Alexandros

Hessenweg 176 3731 De Bilt Nederland Kaart

Over restaurant Alexandros

Genieten in Griekse sferen

Bij Alexandros geniet je van de kruidige, smaakvolle Griekse keuken en van grote gastvrijheid. De bediening is daarnaast uiterst attent en snel. Een aanwinst voor De Bilt.

Meer informatie over restaurant Alexandros

7,2
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Met grote regelmaat gaan we hier even eten. De gerechten (bv de Alexandros schotel) zijn heerlijk maar de opmaak zou mooier kunnen. Dit was vroeger wel het geval. We nemen bijna altijd alleen een hoofdgerecht met hun bonnen van 2 hoofdgerechen voor de prijs van 1 (of 4=2).
Proefmeisjes .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
De Proefmeisjes hebben weer heerlijk gegeten mét een Crouponbon, dus alleen de wijn was nog voor onze rekening! Super!
Aanbevolen zijn de garnalen, vooral voorgerecht, écht superlekker!!
De ossenhaaspuntjes en de lamskoteletjes waren prima en smakelijk klaargemaakt!
De verrassing was nog het dessert: speciaal voor ons van alles wat op een lange schaal gerangschikt! Smullen dus!!
De bediening (leuke ober!) was heel goed en de muziek maakte de sfeer helemaal! Sirtakiiiiiiii......
Volgende keer gaan we weer dansen!
Mgm B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Als je bij een Grieks restaurant uit eten gaat, kun je grote schotels met vlees verwachten, met weinig culinaire verfijning. Dit klopt ook bij Alexandros. Waarin dit restaurant zich onderscheidt van andere Griekse restaurant, is echter dat ze hier het primair proces / de organisatie totaal niet op orde hebben. Enkele voorbeelden die ons zijn overkomen:
Ze schenken ouzo als welkomstdrankje. Ze houden echter niet bij, wie wel en wie niet heeft gehad. Je kunt dus 2x krijgen, of helemaal niet.
Ze serveren een totaal ander gerecht dan je besteld hebt
Van min of meer tegelijk serveren, hebben ze nog niet gehoord. Persoon 1 had zn hoofdgerecht al op, toen persoon 2 geserveerd. En persoon 2 weer, toen persoon 3 zn gang kreeg.
Dit gebeurde ook bij het toetje. De laatste persoon had na een kwartier nadat de 1nalaaste zn toetje op had, nog niets gehad. We hebben toen maar afgerekend. Het ontbrekende toetje stond wel op de rekening.
Neem geen onbeperkt mezedes/tapas. Je moet zelf vragen wanneer er weer iets nieuws komt. Als je pech hebt, krijg je nog een keer hetzelfde.
Als je wijn bestelt, vraagt de vriendelijke ober (dat wel) of je een glas of een karaf wilt. Als je kiest voor een karaf, wees dan niet verbaasd als je gewoon een bierflesje krijgt.
Kortom, het lijkt wel een Griekse kroeg waarin iedereen maar wat doet. Het eten was echter wel op peil, en de bediening is vriendelijk: 'Hoppa !'
TypicalDutch .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Er was één ober heel ongeïnteresseerd en arrogant. Andere personeelsleden hebben dit wel weer opgevangen maar het vragen om iets en het wachten waren hierdoor heel onplezierig.
Het eten overigens was heerlijk, al hebben ze een flauw aftreksel van de Samos wijn.
De ambiance is wat kil en in de winter ook zeer koud omdat er geen deursluis is en mensen in en uit lopen. Wat wel weer heel leuk is, is dat ze de Albert Heijn diner actie hebben uitgebreid, we mogen op dezelfde kaart nog een keer komen. Ze krijgen dus nog een kans om deze ervaring bij te stellen...
Zandschulp .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij zijn vrijdagavond met de AH kaarten wezen eten met 4 personen. Mooie en netto locatie en dat was duidelijk te zien want het restaurant was vol . Wij hebben een combinatie van diverse voorgerechten gehad en eveneens het Hoofdgerecht was een combinatie. Geweldig nagerecht.
Een heerlijke witte huiswijn. Het is een aanrader en parkeren is in de omgeving geen probleem.
Met vriendelijke groeten. Fam. v.d. Zandschulp.
Anita.sijbesma .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten prima bediening/service wel erg vol veel tafels op elkaar.
De gasten kunnen elkaars gesprekken volgen!
GroteCasenKleineCas .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
29 januari 2016 hebben we vrij laat (na achten) gegeten bij Alexandros. Het zat er vrijwel vol. We kregen een tafeltje vlak bij de deur en dat was deels prettig (elke keer dat de deur open ging kwam er daarmee frisse lucht binnen), maar deel ook zeer onprettig omdat die buitenlucht gewoon heel koud was en het restaurant zelf vrij warm. Mensen die met de deur op een kiertje buiten gingen bellen of roken zijn daardoor echt vervelend. Een dranger op de deur zou deels uitkomst bieden. Voordat we aan de maaltijd begonnen kregen we een miniglaasje drank. Leuke geste, maar als je beiden niet drinkt een beetje zonde van de drank. Door het drukke geroezemoes konden we elkaar soms moeilijk verstaan. Het eten kwam, ondanks de drukte, netjes vlot. De spiesjes met grote garnalen, honing en appel waren een originele en lekkere mix van zoet en zuur, de gebakken feta was door de gepaneerde korst wat droger dan verwacht, maar wel lekker. Het hoofdgerecht een specialiteit voor minimaal 2 personen van Alexandros had een creatieve mix van het oorspronkelijk bedoelde gerecht en het gerecht dat op de kaart er precies onder stond. Hierdoor hadden wij opeens wel frietjes en gyros, maar geen bonen. Het eten was smakelijk en het vlees van de gril had ieder een duidelijke eigen smaak. Het was vrij veel eten en zeker met een voorgerecht was het op de grens van te veel, zeker omdat we nog een toetje wilden eten. Het toetje van keus (merengue met citroen) was niet meer beschikbaar, de baklava en dame blanche die we in plaats daarvan hebben genomen waren gewoon verzorgd en smakelijk. Ik had het lekkerder gevonden als de baklava warm was, maar dat is persoonlijk. Nog een laatste woord over de bediening. Die was vlot en attent, we hebben nooit lang op bediening hoeven wachten. Wel maakte het personeel een wat amateuristische indruk. Rode wijn werd eerst foutief witte wijn, ze kwamen de bestelling opnemen, maar waren hun opschrijfblaadje vergeten, en vragen over het eten konden ze niet meteen beantwoorden. Daartegenover stond wel veel enthousiasme. Wat men niet wist ging men direct vragen waardoor het antwoord alsnog vlot kwam, de wijn werd meteen gewisseld en er is, ondanks een gebrek aan opschrijfboekje, geen enkele fout gemaakt in de rekening. Wij zouden er best nog wel eens willen eten, maar in de winter niet meer in de directe omgeving van de deur.
Ptbats .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De bediening was goed. Het eten wel goed maar relatief minder vlees.
In andere Griekse restaurants is hetzelfde gerecht dubbel.
Prijsvergelijkingen is dit veel geld voor een hoofdgerecht.
Ik zal niet zo snel naar dit restaurant gaan.
Petraborgeld .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
het voorgerecht had ik knoflookbrood met kaas die was erg lekker en genoeg als voorgerecht daarna had ik gyros speciaal die was ook erg lekker veel vlees meer als genoeghet toetje was ook goed. de bediening was gezellig ook al was het helemaal vol wij hoefde ook niet lang te wachten. Dus echt een aanrader
Pirin .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Hebben prima gegeten. De indeling is wat krap bemeten en dus als het restaurant vol zit is het vrij rumoerig om je heen.
Prijs/kwaliteit verhouding ligt gunstig.
Gaan zeker nog een keer terug!
Freelanceannie .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Voorgerecht was lekkere tomatensoep en uitmuntende mosselen in knoflooksaus. We hadden de Hermesschotel, vlees was overheerlijk gekruid en gegrild. Salade voortreffelijk, Vlaamse frieten goed gefrituurd , persoonlijk hou ik niet zo van de yoghurtsaus, dus dat weet ik niet. Als dessert ijs met slagroom, mooi opgemaakt allemaal. Verse ingrediënten, gezellige sfeer, als klap op de vuurpijl mogen we nog een keer terugkomen, tweede persoon gratis!! Super toch...
J.boeschoten .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Gastheer/vrouw zijn erg spontaan/gezellig. Hier eten is zeker niet saai! het eten op zich is goed. We komen terug als ze echte slagroom hebben ;)(deze kok houd je niet in de maling)
Jongdej .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Uitstekende keuken en mooie uitgebreide kaart. Heerlijk gegeten. Uitstekende bediening en sfeer. Komen hier in elk geval nog vaker.
Marja.jan .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
We kwamen hier via de AH-actie. Niks afgeslankte kaart. We mochten gewoon zelf een 3-gangendiner samenstellen van de volledige kaart en bij het betalen werd de korting verrekend.
De garnalencocktail en tonijnsalade smaakten prima en we kozen allebei voor de grillschotel Hermes. Het vlees was ruim voldoende en heerlijk mals. Na de Dame Blanche als dessert gingen we vol en voldaan naar huis. Zeker voor herhaling vatbaar.
En hierbij nog onze complimenten voor eigenaar Thomas. Hij was bijzonder vriendelijk en attent!
Sarella19 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Eten was wel oké. Service was slecht eerst 20 min zitten wachten tot we eindelijk wat te drinken konden bestellen en toen was het nog niet eens zo druk. Ze maakte wel excuses dat het allemaal zo lang duurde enzo envdat ze deze drukte niet hadden verwacht maar dat vind ik een slecht excuus. En er werd slecht naar je geluisterd waren meer druk met 2 grote groepen dan met de overige gasten. Voorlopig komen we hier niet meer terug.
Onno43 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Erg druk, lang wachten, ober gooide servies op de grond om de sfeer te verhogen. Voorgerecht goed, hoofdgerecht zeer matig. Veel herrie. Geen aanrader.
Annamarie601 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
we zijn er op 26 januari met zes dames wezen eten. de bediening was vriendelijk en goed. het eten was voortreffelijk. er is een ruime keuze in voor, hoofd en nagerecht.
bedankt voor alles.
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Het eten was lekker, maar erg veel.
We kregen een drankje aangeboden van het huis voor het wachten, stond het toch op de rekening.
Ik vond de bediening soms te opdringerig aardig en ongepast aanrakerig.
Ondanks dat het eten lekker was, zal ik er niet nog een keer gaan eten.
Jojomajoto .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Wij boekten voor de AH-restaurantactie na 19 uur en stonden ong 25min later in het restaurant :) waar we vriendelijk werden ontvangen.
De bediening ,door de eigenaar en een vriendelijke dame , was hartelijk en het eten was heerlijk!! Wij hadden vooraf feta uit de oven die heerlijk pittig gekruid was, tonijnsalade die prima smaakte. Als hoofdgerecht de Alexandrosschotel: het vlees was lekker en mals , er zat zowel friet als wat rijst bij , wat tzatiki en gemengde groenten, met een heerlijke verse salade.We hadden een broodje vooraf besteld, wat overigens ook heerlijk was, en ik kreeg mijn bordje niet leeg. Met de AH actie kon je kiezen van de normale kaart. Na afloop nog even gezellig staan praten met de eigenaar. Wij hopen zeker terug te komen.
Johan en Joke.
Petra-en-peter .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij Alexandros de Griek in De Bilt.
Als voorgerecht de Keftadakia als hoofdgerecht Mixed Grill Alexandros en als toetje het Oreo taartje.
Moet toegeven alles was uitstekend op smaak.
Mijn vrouw had vooraf de champignons met fettakaas ook de Mixed Grill Alexandros en als toetje de Nutella met mousse en chocolade ook dit was uitstekend bereid en smaakte voortreffelijk.
De dames die hier werken zijn uiterst vriendelijk en geven je echt persoonlijke aandacht helemaal top.
Sommige heren die hier werken kunnen hier nog wat van leren, soms een beetje vergeetachtig en die persoonlijke touch moeten ze iedereen geven niet de 1 wel en de ander niet.
Ik kom natuurlijk voor het eten en dat vonden we uitstekend.