Allure

Cargadoorskade 107 3071 AW Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Allure

Proeven en beleven

Saint Tropez aan de Maas in de grote jachthaven van Rotterdam. Chef Terry Priem is samen met zijn team dagelijks op zoek naar verbetering en vernieuwing van zijn gerechten. Aan de voorkant zorgt Brian Brennink met zijn brigade voor top service en de meest hartelijke gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Allure

• Kom je met de auto?
    Het navigatieadres is: Rijksboom 90 te Rotterdam
  • : Er is voldoende parkeergelegenheid op het Stootblok. Vanaf daar loopt u binnen enkele minuten over de Cargadoorskade naar ons restaurant.

Dinsdag t/m Zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras
Rosa K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten bij de inventieve jonge honden van de Entrepothaven op naar de 1e Michelinster.
Bovendien zijn ze ook nog heel aardig althans degene die ik nu ken. De chef en de sous of de patissier ik weet de juiste functie van Frank nog niet nee ik ga niet even googelen geen tijd moet een recensie schrijven me mijn reumahanden. Fantastische locatie en ik kan gebruik maken van de invalidentoilet van de Marina dat is het clubhuis (ha ha) van de jachthaven.
Heb Allure bij al mijn vrienden aanbevolen en ik kom snel terug voor kreeft. Heb dus een gedeelte van mijn vakantiegeld perfect besteed.

Rosa Kelderman
Kosterron K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Fantastisch 7 gangen menu. Een echte verassing .Zelfs de wijn afkomstig uit Roemenië was vol smaak. De bediening liet wat foutjes zien zoals glad wijn dat omging en je zelf mocht schoon.aken en dan wat extra broodjes gevraagd die kwamen 3 gangen verder
Dus graag wat meer attentie.
Rosa K.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Voor de allereerste keer een lunch op he terras bij Allure en dat is zo goed bevallen dat ik volgende week weer ga.
Mickey V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het was alweer een tijdje geleden, dus werd het tijd om weer eens te genieten bij "Allure". Heerlijk gegeten, verassende smaken en de bediening, daar word ik ook vrolijk van. De kaaswagen zorgt voor net dat extra's waardoor ik alweer uitkijk naar de volgende keer
Francie P.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Top eten, zeer goede service en fijn dat we buiten konden beginnen en binnen konden eindigen. Kortom een zeer succesvolle avond!
Britt S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heel fijne avond met uitstekende gerechten!
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Drie jaar geleden hebben we heel goed gegeten bij Allure in Rotterdam. Alle reden dus om er nog eens heen te gaan. De Restaurantweek was daarvoor een mooie aanleiding. We vonden het opmerkelijk dat Allure niet behoorde bij de top250 restaurants, waarvoor een wat hogere menuprijs gold.

Allure ligt verborgen in de Kop van Zuid van Rotterdam aan een van de oude stadshavens, waar in plaats van de vrachtschepen nu allerlei jachten liggen. Ook zijn nog oude elementen van de haven, zoals de kranen bewaard gebleven. Dat maakt dat je vanuit het restaurant, dat een vrij zakelijk interieur heeft, uitkijkt op een levendige omgeving.

We begonnen met een paar mooie amuses, die, net als bij alle andere gangen, door twee personen werden opgediend. De keuze in niet-alcoholisch was (nog steeds) klein en ook een karafje water was (nog steeds) niet mogelijk.

Naast het driegangenmenu nam mijn disgenoot als extraatje een steak tartaar. Deze was heerlijk zacht en had mooie bijlagen.

Tussen de voorgerechten door werden we regelmatig van een lekker broodje voorzien.

Na het extra voorgerecht volgden de drie gangen van het menu. Alle drie waren goed van smaak en ook de portiegrootte was netjes. Ook werd goed rekening gehouden met de dieetwensen.

De bediening had goed overzicht over de tafels, water werd bijgeschonken als het glas leeg begon te raken en ook bij een sanitaire stop werd het servet netjes opgevouwen en werd de stoel recht gezet en aangeschoven als je weer ging zitten.

We sloten af met koffie. Helaas was cafeïnevrije koffie niet beschikbaar. De reden daarvoor was volgens de gastheer dat er cafeïne-arme koffiebonen werden gebruikt. We hebben het er maar op gewaagd en voor mijn partner een kop gewone koffie met friandises en voor mij een cappuccino zonder zoete lekkernijen besteld.

Al met al hebben we prima gegeten, al waren de smaakcombinaties misschien wat minder verrassend dan je in deze klasse restaurants wel eens tegenkomt. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit van het gebodene en de service was zonder meer goed.

Daarmee blijft Allure zeker een plaats om nog eens naar terug te gaan.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk avondje uit geweest bij Allure met z'n vieren. Eten was subliem en de sfeer prima en gastvrij. Bijzondere combinaties van smaken, heerlijke amuses, mooie wijnen en extreem goede kaastafel. Ook aan de koffie en bijgerechtjes was heel veel zorg besteed. Mooie herinneringen!
Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Na drie weer terug in dit restaurant. De ervaring van toen maakte dat ik me er erg op verheugde hier weer te eten. Het viel helaas nogal tegen vanavond. De kok deed echt wel zijn best, maar het resultaat was magertjes: kleine stukjes vis of vlees met daaromheen veel toefjes van uiteenlopende origine en met verschillende , soms best verrassende smaken. De porties zijn in feite klein. Brood is hier broodnodig om een voldaan gevoel te krijgen... helaas waren de broodjes wat hard en leken ze niet vers. Op het bord van het nagerecht lag aan de rand leek meer op een garnituu waarbij he
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Echt fantastisch gegeten. Gerechten zijn zeer gevarieerd met bijzondere smaak combinaties. Bediening is attent. Inrichting en ligging is fraai. Geen muziek - had van ons wel genoeg gemogen. Menu was zeer betaalbaar. Wijn en water wat prijzig. Al met al zeker aanrader!
Stany M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Prima service, mooi uitgebalanceerde gerechten, kortom een goede plek voor Rotterdam. Staat in de toekomst zeker opnieuw op ons lijstje van te bezoeken restaurants.
Titia O.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier het uitgebreide verrassingsmenu heb gegeten, maar ik kan het me nog vrijwel helemaal levendig voor de geest halen. Een paar toppers van de avond: 'n gelei van citrus, tartaar van rauwe coquilles, een gerechtje van kaas in combinatie met een Rotterdams biertje. Verrassende smaken en combinaties, top wijn-spijs combinaties, fijne porties en service van personeel dat weet waar het over praat. Tempo van het serveren precies goed. Een top restaurant op een unieke plek in Rotterdam. Ik kom er graag nog een keertje terug!
Ernst P.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Vandaag werkelijk verrukkelijk geluncht bij Allure. De smaken en combinaties waren weer geweldig. Eigenlijk kom ik woorden tekort om te omschrijven hoe wij het naar ons zin hadden. De bediening, het eten en de sfeer, alles was perfect. Het was mijn verjaardag en de lunch aangeboden door mijn vriendin, beter kan bijna niet.
Schipper1 S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Met vier andere ervaren restaurantgangers hier geluncht. Ze waren allen zeer tevreden over het drie gangen verrassingsmenu. Ook aan de amuses en het uitgebreide koffie-garnituur was zichtbaar veel aandacht besteed.
Zeer attente bediening. De uitleg bij de verschillende gerechten gaat voor een groep van achter-in -de-zeventigers soms wat snel.
Deproefjes .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Allure is een verborgen parel in een prachtig deel van Rotterdam. De ligging aan de haven en het uitzicht op het Entrepot is fantastisch. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding en zeer kundige en vriendelijke bediening. Ieder gerechtje was een feestje. Ik kom hier zeker terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten, top waren het voorgerecht van makreel met iberisch buikspek en de goddelijke ansjovis bavarois en het hoofdgerecht van zeeduivel met paling.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Op Valentijnsdag bij Allure gegeten, evenals vorig jaar. Wederom aangenaam verrast door de goede service en het niveau van de gerechten. Bij binnenkomst hartelijk welkom geheten en naar onze tafel begeleid. Direct werden wij voorzien van een drankje, een fles water en een welkomsthapje. De gastheren en -vrouwen zijn erg vriendelijk en servicegericht. Naast de menukaart was er de mogelijkheid om te kiezen voor een Valentijnsmenu, wat wij gedaan hebben. Mijn vriendin koos voor een combinatie van vlees en vis, ikzelf voor alleen vlees. Het enige (kleine) minpuntje was dat mijn vriendin eerst drie visgerechten kreeg, gevolgd door twee vleesgerechten. Zij had liever meer afwisseling / om en om gezien. De smaak van de verschillende gerechten was uitstekend en erg verrassend (duif met witte chocolade bijvoorbeeld). Na vier uur meer dan prima te zijn verzorgd, rekenden wij een bedrag af wat goed in lijn was met de ervaring van de gehele avond. Bij het vertrekken kregen wij nog een klein doosje mee met een klein cakeje "voor bij het ontbijt". Al met al, erg lekker gegeten en een goede ervaring.
Chris01 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Alleswas perfect. De gerechten (ware plaatjes op het bord c.q. in de kom), bijpassende drank en de service. Kon niet beter!
wildhorse .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Rumoerig door aanwezigheid van 1 groep gasten. Goede service en aandacht. Voor en nagerecht goede kwaliteit. Hoofdgerecht ( ossenhaas ) was iets minder voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
jarellhabets .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Ik had redelijke verwachtingen bij Allure, door de hoge score op Iens. De service was top en ik merk dat het hele personeel er alles aan doet om er een beleving van te maken. Echter de kwaliteit van het eten was 'zeer teleurstellend'.

Naar mijn mening proberen ze te hard complexe, creatieve gerechten te bereiden. Een voorbeeld hiervan is gefrituurde dropveter. Er is een reden dat dit een uniek gerecht is; het is niet lekker nl.

Daarnaast gebruiken ze hierbij enigszins luxe ingrediënten, echter heb ik het idee dat ze hiervoor niet de beste kwaliteit producten gebruiken. Dit is enorm af te leiden wanneer je een niet vers gebakken broodje of hun coquilles eet. Gewoon echt niet goed.

Mijn tip aan Allure, maak het jezelf niet te moeilijk in het combineren van ingrediënten. Kies liever voor iets simpelere gerechten, of minder luxe ingrediënten maar van hogere kwaliteit. Dit komt jullie restaurant ten goede.