Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

Zondag t/m donderdag: 16.00 - 23.00
Vrijdag en zaterdag: 14.00 - 23.00

• Af te huren
Rdammertjes11 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Ali s een aanrader voor een gezellig en culinair avondje uit. Wij namen verschillende Turkse gerechten het eten is er zeer goed. Het personeel is zeer vriendelijk en maken het hun gasten op alle mogelijke manieren erg naar hun zin.
sylvi L.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
al weken fiets ik langs Ali Ocakbasi richting mijn werk en was ik nieuwsgierig door de gezellige en 'happening' sfeer die het uitstraalt.
Dus gisteren met vriend er gaan eten. wat een super fijne gezellige sfeer. persoonlijke ontvangst en met een 100% gevulde zaak nog steeds alle rust en tijd voor een gezellig praatje. Eten was super lekker. Ik ga hier zeker vaker naar toe!
martin D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Vanavond met een vriend bij Ali O. Gegeten. Eten erg goed, we namen een combi van shashlick en van lamsvlees met lekkere Turkse gerechten vooraf. Alles prima op smaak. Service is ok! Mag iets persoonlijker en de prijs was wat aan de hoge kant. 45 pp voor een voor en hoofdgerecht en 3"2 drankjes zonder nagerecht is best hoog. Verder goed!
iainb .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Mijn derde bezoek aan Ali O. en weer een succes. We (4 pers.) hebben een selectie van koude voorgerechten en daarna van warme gegeten; allemaal erg lekker. Ook de fles Turkse witte huiswijn was prima. De bediening (door Sila) was heel sympathiek en professioneel, zoals al eerder. We hadden een mooie tafel boven aan het raam met uitzicht op de gracht; heel leuk. Het is ook een mooi ingerichte zaak. En tenslotte een heel betaalbaar diner: 4 + 4 voorgerechten, 3 x warm balonbrood (gratis), 1 fles wijn, 2 fles water voor euro 110,50. Een aanrader!!
MNG .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Met een groep van zes personen hebben wij na een dagje Amsterdam gedineerd in dit restaurant. Wij hebben genoten van de gastvrijheid en de heerlijke gerechten. Echt authentiek Turks. Ook de bijpassende wijn kwam uit Turkije. De bediening was correct, attent en klantvriendelijk. Wij zaten aan een leuke tafel met mooi uitzicht op de Herengracht. En de rekening die viel reuze mee. We hadden een top-avond. Het team van Ali Ocakbasi bedanken wij hiermee hartelijk.
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Leuk restaurant, goede bediening.
De cig kofte was heerlijk, maar kon wel iets pittiger.
We zaten boven, op de eerste etage, waar het erg warm was en weinig ruimte.
Wel leuke sfeer.
Komen zeker nog een keer terug.
Berry P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Na een dag hard werken gingen we vermoeid de stad in om iets leuks te zoeken. We parkeerden de auto vlakbij het Rembrandtplein en liepen vrijwel direct op Ali af.
Het zag er druk en gezellig uit. Ondanks de drukte konden we toch een tafeltje voor twee krijgen. Eerst een heerlijk voorgerecht gekozen in combinatie met een heerlijke witte huiswijn.
Als tweede gerecht de kippendijenspies en de lams-runderspies van de houtskoolgrill.
Alles was heerlijk op smaak en zag er gweldig uit.
De bediening werd verzorgd door een uiterst vriendelijke serveerster, kortom een aanrader. Voorheen was een van ons niet zo'n liefhebben van de Turkse keuken maar sinds Ali ben ik fan!
samiG .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag hier gegeten. Het eten was echt geweldig. Zowel de voorgerechten als het hoofdgerecht. Ook een fles Turkse rode wijn besteld en ook dat is een aanrader. Personeel is heel aardig en attent. Absolute aanrader!
Soulfood1 S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Tijdens de reservering aan de telefoon vroeg ik of wij boven aan het raam konden zitten. Dit kon niet gegarandeerd worden wat ik goed begreep, aangezien het erg druk is in het weekend. Blij verrast waren we, toen we aankwamen en toch mochten aanschuiven aan de beste tafel met het mooiste uitzicht op de herengracht!! Ondanks dat het restaurant vol zat, was de tafel speciaal voor ons vrijgehouden. Het vlees was heerlijk mals, lamsvlees is zeker een aanrader! De bediening was top, kortom wij hebben een topavond gehad. We komen zeker weer terug!
Albert-Elly W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Super gezellig restaurant met prima bediening. Aanrader! Menukaart zag er goed uit en het hetgeen wij besteld hadden was heerlijk
Wouter W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Geweldige avond gehad met een groep vrienden. Ober die snapt wat het is om een gastheer te zijn (waar vindt je dat nog) en met droog gevoel voor humor. Verrukkelijke voorgerechtjes, maar pas op dat je er niet teveel van eet. De hoofdgerechten (vooral de lamsspies) zijn ook verrukkelijk. Mijn favoriete restaurant in Amsterdam op dit moment!
BarisUsta .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Beste turkse restaurant in heel Nederland. Eten was voortreffelijk. Nadat ik de 'Karisik kebab tabagi' had geprobeerd, dacht ik even dat ik in Turkije was. Zo heerlijk was het! Het duurde lang voordat we onze eten kregen, maar de service was op dat punt na goed en vriendelijk. Het Decor is prachtig. Toen ik binnen kwam hing er een leuke sfeer en het restaurant zelf zag er van binnenuit geweldig. Enig minpunt is, is dat de porties wel wat groter/meer mogen. Ik bedoel je betaald ongeveer 30 euro voor een hoofdgerecht, dan mag je toch wel verwachten dat je het restaurant verlaat met een volle maag.
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hadden niet gereserveerd, maar mochten na wat checken, boven plaatsnemen. Het restaurant ziet er leuk en sfeervol uit. De bediening was erg vriendelijk. Bij de keuze van de voorgerechten kregen we wat tips van de ober. Die waren voortreffelijk. Ook het hoofdgerecht was heerlijk (lamsspies). Zeker een aanrader als je in de buurt bent...
ruben.vanandel V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten in ietwat te druk restaurant, met twee verdiepingen. Bijzonder vriendelijke bediening van "merwe" , zalige voorgerechten en echte houtskool grill , zacht lamsvlees. Prima turkse rode wijn.
Anne Grete W.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Heerlijk gegeten, echt een aanrader!! Her was voor mij dan ook niet de eerste keer bij Ali. Wat hadden ze het druk. Service duurde langer dan gebruikelijk, maar ze konden echt niet meer geven ivm met grote drukte.
Wapperaar .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Gek genoeg mijn eerste echte kennismaking met de Anatolische keuken. Ik was wel eens eerder bij een Turks restaurant geweest maar nog nooit zo bewust. En dat dank ik aan het geweldige eten. De keuze was wat beperkt aangezien er een flink aantal gerechten op waren maar met wat advies zijn we toch tot een mooie bestelling gekomen. Normaal gesproken ben ik niet zo van spul met yoghurt, platte dingetjes met warm beleg, opgeblazen brood met niks en couscous-achtige dingetjes maar wat wij vooraf voorgeschoteld kregen was zo geweldig. Vol van smaak en toch zacht, pittig maar niet té, krokant maar niet hard, kortom feest. Eigenlijk hadden ze mij al op kunnen vegen en was ik klaar maar toen kwam er een lamsrug mijn kant op die mij intens gelukkig maakte. Oei, wat lekker. En nog eens lekker. De volgende hap was ook lekker. Misschien overdrijf ik maar het was echt lekker.

Oké, het welkom was licht nurks en het interieur is niet geweldig maar dat maakt niet uit. De mooie en vriendelijke bediening in combinatie met het fantastische eten maakt dit een toptent.
Juliana K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
wij hebben vooraf de babaganus genomen heerlijk met verse brood. Wij hebben als hoofdgerecht ali kebap genomen lekker pittig. Goede service erg vriendelijk personeel. Ons na gerecht was Kunefe. Al met al heerlijk gegeten in hartje Amsterdam voor iedereen een aanrader die van de Turkse Keuken houd.
Jolien D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Voorafgaand aan een feestje zijn we met een groep hier gaan eten. Dit bleek een goede keuze!
Wij wilden proosten met bubbels, bijvoorbeeld prosecco. Dat leek eerst lastig te worden, maar uiteindelijk kan de ober toch met twee flessen aan. Er leek soms wat verwarring doordat wij Nederlands spraken en de ober dat niet zo goed leek te verstaan, maar uiteindelijk kwamen we er wel uit.
Als voorgerecht kon je kiezen uit allemaal lekkere smeersels voor op vers brood, zoals baba ganoush en humus. Alles smaakte even lekker! Als hoofdgerecht namen de meeste van ons een vleesspies. Het vlees was lekker gekruid en goed gebakken. De portie was voor de dames iets te groot, maar de heren konden het goed op.
Het restaurant is klein en goed bezocht, dus daarom best vol, maar wij hadden een prettige plek op de eerste verdieping. Ik zou er best nog eens naartoe gaan en zou het aanraden als je van gekruid (niet per se pittig) eten houdt.
gunter63 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Onze eerste Turkse restaurante ervaring,en het is een Turks klasse restaurant. Helaas kregen we de slechtste plaatsen,naast de inkomdeur,onaanvaardbaar. Dit hebben ze wel opgelost. Mooi.
Het Turkse eten is iets té gekruid,pikant, voor ons. Wel een aanrader voor mensen die daar van houden.
yveqia .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Wij kwamen om half 5 vroeg dineren. Alhoewel het restaurant gewoon open is, hadden wij heel erg het gevoel dat we niet welkom waren zo vroeg. Het werd ons verboden om boven te zitten omdat dat pas om 5 uur mag. De reden waarom wij boven wilde zitten is omdat de zitplekken beneden niet fraai zijn en erg dicht op elkaar en erg in de weg. Het personeel was luidruchtig aan het voorbereiden voor de avond, de vloeren kraken heel erg en je hoort iedereen de trap op en af stampen. In ieder geval, ik kwam voor de heerlijke mix grill. De bulgur was plakkerig en koud, heel jammer. Het vlees kwam net warm genoeg aan. Helaas..
Dear Yveqia ,

We are very sorry about your exprience in our restaurant. We are working hard to improve our service quality , and you can be sure that , this kind of behavior will not be occur again.

You can directly contact with me form " efe.altinkut@akkomarka.com" adress anytime you want.

Best Regards
Efe ALTINKUT