Over het restaurant Amarone

Franse allure weerspiegelt

Amarone is een plek van internationale allure, compleet met luxueuze fauteuils, open haard en witte tafellinnen. Opvallend is de spiegelwand, terwijl een andere wand enkel uit flessen wijn bestaat. Chefkok Gert Blom kookt in zijn open keuken naar Frans voorbeeld op een eerlijke manier. Hier eet je geen hamburgers en friet, maar eendenlever, rabarber en zomertruffel.

Meer informatie over restaurant Amarone

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
9,1
Jochem W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Inmiddels twee keer geweest, waanzinnig gegeten, prachtige wijnen en goede service. Van buiten lijkt het wat stijf, maar het is opvallend losjes.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
We waren een tijd niet geweest maar vandaag weer eens een lunch gedaan en het overtrof onze verwachtingen. Besloten om het menu te nemen met een extra gang van de overheerlijke risotto met truffel en dat was heerlijk, fijne amuses en pré hapjes. De sfeer weer als vanouds en we zijn weer enthousiast en verheugen ons weer op de volgende keer
petersmit .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Francine S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk eten, plezierige ambiance en goede service.
Bertram R.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
We hebben hier in december gegeten en hebben het jubileum 10 gangen menu gegeten met bijpassend wijnarrangement. Dit was simpelweg fantastisch! Van 19.00u tot 1.00u genoten. Zeer verrassend fris was de sorbet met gintonic.Eigenlijk was alles gewoon goed.
Rishma A.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Heerlijk eten en zeer goede bijpassende wijnen. Ambiance is goed en de bediening uitstekend. Ondanks dat t erg druk was, was het niet gehorig.
T V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Wederom blij verrast met het lunchmenu, het toetje van de tafelpartner werd zonder problemen vervangen voor iets anders. De steak tartaar met geschrooide langoustine vooraf was heerlijk, als hoofd de winterkabeljauw, het toetje met chocolade en kriekbier was super en heerlijke amuses vooraf en ook de friandises waren heerlijk! De spiegels achter de tafels blijven iets waar je aan moet wennen, maar het eten en de wijnen zijn super!
Marja J.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Echte verwennerij, origineel en smaakvol. Uitgebreide wijnkaart met goed advies van de sommelier.
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Gisteren, 18 februari 2017, gegeten bij Amarone. Wij waren hier enkele jaren geleden al geweest en toen waren wij heel erg tevreden; het plaatje was toen helemaal compleet. Gisteren ging er toch het een en ander mis, maar dat lag aan de bediening. Wij hadden beide gekozen voor het vier gangen menu Amarone maar mijn partner wilde in plaats van het dessert een tweede tussengerecht. Dat was geen enkel probleem, maar de bediening maakte hier een fout die de rest van de avond doorwerkte. Wij hadden beiden de ravioli met coquille en langoustines. Mijn partner zou daarna nog de truffelrisotto krijgen. So far so good. Echter, de bediening had de bestellingen door elkaar gehaald en doorgegeven dat wij beiden de risotto zouden krijgen. Ik was dus verbaasd toen mijn partner de ravioli kreeg en ik de bediening erop moest wijzen dat ik deze ook moest krijgen. Vervolgens werd de vraag gesteld of er ook 2 risotto waren besteld en waarop ik duidelijk nee had geantwoord. Blijkt dat de bestelling niet goed was opgenomen. Ik kreeg het dessert, maar toch werd aan mij gevraagd of ik het pre-dessert wilde. Vervolgens werd bij mijn partner ingedekt voor het dessert terwijl die geen dessert wilde. Een tweede faux pas van de bediening was dat zonder dat het ons werd gevraagd een tweede fles water op tafel werd gezet en de bediening deze overijverig opende en begon in te schenken waarop ik zei dat wij de tweede fles niet hadden gevraagd. Hij stond gelukkig ook niet op de rekening. Maar genoeg over de bediening: als ze deze recensie lezen hoop ik dat ze ervan leren. Het eten was heerlijk, maar ook hier heb ik wat opmerkingen. Het voorgerecht van tonijn 3-ways ging vergezeld van een quenelle van zwarte olijven sorbet: heerlijk van smaak maar misschien had de quenelle wat kleiner gekund. Dat leek beter bij de hoeveelheid tonijn te passen. De ravioli van coquilles en langoustines was heerlijk. Daar geen klachten over. De variatie van kalfsvlees was ook heerlijk; mooi roze kalfsvlees, heerlijk krokant stukje zwezerik, mooie quenelle van stoofvlees. Wat mij echter verbaasd heeft, eigenlijk door het gehele menu, is het gebruik van cremes gemaakt van verschillende groenten. Hierdoor wordt de textuur van de gerechten enigszins vergelijkbaar en is alleen het vlees onderscheidend. Maar groenten die niet tot een creme zijn verwerkt kunnen ook een gerecht nog meer onderscheiden. Het dessert was heerlijk: ananas in bruine rum en mintsorbet. De bruine rum had dominanter aanwezig mogen zijn; nu leek de bruine rum smaak verloren te zijn gegaan. De mintsorbet was mooi groen en ongelooflijk heerlijk met een duidelijke maar niet te dominante mintsmaak. Op de slordigheden van de bediening na was het een heerlijke avond met prima eten. We komen zeker terug.
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gisteravond voor het eerst naar Amarone geweest. Leuke, sfeervolle zaak, bijzonder hartelijke en vriendelijke gastvrouwen, bijzondere wijnen en een fantastisch 10 gangen menu genoten. Alle borden waren plaatjes en zeer smakelijke combinaties. Een echte aanrader voor iedereen die culinair uitgedaagd wil worden.
Topper!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Perfecte keuken en bediening.
André T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Afgelopen vrijdag lunch bij Amaron*. De gerechten vier gangen menu en de amuses waren lekker.
Het serveren tot het hoofdgerecht duurde binnen 1 uur, maar voor nagerecht moest ik meer dan 50 minuten wachten. Vriendelijke bediening en mooi modern sfeer inrichting.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Op vrijdagmidag een verjaardagslunch bij Amarone, niet het lunchmenu genomen maar een uitgebreider dinermenu, met wijnarrangement.
Vriendelijke ontvangst, eerst aan een tafel aan de lange muur met spiegels gezeten. Mijn tafelgenote houdt er niet zo van om in een restaurant steeds in een spiegel te kijken en op de bank zitten (met je rug naar de spiegels) beviel ons niet erg. Dus na de champagne meteen om een ander tafeltje (met stoelen) gevraagd en de rest van de lunch goed gezeten, prima opgelost!
De gerechten waren uitstekend, hoog op smaak, vis juiste garing, reerug mooi rood, interessant kaasplankje, helemaal top!
Het wijnarrangement had een mooie opbouw, rustig begin, wat ouder Sloveens wit en uiteraard goede Amarone bij het wild. Bij de kaas Madeira, een afwijkende keuze, goede harmonie met de kazen, later die dag zelf ook nog een flesje van gekocht voor thuis. Smaakvolle èn betaalbare cognac na.
Twee heel tevreden gasten die zeker weer terugkomen!
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Amarone bestaat dit jaar alweer !0 jaar en al 10 jaar staat Amarone met een Michelin ster aan de culinaire top. Fijn restaurant met uitstekende alerte bediening en uitmuntende culinaire kwaliteiten. Ga er naar toe en het zal een groot plezier zijn.
Dirk L.
Alles phantastisch!
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Qua smaken zijn de gerechten in balans, maar het is eerder de opmaak van de borden dan de smaken die er uit springen. Opmaak is zeer netjes en verzorgd. De diverse gangen zijn qua smaak echter vlak en missen echte kracht. Met uitzondering van één dame, is de zwarte brigade zeer correct en netjes. Betreffende dame laat gasten zich niet bepaald welkom voelen.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Amarone zit in het betere, wat duurdere segment thuis, veel verassende amuses, heerlijk gedineerd, aanrader!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Voor de eerste keer bij Amarone, wat toch bijzonder is gezien het feit dat ze nu al 10 jaar bestaan, en het was raak! Erg mooie gerechten en mooi gekozen wijnen. We hebben gekozen voor het 6-gangen menu. Enige minpunt vond ik de prijs van het wijnarrangement.
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Heerlijk met een goede vriend het 10 gangen menu genomen met bijpassende wijnen.alle gerechten waren perfect op smaak en mooi gepresenteerd de bediening was zeer gastvrij en professioneel ook de ambiance is super wij vragen ons af waar de 2e ster blijft ? wij komen zeker een keer terug
Pieter-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Met zakenrelatie vandaag geluncht bij Amarone. Voor mijn tafelgenoot de eerste maal. Heerlijk gegeten en in alle rust kunnen bijpraten. Elke gang een plaatje , zowel qua presentatie als smaak. Bediening zoals het hoort. Blijft één van mijn favorieten restaurants in Rotterdam