Ali Ocakbasi

Herengracht 558 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-202334588

Over het restaurant Ali Ocakbasi

Proef de Turkse cultuur

Dit restaurant is prachtig gelegen op de hoek van de Herengracht in de buurt van het bruisende Rembrandtplein. Proef de Turkse cultuur in de heerlijke gerechten uit Anatolië. De recepten zijn doorgegeven van generatie op generatie is een van de meest bewaarde schatten. Kom voor een authentieke culinaire ervaring langs bij Ali Ocakbasi!

Meer informatie over restaurant Ali Ocakbasi

• Af te huren
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Ruime keus aan gerechten, sommige bekend, andere verrassend! Alles was heerlijk. Bediening was zeer gastvrij, vriendelijk en vlot. De sfeer was rumoerig en gezellig. Maar dat is logisch op zaterdagavond, net om de hoek van het Rembrandt plein. We zijn weer echt verwend en gaan heel graag binnenkort weer een keertje.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Hangt vanaf waar je zit
Hadassah A.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Hele leuke locatie, heerlijk eten en enorm vriendelijk personeel. Absolute aanrader dus!
arjan V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Mooie plek, heerlijk eten...
Oscar S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Reservering via Iens was niet ontvangen/gezien/bekend waardoor we even moesten wachten, bediening was heel gastvrij, goed en vriendelijk, muziek had (net in onze hoek) iets zachter gemogen, het eten was super lekker en goed. Eerste keer en zeker voor herhaling vatbaar!
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Voor de tweede keer weer heerlijk gegeten. Bediening is vriendelijk en ervaren! Zeker een van onze favorieten!
nil X.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Na alle goede recensies die we gelezen hebben, zijn wij hier als turken gaan eten.
Wij zaten boven (tafel 17). Helaas was de maaltijd kipsalade niet te bestellen, blijkbaar hoorde dit bij de lunchmenu.
We gaven onze bestelling door, normaliter verwachten we van een turks restaurant wat brood en dipjes vooraf. Na onze drank gekregen te hebben, vroegen we aan de dame of we wellicht wat vooraf zouden krijgen. Na paar minuten kwam ze aanzetten met een dienblad vol verschillende mezes, zonder enige naam of uitleg erover. En werd er simpelweg gezegd: “kies maar”. Na een tijdje vroegen we ons onderling af of we er ook brood bij zouden krijgen, dus die vraag stelden wij ook. Gelukkig kwam tegelijkertijd het brood.
De dame die ons tafel bediende was niet vriendelijk of “glimlachend”. We deden erg ons best om contact te maken met haar (voor bestellen van drankje), na de zoveelste x hand opsteken vroegen we met een luide stem of aandacht op een vriendelijke turkse manier zoals het hoort, “ik heb het wel gezien hoooor” kregen we als antwoord terug.
Algeheel hebben wij veel meer energie besteed om in de radar van de dame te komen dan aandacht die we voor elkaar hadden…ook de rekening hebben wij beneden moeten betalen omdat het we geen last wilden krijgen van nekkramp. Tot onze grote spijt, merkten we dat andere (niet turkse) tafels wel meer aandacht kregen van het personeel. Wederom vroegen we onszelf af of er een correlatie bestaat tussen de service/ vriendelijkheid en de nationaliteit van de tafel….
Het eten was oke, echter voor de prijs die je betaald was de service en de vriendelijkheid uitermate slecht, en zeer onder verwachting. Wij zullen dan ook mensen in onze omgeving niet aanraden hier te gaan eten. Uitproberen is het niet waard (tenzij je in grote getalen gaat en wellicht niet turks overkomt).
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijke zaak! Mooie gerechten...goede plek, als entree brood met keuze uit veel smeersels, Turkse pizza'tjes, pastrami met humus, daarna mixed grill, heel mals vlees, goede Turkse koffie... erg gezellig en vooral lekker en vers!
Veysi O.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Goed ontvangst. Altijd gezellig druk. We hadden niet gereserveerd, maar gelukkig konden we nog aan een tafel. Heerlijk mals vlees, gastvrije en vriendelijke bediening. Tot snel!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Lekker gegeten
Denizaskeri ..
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Ik ben hier gekomen op advies van verschillende mensen en ben zeer tevreden over de kwaliteit van het vlees. ik heb een mix grill genomen. Erg mals en smaakvol. Wie van vlees houdt moet zeker bij Ali Ocakbasi komen proeven.
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
ik eet vaak turks eten ik vond eten hier wel normaal niks bijzonder service mag wel beter arrogant personeel decor was wel oké normaal tent maar niks bijzonder smaken verschillen
Beste Bas, we vinden het erg vervelend om te horen dat je avond, vooral de service, niet naar volle tevredenheid is verlopen. Uiteraard steven wij hier wel naar. Dit is ook de reden dat we graag even persoonlijk contact met u willen opnemen, om beter te begrijpen over welke avond het gaat etc. Zodat we hier actie op kunnen ondernemen. Ook zouden we graag met u willen kijken of we wellicht nog iets kunnen betekenen om het een beetje goed te maken. Zou u ons kunnen contacten op amsterdam@aliocakbasi.com Mvg Lotte

m_feij .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het eten was heerlijk, de service was prima, maar de wc's zijn erbarmelijk slecht: smerig, niet door te spoelen en naast de krieken nog wel!! Onbegrijpelijk voor een restaurant met deze uitstraling. Toch een 8 omdat al het andere perfect was.....
Veysi O.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Dit is ons favoriete Turkse restaurant waar ze ook prima wijnen serveren.

Het vlees wordt op perfecte wijze gegrild, waardoor het in je mond smelt.
Zonder te overdrijven komen we in ieder geval 1 keer in de maand bij Ali om van de Turkse keuken te genieten.

Tip voor de mensen die hier nog niet zijn geweest; begin met de heerlijke mezes (soort tapas) om je smaakpapillen te prikkelen.
D59 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Gezellig restaurant, prettige bediening, uitstekende service.
Eten wat gevarieerd en smakelijk. Voorgerecht was erg lekker en gevarieerd. Hoofdgerechten vielen goed in de smaak, zowel de vlees-gerechten als vegatarische aubergine en pide. Bij de koffie kregen we baklava met ijs. Kortom: lekker gegeten in een prettig restaurant, we komen zeker terug!
Elos .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Dit was de derde keer dat we hier aten, maar helaas is het een stuk minder geworden. We hadden een hamburger genomen en de smaak van de hamburger zelf was er niet. Hij werd op smaak gebracht met een tijm honing saus en een plakje cheddar. Als je het een Turks tintje zou geven dan zou het echt veel lekkerder zijn. Gebruik bijvoorbeeld ook een pide broodje i.p.v. een brioche achtig broodje die wat zoetig is. Ik wil graag het advies mee geven om de hamburger echt te kruiden volgens het Turkse köfte recept en als saus zou je er dan een cacik saus bij kunnen serveren. Dan wil ik het nog eens proberen, maar zo helaas niet. Heel jammer, want dit was nou net niet zo'n standaard Turkse eethuis, maar meer een restaurant.
louloulaan .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
De bediening was erg goed, hij vond t echt leuk om ons alles over de voor-hoofd gerechten te vertellen en te adviseren. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de gerechten die erg goed van smaak waren. De voorgerechten worden erg orgineel gepresenteerd. Dit restaurant is echt aan te raden.
Rdammertjes11 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Ali s een aanrader voor een gezellig en culinair avondje uit. Wij namen verschillende Turkse gerechten het eten is er zeer goed. Het personeel is zeer vriendelijk en maken het hun gasten op alle mogelijke manieren erg naar hun zin.
sylvi .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
al weken fiets ik langs Ali Ocakbasi richting mijn werk en was ik nieuwsgierig door de gezellige en 'happening' sfeer die het uitstraalt.
Dus gisteren met vriend er gaan eten. wat een super fijne gezellige sfeer. persoonlijke ontvangst en met een 100% gevulde zaak nog steeds alle rust en tijd voor een gezellig praatje. Eten was super lekker. Ik ga hier zeker vaker naar toe!
martin D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Vanavond met een vriend bij Ali O. Gegeten. Eten erg goed, we namen een combi van shashlick en van lamsvlees met lekkere Turkse gerechten vooraf. Alles prima op smaak. Service is ok! Mag iets persoonlijker en de prijs was wat aan de hoge kant. 45 pp voor een voor en hoofdgerecht en 3"2 drankjes zonder nagerecht is best hoog. Verder goed!