Allora

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Paar keer geweest omdat er niet zoveel Italiaanse alternatieven zijn in Oosterhout.

Eten is redelijk maar zeker niet heel bijzonder, bediening is tja hoe zal ik het zeggen, je moet geen haast hebben wat alles gaatniet heel erg snel.

Voor de rest vriendelijke mensen hoor.
De poetsvrouw wat vaker in de week laten opdraven zou helpen om het niet zo stoffig te laten voelen.
Napje .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Heerlijke pizza (zoals in Italie) gegeten in een prächtige binnentuin. Service is vlot en super vriendelijk. Keuze genoeg!!
Linda R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We zijn 5 minuten te vroeg en worden bijna weggekeken. Om half 6 moeten de tafels nog gedekt worden. Je moet een half uur wachten op de kaart en de kaart is beperkt. Enkele aparte pizza's en een drietal pastasoorten. De kwaliteit is middelmatig, zeker gezien de prijs. Voor ons eens maar nooit weer!
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Eerste bezoek aan Allora. En waarschijnlijk niet het laatste. In het kort; simpel maar lekker en goed gegeten, zeer goede huiswijnen, bediening door een erg aardige dame met een mediterraan accent wat bijdraagt aan het totaal:-)

De kok (waarschijnlijk eigenaar?) kwam mijn frute di mare pizza zelf serveren met de opmerking dat de bodem tijdens het bakken wat was gescheurd. Als het deeg daardoor wat nat was geworden door de topping, zou hij een nieuwe maken. Niet nodig, de pizza was erg lekker, maar het gebaar straalt professionaliteit en passie voor de zaak/het vak uit. Compliment daarvoor.

Tip voor Allora om het nog net wat beter/aantrekkelijker te maken; breidt de kaart uit, zowel in de breedte als in de diepte De pasta selectie is bijvoorbeeld wat beperkt/simpel en man best wat breder, bijvoorbeeld door pasta's al forno, pasta's met vis, met kip, etc. Hierdoor krijgt de zak wat meer indentiteit en geeft het meer reden om specifiek hiernaartoe te gaan.
Rémy L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Erg lekker geluncht bij kaneel, een goede clubsandwich op heerlijk vers warm afgebakken brood met a la minute gegrilde kip!!! Erg vriendelijk personeel, goede prijs Kwaliteit verhouding! Echt een aanrader!
Lambregts .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Vanaf ons vakantiepark De Katjeskelder waren we op zoek naar een gezellig en romantisch restaurantje. Zo kwamen we uit bij Kaneel. Vooral de binnentuin sprak ons erg aan. En hierin zijn we niet teleurgesteld. Bij aankomst lijkt het van buiten inderdaad minder groot dan het van binnen is. Maar aan gezelligheid en knusheid geen gebrek.
We werden gastvrij ontvangen door de eigenaar die - naar later bleek - het restaurant runt met zijn vrouw, die in de keuken het eten verzorgt. De bediening was erg vriendelijk, leek soms nog wat onwennig, maar was zeer correct. Ons werd verteld dat het restaurant eerst vooral een lunchroom/high-tea gelegenheid was, maar nu sinds 1,5 week zich ook had uitgebreid met een avondkaart. Des te begrijpelijker de relatief beperkte kaart. In onze ogen een prima kaart, omdat je je als "nieuweling" beter kan beperken tot een paar gerechten die goed zijn, dan een heleboel gerechten die zo zo zijn.
Wij hebben een volledige maaltijd genuttigd van verschillende voorgerechten, hoofdgerechten en desserts, waarbij wij vooraf eerst brood van het huis met een karaf water kregen. Dat doet het altijd goed. Daarnaast waren ook de gekozen gerechten zeer smakelijk. Uiteindelijk bleek de kokkin van Kroatische afkomst en wellicht maakte dit, dat de smakencombinatie erg goed en bijzonder uitpakte. Wat ons betreft is "Kaneel" een absolute aanrader!
Marisa S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Vanwege de goede recensies besloten ook wij hier te gaan eten tijdens ons weekendje op de Katjeskelder. Omdat op de site de sluitingstijd om 17.00 uur vermeld stond toch maar even gebeld met de eigenaar. Vanaf 1 juli zijn ze in de avonden ook geopend. Mooi!
Om 18.30 uur stapten we binnen. De enige klant! Ja, voetbal, maarrre eh andere restaurants hadden wel een gevulde zaak? Goed, wij vonden het wel lekker rustig zo met z'n tweetjes.
We namen de rechter deur die meteen zicht geeft op de tuin.
De linker deur door dan loop je uiteindelijk tegen de mooie bar aan.
De zaak ziet er gezellig uit. Diverse tafeltjes van verschillende formaten, een loungehoek, mooie tegelvloer en een glazen luik op de vloer dat een blik op de ondergelegen wijnkelder biedt. Wij liepen de tuin in die ook diverse zitjes en loungeplekjes biedt met lekker veel groen. Het weer was prima dus bleven we daar het hele diner lekker zitten.
Bediening werd gedaan door een jonge dame. Beetje onervaren want ze vroeg bij het vlees niet hoe we het gebakken wilden hebben. Mijn man moest haar daarvoor nog nalopen. Verder deed ze het goed. In de keuken een kokkin en voor het raam aan de voorzijde zat de eigenaar Monopoly te spelen met (zijn zoon)?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt in een restaurant, ook al heet het Grand Café.
We kregen bij ons aperitief ongevraagd een mandje met brood en twee smeersels en een karafje water. Netjes!!
De kaart vonden we te klein en konden dus geen keuze maken uit één van de drie voorgerechten. Ze spraken ons alle drie niet aan. Als hoofdgerecht keuze uit 6 gerechten en het WK menu. Dat hebben we beiden gekozen. * Stoere mannen maaltijd (M/V): 250 gram Black Angus grainfed ribeye met een grote portie frites en gegrilde groenten + 3 flessen bier (Jupiler) of 2 glazen huiswijn voor € 25,- per persoon.
De gegrilde groenten bestonden uit drie plakjes courgette en een zestal tomaatjes aan een takje. De frites, gefrituurd met schil voor een extra lekkere smaak werd opgediend in een klein frituurmandje en was nagenoeg smakeloos. Door het open mandje was de frites in drie minuten koud. Wel een bakje mayo erbij. Het vlees was aan de ene helft veel te rood en aan de andere helft te doorbakken zodat het rul smaakte. Daarbij wel heel erg veel vet dus moest er flink afgesneden worden. Toe namen we een espresso omdat de 2 nagerechten ons ook niet aanspraken.
Tja, een zesje en meer ook niet, vonden wij. En dat vinden we gewoon jammer. We hadden hoge verwachtingen en de zaak met tuin is zeer zeker de moeite waard.
Als we weer eens in de buurt zijn misschien een keertje lunchen in de hoop er wel lovend over te kunnen zijn net zoals andere recensies aangeven.
Hartelijk dank voor uw recensie. Jammer dat u onze (1e) week-kaart te klein vond en uw gerecht niet naar uw wens. Onze doelstelling is het bereiden en serveren van de hoogste kwaliteit producten. Het is spijtig dat u tijdens uw bezoek niets heeft aangegeven zodat we het eventueel konden corrigeren.
Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Heerlijk gedineerd bij Kaneel. Prachtige entourage. Kaneel ligt een beetje in een hoek. Je kunt aan de buitenkant niet zien hoe mooi het binnen is. Een prachtige stadstuin, met diverse fruitbomen en rozenperkjes. Zalig rustig en ontspannend. Binnen is het prachtig gedecoreerd en toch gemoedelijk. Het eten was een verademing. Authentieke gerechten met biologische ingrediënten. Als voorgerecht een trio met drie verschillende koude soepjes. Een lust voor het oog en de tong. Als hoofdgerecht gestoofde en gebraden varkenscarbonade met roseval aardappeltjes. Ook heerlijk. Tot slot een huisgemaakte chocoladetaart met sinasappelslagroom. Een aanrader voor iedereen!
Lucifinger .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Afgelopen zondag voor het eerst een avondmaal genoten in Kaneel, op basis van enkele zeer originele recepten, met eerlijke en pure ingrediënten, en duidelijk met veel professionaliteit bereid. We aten als voorgerecht een trio frisse soepjes van avocado/koriander, gazpacho/komkommer en wortel/sinaasappel, geserveerd met geroosterd brood en een spread van humus. Daarna een heerlijke truffel-pasta van quinoa-penne, rode tomaat-paprikasaus, pancetta, paddenstoelen en aspergepuntjes, bereid met Franse truffel, en als nagerecht huisgemaakte chocoladetaart met een heerlijke sinaasappelslagroom. Zoals ik dat van de lunchervaringen in Kaneel gewend ben, was alles tot in de kleinste details goed verzorgd: een perfecte ambiance in de achtertuin, stijlvol geserveerde gangen, en boven alles: heel erg lekker.
Joop-Marika .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
We gaan eten in Oosterhout: Op de Heuvel in Oosterhout, een stijlvol plein met grote lindebomen, waar het merendeel van de panden de status van beschermd monument heeft, vinden we achteraan in de hoek ons doel: Grand Cafe KANEEL.
Zodra je de deur opent is daar de verrassing: groter dan je aan de buitenkant zou vermoeden en heel stijlvol ingericht met verrassende hoekjes. Het personeel begroet ons hartelijk.
Omdat het mooi weer is, gaan we naar buiten.
We kiezen een tafel onder de vijgenboom en genieten van het mooie weer, de stijlvolle ambiance en de voortreffelijke maaltijd, die met een vriendelijke glimlach geserveerd wordt.
Een merel roept in de verte, Je ruikt de bloemen en het zelfgebakken brood, serene rust.
Het is hier goed toeven en je voelt je er meteen thuis.
De gerechten van het menu zijn allemaal mooi opgemaakt en zowel de trio van soepjes als de risotto met paddenstoelen en truffel als voorgerecht zijn niet te versmaden. Als hoofdgerecht kiezen we de varkenskarbonade en de pasta van quinoa-penne met een zalige tomatensaus. Als afsluiting was er chocoladetaart met vanille-saus en sinaasappelroom. Zowel de presentatie van de gerechten als de smaak is uitstekend.
We begrijpen nu, waarom KANEEL al aardig op weg is om een begrip te worden in Oosterhout.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Heerlijk van het 3 gangen menu genoten bij Kaneel, verrassend lekker waren de koude soepjes, maar ook de risotto van bospaddenstoelen en noten, waren overheerlijk en puur van smaak. Zo ook de truffel-pasta en witvis waren niet te versmaden. Kortom een heerlijk diner in 'n sfeer volle ambiance, en een gastvrij onthaal. Zeker voor herhaling vatbaar, en een aanrader voor iedereen.
Lena D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Een verassing was het zondagavond j.l. toen ik bij Kaneel op de Heuvel in Oosterhout heb gegeten. Behalve dat de warme en koude hapjes niet te evenaren zijn, was ook de bediening heel vriendelijk en correct. De weergoden waren ons ook gezind, zodat we buiten in de prachtige tuin konden zitten.
Het geheel geeft je echt een welkom gevoel.
65lekker .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
Wij hebben hier de verjaardag van mijn vrouw gevierd, in besloten kring.
Houd je van een warme sfeer, goed gebak en eten met een kroatisch tintje dan moet je zeker naar Kaneel.
Ook de wijn mag er zijn.
Wij hadden Ratka de vrije hand gegeven om zelf een buffet samen te stellen en daar hebben we geen spijt van gehad.
De kwaliteit van de basisproducten is heel goed, alles vers en voor zover mogelijk zelfgemaakt.
De taart die ze speciaal gemaakt had, met echte bloemetjes, gaf ons een warm welkom gevoel en vooral ook de trots op haar gezicht toen ze hem liet zien.
Wij kunnen deze locatie zeker aanbevelen en is een aanwinst voor Oosterhout.

Ga zo door Rudolf en Ratka.

Groetjes Trees en Wim
MarcvZ .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Heerlijke lounge plek, de beste koffie, altijd heerlijke en nieuwe dingen voor erbij, deze mensen houden van lekkere hapjes.