Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

Zondag t/m donderdag: 16.00 - 23.00
Vrijdag en zaterdag: 14.00 - 23.00

• Af te huren
Denizaskeri ..
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Ik ben hier gekomen op advies van verschillende mensen en ben zeer tevreden over de kwaliteit van het vlees. ik heb een mix grill genomen. Erg mals en smaakvol. Wie van vlees houdt moet zeker bij Ali Ocakbasi komen proeven.
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
ik eet vaak turks eten ik vond eten hier wel normaal niks bijzonder service mag wel beter arrogant personeel decor was wel oké normaal tent maar niks bijzonder smaken verschillen
Beste Bas, we vinden het erg vervelend om te horen dat je avond, vooral de service, niet naar volle tevredenheid is verlopen. Uiteraard steven wij hier wel naar. Dit is ook de reden dat we graag even persoonlijk contact met u willen opnemen, om beter te begrijpen over welke avond het gaat etc. Zodat we hier actie op kunnen ondernemen. Ook zouden we graag met u willen kijken of we wellicht nog iets kunnen betekenen om het een beetje goed te maken. Zou u ons kunnen contacten op amsterdam@aliocakbasi.com Mvg Lotte

m_feij .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het eten was heerlijk, de service was prima, maar de wc's zijn erbarmelijk slecht: smerig, niet door te spoelen en naast de krieken nog wel!! Onbegrijpelijk voor een restaurant met deze uitstraling. Toch een 8 omdat al het andere perfect was.....
Veysi O.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Dit is ons favoriete Turkse restaurant waar ze ook prima wijnen serveren.

Het vlees wordt op perfecte wijze gegrild, waardoor het in je mond smelt.
Zonder te overdrijven komen we in ieder geval 1 keer in de maand bij Ali om van de Turkse keuken te genieten.

Tip voor de mensen die hier nog niet zijn geweest; begin met de heerlijke mezes (soort tapas) om je smaakpapillen te prikkelen.
D59 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Gezellig restaurant, prettige bediening, uitstekende service.
Eten wat gevarieerd en smakelijk. Voorgerecht was erg lekker en gevarieerd. Hoofdgerechten vielen goed in de smaak, zowel de vlees-gerechten als vegatarische aubergine en pide. Bij de koffie kregen we baklava met ijs. Kortom: lekker gegeten in een prettig restaurant, we komen zeker terug!
Elos .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Dit was de derde keer dat we hier aten, maar helaas is het een stuk minder geworden. We hadden een hamburger genomen en de smaak van de hamburger zelf was er niet. Hij werd op smaak gebracht met een tijm honing saus en een plakje cheddar. Als je het een Turks tintje zou geven dan zou het echt veel lekkerder zijn. Gebruik bijvoorbeeld ook een pide broodje i.p.v. een brioche achtig broodje die wat zoetig is. Ik wil graag het advies mee geven om de hamburger echt te kruiden volgens het Turkse köfte recept en als saus zou je er dan een cacik saus bij kunnen serveren. Dan wil ik het nog eens proberen, maar zo helaas niet. Heel jammer, want dit was nou net niet zo'n standaard Turkse eethuis, maar meer een restaurant.
loulou L.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
De bediening was erg goed, hij vond t echt leuk om ons alles over de voor-hoofd gerechten te vertellen en te adviseren. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de gerechten die erg goed van smaak waren. De voorgerechten worden erg orgineel gepresenteerd. Dit restaurant is echt aan te raden.
Rdammertjes11 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Ali s een aanrader voor een gezellig en culinair avondje uit. Wij namen verschillende Turkse gerechten het eten is er zeer goed. Het personeel is zeer vriendelijk en maken het hun gasten op alle mogelijke manieren erg naar hun zin.
sylvi L.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
al weken fiets ik langs Ali Ocakbasi richting mijn werk en was ik nieuwsgierig door de gezellige en 'happening' sfeer die het uitstraalt.
Dus gisteren met vriend er gaan eten. wat een super fijne gezellige sfeer. persoonlijke ontvangst en met een 100% gevulde zaak nog steeds alle rust en tijd voor een gezellig praatje. Eten was super lekker. Ik ga hier zeker vaker naar toe!
martin D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Vanavond met een vriend bij Ali O. Gegeten. Eten erg goed, we namen een combi van shashlick en van lamsvlees met lekkere Turkse gerechten vooraf. Alles prima op smaak. Service is ok! Mag iets persoonlijker en de prijs was wat aan de hoge kant. 45 pp voor een voor en hoofdgerecht en 3"2 drankjes zonder nagerecht is best hoog. Verder goed!
iainb .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Mijn derde bezoek aan Ali O. en weer een succes. We (4 pers.) hebben een selectie van koude voorgerechten en daarna van warme gegeten; allemaal erg lekker. Ook de fles Turkse witte huiswijn was prima. De bediening (door Sila) was heel sympathiek en professioneel, zoals al eerder. We hadden een mooie tafel boven aan het raam met uitzicht op de gracht; heel leuk. Het is ook een mooi ingerichte zaak. En tenslotte een heel betaalbaar diner: 4 + 4 voorgerechten, 3 x warm balonbrood (gratis), 1 fles wijn, 2 fles water voor euro 110,50. Een aanrader!!
MNG .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Met een groep van zes personen hebben wij na een dagje Amsterdam gedineerd in dit restaurant. Wij hebben genoten van de gastvrijheid en de heerlijke gerechten. Echt authentiek Turks. Ook de bijpassende wijn kwam uit Turkije. De bediening was correct, attent en klantvriendelijk. Wij zaten aan een leuke tafel met mooi uitzicht op de Herengracht. En de rekening die viel reuze mee. We hadden een top-avond. Het team van Ali Ocakbasi bedanken wij hiermee hartelijk.
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Leuk restaurant, goede bediening.
De cig kofte was heerlijk, maar kon wel iets pittiger.
We zaten boven, op de eerste etage, waar het erg warm was en weinig ruimte.
Wel leuke sfeer.
Komen zeker nog een keer terug.
Berry P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Na een dag hard werken gingen we vermoeid de stad in om iets leuks te zoeken. We parkeerden de auto vlakbij het Rembrandtplein en liepen vrijwel direct op Ali af.
Het zag er druk en gezellig uit. Ondanks de drukte konden we toch een tafeltje voor twee krijgen. Eerst een heerlijk voorgerecht gekozen in combinatie met een heerlijke witte huiswijn.
Als tweede gerecht de kippendijenspies en de lams-runderspies van de houtskoolgrill.
Alles was heerlijk op smaak en zag er gweldig uit.
De bediening werd verzorgd door een uiterst vriendelijke serveerster, kortom een aanrader. Voorheen was een van ons niet zo'n liefhebben van de Turkse keuken maar sinds Ali ben ik fan!
samiG .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag hier gegeten. Het eten was echt geweldig. Zowel de voorgerechten als het hoofdgerecht. Ook een fles Turkse rode wijn besteld en ook dat is een aanrader. Personeel is heel aardig en attent. Absolute aanrader!
Soulfood1 S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Tijdens de reservering aan de telefoon vroeg ik of wij boven aan het raam konden zitten. Dit kon niet gegarandeerd worden wat ik goed begreep, aangezien het erg druk is in het weekend. Blij verrast waren we, toen we aankwamen en toch mochten aanschuiven aan de beste tafel met het mooiste uitzicht op de herengracht!! Ondanks dat het restaurant vol zat, was de tafel speciaal voor ons vrijgehouden. Het vlees was heerlijk mals, lamsvlees is zeker een aanrader! De bediening was top, kortom wij hebben een topavond gehad. We komen zeker weer terug!
Albert-Elly W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Super gezellig restaurant met prima bediening. Aanrader! Menukaart zag er goed uit en het hetgeen wij besteld hadden was heerlijk
Wouter W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Geweldige avond gehad met een groep vrienden. Ober die snapt wat het is om een gastheer te zijn (waar vindt je dat nog) en met droog gevoel voor humor. Verrukkelijke voorgerechtjes, maar pas op dat je er niet teveel van eet. De hoofdgerechten (vooral de lamsspies) zijn ook verrukkelijk. Mijn favoriete restaurant in Amsterdam op dit moment!
BarisUsta .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Beste turkse restaurant in heel Nederland. Eten was voortreffelijk. Nadat ik de 'Karisik kebab tabagi' had geprobeerd, dacht ik even dat ik in Turkije was. Zo heerlijk was het! Het duurde lang voordat we onze eten kregen, maar de service was op dat punt na goed en vriendelijk. Het Decor is prachtig. Toen ik binnen kwam hing er een leuke sfeer en het restaurant zelf zag er van binnenuit geweldig. Enig minpunt is, is dat de porties wel wat groter/meer mogen. Ik bedoel je betaald ongeveer 30 euro voor een hoofdgerecht, dan mag je toch wel verwachten dat je het restaurant verlaat met een volle maag.
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hadden niet gereserveerd, maar mochten na wat checken, boven plaatsnemen. Het restaurant ziet er leuk en sfeervol uit. De bediening was erg vriendelijk. Bij de keuze van de voorgerechten kregen we wat tips van de ober. Die waren voortreffelijk. Ook het hoofdgerecht was heerlijk (lamsspies). Zeker een aanrader als je in de buurt bent...