Als toen

Kerkstraat 205 6543 KJ Nijmegen Nederland Kaart
31-243732007

Meer informatie over restaurant Als toen

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Pimjooske .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
We hebben allebei een 3 gangen verrassingsmenu gekozen. Voorgerecht zalmtartaar met 2 gebakken gamba's, die aan de zoute kant waren terwijl de zalm aan de flauwe kant was. Er staat geen zout en peper op tafel, hebben we ook niet om gevraagd, maar viel dus wel op. Hoofdgerecht een mooi gebakken varkenshaas met pestoroomsaus, lekkere garnituur op een quenelle van (rauw?) heel fijngehakte haricots verte na, wat wij niet lekker vonden. Toe een heerlijke vanille parfait met zoute caramelsaus en een lolly met chocolademousse erin. Je proeft dat het eten vers en met liefde voor ingrediënten is klaargemaakt.
Aukjewillemsen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vorige week zijn wij met vrienden hier gaan eten. Onze vrienden komen er regelmatig, maar wij waren voor het eerst. Ontvangst was zeer vriendelijk en het restaurant ziet er gezellig uit. De kaart had leuke opties en was nog moeilijk kiezen welke we uiteindelijk gingen kiezen. Vooraf kregen we lekker eigengemaakt broodje met dips en zoete olijven. Wat ik leuk vond is dat gerechten een leuke twist hebben. Dus niet te standaard. De gerechten waren mooi opgemaakt en de smaak was goed. Tussendoor werd netjes ons water bijgevuld en van drankjes voorzien. Toetje was ook erg smakelijk. Wij komen nog een keer terug :)
Pimfreij .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Sinds lange tijd zijn we verrast door een restaurant waar het gehele plaatje klopt!

Ontvangst was door twee vriendelijke dames die op persoonlijke, vriendelijke wijze iedereen bedienden.
Het eten was heerlijk. We hadden een driegangen verrassingsmenu.
Ze begonnen met een amuse. Een lekkere zelfgemaakte bitterbal.
Als vooraf kregen we een vers gemaakte carpaccio van heerlijk vlees met heerlijke pesto en kletskop van parmesaanse kaas. Als hoofdgerecht een hamburger van lekker oostenrijks rund (zelf gerijpt en verwerkt), aangekleed met heerlijke gestoomde groenten en een mousse van zoete aardappel. Als dessert een subliem toetje van lekkere chocolademousse, gecombineerd met fris ijs van groene appeltjes.

Tussendoor nog leuk gesproken over hun verfrissende ideeen. Meteen kreeg ik hun nieuwste creatie voorgeschoteld: ingemaakte olijven (in onder andere honing).

Samengevat: Een prima plek voor een heerlijk avondje op een goed bereikbare plek in Nijmegen (met gratis parkeren). Een echte aanrader!
Flexary .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wat een verrassend goed en leuk restaurant! Op zaterdag 20 augustus hier gegeten met 6 personen. Je voelt je meteen thuis door de gastvrije ontvangst! Spannende gerechten op de kaart. De borden zeer mooi en creatief opgemaakt, het eten fantastisch, echt heerlijk gegeten! Zowel op het terras als binnen gezellig en sfeervol tafelen. Echt een aanrader, we komen zeker terug!
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
6-07-2016

Wij hebben ons laten verassen door het team van Gasterij als toen, door middel van 4 gangen.
Alles was tot in de puntjes geregeld ondanks de drukte!

De keuken heeft ons positief verrast "paling met avocado erg top "
Ook de daarop volgende gangen waren van zeer goed niveau

Wij zouden zeggen ga zo door, succes met de verbouwing en wij kijken er naar uit om snel weer bij "als toen" te komen eten.
Annet102 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We hebben hier lekker op het terras gezeten en geluncht. Het is een gezellig terras met zeer vriendelijke bediening. De gerechten van onze tafel waren lekker en ruime porties. Met een goed glas wijn erbij kon het dus niet beter. Het is zeker een aanrader in Nijmegen. Makkelijk te bereiken met goede parkeergelegenheid. Ook de eigenaar is een zeer sympatieke man.
Suep .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Erg leuke plek en zeer gezellige service. Eten eten was deels ok, maar deels erg matig.
Prima waren de coquilles en het boerderijhoentje, De courgettesoep was helaas veel te zout en de sate van de haas was veel te droog. Verder waren groenten nauwelijks te vinden op de borden. En heel gek: geen enkel vegagerecht op de kaart. We zaten in Sanadome en dan is dit een leuke plek om even te eten (half uurtje lopen).
Marjanca .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Hier gegeten toen we een weekendje weg waren in Nijmegen en zeker geen spijt van gehad. Dit restaurant is een echte aanrader. Heerlijk gegeten en de service en gastvrijheid waren top! Het voorgerecht zag er mooi uit en was erg lekker, de big saté was geroemd hadden we van tevoren op internet gelezen en mijn man zei nog nooit zo'n lekkere varkenshaassate gehad te hebben. Mijn biefstuk was heerlijk en het bord was mooi opgemaakt met een luxe uitstraling en net wat andere smaakcombinaties dan die je in andere restaurants hebt. Toetjes te lekker! Als we weer eens in de buurt zijn komen we hier zeker terug!
TroostC .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was prima.
We kwamen om 19.20 binnen, na 40 minuten heb ik om de kaart gevraagd.
Om 21.50 werd het voorgerecht geserveerd.
Wegens deze absurd lange wachttijd zal ik hier nooit meer heen gaan.
Harry P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Zoals altijd zalig gegeten. Hertenbiefstuk, zo mals en zo goed klaar gemaakt. Het was weer super opgediend. De bediening is zo top en zo vol goede zorgen en liefde. Top zoals altijd..
Marc T.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De bediening is vriendelijk, maar er lijkt te weinig personeel aanwezig. Op een drukke vrijdagavond hebben we bijna 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht. De gerechten smaakten goed maar zijn relatief veel te duur. Bijna 7 Euro voor een mandje brood. 25 Euro voor een fles huiswijn die heel vlak smaakte. 20 Euro voor een saté waarbij je alleen vlees (wel veel) kroepoek en frites krijgt, is te duur. Een voorgerecht met gerookte paling van bijna 13 Euro met 3 kleine stukjes paling en wat plakjes rauwe groenten. 3Euro voor 2 bonbons bij de koffie. Ik denk dat je voor minder geld beter kunt eten.
J. D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
vanavond was er duidelijk personeel te weinig, de twee dames holden zich continu de benen uit het lijf. komt misschien ook een beetje door de wat onpraktische indeling van de ruimtes. Ze moeten nog wel wat vaker naar Herman de Blijker kijken. Ook al is het druk, jij bent gastvrouw van alle klanten.
Het verrassingmenu begon met een experiment vergeten groentensoep, die mag gerust weer van het menu af. Het hoofdmenu was niet onaardig, maar moest je vissen uit wat onhandig diepe schalen. Toetjes klein maar fijn.
Heeft een niet onaardige ambiance, tikkeltje te lawaaierig op zo'n volle vrijdagavond. Beetje een bruine kroeg die in een oud herenhuis verdwaald raakt.
Landaheijnen .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Restaurant staat in de top 10 van Nijmegen. Zeker terecht. Gezellige, huislijke sfeer. Leuke bediening. Eten is van goede kwaliteit. Wat ons verbaasde is, dat bij ontvangst van de rekening, de bitterbal (wat bij ons overkwam als dat deze van het huis was) op de rekening stond. Tevens was dit het geval bij de chocolaatjes die geserveerd werden bij de koffie (bij ieder ander door ons bezocht restaurant zijn deze bij de koffie inbegrepen). Al met al hebben we hele gezellige en smaakvolle avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
S K.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Ten eerste, wat een vriendelijke, warme fijne gastvrouwen! Kennis over alles wat ze in huis hebben en wat een ontzettend leuk restaurant. Erg gezellig.. Waar je zo de hele avond blijft hangen! Heel erg genoten van de Varkenshaassaté een aanrader voor iedereen! Lekkere wijnen een prima kaart en een super bediening! Heerlijk gegeten en genoten! Zeer zeker een aanrader.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Helemaal buiten het centrum, middenin een woonwijk ligt restaurant 'Als toen'. Er heerst een gezellige huiskamersfeer. Geen pretenties, gewoon uitstekend eten met attente en goedgemutste klantgerichte bediening. Een restaurant zoals hetm oet zijn dus.
Nina118 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Een sfeervol restaurant met gezellige en stijlvolle inrichting.
Een zeer gezellige en vriendelijke gastvrouw. Bij het hoofdgerecht kwam de chef het brengen. Leuk!
Voldoende keus op de kaart, die op het krijtbord staat. De gerechten wisselen, dus dat is leuk voor de afwisseling. We hebben heerlijk gegeten. Een echte aanrader.
Marion H.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Alles bij Als toen is zoals het hoort. De gastvrouwen laten je voelen alsof je het enige tafeltje in de zaak bent. Hier is het echt alsof je bij je ouders thuis komt, zonder het gevoel weg te halen van een restaurant dat alles op de juiste manier doet. Huiswijnen zijn geweldig en alles wordt op de juiste manier behandeld.
Daarnaast is het eten echt super, voor mij het surprise menu met een fantastisch voorgerecht met tonijn en de rest van het menu was van hetzelfde niveau. Mijn partner nam de carpaccio en deze wordt bevonden tot de beste ooit gehad, als hoofdgerecht de saté, maar laat je niet misleiden. Dit is een gerecht van grote klasse, alles klopt.
Ook de ambiance en inrichting kloppen met het hele plaatje.
Dit is ons nieuwe vaste adresje.
RG1983 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Een basic ogend restaurant maar erg sfeervol en gastvrij. We hebben hier inmiddels 3 keer gegeten. Het eten is voortreffelijk en de befaamde Big Saté is behalve erg groot ook nog eens erg smaakvol! Bij ons aperitief hadden we olijven besteld. Voor 6 stuks gemarineerde olijven (3 per persoon) betaal je €2,66. Wanneer ik een schaaltje olijven bestel verwacht ik niet 45 cent per olijf te betalen. Omdat de serveerster dit begreep hebben ze de olijven van de rekening gehaald. Keurig opgelost door onze gastvrouw. Een bezoek aan Gasterij Als Toen is de moeite waard.
Remko G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Fijn restaurant , prima sfeer, beetje donker. Eten heerlijk, origineel en perfect gepresenteerd. Het was onze eerste bezoek en gaan zeker terug. Aanrader op een onverwachte plek in Nijmegen.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Serieus een fantastisch restaurant met gerechten waar je hart sneller van gaat kloppen. Hier ga je niet heen om snel even wat te eten, hier ga je heen om een avond er even helemaal uit te zijn, om te genieten van de gastvrijheid die tegenwoordig zo ontzettend zeldzaam is. Wat is Marina aan geweldige gastvrouw en laten we vooral haar collega Nadine niet vergeten. Het zit 'm in hele kleine dingen vanuit hun kant die de avond net even dat beetje specialer maken dan andere avonden en Gasterij Als Toen met kop en schouders uitsteekt boven de vele andere restaurants die Nijmegen rijk is. Zoals ijsthee in een wijnglas voor onze zwangere vriendin of dat, terwijl wij even buiten staan te roken, Marina even komt checken of we toch nog dat speciaal biertje bij ons gerecht wensen, mijn favoriete sausje (wat ze na een vorige bezoek feilloos had onthouden) alvast klaarzetten of buiten de kaart om een combinatie van gerechten via de chefkok (Willy tevens man van Marina) regelen. Eenmaal binnen kom je in een eigentijds en sfeervol ingericht woonkamer/restaurant achtige ambiance terecht waar je kunt zien dat de dames er met plezier, fun en passie hun vak beoefenen. Dit is genieten mensen, neem het van mij aan. Ik kom geregeld op plaatsen echter is dit toch serieus mijn favoriete avond uit.