Alice Restaurant

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Alice Restaurant

Genieter-40 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
We hebben heerlijk genoten van de zeer smakelijke Italiaanse keuken (simpel met top producten en top smaken) en van de gastvrijheid die de familie brengt in dit restaurant. Ga zo door en tot snel
Geert-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk gegeten bij Alice. Een stukje Italië in Groningen. Wat een fijne mensen die echt passie hebben voor het eten, de sfeer, de wijnen. Authentiek eten, niks op aan te merken. We werden hartelijk ontvangen en mochten even de wijnkelder in. Daarna een paar hele leuke wijnen voor ons getipt bij het eten die voor ons onbekend waren (en we kennen er heel wat). Aan de prijs, maar als je Italiaans eten en de bijbehorende sfeer kunt waarderen is dit echt een aanrader. Top!
Arie K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Afgaande op de lovende recencies hadden we ons verheugd op een bijzondere avond. We werden binnengelaten door een griezelige kaalkop die in het engels onze reservering controleerde. De nadruk van een recensie moet liggen op de kwaliteit van het eten. Het eerste gerechtje leek nog veelbelovend, octopus, maar het tweede, 5 pastaschelpjes met kaas en spinazie, hadden niets wat het verheft boven de verse pasta van albert heyn. Wat daarna kwam sloeg alles: half gare lauwe rijst met een paar stukjes aardbei erdoor. Risotto kan een bijzondere smaak hebben, maar dit was flauw en zag er ook nog ongezellig uit. Het hoofdgerecht zelfgemaakte varkensworst op een kwakje puree en een beetje ui was nu ook niet het soort hoogtepunt waar je naar uitkijkt. Tot slot het toetje, een beignet die droog was en weinig smaak had. Wat de feestvreugde ook wel negatief beinvloedde waren de enorme lange wachttijden tussen de gerechten, tot meer dan een half uur. Erg flexibel was de bediening niet, of we het toetje met ijs konden krijgen ipv de beignet, nee dat kon alleen als je 7 gangen nam. Misschien had Alice een offday, maar dit was de belachelijk hoge prijs absoluut niet waard.
Lisa F.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Afgaand op de lovende, in de hemelprijzende recensie van Mac van Dinther (culinair recensent Volkskrant) van vorig jaar, verheugden wij ons enorm op dineren bij Alice. De avond startte eigenlijk al verkeerd. De dame die ons hielp was zo inflexibel als een looien deur. Niets was mogelijk. Drie gangen ipv vier (nee), keuze uit gerechten (nee, bij een 4 gangen diner HAD je geen keuze), bubbeltje per glas vooraf (nee, en later was er dan tóch iets mogelijk, hoezo dan pas?). Aangezien wij beiden niet veel wilden drinken om redenen, vroegen we naar de mogelijkheden voor wijn per glas. Die waren er niet. None....Pas weer later was het dan wél mogelijk, maar dan voor 10 euro per glas. Waarom zo moeilijk doen? En je kunt toch niet van iedereen verwachten dat ze hele flessen wijn bestellen? Na heen en weer gesoebat doe dan maar de fles bubbels die voor ons aangebroken was. De serveerster was kennelijk zo geërgerd door onze vragen dat ze de fles haalde en op tafel plempte, en weg liep. Ik riep haar terug en vroeg om een cooler; 'hij is toch koud' zegt ze!!! Sorry hoor, maar met vriendelijkheid, gastheerschap en gastvrijheid had deze dame helemaal niets. Het eten was best lekker, maar wij hebben ons enorm moeten inhouden haar eens even aan te geven dat het echt niet kon hoe zij ons behandelde. En wel voor 2 personen meer dan 150 euro afrekenen hoor! Nee Mac van Dinther, het spijt me, maar op alleen jouw mening ga ik niet meer blind varen. Jammer dat we van tevoren niet andere recensies lazen, want precies wat wij hebben ervaren, zo zijn er meerderen geweest. Ons zien ze nooit meer bij Alice.
Erwin K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Wij werden allerhartelijkst ontvangen door de broer van Alice! Het blijkt een Italiaanse familie te zijn en de mama helpt ook mee. Hele aardige mensen! De bediening was dan ook prima en we kregen goede uitleg over het eten en de wijn. Verbeterpunt is wel dat de wijn aan tafel ingeschonken moet worden, dus niet reeds gevulde glazen meenemen. Wij hadden een 7 gangen diner met bijpassend wijnarrangement en alle gerechten en wijnen hebben ons uitstekend gesmaakt. Wel vind ik de prijs wat aan de hoge kant. Die zou beter bij een sterrenrestaurant passen, maar de kwaliteit van het eten ligt (nog) niet op dit niveau. Dus er is nog eea te verbeteren, maar we hebben een heerlijke avond gehad!
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Voortreffelijk maar het is in de Ogen van nederlanders beslist duur te Noemen. Koken zoals Alice dat doet is nu eenmaal bewerkelijk. Het prijspeil is dat van een goed restaurant in Italie. Wij Nederlanders zijn vooral de goedkopere Italianen gewend. De gebruikte producten zijn ook kostbaar. Kijk maar eens op Alices’ website.
Over het concept van de flessen in plaats van glazen kan ik het volgende opmerken; Alice is niet erg flexibel maar spijs en drank zijn bij het wijnarrangement perfect op elkaar afgestemd. Aan een tafel met vier gasten kun je natuurlijk wijn per fles uitzoeken, met zijn tweeen is het arrangement de enige logische keuze. De keer dat wij er aten waren de gerechten voortreffelijk en de wijnen nog beter !
De bediening was vriendelijk en vooral hartelijk. Ik verheug me op het truffelseizoen bij Alice.
awijnberg .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
zwaar teleurstellend, prijs kwaliteit zoek voor 100 euro 4 gangen met wijnen (die waren redelijk), maar onder
verwachte resultaat
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Aan de voorkant van het restaurant is het erg koud. We zaten bij het raam en het werd daar niet warm. We wilden graag bij de keuken maar dat kon helaas niet. En de vloer is zeer glad.
abel K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Lekker authentiek klassiek Italiaans eten. Helaas chaotische bediening in een veel te licht en ongezellig restaurant. Veel te duur