Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Ali Ocakbasi

Elena R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Excellent lamb!
Martine C.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Verschillende mezzes vooraf, allemaal prachtig op smaak. Lamsvlees als hoofdgerecht en baklava toe, allemaal lekker. Attente en heel vriendelijke bediening. En natuurlijk was het gezelschap ook fantastisch ????
Açelya E.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Lekkere eten!
Irena V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Eten super lekker! Erg vriendelijke bediening.
Mina A.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Goed eten en mooie locatie. Al het personeel bleek vriendelijk te zijn behalve toevallig 1 persoon die ons bediende. Hij was niet heel vriendelijk.
Sahd K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Voor herhaling vatbaar, superlekker!!!
Mehmet A.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Super lekker eten, hele snelle service en vriendelijk personeel. Het eten was verukkelijk, maar jammer dat de porties net iets te weinig zijn. Al met al voor herhaling vatbaar!
Mustafa B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Nooit zo lekker gegeten! Alles was tip top! Meze was wel een beetje duur en de gehaktballen kwamen laat, maar het was heerlijk!
Helen N.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Vandaag met 5 man opnieuw gereserveerd omdat vorige keer alles prima was. Maar vandaag ging alles verkeerd. Water kwam veelste laat (dit was vervelend omdat we allemaal hadden gevast, als je een iftar menu hebt hoort er sowieso een fles water op tafel naar mijn idee!) daarna kregen we ipv voor ieder hoofdgerecht apart een heel klein schaaltje met salade en tarwe voor vijf man. We hadden gevraagd om doorgebakken vlees wat dus niet zo was, moest weer langer wachten en als klap op de vuurpijl kregen we na een dag vasten te horen dat de thee op was! We hadden express meer geld in de parkeermeter gegooid omdat we van plan waren om thee te leuten na het eten...... Na alles hebben we ook totaal niets ter compensatie gekregen. Wij hadden ons enorm verheugd maar zijn teleurgesteld terug gekeerd......
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Ruime keus aan gerechten, sommige bekend, andere verrassend! Alles was heerlijk. Bediening was zeer gastvrij, vriendelijk en vlot. De sfeer was rumoerig en gezellig. Maar dat is logisch op zaterdagavond, net om de hoek van het Rembrandt plein. We zijn weer echt verwend en gaan heel graag binnenkort weer een keertje.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Hangt vanaf waar je zit
Hadassah A.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Hele leuke locatie, heerlijk eten en enorm vriendelijk personeel. Absolute aanrader dus!
arjan V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Mooie plek, heerlijk eten...
Oscar S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Reservering via Iens was niet ontvangen/gezien/bekend waardoor we even moesten wachten, bediening was heel gastvrij, goed en vriendelijk, muziek had (net in onze hoek) iets zachter gemogen, het eten was super lekker en goed. Eerste keer en zeker voor herhaling vatbaar!
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Voor de tweede keer weer heerlijk gegeten. Bediening is vriendelijk en ervaren! Zeker een van onze favorieten!
nil X.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Na alle goede recensies die we gelezen hebben, zijn wij hier als turken gaan eten.
Wij zaten boven (tafel 17). Helaas was de maaltijd kipsalade niet te bestellen, blijkbaar hoorde dit bij de lunchmenu.
We gaven onze bestelling door, normaliter verwachten we van een turks restaurant wat brood en dipjes vooraf. Na onze drank gekregen te hebben, vroegen we aan de dame of we wellicht wat vooraf zouden krijgen. Na paar minuten kwam ze aanzetten met een dienblad vol verschillende mezes, zonder enige naam of uitleg erover. En werd er simpelweg gezegd: “kies maar”. Na een tijdje vroegen we ons onderling af of we er ook brood bij zouden krijgen, dus die vraag stelden wij ook. Gelukkig kwam tegelijkertijd het brood.
De dame die ons tafel bediende was niet vriendelijk of “glimlachend”. We deden erg ons best om contact te maken met haar (voor bestellen van drankje), na de zoveelste x hand opsteken vroegen we met een luide stem of aandacht op een vriendelijke turkse manier zoals het hoort, “ik heb het wel gezien hoooor” kregen we als antwoord terug.
Algeheel hebben wij veel meer energie besteed om in de radar van de dame te komen dan aandacht die we voor elkaar hadden…ook de rekening hebben wij beneden moeten betalen omdat het we geen last wilden krijgen van nekkramp. Tot onze grote spijt, merkten we dat andere (niet turkse) tafels wel meer aandacht kregen van het personeel. Wederom vroegen we onszelf af of er een correlatie bestaat tussen de service/ vriendelijkheid en de nationaliteit van de tafel….
Het eten was oke, echter voor de prijs die je betaald was de service en de vriendelijkheid uitermate slecht, en zeer onder verwachting. Wij zullen dan ook mensen in onze omgeving niet aanraden hier te gaan eten. Uitproberen is het niet waard (tenzij je in grote getalen gaat en wellicht niet turks overkomt).
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijke zaak! Mooie gerechten...goede plek, als entree brood met keuze uit veel smeersels, Turkse pizza'tjes, pastrami met humus, daarna mixed grill, heel mals vlees, goede Turkse koffie... erg gezellig en vooral lekker en vers!
Veysi O.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Goed ontvangst. Altijd gezellig druk. We hadden niet gereserveerd, maar gelukkig konden we nog aan een tafel. Heerlijk mals vlees, gastvrije en vriendelijke bediening. Tot snel!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Lekker gegeten
Denizaskeri ..
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Ik ben hier gekomen op advies van verschillende mensen en ben zeer tevreden over de kwaliteit van het vlees. ik heb een mix grill genomen. Erg mals en smaakvol. Wie van vlees houdt moet zeker bij Ali Ocakbasi komen proeven.