Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

Zondag t/m donderdag: 16.00 - 23.00
Vrijdag en zaterdag: 14.00 - 23.00

• Af te huren
k.ergut .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het beste Turkse Restaurant in Amsterdam. Goede atmosfeer en heel vriendelijke service. Het eten hoe het moet zijn. Super super goed
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Vooral de voorgerechten zijn eenvoudig maar heel smakelijk. Prima gegrilde gerechten. Bediening komt soms een beetje rommelig over maar is wel attent. Zeker in deze toeristenoverspoelde buurt met middelmatig eten, is dit zeker een aanrader.
turksegastronoom .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Het eten was goed, vergeleken met andere Turkse restaurants was het kwalitatief echt een stuk beter. Het mocht allemaal wel wat kruidiger had niet echt het gevoel dat ik echt het échte smaak van de vlees aan het proeven was. Onze nagerecht kunefe was heel lekker, echt een aanrader. Echter duurde het 40 minuten voor het er was, ik snap dat ze het vers maken wat ook heel lekker is maar 40 minuten is echt te lang. Decor is erg prettig en netjes. Een romantisch diner zit er echter niet in, in het restaurant is door de luidruchtige klanten erg moeilijk om met elkaar te communiceren. Maar dankzij het goede eten en vriendelijke personeel is het zeker een aanrader !
a.wassenaar .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
De heren bediening kunnen nog wat van de dames leren qua gastvrijheid. Bordje pingen als kebab niet helemaal gaar is is een beetje apart. Eten was verder ok.
johannes S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Heerlijk gegeten, en de bediening was uitmuntend. Een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Enige minpuntje, we zaten direct onder een luidspreker.
Chester S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Goed eten in een fijne sfeer. Mooi gebouw op goede locatie in de stad. Vooraf een grote schaal met alle vegetarische amuses die zij lieten zien waardoor je meteen een beeld hebt, voordat je een keuze maakt. Cigkofte was heerlijk. Hoofdgerecht Ali kebap pittig op een snijplank plank was ook lekker mals. Nagerecht Kunefe en drie bollen ijs, en mijn buik was vol. Kom er graag nog eens terug!
aljmvr .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Spannende voorgerechten en uitstekend vlees, perfect bereid en een verassend nagerecht. Kortom, een aanrader op een mooie locatie en prima ambiance.
Guy P.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Goed eten in een fijne sfeer. Mooi gebouw op goede locatie in de stad. Personeel mag wel wat behulpzamer en vriendelijker zijn.
Michel T.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Leuk die vele voorgerechten die je vanaf een groot dienblad kunt uitzoeken. Lekker ook. Hoofdgerecht: je moet wel van vlees houden. Lekker lamsvlees en kebab.
Mariska L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Heerlijke gerechten en de bediening is top! Leuk dat ze vooraf een grote schaal met alle vegetarische amuses lieten zien waardoor je meteen een beeld hierbij hebt voor je je keuze maakt. Er staat wel veel lamsvlees op het menu, wat dat betreft had ik iets meer variatie verwacht, bijv. wat meer vegetarische gerechten of kip, maar dat hangt ook af van je persoonlijke voorkeuren. Het smaakte wel erg goed. We zaten op een mooie plek aan een tafeltje bij het raam met uitzicht over de Herengracht.
Daniel G.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Wat heb ik hier heerlijk gegeten!
Personeel was erg vriendelijk en had goeie aanraders. zaak is leuk ingericht, was vorig jaar nog hier in een lunchroom, maar dit is zeker een verbetering. Wat ik ook leuk vond is de presentatie van de voorgerechten, maar neem er niet te veel want de hoofdgerechten zijn pas echt geweldig. Dessert was ook lekker maar staat op het menu als griesmeelpudding met gesmolten kaas, dus ik verwachtte iets gegratineerds ofzo, maar dat was het zeker niet. Alle smaken waren erg geraffineerd en passend. Ook dat we een liter-fles spa van het huis kregen was nog een fijn gevoel. Enige punt van kritiek zijn de (mannen)toiletten, die zien er echt niet uit!
Kortom, absoluut een aanrader, maar zorg dat je van te voren naar het toilet bent geweest.
Jgortemulder G.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten!!!
Vriendelijk personeel.
Zeker een aanrader!
Lekker ontspannen kunnen eten in een sfeervol restaurant!
Yavuz A.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het eten is heerlijk, alleen de Kunefe was een klein beetje aangebrand (smaakte verder prima!), de bediening is uitmuntend en het is een schone zaak. Kortom, een aanrader!
Faruk T.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Locatie: Super, Eten: Super, Decor: sfeervol. Bediening: Top
Wij begonnen met de meze's en lavac(brood). Perfect op smaak, maar eet niet te veel want dan zit je overvol voor het hoofdgerecht. Dat zou jammer zijn want de hoofdgerechten zijn met 1 woord SUPER.

Heerlijk om op een van de mooiste grachten van Amsterdam van zo'n gerecht te mogen genieten. Zelfs met kleine kids voel je je hier zoals bij de meeste Turkse restaurants niet opgelaten dus voor ouders een aanrader!

Sebastian K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Locatie
Dit Turkse restaurant zit op een van de mooiste plekken in Amsterdam: de hoek van de Herengracht en de Utrechtsestraat. Ze bestaan een half jaar en zijn hard bezig een geweldige reputatie op te bouwen. Van binnen ziet er prachtig uit: elegant, romantisch en warm ingericht. Wij hadden een mooie hoektafel boven bij het raam met een leuk uitzicht op de drukke straat.

De bediening is uitstekend: beleefd, vriendelijk en bovendien snel. Heel gastvrij waardoor je je gelijk thuis voelt. We kregen een goede uitleg over de voorgerechten die gelijk ook gepresenteerd werden. En alles met een lach, wat lang niet overal in de hoofdstad voorkomt.

Dan nu, het belangrijkste en tevens het beste van deze ervaring: het eten. Als voorgerecht hadden we de Muhammara (dip van walnoten, kruiden, citroensap) en de Abagannus (puree van aubergine en youghurt); heerlijk smeuïg, zeker in combinatie met het vers gebakken brood wat we erbij kregen. Als hoofdgerecht hadden we allebei klassiek vlees van de grill: de Ali Kebap (rund en lam, met deeg) en de Ali Nazik (lam met yoghurt). Ik heb eigenlijk sinds Istanbul niet meer zo heerlijk Turks gegeten: heerlijk gekruid, krokant, en toch smeuïg. Echt knap en niet duur. Om het af te toppen: Baklava en Peynirli (kaas, siroop en griesmeel), om je vingers bij af te likken.

Een geweldige ervaring: prachtige locatie, aardige mensen, heerlijk authentiek Turks eten en dat voor acceptabele prijzen. Logisch dat er ook veel Turkse gasten kwamen eten, een goed teken. Hier gaan we terugkomen!
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
De opvolger van Kosebasi op de Amsteldijk heeft hetzelfde lekkere eten als op die locatie.
Toppers zijn de warme humus met Pastrami en de lamspies. Vriendelijke bediening en de eigenaar komt vragen of alles naar wens is!
Rop D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Verrassend goed eten, al is die 8 vooral vanwege de voorgerechten, daar zitten echt pareltjes tussen! Het hoofdgerecht was prima, maar niet super bijzonder. Zeer prettige service, goed, snel, gevat en toch op gepaste afstand zoals het hoort. Het is wat rumoerig, maar dat heeft ook wel zijn charme. Leuke tent voor iemand die eens wat anders wil.
Anniekvb .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Het eten bij Ali Ocakbasi was heerlijk vooral de voorgerechten met warme broodjes.

De hoofdgerechten werden opgediend op snijplanken leuk en handig het vlees was top gemarineerd en mals.

De baklava die ik als dessert had vond ik matig, het was naar mijn smaak iets te droog en het leek niet huisgemaakt.

De bediening was voldoende aanwezig, aardig een niet opdringerig.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Jammer dat de borek er niet meer is, zou ik zeker weer op de kaart zetten!!!
Verder lekker gegeten....
Nieuwe locatie, wel erg rumoerig en onrustig, maar toch blij dat ze er weer zijn (oude Kosebasi)
bahar B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
had het als tip op gekregen van een vriendin ben er geweest het eten was lekker het ziet er van buiten klein uit maar dat is het zeker niet. het eten was super lekker prijs kwaliteit is super goed. bediening en personeel is goed en vriendelijk. interieur is ook super ziet er goed en top uit.