Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

Zondag t/m donderdag: 16.00 - 23.00
Vrijdag en zaterdag: 14.00 - 23.00

• Af te huren
9,1
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Zeer attente ontvangst, restaurant was volgeboekt, maar was wel mogelijk om klein uurtje te zitten. Alleen de hapjes vooraf genomen, lekkere huiswijn erbij. Zeer vriendelijke bediening. Restaurant nog steeds in de knusse stijl als voorganger Stacey Pennywell.
Nina J.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Wauw! Wat een geweldig restaurant. De service overstijgt die van menig restaurant in Amsterdam. Het eten is misschien wel het beste Turkse eten dat ik in Amsterdam heb geproefd en het restaurant is ook nog eens ontzettend gezellig ingericht. Ik kom hier zeker vaker.
Sanfun J.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Het eten was superlekker. Daarnaast was de bediening erg vriendelijk en namen ze overal de tijd voor ondanks dat het best wel druk werd. Wij zullen hier zeker terugkomen. We hadden vooraf een soort pittige gegrilde groenten in tomatensaus met ballonbrood. Dat was echt lekker!
Ugur A.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Eten was erg lekker. Probeer meze's en Saslik. Dichtbij Rembrandtplein. Neem een tafel op de tweede verdieping met een uitzicht naar Herengracht..
Margie H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Heel enthousiast een tafel gereserveerd, toen ik hoorde dat Ali Ocakbasi z'n deuren opent. Ik kwam altijd graag bij restaurant Kosebasi op de Amsteldijk. Toen deze ging verhuizen was het dus even afwachten waar naar toe. Blijkbaar waren meerderen geïnteresseerd in het "testing dinner", want het was er erg druk. De sfeer was heel gezellig, en de smaak van het 4-gangen diner heerlijk! Voor-, tussen- en nagerechten lekker! Onze 3 verschillende hoofdgerechten Kebab, Saslik en Pilic... mals, mals, mals!!! Knap hoor om goede kwaliteit te leveren tijdens deze setting (1e dag open en overvolle zaak). Super vriendelijke bediening. Top avond!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Afgelopen zaterdag hier een test-diner gehad ivm de opening van het restaurant. De eigenaar vertelde dat men heel hard had gewerkt om alles in orde te krijgen. Het is een prachtige zaak geworden en erg sfeervol ingericht. Wij werden zeer vriendelijk geholpen en hebben heerlijk gegeten. Vooral kregen we drie koude starters: Abagannus, Kisir en Humus. Drie verukkelijke mezzes dit samen met Turks brood. Bij het voorgerecht hebben weeen heerlijke witte Turks wijn gedronken die er goed bij past. Als warme starter kregen we een Bardak Alti (soort kleine pizza) en een Semsek (een soort deegrol met daarin gesmolten kaas). Ook dit was erg lekker. Als hoofdgerecht heeft mijn vrouw de Ali Kebap genomen en ik de Saslik. Deze twee hebben we samen gedeeld en waren erg lekker. Het werd geserveerd met gebakken rijst en groente. Bij het hoofdgerecht hebben we een fles rode Turkse wijn genomen die erg lekker bij het gerecht pastte en ook een leuke prijs was. Als nagerecht kregen we Baklava en Irmik Tatlisi. dit alles bij elkaar genomen is er een erg goed Turks restaurant bijgekomen in het centrum vlak bij het Rembrandtsplein.