Aloha bar

Maasboulevard 100 3063 NS Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Aloha bar

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Duur
Lang
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Wij zijn met zijn tweeën op maandagmiddag 31 oktober komen lunchen. Wanneer je binnen komt staat er een groot krijtbord dat je daar moet wachten zodat personeel je naar een tafel kan brengen. Op zich een goed principe, als er iemand naar je toe komt.
Ondanks dat het erg rustig was en het personeel bij de bar stond kregen wij geen reactie. De winkel was leeg en buiten zaten hooguit 12 mensen.
We hebben daarop zelf een tafel gekozen, op zich geen probleem maar het toont wel dat de zaak niet op rolletjes loopt. Bij het lopen naar de tafel werden we begroet dus het was zeker dat we gezien zijn.
Na 10 minuten kwam de serveerster met de kaart, en 5 minuten later kregen we onze drankjes. Omdat we nog niet hadden gekozen zei ik dat we nog een paar minuutjes nodig hadden.
40 minuten later, ondertussen (in overleg met personeel) een schildpad gered die op zijn rug lag en na 2 keer vragen om te mogen bestellen, zijn we maar weggegaan.
De gerechten zien er op de kaart spannend uit maar wij hebben het niet kunnen proberen. Helaas, want het concept van "circulaire toepassingen" zoals ze het zo mooi noemen spreekt ons juist enorm aan. Het interieur voelde niet als een geheel en het is een beetje een onduidelijke zaak.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk buiten op het terras geluncht en dat op 16 oktober! Een hele gezellige sfeer, vriendelijk personeel en goede kwaliteit van het eten. Mijn vriend nam het 'twaalf uurtje' en zei: "Het lekkerste 'twaalf uurtje' ooit". Zelf had ik flatbread met kip, kaas en salade erin. Dat was wel vers en aantrekkelijk gepresenteerd maar er zat niet veel smaak aan. Ik zou dit niet aanraden. De thee was prima en het was ook een lekker vol glas. We komen zeker nog eens terug.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Nadat wij vaak langs waren gereden toch maar besloten om hier een hapje te gaan eten. Netjes gereserveerd, maar dat was helaas niet goed doorgekomen. Werd wel snel opgelost, waardoor we toch hebben kunnen genieten van het lekker eten wat hier wordt geserveerd. De kokossoep (buiten de kaart om) was echt een geweldige smaakervaring voor ons beide, heel erg lekker! Ons hoofdgerecht was ook lekker. De curry was mooi van smaak, maar net iets te pittig. De sepia was een verrassende verschijning op het bord qua opmaak en combinatie van structuren en smaken. De chocolademousse achteraf was een mooie afronding. Het personeel was heel vriendelijk, ontspannen en correct. We konden goed bij hen terecht voor advies en toelichting bij de verschillende gerechten en wijnen. Wel jammer dat het lang wachten was op ons voorgerecht doordat er een grote groep binnen kwam die duidelijk voorrang kreeg. Vanwege de dreigende regen zaten wij binnen waar de inrichting vrij simpel was. Het voldeed wel en het was geen onprettige ervaring. Er heerste een gezellige sfeer in het restaurant. De combinatie van de akoestiek en de grote groep zorgde soms voor een rumoerig en gehorige omgeving. Al met al hebben wij hier een leuke avond gehad en zeker het eten is ons heel goed bevallen. Ook de prijs-kwaliteitsverhouding is dik in orde.
Naz K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Alohaaa..dat gevoel krijg je echt als je hier naar binnenloopt..we werden zeer vriendelijk welkom geheten door het personeel en begeleid naar het terras...totaal overrompeld waren we! ..je waant je bijna ergens in een tropisch oord door de palmplanten en watervalletjes...zij het niet dat je het typische Rotterdam aan de Maas uitzicht hebt....het zonnetje maakte het helemaal af en ik zou iedereen aanraden hier eens te zitten op een zonnige dag/avond...het publiek is vrij uiteenlopend..van jong tot oud..van alternatief tot trendy...mensen die komen eten en borrelen..van alles wat.....erg druk overigens ook...de menukaart vond ik helaas minder..het lijkt alsof aloha wil uitblinken met een zeer aparte kaart, waarbij prijs/ kwaliteit geen plus krijgt van mij..4 oesterzwambitterballen voor 5,50 bijvoorbeeld, vond ik geen tweede portie waard..terwijl ik het meestal niet bij 1 portie bitterballen (vegetarisch of vlees) kan houden.. had overigens al van verschillende vrienden gehoord dat je hier niet voor het eten moet komen..koude erwtensoep..ja je moet er van houden..de carpaccio is het meest 'normale' op de kaart..deze was overigens ook normaal geprijsd..als de kaart wat anders zou zijn zou ik aloha helemaal perfect vinden..het menu vind ik niet aantrekkelijk..door de smaak van wat ik heb gegeten ben ik niet benieuwd geworden naar de rest van de kaart..en de prijs/kwaliteit van de kaart vind ik dus niet in balans..mocht de kaart wat 'normaler' of aantrekkelijker zijn zou ik aloha ook erg leuk vinden voor een ontspannende zakelijke lunch...omdat de sfeer heel fijn en open is..toen wij naar huis gingen was het aan het schemeren en waren alle lichtjes binnen aan..ik kreeg meteen zin om daar snel op een bankje neer te strijken tussen de resten van het voormalig zwemparadijs...maar dan wel nadat ik ergens anders al gegeten heb..
Marjolijn S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Groot fan van de Aloha Bar! Prachtige locatie; met uitzicht op de Maas (zeker bij mooi weer).
Kan iedereen de 'golden platter' aanbevelen als borrel- of voorgerecht, evenals de curry als hoofdgerecht.

Salade met gegrilde kip een absolute 'no go'. Lijkt t.o.v. bovenstaande gerechten niet met liefde gemaakt. Pulled chicken leek niet gegrild en was niet smaakvol.
Zou deze salade niemand aanbevelen. Was smerig!

Advies: complete maaltijdsalade met gegrilde kippenhaas (als in BBQ) met bonen en bijbehorende kruiden. Eventueel met gegrilde groenten: aubergines en courgettes.
Dips bij brood: citroen-aolie en bruschetta of tapenade.

Flomaotni .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Net gegeten met collega's.
Allereerst..een vd mooiste plekken van Rotterdam geweldig! Het is mooi, relaxed en gezellig. Ik draag daarbij de "bewoners' van Tropicana een warm hart toe!
...
Oesterzwam bitterballen en andere voor/borrel gerechten waren verrassend smaakvol, de drankenkaart en koffies erg fijn! Hoofdgerechten leken veelbelovend, maar stelden weinig voor; satesaus was niet meer dan vloeibare pindakaas. Curry had ook weinig smaak. Daarbij jammer dat we nog trek hadden na het eten; Hoofd was veel veel veel te weinig. Tip: bestel alleen voor- en borrelgerechten...Ook jammer voor de omzet was dat we super lang moesten wachten op drankjes en eten. bediening is leuk en aardig, maar traaaaaaag...een nieuw organisatie plan wat dat betreft zou goed zijn.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
In het oude Tropicana langs de Maas. Blijkbaar aan het experimenteren met de menukaart wat erg prettig is om deel van uit te maken. Oesters met koffie (spannend maar de lekkerste oester in mijn leven) en buikspek met teriyaki smaakte fantastisch. Lekkere biertjes van de tap. De bediening mag er soms wel iets gezelliger bij lopen. Prijzen zijn trouwens best hoog. Een tientje voor een Gin and Tonic in een kleine Champgnecoup is niet nodig.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Vanwege een nijpend personeelstekort, zo werd mij door een ober verteld, was de helft van het terras niet in gebruik. Gelukkig was er nog precies één tafeltje over in het gedeelte waar wel voor gezorgd kon worden, zodat ik toch aan kon schuiven. Ik heb van een werkelijk heerlijke gazpacho soep genoten, gevuld met onder meer gemarineerde stukjes meloen en komkommer. Er dreef een bloem van de Oost-Indische Kers op De bloem bleek eetbaar. Heel bijzonder. Het was jammer dat het bijbehorende brood ietwat aangebrand was, maar na een klacht hierover bracht de ober een nieuw mandje. Ook werd mijn bestelde sapje niet geserveerd. Na het melden, kwam het alsnog. Hopelijk worden de vele, openstaande vacatures hier snel ingevuld, want dit is een leuke plek aan de Maas, met een goede keuken en op zich vriendelijk personeel. Zo'n restaurantje zie je niet graag verloren gaan.