Aloha bar

Maasboulevard 100 3063 NS Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Aloha bar

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- Bar vanaf 12:00

• Contant betalen niet mogelijk , Pin
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
6,7

Jouw recensie over het restaurant Aloha bar

Martijn C.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Eten was ronduit onsmakelijk. Kippenpoten uit de frituur met onduidelijke sausjes en friet. Veel geld vragen voor ongeïnspireerd fastfood en pompeuze omschrijving.
Josje B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Het eten was goed, maar daar is ook zo een beetje alles mee gezegd. Leuk concept maar voor de rest ging bijna alles mis wat mis kon gaan. Lege glazen werden niet gezien, noch bijgevuld. Bijgerechten werden vergeten en vervolgens pas gebracht toen het hoofdgerecht bij iedereen al op was. Nagerechten werden dubbel in rekening gebracht en de bediening liet volledig te wensen over. Dat terwijl er maar drie tafels bezet waren. Fouten werden geschoven op de nieuwe kaart. Een compensatie of een koffie van het huis had op zijn plaats geweest.
Sylvia L.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Leuk restaurant met een prachtig uitzicht. De kaart vond ik niet echt uitdagend, al was de tapasschotel lekker van €14,50. Echter toen we nog 2 sneetjes brood vroegen en daar €1,50 voor moesten betalen, vonden we dit toch echt te gek. Tot nu toe overal gratis extra brood gekregen in restaurants.
Alsnog een locatie om echt naar toe te gaan
MAUDY070 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Lekkere zeevis en calamares gegeten, met een goed glas wijn erbij. De koffie viel wat tegen. Geen cremelaagje erop en niet zo heel lekker. Toch komen we graag terug!
D D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Na een aantal keer wat gedronken te hebben, nu toch ook eten besteld. Het viel wat tegen. We kregen het idee dat er teveel is geprobeerd om gerechten hip te maken, waardoor de plank werd misgeslagen. Homemade ijsthee is heerlijk en de bediening is top. Bovendien is het uitzicht uniek, met de zon erbij is het enorm genieten op het terras!
Annie M.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
De locatie is prachtig en het is leuk ingericht. Al met al al een leuk concept. Het eten is oke, prijs kwaliteit is muah. De service is daarentegen slecht. De medewerkers zijn onprofessioneel, ongeïnteresseerd, niet gastvrij en niet service gericht. Bijna tegen het onbeleefde aan. Voor een drankje is het oke.
V M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Terras buiten is erg leuk! Helaas is het eten naar mijn mening slecht, veel te zout. Ook de bediening was niet goed. Ik zal hier in ieder geval nooit meer komen om te eten. Een drankje zou nog kunnen door de leuke ligging, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Rebecca S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
3 uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Zelfs een stukje brood duurde 1,5uur! Inrichting binnen kan beter. Terras buiten ziet er leuk uit voor een drankje. Eten apart.
Emma S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Met 4 vrienden wezen eten. Grappige entourage in het oude tropicana, en heerlijk gelegen aan de Maas. Eten was prima, maar niet echt bijzonder. We hadden de vegetarische curry die erg smakelijk was, en lekker met krokante bloemkool. Tafelgenoten hadden de tapas, maar de gerechtjes waren allemaal wat gelijk aan smaak. Wel was het erg fris in het restaurant. Misschien is zo'n grote ruimte moeilijke te verwarmen. Bediening was prima. Een tip: laat gasten zelf de verse groene thee in hun theeglas doen (dit was meteen door de bediening gedaan, maar groene thee wordt bitter als je hem meteen in kokend water doet). Dus al met al prima, maar niet perse een plek om nog eens heen te gaan.
M V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Slechte ervaring. We kwamen voor een drankje op het terras. Ik kreeg een flesje bitter lemin waar vieze drab in dreef. Toen ik vroeg wat dit was, kreeg ik van de serveerster te horen dat het 'een natuurlijk proces' was. Maar omdat zij ook vond dat het er niet netjes uitzag zei ze dat de bitter lemon van het huis was. Haar 'meerdere' die toen kwam afrekenen weigerde echter de bitter lemon van de rekening te halen. Het was immers een natuurlijk proces. En de smaak van de bitter lemon was toch normaal?
Geen goede indruk, ik ga er niet meer naartoe.
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
De salade en de carpaccio waren heerlijk. De pulled purk ook. De fish en chips vielen wat tegen: de dille smaak overheerste en relatief veel chips. Het toetje met ananas leek ons heerlijk maar was veel te bewerkt met allerlei kruiden en dat was niet goed gelukt. Het kaasplankje was wel lekker. We hebben wel een uur moeten wachten op het voorgerecht en ook weer bijna een uur voor het nagerecht. Ter compensatie voor het lange wachten voor het nagerecht kregen we wel een extra drankje aangeboden maar al met al duurde het echt te lang.
Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Het Vegan Challenge driegangenmenu op de dinsdagavond had reeds mijn interesse gewekt, maar toen ik en mijn vriend vanwege de marathon afgelopen zondag toevallig een dagje in Rotterdam waren, besloten we om alvast eens een kijkje te nemen!

Eerste indruk, héle toffe plek met een fantastisch uitzicht, helemaal met mooi weer op het terras en uitzicht op de Maas, en wat een geweldig concept. Menukaart, ook heel indrukwekkend met veel interessante opties en voor ieder wat wils. Ook de bediening was heel gastvrij en spontaan, erg leuk.

Wij bestelden beide de pompoencurry (vega) en een portie verse frietjes om te delen. Bij de curry kwamen een halve gegrilde pita, chaiyoghurt met gefrituurde kikkererwten en een risse linzensalade. De rozijnen misten, maar in plaats daarvan kregen we er bloemkoolpakora bij, die erg lekker waren!

De curry zelf smaakte niet per se heel bijzonder, maar prima, authentiek, en de garing van de pompoen was spot on. De chaiyoghurt was interessant en de bloemkoolpakora zoals gezegd een leuke verrassing!

De hoofdgerechten zijn niet heel goedkoop, maar gezien dat er biologische producten worden gebruikt, is de prijs-kwaliteitverhouding in principe okay. Wel had mijn vriend graag een wat grotere portie gehad, voor mij was de grootte van de portie prima. Enige puntje van aandacht van mijn kant, was de temperatuur van de curry. Die was lauwwarm/aan de koude kant. Het deed niet geheel af aan de smaak, maar ik had het lekkerder gevonden als het iets warmer was geserveerd.

De bierkaart is overigens ook dik in orde. Het huisgebrouwen bier was een porter en de jongedame van de bediening raadde deze in verband met het lenteweer terecht af, dus bestelden we het blonde bier op de tap: een Flink van Brouwerij 't IJ. Perfect!

Het dessert van warme ananas met kokosroom, serehsorbet en kasha klonk erg lekker en ik kon het niet weerstaan deze te bestellen. Afzonderlijk was de serehsorbet best heftig en daar moet je van houden (ik gelukkig wel, mijn vriend iets minder), maar in combinatie waren de smaken echt superlekker. Eén van de verrassendste toetjes die ik in tijden heb gegeten en lekker verfrissend!

We komen zeker nog een keer terug voor het Vegan Challenge menu!
Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een heel leuk idee,eten in het zwembad waar je vroeger geregeld naar toe ging.
Aardige ontvangst,vriendelijke bediening.
Grappige entourage en op het terras een prachtig uitzicht op de Maas.
Het eten smaakte maar was niet erg bijzonder.
Wij hadden pulled duck met flensjes en ossenstaart met wat groente en frites
De ossenstaart was erg fijn gesneden ,weinig meer over van de staart.Eigenlijk was het een onduidelijke substantie.De smaak was goed ,hoeveelheid wat karig.
Als dessert een plankje kaas,lekker!
De volgende keer gaan we hier niet meer heen voor het diner ,wel om wat te drinken en te snacken. Om te genieten van het mooie uitzicht en om herinneringen op te halen aan het oude Tropicana
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Een restaurant in het voormalige Tropicana in Rotterdam. We eten er met ons vieren. Dinsdagavond dus veganistisch. Proberen maar. Er is geen kaart want het is een verrassingsmenu. Bij het serveren draagt de kelnerin voor waar de gangen uit bestaan. Het voorgerecht is een rauwkostsalade met iets van avocadomousse eronder : lekker. Geldt ook voor het hoofdgerecht, met iets van pompoen. Nagerecht met onder andere kokosroom. De zwembad akoestiek maakt het moeilijk de details van de gerechten te verstaan. En je wilt ook niet blijven vragen : wat zegt u?
Voor deze gelegenheid hadden we liever een A4tje met uitleg gekregen. Doet aan de kwaliteit weinig af en het stadium van: wat de boer niet kent dat vreet-ie niet zijn we allang voorbij. Dus: tevreden
Klaas V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Vandaag was het Cheesy Wednesday gaan we proberen nog niet eerder gedaan, telefonische reservering liep moeizaam omdat er tot 4x toe op verschillende tijden niet werd opgenomen dus via email gereserveerd.

Kwaliteit van het kaasfondue niets op aan te merken was prima iets te veel groeten ten opzichte van de kaas wat jammer was want we hebben niet alles kunnen opeten omdat de kaas al op was. Ook hoorde er een biertje bij deze hebben we niet gekregen er is ook niet gevraagd of we dit wilde. Prijs daarin tegen 22.50 pp iets te hoog.

De bediening liet te wensen over had het blijkbaar heel druk met andere activiteiten en niet met de aanwezige gasten. Ze waren onzichtbaar aanwezig omdat ze ons niet zagen zitten hebben we minder drankjes kunnen bestellen ook geen servetten en extra mayonaise kunnen vragen.

Genoeg werk aan de winkel wat bediening betreft betere aanwezige bediening wordt beloond met meer omzet. (dat spelletje moet nog even doordringen)
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Harstikke leuk om weer terug te zijn in het tropicana van vroeger. Voorafgaand aan mijn bezoekd de kaart bekeken en dat zag er allemaal goed uit. Wij kozen voor de kaasfondue, omdat het cheesy wednesday was. 22.50 pp voor kaasfondue en een biertje erbij (dat is dan ook echt 1 biertje en 2 glaasjes, vrij karig). De hoeveelheid van de kaasfondue met alles wat erbij hoorde liet ook te wensen over. 1 stukje brood pp, groenten en fruit. Wel voldoende groenten, maar je had dan ook weer te weinig kaas voor met z'n tweeën. Ik denk dat je hier een veel leuker aanbod van kan maken en dan niet de hoofdprijs kan rekenen. Daarnaast is het erg koud binnen de bedieding niet zo vlot. Kan vele malen beter
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Wij zijn met zijn tweeën op maandagmiddag 31 oktober komen lunchen. Wanneer je binnen komt staat er een groot krijtbord dat je daar moet wachten zodat personeel je naar een tafel kan brengen. Op zich een goed principe, als er iemand naar je toe komt.
Ondanks dat het erg rustig was en het personeel bij de bar stond kregen wij geen reactie. De winkel was leeg en buiten zaten hooguit 12 mensen.
We hebben daarop zelf een tafel gekozen, op zich geen probleem maar het toont wel dat de zaak niet op rolletjes loopt. Bij het lopen naar de tafel werden we begroet dus het was zeker dat we gezien zijn.
Na 10 minuten kwam de serveerster met de kaart, en 5 minuten later kregen we onze drankjes. Omdat we nog niet hadden gekozen zei ik dat we nog een paar minuutjes nodig hadden.
40 minuten later, ondertussen (in overleg met personeel) een schildpad gered die op zijn rug lag en na 2 keer vragen om te mogen bestellen, zijn we maar weggegaan.
De gerechten zien er op de kaart spannend uit maar wij hebben het niet kunnen proberen. Helaas, want het concept van "circulaire toepassingen" zoals ze het zo mooi noemen spreekt ons juist enorm aan. Het interieur voelde niet als een geheel en het is een beetje een onduidelijke zaak.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk buiten op het terras geluncht en dat op 16 oktober! Een hele gezellige sfeer, vriendelijk personeel en goede kwaliteit van het eten. Mijn vriend nam het 'twaalf uurtje' en zei: "Het lekkerste 'twaalf uurtje' ooit". Zelf had ik flatbread met kip, kaas en salade erin. Dat was wel vers en aantrekkelijk gepresenteerd maar er zat niet veel smaak aan. Ik zou dit niet aanraden. De thee was prima en het was ook een lekker vol glas. We komen zeker nog eens terug.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Nadat wij vaak langs waren gereden toch maar besloten om hier een hapje te gaan eten. Netjes gereserveerd, maar dat was helaas niet goed doorgekomen. Werd wel snel opgelost, waardoor we toch hebben kunnen genieten van het lekker eten wat hier wordt geserveerd. De kokossoep (buiten de kaart om) was echt een geweldige smaakervaring voor ons beide, heel erg lekker! Ons hoofdgerecht was ook lekker. De curry was mooi van smaak, maar net iets te pittig. De sepia was een verrassende verschijning op het bord qua opmaak en combinatie van structuren en smaken. De chocolademousse achteraf was een mooie afronding. Het personeel was heel vriendelijk, ontspannen en correct. We konden goed bij hen terecht voor advies en toelichting bij de verschillende gerechten en wijnen. Wel jammer dat het lang wachten was op ons voorgerecht doordat er een grote groep binnen kwam die duidelijk voorrang kreeg. Vanwege de dreigende regen zaten wij binnen waar de inrichting vrij simpel was. Het voldeed wel en het was geen onprettige ervaring. Er heerste een gezellige sfeer in het restaurant. De combinatie van de akoestiek en de grote groep zorgde soms voor een rumoerig en gehorige omgeving. Al met al hebben wij hier een leuke avond gehad en zeker het eten is ons heel goed bevallen. Ook de prijs-kwaliteitsverhouding is dik in orde.
Naz K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Alohaaa..dat gevoel krijg je echt als je hier naar binnenloopt..we werden zeer vriendelijk welkom geheten door het personeel en begeleid naar het terras...totaal overrompeld waren we! ..je waant je bijna ergens in een tropisch oord door de palmplanten en watervalletjes...zij het niet dat je het typische Rotterdam aan de Maas uitzicht hebt....het zonnetje maakte het helemaal af en ik zou iedereen aanraden hier eens te zitten op een zonnige dag/avond...het publiek is vrij uiteenlopend..van jong tot oud..van alternatief tot trendy...mensen die komen eten en borrelen..van alles wat.....erg druk overigens ook...de menukaart vond ik helaas minder..het lijkt alsof aloha wil uitblinken met een zeer aparte kaart, waarbij prijs/ kwaliteit geen plus krijgt van mij..4 oesterzwambitterballen voor 5,50 bijvoorbeeld, vond ik geen tweede portie waard..terwijl ik het meestal niet bij 1 portie bitterballen (vegetarisch of vlees) kan houden.. had overigens al van verschillende vrienden gehoord dat je hier niet voor het eten moet komen..koude erwtensoep..ja je moet er van houden..de carpaccio is het meest 'normale' op de kaart..deze was overigens ook normaal geprijsd..als de kaart wat anders zou zijn zou ik aloha helemaal perfect vinden..het menu vind ik niet aantrekkelijk..door de smaak van wat ik heb gegeten ben ik niet benieuwd geworden naar de rest van de kaart..en de prijs/kwaliteit van de kaart vind ik dus niet in balans..mocht de kaart wat 'normaler' of aantrekkelijker zijn zou ik aloha ook erg leuk vinden voor een ontspannende zakelijke lunch...omdat de sfeer heel fijn en open is..toen wij naar huis gingen was het aan het schemeren en waren alle lichtjes binnen aan..ik kreeg meteen zin om daar snel op een bankje neer te strijken tussen de resten van het voormalig zwemparadijs...maar dan wel nadat ik ergens anders al gegeten heb..