Alexy's

Woensdag t/m Zondag vanaf 14:00

• Amex , Mastercard , Pin
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Wij komen hier regelmatig met familie eten! Behoort zeker dat 1 van de beste grieken waar ik geweest ben. Vriendelijk en oplettend personeel. Ik kan bijna niet kiezen van de kaart zoveel lekkere dingen staan erop.
William V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Heerlijk klein gezellig restaurant.
Het voorgerecht was tonijn salade,niet te veel want vis is toch best machtig.
Gyros als hoofd gerecht met lekkere frietjes en natuurlijk tzatziki.
Vriendelijke bediening en ambiance. Echt een aanrader!!!!!
Ties_S .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
met ons tweetjes een keer Grieks gegeten... bij Alexy's Leerdam...
de ontvangst is vriendelijk... we kunnen kiezen waar we willen zitten.... op een rustige plaats achter in het restaurant....de inrichting is zeker niet somber... maar de hoeveelheid licht in die hoek zo minimaal dat lezen van de kaart niet vanzelf gaat.... wat wel opviel... rommel hoek... kast met een paar dozen erop en een printer/scanner... als je die over hebt zet dat niet daar neer..slordig.... het eten een 6je.... de bereidwillige en vriendelijke eigenaar maakte genoeg goed om in de toekomst een keer terug te komen... hoop dat hij dan de kritiek punten aangepakt heeft want veel dingen zijn zeker voor verbetering vatbaar... de kok die een paar keer in de zaak kwam kijken...hoeveel klanten dus nog hoeveel werk??? ... de beste man straalde nu niet bepaalt ambitie en bevlogenheid uit.... de potentie is er, dankzij een goede eigenaar... maar hou de menukaart eens tegen het licht van deze tijd en zet in de keuken de puntjes op de i.... tot ziens Alexy's.....
Sereh S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij alexys. Smaakt echt grieks. De eigenaar is heel aardig maakte met ons een praatje over griekenland en het eten, liet ons ook dingen proeven die we niet kenden.
Het restaurant zelf is prima, standaard inrichting vandaar de 7, wel heerlijk dat de temperatuur goed was!
Inter133 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Bij deze Griek krijg eerlijke en goed klaargemaakte gerechten. De kwaliteit van het vlees en de andere ingrediënten zijn prima. Hier staat een goede kok achter de kachel. De bediening bedoelt het goed maar is oppervlakkig en heeft weinig of geen kennis van zaken. Wijnadvies gevraagd bij lamsvlees levert een aanwijzing op als "dit is echt goede Griekse wijn." Herrie van een luchtruchtig gezelschap aan een andere tafel wordt vergoeilijkt zo van, die komen hier vaker. Ons antwoord op de vraag "is alles naar wens" wordt niet gehoord. Er wordt niet gerekend op een antwoord. Bedienen in de horeca is een vak!
Ver een simpele maar goede uitstraling, garderobe kan wat ruimer, wat ook geldt voor de ruimte tussen de tafels. Kortom, voldoende keuken maar verder wat oppervlakkig en onvoldoende vakmanschap bij de zwarte brigade.
Geachte heer of dame Inter133,

Allereerst wil ik u danken voor uw bezoek aan ons adres. U mag van mening zijn dat de bediende niet op de hoogte was/is van alle druifsoorten en wijnen die wij op dit adres verkopen. Dat uw antwoord niet is gehoord op de vraag " is alles naar wens " spijt ons enorm, want ontevredenheid willen wij ter plekke oplossen. Over het vakmanschap in de horeca wil ik als eigenaar u best een aantal belangrijke zaken bijbrengen, waar het ECHT om gaat in de horeca. Wij staan open voor kritiek, maar in deze kan ik uw mening niet delen.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Tussen de vorige recensie en nu inmiddels een aantal keer hier te "gast" geweest in de lekkerste huiskamer van Leerdam. Je voelt je hier op je gemak, ook al is het druk, men houdt je in de gaten maar niet op een bekeken manier. Super-aardige eigenaar is attent en zorgzaam en dito bedienend personeel.
Gerechten van de kaart zijn heerlijk, met soms naast de kaart nog extra gerechten als specialiteit.
Voor Grieks eten gaan wij nergens anders meer naartoe, inmiddels zo verwend en gewend dat we bijna een stamtafel hebben.
Johan01 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Afgelopen vrijdag met 7 personen op de fiets naar Alexy's voor een gezellig avondje Griekse sfeer. Heerlijk gegeten; van voorgerechtjes tot vleesgerechten. Extra punten voor de sympathieke, gastvrije eigenaar en de bediening! Een plek om naar terug te gaan.
DebbyvD .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Gisteren bij Alexy's gegeten met in totaal 9 mensen (en een hond). Ik neem niet snel de moeite om een recensie te schrijven maar de bediening in dit restaurant valt op; zeer vriendelijk en gastvrij, behulpzaam en flexibel als het om gerechten gaat. Je merkt ook dat ze echt houden van hun vak en van de Griekse keuken en vertellen daar graag ook over en willen graag vragen beantwoorden. Ik voelde me deze avond niet zo lekker en had maar weinig van mijn bord gegeten. De ober was bezorgd en kwam mij op eigen initiatief een kop thee brengen met speciale Griekse tijmhoning er in. Daar zou ik wel van opknappen. :-) Ontzettend attent! Het eten was ook heerlijk en met liefde bereid, dat beaamde iedereen aan tafel. Kortom, een aanrader!
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Weer ouderwets lekker en gezellig gegeten bij Alexy's. Vriendelijke bediening en lekker eten.
Restaurant is zeer populair gezien het aantal gasten waardoor je vrij weinig privacy hebt en dicht op je "buren"zit.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Dit restaurant stond al langer op het lijstje te bezoeken, en daar kregen we absoluut geen spijt van. Vanaf het station loop je zo richting het centrum en loop je al langs het restaurant.
Keurig ontvangen en voorgegaan naar onze gereserveerde tafel (altijd druk, en begrijpelijk).
Kaart ontvangen, veel bekende gerechten uit de overheerlijke Griekse keuken. Maar ook gerechten die we niet konden of eerder hebben geprobeerd. De Souzoukakia en de Wrakomeni Feta waren overheerlijk. Alsof er een engel over je tong loopt.. De mega mix grill is een hele flinke schotel, maar ging daadwerkelijk op omdat het zo heerlijk was, net als de varkenshaas met paprikasaus. Vaak is de gyros niet voldoende gekruid, snel droog of koud Maar het water loopt mij tijdens het schrijven van deze recensie alweer in de mond.
De extra Gigantes/reuzebonen, vol van smaak en heerlijk zacht. De rijst ook super van smaak. En het dessert citroenijs werd ook met veel plezier verorberd. Kortom, weer een juweeltje in de Griekse keuken on ons lijstje erbij.
Ajmeijer .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Tweemaal binnen veertien dagen daar gegeten. Hoewel een eenvoudig interieur is het eten met liefde bereid en de bediening vriendelijk behulpzaam en bereid om Griekenland zowel als land, cultuur en niet te vergeten de muziek te promoten.we hebben genoten en als je dan voor 4 personen 138 euro moet afrekenen voor een drie gangen diner incl. drankjes en koffie na dan ga je beslist nog eens
GertjanvanM .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Leuk restaurant in de stad. Ruime porties dus bedenk wat je besteld. Bij voorgerecht kun je het hoofd gerecht niet meer op, laat staan dat er een toetje bij kan.
Keuze uit vlees of vis is voldoende.
Altijd vriendelijke eigenaar en bediening.
Frisse huiswijn en erg lekkere koffie als afsluiter.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Tovallig bij Alxy's "geland",. Oorspronkelijk geplande restaurant was compleet volgeboekt. Om kort te zijn.. Koerswijziging is zeer positief uitgepakt.Alexy's is een relatief eenvoudig onderkomen. Tafels wel wat dicht op elkaar ! Gastvrijheid is echter heel aangenaam. Je zit nog niet of de Ouzo staat al op tafel. Vlotjes de kaart en het uitserveren van het menu Voor mijn eega de tonijn in zalm verpakt . Voor mijzelf in goede en lekkere olie gebakken mosselen met wat uitjes. Beide gerechten gewoon lekker en aangenaam . Een zeer ruime hoeveelheid lekker brood en op tafel!!
Wij schrokken echter van de kwantiteit van de hoofdgerechten. Voor mijn eega een zeer ruime portie mixed grill mooie selectie en goed bereid . Voor mij zelf de lamsrackets. Kommentaar.. in 1 woord subliem en met een lekker vet randje . Kwantitatief wel een portie van niet minder als 5 stuks . Doodzonde om te laten staan!! Voeg hierbij een uitstekende salade, smaakvolle rijstvariant en goede frieten en als klant kan je alleen maar tevreden zijn . Voor een nagerecht absoluut geen plaats meer. Met bediening gesproken over forse hoeveelheid voor 65 plussers. Hij adviseerde in toekomst 1 schotel voor 2 personen te bestellen. Is voor Alexy's geen probleem!! Dom maar vergeten de wijnkaart in te zien. Zeker een reden om nog eens terug te gaan want deverhouding prijs/kwaliteit is dikin orde
GeertHVD .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2013
Leuk tentje! Vriendelijke eigenaar, ruime porties. De gebakken mosselen waren goed te eten, alleen iets te veel voor een voorgerecht. Maar anderen kunnen dit weer als positief zien. Mijn tafelgenoot had een pittige gyrosschotel, neem van me aan, pittig is ook echt pittig. Wederom forse schotel.. Tafelgenoot had als hoofdgerecht een dorade, ondergetekende lamskoteletten. In een woord: uitmuntend. Zelden zulke lekkere lamskoteletten op. Kostenplaatje ter indicatie: tapenade met brood, 2 forse voorgerechten, 2,5 hoofdgerecht, karaf water, 4 glazen witte wijn, ijs en een cappuccino: €73,75. Niet bijzonder maar gewoon eenvoudig en heel goed uitgevoerd. Gewoon lekker genoeg eten. Heel tevreden, we komen hier zeker nog eens terug.
Marja W.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Wij eten hier vrij regelmatig.Het is er altijd gezellig,het eten is hier gewoon super. De bediening is gewoon vriendelijk,gezellig. Een zekere aanrader zijn de gebakken mosselen,Tsartikki en de lamskoteletten. Echt toppie ga zo door Alexy's.