Alfonso's

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning
Emna M.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Afgelopen maandag avond heb ik samen met 2 goede vriendinnen Alfonso's restaurant bezocht. Al bij aankomst werd ons vriendelijk een tafel aangewezen. Na nog geen 10 minuten verschenen onze gerechten op tafel. Heerlijke enchiladas, fajitas vers van de gril, nachos, noem maar op! Als afsluitertje hebben wij ons nog verwend met margaritas en toetjes van topkwaliteit. wij komen zeker nog een keer terug!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Omstreeks 19u hier gekomen om, voor een theaterbezoek, te eten. Het was er stil.
Bediening jong, vriendelijk en attent.
We bestelden een burrito met gestoofd rundvlees en een chimichanga met pittige kip. Beide gerechten met gepureerde bonen, rijst, guacamole en zure room. Beide gerechten waren heerlijk! Ook de portie precies voldoende.
De 'frozen Marguerita' was aanvankelijk helemaal niet 'frozen'; we kregen een nieuwe. Die was beter 'frozen', maar toch niet voor herhaling vatbaar. Voor het drankje (kleinste maat ruim 6 euro) waren prijs en kwaliteit niet in verhouding.
Maar het eten maakte dit zeker goed.
Jillian .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Het eten hier viel niet in de smaak. Ze hebben het zieligst bord nacho's ooit als voorgerecht opgediend. De vlees fajitas en enchilada's waren niet geweldig. Voor wat je krijgt en voor deze kwaliteit betaal je echt te veel. Mexicaans eten kan zo veel beter zijn.

Verder is het restaurant niet zo leuk aangekleed en niet bijgehouden. De wc's zijn oud en zien er niet uit. Wc's zijn moeilijk toegangelijk voor mensen die slecht ter been zijn. Bediening was oké.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Prima gegeten bij Alfonso's. We hadden een combi fajita (rund en kip). Goedkoop vind ik het nou niet bepaald, maar om dat de smaak goed was, kan ik er vrede mee hebben. Jammer was wel dat de gietijzeren schaal met het vlees en gebakken groenten snel afkoelde. De erbij geserveerde guacamole en hot sauce waren lekker, evenals de rijst en gepureerde Mexicaanse bonen. Ik vond wel dat de 6 ,relatief kleine, tortilla's wat te weinig was. Ook opmerkelijk is de prijs van het combigerecht. Van de 5 verschillende fajita's kost er één 41,00 euro voor twee personen, de andere zijn, soms behoorlijk veel, goedkoper. Toch kost een combi van 2 fajita's 40,50 euro. Als je dus een combi neemt, ben je meestal dúúrder uit dan 2 verschillende één-persoons. Goed opletten dus!
De erbij geserveerde witte (Argentijnse) huiswijn had niet veel smaak, een beetje waterig.
De bediening was snel, ook al was het restaurant redelijk bezet.
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
We kregen een tafeltje op de bovenste etage in een "vergeet"hoekje.
De bediening bestond uit scholieren. Prima , ik begrijp dat ze nog het 1 en ander moeten leren.

Ik had een mix combinatie. Taco/Burrito/Tortilla.

Het eten was super. Een dikke voldoende!

P.s. een klein schaaltje lauwe mexicaanse chips kregen we bij binnenkomst.
Nina M.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Ik heb hier van de week heerlijk gegeten met een vriendin van mij. We hadden allebei fajitas besteld, die kan ik iedereen aanraden. Ook de strawberry margaritas waren erg lekker. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Ik kom hier zeker nog een keer terug!
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Gisteravond hebben we met een groepje vrienden het begin van de lente gevierd in Amsterdam. Begin van de avond hebben we bij Alfonso's gegeten. Nu zijn onze ervaringen met Mexicaanse restaurants wat wisselend. Maar bij Alfonso's is het eten gewoon lekker. We hebben geen voorgerecht of dessert genomen, alleen een hoofdgerecht. Op tafel kwam voor 8 personen fajita's met kip, rundvlees en entrecote. Kip en rundvlees erg smakelijk, maar de entrecote viel tegen. Het vlees was wat aan de taaie kant en was in stukken gesneden. Als je een entrecote in 1 stuk op je bord krijgt, kan je het vetrandje wegsnijden. Dit vlees was inclusief het vet in stukken gesneden en daardoor minder smakelijk. De manager begreep ons en zonder discussie werd de entrecote vervangen door het prima rundvlees. Met zeer vriendelijke dames in de bediening, een aardige huiswijn (zowel wit als rood) en voor de liefhebbers de bekende Mexicaanse bieren uit de fles was dit een prima avond.
Melis L.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Ik eet hier eens in de zoveel tijd. Ik heb verschillende mensen meegenomen en iedereen was altijd blij verrast! Ik neem eigenlijk altijd hetzelfde: enchelada's. Het is altijd erg lekker en snel klaar. De porties zijn naar mijn mening perfect, ik ga nooit met honger naar huis.
RobbertS .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Na jaren weer eens bij Alfonso's in de Utrechtsestraat geweest, heerlijk gegeten, prima service.
We wilden eerst boven zitten met een groep maar werden proactief gebeld door de manager om een andere / beter plek te regelen. Kon niet kiezen dus de Combinacion genomen. Volgende keer ga ik voor de fajitas, opgediend als sizzler en heerlijke grill smaak.
Verbeterpunten: lichte rioollucht op de 1e, meer tacos bij de dip (of minder dip :-)).
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Dit was de derde keer dat ik ging eten bij Alfonso's. De taco's met gehakt waren erg lekker, de porties zijn groot waardoor een voorgerecht niet nodig was.
Mijn tafelgenoot had de enchiladas, ook erg lekker. Bediening is snel en erg vriendelijk, locatie van het restaurant is perfect. Kortom, wij gaan ook een vierde keer weer terug.
Anna L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2013
Onlangs hier gegeten. Ontvangst was hartelijk en nadat ons gezelschap compleet was werden we naar een tafel gebracht. Een mindere plek in het restaurant op zijn zachts uitgedrukt: we zaten naast een verhoging en zaten op ooghoogte met de schoenen van de buren. Niet heel fris! Bediening was heel druk in de weer maar in ieder geval niet met de gasten en de service. Echt heel belabberd! Eten was oké (nacho's en Mexicaanse caesar salade). Ik denk dat wij vooral pech hadden met de plek in het restaurant maar de bediening was echt een dooddoener! Niet nog een keer want er zijn echt veel betere Mexicaanse restaurants in de stad te vinden.
Hana H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Hier laatst gegeten met wat vrienden. De bediening was erg hartelijk en welkom naar ons toe waardoor je je gelijk welkom voelde. Het eten was ook lekker. Hoewel ik de taco's had besteld, en die waren niet zo bijzonder, waren de fajita's wel erg lekker (ik mocht mee eten van de rest) en 'sizzelt' het fijn. Het toppunt was wel het dessert. Ik had een chocoladetaart met vanilleijs genomen en die waren goddelijk! Heerlijke zachte chocoladetaart en devanilleijs was precies romig. Ik zou zeker terugkomen en dan vooral voor het toetje en de fajita's.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Mevrouw Schlemmer wilde eens in een Mexicaans restaurant eten om onze eigengemaakte taco’s, tortilla’s en rode bonen te vergelijken met die van een ‘echte’ Mexicaan.
Na een verkenning op Iens en Yelp bleek dat de gelegenheden die ik ooit als student had bezocht volkomen afgegleden waren, en viel de keuze op Alfonso’s.
Misschien is het wel een grote zaak, maar daar merkten we niet veel van omdat we door wat kruip-door-sluip-door-gangetjes (en afstapjes) in een intiem hoekje belandden.
Vooraf een (wat waterige) margarita en daarbij kwam een bakje met tortillachips en rode saus.
Mijn zoon en ik namen de fajitas de carne: reepjes (Argentijns) gegrild rundvlees met ui, paprika, jalapeno en wat maiskorrels, geserveerd met (op een bord) sla en bonen, schaaltjes kaas, guacamole, zure room en salsa roja, een bakje gekruide rijst en in een ronde plastic doos warme (tarwe) tortillas.
Heel smakelijk allemaal.
Dochter en mevrouw Schlemmer gingen voor de combinacion Alfonso’s: een taco, een enchilada en een kleine burrito, (naar hun keuze) gevuld met kip, groente en vis.
Alles ging schoon op.
Toe namen we chocoladeijs, chocoladetaart en chocolademousse, zoete kaneeltortillas met walnoot- en kaneelijs, en tweemaal torta de limone.
Niks mis mee.
De bediening was vlot, en kwam een keer vragen of alles in orde was (ja, het was in orde).
De verrassing kwam pas thuis toen we merkten dat we al onze kleren in de was konden doen omdat het toch wel erg naar de grill was gaan ruiken. En onze eigengemaakte taco’s, tortilla’s en rode bonen? Die blijven we maken. Misschien zoals bij Alfonso’s met wat komijn in de bonen, want dat was wel lekker.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013

Het adres voor overheerlijk Mexicaans eten. Een zeer uitgebreide kaart met als topper de fajitas cordero – heerlijke lam in pittige pepers, precies goed gebakken – krijgt een tien! Enchilada met gehakt en met rundvlees ook goed te verorberen. Vooraf de mix van voorgerechten – voor ieder wat wils – met onder meer lekker vettige chorizo’s. .
Hier ook verkrijgbaar lekkere cocktails, we genoten de tequila sunrise en de mojito.
Het is hier lekker druk, een combinatie van toeristen uit binnen- en buitenland en vaker terugkerende gasten die dit speciale adres eerder ontdekt hebben. Alerte en attente jonge dames in de bediening. Speciale vermelding voor het herentoilet op de 2e verdieping: met veel ramen. Als het buiten donker is, heb je de bijzondere ervaring dat je “te kijk staat”. Maar dat is hoegenaamd niet zo.
Amy N.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Gisterenavond zijn mijn gezin en ik hier wezen eten op aanbeveling van een vriendin.
Van haar hoorden we dat de bediening erg attent was, het eten erg vullend én goed voorbereid en dat de cocktails om te genieten waren.
Algauw konden we van haar mening ook onze mening maken.
Erg goede en rappe bediening (erg lieve dames die daadwerkelijk om onze voldoening bekommeren)! Het eten is erg lekker, voornamelijk de fajita's de Angosto en tortillagerechten!
Bij de fajita's krijg je een aantal tortilla's bij en verschillende sausjes, ook vast rijst (wat ik nooit eerder bij een ander Mexicaans restaurant heb gekregen).
De prijs kwaliteit is erg goed, zeker voor alle bijgerechten die je er bij krijgt.
Ook het pand vond ik er typisch Amsterdams uitzien, wat natuurlijk een extra goede sfeer geeft!
Zeker voor herhaling vatbaar en misschien wel ons maandelijks vast restaurantje!
laura58 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
vrijdag gingen we voor een feestje naar Alfonso's. we hadden heel lekker gegeten. eerst dronken we een heerlijke cocktail moijto en aardbei margarita, het was heerlijk. dan hadden we fajitas gegeten en daarna een heerlijke toetje van 3 combinatie van chocolade. de bediening was heel actief en aardig en bezorgde snel. wij hebben een heel prettige avondje gehad in Mexicaanse en ambiance. we komen zeker eens een keertje terug.
remco S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
We hebben hier eerder gegeten en waren altijd wel tevreden, gewoon redelijk Mexicaans eten in een aardige ambiance. Afgelopen woensdag daar weer 's wezen eten, het viel ons nu tegen. De hoofdgerechten waren o.k. (fajitas / enchiladas), maar best duur (zo'n 17 euro). De toetjes (flan / pannenkoekje met ijs) vielen erg tegen. De flan was wat flauw, de pannenkoek leek kant-en-klaar en de slagroom kwam uit een spuitbus! Dat kan echt niet. En dat voor zo'n 7 euro per toetje! De jongen die bediende was op het onbeschofte af, haalde de borden steeds te vroeg weg. Niet voor herhaling vatbaar, toch teveel een 'tourist trap'.
HeleenP .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Gisteren namen we weer eens gasten mee naar Alfonso's. We hadden gereserveerd en werden in een rustig hoekje geplaatst. Wat is het toch een ongecompliceerd, sfeervol tentje! Als niet zo grote eters namen we alle vier alleen een hoofdgerecht en die bleken onze maag uitstekend te vullen. Het werd een prima avondje bijpraten onder het genot van een tortilla gigante en drie verschillende fajitas, met lamsvlees, rundvlees en schaaldieren. Met alle toebehoren een gevarieerd geheel op tafel, smakelijk en mals, met soepele huiswijnen. De bediening was vriendelijk en attent, niet al te snel, maar dat deerde ons niet.
Jeroen199 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Het eten was uitstekend en de bediening was aardig en goed. Hele avond kunnen natafelen. Prima avond gehad en Alfonso’s is zeker een restauarant waar ik nog eens heen zou gaan.
MaryMar .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
We hebben op vrijdagavond met zijn tienen bij Alfonso's gegeten. Het is een 'feel good' restaurant. Vriendelijke, gastvrije bediening en het eten was heerlijk!