Ali Baba

Wijkstraat 63 9901 AH Appingedam Nederland Kaart

Over het restaurant Ali Baba

Een magische avond

Nergens voel je je zo welkom als bij Ali Baba dankzij het uiterst vriendelijk personeel. Achter de grote bar kijk je zo de open keuken in waar de Turkse chef een aresnaal aan gerechten bereidt. Op de kaart staan Griekse en Turkse gerechten, Italiaanse pizza's, en specialiteiten van de grill. De gaslampjes op tafel geven het geheel iets magisch zoals in duizend-en-een-nacht. Dit mooie statige pand loop je niet zomaar voorbij!

Meer informatie over restaurant Ali Baba

ja
  • : Vrij parkeren

Maandag, dinsdag, donderdag , vrijdag,zaterdag,zondag van 16:00 tot 22:00 uur.

Erg gunstig
H B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Het was zeker niet de laatste keer dat we hier zijn geweest! Heerlijk gegeten, prima bediening. Een aanrader!
david U.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
heerlijk eten en niet duur
gezellig en zelfs op maandag redelijk bezet leuke kaart keuze genoeg en genoeg parkkeer ruimte
Corina O.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten wij hadden Alibaba verrassings menu goede service top restaurant
X T.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Prima gegeten. Voorgerecht bestond uit veel verschillende sausjes/salades, jammer genoeg wel wat weinig brood voor zoveel bakjes. Verassing van de chef was een mixed grill met wokgroentes wat erg lekker was. Nagerecht was een beetje karig. Bediening was zeer attent maar wij moesten 1 uur wachten op het voorgerecht wat wij wel heel lang vonden. De daaropvolgende gangen verliepen ook wat traag. Mijn partner vond de temperatuur in het restaurant redelijk maar voor mij was het veel te koud omdat het tochtte. Het grote minpunt van de avond was echter toen we de rekening voorgeschoteld kregen. Bijna 50 euro. Dat terwijl een gemiddeld voorgerecht op de kaart 4 euro kost en een gemiddeld hoofdgerecht 15. Gezien er maar 1 nagerecht was genuttigd zouden we normaal gesproken waarschijnlijk evenveel of misschien zelfs minder hebben betaald maar dan hadden we in ieder geval wel alles zelf mogen kiezen. Van korting (2e diner gratis/50%) was dus echt geen sprake. Je betaald even veel als normaal maar dan zonder keus. Jammer. -AH actie-
ab A.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Wij zijn bij restaurant ali baba geweest lekker eten personeel was goed alles was goed altijd lekker tooooop nummer een van Appingendam
Taliena .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met 3 personen hier gegeten. Ontvangst door de eigenaar van het restaurant. Alle 3 de Mix schotel extra gekozen. Deze werd prachtig opgediend. Als je kritisch wilt zijn zou er wat meer salade bij mogen, maar je kiest dit restaurant natuurlijk vanwege de menu's met veel vlees. Het vlees was heerlijk. Als nagerecht kozen wij voor ijs. Hierbij nodigde de eigenaar mij nog uit om even in de keuken te kijken (die toch al open is, maar ik werd even meegenomen naar degene die het ijs klaarmaakte). Heel gezellig en leuke grapjes gemaakt. Dat geeft extra sfeer. Ook de overige bediening lijkt het werk leuk te vinden.
HannyPanny .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Als je van plate service houdt dan ben je hier op de goede plek. Het eten is kwalitatief redelijk, genoeg en op mooie grote borden geserveerd. Prijs/kwaliteit is goed. Het restaurant ziet er gezellig uit en de bediening is attent en gezellig.
christiaanzuidema .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Wij eten er regelmatig en bestellen ook wel
Gaan er graag naar toe. Heerlijk eten in een gezellige omgeving met fijne prettige bediening.
Leuk is dat de eigenaar ook even een praatje met zn gasten bij de tafel
Gwen C.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
We hebben hier vandaag met de kinderen gegeten. Het personeel was kindvriendelijk en gastvrij. Onze kleine eters hebben erg hun best gedaan om hun bord leeg te eten voor een ballon.
De kaart is afwisselend er is voor ieder wat wils. De huiswijn is lekker en wordt geserveerd in grote wijnglazen, wat prettig drinkt.
Wij waren erg tevreden. Op zaterdag is reserveren gewenst.
stevenschaalma .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2013
Sinds een jaar heeft Aspendos een nieuwe eigenaar. De naam is inmiddels veranderd in Ali Baba en het interieur is compleet vernieuwd. Leuk is de grote bar met open keuken. Op de kaart staan Griekse en Turkse gerechten, maar ook pizza's. We hebben er inmiddels een keer of acht gegeten en steeds een ander gerecht geprobeerd. Bijzonder is Iskender Kebab, geserveerd in een ovenschaal. Onderin zitten kleine stukjes Turks brood, met daarover Doner, tomatensaus en kruiden. Het geheel wordt geserveerd met een bakje Turkse yoghurt. Niet zoals wij dat kennen, maar veel dikker, zoals creme fraiche. Een verassende combinatie met een heerlijke smaak. Zeer aan te raden. Ook de vleesgerechten zijn prima en worden geserveerd met gebakken aardappelschijfjes en gekruide rijst (wel even om vragen, wordt niet standaard geserveerd). Naast de bekende gerechten, zoals shoarma, kebab en doner zijn ook de specialiteiten een aanrader. Bijvoorbeeld kalfslende met gorgonzola. Boterzacht vlees met een heerlijke saus. De pizza's zijn ook het vermelden waard. Van simpel belegd tot zeer uitgebreid. De prijzen zijn ook nog eens zeer redelijk en de eigenaar en zijn personeel erg vriendelijk, dus een echt een aanrader!