Amadeus

Erg duur
Erg rumoerig
Toos V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Vaker bij Amadeus geweest met meerdere vrienden. Zeer wisselend. Sommige vrienden willen er gewoon nooit meer naar toe, zelf was ik er ook wel klaar mee. Bediening soms op het onbeschofte af en het eten matig en flink aan de prijs. Onze kinderen wilden graag nog een keertje terug. We werden niet al te vriendelijk ontvangen. En met "daar is de kapstok" en "hier jullie tafel" vertrok ze weer. De tafel die we "aangeboden" kregen stond vrijwel tegen de "keuken" aan. De bediening zou telkens langs ons tafeltje moeten schuren als ze iets in de keuken moesten ophalen. Op ons verzoek of we een ander tafeltje konden krijgen werd met een bod grapje gereageerd en ons verzoek werd niet gehonoreerd. We zijn vertrokken en naar een ander restaurant gegaan. Hier komen we nu echt nooit meer terug.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
De ambiance laat zich het beste omschrijven alsof je een aflevering van Showroom bent binnen gestapt: druk, schreeuwerig, oud en stoffig. Voor sommigen leuk omdat je jezelf kunt verbazen dat zoiets nog bestaat, voor anderen een gruwel. Bepaal vooraf dus heel goed of je dit wel of niet leuk vindt.

De bediening is matig. Welwillend, maar zonder echt vriendelijk of gastvrij te zijn. Het lijkt er niet op of ze hun werk met enthousiasme doen, maar chagrijnig zijn ze ook zeker niet.

Voor wat betreft het eten kan ik kort zijn: matig van kwaliteit alsof het een thuiskok is die snel wat opgewarmd heeft, tegen veel te hoge prijzen. Waar je bij een gemiddeld mid-range restaurant een heerlijke biefstuk van 250 gram voor 23, 24 euro hebt, kost er bij Amadeus één van 160-200 gram (die ondanks de vraag om hem medium te bakken zo droog is als hor) zo'n 28 euro.

De sfeer kan je ding zijn en compenseert voor sommigen die niet zoveel gewend zijn misschien de kwaliteit, maar de prijzen maken dat je daar als je smaakpapillen op orde zijn geen vergiffenis voor kunt opbrengen.
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
heerlijk gegeten, leuke bediening aardige kok,
hebben gamba's vooraf op chateau Brian en gebakken paling smaakte allemaal voortreffelijk
de paling had iets dikker mogen zijn maar op de kaart staat ook dunne vermeld. lekkere huiswijn.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Je houdt van Mozart of niet...zo is het ook een beetje met dit restaurant. Als afscheid van een paar jaar vrijwilligerswerk met een aantal collega's op een maandagavond stap...het was een gezellige ervaring. Wel ligt in het achterland van de Bommelerwaard op een kwartiertje van Zaltbommel. Mooie omgeving, veel eigen parkeerruimte. Ik kwam binnen in de drie verdiepingen open hoge hooischuur: dan denk je meteen "dit is anders". Geen steriel en mooi sterrenrestaurant maar een bourgondische entourage met een overdaad aan inrichtingselementen, spreuken, lijstjes, hoekjes, foto's. Stoffig, druk en indruk wekkend. Op de bar pel pinda's waarvan je de doppen op de grond moet gooien. Een beeldscherm met daarop live-beelden van de kok. weinig tafels, een relaxte zithoek bij een grote open haard. Dan via verbindingsruimten naar (grote) bijgebouwen. Ook weer met diverse hoekjes. Wij hadden met 9 man een aparte hoek met een eigen open haard.
Verwacht hier geen amuses. Wel een vrolijke gastheer. Zo veel gratis water als je wil op tafel. En we worden als groep niet vergeten. Grote kaart met voorgerechten en hoofdgerechten. Met zeer kleine prijsjes (soep), grotere prijzen (oesters). Het draait allemaal om vlees en vis. Je kunt ook behoorlijke halve maaltijden nemen. Maar dat is voor mij niet genoeg. Nadeel: bij hele porties en specifieke keuzes kunnen de prijzen wat aan de hoge kant zijn. Wat krijg je voor je geld: grote porties vlees en vis van behoorlijke kwaliteit, met sauzen die prefab smaken. En wat sla en lekker gebakken aardappeltjes. Ik had wijngaardslakken en duivels (pittig Argentijns) gekruide spareribs. De wijngaardslakken waren lekker, maar heel veel jus/saus en weinig brood. De spareribs waren goddelijk (niet te vet, lekker klaargemaakt en flinke portie). De sausjes erbij heb ik overgeslagen. Mijn collega's zaten ook blij te eten van lamskoteletjes, kip Piri Piri (van de lijst gehaald, maar op verzoek van iemand die de site had bestudeerd toch gemaakt), een steak, vispotje. Alles goede bistrokwaliteit.
Na afloop even koffie in het entreegedeelte: de ruimte waar we zaten was door de rook en de warmte van de open haard te benauwd geworden. Lekker kopje koffie met een zelf gebakken en verrukkelijk stukje boterkoek. Zo lekker dat ik nog een koffie nam.
Ik vond het een bijzondere ervaring. Meegenomen (gezien de iets te stevige prijzen) dat ik niets hoefde te betalen. Ga het niet vergelijken met brave restaurantjes. En neem van tevoren even een pilletje in tegen huisstofallergie. Sta open voor een leuk en gastvrij restaurant. Waar je jezelf mag zijn. Hardop lachen mag. Ik voelde me er welkom en ontspannen. Misschien ga ik nog een keer terug. Als ik niet opgeprikt wil genieten van een lekker stukje vlees. Want bijzonder is het wel. En als ik een ander concept zoek...ga ik gewoon niet.
Hmdw .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Zoveel van verwacht, zo teleurstellend.
€ 170.00 voor 2 personen, is erg veel geld waarvoor je iets verwacht, eten was lekker maar niets bijzonders.
Inrichting is afschuwelijk kits met heel veel kunstbloemen van de action, doet zeer aan de ogen.
Het is er absoluut níet schoon.
Het was een ervaring maar niet voor herhaling vatbaar, voor dit geld kun je op betere plaatsen terecht.
Het is vergane glorie, er hangen ook overal positieve recencies maar wel van jaren terug !
RB01 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Door mijn relatie was deze locatie gereserveerd vanwege de goede ervaringen die hij en zijn vrouw daar hadden opgedaan.
Voor ons was het tweehonderd kilometer heen en weer om er te komen. Aan het eind van de avond ook ruim tweehonderd euro armer en een ervaring rijker die we graag delen.

Amadeus is een strikte afrader. Daar kunnen we kort over zijn. De locatie is mooi gelegen en de ingang geeft hoop. Die wordt bij binnentreden eigenlijk al snel de bodem ingeslagen. Het interieur is een zonder enige visie bijeengeraapte rommel. Dat was in een bruine kroeg in de zeventiger jaren misschien kek, maar in 2015 volledig achterhaald. Op de video van het restaurant kun je daar al van "genieten".

Het personeel is net nog correct, maar daar is dan alles ook wel mee gezegd. Hospitality ook op het niveau van de zeventiger jaren. Past dus wel bij elkaar.

De kaart en vooral de prijzen erop geven de indruk dat men zichzelf hoog inschat voor wat betreft de culinaire prestaties. Wat een contrast! Wel wordt het gevoel van de "seventies" weer teruggebracht door een kaart op het formaat van een krant uit die tijd. Dat terwijl alle dagbladen inmiddels zijn overgegaan op "tabloid" formaat. Maar ja, hoge prijzen verdienen een mooi platform.

De keukenkastjes staan waarschijnlijk vol van de geprepareerde zaken die bij de groothandel aangeschaft worden. De salades en garneringen op de borden waren laf en zonder enige visie bij elkaar geveegd. Het vlees was wel OK maar daar hield het wel mee op.

Als de naam van het restaurant enige verbinding heeft met deze fenomenale componist dan mag men zich er wel eens van vergewissen hoe een culinaire compositie als homogeen geheel tot stand komt.

Op dit moment viert de pretentie hoogtij waarbij de prijzen een toplocatie in de "grote stad" waardig zijn, maar de ervaring die van een simpele dorpsherberg maar nauwelijks kan benaderen.

Helaas geen "all's well that ends well" in Wellseind. Wat ons betreft is het einde van Amadeus wel in zicht. Wie laat zich hier nou nog door in de maling nemen?
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
We hadden al een aantal keren eerder in dit restaurant gegeten. Mooie plek en een gezellige rommelige inrichting die al jaren het zelfde is. Op de door de weekse dagen is er een aangepaste kaart met kleinere porties en kleinere prijzen. De porties blijven zeker groot genoeg om de maag te vullen. Het draait met name om het vlees of vis component, met gebaklken aardappelen en hollandse botersla als garnituur. Er zijn geen amuses of brood op tafel. Gratis kraanwater naast de wijn is gelukkig geen probleem!
Een van ons eet geen vis of vlees maar er staat niet veel vegatarische op de kaart. Echter op verzoek maakt de kok hier zeker wat creatiefs van! dit was goed op smaak en verzorgd gepresenteerd. Er liepen twee dames in de bediening, 1 dame leek ons wat gestresst, deed haar werk en daar bleef het ook bij. Haar collega ervaren we als wat klantvriendelijker en meer 'open'.
Door de weeks kan de prijs-kwalitiet verhouding er mee door, in het weekeinde vinden we de prijzen wat aan de hoge kant. Wat niet inhoudt dat we niet nog eens terug komen!
Hills .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Wederom weer vrienden meegenomen om hier te eten.
Behoort inmiddels wel bij mijn favorieten.
We waren er op een zaterdag en ja dan moet je even wachten, vind ik persoonlijk niet erg, lekker op de bank met open haard en een lekkere port bij de hand en wat pel pinda's.
Het begint al bij het parkeren waar zie je nog dat iemand je een plek toewijst!
Onze vriendin had stokvis besteld er werd nog netjes gevraagd of ze het echt lustte ivm de aparte smaak wat een service.
Ze vond hem heerlijk.
Deze zaak ( belevenis) waardeer je wel of niet wij vinden het super de sfeer de bediening alles super!
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Wat een geweldig restaurant. We hebben er nu al een aantal keren gegeten, altijd in december. Nu voor het eerst in de zomer...En wat een verassing dat de tuin zo'n ongelofelijke sfeer heeft, dat je het gevoel hebt in Italië te vertoeven. Weinig restaurants geven mij het gevoel van ultieme "gastbeleving" , hier is het ultiem! De serveerster blijft vriendelijk, ook al is de werkdruk enorm, het terras stampvol, en met z'n drieën iedereen tevreden houden, chapeau. Je moet geduld hebben, soms duurt het wat langer, ik vind dat heerlijk, geen haast lekker laten vertroetelen. Verse salades, prima hoofdgerechten, bij de koffie serveren ze een klein stukje waanzinnig lekker vers gebakken appeltaart. Topper!
Hvanheist .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Het eten was er heerlijk en op de bediening was niets aan te merken. Het kunnen kijken in de keuken van de 2 koks was heel leuk. Wat een ge-oliede machine en er viel geen overtogen woord. Alle tafels waren bezet en we hoefden echt niet lang te wachten op het eten. In een woord geweldig en voor herhaling vatbaar.
P.H.TJALLINKS P.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Op 9aug. heerlijk gegeten verse kreeft, oesters, vissoep en lamsbout.Alles was perfect bereid.Hele leuke en goede bediening en vooral de eigenaars waren erg aardig niets was hun te veel komen zeker terug .Goede prijs kwaliteit.En niet te vergeten hele leuke kamers.
Theo56 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Met zes personen wezen eten bij Amadeus. Leuk restaurant met een eigen sfeer. Van het speciale biertje was er helaas maar 1 aanwezig, meld dit dan even voor dat je eerste uitschenkt dan kun je nog een ander biertje bestellen wat wel op voorraad is. Salade met levertjes besteld, maar de dressing overheerst en van de levertjes valt niets te proeven, jammer. Ook de spareribs zijn geen aanrader, in eerste instantie niet gaar en daarna als er al vlees aan het bot zat niet vanaf te krijgen. Dat was standaard werd ons verteld en niet zoals bij anderen dat het vlees van het bot valt. Ook de "wouw" appeltaart van Willem had wel wat langer in de oven gemogen, het deeg was niet echt gaar.
Ik zou er als personeel nooit willen werken door de bemoeienissen van de eigenaar met van alles en nog wat. Als hij de eerste keer bij je tafel komt, denk je wat komt die doen, van zich even voorstellen heeft hij waarschijnlijk nog nooit gehoord.

Voor de gehanteerde prijzen mag je wel iets anders verwachten.

Voor ons niet meer.
Marco G.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2013
Hoe afwisselend kan een beoordeling zijn. Vol verwachting gereserveerd bij Amadeus. In het pitoreske Wellseind is Amadeus een bijzondere en smaakvolle locatie met een prachtige binnentuin vandaar de hoge beoordeling voor decor.

Er blijft echter niets van over wanneer je eenmaal gesetteld bent. Het eten is van middelmatige kwaliteit en wij komen zeker nooit meer terug omdat de gastheer aan de lopende band de gastvrouw (volgens ons nota bene zijn eigen vrouw) liep af te snauwen. 'wegwezen' 'bemoei je er niet mee' en dat ging maar door. Wij hoorden later dat dit dagelijkse kost is daar.

Wat een afknapper. Nooit meer.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Als je Amadeus binnenkomt wordt je gelijk overvallen door de geweldige Bourgondische sfeer die er heerst. De openhaard, de bak met kreeften en notenschillen op de vloer passen helemaal in het plaatje. Je kan hier goed eten maar het zijn geen culinaire hoogstandjes, de T-Bone steak is zeker een aanrader samen met de lady fish. Je gaat hierheen voor de sfeer, dan neem je de 7 van het eten bijna op de koop toe;)
Hilgert B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
We hebben hier met 10 personen heerlijk gegeten. De gerechten waren voortreffelijk, de sfeer en aankleding zijn echt perfect. De bediening was meer dan in orde. Niets was te veel, zelfs de ranje voor de kleinste werd speciaal gehaald.
Dit is geen standaard restaurant, maar echt iets bijzonders en dat moet je weten te waarderen. Als je een sterren-restaurant verwacht waar op fluitstertoon gesproken wordt, dan moet je hier niet zijn. Maar wil je lekker ontspannen bourgondisch uit eten en wil je niet de hele avond opgeprikt zitten ,dan is dit the place to be. Let vooral op de leuke teksten op de muren!
Wij hadden de kleine kamer links achterin en hadden dus de beschikking over een eigen open haard. Super gezellig en lekker warm tijdens de sneeuwbuien buiten.
Foodi .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Als je tot de vaste kliek behoort wordt je misschien goed bediend voor de rest is de eigenaar ronduit onbeschoft. het eten is voor de prijs ook zeker niet bijzonder en kan je beter besteden bij een restaurant met bib gourmand, daarvan ben je tenminste zeker van kwaliteit/prijs verhouding. hier absoluut niet, en service is helemaal ver te zoeken ellenlang wachten op doorsnee eten. en een aanwezige eigenaar die bijdehand doet
Hills .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Wij zijn er al twee keer wezen eten binnen een half jaar.
Zeer leuke ambiance, prima bediening.
Het is zeker anders als bij andere restaurants maar om dat te omschrijven is lastig.'' Een grote gezellige huiskamer waar een ieder zich goed voelt'' is wellicht een omschrijving.
De kaart is groot en dan vooral fysiek, maar er staat genoeg keus op.
Het is vaak voor een ieder een eindje rijden maar zeker de moeite waard