Amadore Restaurant Arion

5,4
5,9
Larissa D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een weekendje weg naar Vlissingen, in een prachtig hotel. Het decor is adembenemend! Drie avonden op een rij gegeten in het restaurant. Eerste avond was prima. Meisje wat ons bediende had oog voor de gasten, was vriendelijk en attent. 3gangen besteld, kwam allemaal vlot en smaakte prima. Tweede avond was het helaas een stuk minder. We moesten regelmatig aandacht vragen van de bediening om uberhaubt iets te kunnen bestellen. Helaas is het blijkbaar ook niet standaard om te vragen of alles naar wens is.. er was totaal geen structuur en het kon echt niemand wat schelen of het smaakte en of we nog iets wilden drinken. Als je al iets bestelde leek het meer een last.. er liep ook een wat nors kijkende man erg gestresst en geirriteerd rond, een van de managers misschien? Het deed de sfeer in ieder geval alles behalve goed. De derde dag weer een poging gewaagd, maar helaas. We gingen vrij laat eten, maar ruim binnen de tijd dat de keuken open is. Er zaten niet veel tafels. De geirriteerde meneer was er ook weer helaas, opnieuw een nare sfeer. Het meisje wat ons bediende sprak maar matig nederlands en begreep de vragen over de gerechten niet. Even navragen, prima! Vervolgens een surf en turf op tafel krijgen, met 3 enorm kleine stukjes gamba, per ongeluk garnalen misschien? En een biefstukje die zo doorbakken was dat het ongeveer een schoenzool was. Jammer.. weer geen bediening te vinden. Wegens enorme trek het meeste maar opgegeten. Na 15 min met lege borden voor ons kwam eindelijk het meisje waarbij we aangeven nog een dessert te willen bestellen. Ook aangegeven dat het gerecht echt niet goed bereid was. Met die klacht deed ze verder niks, en een dessert bestellen kon waarschijnlijk niet omdat alle koks al vrij waren. Wat?! Ze ging het navragen en kwam vervolgens niet meer terug. De boze meneer wel. Of we nog iets wilden. Uitgelegd dat het meisje het zou vragen... hij liep naar binnen en kwam enkele minuten later terug om zonder een woord te zeggen de menukaarten op tafel te leggen. Goed, dan zal het dus alsnog wel kunnen begrijpen we... de manier van met gasten omgaan was de laatste 2 dagen ronduit onprettig. We begrijpen als horecamensen heel goed dat je aan het einde van de avond graag naar huis wilt, maar als je eerder wilt stoppen zul je je openingstijden moeten aanpassen. In dit geval denk ik dat de omgang met gasten en klachten aangepast zal moeten worden. Verder een heerlijk weekend gehad, en het hotel is zo mooi dat we er vast nog eens terugkomen. We hopen dat tegen die tijd de horeca ook bijdraagt aan ons vakantieplezier.
Ashley W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vanavond een gezellig dagje Zeeland afgesloten met een etentje bij jullie. Super locatie, fantastisch weer en een prachtig uitzicht.. Maar het eten en de bediening lieten zwaar te wensen over.

Nadat we een plekje hadden uitgezocht op het terras aan zee duurde het al enige tijd voordat iemand kwam vragen of we überhaupt wat wilde drinken, laat staan of we wat wilde eten.. Na ongeveer een half uur 2 drankjes gekregen en zelf maar ons hand opgestoken om aub wat te eten te mogen bestellen.

Ik bestelde voor €17.50 kibbeling met frietjes..

Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat iemand me een kindermenu had voorgeschoteld.. 9 piepkleine stukjes kibbeling, met welgeteld (ja echt) 12 frietjes...(door de frituur heen gevlogen) Maar dit bleek bij navraag toch echt de verse kibbeling schotel met friet voor volwassenen.. De dame van de bediening (die ik moest roepen) snapte ook niet waar ik een punt van maakte, maar oké ze liet wat frietjes extra komen.. Dit neemt echter nog steeds niet weg dat deze 9 piep kleine stukjes fabrieks kibbeling (makro uit de vriezer ofzo) ook echt geen feestje waren.

Ik begrijp dat je op zo'n mooie locatie met zulk mooi uitzicht niet voor €10,00 een fantastisch menu voorgeschoteld krijgt maar dit was echt om te huilen.

Niemand die ook nog kwam vragen of onze lege glazen ingeruild konden worden door een lekker drankje..

Niemand die kwam vragen of we nog een dessert wilde, niemand die meer kwam vragen of we misschien af wilde rekenen. Bij de bar zelf om de rekening gevraagd, 2 keer de verkeerde bon gekregen van een andere tafel.. En uit eindelijk op de goede bon stond dan zelfs nog de extra friet in rekening gebracht.. Echt een beetje kansloos vinden jullie ook niet? Als foodblogger eet ik met grote regelmaat buiten de deur maar dit maak ik (gelukkig) niet vaak mee.

Ik hoop dat jullie er wat aan doen, aan zowel het eten als aan de bediening. Want de tekst grenzeloos gastvrij op de rug van de bediening raakt nu kant noch wal.. Zonde! Zonde voor jullie, zonde van ons geld.

Toen ik de vraag of het gesmaakt had met nee beantwoorde informeerde de bediening ook niet waar dit aan lag, smaken verschillen was het antwoord.
Linda C.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Hier zit je prachtig!

Alleen het eten? En de service?

We bestelden simpel een uitsmijter en een broodje rosbief. Brood was helaas niet vers en de eieren waren de dooiers 2 van 3 gesneuveld.

Ik had een jus en een koffie besteld en kreeg wel m'n jus, maar de koffie? M'n vrouw had meer geluk ze bestelde een cappuccino en kreeg die ook met een spa rood... Maar die hadden we niet besteld. Offday? Of de hitte van deze warme dag?

Helaas werd er na een subtiele opmerking van onze kant niets aan gedaan.

Voor een drankje komen we nog wel een keer plek is top! Maar eten?

PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Met drie personen voor een lichte lunch naar het ruime terras van Hotel Restaurant Arion. Een prachtige locatie aan de boulevard in Vlissingen, zon en wolken, veel wind dus mooie schuimkoppen op zee.
Mijn tafelgenoten bestelden spaghetti Bolognese (14,50, goed van smaak, maar naar mijn mening prijzig voor de portionering) en de uitsmijter Amadore (8,50, prima, 3 eieren met ham, spek en kaas).
Ikzelf nam de boerenomelet (9,50), die er rommelig uitzag en ook verder tegenviel.
De kaart vermeldt "van verse seizoensgroenten en ham", maar er was ook spek (wel lekker), en vooral veel kaas.
De omelet miste smeuïgheid, en de kaas was verworden tot een lauwe, massieve en harde plak, gesmolten en weer gestold. Geen succes dus, jammer.
Een paar jaar geleden heb ik hier met vrienden uitstekend en uitgebreid geluncht met gegratineerde oesters, kreeft en fruits de mer.
Deze keer viel het tegen, en mooie weer en het schitterende uitzicht konden dat niet helemaal goed maken.
Emily70 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Vandaag hier geluncht op het terras. Een Ceasar salade met gebakken kip besteld. Echter ik kreeg een salade met goedkope vleeswaren, was zeker geen gebakken kip. Toen ik hierover mijn beklag deed, aangezien de prijs hetzelfde was als de salade met gamba's, werd er aangeboden wat gebakken kip toe te voegen. Even later werd dit aanbod ingetrokken, want, aldus de serveerster, de levering met kip was nog niet geweest, dus er was geen verse kip. Bovendien werd de salade altijd met dit soort kip gemaakt. Aanbod was dan om het om te ruilen voor een salade met gamba's. Echter bleek dat de salade met scampi's die ik toen kreeg (geen gamba's) gewoon de oude salade was waar ze de kip min of meer uit hadden verwijderd. Er zaten nog een paar stukjes kip in. Zeer slecht, verkeerde zuinigheid. Waarschijnlijk kan het bedienend personeel hier niet veel aan veranderen. Zij waren zeer vriendelijk.
Believe B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Leuk terras aan de boulevard. FF een drankje gedaan, Koffie, thee en 2 soda's. Ook gebakje erbij. Service ronduit slecht. Eerder zelfservice! Theezakje vergeten bij serveren van thee. Zelf je gebak regelen binnen bij de bar en maar zien dat je aan de beurt komt, vervolgens lang wachten eer men komt afrekenen, vervolgens dat binnen doen, omdat pinnen op het terras niet mogelijk is.
Aileen B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het voorgerecht was redelijk, maar wij waren als 1 van de eerste. Het waren allemaal koude vis en vleesgerechten die ongekoeld op de tafel stonden. Deze warmden erg snel op omdat het er bloedheet was binnen. Gewoon niet lekker meer zo warm. Ze gaven aan hier niks aan te kunnen doen omdat ze de verwarming niet lager of uit konden zetten. Niet echt fijn tijdens het eten. Het hoofdgerecht was echt verschrikkelijk slecht. Het lag in bakken die dicht zaten. Iedere keer als je een bak open deed kwam er zo veel hitte uit dat je op moest passen dat je je handen niet verbrandde. De groente was helemaal slap geworden, de vlees en visgerechten waren flauw van smaak en het vlees was droog. Gelukkig bakte ze ook beef en garnalen vers op de bakplaat maar ook hier zat weinig smaak aan. Het enige dat dan wel lekker was was het toetje en de koffie met bonbon toe. Maar dit is zeker geen 4 sterren waardig. Hoe durf je dit eten op te dienen in een 4 sterren restaurant van een hotel?
Jacco M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Paasbrunch gegeten. Amadore restaurant Arion zit aan de boulevard, dat is een groot pluspunt. Wij zaten helaas aan de achterkant, de voorkant geeft uitzicht op de Westerschelde. Bediening was vriendelijk en accuraat, over het algemeen voldoende.
Het eten was duidelijk minder: taai vlees (ossenhaaspuntjes o.a.) en fantasieloze bereiding. Prijs is duidelijk te hoog voor deze kwaliteit.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Restaurant Arion is een mooi ingericht restaurant met een prachtig uitzicht aan de boulevard van Vlissingen. De bediening is zeer vriendelijk en goed georganiseerd. Het zou mooi zijn als de keuken ook in staat is dit niveau te bereiken. Op dit moment is dat nog niet het geval. De salade van eendeborst was bijzonder eenvoudig en de cappucino van paddestoelensoep zag er prachtig uit, maar liet met name in structuur punten liggen. Zo geserveerd past een al dan niet met room aangemaakte bouillion, geen dikke gebonden variant.De kabeljauw was uitstekend gebakken, maar als daar kokkels en champignons bij geserveerd worden moeten die wel absoluut en volledig schoongemaakt zijn. Bij tenminste één van die twee was dat niet het geval en zand en schelprestjes verbleken alle goede kanten van het gerecht. Hier ligt nog veel ruimte voor verbetering.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Op een regenachtige zondagmiddag een prima locatie om met fijn uitzicht op Westerschelde prima te lunchen. Veel keuze aan gezellige ronde tafeltjes. Gerechten niet heel bijzonder qua smaak of presentatie: eigenlijk is er niets op aan te merken. Voor het eerst in het seizoen weer mosseltjes gegeten en mijn partner slibtongetjes. De bediening is enthousiast en attent.
Marank L.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Op 7 december 2014 bij dit restaurant geluncht. Gelijktijdig was er een grote groep aan het eten via een lunchbuffet. Het kostte enige moeite om een geschikt tafeltje te vinden met uitzicht op de zee. Het personeel was zeer behulpzaam en schoof met wat tafeltjes en stoelen. Onze lunch bestond uit een lunchbord met vlees. Het eten was zoals het moet zijn, niet beter maar ook niet slechter. Komen zeker nog een keer terug al was het alleen al vanwege het uitzicht over boulevard en zee.
Koosjenaudts .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Op zaterdag met een groot gezelschap van het buffet gegeten. Voorafgaand duidelijke afspraken gemaakt over tafelschikking, vegetarische gerechten en wijn. De voorgerechten waren goed verzorgd. Ook voor de vegetariërs redelijke keus. Life cooking stelt niet veel voor.
Kleine porties in een traag tempo. Ontevreden zijn we over de wijn. Op de rekening stonden 4 verschillende flessen huiswijn terwijl we een andere witte wijn van de wijnkaart gekozen hadden en één rode huiswijn. Toen we hier opmerkingen over maakten werd ons op een zeer arrogante wijze te kennen gegeven dat onze gasten om andere wijn gevraagd hadden en ze daar uit het oogpunt van gastvrijheid aan hadden voldaan. Geen excuses voor het niet nakomen van de afspraken. Voor ons dus geen party meer bij Arion.
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Wilden graag uitbundig eten en bestelden de fruits de mer, dat was een grote teleurstelling. Alles was koud en behalve de vis kregen we niets, geen broodje of frietje erbij. De mosselen waren erg vies en de rest van de vis leek uit de diepvries te komen. Er was niets mee gedaan en het smaakte als waterige zooi. Kregen twee koffie ter compensatie....
Voogdj .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
- gekookte mosselen beduidend duruder dan elders en niet beter;; de gebruikelijke 3 sauzen kennelijk uit een potje
- na klachten over ontbrken van salade , pas na afloop gewezen dat ver weg in de zaak een saladebar is die gebruikt kon worden
- uiteindelijk wel 2 gratis koffie ter compensatie voor het laatste , maar mijn tafelgenote drinkt slechts thee: ook hier nog eens een miscommunicatie.
CurlyBean B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Na een lekker dagje strand lekker uit eten. Tenminste, dat was het plan. Totaal het verkeerde restaurant uitgekozen (Arion). Ik had een slap excuus voor een pasta a la norma. Echt te belachelijk. Toen ik er iets over zei, bood de serveerster haar excuses aan en bood ze een gratis koffie/thee aan. Ik dacht: it's the least they can do. Komt ze 5 minuten later aan: "Ja...sorry...ik had het drankje niet zomaar weg moeten geven van mijn manager...dus...tja...die aubergine was trouwens gegrillt...dat hoorde zo." Dus. Geen gratis drankje en een of ander stomme verklaring voor de smakeloze, zwart geblakende, dunne velletjes die de aubergine moesten voorstellen.
De service was al wat rommelig geweest. Te veel verschillende serveersters voor één tafel. Veel geroep over het terras heen tussen de serveersters over de bestemming van drankjes etc.
Ik kom hier nooit meer en ik raad iedereen af om hier heen te gaan.