Allure

Cargadoorskade 107 3071 AW Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Allure

Proeven en beleven

Saint Tropez aan de Maas in de grote jachthaven van Rotterdam. Chef Terry Priem is samen met zijn team dagelijks op zoek naar verbetering en vernieuwing van zijn gerechten. Aan de voorkant zorgt Brian Brennink met zijn brigade voor top service en de meest hartelijke gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Allure

• Kom je met de auto?
    Het navigatieadres is: Rijksboom 90 te Rotterdam
  • : Er is voldoende parkeergelegenheid op het Stootblok. Vanaf daar loopt u binnen enkele minuten over de Cargadoorskade naar ons restaurant.

Dinsdag t/m Zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras
Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Allure

Melanie A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Fenomenaal! Prijs/kwaliteit is dit nergens anders te vinden. Goeie ontvangst, bediening, bereidwilligheid... komen zeker terug.
Sari D.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Geweldig goede smaakcombinaties en erg prettige sfeer. Zeer voorkomende en vriendelijke bediening. De door de chef gemaakte bonbons waren verrukkelijk.
M P.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten
Glen Z.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Het 4 gangen verrassingsmenu met begeleidende wijnen was goed, de bediening vond ik okay, maar wat was die vreemde chloorachtig toilet lucht die de halve avond in het restaurant te ruiken was? Ik heb betere herinneringen aan mijn bezoeken aan Allure van een aantal jaren geleden.
amm.attema .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Fantastisch gegeten bij Allure. Gerechten waren bijzonder van smaak, mooi opgemaakt. Niets op aan te merken. Dessert was hoogtepunt van de avond. Diverse smaaksensaties kwamen in dit gerecht bij elkaar.
Een echte aanrader.
Maurice T.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Was goed
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Hartelijke en professionele ontvangst, het eten was zoals altijd met grote zorg bereid en subliem.
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Ik voel me altijd weer superverwend als ik hier eet.
Iedereen doet zijn uiterste best het je naar de zin te maken. Het eten is heerlijk en bijzonder en ze hebben er ware kunstwerkjes van gemaakt!
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We hebben iets te vieren en dus mag het wat pretentieuzer zijn. Dat lukt wel bij Allure, alleen de naam al schept verwachtingen. De fraaie locatie bij de jachthaven op de Kop van Zuid, de immer aanwezige attente heren in de bediening met handschoenen, het serieuze prijsniveau, de uitdagende hapjes vooraf. Wel laagdrempelig is wat mij betreft de lekkere eigentijdse 'lounge' muziek. De spijskaart is enigszins beperkt, wat een hoge omzetsnelheid en dus versheid bevorderd. Het verrassingsmenu is een verrassing, dus daar worden verder geen mededelingen over gedaan. Na een meer dan correct glas Cava omzeil ik de overwegend pittig geprijsde items op de wijnkaart met een ondergewaardeerde wijn uit Spanje. Zelfs op een 'klassiek' gecalculeerde wijnkaart altijd goed voor prettige prijs/kwaliteit, dus voor vier tientjes zitten wij op mijn verzoek aan een licht gekoelde stoere rode wijn om zowel vis als vlees te begeleiden. Weinig lof voor de 'tarte tatin van lof' van mijn partner als voorgerecht. Wij hopen op een omgekeerd taartje, boordevol gekarameliseerde witlof, maar het blijkt wat dun deeg met wat rode lof, niet bijzonder mooi om te zien, niet bijzonder verfijnd om te eten. Ook op dit niveau blijkt het voor veel koks een uitdaging te zijn om iets met allure te maken zonder vis of vlees. Ikzelf stel mij in op een recht toe recht aan voorgerecht van truffelaardappel en mijn verwachtingen komen volledig uit. Truffelaardappel heeft niets met truffel te maken en dus proef ik wat meligheid met het hartige karakter van olijf en artisjok. Een beetje een vegetarisch 'motje'? Als parttime vegetariër ben ik enigszins teleurgesteld over beide vlees en visloze voorgerechten. De hoofdgerechten maken veel goed met een eend voor mijn partner, prima uitgevoerd. Voor mij de bijzondere vis/vlees combinatie zeebaars (met krokant huidje) en sukade (die bijna uit elkaar valt, zoals het hoort). De wat dunne nattigheid in het bord is geen spannende saus, een gemiste kans om nog eens flink te imponeren. Het aandeel groente is, ondanks het op ons verzoek aangerukt groentesupplement aan de zuinige kant. Dit ligt voornamelijk aan ons, wij zijn grote groente eters. Echt allure heeft het kaasplateau van Allure. Ik ben zelfs geneigd om eens terug te komen voor een hoofdgerecht om vervolgens langzaam de fraaie kazen te savoureren! In stijl sluiten wij af met een spannend nagerecht waarvan ik het ingrediënt niet zal noemen omdat het politiek geheel incorrect is, namelijk een niet nader te noemen gevogelte lever. Wat niet mag is toch extra lekker! Kleine tip voor de wijnkaart: misschien eens een Bordeaux met allure onder de 100 euro op de kaart zetten? Moet kunnen als op wijnopleidingen de kale kostprijs bij de producent van compromisloze wijn onder de 10 euro wordt geschat!
onno V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
super lunch gehad, 7 gangen verrassingsmenu, erg lekker en heel mooi geserverveerd
Harrie S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
We hebben met 8 personen een onvergetelijke avond gehad bij Allure: de 7 gangen waren ieder voor zich kleine kunstwerkjes met een grote diversiteit aan smaken, de wijn die bij iedere gang gekozen was ( arrangement) vormde een prachtige bekroning. Met specifieke wensen werd schijnbaar moeiteloos rekening gehouden. Het mooie was ook dat al onze gasten na 7 gangen met een voldaan, maar niet met een opgeblazen gevoel in de taxi stapten. De bediening was vlekkeloos, de chef een topgastheer! Uiteraard betaal je voor zo'n diner een stevige prijs, maar het was iedere € waard! Een echte aanrader!
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Zoals de vorige 4 keer met veel plezier bij Allure gegeten. Voor mijn partner de eerste keer, en die was ook aardig in zijn nopjes. Voor zijn doen werd er misschien iets teveel vis geserveerd, maar hij is geen visliefhebber.
Heerlijk de 7 van Allure gegeten. Bijpassende halve glazen wijn (die meer heel dan half waren). Achteraf heerlijke koffie met huisgemaakte chocolade.
Het is en blijf een aanrader. Vriendelijke personeel met een fijn verhaal over het restaurant, over de wijnen, over het eten, en over het leven.
alex W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
4 gangen verrassings menu gekozen. Ben teleurgesteld en het kon beter, vergelijken met andere frans restaurant zoals Karak*er en La Vilet*e vallen de porties kleiner uit. Kwa decoraties van het eten op de bord viel me ook tegen vooral de dessert die was super klein en zag niet eens aantrekkelijk uit. Prijs liggen aan de hoge kant met verhouding van wat je krijgt. Wij hebben via iens de reservering geplaats en hier van zouden wij 20% korting krijgen, toen wij thuis kwam komen wij pas achter dat de korting niet is geven...........????
Danny J.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Trap mag afgewerkt worden, maar zeker voor herhaling vatbaar. Echt lekkere gerechten.
s O.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijke en bijzondere gerechten gekregen bij ons verrassingsmenu. Correcte bediening en opvallend dat zij steeds met z'n 2-en uitserveren. Voor herhaling vatbaar.
Naomie M.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijke eten mooi aan het water. vriendelijk en gastvrij personeel
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Ik had er zoveel goede dingen over gehoord, Maar vond met binnenkomst al slecht dat we moesten wachten tot er iemand kwam! We hadden heerlijke wijn uitgekozen en 4 gangen verassing menu. De meeste gerechten vond ik smaakloos of 1 smaak overheersde enorm erg jammer. En bij het nagerecht werd er gevraagd of we kaasplankje wilden inplaats van ons dessert toen zeiden wij volmondig nee dankje we houden niet van kaas. En vervolgens zat er bij ons dessert blauw aderige kaas. En die was zo overheersend dat wij allebei eigenlijk helemaal klaar waren met het gerecht heel erg jammer
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk verrassingsmenu! Een culinaire trip! Alleen de creme van blauwe kaas bij het dessert was wat overheersend. We kijken al uit naar een volgende keer!!!
bakot B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
op 8 september hier weer gegeten,4 gangen verrassingsmenu (wel uitgelegd aan ons)
het was een van de beste menu,s van de laatste tijd,

we hopen snel weer terug te komen