Alfa

Markt 17 3142 GE Maassluis Nederland Kaart

Over restaurant Alfa

Romantische setting

Bij Alfa vind je de authentieke Grieks cuisine waarin kruiden, olijfolie, specerijen en wijn een belangrijke rol spelen. En als het niet vers is, staat het niet op de kaart- denk aan keftedakia, feta psiti en natuurlijk souflaki. Drink daarbij een glas ouzo, mythosbiertje of Griekse wijn. Het is romantisch ingericht met zachtgeel licht, veel steen en een enorm terras voor de deur.

Meer informatie over restaurant Alfa

Dinsdag t/m Zondag vanaf 12:00
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 04:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Gezellig en smaakvol restaurant , heerlijk gegeten, service is prima!
Dre M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Zojuist hier gegeten met z'n 2-jen. Wel druk, maar voldoende personeel. 3 dames die regelmatig een blik werpen over de eetruimte, maar toch geen van de 3 ziet ons zwaaien, zo ook niet onze buren (waar kijken ze dan naar?). Mijn vriend had een voorgerecht, welke later nóg een keer bij het hoofdgerecht (vegetarische schotel met 3 verschillende gerechtjes) op zijn bord lag. Zou toch netjes zijn om dit te zeggen bij de bestelling óf dit onderdeel te vervangen bij het hoofdgerecht door iets anders. Geen dessert meer genomen, alles te machtig. Verse muntthee besteld en hier honing bij gevraagd. De dame liet zich niet meer zien, vergeten zeker. Weer zwaaien naar collega en ja ze ging 1 zakje halen. Jammer, deze keer was de bediening teleurstellend. Tip: iets meer lachen naar de klant.
Kokkie71 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Geen gemiddelde Griek. Naast de geijkte gerechten met Gyros, Souvlaki etc. (die overigens ook gewoon lekker zijn) zijn de specialiteiten heerlijk en van prima kwaliteit. Geen standaard 'witte zuilen, witte beelden en blauwe lijntjes' interieur. De prijzen zijn dan ook iets hoger dan bij de gemiddelde Griek, maar dat mag ook we!l
Iris T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
De bediening maakte een 'rommelige' indruk,we waren met twee personen maar van één persoon werd de bestelling van het drinken opgenomen,de ander werd genegeerd,waarsch niet bewust maar kwam niet gastvrij over.
Vervolgens kwam er weer iemand de bestelling opnemen,en hebben ook bij diegene het eten besteld,tijd later kwam de ander weer de bestelling opnemen.
We kregen een ouzo van het huis en de drankjes.
Het eten was veel en smaakte goed,miste bij sommige gerechten wat smaak.
J.w S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
heerlijk gegeten. we komen hier wel vaker, maar iedere keer is het weer fijn om te merken dat ondanks de drukte er toch aandacht voor de gasten is.
Basia .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Altijd heerlijk eten hier! Heb altijd het gevoel of ik op vakantie ben als ik hier eet! Ben hier nu paar keer geweest en elke keer is het heerlijk eten! Personeel is vriendelijk en netjes. Prijs-kwaliteit is goed in verhouding.
Zeker een aanrader!
Agnano .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Kom hier eigenlijk al vanaf dat Alfa open ging. Lekker ouzo, mythosbiertje of Griekse wijn. De Griekse specialiteiten zijn echt top. Of je nou allemaal kleine gerechten kiest of hoofdgerecht het kan allemaal zonder probleem. Vriendelijke bediening en de enige Griek waar ik graag eet in de regio. Top Alfa we gaan nog jaren genieten van jullie keuken
Barry K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Ga hier al een geruimde tijd en dat is nu voor het laatst. Eten besteld gepelde gamba's wat krijg ik ongepelde. Ik melde het en werd gewoon gezegd " dat zijn gepelde" ook vlees werd steeds minder ook van kwaliteit. Dingen op de rekening die we niet besteld hadden.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Een gezellig, goed Grieks restaurant. Vaak als we hier komen is het ook leuk druk.
We hebben ons laten verrassen met allerlei kleine gerechtjes. Het eten was super lekker. Ook bestelde we een wijn buiten de kaart om en kregen een mooie rode wijn. Service is goed. Niks te klagen.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Heerlijk gegeten. Leuke en vriendelijke bediening.
Gezellig echt Grieks ingericht. Prijs kwaliteit klopt
Gaan zeker nog een keer terug

Kamak .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Afgelopen zaterdag bij Alfa gegeten, niet voor de eerste keer. Alfa is een absolute aanwinst voor Maassluis, het eten is voortreffelijk, de service is uitstekend en het decor is schitterend. Een warm restaurant en niet zoals de traditionele Griek met al het blauw en wit. Je kunt hier voor ieder persoon eten, of je nu vegetarisch bent, een lekkere visschotel wilt of een mix grill. Natuurlijk ook echte Griekse gerechten zoals de stifado, geweldig.
Wij komen hier regelmatig en zullen dat ook zeker blijven doen!
DeJong12 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Voor lekker Grieks eten van goede kwaliteit zit je bij Alfa aan het goede adres. De bediening en het eten is goed en het restaurant ziet er erg netjes uit. Inmiddels meerdere gerechten geprobeerd hier en tot nu toe zijn ze allemaal uitstekend bevallen. Kortom, Alfa is absoluut een aanrader om een keer gezellig te gaan eten!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Een leuk Grieks restaurant. Zat erg vol op vrijdag avond! Zelf vind ik het leuk om alleen voorgerechtjes te bestellen bij de Griek. Niet alles was top kwaliteit maar de feta fournou, spinakopita en het brood met tzaziki was eg lekker. Leuke bedieding. Lekkere wijn! Omdat we wat langer bleven zitten mochten we verhuizen naar een ander (comfortabeler) tafeltje en kregen we nog een drankje van het huis. Ik nam een cappuccino en deze was erg lekker!
SelvanderBerg .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Gisteravond heerlijk gegeten bij Grieks restaurant Alfa. Alfa heeft een moderne inrichting, anders dan andere Griekse restanten. Wij zijn goed geholpen door vriendelijk personeel. De mida en tiganaki gyros hebben ons zeer gesmaakt. Echt aanraders! Wij komen nog een keer terug!
Louis D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Vorige week vrijdag voor het eerst in lange tijd weer hier gegeten. Voorgerechten mosselen en de pittige feta waren best goed maar de schotel van de chef ontsteeg niet het nivo van de gemiddelde Griek. Verbazingwekkend was vooral de snelheid waarmee je de deur weer uitgaat. Om half 7 gereserveerd, 5 min later bestelling opgegeven.
Weer 5 minuten later stond voorgerecht op tafel. Direct na het weghalen van de schaaltjes kwam het hoofdgerecht. Even over half 8 waren we klaar. Om toch op ons gemak koffie te drinken zijn we dat maar ergens anders gaan doen. Waarschijnlijk worden de tafels bij Alfa in de weekenden 3x per avond verkocht.
Niet echt gastvrij.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Zoals gewoonlijk was het weer heerlijk
Echt mijn favoriete restaurant
Echte topers zijn de midia en olympisch vuur. Voor herhaling vatbaar
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Gisteren voor het eerst bij deze Griek gegeten en het is niet tegengevallen, leuke vlotte en strakke inrichting, nette en attente bediening, goede gerechten, niet overdadig, maar precies goed, lekker vooraf allerlei gerechtjes , hoofdgerecht stoofvlees en inktvisringen, lekker Griekse wijnen. kortom zeker voor herhaling vatbaar.
Sevasti N.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
ik ben 9 mei 2014 komen eten voor het eerst bij grieks restaurant Alfa het eten was heerlijk ik had een schotel besteld met verschillende soorten vlees en kreeg er ook patat, tzatziki, en salade bij en door alles zat ik echt vol en op het laatst heb ik ijs besteld en een kopje koffie alles was heerlijk en door de griekse avond had ik het erg naar zijn zin heb leuk meegedanst . Ik heb een leuke avond gehad bij grieks restaurant alfa in maassluis ik kom zeker nog een keer terug . groetjes van Sevasti .
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Griekse restaurants zijn in veel gevallen inwisselbaar. Dit geldt niet voor Alfa. Het verschil zit niet in de keuze van gerechten maar wel in de entourage , de bediening en de kwaliteit van het eten. Doordeweeks is er voldoende plek om rustig te eten. De dame die onze bediende was zeer correct en attent. De schotels zijn smaakvol en niet overladen. Ook de keurige en smaakvol ingerichte ruimte draagt zeker bij aan de goede sfeer. Geen kitscherige muurschilderingen of plastic druiven ,maar mooi strakke inrichting met sfeervolle elementen. En dit alles voor een prettige prijs. Dit restaurant is een voorbeeld voor andere restaurants in Maassluis. Leuk dat voor deze zomer hun terras ook mooi is opgeknapt.
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Gisteren gegeten. Een dag vantevoren al gereserveerd, maar we kregen het slechtste tafeltje van het restaurant. Carpaccio was wel oke maar de visschotel die volgde was een afknapper. Alles was gefrituurd, zelfs de gamba's. Niks was op smaak gebracht, behalve de salade waar geen olijf in te ontdekken was. Alhoewel de klacht over het eten goed werd opgelost vind ik dit restaurant niet voor herhaling vatbaar.