Over restaurant Amarone

Franse allure weerspiegelt

Amarone is een plek van internationale allure, compleet met luxueuze fauteuils, open haard en witte tafellinnen. Opvallend is de spiegelwand, terwijl een andere wand enkel uit flessen wijn bestaat. Chefkok Gert Blom kookt in zijn open keuken naar Frans voorbeeld op een eerlijke manier. Hier eet je geen hamburgers en friet, maar eendenlever, rabarber en zomertruffel.

Meer informatie over restaurant Amarone

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
André T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Afgelopen vrijdag lunch bij Amaron*. De gerechten vier gangen menu en de amuses waren lekker.
Het serveren tot het hoofdgerecht duurde binnen 1 uur, maar voor nagerecht moest ik meer dan 50 minuten wachten. Vriendelijke bediening en mooi modern sfeer inrichting.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Amarone bestaat dit jaar alweer !0 jaar en al 10 jaar staat Amarone met een Michelin ster aan de culinaire top. Fijn restaurant met uitstekende alerte bediening en uitmuntende culinaire kwaliteiten. Ga er naar toe en het zal een groot plezier zijn.
Dirk L.
Alles phantastisch!
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Qua smaken zijn de gerechten in balans, maar het is eerder de opmaak van de borden dan de smaken die er uit springen. Opmaak is zeer netjes en verzorgd. De diverse gangen zijn qua smaak echter vlak en missen echte kracht. Met uitzondering van één dame, is de zwarte brigade zeer correct en netjes. Betreffende dame laat gasten zich niet bepaald welkom voelen.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Amarone zit in het betere, wat duurdere segment thuis, veel verassende amuses, heerlijk gedineerd, aanrader!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Voor de eerste keer bij Amarone, wat toch bijzonder is gezien het feit dat ze nu al 10 jaar bestaan, en het was raak! Erg mooie gerechten en mooi gekozen wijnen. We hebben gekozen voor het 6-gangen menu. Enige minpunt vond ik de prijs van het wijnarrangement.
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Heerlijk met een goede vriend het 10 gangen menu genomen met bijpassende wijnen.alle gerechten waren perfect op smaak en mooi gepresenteerd de bediening was zeer gastvrij en professioneel ook de ambiance is super wij vragen ons af waar de 2e ster blijft ? wij komen zeker een keer terug
Pieter-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Met zakenrelatie vandaag geluncht bij Amarone. Voor mijn tafelgenoot de eerste maal. Heerlijk gegeten en in alle rust kunnen bijpraten. Elke gang een plaatje , zowel qua presentatie als smaak. Bediening zoals het hoort. Blijft één van mijn favorieten restaurants in Rotterdam
Lotmc .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Samen met ons vaste groepje hebben we vijf fantastische gerechten mogen eten bij Amarone. Via Heerlijk.nl hadden we een all-in arragement met heerlijke gerechtjes; het ene gerechtje nog lekkerder dan het andere gerechtje. Doperwtencreme, langoustine, kaviaar, truffel, frambozen. Alles kwam voorbij en het was heerlijk!
Joostr1985 R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Na een ietwat teleurstellende start bij Amarone tijdens de restaurantweek enkele weken geleden begonnen wij 18-08 aan poging 2. Een dergelijk restaurant met zulke goede recensies verdient altijd een 2e kans. En wij hebben hiervan absoluut geen spijt en zullen zeker nog terugkomen.

De avond begon heerlijk met een prachtige Zwitserse Crémant die het vermelden waard is, een lekker aperitief die met mooie hapjes werd vergezeld. Omdat ik geen kaas lust, werden de Hollandse kaaskroketjes vervangen door een stukje gefrituurde vis. Erg attent. Mocht er overigens een kilo verpakking verschijnen van de geroosterde pecannoten die werden geserveerd, dan houden wij ons aanbevolen ;)

Aanvankelijk werd ons een 3 gangen verrassingsmenu aangeboden inclusief bijpassende wijnen, echter kozen wij vanwege de mooie kaart, om deze uit te breiden tot een 4 gangen variant. Wij hebben werkelijk 4 fantastische gerechten mogen eten, waarvan de ene nog lekkerder dan de andere. Overigens was de persoonlijke favoriet het hoofdgerecht met een zalige bijpassende Amarone.

Wat wij helemaal geweldig vonden was het betrokken personeel, we hebben zelfs nog even met de chef gesproken. Een zeer vriendelijke laagdrempelige man met een enorme passie voor het vak, wij maken het wel eens anders mee bij de sterren collega`s. Daarnaast willen wij graag de leuke Sommelier bedanken voor het gedegen advies. Helaas kreeg ik niet de kans te vragen om de wijnen te noteren die we hebben gedronken, dat had een mooie aanvulling geweest voor het wijnrek thuis.

Al met al een heerlijke avond gehad, voor herhaling vatbaar!!
Bedankt Amarone
Tot snel,
Joost en Jacky
Tim C.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Zo leuk met mn princess na 24 jaar samen naar dit restaurant gegaan door een vriend en wow wat werden we verwent met allereerst ontvangst met verrassend een heerlijk aperetief wat op zo een moment hoort . Bubbels ! en heerlijk eten met verschillende wijntjes die vooral uitdagend waren en lekker wow
jullie begrijpen dt het dan ook niet alleen voor mij maar ook voor mn princess belangrijk was dat we samen in t zonnetje stonden en ja dat was t uitdagende gerechten en wijnen die echt op elkaar afgestemd waren.
Ik kom op veel plaatsen en restaurants maar kan zeggen intiem en super thanks voor alles
we komen hier zeker weer terug!
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Over de geserveerde gerechten kan je kort en krachtig zijn die zijn mooi in balans en goed van smaak. De zwarte brigade is wisselend waar de een de best doet om je een aangename avond te bezorgen is de ander onattent en zwijgt dit past niet in een restaurant op dit niveau. Het decor is netjes. Een min punt is dat er geen achtergrond muziek werd gedraaid. Je zit vrij dicht op elkaar.
Loes J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
All-in 5 gangen diner met vrienden geboekt via heerlijk.
Een gezellige avond in een fijne atmosfeer met een gevarieerd programma.
Wat opviel was de opmaak van de borden, hier was aandacht aan besteed.
de gerechten waren prima op smaak en de wijnen goed gekozen.
Echter voor een ster vonden wij het toch wat vlak allemaal en hebben we beter gegeten bij niet sterren gelegenheden.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het is en blijft verrukkelijk te vertoeven in deze Rotterdamse qua inrichting luxe brasserie,.
Gisteren weer eens gedineerd in het kader van "heerlijk'. Het samengestelde menu was uitermate lekker en fantastisch opgemaakt. Mijn echtgenote die niet van foie gras houdt werd verrast met een verfijnde visschotel. Ook mijn dessert werd zonder problemen veranderd in kaas. Het lekkerste van de avond, maar dat is smaak, vond ik de Amarone. Niets af te doen aan de keukenbrigade (fantastisch koken) met compliment voor de losse bediening van de zwarte brigade. Prijs/Kwaliteit 3 gangen met 5 x wijn en 1 x koffie voor
€ 112,75 waar vind je dat nog in een * restaurant. Kom gauw weer eens terug.
Victor42 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Afgelopen vrijdag voor Amarone gekozen. Vooraf kreeft, gevolgd door dorade. Beide gerechten waren zorgvuldig en creatief bereid en smaakten voortreffelijk. Een michelin-ster waardig. De bediening was echter onder de maat. Een desinteresse heeft zich van het personeel meester gemaakt. Een vraag als: 'Al een flesje uitgezocht?' accordeert niet met de kwaliteit van de wijnkaart. En waar was de sommelier? Toch niet de man die bij iedere tafel tijdens het bijschenken zei: 'Ik hou niet van lege glazen'. Amarone moet zich op dit punt herpakken. Daarvoor is de zaak te mooi.
Inufood .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hier gegeten met de Heerlijk 10daagse 5-gangen diner. Het was een zeer uitgebreid diner, totaal zeker wel 7 gangen met friandises en amuses. Ik vond het niet sterrenwaardig, geen smaakexplosies of bijzondere ingredienten.
Het was vooral veel! Zat prop en propvol na afloop. Bediening prima in orde, vond alleen de sommelier uit de toonvallen met oude spijkerbroek, slordig overhemd en bezweet gezicht. Ook ongevraagd n nieuwe fles water op tafel vind ik niet netjes.
Nee, niet slecht maar er zijn vele restaurants in R'dam zonder ster die het een stuk beter doen.
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Amarone is prettig in het centrum gelegen. Mooi ingericht, hoewel de tafels wat dicht op elkaar staan.

De amuses waren heel fijn en tongstrelend, evenals het voorgerecht, aardpeer met kreeft. Het beloofde een mooie avond te worden! Vervolgens de scholfilet en risotto als tussengerechten. Ook niet slecht, maar niet zo indrukwekkend als in het begin. De kalfslende als hoofdgerecht prikkelde de zintuigen weer wat meer. Het toetje boterkoek met zomervruchten was lekker, maar niet bijzonder. De wijnen waren prima en werden royaal geschonken. De thee was ook van uitstekende kwaliteit met aardige friandises.

In het begin werd vlot geserveerd, maar er zat veel tijd tussen tweede tussengerecht en hoofdgerecht. Maar dat kan gebeuren. Bediening was vriendelijk en correct.

Al met al een adres om te onthouden!
Jannie198 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Is al weer een poosje geleden dat wij hier gegeten hebben maar wou er toch nog iets over schrijven. Ik had door gegeven dat ik me aan een dieet moest houden ,daar werd keurig rekening meegehouden.
Vooraf, een tartaar van zeebaars en carpaccio van langoustine, dit was erg vlak van smaak. wij zagen dat iedereen brood kreeg behalve wij, weer op een gegeven moment toch door iemand gezien en ja hoor we kregen het ook. Tussengerecht tongschar met Hollandaise en balsamico olie dit vonden we erg smaakvol . Het hoofdgerecht was Anjou duiffilet met stoof duif en eendenlever. Het dessert heb ik helaas niet genoteerd dus daar kan ik niks over zeggen. Bediening was goed. Maar een volgende keer denken we toch even na of we hier weer gaan eten.
Joana C.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We komen aan rond een uurtje of 8 en hebben gereserveerd voor 3 personen en ontvangen een Heerlijk 10daagse 3 gangen menu. Er is geen plek meer over in het stijlvolle restaurant op onze gereserveerde tafel na. We worden naar onze vierkante tafel gebracht waar een stoel is weggehaald. Vooraf wordt gevraagd of wij bepaalde wensen hebben en of we van tevoren willen weten wat we kunnen krijgen. Er is een mogelijkheid om een tussengerecht te nemen namelijk gebakken griet (een tarbotachtige vis) maar die slaan wij beleefd over. Voordat het hoofdgerecht geserveerd wordt, worden we echter verrast met enkele fraaie amuses:

- Een guitige eendelever lolly, dun knapperig waterdeeg besprenkeld met wasabi poeder, gezoet en gezouten gekarameliseerde pecan noten.
- Knapperig zuurdesem brood geserveerd met boter, zout en olijfolie.
- Baby asperges met crème van eidooier, crème van peterselie, en krokant pata negra kruim.
- Kaaskroketjes op een bed van zoetige violette mosterd op basis van druivenmost.

Tot nu toe hebben we dus nog niets van ons eigenlijke eten geproefd en we hebben nu al ontzettend genoten van de presentatie. Ik kan wel elke hap gaan beschrijven die in mijn mond gaat, maar aangezien we nog niet bij het voorgerecht zijn beland, denk ik dat het volstaat om dit allemaal heerlijk en verrassend te noemen. Het wordt iedere keer prachtig geserveerd op verschillend servies. Met zulke kunstwerk amuses verlang ik naar iedere gang die komen gaat. Het servies van Amarone blijkt het merk Bernardeaud te zijn. Een hoogkwalitatief porselein uit het zuiden van Frankrijk gemaakt van het speciale Limogene klei.

Het voorgerecht is carpaccio van langoustine en een tartaar van zee baars, gel van passievrucht en komboe (gedroogd Japans zeewier) met passievrucht crème. De fruitige gel geeft het gerecht meer smaak dan de meer subtiele ziltige rauwe vis, maar het is een prima starter.

Vervolgens ontvangen we het hoofdgerecht, waarbij de angus in eigen jus de hoofdrol speelt, samen met wortel in verschillende bereidingen en een gyoza met lever en paddestoel. Secuur opgemaakt en perfect gesneden wordt de jus vervolgen over het malse rundvlees geschonken. De dumpling heeft een stevige bite, jammer genoeg wordt er maar een enkele geserveerd.

We bevinden ons inmiddels in een hartstochtelijke ontroering. De bediening verstaat zijn vak en kent geen enkele aarzeling. De bediening heeft een prima timing; ondanks de drukte krijgt iedere tafel voldoende aandacht en wordt het tafelwater een aantal keren bijgeschonken. Er zal niet gevraagd worden of het eten goed gesmaakt heeft, want je vraagt ook niet of water nat is toch? Een voortreffelijke service, duidelijk en kordaat. Na het hoofdgerecht worden de kruimels zorgvuldig van de tafel afgeveegd door middel van een tafelschuier. Dit soort details wordt door ons aan tafel zeer gewaardeerd.
“Oh, sommige dingen zijn echt beter dan seks” (Als deze vulgaire zin mijn lippen verlaat, heb ik echt wel goed gegeten) verzucht ik bij het dessert. Het is schaafijs van gin en tonic, een savarin met framboos geserveerd met een knapperige merengue en een frisse gel van limoen, verse frambozen en ijs van perzik. De savarin is een zacht mousse-achtig gerecht doordrenkt met frambozen sap. De beschrijving van het dessert doet lichtelijk alcoholisch aan, maar mijn tafelgenoten typeren het eerder als fruitig en lichtzuur. Zodoende zijn er uiteenlopende smaken en structuren te proeven op een een bord.

We eindigen de avond met thee en friandises. Als food blogger zit ik gelukkig op de meest strategische plek in het restaurant en heb ik allang gezien wat we erbij krijgen. Het is een warme madeleine, een blokje chocolade fudge en een aardbeienslof met een crème suisse. Puur genot. Het gaat op tot de laatste kruimel. De hele avond was qua eten, service en beleving sensationeel. De sublieme smaken zullen je bij blijven. We vertrekken krap drie uur later en als we buiten staan, voelen we ons volledig voldaan.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Het was al enige jaren geleden (toen een zeer goede ervaring) dat we hier geweest waren maar via een menuactie kwamen we weer in de verleiding en daar kregen we geen spijt van! Het eten (inclusief mooie amuses) is echt super en op culinair hoog niveau (Frans klassiek in een moderne, lichte jas). Bediening perfect maar niet afstandelijk. Het bijpassende wijnarrangement zeer goed (inclusief een glas Amarone uiteraard). Verrassend was de drank bij het nagerecht, een fruitige gin-tonic, passend bij de vruchten en het gin-tonic ijs. Het is een prijzig restaurant maar de kwaliteit rechtvaardigt die prijsstelling zonder meer. Niet voor niets al jaren bij de Rotterdamse top.