Over het restaurant Amarone

Franse allure weerspiegelt

Amarone is een plek van internationale allure, compleet met luxueuze fauteuils, open haard en witte tafellinnen. Opvallend is de spiegelwand, terwijl een andere wand enkel uit flessen wijn bestaat. Chefkok Gert Blom kookt in zijn open keuken naar Frans voorbeeld op een eerlijke manier. Hier eet je geen hamburgers en friet, maar eendenlever, rabarber en zomertruffel.

Meer informatie over restaurant Amarone

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
9,2
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Wij hebben hier ter gelegenheid van onze trouwdag een onvergetelijke avond gehad. Perfectie tot in de kleinste details. We hadden gebruik gemaakt van een arrangement via Heerlijk.nl en kregen een vijfgangenmaal, inclusief wijnarrangement, aperitief, amuses, pre-dessert, koffie met friandises, water, etc. En bij het afrekenen geen onaangename verrassingen. Een prachtige gelegenheid, ook voor "gewone" mensen, om je helemaal in de watten te laten leggen. Wij vielen van de ene verbazing in de andere; fantastische gerechten, begeleid door prachtige bijpassende wijnen en bijzonder vriendelijke bediening. Al met al helemaal top. Er was misschien één klein minpuntje: Mijn vrouw zat op een bank en had geen goede steun in haar onderrug. Ik heb nog voorgesteld om met haar van plaats te wisselen, maar dat vond ze niet nodig. We hebben ons hierover dan ook verder niet beklaagd.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wat een feest! Het leukst vond ik alle amuses. En het pre-dessert. Had ik nog nooit van gehoord, en was niet alleen een verrassing, maar ook nog eens heel lekker. Kortom, je wordt hier erg in de watten gelegd, heel veel lekkers voor een meer dan redelijk bedrag. (Wij hadden het lunchmenu met wijnarrangement).
cynthia A.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gezellige avond gehad bij Amarone waar je ontspannen van geweldig eten kunt genieten. Wij zaten op een fijne plek (niet in het midden van de zaak) waar we zeer vriendelijk bediend werden. De zaak heeft een prettige sfeer waar je met vrienden, date, collega's etc terecht kunt. Ieder gerecht was voortreffelijk, voor mij waren dit de buikspek met paling, truffelrisotto, kalfshaas en 3 bereidingen van chocolade. Zeker de buikspek is een aanrader, die tafelgenoten met een andere keuze jaloers heeft gemaakt. Uiteraard begeleid door geweldige wijnen, waarin het personeel geduldig adviseert. Voor het nagerecht vroeg ik om iets anders dan een dessertwijn. Er werden een PX en Víví (een "wijn" van druiven en kersen), de tweede was een leuke combinatie. Al met al dus genieten van goed eten, op een fijne plek met prettig personeel.
Dré M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Prima gerechten, goede sfeer, vriendelijke bediening.
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Van ontvangst tot afscheid, alles loopt op rolletjes. Kundig personeel, ze weten waar het over gaat, kennen de gerechten en de wijnen. De tafel wordt keurig in de gaten gehouden zonder dat het hinderlijk is. Wijn wordt bijgeschonken, geen fles op tafel.

Buiten de gerechten van je keuze, wordt je verwend met verschillende amuses. Bij elkaar een hele fijne avond gehad met heerlijk eten en drinken. Absolute aanrader
Irmo V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Amarone heeft een mooie kaart. De sfeer is goed, de gerechten en de wijnen zijn zeer de moeite waard. Prijzen zijn (naar verhouding) een beetje aan de hoge kant, maar door daar rekening mee te houden, is dat geen reden om niet te gaan. Aanrader dus.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
We waren er voor de tweede keer. Heerlijk gegeten. Het nagerecht was deze keer niet onze smaak.
Ako D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Teleurstellend, eten gewoontjes, personeel niet echt best, ambiance slecht. Ik ga hier nooit meer eten.
Sterwaardig? Nee.
Jochem W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Inmiddels twee keer geweest, waanzinnig gegeten, prachtige wijnen en goede service. Van buiten lijkt het wat stijf, maar het is opvallend losjes.
Joostr1985 R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Eindelijk het is zo ver, vrijdag 28 april maken ik en mijn vriendin aanstalten om het huis te verlaten, uiteraard een beetje opgedoft en uitgedost want Amarone is zo`n tent waar je niet dagelijks gaat eten. Na 2 eerdere goede ervaringen bij Amarone, gaan wij ontspannen met het OV richting de Meent. Als vanzelfsprekend met het OV, omdat bij een ALL IN 5 gangen diner nu eenmaal ook goed wijn gedronken moet worden.

Aangekomen bij Amarone is de ontvangst zoals wij gewend zijn hartelijk maar niet benauwend. We worden direct verwend met een goede cremant en wat amuses die erg hoog op smaak waren. Wederom waren de overheerlijke zelfgemaakte pecannoten van de partij. Werkelijk alle gangen en alle wijnen waren fantastisch. Met als hoogtepunten de "langoustines" de "signaturedish, truffelrisotto " en het feit dat er altijd een prachtige amaronewijn bij het hoofdgerecht wordt geserveerd. allemaal ware traktaties.

Omdat we nu eenmaal graag een kritische noot meegeven, het dessert was niet onze smaak, het avocado ijs was zalig maar de popcorn verliest nu eenmaal heel snel haar verse structuur en wordt wat taaiig.

Als laatste mijn complimenten aan de brigade die zelfs zonder aanwezigheid van de Chef, top kwaliteit hebben neergezet, en aan de flexibele sommelier die ons altijd weer weet te verrassen met goede wijn/spijs combinaties.
Wij komen zeker weer terug!!
Lenny D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Een restaurant om te bezoeken als je in alle rust echt lekker wilt eten.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
We waren een tijd niet geweest maar vandaag weer eens een lunch gedaan en het overtrof onze verwachtingen. Besloten om het menu te nemen met een extra gang van de overheerlijke risotto met truffel en dat was heerlijk, fijne amuses en pré hapjes. De sfeer weer als vanouds en we zijn weer enthousiast en verheugen ons weer op de volgende keer
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Fantastische avond gehad met veel verrassingen. Geboekt vanwege restaurantweek en dan is het vaak maar afwachten wat je krijgt geserveerd. Amarone heeft dit meer dan voortreffelijk ingevuld. De macarons van rode biet met ganzenlever en de truffelrisotto verdienen een extra vermelding. Prachtige gerechten gecombineerd met een prima wijnarrangement maakten deze avond tot een culinaire beleving!
Francine S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk eten, plezierige ambiance en goede service.
Bertram R.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
We hebben hier in december gegeten en hebben het jubileum 10 gangen menu gegeten met bijpassend wijnarrangement. Dit was simpelweg fantastisch! Van 19.00u tot 1.00u genoten. Zeer verrassend fris was de sorbet met gintonic.Eigenlijk was alles gewoon goed.
Rishma A.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Heerlijk eten en zeer goede bijpassende wijnen. Ambiance is goed en de bediening uitstekend. Ondanks dat t erg druk was, was het niet gehorig.
T V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Wederom blij verrast met het lunchmenu, het toetje van de tafelpartner werd zonder problemen vervangen voor iets anders. De steak tartaar met geschrooide langoustine vooraf was heerlijk, als hoofd de winterkabeljauw, het toetje met chocolade en kriekbier was super en heerlijke amuses vooraf en ook de friandises waren heerlijk! De spiegels achter de tafels blijven iets waar je aan moet wennen, maar het eten en de wijnen zijn super!
Marja J.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Echte verwennerij, origineel en smaakvol. Uitgebreide wijnkaart met goed advies van de sommelier.
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Gisteren, 18 februari 2017, gegeten bij Amarone. Wij waren hier enkele jaren geleden al geweest en toen waren wij heel erg tevreden; het plaatje was toen helemaal compleet. Gisteren ging er toch het een en ander mis, maar dat lag aan de bediening. Wij hadden beide gekozen voor het vier gangen menu Amarone maar mijn partner wilde in plaats van het dessert een tweede tussengerecht. Dat was geen enkel probleem, maar de bediening maakte hier een fout die de rest van de avond doorwerkte. Wij hadden beiden de ravioli met coquille en langoustines. Mijn partner zou daarna nog de truffelrisotto krijgen. So far so good. Echter, de bediening had de bestellingen door elkaar gehaald en doorgegeven dat wij beiden de risotto zouden krijgen. Ik was dus verbaasd toen mijn partner de ravioli kreeg en ik de bediening erop moest wijzen dat ik deze ook moest krijgen. Vervolgens werd de vraag gesteld of er ook 2 risotto waren besteld en waarop ik duidelijk nee had geantwoord. Blijkt dat de bestelling niet goed was opgenomen. Ik kreeg het dessert, maar toch werd aan mij gevraagd of ik het pre-dessert wilde. Vervolgens werd bij mijn partner ingedekt voor het dessert terwijl die geen dessert wilde. Een tweede faux pas van de bediening was dat zonder dat het ons werd gevraagd een tweede fles water op tafel werd gezet en de bediening deze overijverig opende en begon in te schenken waarop ik zei dat wij de tweede fles niet hadden gevraagd. Hij stond gelukkig ook niet op de rekening. Maar genoeg over de bediening: als ze deze recensie lezen hoop ik dat ze ervan leren. Het eten was heerlijk, maar ook hier heb ik wat opmerkingen. Het voorgerecht van tonijn 3-ways ging vergezeld van een quenelle van zwarte olijven sorbet: heerlijk van smaak maar misschien had de quenelle wat kleiner gekund. Dat leek beter bij de hoeveelheid tonijn te passen. De ravioli van coquilles en langoustines was heerlijk. Daar geen klachten over. De variatie van kalfsvlees was ook heerlijk; mooi roze kalfsvlees, heerlijk krokant stukje zwezerik, mooie quenelle van stoofvlees. Wat mij echter verbaasd heeft, eigenlijk door het gehele menu, is het gebruik van cremes gemaakt van verschillende groenten. Hierdoor wordt de textuur van de gerechten enigszins vergelijkbaar en is alleen het vlees onderscheidend. Maar groenten die niet tot een creme zijn verwerkt kunnen ook een gerecht nog meer onderscheiden. Het dessert was heerlijk: ananas in bruine rum en mintsorbet. De bruine rum had dominanter aanwezig mogen zijn; nu leek de bruine rum smaak verloren te zijn gegaan. De mintsorbet was mooi groen en ongelooflijk heerlijk met een duidelijke maar niet te dominante mintsmaak. Op de slordigheden van de bediening na was het een heerlijke avond met prima eten. We komen zeker terug.
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gisteravond voor het eerst naar Amarone geweest. Leuke, sfeervolle zaak, bijzonder hartelijke en vriendelijke gastvrouwen, bijzondere wijnen en een fantastisch 10 gangen menu genoten. Alle borden waren plaatjes en zeer smakelijke combinaties. Een echte aanrader voor iedereen die culinair uitgedaagd wil worden.
Topper!