Allure

Cargadoorskade 107 3071 AW Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Allure

Proeven en beleven

Saint Tropez aan de Maas in de grote jachthaven van Rotterdam. Chef Terry Priem is samen met zijn team dagelijks op zoek naar verbetering en vernieuwing van zijn gerechten. Aan de voorkant zorgt Brian Brennink met zijn brigade voor top service en de meest hartelijke gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Allure

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras
V Z.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Eens in de zoveel tijd trakteren wij onszelf op een diner in de betere restaurants van Rotterdam. Gaandeweg worden wij steeds kritischer, omdat wij steeds meer vergelijkingsmateriaal hebben. Bij Allure klopte het plaatje voor ons weer helemaal. De service was uitstekend. Bij het eten sommige gangen subliem, andere gewoon goed. De bijpassende wijnen verassend en ook echt passend. Wij hebben echt genoten en komen zeker weer terug!

Een tip voor andere bezoekers: mocht je ergens mee zitten (tempo te snel of traag) zeg het dan gewoon tegen de bediening. Zoals wij ze hebben ervaren komen ze je graag tegemoet!
Onno O.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Super geluncht hier, mooie gerechten en begeleidende wijnen, top middag gehad
Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heel goed verzorgd vanaf binnekomst tot ik de deur weer uit was er kwam niks aan tekort.
4 gangen verrassings menu was heerlijk, kortom een top avond gehad!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
wij vonden dat de kwaliteit van het eten toch wel een tafellinnen verdient of op z'n minst een lopertje.
de tafel is zo wel erg kaal.
A. S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
De bediening en het eten was top!
Het gevoel van puur verwennerij in smaak en omgang.

De broodjes mogen wel voor een 2e x geserveer worden.

De inrichting mag na 5,5 een opfrissertje krijgen,
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Op vrijdagavond in een in het begin best wel leeg Allure gegeten.
Heel gevarieerd, maar vooral erg lekker gegeten. Leuke bediening die graag even een praatje maken. Lekkere bijpassende wijnen. Alles viel zo goed in de smaak dat we het liefst alles nog een keer wilden eten (vooral het dessert). Leuk decor met alle paarstinten.
Loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Volkomen onverwacht belanden we in Allure en wat een verassing!
Iedereen was in vorm, de bediening, vriendelijk en gastvrij en de keukenbrigadie die uit veel dames bestaat begrijpen heel goed hoe je, je gasten kan laten genieten.
Een voorgerecht van coquille en scampi was een feeste, het schuim met truffel maakte het verfijnd en was een goede keuze.
Het hoofdgerecht was voor mij heek bouillabaise, mooi stukje filet geserveerd met "echte" bouillabaise, ik vind het een aanrader.
Mijn partner zat te genieten van een wilde eendenfilet met een lichte sinasappelsaus, mooi van smaak en uitstekend van kwaliteit.
U begrijpt, een succesje en voor herhaling vatbaar.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gegeten met 7 personen waarvan één persoon vegetarisch is ter gelegenheid van de 70ste verjaardag van mijn echtgenote.Vooraf wat discussie over het feit of we wel of niet a la carte konden bestellen. Dit bleek niet mogelijk te zijn en het ons voorgestelde menu was ook niet naar tevredenheid. Op de avond zelve met de brigade overlegd en er is tot onze verassing een meer dan voortreffelijk 4 gangen menu gepresenteerd. Mooie uitermate smakelijke gerechten en vooral het toveren voor onze vegetarische schoondochter was kunst. Eeen krabschotel met langoustine, tussengerecht een zeer mooi stuk griet en als hoofdgerecht bavette met een zalig stukje gebakken sucade. Niets te na gezegd van de amuses. Als klap op de vuurpijl de zeer mooie wijnkaart en daaruit de keuze voor een fantastische pouilly fuse en een valpolicella ripasso. Als dessert kozen een 4 tal personen de kaaswagen en onze mond viel open bij de verscheidenheid en het uiterst deskundige advies. Er werd hierbij een cream sherry geadviseerd. Moet zeggen meer dan uitmuntend. De jonge dames, die geen wijn drinken werd blij verrast met een mooie alcohol vrije zelf gemaakt aperitif. De avond werd besloten met koffie waarbij als verrassing creme brule van steranijs werd geserveerd. De verjaardag van mijn echtgenote werd zo een waar feest voor haar en de kinderen.
Marielle K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Bij Allure kun je fantastisch eten! Gisteren hadden we het 4-gangen-verrassingsmenu en dat was weer smullen: mooie variatie van vis en vlees met heerlijke extraatjes eromheen en prachtig opgediend. De zaak zelf is redelijk modern, licht/transparant en open. Dat ziet er mooi ut, maar het kan er ook wel eens rumoerig zijn. Bediening is uiterst vriendelijk en correct, hoewel het bijschenken af en toe wat selectief lijkt (niet iedereen krijgt bijv. water aangevuld). Jammer dat we uiteindelijk meer dan een uur hebben moeten wachten op onze 4e gang, waardoor we uiteindelijk toch wat gehaast (en geïrriteerd) de zaak verlaten hebben. De zaak heeft in principe alles in zich om een topper te zijn.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Nog nooit zo lekker gegeten! En het waren allemaal kunststukjes op het bord, prachtig geserveerd! Service en vriendelijkheid waren top! Geweldige ervaring met dit restaurant! We'll be back....
Lisette H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Heerlijke gegeten en hele fijne bediening !
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op 1 oktober 2016 zijn mijn partner en ik wezen lunchen bij Allure, dit in het kader van de restaurantweek. Allure hadden wij al eerder bezocht maar dat is alweer enkele jaren geleden. Het was rustig tijdens de lunch: slechts 4 gasten. De locatie is goed: tegenover de Vijf Werelddelen in Rotterdam in het rustige deel van de Rotterdam City Marina met mooi uitzicht op de boten. Het geeft de locatie toch iets extra's. De aankleding is licht en modern. Maar in een restaurant kom je natuurlijk voor het eten. Dat staat voorop. Omdat wij gereserveerd hadden in het kader van de Restaurantweek, hadden wij een vast drie gangen menu. Mijn partner heeft het nagerecht echter om kunnen wisselen voor een tussengerecht. Het begon met een tweetal amuses: een gelei met structuren van tomaat en een bonbon van wortel met, onder andere, haringkuit. Beide smaakten heerlijk maar ik vroeg mij wel af of een amuse niet beter was. Het voorgerecht was sushi en sashimi: een tartaar van zwaardvis, tonijn en zalm en sushi met verschillende varianten viskuit. Daarbij gel van soja saus en een ijsje van gerookte zwarte sesam. Deze smaak kwam minder tot zijn recht maar het frisse ijsje paste prima bij het gerecht. Wat ik wel miste was een toevoeging van wasabi; dat smaakt toch altijd wel bij sushi en sashimi. Het hoeft dan niet in die mate te zijn dat een eventuele verkoudheid direct over is, maar een beetje kick van de wasabi kan geen kwaad. Het tussengerecht was kabeljauw met een stukje paling en artisjokken. De cuisson van de kabeljauw was goed. Ook de artisjokken waren goed op smaak. Het hoofdgerecht bestond uit bavette en een stukje sucade met creme van knolselderij. Alles was mooi op smaak. Het nagerecht bestond uit frambozen en abrikozen (volgens mij). Het was een licht en fris dessert dat zeker als een goede afsluiting diende. Het koffie en theeservies ging vergezeld van een creme brulee met steranijs, madeleines met hazelnoot en amandel (mooie hazelnootsmaak) en een bonbon met een lichte creme vulling. Opvallend: de thee werd geserveerd in een wijnglas. Al met al was het een hernieuwde kennismaking met Allure en zeker weer voor herhaling vatbaar...
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Vandaag door mij vrouw uit lunch meegenomen het was echt super genieten. Voor het drie gangen verrassing menu gekozen. Alles was weer in de puntjes verzorgd. Wijn paste ook weer erg goed bij de gerechten. Het was wel rustig in de zaak maar daar door wel alle aandacht en goede service. Echt een aanrader om eens te gaan eten of lunchen. Ik ga niet alles verklappen ga het eens proberen en geniet. Neem wel de tijd om er van te genieten dan heb je een leuke lekkere culinaire middag of avond.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Allure maakt haar naam waar. Heerlijke verfijnde gerechten met een mooi smaak pallet, een vriendelijke attente bediening, een leuke locatie. Kortom, Allure en een aanrader, ook voor een lunch.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Een heel fijn restaurant. Zoals de naam al zegt: met allure. De klant wordt echt in de watten gelegd. We waren met een grote groep maar alles ging soepel, de gerechten zijn zeer goed en de sfeer is top. We hadden een bijpassend wijn arrangement dat sloot naadloos aan op de gerechten.

Zaken die horen bij een stijvol restaurant zoals een duidelijke uitleg, het aanschuiven van stoelen door de gastheer en het rechtleggen van servetten als iemand de tafel even verlaat voegen echt iets toe aan de sfeer van luxe en stijl.

ik was ook zeer verbaasd over de uitmuntende prijskwaliteitsverhouding. Ik kom terug!
Ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
P/K 8,5

Prima restaurant, niet het allergoedkoopste maar dan krijg je ook wel wat. 4 gangen verrassing menu met wijn arrangement genomen en allemaal even lekker. Zelf had ik moeten zeggen dat ik niet van zoete wijn hou, deze werd gereserveerd bij het toetje. Overigens mijn vrouw eet liever geen suiker maar de kok had hier zich ontzettend uitgesloofd, zelden zo'n mooi suikervrij toetje gezien. De fantasie loze koks die een fruit kommetje of kaasplankje aanbieden kunnen daar nog wat van leren.
B P.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten. De service is goed en vriendelijk. Alle onverwachte kleine gerechtjes waren ook een feestje. De gerechten zelf zijn wel aan de kleine kant (gezien prijs/kwaliteit verhouding). Zo was mijn tonijn voorgerecht om te smullen, alleen was het stukje tonijn erg aan de kleine kant.
Menno H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Afgelopen week heerlijk gegeten bij Allure. De gerechten weden prachtig opgediend.
De bediening deed erg haar best, maar leek onervaren en erg zenuwachtig.
Marjan M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Prachtige plek. Alle borden zagen eruit als schilderijtjes!! Heerlijk gegeten en zeer prettige bediening. Komen zeker terug
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Bediening was top kennis over de geserveerde wijnen was zeer goed.
Elk gerecht wordt uit gelegd wat en waar het vandaan kwam.
Echt een aanrader leuke locatie relaxed sfeertje