ALFREDS Restaurant, Business & Huwelijkslocatie

Cornelis Geellaan 43 2406 JE Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over het restaurant ALFREDS Restaurant, Business & Huwelijkslocatie

Een opvallende locatie

In een voormalig buitenhuis aan Alphen aan de Rijn, wordt iedere dag historie geschreven. Bij Alfreds Restaurant worden niet alleen culinaire hoogstandjes geserveerd. Ook laten dolgelukkige stellen zich hier voor eeuwig aan elkaar verbinden. Ja, ik wil! Dat is precies wat ook jij denkt als je dit historische pand binnen stapt. De sublieme keuken, de huiselijke gezelligheid en natuurlijk de warme ontvangst zijn onvergetelijk. Je kunt hier trouwens ook terecht om te vergaderen.

Meer informatie over restaurant ALFREDS Restaurant, Business & Huwelijkslocatie

Maandag t/m donderdag vanaf 09:00
- High Tea 15:00 - 17:30
Vrijdag vanaf 09:00
- High Tea 15:00 - 17:30
Zaterdag vanaf 11:00
Wies S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Alfred's is een mooi restaurant met zeer vriendelijke staf. We kozen het verrassingsmenu, hopend op een mini-reisje door het aantrekkelijke menu. Het voorgerecht bestond uit zalm en Coquilles St. Jacques, leuk geserveerd op een ietwat wiebelige schelp, gevolgd door steak tartare, en een hoofdgerecht van rare ribeye. Jammer, mijn man is geen liefhebber van rauw vlees en ik had wat meer variatie verwacht. Dat laatste kregen we in overvloed in het nagerecht: chocolade mouse, witte chocolade, limoenijs, aardbeien, een koekje, iets zachts in groen en wit, allemaal op een bedje van quinoa...
M&V ..
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
We waren hier geweest met het hele gezin. De bediening was vriendelijk en attent. Voor mijn dochter bracht de ober een paar kussens om de stoel wat op te hogen voor haar, heel attent. De kinderen hadden een kindermenu genomen met patat frikandel en fruit. Daar kan weinig aan fout gaan.
Op advies van de ober had mijn vrouw en ik gekozen voor de optie 2 voorgerechten en 1 hoofdgerecht. Mijn partner had als voorgerechten aspergesoep en roergebakken tijgergarnalen. Ik had zelf aspergesoep en carpaccio als voorgerechten genomen. De aspergesoep was echt verrukkelijk. Er zaten stukjes asperge en coquilles door de soep, een perfecte combinatie. De tijgergarnalen vond mijn vrouw een beetje flauwtjes. De carpaccio was ok, maar ik heb elders veel lekkerder carpaccio gegeten. Dunnere plakjes carpaccio en een andere saus zal wonderen doen. Als hoofdgerecht had mijn vrouw gekozen voor kabeljauw en ik had makreel met gamba's. We vonden allebei dat de visgerechten ook niet helemaal naar wens was. Dat was jammer.
Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
In mooi park gelegen complex met dit gezellige restaurant. Hier zakelijk gelunched en daarvoor is het een prima locatie. Interessante gerechten met leuke toevoegingen (zoals een krokant gefrituurde agar wasabi "kroepoek").
Volgende zakelijke gasten neem ik hier weer mee naar toe.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Gegeten met gebruikmaking van de nationale restaurantkaart. Reeds bij de boeking bleek dat men niet echt bekend was met de voorwaarden en dat was ook zo bij de ontvangst. Komt niet leuk over. Een van de voorwaarden is dat er drie gangen worden genomen. Op de kaart staan starters, followers en nagerechten. De followers zijn 16,50 per gerecht. Voor degenen die alleen een hoofdgerecht nemen geldt een iets grotere portie dan de follower en een prijs van 22,50. Die prijs gold echter ook bij drie gangen met gebruikmaking van de nationale restaurantkaart. Geen punt van gemaakt, maar wel merkwaardig. De zalm en carpaccio vooraf waren prima. De roodbaarsfilet was prima, maar het was een erg kleine portie met alleen polenta, geen groenten. Kennelijk toch een follower. Het andere hoofdgerecht, de gegrilde runderlende was wel een flinke portie. Goed van kwaliteit. Patat erbij kost 2,95 per persoon. Qua nagerechten is er slechts keus uit een dessertparade of een kaasplankje. Beide niets op aan te merken. Wijn prima.
Gerrit Wim V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Goede en gezellige bediening. Voortreffelijke lunch met doperwtensoep en clubsandwich. Gezellig glaasje wijn en koffie toe.
Heerlijk op buiten terras in de zon gezeten
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Gezellig, fijne bediening en prijs-kwaliteitsverhouding prima!
lexvstraten .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Je voelt je welkom vanaf het moment van binnenkomst tot het afscheid. Voortreffelijk eten voor een bescheiden prijs. Niets dan lof voor keuken en bediening!
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
heerlijk gegeten. De porties waren wat aan de grote kant.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Het 4 gangen menu bij Alfred's was erg goed en staat garant voor een fijne avond uit. In dit sfeervolle restaurant zit je aan een ruime tafel samen met je tafelgenoten te genieten van al het lekkers dat je voorgeschoteld wordt. De starters van hert en vooral de tonijn met de kruidige salade van bosui, kaviaar van soja met een pittige mayonaise waren geweldig lekker. Daarna was het vervolg met de dorade filet en de hertenbiefstuk ook fantastisch. De bediening moest even op gang komen, maar daarna was hier niets meer op aan te merken en hebben wij een hele fijne avond gehad. Tot de volgende keer.
eindbaas .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Op zondag 9 oktober hier gegeten.
Mooie ambiance maar een ingewikkelde kaart. Na uitleg begrijpen we deze en we hebben goed gegeten. Voor de geleverde kwaliteit een redelijke prijs/kwaliteit verhouding. Wijnen 'aan de prijs'. We zullen hier nog wel eens terugkomen.
MCVW .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Hier hebben wij ons trouwfeest gehouden met een borrel, een twee gangenmenu met bruidstaart in de Parkkamer en het feest in het bad-tuinhuis. Het eten was zeer lekker. Tijdens de borrel was het lastig de serveerster te pakken te krijgen. Dit kwam, denk ik, door de afstand naar de bar die achter het restaurant lag. Voor de rest ging alles soepel! Een mooie locatie met voor ons de juiste uitstraling!!
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteren onze dag afgesloten in restaurant Alfreds. We hadden hier vaker gegeten en het was voorheen altijd een feestje om daar te eten. Helaas viel deze keer behoorlijk tegen. We hadden s'middags gereserveerd en ook meteen een bevestiging gekregen via SMS, maar bij aankomst stonden we niet op de reserveringslijst. Na veel gedoe waar wij bij waren kregen we toch een tafeltje buiten toegewezen. Geen excuses niks. Toen we zaten werd er meteen gevraagd wat we wilden drinken. Het was een zomerse dag en ik had zin in een fruitig aperitiefje. Dat bleek heel moeilijk te zijn. Uiteindelijk kwam de baas zelf aan de tafel met de mededeling dat hun geen tent waren die cocktails o.i.d. serveerden. Dit kwam erg denigrerend over. Ik heb in vele sterren restaurants heerlijke fruitige aperitiefjes gehad, maar hier leek het alsof ik iets heel geks vroeg. Ik kreeg een rose prosecco. Verder leek er minder aandacht aan de gerechtjes te zijn besteed. Heel veel Bulgur en risotto en het vlees en vis was niet bijzonder van smaak. Het vlees van het hoofdgerecht was droog, we hebben dit ook voor een groot deel laten staan. Bij het afrekenen heeft mijn vriend aan de baas zelf nog aangegeven dat alles van mindere kwaliteit was dan voorheen. Hier werd niet op gereageerd, geen excuses o.i.d. Ook was de baas zelf de hele avond erg druk, chaotisch en chagrijnig. Dit kwam misschien omdat er ok een bruidspaartje aanwezig was die daar een feestje hield, maar dit mag geen excuus zijn. Kortom, erg jammer, en niet meer voor herhaling vatbaar. Het verdere personeel was overigens wel vriendelijk.
Sven R.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het park waar het restaurant ligt geeft direct al een goede sfeer. Het is er mooi groen en er staan een aantal mooie statige panden. Zo ook het pand van Alfreds, wat mooi en verzorgd aan doet.

We waren met een gezelschap van 6 personen en de meeste kozen voor 4 gerechten (keuze van chef) plus wijn arrangement.

Hoogtepunten waren de carpaccio en de zalm.

We werden geserveerd door een zeer vriendelijke man met de nodige humor. Wat prima bij ons gezelschap paste.

Kortom, mooie locatie met prima eten en goede bediening
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wij hebben hier ons 25 jarig huwelijksfeest gevierd. Het blijft een prachtige locatie midden in Alphen aan den Rijn. Van begin tot eind uitstekend. De borrel was goed verzorgd, de bediening vlot. Het diner 's avonds met 40 mensen was prima: lekker eten, goede zijn, bediening voegde zich naadloos naar de toespraken. Alle gasten waren vol lof! Aanrader!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We hebben een High Tea gehouden waarbij de verzorging uitstekend was, de ambiance prima en de omgeving voor velen verrassend was.
Een aanrader voor ieder die een perfecte locatie zoekt.
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Een 10 voor het decor, Alfreds was hier niet helemaal verantwoordelijk voor maar in dit geval wel voor het diner en de zeer vriendelijke ontvangst. De verdere organisatie was in handen van een evenementen organisatie en alles draaide om asperges, het unieke was dat we te gast waren op de aspergeboerderij Noordam te Woubrugge. Geweldige entourage, een grote half open tent met lange prachtig gedekte tafels, voldoende verwarming om ons heen, een gezellige jazz zangeres op het podium, prachtig uitzicht over de aspergevelden. Prachtige borden ondanks de ruim 150 gasten die tegelijkertijd bediend moesten worden, chapeau Alfreds en ook zeker een dubbele chapeau voor eigenwijze evenementen uit Bodegraven. Volgend jaar zijn wij zeker weer van de partij, Maar in de tussentijd zeker weer regelmatig te vinden bij Alfreds.
Kathleen B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Ik heb hier een heerlijke avond gehad met mijn vriend. We zijn samen voor het 6-gangen verrassingsmenu gegaan. Dat was echt geweldig. Ik heb ontzettend lekker gegeten. Alle gerechten hadden verschillende elementen, zoals een mousse van aspegre en een puree van erwten. De sfeer was ontspannen, het was gezellig druk. Alleen het decor was naar mijn smaak iets te chic.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben onze bruiloft hier gevierd, de aparte zaal hiervoor is bijzonder sfeervol. Daarna hebben we hier heerlijk gegeten en de Zuid-Afrikaanse wijn en bediening was top in orde ! Een aanrader !
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Op 12 maart hadden wij bij alfreds een high tea georganiseerd voor een 50 jarige verjaardag. Wij waren met 25 volwassenen en 3 kinderen. Wij zijn uitstekend geholpen bij de voorbereidingen voorafgaand. We kregen allerlei leuke tips en ideeën. We hadden een aparte kamer. Super versierd. Super bediening en het eten was heerlijk bij de higj tea. Ook is de locatie super. Wij waren erg tevreden en gaan er zeker nog eens een feest vieren.
Wat ik ook een top service vond is dat zij eigenlijk gesloten waren maar voor ons open zijn gegaan die datum. We hoefde hiervoot niks extra's te betalen. En ook voor de aparte kamer werden geen kosten in rekening gebracht. Parkeren kun je ook gratis naast de deur. Top!
Degustazione B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Restaurant op mooie locatie en sfeervol ingericht. De amuse was lekker en beloofde veel goeds. Voorgerecht van kalfswang met eendenlever viel echter niet goed in de smaak. De wijze waarop de bediening reageerde was ongeinteresseerd en 'je zal vanmiddag wel iets verkeerd gegeten hebben'. Hoofdgerecht was redelijk maar er mag meer aandacht zijn voor de smaak. Daarentegen was de truffelmayonaise bij de frites overheersend. Desert met kaasplankje sloeg letterlijk de plank mis. Enfin ik denk niet dat we nog eens teruggaan naar dit restaurant.