Allure

Cargadoorskade 107 3071 AW Rotterdam Nederland Kaart
Saint-Tropez aan de Maas is het, op die prachtige locatie waar je restaurant Allure vindt. Zalm met ijs van kerrie is de signature dish die chef Terry Priem hier al jaren serveert. Dat is een fantastische combinatie die je altijd wel wilt eten, maar gelukkig zijn er nog veel meer mogelijkheden. Elke maand is er een nieuw menu voor drie of vier gangen, maar hier wil je ‘de 7 van Allure’ bestellen. Dan is er ook nog de uitgebreide kaaswagen en voor de echte liefhebber is er de chef’s table, waar je 10 gangen kunt eten. Met meer dan 175 flessen wijn is hier keuze genoeg om bij elke gang een goed glas te kiezen en dat kan natuurlijk ook met een wijnarrangement. Het restaurant is ook voor de lunch geopend en serveert dan een 3 of 4 gangen lunchmenu.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Je wilt hier alle gerechten met ijs. Van gerookte biet tot honing, allemaal fantastisch!

Over het restaurant Allure

Proeven en beleven

Saint Tropez aan de Maas in de grote jachthaven van Rotterdam. Chef Terry Priem is samen met zijn team dagelijks op zoek naar verbetering en vernieuwing van zijn gerechten. Aan de voorkant zorgt Brian Brennink met zijn brigade voor top service en de meest hartelijke gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Allure

• Kom je met de auto?
    Het navigatieadres is: Rijksboom 90 te Rotterdam
  • : Er is voldoende parkeergelegenheid op het Stootblok. Vanaf daar loopt u binnen enkele minuten over de Cargadoorskade naar ons restaurant.

Dinsdag t/m Zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken
Uitmuntend
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant Allure

Annie E.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Veel aandacht voor de gasten. Kwaliteit eten zeer goed en de verzorging , daar is niets op aan te merken.
De bediening is uitstekend. De zelfgemaakte chocolaatjes zijn aan te raden.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Als ik een 11 kon geven had ik het gedaan!!!!! Hulde aan Brian, Terry en hun team! Bizar goed gegeten!!! 7 gangen puur feest
J.h.velthoven .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Vaker bij Allure gegeten. Deze keer viel het tegen. Witte wijn te warm, rode wijn te koud. Gerechten waren ok maar niet meer dan dat. Al met al een wat teleurstellende avond.
P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Super eten, met zorg klaargemaakt. Inventieve combinaties, die harmonieus en verrassend zijn. De amuses zijn altijd een klein feeestje. Fantastische kaastafel.
Beer C.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Heerlijk gegeten! Enorm vriendelijke bediening met veel kennis van zaken, zowel met betrekking tot het eten als de wijn als de kaaswagen. Zalige eigen gemaakte limoncello!
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Afgelopen vrijdag het Chef's Table Menu genoten aan de.. Chef's Table. Wij hebben een meer dan fantastische avond gehad! Wij zijn vaker bij Allure geweest maar zowel de keuken als het restaurant zelf en de bediening blijven verrassen en verbeteren! Wijn- spijs is wat mij betreft echt ster waardig evenals de bijzonder attente bediening. Chef's table ook echt een aanvulling met goede en leuke interactie met de keuken. Aanrader! Wij gaan op kerstavond weer
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
We hebben een topavond gehad bij Allure. We hadden een 5-gangen menu dat onze verwachtingen waarmaakte. Goede porties, fijne smaken en verrassende combinaties.
Het personeel werkt als een geoliede machine. We hebben zelden zo’n fijne en efficiënte bediening meegemaakt. De sfeer is informeel en Rotterdams en tegelijk volgens de etiquette. Een indrukwekkende wijnkaart met een ruime keuze aan champagne. Wij hebben één van de lekkerste wijnen ooit gedronken: een Amarone uit 2009 die werd gedecanteerd en geschonken uit een bijzondere karaf.
De afsluiting met de huisgemaakte bonbons met bijzondere vulling en magdalena’s was heerlijk. De maker van de bonbons kwam aan tafel uitgebreide toelichting geven over de herkomst en ingrediënten van de chocolade.
We komen zeker terug!
Johan W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijk gegeten. Verrassende gerechten in een mooi uitgebalanceerd 4 gangen menu met bijbehorend wijnarrangement. Prima bediening door een zeer professioneel team. Aanrader!
Yvonne C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Culinaire hoogstandjes en daarbij heerlijke smaaksensaties ????
Arie4Food ..
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Het werd weer eens tijd om bij Allure te eten. Het is even een uitdaging om aan het eind van de spits bij de entrepothaven te komen, maar het is zeker de moeite waard. Ik heb er al eerder heel positief over geschreven, maar wil dat graag nog eens doen. Dat verdienen Terry, Larissa, Brian, Frank en het overige personeel zeer zeker.
Wat zijn we weer verwend, bijna vijf uur lang genoten van culinaire pareltjes in de fijne ambiance van dit mooie restaurant. Van de hartelijke ontvangst tot en met het vriendelijke afscheid een aangename beleving. Elegant en smaakvol gepresenteerde, verfijnde, subtiele gerechten. Een waar genot om te proeven en om te zien. Met veel toewijding en passie bereid, opgemaakt en aan tafel gepresenteerd door uiterst vriendelijk en weergaloos deskundig personeel. Hoe fijn is het dat elke vraag beantwoord wordt met gedegen kennis en enthousiasme, of het nu de gerechten, de wijn of de pattiserie betrof. Alle gangen - we hadden gekozen voor de 7 van allure, maar met amuses en andere extra hapjes leken het er meer dan 10 - werden voorzien van zorgvuldig geselecteerde mooie wijnen.
Wederom gastronomische verwennerij die ons meer dan tevreden tegen middernacht het restaurant deed verlaten.
Complimenten team Allure!
Sander S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Wat een fijne/persoonlijke service! Eten was heerlijk, met kloppende, fijne wijnen. Champagne vooraf was heerlijk. Ipv kaas een extra dessert genomen, die was verrukkelijk. Bedankt voor de mooie avond team Allure!
Vincent B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Het menu bestond eigenlijk uit 4 gangen, maar met alle amuses, appetizers, chocolade bij de koffie, etc leken het wel 7 gangen.
Alles smaakte voortreffelijk. Borden waren heel mooi opgemaakt.
Ontvangst en de service waren zeer goed. Attent, vriendelijk, enthousiast en kundig.
Smakelijke bijpassende wijnen van een enthousiaste sommelier.
Aanrader! Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Arno M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Ik vond de ambiance gezellig en de service vriendelijk en alert. Enige is dat bij uitleg het soms wel wat snel ging.
We hadden een menu met 4 gerechten met een paar kleine hapjes ervoor. De kleine hapjes waren wel ok, maar niet heel bijzonder. De gerechten zelf waren wat wisselend in kwaliteit. 2 ervan waren erg lekker en 2 ervan wat flauwtjes en niet erg memorabel. Begrijp me niet verkeerd, het was allemaal in orde, maar voor het prijssegment verwacht ik dan net wat meer. Het wijnarrangement was evenzo wat wisselvallig met als grootste hit de dessert wijn samen met het dessert. Dat klopte helemaal.
Al met al een gezellige avond gehad en ik zou hier zeker nog 's terugkomen. Met als enige puntje van kritiek om me de volgende keer iets meer te "wow-en" qua smaakbeleving :-)
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
TOP in alle aspecten, waar blijft die ster?
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Was een gezellige goed georganiseerd avond met vrienden we komen zeker nog een keer terug.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Het was weer een genoegen om bij Allure te dineren, een heerlijk 4 gangen diner met mooie wijnen. Vooraf uiteraard genoten van heerlijke amuses.
Voor ons een toprestaurant waar we graag komen.
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Als je een keer een echt avondje uit wil en je bent gek op culinair genieten, dan moet je naar allure gaan! Je krijgt verrassende en vernieuwende smaken voorgeschoteld die echt subliem zijn. Een echte aanrader om naar toe te gaan!
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Het eten is hier altijd heerlijk, met bijzondere combinaties en mooi opgemaakte borden. Bediening vriendelijk en heeft kennis van zaken.
Renate H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Heerlijke service. Ook zalig eten als je zwanger bent. Er wordt goed rekening gehouden met je wensen. En de gerechten die ik kreeg zijn er niet minder om.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Uitstekende (snelle) lunch hier genoten. Erg vriendelijke dame aan tafel die erg lekkere amuses en gerechten serveerde. En champagne by the glass doet ook geen kwaad...