Alimenta

Brusselsestraat 13 6211 PA Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Alimenta

Portugese, Braziliaanse en Angolese invloeden

Verschillende Zuid-Amerikaanse culturen worden hier in de keuken verenigd. Ook het interieur is zorgvuldig afgestemd op deze culturen, sfeervol en bijzonder. Met gratie worden traditionele vlees-, kip-, vis- en vegetarische gerechten geserveerd. Heb jij kinderen die alles lusten? Zij boffen, want alle gerechten kunnen in kinderporties worden besteld. Op de tweede verdieping is een luxe lounge. Voor of na de maaltijd geniet je van fingerfood en luxe cocktails.

Meer informatie over restaurant Alimenta

Dinsdag t/m Zondag vanaf 18:00
6,6
7,2
RyanneCU .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Mijn vriend en ik hebben onlangs echt weer eens 'n heerlijk avondje kunnen genieten bij dit Restaurant, we waren in het begin 'n beetje sceptisch over het feit of het ons zou gaan bevallen, maar niets is minder waar, we hebben een heerlijke avond gehad, mijn vriendin is Portugees, en zij begreep de keuken volkomen de gerechten die waren goed op smaak en ze voelde zich ( ik ook hoor) direct thuis, we werden netjes ontvangen door de bediening, en krijgen onze drankjes en naderhand ons eten redelijk snel, we hadden de Caldeirada genomen de vleesstofpot bestaand uit aardappelen, groenten en vlees, erg lekker en goed op smaak, dit kon echter ook m'n vriendin beamen! top restaurant tot de volgende keer!
Domeniek B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Het is leuk ingericht, met zuiderse Portugese, Braziliaanse en Marokkaanse elementen. Er liepen regelmatig jongeren langs naar boven maar daar hadden we geen last van, ook niet van harde muziek.
Ik ben hier één keer eerder geweest, via social deal, en toen was het eten ok maar de bediening onvoldoende. Nu was het voorgerecht (tapas) in orde maar misten we voor één persoon een bordje en bestek. Na twee keer vragen wel bestek maar geen bord. Drinken hebben we vaker moeten vragen. Een medewerker was deskundig over het eten, ander minder. De hoofdgerechten waren niet warm en een beetje flauw van smaak.
Debby E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Met 2e kerstdag gaan uiteten met mijn familie. Super leuke avond gehad met heerlijk eten en goede service. Ook nog lekkere cocktails gedronken in de lounge. Zeker een aanrader! Wij gaan hier zeker nog een eten.
Caspar0 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Gister gegeten naar aanleiding van een social deal actie.
Hartelijk ontvangst in een leuk ingerichte zaak, persoonlijk vind ik het alleen wel jammer dat er het licht zo fel staat, wel passende muziek op de achtergrond.
De gerechten waren verassend, de meeste waren wij nog nooit ergens tegen gekomen, maar niet erg hoog op smaak. Bediening was gewoon goed.
Opzich wel een een goede avond, leuk voor een keertje iets anders.
Andy K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Leuk en gezellig restaurant eerst lekker gegeten daar en erna een lekkere coctail boven in het lounge gedeelte gehad met een lekkere sjiesjha erbij. Maximaal genoten daar bij Alimenta! ????
Claire P.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Portugees, Angolees en Braziliaans. Mooie combinatie van diverse gerechten.. Ik heb heerlijk gegeten samen met mijn moeder.. De voorgerecht was een proeverij van 2, als hoofdgerecht had ik Paella en mijn moeder de Frango piri-piri en hierna hadden we echter geen ruimte meer over voor de toetje.. Dan maar de volgende keer:)
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Gisteren via Social Deal met twee personen gaan eten bij Alimenta. Het was niet druk, zodat wij geen last hadden van de lange wachttijden waar anderen in hun reviews over geklaagd hebben. De bediening was vlot en vriendelijk. De inrichting ademt een zuiders sfeertje. Niet heel bijzonder en voor een romantisch diner moet je er niet naartoe gaan, maar het ziet er netjes en best gezellig uit. Een beetje storend is wel dat er continu jongeren dwars door het restaurant liepen om via de trap de bovenverdieping te bereiken waar een soort loungebar schijnt te zijn. Dan het eten. Vantevoren had ik de menukaart bestudeerd en als voorgerecht voor een gehaktpasteitje of kippenpasteitje willen kiezen. Helaas werd ons verteld dat drie van de voorgerechten op de kaart (waaronder deze twee) er niet waren. In plaats daarvan de gegrilde chorizo gekozen. Dat bleek inderdaad een gegrilde worst te zijn, met een paar blaadjes rucola en een doormidden gesneden cherrytomaatje als garnering. Niet heel bijzonder dus, maar wel goed gebakken en smaakvol. Als hoofdgerecht gekozen voor de spiesjes van biefstuk. Volgens de kaart zouden deze met rijst en frites geserveerd worden, maar bij het opdienen bleken het rijst en aardappelschijfjes te zijn. Jammer. Het vlees was van goede kwaliteit, goed gebakken en lekker gekruid. Alleen had ik om medium gevraagd, en werd het eerder well done geserveerd. Het taartje van bananenpudding was een lekkere afsluiting. Nog een puntje van (opbouwende) kritiek: de wijnglazen zijn wel heel erg klein... die zouden best iets groter mogen!
Jeroen F.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
een heel bijzondere ervaring. Een leuk ingericht restaurant met vriendelijke bediening met fado muziek op de achtergrond en een Portugese inslag. De voorgerechten waren heerlijk. goed bereid, mooie porties en redelijk snel op tafel. Diverse malen moeten vragen om deuren te sluiten want die stonden allemaal open met als gevolg dat het op een toch al frisse dag ronduit koud was aan de tafels. Boven het restaurant is een lounge en gedurende de voortgang van de avond kwamen steeds meer jongeren (geschat tussen de 15 en 20) langs de tafel op weg naar boven. Een voortdurende geloop van jeugd is geen pretje en beslist niet passend in de omgeving. De jeugd zat boven aan de waterpijp (ben gaan kijken) en vervolgens harde boekieboem muziek zodat in het ene oor de Fado haar best deed om het oor te strelen terwijl het ander oor niet wist hoe hij dicht moest zitten om de herrie van boven te weerstaan. De hoofdgerechten waren uitermate teleurstellend. Twee verschillende menu's met vis bleken zoveel graat te bevatten dat het uiteindelijke vlees nog geen handjevol was. De biefspies, die medium was gevraagd was door en door gaar en daarmee taai en de bieflap met gebakken ei met frietjes was ontzettend dun. Als die een halve centimeter dik was zou het veel zijn. Het was beslist nog geen 100 gram. Het ei was dikker dan het vlees dat, natuurlijk mede door zijn dikte, ook door en door gaar was. De serveerster zou onze bevindingen door geven aan de keuken maar kwam terug met de boodschap dat vis altijd zo gebakken werd in Portugal. Over de vleesgerechten kwam geen terugkoppeling maar slechts een knikje met een kort "Ik snap het". Of het aan onze kritiek heft gelegen weet ik niet maar het dessert had totaal geen niveau. Vooral dé verrassing van de chef was een aanfluiting. Gelatine pudding met kersensaus. Het bananendessert bestond uit banaan en geklopt eiwit.Ondanks alles was van het personeel beneden niets verkeerds te zeggen maar het totaalplaatje is zwaar onvoldoende.
MeneerM2 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Goede vriendelijke service.
Eten was voldoende (voor- en nagerecht waren beter dan het hoofdgerecht).
We kregen de kaart direct na binnenkomst en het eerste gerecht ontvingen we na 15 minuten.
Domi28 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Zelden in zo'n slecht restaurant gegeten, wist niet dat dat nog mogelijk was in deze tijd! Hadden om 18.30u reservering voor 6 pers. En om 20.30u 5 hoofdgerechten en het 6e hoofdgerecht volgde om 21u. Amper excuses. De gerechten waren niet bijzonder, garnituur al zeker niet (als t er al bij zat) dit terwijl de kaart en de prijzen je het tegenovergestelde beloven. Tip voor de mensen die t toch willen proberen check de rekening goed, bij ons was de daadwerkelijke prijs de helft van t bedrag op de rekening!!
Marlyvanoverveld .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Een aanwinst voor Maastricht, zeker weten! Erg leuk, goed en sfeervol restaurant/loungebar in hartje Maastricht. Vriendelijk en servicegericht personeel. Het interieur is ontzettend sfeervol, en de combinatie van restaurant/loungebar is erg leuk. De menukaart is erg gevarieerd en bevat heerlijke Portugese/Angolese/Braziliaanse gerechten. Behalve dat de locatie ideaal is gelegen, hebben ze ook nog een mooi terras waar je heerlijk kunt zitten. Zeker voor herhaling vatbaar!
Stoepie .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Ik vond dit een zeer slecht restaurant, ik zou het niemand aanraden. De meeste producten leken niet vers en waren bovendien slecht bereid. Biefstuk was bijvoorbeeld heel erg lang gebakken zodat deze echt droog was. De kaart zag er veelbelovend uit maar ze konden het jammer genoeg niet waarmaken.
Lnnk .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Wat een totale aanfluiting is dit restaurant. Ben er samen met mijn vriend gaan eten maar ik moet zeggen ik had het geld beter weg kunnen gooien. Het begon met de die totaal geen idee had waar ze het over had. Dit is de eerste 5 min. wel aandoenlijk maar als ze steeds terug komt om te vragen wat we nou ook alweer besteld hadden kom je daar snel van terug. Veel te lang op het eten moeten wachten, rucola onder de carpaccio ( bruinomrand) leek wel een week oud, vlees van hoofdgerecht was koud en het toetje is na drie kwartier wachten ook niet meer gekomen. Twee van de 4 kregen na een halfuur het hoofgerecht en of de anderen ook nog wat wilden? ja, het hoofdgerecht?!!?!

tel daar een ronduit onbeschofte ober bij op en ik kom uit op een dikke 1. Ach vooruit de inrichting was...ok. ik ga hier in ieder geval noooooit meer naartoe en ik kan het iedereen dan ook af raden.
Ltegels .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Via social deal met 8 personen gereserveerd op een normale vrijdagavond. Na 45 min wachten kregen we eindelijk een menukaart. Na nog een keer 45 min wachten konden we bestellen. Uiteindelijk hebben we ruim 2uur moeten wachten op het voorgerecht, erg lang, zeker als je pas om 20.00u reserveerd. Het eten was oke, maar vooral niets bijzonders. Voor mij was t in ieder geval de eerste en laatste keer
TopFlop .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Helaas bevestig ik andere berichten dat er veel in en uitloop DOOR het restaurant heen is van gasten die boven in de cocktailbar komen / gaan. De muziek die ook eerder is genoemd; van boven het ene geluid en in het restaurant zelf een andere muziek (sfeervol overigens) worden op den duur storend. Deze 2 punten heb ik meegenomen in het cijfer 'service. Service van personeel was oké. Merkbaar was dat er onervarenheid was bij het personeel, maar aan de andere kant wel heel vriendelijk en correct. Maar dan het eten: Dit was gewoon vreemd. Misschien doordat we geen Afrikaans/Portugees gewend zijn, maar de smaken waren slap, miste diepgang. gewoon niet lekker. Kip was taai, leek oud. Groenten leken uit een potje. Zelfs de cola, zonder prik. Het enige wat lekker was was het voorgerecht voor 2; een schotel met allemaal verschillende hapjes. Maar ook hierbij vielen kruiden / diepgang ver te zoeken. Jammer, want het heeft potentie voor meer. Misschien troffen we net een verkeerd hoofdgerecht en zijn de andere gerechten beter...
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Een nieuw restaurant in Maastricht! Dat moesten we natuurlijk gaan uitproberen. Dit was absoluut geen tegenvaller. Mooie zaak met beneden een eetgedeelte met Portugese invloeden. Boven een ontzettend mooi en hip lounge gedeelte. Het eten smaakte verrassend goed! Boordevol smaken waarvan je normaal alleen op vakantie kan genieten. De bediening deed het prima, vooral gezien de zaak net open is. Daarna nog een cocktail gedronken in de prachtige lounge. Wij komen graag nog een keer terug!
Hamou .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Het eten was zeer vers en heerlijk gekruid zonder dat het te overdadig smaakte. Obers zeer attent en oog voor alles... Kortom een zeer goede ervaring ... Zeker voor herhaling vatbaar!