Allure

Cargadoorskade 107 3071 AW Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Allure

Proeven en beleven

Saint Tropez aan de Maas in de grote jachthaven van Rotterdam. Chef Terry Priem is samen met zijn team dagelijks op zoek naar verbetering en vernieuwing van zijn gerechten. Aan de voorkant zorgt Brian Brennink met zijn brigade voor top service en de meest hartelijke gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Allure

• Kom je met de auto?
    Het navigatieadres is: Rijksboom 90 te Rotterdam
  • : Er is voldoende parkeergelegenheid op het Stootblok. Vanaf daar loopt u binnen enkele minuten over de Cargadoorskade naar ons restaurant.

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras
Titia O.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier het uitgebreide verrassingsmenu heb gegeten, maar ik kan het me nog vrijwel helemaal levendig voor de geest halen. Een paar toppers van de avond: 'n gelei van citrus, tartaar van rauwe coquilles, een gerechtje van kaas in combinatie met een Rotterdams biertje. Verrassende smaken en combinaties, top wijn-spijs combinaties, fijne porties en service van personeel dat weet waar het over praat. Tempo van het serveren precies goed. Een top restaurant op een unieke plek in Rotterdam. Ik kom er graag nog een keertje terug!
Ernst P.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Vandaag werkelijk verrukkelijk geluncht bij Allure. De smaken en combinaties waren weer geweldig. Eigenlijk kom ik woorden tekort om te omschrijven hoe wij het naar ons zin hadden. De bediening, het eten en de sfeer, alles was perfect. Het was mijn verjaardag en de lunch aangeboden door mijn vriendin, beter kan bijna niet.
schipper1 S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Met vier andere ervaren restaurantgangers hier geluncht. Ze waren allen zeer tevreden over het drie gangen verrassingsmenu. Ook aan de amuses en het uitgebreide koffie-garnituur was zichtbaar veel aandacht besteed.
Zeer attente bediening. De uitleg bij de verschillende gerechten gaat voor een groep van achter-in -de-zeventigers soms wat snel.
Deproefjes .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Allure is een verborgen parel in een prachtig deel van Rotterdam. De ligging aan de haven en het uitzicht op het Entrepot is fantastisch. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding en zeer kundige en vriendelijke bediening. Ieder gerechtje was een feestje. Ik kom hier zeker terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten, top waren het voorgerecht van makreel met iberisch buikspek en de goddelijke ansjovis bavarois en het hoofdgerecht van zeeduivel met paling.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Op Valentijnsdag bij Allure gegeten, evenals vorig jaar. Wederom aangenaam verrast door de goede service en het niveau van de gerechten. Bij binnenkomst hartelijk welkom geheten en naar onze tafel begeleid. Direct werden wij voorzien van een drankje, een fles water en een welkomsthapje. De gastheren en -vrouwen zijn erg vriendelijk en servicegericht. Naast de menukaart was er de mogelijkheid om te kiezen voor een Valentijnsmenu, wat wij gedaan hebben. Mijn vriendin koos voor een combinatie van vlees en vis, ikzelf voor alleen vlees. Het enige (kleine) minpuntje was dat mijn vriendin eerst drie visgerechten kreeg, gevolgd door twee vleesgerechten. Zij had liever meer afwisseling / om en om gezien. De smaak van de verschillende gerechten was uitstekend en erg verrassend (duif met witte chocolade bijvoorbeeld). Na vier uur meer dan prima te zijn verzorgd, rekenden wij een bedrag af wat goed in lijn was met de ervaring van de gehele avond. Bij het vertrekken kregen wij nog een klein doosje mee met een klein cakeje "voor bij het ontbijt". Al met al, erg lekker gegeten en een goede ervaring.
Chris01 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Alleswas perfect. De gerechten (ware plaatjes op het bord c.q. in de kom), bijpassende drank en de service. Kon niet beter!
wildhorse .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Rumoerig door aanwezigheid van 1 groep gasten. Goede service en aandacht. Voor en nagerecht goede kwaliteit. Hoofdgerecht ( ossenhaas ) was iets minder voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
jarellhabets .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Ik had redelijke verwachtingen bij Allure, door de hoge score op Iens. De service was top en ik merk dat het hele personeel er alles aan doet om er een beleving van te maken. Echter de kwaliteit van het eten was 'zeer teleurstellend'.

Naar mijn mening proberen ze te hard complexe, creatieve gerechten te bereiden. Een voorbeeld hiervan is gefrituurde dropveter. Er is een reden dat dit een uniek gerecht is; het is niet lekker nl.

Daarnaast gebruiken ze hierbij enigszins luxe ingrediënten, echter heb ik het idee dat ze hiervoor niet de beste kwaliteit producten gebruiken. Dit is enorm af te leiden wanneer je een niet vers gebakken broodje of hun coquilles eet. Gewoon echt niet goed.

Mijn tip aan Allure, maak het jezelf niet te moeilijk in het combineren van ingrediënten. Kies liever voor iets simpelere gerechten, of minder luxe ingrediënten maar van hogere kwaliteit. Dit komt jullie restaurant ten goede.
André T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Afgelopen vrijdagavond at voor het eerst bij Allure. De vijf gangen van heerlijk waren lekker. vriendelijke bediening maar het kan sneller. in principe 2 uur 15 min voor 5 gangen was binnen de norm, maar er waren alleen 2 tafels bezet op dat moment.
Corbaerveldt .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
voor de 4x hier gegeten binnen 2 jaar , en elke keer een compleet ander top menu, maar wel de zeer gastvrije , informele en prettige bediening . om 18.30 begonnen en om 0.15 pas klaar , dus hier ga je heen als je een avond entertainment wil ! , bij de presentatie van de kaastafel en de daarbij passende wijnen straalde Brian , wat een passie fantastisch
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Wat een fijn restaurant! Ontzettend correcte bediening, aardig maar met een passende afstand. We hebben met een gezelschap van 6 gekozen voor het 7 gangen tasting menu en dat was heerlijk!! Lekkere combinaties en elk stukje vlees of vis was perfect gegaard. Het is niet goedkoop, maar elke euro dubbel en dwars waard! De kaaswagen op het einde is ook zeker een aanrader. Dit is de tweede keer dat we hier hebben gegeten en we komen zeker terug.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
We hebben het 7-gangenmenu genomen, en op het eten was helemaal niets aan te merken. Ronduit perfect. De bediening was attent en volgens mij uitstekend opgeleid. Wel mag het allemaal best wat losser. Opdienen en afruimen had bijvoorbeeld iets weg van een militaire manoeuvre. Interesse werd getoond omdat het erbij hoorde. Kortom, de ontvangst en bediening was uiterst correct maar niet erg hartelijk.
Lieke H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten, de eigenaars zijn top professioneel, jammer van het tafelpersoneel (studenten?) die net een tikje tekort aan vaardigheden/stijl hebben om aan dit mooie kader te voldoen.
V Z.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Eens in de zoveel tijd trakteren wij onszelf op een diner in de betere restaurants van Rotterdam. Gaandeweg worden wij steeds kritischer, omdat wij steeds meer vergelijkingsmateriaal hebben. Bij Allure klopte het plaatje voor ons weer helemaal. De service was uitstekend. Bij het eten sommige gangen subliem, andere gewoon goed. De bijpassende wijnen verassend en ook echt passend. Wij hebben echt genoten en komen zeker weer terug!

Een tip voor andere bezoekers: mocht je ergens mee zitten (tempo te snel of traag) zeg het dan gewoon tegen de bediening. Zoals wij ze hebben ervaren komen ze je graag tegemoet!
Onno O.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Super geluncht hier, mooie gerechten en begeleidende wijnen, top middag gehad
Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heel goed verzorgd vanaf binnekomst tot ik de deur weer uit was er kwam niks aan tekort.
4 gangen verrassings menu was heerlijk, kortom een top avond gehad!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
wij vonden dat de kwaliteit van het eten toch wel een tafellinnen verdient of op z'n minst een lopertje.
de tafel is zo wel erg kaal.
A. S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
De bediening en het eten was top!
Het gevoel van puur verwennerij in smaak en omgang.

De broodjes mogen wel voor een 2e x geserveer worden.

De inrichting mag na 5,5 een opfrissertje krijgen,
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Op vrijdagavond in een in het begin best wel leeg Allure gegeten.
Heel gevarieerd, maar vooral erg lekker gegeten. Leuke bediening die graag even een praatje maken. Lekkere bijpassende wijnen. Alles viel zo goed in de smaak dat we het liefst alles nog een keer wilden eten (vooral het dessert). Leuk decor met alle paarstinten.