Over het restaurant Amarone

Franse allure weerspiegelt

Amarone is een plek van internationale allure, compleet met luxueuze fauteuils, open haard en witte tafellinnen. Opvallend is de spiegelwand, terwijl een andere wand enkel uit flessen wijn bestaat. Chefkok Gert Blom kookt in zijn open keuken naar Frans voorbeeld op een eerlijke manier. Hier eet je geen hamburgers en friet, maar eendenlever, rabarber en zomertruffel.

Meer informatie over restaurant Amarone

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
9,2

Jouw recensie over het restaurant Amarone

John D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Met een zakenrelatie een diner genuttigd. Het vijf gangen diner met bijpassend wijnarrangement. De amuses en proeverijen voorafgaand aan het menu volgden elkaar in hoog tempo op waardoor de tafel steeds vol met eten stond. Dit was voor mij “too much” Overigens was dit wel een lekkere proeverij. Het brood dat erbij werd geserveerd was tevens van goede kwaliteit. Het menu was afwisselend en verrassend met wisselende bediening. Niet iedereen heeft evenveel passie voor het horeca vak. De vrouwelijke sommelier was erg vriendelijk, enthousiast en bruist van energie met veel kennis. De wijnen klopten bij het menu maar vanuit het apperitief viel de eerste wijn weg bij het buikspek. Dat was jammer, maar het werd ruimschoots goedgemaakt door de wijnen erna met de Amarone (Rood) bij het hoofdgerecht als absolute uitsmijter.
S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Genoten van het eten, de gerechten heel smaakvol en perfect verzorgt.
Prima locatie in een gezellig drukke straat, met een tot in perfectie uitgevoerde bediening.
We komen zeker nog een keer terug.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Eten en wijn heerlijk. Service wat pushy en zeker in het begin opjagend.
matty311 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Amarone; de gerechten uit het menu waren erg lekker. Dit werd nog versterkt door de wijnen die men erbij had uitgezocht. De bediening erg vriendelijk en toegankelijk met een aparte vermelding voor de sommelière. Kortom; "When in Rotterdam visit Amarone"
P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Heerlijke, smakelijke gerechten met goede wijnen. Te lang geleden dat ik hier was geweest. En hele leuke kleine attentie voor mijn twee tafelgasten die ik trakteerde op dit diner voor hun verjaardagen. Hele geslaagde avond.
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Voortreffelijk 4 gangen menu
ronald V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
niet echt sterrennivo teveel pastinaak in gerechten.De kreeft moest je zoeken onder saus.Heilbot zonder enige smaaksensatie.Wijn(amarone)was prima.Eerdere ervaringen bij amarone waren goed maar nu teleurstellend helaas
Hugo N.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Heerlijk gegeten, lekkere smaken geproefd, goede bediening met waar nodig adequate uitleg. Het Bob wijn arrangement was goed getroffen
Suze .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Ik ben hier geweest om de verjaardag van mij moeder te vieren. We hebben gekozen voor het 6 gangen menu met wijnen. We zijn enorm verwerd. Super goede en leuke bediening, heerlijk eten en fantastische wijnen. Een absolute aanraden. Alleen niet specifiek heel goedkoop, maar dat is ook niet te verwachten van een dergelijk restaurant.
Toon V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Mooie gerechten. Bediening zeker en goed. Bijpassende wijnen. Lunch ook lekker snel.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Prachtig gegeten van gerechten die fraai waren opgemaakt en geconcentreerd van smaak. Vooral bijgebleven zijn mij de smaak en textuur van het Parmezaanse kaasijs bij de coquilles en de rode wijnsaus bij de mooi kokant gebakken zwezerik! Zeer voorkomende en attente bediening. Een prachtige, zeer uitgebreide wijnkaart!
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Werkelijk uitstekend gegeten maar je verwacht niet anders van een restaurant wat een Michelin-ster heeft. Bijzonder verfijnde smaken en perfect op elkaar afgestemde gerechten. De hoeveelheid was precies goed. De bediening was vriendelijk, correct en kundig. Wijn was uitstekend.

Al met al een fantastisch ervaring rijker en we gaan hier zeker nog eens terugkomen. Grote verrassing was de rekening die, voor een restaurant van dit niveau, zeer schappelijk was.
Jeff W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
prijs/kwaliteit kun je in Rotterdam niet beter lunchen! en wat voor kwalitiet en met name ook met welke creativiteit de pareltjes van gerechten worden geserveerd. wat ook gezegd mag worden is dat een 3 gangen menu niet uit 3 gangen bestaat. beginnen met 6 verschillende aparte hapjes vooraf, en vers brood dan nog een amuse daar na begint het pas. klaar met hoofdgerecht dan nog eerst een pre desert, dan het desert en bij de koffie ook nog een heel assortement aan zelfgemaakte lekkernijen. TOP!
Edwin O.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Mooie zaak aardig personeel prima gegeten ster waardig maar geen echte uitschieter. Gewoon goed niet meer niet minder.
Marijke S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Ik eet plantaardig. Ze maken er een feestje van.
AenS_in_Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Wij hebben met vier personen heerlijk gegeten. Fijne ambiance, goede wijnen (goede wijn/spijs) en fantastisch rekening gehouden met allergieën!
Adrien H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Gisteren avond heerlijk dinner gehad maar hadden helaas te doen met een nogal brutale waitress, we zullen jammer genoeg nooit weten of ze gewoon een slechte dag had of ze helemaal niet geschikt is om in zo'n restaurant te werken? Gelukkig ware de andere waiters, sommelier veel beter maar het heeft toch wel een beetje de avond verpest. Past helemaal niet in een Michelin ster restaurant.
Leopollie .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Geweldig lekker eten voor een hele mooie prijs. Fijn dat er zoveel smaken uit de Aziatische keuken in verwerkt zitten, heel subtiel maar voor mij wel herkenbaar. Ik vind dit een fijn en feestelijk restaurant wat heel laagdrempelig is.
C.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Al vaak voorbij het restaurant gelopen en eerlijk gezegd trok het ons niet erg en hadden we het idee dat het een beetje een stijve boel was. Toch maar eens een kans gegeven en zeer positief verrast! Toegankelijke en losse sfeer. 5 gangen verrassing menu genomen en heerlijk en veelzijdig gegeten. Mooi porties dus ook voor de wat grotere eters onder ons. Zeker de moeite waard eens te gaan eten!
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Eerste kennismaking met Restaurant Amarone. Na de vele lovende recensies hier een tafeltje voor 2 geboekt. Leuke, nette en vooral mooie zaak. De tafeltjes staan vrij ver uit elkaar wat jammer is.

Amuses lekker. De daar opvolgende gerechten waren prima bereid. Uitschieter was voor mij het voorgerecht. Lekker fris en hoog op smaak. ''Signatuur'' Gerecht van risotto.. blijkt toch dat menig top-zaak toch moeite heeft met een perfecte risotto. Korrel was goed maar vormde geen binding met de saus.. Zonde! Dessert was lekker fris, leuke structuren.

1 dame van de bediening mocht wel wat vrolijker kijken.. het werk zou leuk moeten zijn en geen saaie routine. Af en toe zelfs schokkend hoe boos ze keek. Dat doet vooral afbreuk aan de eet ervaring.