Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

• Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Fantastische Turkse keuken
Deniz T.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Na een tijd weer gaan eten bij Ali Ocakbasi. De porties zijn kleiner geworden, niet goed gebakken en de bijgarnituur was erg mager. Voorgerechten waren de schaaltjes ook een stuk kleiner. Ook moesten we gelijk het hoofdgerecht doorgeven omdat er niet genoeg was in de keuken (dat voor een zaterdagavond???). Na 2x het is op te horen heb ik een derde keus genimen. Jammer genoeg doet het zijn naam in Amsterdam niet de eer meer. Voor een kleine portie kebab € 23. Jammer.
Yesss .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Heerlijk gegeten met ze zessen. Vooraf allerrij voorgerechten die allen heerlijk waren. Als hoofdgerecht Ali nasik voor 2 en en een mix grill met heerlijk mals vlees. Bediening super vriendelijk. Een aanrader deze Turkse restaurant. Heb vele Turkse vrienden en deze zaak voldoet 100%
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Gisteravond heb ik samen met mijn partner gegeten bij Ali Ocakbaşı aan de Heerengracht. Gereserveerd via Iens. Het was een gezellig en bijzonder smaakvol etentje. Het prijsniveau is wel iets hoger dan we gewend zijn maar de kwaliteit van de gerechten was geweldig. Zowel de pides als de vleesgerechten zijn voortreffelijk. Vlees zeer mals en sappig en fijn gekruid. Ook de Turkse witte wijn was bijzonder smakelijk. Vlotte en uiterst vriendelijke bediening.

Heerlijke avond gehad bij Ali. Voor herhaling vatbaar!
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2018
Ik ben meerdere keren in het restaurant geweest en zal er blijven komen vanwege het heerlijke eten!
Afgelopen zaterdag had ik geluk dat er buiten een tafel vrij was waar ik met mijn gezin kon zitten en plek was waar wel kinderwagens welkom zijn.
Het personeel geeft je altijd een warm gevoel dat je welkom bent. Na het opnemen van de drankjes komt de ober met een groot plaat met de koude voor gerechten. Zoals een schaal met turkse kaas, humus Deze wordt dan van de plaat afgehaald zodat je deze gelijk lekker kan eten nadat er ook vers warm brood wordt bijgezet. Ik ben een enorme fan van de turkse keuken dus zit vaak na de ruime voorgerechten al vol. Al deel ik nogaltijd graag een hoofdgerecht zoals de magere lamskebab van pistache met mijn vrouw.
Patty V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Niet erg interessante kaart. Eindeloos veel pide. MIjn kleren stonken naar frituur na afloop. Gaan niet meer terug.
T A.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Goed
Sevinc C.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Het eten is top! Personeel en service is fantastisch, zoals altijd. Echt een aanrader
Ghizlene M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Het vlees was overheerlijk! Lekker mals. Sfeer is gezellig en de locatie is top. Voor herhaling vatbaar.
Esra U.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Eten was lekker, maar niet heel speciaal. Obers zijn vriendelijk, maar mag enthousiaster. Vragen of alles smaakt en of er nog een nagerecht in zat is niet gebeurd, jammer!
T A.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Heerlijk
Detlev C.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Uitstekend gegeten, vriendelijke bediening. Jammer dat enkele obers alleen Engelssprekende en dat je door iedereen standaard in het Engels aangesproken wordt.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Ali Ocakbasi heeft vestigingen in Istanbul, Londen en Amsterdam. Wij bezochten die in de grachtengordel nabij het Leidseplein. De zaak is niet al te groot maar boven is er ook nog zitruimte. De heren in de bediening waren sympathiek en hun service was uitstekend. De koude voorgerechten - ik schat een twaalftal - werden gepresenteerd op een groot dienblad. We kozen de Turkse schapenkaas, de bulgursalade met kruiden, bosuitjes, peterselie, paprika en peper, de puree van geroosterde aubergine en de geroosterde paprika. Het waren stuk voor stuk lekkere gerechtjes en het erbij geserveerde balonbrood maakte het helemaal af. Mijn hoofdgerecht luisterde naar de naam karisik tabak en bestond uit drie verschillende kebabs geserveerd met gegrilde groene peper en tomaat, bulgur, salade en plat brood. De kebabs waren van bewonderenswaardige kwaliteit: zeer mals en sappig. Ja, en dan sluit je natuurlijk af met het lekkerste Turkse dessert: künefe. En bij dit alles dronken we een uitstekende fles rood van het wijnhuis Yakut. Als ik al een punt van kritiek heb dan zijn het de prijzen want die zijn vrij fors. Maar verder hebben ze het bij Ali Ocakbasi prima voor elkaar, wellicht beter dan andere zaken: ze hebben een internetsite in tien talen en op de menukaart staan bij alle gerechten eventuele allergenen vermeld. Zo kom je effectief tegemoet aan de veelgehoorde klacht dat het het personeel aan kennis ontbreekt.
simge D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Sevinc C.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Het is altijd perfect hier. De service, ambiance en bediening is altijd top! Mijn favoriet
De tafel van Inge H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Ik vond het eten echt lekker, en de mezze normaal geprijsd, het hoofdgerecht vond ik veel te duur voor wat je kreeg, en ik vond de wijn (huiswijn) veel te duur 6.50 voor een glaasje vind ik buiten proportioneel en ook de 3.20 voor een kopje gewone thee ook veel te duur.
Maaike H.
Het eten is heerlijk! Met name de mezze zijn fantastisch, de aubergine met tomaat en yoghurt wil ik elke dag wel eten! De drankjes zijn jammer genoeg buitenproportioneel duur. Het restaurant heeft een verzorgde uitstraling en is mooi ingericht.
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Het is altijd erg lekker eten bij Ali. Aardige bediening, leuke entourage en zeer smakelijk! Ik eet hier heel graag.
Carly B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Het eten was heerlijk. Ik heb mijn familie kennis laten maken met de Turkse keuken, ze zijn verkocht.
Tülay D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Prima, erg genoten met zijn 4en!!
Ismail A.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Vlees is lekker mals voorbereid, vriendelijke bediening en een gezellig sfeer. Aanrader !