Alfonso's

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning
Hana H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Hier laatst gegeten met wat vrienden. De bediening was erg hartelijk en welkom naar ons toe waardoor je je gelijk welkom voelde. Het eten was ook lekker. Hoewel ik de taco's had besteld, en die waren niet zo bijzonder, waren de fajita's wel erg lekker (ik mocht mee eten van de rest) en 'sizzelt' het fijn. Het toppunt was wel het dessert. Ik had een chocoladetaart met vanilleijs genomen en die waren goddelijk! Heerlijke zachte chocoladetaart en devanilleijs was precies romig. Ik zou zeker terugkomen en dan vooral voor het toetje en de fajita's.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Mevrouw Schlemmer wilde eens in een Mexicaans restaurant eten om onze eigengemaakte taco’s, tortilla’s en rode bonen te vergelijken met die van een ‘echte’ Mexicaan.
Na een verkenning op Iens en Yelp bleek dat de gelegenheden die ik ooit als student had bezocht volkomen afgegleden waren, en viel de keuze op Alfonso’s.
Misschien is het wel een grote zaak, maar daar merkten we niet veel van omdat we door wat kruip-door-sluip-door-gangetjes (en afstapjes) in een intiem hoekje belandden.
Vooraf een (wat waterige) margarita en daarbij kwam een bakje met tortillachips en rode saus.
Mijn zoon en ik namen de fajitas de carne: reepjes (Argentijns) gegrild rundvlees met ui, paprika, jalapeno en wat maiskorrels, geserveerd met (op een bord) sla en bonen, schaaltjes kaas, guacamole, zure room en salsa roja, een bakje gekruide rijst en in een ronde plastic doos warme (tarwe) tortillas.
Heel smakelijk allemaal.
Dochter en mevrouw Schlemmer gingen voor de combinacion Alfonso’s: een taco, een enchilada en een kleine burrito, (naar hun keuze) gevuld met kip, groente en vis.
Alles ging schoon op.
Toe namen we chocoladeijs, chocoladetaart en chocolademousse, zoete kaneeltortillas met walnoot- en kaneelijs, en tweemaal torta de limone.
Niks mis mee.
De bediening was vlot, en kwam een keer vragen of alles in orde was (ja, het was in orde).
De verrassing kwam pas thuis toen we merkten dat we al onze kleren in de was konden doen omdat het toch wel erg naar de grill was gaan ruiken. En onze eigengemaakte taco’s, tortilla’s en rode bonen? Die blijven we maken. Misschien zoals bij Alfonso’s met wat komijn in de bonen, want dat was wel lekker.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013

Het adres voor overheerlijk Mexicaans eten. Een zeer uitgebreide kaart met als topper de fajitas cordero – heerlijke lam in pittige pepers, precies goed gebakken – krijgt een tien! Enchilada met gehakt en met rundvlees ook goed te verorberen. Vooraf de mix van voorgerechten – voor ieder wat wils – met onder meer lekker vettige chorizo’s. .
Hier ook verkrijgbaar lekkere cocktails, we genoten de tequila sunrise en de mojito.
Het is hier lekker druk, een combinatie van toeristen uit binnen- en buitenland en vaker terugkerende gasten die dit speciale adres eerder ontdekt hebben. Alerte en attente jonge dames in de bediening. Speciale vermelding voor het herentoilet op de 2e verdieping: met veel ramen. Als het buiten donker is, heb je de bijzondere ervaring dat je “te kijk staat”. Maar dat is hoegenaamd niet zo.
Amy N.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Gisterenavond zijn mijn gezin en ik hier wezen eten op aanbeveling van een vriendin.
Van haar hoorden we dat de bediening erg attent was, het eten erg vullend én goed voorbereid en dat de cocktails om te genieten waren.
Algauw konden we van haar mening ook onze mening maken.
Erg goede en rappe bediening (erg lieve dames die daadwerkelijk om onze voldoening bekommeren)! Het eten is erg lekker, voornamelijk de fajita's de Angosto en tortillagerechten!
Bij de fajita's krijg je een aantal tortilla's bij en verschillende sausjes, ook vast rijst (wat ik nooit eerder bij een ander Mexicaans restaurant heb gekregen).
De prijs kwaliteit is erg goed, zeker voor alle bijgerechten die je er bij krijgt.
Ook het pand vond ik er typisch Amsterdams uitzien, wat natuurlijk een extra goede sfeer geeft!
Zeker voor herhaling vatbaar en misschien wel ons maandelijks vast restaurantje!
laura58 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
vrijdag gingen we voor een feestje naar Alfonso's. we hadden heel lekker gegeten. eerst dronken we een heerlijke cocktail moijto en aardbei margarita, het was heerlijk. dan hadden we fajitas gegeten en daarna een heerlijke toetje van 3 combinatie van chocolade. de bediening was heel actief en aardig en bezorgde snel. wij hebben een heel prettige avondje gehad in Mexicaanse en ambiance. we komen zeker eens een keertje terug.
remco S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
We hebben hier eerder gegeten en waren altijd wel tevreden, gewoon redelijk Mexicaans eten in een aardige ambiance. Afgelopen woensdag daar weer 's wezen eten, het viel ons nu tegen. De hoofdgerechten waren o.k. (fajitas / enchiladas), maar best duur (zo'n 17 euro). De toetjes (flan / pannenkoekje met ijs) vielen erg tegen. De flan was wat flauw, de pannenkoek leek kant-en-klaar en de slagroom kwam uit een spuitbus! Dat kan echt niet. En dat voor zo'n 7 euro per toetje! De jongen die bediende was op het onbeschofte af, haalde de borden steeds te vroeg weg. Niet voor herhaling vatbaar, toch teveel een 'tourist trap'.
HeleenP .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Gisteren namen we weer eens gasten mee naar Alfonso's. We hadden gereserveerd en werden in een rustig hoekje geplaatst. Wat is het toch een ongecompliceerd, sfeervol tentje! Als niet zo grote eters namen we alle vier alleen een hoofdgerecht en die bleken onze maag uitstekend te vullen. Het werd een prima avondje bijpraten onder het genot van een tortilla gigante en drie verschillende fajitas, met lamsvlees, rundvlees en schaaldieren. Met alle toebehoren een gevarieerd geheel op tafel, smakelijk en mals, met soepele huiswijnen. De bediening was vriendelijk en attent, niet al te snel, maar dat deerde ons niet.
Jeroen199 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Het eten was uitstekend en de bediening was aardig en goed. Hele avond kunnen natafelen. Prima avond gehad en Alfonso’s is zeker een restauarant waar ik nog eens heen zou gaan.
MaryMar .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
We hebben op vrijdagavond met zijn tienen bij Alfonso's gegeten. Het is een 'feel good' restaurant. Vriendelijke, gastvrije bediening en het eten was heerlijk!
Fredo L.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Om circa 18:00 op zaterdag gegeten bij Alfonso, voor de 2de keer. Als hoofdgerecht nam ik TORTILLAS GIGANTES (reuzeschotel vol pikante kip, gekruid gehakt en mals gestoofd rundvlees) en als dessert COPA DE NUECES (amaretto-, walnoot- en vanille-ijs). Het heeft heerlijk gesmaakt, een volgende keer zal ik wel een spannender dessert uitkiezen.
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Ik kom hier regelmatig en het eten is altijd top! Vooral het combinatiemenu 'antojitos' is een grote aanrader. De sfeer in het restaurant is gezellig en de bediening is vriendelijk en snel. Een van mijn favoriete restaurants in de Utrechtsestraat!
RY W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Wij hebben een surpriseparty gehad bij Alfonso's. De eigenaar is toen met ons gaan zitten en heeft het hele menu doorgenomen en gevraagd wat onze wensen waren. We mochten het restaurant versieren. De service was vriendelijk en optijd en het eten was perfect. Alle gasten vonden de prijs kwaliteit erg goed. Het was een heel geslaagde avond.
teamgeest .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Fijn restaurant waar we al vaker op 1e kerstdag zijn geweest voordat we naar het kerstcircus in Carre gaan. Eigenlijk altijd positieve ervaringen met lekker eten voor een heel schappelijke prijs. Vooral de lamsfilet en lamskoteletten vind ik subliem en heb ik elders nog niet lekkerder gegeten. Ook de rode huiswijn is erg goed. Verder (niet onbelangrijk) een heel aardige bediening.
AKMB2 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Alles was even lekker, van voorgerecht tot nagerecht en alles ertussen. Vooral de fajita’s waren overheerlijk! Professioneel personeel: vriendelijk en snel. Een goede sfeer. Zeker de moeite waard om nog eens te gaan eten. Aanrader!
kareltjes .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Een sfeervol restaurant, goed toegankelijk voor grotere groepen. Ze serveren snel, warm en tegelijk uit. De gerechten tippen net niet aan die in Mexico, maar ze worden wel met een Mexicaans hart bereid! Voor een gezellig avondje en prima eten zit je hier goed en centraal.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Onlangs bij Alfonso's gegeten omdat de positieve Iens recenties ons daar toe aanzetten. Er is niets authentiesk aan dit restaurant, en de kwaliteit van het eten is op niveau van goedkoop eetcafe (behalve de zeer frisse side-salad). Als je dat zoekt, kan je dat hier vinden, maar dit is niet de goede Mexicaan waar we op gehoopt hadden. Wij komen hier alvast niet meer terug.
Y. G.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
Dit is een van mijn favoerieten, dus dat zegt op zich al genoeg. Hier weer wezen eten. Leuk dat je meteen ook een bakje tortiliachips krijgt als aperitief. Met een mix van verschillende vormen van tortillias en een tweetal burrito's hebben we weer genoten. Verder was er ook op de bediening weinig aan te merken. Het decor is op zich prima. Uit ervaring weet ik dat het in de achterste ruimte soms wat rumoerig kan zijn maar dit keer zaten we boven en daar is het erg knus.
Adine H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Hiernaartoe op een date. Romantisch plekje met kleine tafeltjes. Prima Mexicaans eten, niet om naar huis over te schrijven maar allemaal lekker en goede porties. Wij namen nachos voor en burritos met kip en gehakt. Lekker, wel een beetje zout. Ook een goede cocktail en dranken kaart. De bediening is erg vriendelijk en totaal niet opdringerig ookal waren we driekwartier later dan onze reservering! (Regen...) Goede prijs/kwaliteit verhouding
ATwins A.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
Het restaurant was mij aangeraden door een vriendin, ik moet zeggen dat het een mooie keuze was. Lekker pittige eten in een rustige omgeving met vriendelijke sfeer, wat zou je nog meer willen. Zeker een aanrader!!
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
Het eten is in orde, redelijke kwaliteit, maar verwacht geen culinaire hoogtepunten hier. De porties zijn aan de matige kant en de prijzen relatief hoog (tja, hoofdstad...) en daardoor is de prijs kwaliteit verhouding niet meer dan redelijk. De bediening is alleraardigst.