Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

Mark A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2018
Patty V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Niet erg interessante kaart. Eindeloos veel pide. MIjn kleren stonken naar frituur na afloop. Gaan niet meer terug.
T A.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Goed
Sevinc C.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Het eten is top! Personeel en service is fantastisch, zoals altijd. Echt een aanrader
Ghizlene M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Het vlees was overheerlijk! Lekker mals. Sfeer is gezellig en de locatie is top. Voor herhaling vatbaar.
Esra U.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Eten was lekker, maar niet heel speciaal. Obers zijn vriendelijk, maar mag enthousiaster. Vragen of alles smaakt en of er nog een nagerecht in zat is niet gebeurd, jammer!
T A.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Heerlijk
Detlev C.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Uitstekend gegeten, vriendelijke bediening. Jammer dat enkele obers alleen Engelssprekende en dat je door iedereen standaard in het Engels aangesproken wordt.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Ali Ocakbasi heeft vestigingen in Istanbul, Londen en Amsterdam. Wij bezochten die in de grachtengordel nabij het Leidseplein. De zaak is niet al te groot maar boven is er ook nog zitruimte. De heren in de bediening waren sympathiek en hun service was uitstekend. De koude voorgerechten - ik schat een twaalftal - werden gepresenteerd op een groot dienblad. We kozen de Turkse schapenkaas, de bulgursalade met kruiden, bosuitjes, peterselie, paprika en peper, de puree van geroosterde aubergine en de geroosterde paprika. Het waren stuk voor stuk lekkere gerechtjes en het erbij geserveerde balonbrood maakte het helemaal af. Mijn hoofdgerecht luisterde naar de naam karisik tabak en bestond uit drie verschillende kebabs geserveerd met gegrilde groene peper en tomaat, bulgur, salade en plat brood. De kebabs waren van bewonderenswaardige kwaliteit: zeer mals en sappig. Ja, en dan sluit je natuurlijk af met het lekkerste Turkse dessert: künefe. En bij dit alles dronken we een uitstekende fles rood van het wijnhuis Yakut. Als ik al een punt van kritiek heb dan zijn het de prijzen want die zijn vrij fors. Maar verder hebben ze het bij Ali Ocakbasi prima voor elkaar, wellicht beter dan andere zaken: ze hebben een internetsite in tien talen en op de menukaart staan bij alle gerechten eventuele allergenen vermeld. Zo kom je effectief tegemoet aan de veelgehoorde klacht dat het het personeel aan kennis ontbreekt.
simge D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Sevinc C.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Het is altijd perfect hier. De service, ambiance en bediening is altijd top! Mijn favoriet
De tafel van Inge H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Ik vond het eten echt lekker, en de mezze normaal geprijsd, het hoofdgerecht vond ik veel te duur voor wat je kreeg, en ik vond de wijn (huiswijn) veel te duur 6.50 voor een glaasje vind ik buiten proportioneel en ook de 3.20 voor een kopje gewone thee ook veel te duur.
Maaike H.
Het eten is heerlijk! Met name de mezze zijn fantastisch, de aubergine met tomaat en yoghurt wil ik elke dag wel eten! De drankjes zijn jammer genoeg buitenproportioneel duur. Het restaurant heeft een verzorgde uitstraling en is mooi ingericht.
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Het is altijd erg lekker eten bij Ali. Aardige bediening, leuke entourage en zeer smakelijk! Ik eet hier heel graag.
Carly B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Het eten was heerlijk. Ik heb mijn familie kennis laten maken met de Turkse keuken, ze zijn verkocht.
Tülay D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Prima, erg genoten met zijn 4en!!
Ismail A.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Vlees is lekker mals voorbereid, vriendelijke bediening en een gezellig sfeer. Aanrader !
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Vriendelijke en professionele bediening.
Lekkere gerechten.
Een aanrader.
Osman B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Zoals altijd Toppie
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Zeer vriendelijk personeel en fijne uitleg bij het kiezen van gerechten
Filiz D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
restaurant bezocht op aanraden van een kennis. In mijn ogen prima restaurant niet veel meer bijzonder dan een ander Turks restaurant. Bediening is prima. Een minpunt was dat een van de gerechten helaas naar as rook en dus niet de bbq smaak. maw in de rook op de bbq het vlees laten garen. jammer verder prima