Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

Zondag t/m donderdag: 16.00 - 23.00
Vrijdag en zaterdag: 14.00 - 23.00

• Af te huren
ruben.vanandel V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten in ietwat te druk restaurant, met twee verdiepingen. Bijzonder vriendelijke bediening van "merwe" , zalige voorgerechten en echte houtskool grill , zacht lamsvlees. Prima turkse rode wijn.
Anne Grete W.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Heerlijk gegeten, echt een aanrader!! Her was voor mij dan ook niet de eerste keer bij Ali. Wat hadden ze het druk. Service duurde langer dan gebruikelijk, maar ze konden echt niet meer geven ivm met grote drukte.
Wapperaar .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Gek genoeg mijn eerste echte kennismaking met de Anatolische keuken. Ik was wel eens eerder bij een Turks restaurant geweest maar nog nooit zo bewust. En dat dank ik aan het geweldige eten. De keuze was wat beperkt aangezien er een flink aantal gerechten op waren maar met wat advies zijn we toch tot een mooie bestelling gekomen. Normaal gesproken ben ik niet zo van spul met yoghurt, platte dingetjes met warm beleg, opgeblazen brood met niks en couscous-achtige dingetjes maar wat wij vooraf voorgeschoteld kregen was zo geweldig. Vol van smaak en toch zacht, pittig maar niet té, krokant maar niet hard, kortom feest. Eigenlijk hadden ze mij al op kunnen vegen en was ik klaar maar toen kwam er een lamsrug mijn kant op die mij intens gelukkig maakte. Oei, wat lekker. En nog eens lekker. De volgende hap was ook lekker. Misschien overdrijf ik maar het was echt lekker.

Oké, het welkom was licht nurks en het interieur is niet geweldig maar dat maakt niet uit. De mooie en vriendelijke bediening in combinatie met het fantastische eten maakt dit een toptent.
Juliana K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
wij hebben vooraf de babaganus genomen heerlijk met verse brood. Wij hebben als hoofdgerecht ali kebap genomen lekker pittig. Goede service erg vriendelijk personeel. Ons na gerecht was Kunefe. Al met al heerlijk gegeten in hartje Amsterdam voor iedereen een aanrader die van de Turkse Keuken houd.
Jolien D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Voorafgaand aan een feestje zijn we met een groep hier gaan eten. Dit bleek een goede keuze!
Wij wilden proosten met bubbels, bijvoorbeeld prosecco. Dat leek eerst lastig te worden, maar uiteindelijk kan de ober toch met twee flessen aan. Er leek soms wat verwarring doordat wij Nederlands spraken en de ober dat niet zo goed leek te verstaan, maar uiteindelijk kwamen we er wel uit.
Als voorgerecht kon je kiezen uit allemaal lekkere smeersels voor op vers brood, zoals baba ganoush en humus. Alles smaakte even lekker! Als hoofdgerecht namen de meeste van ons een vleesspies. Het vlees was lekker gekruid en goed gebakken. De portie was voor de dames iets te groot, maar de heren konden het goed op.
Het restaurant is klein en goed bezocht, dus daarom best vol, maar wij hadden een prettige plek op de eerste verdieping. Ik zou er best nog eens naartoe gaan en zou het aanraden als je van gekruid (niet per se pittig) eten houdt.
gunter63 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Onze eerste Turkse restaurante ervaring,en het is een Turks klasse restaurant. Helaas kregen we de slechtste plaatsen,naast de inkomdeur,onaanvaardbaar. Dit hebben ze wel opgelost. Mooi.
Het Turkse eten is iets té gekruid,pikant, voor ons. Wel een aanrader voor mensen die daar van houden.
yveqia .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Wij kwamen om half 5 vroeg dineren. Alhoewel het restaurant gewoon open is, hadden wij heel erg het gevoel dat we niet welkom waren zo vroeg. Het werd ons verboden om boven te zitten omdat dat pas om 5 uur mag. De reden waarom wij boven wilde zitten is omdat de zitplekken beneden niet fraai zijn en erg dicht op elkaar en erg in de weg. Het personeel was luidruchtig aan het voorbereiden voor de avond, de vloeren kraken heel erg en je hoort iedereen de trap op en af stampen. In ieder geval, ik kwam voor de heerlijke mix grill. De bulgur was plakkerig en koud, heel jammer. Het vlees kwam net warm genoeg aan. Helaas..
Dear Yveqia ,

We are very sorry about your exprience in our restaurant. We are working hard to improve our service quality , and you can be sure that , this kind of behavior will not be occur again.

You can directly contact with me form " efe.altinkut@akkomarka.com" adress anytime you want.

Best Regards
Efe ALTINKUT
Business Development Manager
Kamil E.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het beste Turkse Restaurant in Amsterdam. Goede atmosfeer en heel vriendelijke service. Het eten hoe het moet zijn. Super super goed
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Vooral de voorgerechten zijn eenvoudig maar heel smakelijk. Prima gegrilde gerechten. Bediening komt soms een beetje rommelig over maar is wel attent. Zeker in deze toeristenoverspoelde buurt met middelmatig eten, is dit zeker een aanrader.
turksegastronoom .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Het eten was goed, vergeleken met andere Turkse restaurants was het kwalitatief echt een stuk beter. Het mocht allemaal wel wat kruidiger had niet echt het gevoel dat ik echt het échte smaak van de vlees aan het proeven was. Onze nagerecht kunefe was heel lekker, echt een aanrader. Echter duurde het 40 minuten voor het er was, ik snap dat ze het vers maken wat ook heel lekker is maar 40 minuten is echt te lang. Decor is erg prettig en netjes. Een romantisch diner zit er echter niet in, in het restaurant is door de luidruchtige klanten erg moeilijk om met elkaar te communiceren. Maar dankzij het goede eten en vriendelijke personeel is het zeker een aanrader !
a.wassenaar .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
De heren bediening kunnen nog wat van de dames leren qua gastvrijheid. Bordje pingen als kebab niet helemaal gaar is is een beetje apart. Eten was verder ok.
Johannes S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Heerlijk gegeten, en de bediening was uitmuntend. Een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Enige minpuntje, we zaten direct onder een luidspreker.
Chester S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Goed eten in een fijne sfeer. Mooi gebouw op goede locatie in de stad. Vooraf een grote schaal met alle vegetarische amuses die zij lieten zien waardoor je meteen een beeld hebt, voordat je een keuze maakt. Cigkofte was heerlijk. Hoofdgerecht Ali kebap pittig op een snijplank plank was ook lekker mals. Nagerecht Kunefe en drie bollen ijs, en mijn buik was vol. Kom er graag nog eens terug!
aljmvr .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Spannende voorgerechten en uitstekend vlees, perfect bereid en een verassend nagerecht. Kortom, een aanrader op een mooie locatie en prima ambiance.
Guy P.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Goed eten in een fijne sfeer. Mooi gebouw op goede locatie in de stad. Personeel mag wel wat behulpzamer en vriendelijker zijn.
Mariska L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Heerlijke gerechten en de bediening is top! Leuk dat ze vooraf een grote schaal met alle vegetarische amuses lieten zien waardoor je meteen een beeld hierbij hebt voor je je keuze maakt. Er staat wel veel lamsvlees op het menu, wat dat betreft had ik iets meer variatie verwacht, bijv. wat meer vegetarische gerechten of kip, maar dat hangt ook af van je persoonlijke voorkeuren. Het smaakte wel erg goed. We zaten op een mooie plek aan een tafeltje bij het raam met uitzicht over de Herengracht.
Daniel G.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Wat heb ik hier heerlijk gegeten!
Personeel was erg vriendelijk en had goeie aanraders. zaak is leuk ingericht, was vorig jaar nog hier in een lunchroom, maar dit is zeker een verbetering. Wat ik ook leuk vond is de presentatie van de voorgerechten, maar neem er niet te veel want de hoofdgerechten zijn pas echt geweldig. Dessert was ook lekker maar staat op het menu als griesmeelpudding met gesmolten kaas, dus ik verwachtte iets gegratineerds ofzo, maar dat was het zeker niet. Alle smaken waren erg geraffineerd en passend. Ook dat we een liter-fles spa van het huis kregen was nog een fijn gevoel. Enige punt van kritiek zijn de (mannen)toiletten, die zien er echt niet uit!
Kortom, absoluut een aanrader, maar zorg dat je van te voren naar het toilet bent geweest.
Jgortemulder G.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten!!!
Vriendelijk personeel.
Zeker een aanrader!
Lekker ontspannen kunnen eten in een sfeervol restaurant!
Yavuz A.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het eten is heerlijk, alleen de Kunefe was een klein beetje aangebrand (smaakte verder prima!), de bediening is uitmuntend en het is een schone zaak. Kortom, een aanrader!
Faruk T.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Locatie: Super, Eten: Super, Decor: sfeervol. Bediening: Top
Wij begonnen met de meze's en lavac(brood). Perfect op smaak, maar eet niet te veel want dan zit je overvol voor het hoofdgerecht. Dat zou jammer zijn want de hoofdgerechten zijn met 1 woord SUPER.

Heerlijk om op een van de mooiste grachten van Amsterdam van zo'n gerecht te mogen genieten. Zelfs met kleine kids voel je je hier zoals bij de meeste Turkse restaurants niet opgelaten dus voor ouders een aanrader!