Allure

Cargadoorskade 107 3071 AW Rotterdam Nederland Kaart
Saint-Tropez aan de Maas is het, op die prachtige locatie waar je restaurant Allure vindt. Zalm met ijs van kerrie is de signature dish die chef Terry Priem hier al jaren serveert. Dat is een fantastische combinatie die je altijd wel wilt eten, maar gelukkig zijn er nog veel meer mogelijkheden. Elke maand is er een nieuw menu voor drie of vier gangen, maar hier wil je ‘de 7 van Allure’ bestellen. Dan is er ook nog de uitgebreide kaaswagen en voor de echte liefhebber is er de chef’s table, waar je 10 gangen kunt eten. Met meer dan 175 flessen wijn is hier keuze genoeg om bij elke gang een goed glas te kiezen en dat kan natuurlijk ook met een wijnarrangement. Het restaurant is ook voor de lunch geopend en serveert dan een 3 of 4 gangen lunchmenu.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Je wilt hier alle gerechten met ijs. Van gerookte biet tot honing, allemaal fantastisch!

Over het restaurant Allure

Proeven en beleven

Saint Tropez aan de Maas in de grote jachthaven van Rotterdam. Chef Terry Priem is samen met zijn team dagelijks op zoek naar verbetering en vernieuwing van zijn gerechten. Aan de voorkant zorgt Brian Brennink met zijn brigade voor top service en de meest hartelijke gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Allure

• Kom je met de auto?
    Het navigatieadres is: Rijksboom 90 te Rotterdam
  • : Er is voldoende parkeergelegenheid op het Stootblok. Vanaf daar loopt u binnen enkele minuten over de Cargadoorskade naar ons restaurant.

Maandag en dinsdag: Gesloten
Woensdag t/m zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken
Uitmuntend
9,3
9,2

Jouw recensie over het restaurant Allure

Remy G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2019
WAANZINNIG lekker eten, heel mooi opgemaakte borden, prachtige combinaties, heel vriendelijke bediening: topavond!!! Aanrader.
Marnix P.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2019
Mooie lokatie op rotterdam-zuid, brigade doet zijn best. De huis cava is heerlijk en de witte wijnkaart is ok. Tartaar niet echt spannend, garing van de kabeljauw was uitstekend.
Gert B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2019
Voor die prijs mag je beter eten verwachten. Ober hield een lang en luidruchtig gesprek met andere gasten. Was storend en wij werden niet bediend.
Wijno H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2019
Super verzorgd fantastisch personeel en klasse eigenaars
Annet B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2019
Zeer goed ontvangst..... we waren hier nog nooit geweest. Al t personeel is super vriendelijk en professioneel. Ze kennen de zaak en ze kennen hun klanten.

Eten was erg goed.

Wat op het laatst bij de koffie en thee kwam was een sensatie aan smaak, een culinair orgasme.

Grappig om in de open keuken te kijken!
P.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2019
Ook mijn vijfde bezoek aan Allure was weer prima: de attente ontvangst en de vriendelijk uitgeleide waren extra opvallend positief. Dat voelt als een warme deken.
Het eten en de bediening waren zoals je van een restaurant op dit niveau mag verwachten. Kortom, het zesde bezoek zal niet lang op zich laten wachten.
Rudy D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Wachttijd was prima

We hebben genoten van een heerlijke gerechten in een zeer vriendelijke ambiance.
De verhalen rondom de wijnen waren vinden wij erg leuk.
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Zeer fijne sfeer en heel attent en vriendelijk personeel. Het eten is heerlijk en de wijn ook. Zeer veel oog voor detail. We blijven hier graag komen!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Prima restaurant, alle gerechten waren even lekker, misschien op de a la carte kaart meer gerechten plaatsen. ........................
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Het is even wennen aan de menukaart maar uiteindelijk tot een goede keuze gekomen. De gerechten zijn goed bereid porties perfect en vele amuses zijn verrassend.

Nu nog de stoelen vervangen slijtage aan de bekleding is storend dat past niet bij de kwaliteit van het eten en de totale uitstraling.
Lisavdh .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Door de goede recensies hadden we hoge verwachtingen, dit viel echter tegen. De bediening leek het erg druk te hebben. Zij snelden van het ene naar het andere tafeltje, getik van hakken op de vloer. Erg onrustig. Waren verder wel vriendelijk. Het tussengerecht kwam echt te laat. We hebben op een zeker moment hier naar gevraagd, toen gaf men toe dat het inderdaad te lang duurde. Ik verwacht dan dat dit even wordt gemeld tussendoor, zonder dat wij daar naar hoeven te vragen. Het hoofdgerecht vonden wij te zoutig. We hebben het allemaal wel doorgegeven. Het leek alsof er deze avond iets niet helemaal klopte, als ik de eerdere recensie lees, komt het niet overeen met onze er ervaring. Helaas.
Антон К.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Probeer om meer verfijnd in het koken dan nodig... blijkbaar wil ik een Michelin ster. We namen een set menu van 5 gerechten, het belangrijkste 4de gerecht werd verwacht voor meer dan een uur. We vertrokken zonder dessert te proberen, omdat het onmogelijk was om nog langer te wachten.
Ray V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Sterren waardig restaurant goede sfeer lekker en mooi opgemaakte borden en super bediening . Open keuken geeft straalt kunde en rust uit
Corella S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2018
Fijne sfeer met fantastische vooruitstrevende keuken en professionele attente bediening. Bijzondere en goed passende wijnkeuzes en op de kaart eveneens uitstekende vegetarische gerechten. Altijd weer een feest om hier te komen!
Bastiaan W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2018
Zeer vriendelijke en attente bediening, erg lekker eten, originele gerechten, goede wijnkeuze.
Rianne G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Heerlijk Gegeten en super attente bediening. Ster waardig
Annie E.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Veel aandacht voor de gasten. Kwaliteit eten zeer goed en de verzorging , daar is niets op aan te merken.
De bediening is uitstekend. De zelfgemaakte chocolaatjes zijn aan te raden.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Als ik een 11 kon geven had ik het gedaan!!!!! Hulde aan Brian, Terry en hun team! Bizar goed gegeten!!! 7 gangen puur feest
J.h.velthoven .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Vaker bij Allure gegeten. Deze keer viel het tegen. Witte wijn te warm, rode wijn te koud. Gerechten waren ok maar niet meer dan dat. Al met al een wat teleurstellende avond.
P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Super eten, met zorg klaargemaakt. Inventieve combinaties, die harmonieus en verrassend zijn. De amuses zijn altijd een klein feeestje. Fantastische kaastafel.