Over het restaurant Amarone

Franse allure weerspiegelt

Amarone is een plek van internationale allure, compleet met luxueuze fauteuils, open haard en witte tafellinnen. Opvallend is de spiegelwand, terwijl een andere wand enkel uit flessen wijn bestaat. Chefkok Gert Blom kookt in zijn open keuken naar Frans voorbeeld op een eerlijke manier. Hier eet je geen hamburgers en friet, maar eendenlever, rabarber en zomertruffel.

Meer informatie over restaurant Amarone

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Gisteren, 18 februari 2017, gegeten bij Amarone. Wij waren hier enkele jaren geleden al geweest en toen waren wij heel erg tevreden; het plaatje was toen helemaal compleet. Gisteren ging er toch het een en ander mis, maar dat lag aan de bediening. Wij hadden beide gekozen voor het vier gangen menu Amarone maar mijn partner wilde in plaats van het dessert een tweede tussengerecht. Dat was geen enkel probleem, maar de bediening maakte hier een fout die de rest van de avond doorwerkte. Wij hadden beiden de ravioli met coquille en langoustines. Mijn partner zou daarna nog de truffelrisotto krijgen. So far so good. Echter, de bediening had de bestellingen door elkaar gehaald en doorgegeven dat wij beiden de risotto zouden krijgen. Ik was dus verbaasd toen mijn partner de ravioli kreeg en ik de bediening erop moest wijzen dat ik deze ook moest krijgen. Vervolgens werd de vraag gesteld of er ook 2 risotto waren besteld en waarop ik duidelijk nee had geantwoord. Blijkt dat de bestelling niet goed was opgenomen. Ik kreeg het dessert, maar toch werd aan mij gevraagd of ik het pre-dessert wilde. Vervolgens werd bij mijn partner ingedekt voor het dessert terwijl die geen dessert wilde. Een tweede faux pas van de bediening was dat zonder dat het ons werd gevraagd een tweede fles water op tafel werd gezet en de bediening deze overijverig opende en begon in te schenken waarop ik zei dat wij de tweede fles niet hadden gevraagd. Hij stond gelukkig ook niet op de rekening. Maar genoeg over de bediening: als ze deze recensie lezen hoop ik dat ze ervan leren. Het eten was heerlijk, maar ook hier heb ik wat opmerkingen. Het voorgerecht van tonijn 3-ways ging vergezeld van een quenelle van zwarte olijven sorbet: heerlijk van smaak maar misschien had de quenelle wat kleiner gekund. Dat leek beter bij de hoeveelheid tonijn te passen. De ravioli van coquilles en langoustines was heerlijk. Daar geen klachten over. De variatie van kalfsvlees was ook heerlijk; mooi roze kalfsvlees, heerlijk krokant stukje zwezerik, mooie quenelle van stoofvlees. Wat mij echter verbaasd heeft, eigenlijk door het gehele menu, is het gebruik van cremes gemaakt van verschillende groenten. Hierdoor wordt de textuur van de gerechten enigszins vergelijkbaar en is alleen het vlees onderscheidend. Maar groenten die niet tot een creme zijn verwerkt kunnen ook een gerecht nog meer onderscheiden. Het dessert was heerlijk: ananas in bruine rum en mintsorbet. De bruine rum had dominanter aanwezig mogen zijn; nu leek de bruine rum smaak verloren te zijn gegaan. De mintsorbet was mooi groen en ongelooflijk heerlijk met een duidelijke maar niet te dominante mintsmaak. Op de slordigheden van de bediening na was het een heerlijke avond met prima eten. We komen zeker terug.
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gisteravond voor het eerst naar Amarone geweest. Leuke, sfeervolle zaak, bijzonder hartelijke en vriendelijke gastvrouwen, bijzondere wijnen en een fantastisch 10 gangen menu genoten. Alle borden waren plaatjes en zeer smakelijke combinaties. Een echte aanrader voor iedereen die culinair uitgedaagd wil worden.
Topper!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Perfecte keuken en bediening.
André T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Afgelopen vrijdag lunch bij Amaron*. De gerechten vier gangen menu en de amuses waren lekker.
Het serveren tot het hoofdgerecht duurde binnen 1 uur, maar voor nagerecht moest ik meer dan 50 minuten wachten. Vriendelijke bediening en mooi modern sfeer inrichting.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Op vrijdagmidag een verjaardagslunch bij Amarone, niet het lunchmenu genomen maar een uitgebreider dinermenu, met wijnarrangement.
Vriendelijke ontvangst, eerst aan een tafel aan de lange muur met spiegels gezeten. Mijn tafelgenote houdt er niet zo van om in een restaurant steeds in een spiegel te kijken en op de bank zitten (met je rug naar de spiegels) beviel ons niet erg. Dus na de champagne meteen om een ander tafeltje (met stoelen) gevraagd en de rest van de lunch goed gezeten, prima opgelost!
De gerechten waren uitstekend, hoog op smaak, vis juiste garing, reerug mooi rood, interessant kaasplankje, helemaal top!
Het wijnarrangement had een mooie opbouw, rustig begin, wat ouder Sloveens wit en uiteraard goede Amarone bij het wild. Bij de kaas Madeira, een afwijkende keuze, goede harmonie met de kazen, later die dag zelf ook nog een flesje van gekocht voor thuis. Smaakvolle èn betaalbare cognac na.
Twee heel tevreden gasten die zeker weer terugkomen!
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Amarone bestaat dit jaar alweer !0 jaar en al 10 jaar staat Amarone met een Michelin ster aan de culinaire top. Fijn restaurant met uitstekende alerte bediening en uitmuntende culinaire kwaliteiten. Ga er naar toe en het zal een groot plezier zijn.
Dirk L.
Alles phantastisch!
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Qua smaken zijn de gerechten in balans, maar het is eerder de opmaak van de borden dan de smaken die er uit springen. Opmaak is zeer netjes en verzorgd. De diverse gangen zijn qua smaak echter vlak en missen echte kracht. Met uitzondering van één dame, is de zwarte brigade zeer correct en netjes. Betreffende dame laat gasten zich niet bepaald welkom voelen.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Amarone zit in het betere, wat duurdere segment thuis, veel verassende amuses, heerlijk gedineerd, aanrader!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Voor de eerste keer bij Amarone, wat toch bijzonder is gezien het feit dat ze nu al 10 jaar bestaan, en het was raak! Erg mooie gerechten en mooi gekozen wijnen. We hebben gekozen voor het 6-gangen menu. Enige minpunt vond ik de prijs van het wijnarrangement.
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Heerlijk met een goede vriend het 10 gangen menu genomen met bijpassende wijnen.alle gerechten waren perfect op smaak en mooi gepresenteerd de bediening was zeer gastvrij en professioneel ook de ambiance is super wij vragen ons af waar de 2e ster blijft ? wij komen zeker een keer terug
Pieter-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Met zakenrelatie vandaag geluncht bij Amarone. Voor mijn tafelgenoot de eerste maal. Heerlijk gegeten en in alle rust kunnen bijpraten. Elke gang een plaatje , zowel qua presentatie als smaak. Bediening zoals het hoort. Blijft één van mijn favorieten restaurants in Rotterdam
Lotmc .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Samen met ons vaste groepje hebben we vijf fantastische gerechten mogen eten bij Amarone. Via Heerlijk.nl hadden we een all-in arragement met heerlijke gerechtjes; het ene gerechtje nog lekkerder dan het andere gerechtje. Doperwtencreme, langoustine, kaviaar, truffel, frambozen. Alles kwam voorbij en het was heerlijk!
Joostr1985 R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Na een ietwat teleurstellende start bij Amarone tijdens de restaurantweek enkele weken geleden begonnen wij 18-08 aan poging 2. Een dergelijk restaurant met zulke goede recensies verdient altijd een 2e kans. En wij hebben hiervan absoluut geen spijt en zullen zeker nog terugkomen.

De avond begon heerlijk met een prachtige Zwitserse Crémant die het vermelden waard is, een lekker aperitief die met mooie hapjes werd vergezeld. Omdat ik geen kaas lust, werden de Hollandse kaaskroketjes vervangen door een stukje gefrituurde vis. Erg attent. Mocht er overigens een kilo verpakking verschijnen van de geroosterde pecannoten die werden geserveerd, dan houden wij ons aanbevolen ;)

Aanvankelijk werd ons een 3 gangen verrassingsmenu aangeboden inclusief bijpassende wijnen, echter kozen wij vanwege de mooie kaart, om deze uit te breiden tot een 4 gangen variant. Wij hebben werkelijk 4 fantastische gerechten mogen eten, waarvan de ene nog lekkerder dan de andere. Overigens was de persoonlijke favoriet het hoofdgerecht met een zalige bijpassende Amarone.

Wat wij helemaal geweldig vonden was het betrokken personeel, we hebben zelfs nog even met de chef gesproken. Een zeer vriendelijke laagdrempelige man met een enorme passie voor het vak, wij maken het wel eens anders mee bij de sterren collega`s. Daarnaast willen wij graag de leuke Sommelier bedanken voor het gedegen advies. Helaas kreeg ik niet de kans te vragen om de wijnen te noteren die we hebben gedronken, dat had een mooie aanvulling geweest voor het wijnrek thuis.

Al met al een heerlijke avond gehad, voor herhaling vatbaar!!
Bedankt Amarone
Tot snel,
Joost en Jacky
Tim C.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Zo leuk met mn princess na 24 jaar samen naar dit restaurant gegaan door een vriend en wow wat werden we verwent met allereerst ontvangst met verrassend een heerlijk aperetief wat op zo een moment hoort . Bubbels ! en heerlijk eten met verschillende wijntjes die vooral uitdagend waren en lekker wow
jullie begrijpen dt het dan ook niet alleen voor mij maar ook voor mn princess belangrijk was dat we samen in t zonnetje stonden en ja dat was t uitdagende gerechten en wijnen die echt op elkaar afgestemd waren.
Ik kom op veel plaatsen en restaurants maar kan zeggen intiem en super thanks voor alles
we komen hier zeker weer terug!
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Over de geserveerde gerechten kan je kort en krachtig zijn die zijn mooi in balans en goed van smaak. De zwarte brigade is wisselend waar de een de best doet om je een aangename avond te bezorgen is de ander onattent en zwijgt dit past niet in een restaurant op dit niveau. Het decor is netjes. Een min punt is dat er geen achtergrond muziek werd gedraaid. Je zit vrij dicht op elkaar.
Loes J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
All-in 5 gangen diner met vrienden geboekt via heerlijk.
Een gezellige avond in een fijne atmosfeer met een gevarieerd programma.
Wat opviel was de opmaak van de borden, hier was aandacht aan besteed.
de gerechten waren prima op smaak en de wijnen goed gekozen.
Echter voor een ster vonden wij het toch wat vlak allemaal en hebben we beter gegeten bij niet sterren gelegenheden.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het is en blijft verrukkelijk te vertoeven in deze Rotterdamse qua inrichting luxe brasserie,.
Gisteren weer eens gedineerd in het kader van "heerlijk'. Het samengestelde menu was uitermate lekker en fantastisch opgemaakt. Mijn echtgenote die niet van foie gras houdt werd verrast met een verfijnde visschotel. Ook mijn dessert werd zonder problemen veranderd in kaas. Het lekkerste van de avond, maar dat is smaak, vond ik de Amarone. Niets af te doen aan de keukenbrigade (fantastisch koken) met compliment voor de losse bediening van de zwarte brigade. Prijs/Kwaliteit 3 gangen met 5 x wijn en 1 x koffie voor
€ 112,75 waar vind je dat nog in een * restaurant. Kom gauw weer eens terug.
victor42 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Afgelopen vrijdag voor Amarone gekozen. Vooraf kreeft, gevolgd door dorade. Beide gerechten waren zorgvuldig en creatief bereid en smaakten voortreffelijk. Een michelin-ster waardig. De bediening was echter onder de maat. Een desinteresse heeft zich van het personeel meester gemaakt. Een vraag als: 'Al een flesje uitgezocht?' accordeert niet met de kwaliteit van de wijnkaart. En waar was de sommelier? Toch niet de man die bij iedere tafel tijdens het bijschenken zei: 'Ik hou niet van lege glazen'. Amarone moet zich op dit punt herpakken. Daarvoor is de zaak te mooi.
Inufood .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hier gegeten met de Heerlijk 10daagse 5-gangen diner. Het was een zeer uitgebreid diner, totaal zeker wel 7 gangen met friandises en amuses. Ik vond het niet sterrenwaardig, geen smaakexplosies of bijzondere ingredienten.
Het was vooral veel! Zat prop en propvol na afloop. Bediening prima in orde, vond alleen de sommelier uit de toonvallen met oude spijkerbroek, slordig overhemd en bezweet gezicht. Ook ongevraagd n nieuwe fles water op tafel vind ik niet netjes.
Nee, niet slecht maar er zijn vele restaurants in R'dam zonder ster die het een stuk beter doen.