Over het restaurant Amarone

Franse allure weerspiegelt

Amarone is een plek van internationale allure, compleet met luxueuze fauteuils, open haard en witte tafellinnen. Opvallend is de spiegelwand, terwijl een andere wand enkel uit flessen wijn bestaat. Chefkok Gert Blom kookt in zijn open keuken naar Frans voorbeeld op een eerlijke manier. Hier eet je geen hamburgers en friet, maar eendenlever, rabarber en zomertruffel.

Meer informatie over restaurant Amarone

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant Amarone

Sanaz Y.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Sovanna H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
We hebben enorm genoten van ons etentje! Heerlijk gegeten, toffe setting, zeer vriendelijke bediening!
Persoonlijk vond ik de wijn nogal aan de dure kant.
Machteld N.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Had een leuke middag met mijn moeder en tante ter gelegenheid van mijn verjaardag. In een rustige sfeer hebben we heerlijk gegeten. De hapjes vooraf, de amuse en de driegangen lunch. Er werd rekening gehouden met de individuele wensen van mij gasten. Perfect. De dames waren behulpzaam en opmerkzaam maar niet opdringerig.
M.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
De kwaliteit van het eten is prima, een beetje overdaad aan amuses. De bediening was koud en kil, dat waren we van Amarone niet gewend. Dat maakte de avond veel minder leuk.
Matthijs P.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Fantastisch! Genoten. Mooie, heerlijke gerechten. Goede bediening. Alleen aan het begin wat lang moeten wachten, maar de gerechten en top wijnen maakten dat snel goed.
V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Ik eet geregeld bij Amarone en ben eigenlijk altijd wel tevreden. Goede gerechten en dito smaken. Afgelopen vrijdaglunch echter niet. We begonnen met buikspek die niet koud was en niet lauwwarm. Iets er tussenin. De smaak was lafjes en zelfs wat flauw. Voorts op de huid gebakken kabeljauw en wat asperges. Tja, dat kennen we nu wel en was qua smaak weinig verrassend. Het nagerecht was goed. Met wat aardbeien en frisse zuren. Al met al moet ik goed nadenken wat we ook al weer hebben gegeten en dat is geen goed teken denk ik. Volgende keer beter hoop ik want dan zijn de Joelia's en FG's echt een niveau beter...
Duco V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Goede plek voor zakelijke diners. Bediening kan strakker en accurater. Te lang wachten op bijschenken en afronden (betalen) Eten en wijnen echt top!
Doreen G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Hoge verwachtingen van dit sterrenrestaurant. De sfeer is wat stijfjes en formeel, daar moet je van houden. We wilden graag een vier gangen diner maar graag een vervanging voor de krab. We kregen daarom buikspek als 1e gang. Deze was heerlijk maar we waren daardoor al behoorlijk gevuld. De gerechten daarna waren wat ons betreft van minder niveau. De sommelier gaf uitstekend advies.
John D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Met een zakenrelatie een diner genuttigd. Het vijf gangen diner met bijpassend wijnarrangement. De amuses en proeverijen voorafgaand aan het menu volgden elkaar in hoog tempo op waardoor de tafel steeds vol met eten stond. Dit was voor mij “too much” Overigens was dit wel een lekkere proeverij. Het brood dat erbij werd geserveerd was tevens van goede kwaliteit. Het menu was afwisselend en verrassend met wisselende bediening. Niet iedereen heeft evenveel passie voor het horeca vak. De vrouwelijke sommelier was erg vriendelijk, enthousiast en bruist van energie met veel kennis. De wijnen klopten bij het menu maar vanuit het apperitief viel de eerste wijn weg bij het buikspek. Dat was jammer, maar het werd ruimschoots goedgemaakt door de wijnen erna met de Amarone (Rood) bij het hoofdgerecht als absolute uitsmijter.
S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Genoten van het eten, de gerechten heel smaakvol en perfect verzorgt.
Prima locatie in een gezellig drukke straat, met een tot in perfectie uitgevoerde bediening.
We komen zeker nog een keer terug.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Eten en wijn heerlijk. Service wat pushy en zeker in het begin opjagend.
matty311 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Amarone; de gerechten uit het menu waren erg lekker. Dit werd nog versterkt door de wijnen die men erbij had uitgezocht. De bediening erg vriendelijk en toegankelijk met een aparte vermelding voor de sommelière. Kortom; "When in Rotterdam visit Amarone"
P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Heerlijke, smakelijke gerechten met goede wijnen. Te lang geleden dat ik hier was geweest. En hele leuke kleine attentie voor mijn twee tafelgasten die ik trakteerde op dit diner voor hun verjaardagen. Hele geslaagde avond.
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Voortreffelijk 4 gangen menu
ronald V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
niet echt sterrennivo teveel pastinaak in gerechten.De kreeft moest je zoeken onder saus.Heilbot zonder enige smaaksensatie.Wijn(amarone)was prima.Eerdere ervaringen bij amarone waren goed maar nu teleurstellend helaas
Hugo N.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Heerlijk gegeten, lekkere smaken geproefd, goede bediening met waar nodig adequate uitleg. Het Bob wijn arrangement was goed getroffen
Suze .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Ik ben hier geweest om de verjaardag van mij moeder te vieren. We hebben gekozen voor het 6 gangen menu met wijnen. We zijn enorm verwerd. Super goede en leuke bediening, heerlijk eten en fantastische wijnen. Een absolute aanraden. Alleen niet specifiek heel goedkoop, maar dat is ook niet te verwachten van een dergelijk restaurant.
Toon V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Mooie gerechten. Bediening zeker en goed. Bijpassende wijnen. Lunch ook lekker snel.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Prachtig gegeten van gerechten die fraai waren opgemaakt en geconcentreerd van smaak. Vooral bijgebleven zijn mij de smaak en textuur van het Parmezaanse kaasijs bij de coquilles en de rode wijnsaus bij de mooi kokant gebakken zwezerik! Zeer voorkomende en attente bediening. Een prachtige, zeer uitgebreide wijnkaart!
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Werkelijk uitstekend gegeten maar je verwacht niet anders van een restaurant wat een Michelin-ster heeft. Bijzonder verfijnde smaken en perfect op elkaar afgestemde gerechten. De hoeveelheid was precies goed. De bediening was vriendelijk, correct en kundig. Wijn was uitstekend.

Al met al een fantastisch ervaring rijker en we gaan hier zeker nog eens terugkomen. Grote verrassing was de rekening die, voor een restaurant van dit niveau, zeer schappelijk was.