo verpakking verschijnen van de geroosterde pecannoten die werden geserveerd, dan houden wij ons aanbevolen ;)

Aanvankelijk werd ons een 3 gangen verrassingsmenu aangeboden inclusief bijpassende wijnen, echter kozen wij vanwege de mooie kaart, om deze uit te breiden tot een 4 gangen variant. Wij hebben werkelijk 4 fantastische gerechten mogen eten, waarvan de ene nog lekkerder dan de andere. Overigens was de persoonlijke favoriet het hoofdgerecht met een zalige bijpassende Amarone.

Wat wij helemaal geweldig vonden was het betrokken personeel, we hebben zelfs nog even met de chef gesproken. Een zeer vriendelijke laagdrempelige man met een enorme passie voor het vak, wij maken het wel eens anders mee bij de sterren collega`s. Daarnaast willen wij graag de leuke Sommelier bedanken voor het gedegen advies. Helaas kreeg ik niet de kans te vragen om de wijnen te noteren die we hebben gedronken, dat had een mooie aanvulling geweest voor het wijnrek thuis.

Al met al een heerlijke avond gehad, voor herhaling vatbaar!!
Bedankt Amarone
Tot snel,
Joost en Jacky
Tim C. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Zo leuk met mn princess na 24 jaar samen naar dit restaurant gegaan door een vriend en wow wat werden we verwent met allereerst ontvangst met verrassend een heerlijk aperetief wat op zo een moment hoort . Bubbels ! en heerlijk eten met verschillende wijntjes die vooral uitdagend waren en lekker wow
jullie begrijpen dt het dan ook niet alleen voor mij maar ook voor mn princess belangrijk was dat we samen in t zonnetje stonden en ja dat was t uitdagende gerechten en wijnen die echt op elkaar afgestemd waren.
Ik kom op veel plaatsen en restaurants maar kan zeggen intiem en super thanks voor alles
we komen hier zeker weer terug!
Marcel J. Meesterproever (144 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Over de geserveerde gerechten kan je kort en krachtig zijn die zijn mooi in balans en goed van smaak. De zwarte brigade is wisselend waar de een de best doet om je een aangename avond te bezorgen is de ander onattent en zwijgt dit past niet in een restaurant op dit niveau. Het decor is netjes. Een min punt is dat er geen achtergrond muziek werd gedraaid. Je zit vrij dicht op elkaar.
Loes J. Meesterproever (23 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
All-in 5 gangen diner met vrienden geboekt via heerlijk.
Een gezellige avond in een fijne atmosfeer met een gevarieerd programma.
Wat opviel was de opmaak van de borden, hier was aandacht aan besteed.
de gerechten waren prima op smaak en de wijnen goed gekozen.
Echter voor een ster vonden wij het toch wat vlak allemaal en hebben we beter gegeten bij niet sterren gelegenheden.
Victor42 . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Afgelopen vrijdag voor Amarone gekozen. Vooraf kreeft, gevolgd door dorade. Beide gerechten waren zorgvuldig en creatief bereid en smaakten voortreffelijk. Een michelin-ster waardig. De bediening was echter onder de maat. Een desinteresse heeft zich van het personeel meester gemaakt. Een vraag als: 'Al een flesje uitgezocht?' accordeert niet met de kwaliteit van de wijnkaart. En waar was de sommelier? Toch niet de man die bij iedere tafel tijdens het bijschenken zei: 'Ik hou niet van lege glazen'. Amarone moet zich op dit punt herpakken. Daarvoor is de zaak te mooi.
Inufood . Expertproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hier gegeten met de Heerlijk 10daagse 5-gangen diner. Het was een zeer uitgebreid diner, totaal zeker wel 7 gangen met friandises en amuses. Ik vond het niet sterrenwaardig, geen smaakexplosies of bijzondere ingredienten.
Het was vooral veel! Zat prop en propvol na afloop. Bediening prima in orde, vond alleen de sommelier uit de toonvallen met oude spijkerbroek, slordig overhemd en bezweet gezicht. Ook ongevraagd n nieuwe fles water op tafel vind ik niet netjes.
Nee, niet slecht maar er zijn vele restaurants in R'dam zonder ster die het een stuk beter doen.
Anton S. Meesterproever (52 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Amarone is prettig in het centrum gelegen. Mooi ingericht, hoewel de tafels wat dicht op elkaar staan.

De amuses waren heel fijn en tongstrelend, evenals het voorgerecht, aardpeer met kreeft. Het beloofde een mooie avond te worden! Vervolgens de scholfilet en risotto als tussengerechten. Ook niet slecht, maar niet zo indrukwekkend als in het begin. De kalfslende als hoofdgerecht prikkelde de zintuigen weer wat meer. Het toetje boterkoek met zomervruchten was lekker, maar niet bijzonder. De wijnen waren prima en werden royaal geschonken. De thee was ook van uitstekende kwaliteit met aardige friandises.

In het begin werd vlot geserveerd, maar er zat veel tijd tussen tweede tussengerecht en hoofdgerecht. Maar dat kan gebeuren. Bediening was vriendelijk en correct.

Al met al een adres om te onthouden!
Jannie198 . Meesterproever (21 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Is al weer een poosje geleden dat wij hier gegeten hebben maar wou er toch nog iets over schrijven. Ik had door gegeven dat ik me aan een dieet moest houden ,daar werd keurig rekening meegehouden.
Vooraf, een tartaar van zeebaars en carpaccio van langoustine, dit was erg vlak van smaak. wij zagen dat iedereen brood kreeg behalve wij, weer op een gegeven moment toch door iemand gezien en ja hoor we kregen het ook. Tussengerecht tongschar met Hollandaise en balsamico olie dit vonden we erg smaakvol . Het hoofdgerecht was Anjou duiffilet met stoof duif en eendenlever. Het dessert heb ik helaas niet genoteerd dus daar kan ik niks over zeggen. Bediening was goed. Maar een volgende keer denken we toch even na of we hier weer gaan eten.
Joana C. Meesterproever (12 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We komen aan rond een uurtje of 8 en hebben gereserveerd voor 3 personen en ontvangen een Heerlijk 10daagse 3 gangen menu. Er is geen plek meer over in het stijlvolle restaurant op onze gereserveerde tafel na. We worden naar onze vierkante tafel gebracht waar een stoel is weggehaald. Vooraf wordt gevraagd of wij bepaalde wensen hebben en of we van tevoren willen weten wat we kunnen krijgen. Er is een mogelijkheid om een tussengerecht te nemen namelijk gebakken griet (een tarbotachtige vis) maar die slaan wij beleefd over. Voordat het hoofdgerecht geserveerd wordt, worden we echter verrast met enkele fraaie amuses:

- Een guitige eendelever lolly, dun knapperig waterdeeg besprenkeld met wasabi poeder, gezoet en gezouten gekarameliseerde pecan noten.
- Knapperig zuurdesem brood geserveerd met boter, zout en olijfolie.
- Baby asperges met crème van eidooier, crème van peterselie, en krokant pata negra kruim.
- Kaaskroketjes op een bed van zoetige violette mosterd op basis van druivenmost.

Tot nu toe hebben we dus nog niets van ons eigenlijke eten geproefd en we hebben nu al ontzettend genoten van de presentatie. Ik kan wel elke hap gaan beschrijven die in mijn mond gaat, maar aangezien we nog niet bij het voorgerecht zijn beland, denk ik dat het volstaat om dit allemaal heerlijk en verrassend te noemen. Het wordt iedere keer prachtig geserveerd op verschillend servies. Met zulke kunstwerk amuses verlang ik naar iedere gang die komen gaat. Het servies van Amarone blijkt het merk Bernardeaud te zijn. Een hoogkwalitatief porselein uit het zuiden van Frankrijk gemaakt van het speciale Limogene klei.

Het voorgerecht is carpaccio van langoustine en een tartaar van zee baars, gel van passievrucht en komboe (gedroogd Japans zeewier) met passievrucht crème. De fruitige gel geeft het gerecht meer smaak dan de meer subtiele ziltige rauwe vis, maar het is een prima starter.

Vervolgens ontvangen we het hoofdgerecht, waarbij de angus in eigen jus de hoofdrol speelt, samen met wortel in verschillende bereidingen en een gyoza met lever en paddestoel. Secuur opgemaakt en perfect gesneden wordt de jus vervolgen over het malse rundvlees geschonken. De dumpling heeft een stevige bite, jammer genoeg wordt er maar een enkele geserveerd.

We bevinden ons inmiddels in een hartstochtelijke ontroering. De bediening verstaat zijn vak en kent geen enkele aarzeling. De bediening heeft een prima timing; ondanks de drukte krijgt iedere tafel voldoende aandacht en wordt het tafelwater een aantal keren bijgeschonken. Er zal niet gevraagd worden of het eten goed gesmaakt heeft, want je vraagt ook niet of water nat is toch? Een voortreffelijke service, duidelijk en kordaat. Na het hoofdgerecht worden de kruimels zorgvuldig van de tafel afgeveegd door middel van een tafelschuier. Dit soort details wordt door ons aan tafel zeer gewaardeerd.
“Oh, sommige dingen zijn echt beter dan seks” (Als deze vulgaire zin mijn lippen verlaat, heb ik echt wel goed gegeten) verzucht ik bij het dessert. Het is schaafijs van gin en tonic, een savarin met framboos geserveerd met een knapperige merengue en een frisse gel van limoen, verse frambozen en ijs van perzik. De savarin is een zacht mousse-achtig gerecht doordrenkt met frambozen sap. De beschrijving van het dessert doet lichtelijk alcoholisch aan, maar mijn tafelgenoten typeren het eerder als fruitig en lichtzuur. Zodoende zijn er uiteenlopende smaken en structuren te proeven op een een bord.

We eindigen de avond met thee en friandises. Als food blogger zit ik gelukkig op de meest strategische plek in het restaurant en heb ik allang gezien wat we erbij krijgen. Het is een warme madeleine, een blokje chocolade fudge en een aardbeienslof met een crème suisse. Puur genot. Het gaat op tot de laatste kruimel. De hele avond was qua eten, service en beleving sensationeel. De sublieme smaken zullen je bij blijven. We vertrekken krap drie uur later en als we buiten staan, voelen we ons volledig voldaan.
Peter P. Expertproever (9 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Laatst weer een keer naar Amazone geweest, met vrienden waarvan het de eerste keer was. Blijft mijn favoriete restaurant in Rotterdam. Eten is altijd top. Verfijnd van smaak en de borden fantastisch opgemaakt. Wijnkaart een mooie mix van vooral betaalbare wijnen. Service op zijn Rotterdams. Vlot, vriendelijk en niet te stijf. Bovenal is de prijs / kwaliteit verhouding van bijna ongekend niveau in Nederland. Klasse!! Vrienden waren ook erg onder de indruk. Ik kom snel weer terug.
Fred T. Meesterproever (14 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Heerlijk gegeten op de zwammerdamse avond. Heerlijke smaakcombinaties. Porties precies goed en uitgebalanceerd. Prettige bediening met deskundige toelichting.
Gerben V. Meesterproever (13 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Op een dinsdagavond in de maand mei ben ik met een collega bij Amarone geweest. We hebben het menu genomen en we hebben echt ontzettend lekker gegeten. De wijnkaart is uitgebreid met een aantal zeer mooie bourgognes.

Ondanks het feit dat het behoorlijk rustig was deze dinsdagavond (ze gaven zelf ook aan dat het uitzonderlijk was) heb ik niet het gevoel gehad dat er tandje minder werd gewerkt in de keuken en de bediening. Leuke bediening, top eten en een mooie locatie zo midden op de Meent in Rotterdam. Aanrader!
Joyce D. Meesterproever (16 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Een restaurant naar ons hart en we komen er regelmatig voor zowel lunch als diner. Iedere keer weer geweldige ervaring. Een heel leuk, hartelijk team, het eten en de wijnen ( de sommelier denkt echt met je mee) zijn voortreffelijk. We verheugen ons nu al weer op de volgende keer.
Wimvankeulen29 . Meesterproever (14 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Uitgenodigd voor de lunch door vrienden, daar zeggen we uiteraard geen nee tegen.

De zaak heeft een restyling gehad en dat heeft zijn vruchten wel afgeworpen. Zakelijk chic, maar toch warm en geen ''fluister'' stemming.

Aan tafel direct begonnen met wat mooie amuses en buitengewoon goed brood. De sfeer is ontspannen en de tafels staan goed ver uit elkaar. Absolute parel was de dorade met truffel. De intense smaak van verse truffel in combinatie met de vis was zowel klassiek als extreem mooi.

We weten dat de chef een meester is met de bereiding van truffel en zullen snel een tafeltje boeken voor een diner!
Will6118 . Meesterproever (17 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Samen met mijn vriendin hier gegeten. Goede ontvangst. Zonder lang te hoeven wachten werden de gerechten al gauw geserveerd.
Heerlijk warme garnalen bitterbal met speciaal klaargemaakte mosterd. Vervolgens een tartaar gemaakt van ansjovis gecomineerd met guinoa. Vrij bijzondere combinatie met een goede smaak.
Een extra ga genomen waarbij rissoto met truffels. Deit gerecht viel iets tegen. Met name alleen zout van smaak.
Als hoofdgerecht angus beef in champignonnensaus met asperges en spinazie. De smaak was hier goed. Samen met een stevige wijn zoals een Pinot Noir is een goede combinatie.
Afgesloten met een vanille ijs met daarbij aardbei.

Qua service viel het mij erg tegen. In het begin werden wij goed ontvangen maar daarna vrij weinig service gemerkt. Wij hebben weinig kennis met wijnen. Na navragen werden de wijnen gewoon ingeschonken zonder de kans te krijgen het iets te mogen proeven. Uiteindelijk kon er weinig genoten worden van letterlijk alle wijnen die avond. De zoete witte wijn was verre van zoet. Verder hebben wij een droge witte wijn en een pinot noir genomen maar die vielen helaas ook erg tegen.
Anja G. Meesterproever (11 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Met de HEERLIJK aanbieding gereserveerd bij het met een Michelin ster bekroonde restaurant Amarone in Rotterdam. Geweldige avond met fijn gezelschap, heerlijk eten en dito wijnen in een fijne omgeving. De aanbieding betrof een 5-gangen diner met bijpassende wijnen, afgesloten met koffie en diverse lekkernijen. Alle gerechten perfect bereid en mooi geserveerd. De sommelier had zeer goed bijpassende wijnen uitgezocht en schonk deze terwijl hij op leuke en informatieve wijze vertelde over de herkomst en smaak.
De eerste gang was steak tartaar van kalfsvlees begeleid door tamarillo, zoetzure bleekselderij, witlof en een sorbet van zwarte olijven. We dronken daar een Gruner Veltliner, Nieder Österreich, Oostenrijk uit 2014 bij.
Vervolgens een in de oven bereide heilbot filet met gebrande langoustine, bospeen, zeevenkel en luchtige saus van kreeft De wijn was een Toucas, Vinho Verde, Portugal uit 2013.
Daarna een romige truffel risotto met gepocheerd hoeve ei, gehakte truffel en Parmezaanse kaas waarbij we een El Mago “Terra Alta” Franck Massard Spanje (2014) en een chardonnay “Light Horse” Jamieson Ranch USA (2013) dronken. De chardonnay omdat de disgenote geen rode wijn drinkt.
Het hoofdgerecht was een in truffel bouillon gegaarde ossenhaas met gebakken ganzenlever, voorjaarsgroenten en truffel. Daarbij dronken we een Amarone della Valpolicella Classico ”Paverno”, Vaona Italië (2012) en Soave Classico, Pieropan Italië (2014). De in bouillon gegaarde ossenhaas was heerlijk, verrassend en smaakte zeker naar meer :)
We sloten af met een dessert van diverse bereidingen van mandarijn, crème van pure chocolade, dragon en een sorbet van mandarijn. Ook hier weer een fijne wijn en wel de Brumont, Gros Mauseng, Gascogne, Frankrijk (2014).
Kortom: heerlijk gegeten en gedronken in een sfeervolle omgeving met een pluim voor de keuken en de sommelier !!
Oscar V. Meesterproever (49 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Vrij centraal in Rotterdam ligt Amarone... De wijn behoeft geen uitleg, nu het restaurant nog.
Wij kozen voor het vier-gangen menu; Ceviche van makreel; Tarbot; Eend en een taartje van witte chocolade.

Het "kille" zoals ik dat bij andere recensies terug lees kan ik niet plaatsen. Niet qua interieur, misschien een beetje qua bediening. De sommelier was vriendelijk en kundig, onze gastvrouw vonden wij wat hautain. Een kwestie van smaak.
Een tafelgenoot heeft een lichte vorm van notenallergie; dit was op voorhand al doorgegeven. Helaas was dit niet in alle gerechten goed uitgesloten. Erg slordig en potentieel gevaarlijk.

Smaken waren dik in orde; met name de ceviche was subliem. Het nagerecht kon op de minste steun rekenen aan tafel. Het was een erg klef en massief taartje en meer "vol" van smaak dan "vol van smaak".

Wijnen waren erg sterk en gelukkig ook de naamgenoot, een Amarone kunnen drinken.
Concluderend; we hebben gezellig gezeten, zijn prima verzorgd en menu viel, met uitzondering van het nagerecht, goed in de smaak. Persoonlijk had ik meer verwacht van de keuken.
JeffreyenPeter . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Amarone! Een mooi gebalanceerd Valentijsmenu met daarbij een goed wijn arrangement. Prima avond gehad in een van de top restaurants van Rotterdam.
Michel S. Meesterproever (10 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
wederom bij Amarone het lunchmenu met wijnarrangement gekozen en zoals altijd piekfijn in orde,kundige en vriendelijke bediening complementeren de immer creatieve keuken .Mooie amuse en aperitief hapjes vormen de inleiding tot een menu bestaande uit zacht gegaard buikspek met paling en Orientaals geparfumeerd,daarbij een passende wijn vinden is geen kinnesinne,maar gastheer/sommelier Maikel weet zoals altijd een verrassend mooi glas te serveren.Ook de wilde heilbot zwanger van truffel wordt begeleid door een mooi glas witte wijn Costiere de Nimes .Mooi dessert zoals altijd maakte deze middag weer een feestje ! Tot gauw,groeten Michel !