Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

Zondag t/m donderdag: 16.00 - 23.00
Vrijdag en zaterdag: 14.00 - 23.00

• Af te huren
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
op zaterdag avond hier aangekomen met 4 vrienden. We waren wat later dan de afgesproken tijd maar onze tafel was er nog gewoon ondanks dat het vol zat.
Lekker gegeten met een mooi uitzicht vriendelijke bediening.
Mari_B66 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Heerlijk Turks eten van hoog kwaliteit, geen doorsnee donerzaak. Kebab erg lekker sappig , service uitstekend. Wij komen terug !
FerryWood .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Lekker turks eten in Amsterdam centrum, je proeft dat er top ingredienten worden gebruikt. Iets anders dan de doorsnee doner zaak. Vriendelijk personeel en leuke inrichting.
hananstiger .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
De gerechten waren lekker. Het meisje dat ons bediende was aardig. De rest van de bediening raad ik aan te glimlachen en contact te hebben met de gasten.
Edgar L.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Prachtig en praktisch gelegen restaurant. Vanaf de 1e etage kijk je uit op een echt Amsterdams tafereel. Uitgebreide kaart met voor iedereen wat wils. Leuk zijn de diverse voorafjes die aan tafel gepresenteerd worden zodat je meteen ziet wat je krijgt. Prettige en attente bediening en een aardige presentatie van de gerechten. Prijs/kwaliteit is mooi in balans. Kom er graag nog eens terug!
mvdg7 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Bediening was prima. We hadden een tafel boven bij het raam met leuk uitzicht op de brug. De broodjes bij de mezze waren erg lekker, de mezze zelf (yoghurt en aubergine) vond ik een beetje minder. Het hoofdgerecht (gehakt met pistache) was bijzonder lekker en van een goede hoeveelheid. De salade erbij had een heel bijzondere smaak, maar had voor mij een beetje minder zuur gekund.
Timoer F.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Met een grote groep gegeten, prima geregeld. Heerlijk eten, uitstekende service en een prachtige plek. Turks eten van hoge kwaliteit.
fransje81 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Wat een leuke tent! We liepen er gewoon tegenaan en gngen naar binnen. Normaal houd ik niet zo van Turks eten, maar hier hebben ze meer dan kebab en alles smaakte goed. Eertse plek ook waar we goed behandeld werden in Amsterdam! Leuke meid aan tafel, vlot en lief.
Hakan B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Ik ben niet het type dat na een diner een recensie schrijft maar bij dit restaurant maak ik graag een uitzondering. Het was een top avond. Als vooraf hadden wij 2 Turkse mezes ( tapas ) de aubergine met yoghurt en de cig kofte. Dit was erg goed bevallen. Daarna de Ali nazik en de lamsspies allebei geserveerd op een super leuk plaat. Heerlijke kruiden en supermals vlees. Leuke inrichting, professionele bediening. Een echte aanrader!!!! Wij komen absoluut nog een keer terug.
Ugur A.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
De mezes en de hoofdgerechten zijn erg lekker en authentiek van smaak. Het is het beste Turkse restaurant in nederland waar ik tot nu toe gegeten heb, een echte aanrader. Service is heel goed en personeel heel vriendelijk en behuplzaam. Knusse/warme ambiance. Al met al een top restaurant op een leuke en gezellige locatie.
Serhat H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
We hebben net gegeten bij aliocakbasi .Top locatie , vriendelijk mensen die daar werken , heerlijk gegeten . Echt top kwaliteit . We hebben echt genoten met kids ????
AGF Overtoom Team
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Sfeervol restaurant met keurige en attente mannen en vrouwen in de bediening. We dineerden beneden, het werd allengs zeer druk, maar we zaten toch intiem, naast elkaar aan het raam gesitueerd, dat ook nog eens een leuk en vrij wijds uitzicht op de Utrechtsestraat bood. We hadden de indruk dat er flink wat toeristen uit Turkije te gast waren, deze avond. Dat lijkt ons een goed teken. Het eten was dan ook over het algemeen smakelijk. Het vlees van de Kuzu Sis (lamstukjes) en Küsneme (lamsrug) was onovertroffen. Een tien waard. Ook de bulgur was heel erg smakelijk. De groente viel wat tegen, een pepertje,een tomaatje en een salade. Die laatste smaakte wel apart (wat mintachtig) maar had weinig bite. Al met al schoot het groenteaandeel vooral kwantitatief tekort. Als voorgerecht hadden we de tarwebal met als vulling lamsgehakt (Icli Köfte). Echt lekker, zeker niet duur, maar zo’n bal ligt een beetje verloren op je bord. Een beetje aankleding (sausje, garnering) zou ik in ieder geval liever zien. Maar misschien hoort dat dan weer niet bij de authentiek Turkse keuken. Het andere voorgerecht –mezze- was de Tulum kaas. Die was lekker. Overigens adviseerde de dame die de mezzes aanbood er 2 of 3 per persoon af te nemen. Dat zou voor ons veel te veel geweest zijn. Al met al, heel aardig restaurant op alle fronten en we gaan zeker nog eens meer van de kaart uitproberen.
Juliana K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Prachtige locatie hartje centrum. Wij zaten op de 2e verdieping vol uitzicht op de herengracht. Mooie decor inrichting aan de binnenkant. Wij hebben de ali kebap gehad uitstekende keuze. Voorafjes waren heerlijk. Al met al een perfecte keuze voor mensen die van lekker eten houden. De prijzen waren uitermate geschikt wij hebben inclusief drankje 35 euro p.p betaald. Wij gaan zeker nog een keer terug
Mehmet T.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
3 april gegeten bij deze "ocakbasi". Ziet erin eerste instantie leuk uit maar ik mis meteen de ocakbasi...geen open keuken...
Alle mezes: onder de maat, erg jammer. De cig kofte was niet pittig genoeg en niet voldoende op smaak gebracht. De humus had te weinig bite en smaakte flauw. De gavuradagi salade had geen smaak, iets betere tomaten kopen met meer smaak? Roma uit de supermarkt smaken ok..optie om deze te gebruiken ipv de goedkope? En te weinig nareksisi- dat kan gewoon niet. De kopoglu... Nee, eigenlijk alles wat uit jullie koelkast komt smaakte niet goed. De koz patlican komt uit een potje vrees ik sinds er geen koz geur te bekennen is.
De mixed kebap is nog het meest smaakvolle maar... Nou ja, teleurstellend en niet voor herhaling vatbaar.
Demir O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Allereerst wil ik u laten weten dat ik buitengewoon onder de indruk ben van het eten en service.
Ik reis veel naar Turkije en omdat ik hier de smaken niet heb kunnen proeven zoals in Turkije, trokken Turkse restaurants mij niet.
Toen ik hoorde dat er een bepaald merk in Amsterdam gesitueerd was, heb ik een reservering gedaan in Ali's en ik was ontzettend blij over de kwaliteit van het eten en de service.
Het restaurant bevindt zich is op een toplocatie. Bovendien overtrof het interieur mij verwachtingen.
Een detail, wat ik overigens al vanuit Turkije gewent was, namelijk het aanbieden van de mezze’s op dienbladen, werd nu door mijn gast ook als heel aangenaam ervaren.
De hoofdgerechten Kusneme en Saslik waren zo smaakvol dat ik ze absoluut aanbeveel.
Ik zal uw restaurant zeer zeker nogmaals op korte termijn bezoeken.
Sander__1 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Afgelopen weekend zijn wij voor de verandering gaan wezen eten in dit turkse restaurant Ali ocakbasi. Maar het eten viel helaas wel tegen. De kebap was doordrenkt met vet wat overigens een onaangename geur had. Wat mij ook opviel waren de relatief hoge prijzen van de voorafjes die een beetje armoedig waren. De bediening was ook niet echt vlot. Al met al niet de moeite en zeker niet het geld waard voor een leuk avondje uit. En dus zeker niet voor herhaling vatbaar.
sinan K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015

Ik heb gegeten in één van de beste restaurants in Turkije maar kan u zeggen dat er totaal geen verschil is met Ali Ocakbasi betreft smaak en kwaliteit.
Ten eerste voor Hollandse begrippen is de service zeer goed de obers weten alle gerechten goed te vertellen die op de menu kaart staan en de meze’s (tapas) worden mooi gepresenteerd op een ronde schaal en alle meze’s worden ook goed uitgelegd.

Als starter hebben wij gekozen voor de Cig kofte en pastirmali humus, vonden het zeer lekker! Voor salade hebben wij de Ali salade geprobeerd was een aparte ervaring de mint bladeren en sumac hebben een lekkere frisse smaak toegevoegd.

Als hoofdgerecht heb ik de Kushneme gegeten was zeer lekker en mijn vrouw had gemarineerde kip gegeten en die vond zij ook zeer geslaagd.
Voor toetje gingen wij voor de Irmik tatlisi die wij voor het eerste probeerden, combinatie met ijs en kaas was zeer apart maar wel lekker.

Om het kort te houden wij zijn erg blij dat er nu in Amsterdam een goeie Turkse Restaurant is die voldoet aan alle kwaliteitseisen.
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Zeer attente ontvangst, restaurant was volgeboekt, maar was wel mogelijk om klein uurtje te zitten. Alleen de hapjes vooraf genomen, lekkere huiswijn erbij. Zeer vriendelijke bediening. Restaurant nog steeds in de knusse stijl als voorganger Stacey Pennywell.
Nina J.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Wauw! Wat een geweldig restaurant. De service overstijgt die van menig restaurant in Amsterdam. Het eten is misschien wel het beste Turkse eten dat ik in Amsterdam heb geproefd en het restaurant is ook nog eens ontzettend gezellig ingericht. Ik kom hier zeker vaker.
Sanfun J.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Het eten was superlekker. Daarnaast was de bediening erg vriendelijk en namen ze overal de tijd voor ondanks dat het best wel druk werd. Wij zullen hier zeker terugkomen. We hadden vooraf een soort pittige gegrilde groenten in tomatensaus met ballonbrood. Dat was echt lekker!