Alexandros

Hessenweg 176 3731 De Bilt Nederland Kaart

Over het restaurant Alexandros

Genieten in Griekse sferen

Bij Alexandros geniet je van de kruidige, smaakvolle Griekse keuken en van grote gastvrijheid. De bediening is daarnaast uiterst attent en snel. Een aanwinst voor De Bilt.

Meer informatie over restaurant Alexandros

Linda K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met drie generaties. De aanbieding van het drie gangenmenu waarbij de tweede persoon gratis ook een drie gangenmenu krijgt, loopt nog steeds. Dat betekende voor vier personen een drie gangenmenu voor nog geen € 100,00. Alle gerechten kwamen op tijd, waren goed bereid en meer dan voldoende. De gastheer kwam regelmatig vragen of hij nog iets kon betekenen. Ondanks dat het best druk was in het restaurant, liep alles op rolletjes en hebben wij een zeer aangename avond gehad met lekker eten.
Harm K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Hier met mijn vrouw een half jaar geleden gegeten met een groupon. Perfect vandaar teruggekomen. Nu wat een afknapper na dik een half uur komt er iemand zeggen dat de bestelde garides op zijn? Vrouw besteld dan maar Kalamarakia en ik had de Salata Alexandros. Na weer tijd wachten ik was naar toilet toen ik terugkwam zag ik dat op het bord van mijn vrouw een klomp gefrituurde vis lag zij had gevraagd waarom het geen ringen zijn en kreeg als idioot antwoord dat het de ene keer wel en de andere keer niet gesneden werd! Nou 5 minuten daarvoor werden er aan de tafel naast ons mooi uitziende ringen geserveerd.Toen had ik hem al gehad maar het was zo chaotisch dat ik al gauw doorhad dat het een rampenavond zou worden. Mijn salade was een bord met wat sla veel dressing en veel melige tomaten met stukjes vlees wat taai was. Bij afruimen lag mijn bord nog vol en heb verteld dat het slecht was. Toen de Filetto Bondino waar wij eigenlijk voor terugkwamen wij hadden deze medium besteld houden alle 2 niet van heel rood vlees en ja hoor rare geserveerd terug laten brengen naar keuken. Kwam er iets beter uit maar nog niet de helft van de kwaliteit half jaar geleden. Desserts waren wel lekker maar ja wat kan er mis aan een dame blanche. Kortom weet als niemand anders dat een Groupon niet echt winstgevend is voor een restaurant maar begin er dan niet aan! En eigenlijk kan het daar ook nog niet eens aanliggen want er is een actie 2e menu gratis die nog goedkoper is als de groupon. Sorry voor ons geen Alexandros meer. Heb wel het idee dat het voor vaste klanten een stuk beter is maar dat zou niet zoveel uit moeten maken. Trouwens hou ook de website is bij gast op toilet zei dat ze kwamen voor livemuziek eerste zaterdag van de maand?
yesss .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Met ze 4en wezen eten in dit grieks restaurant,lekkere gehaktballetjes en kalamaris .,mixgrill alexandros en de hermes schotel ruime porties en lekker,gastheer jannis zeer begaan met ze gasten ondanks de drukte.het lekkere eten en de goede service maakt dat dit restaurant goed vol zit,tot de volgende x
Jasper L.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Gisteravond moest ik samen met een vriend reizen van Amsterdam naar de overbetuwe. Onderweg zocht ik een goed (en niet al te duur) restaurant waar we even konden eten. Dit deed ik via groupon. Via de website van groupon kwam ik bij dit restaurant uit. Op de website van Alexandros vonden we nog een betere actie dan dat op groupon stond. We belden om 17:15 en om 17:45 konden we aanschuiven. We gaven aan dat we beperkte tijd hadden tot 19:00 uur, en de gastheer heeft hier perfect rekening mee gehouden. Alle drie gangen werden binnen deze tijd geserveerd, en het was echt heerlijk! We zijn beiden grote eters, maar er was meer dan genoeg, en de kwaliteit was dus perfect. Voor 45 euro hebben we drie gangen gegeten, en beiden twee drankjes gedronken. Als ik in de buurt ben, en ik zoek een restaurant, dan ga ik hier zeker weer eten, en dan neem ik de tijd! Yannis de Griek was een zeer fijne gastheer. Ondanks dat het zeer druk was, was hij goedgestemd. Voor hemzelf misschien wel goed om op vakantie te gaan, want het zou zonde zijn als zo'n vrolijke man zijn humeur verliest vanwege de werkstress. Het was wel wat druk/levendig in het restaurant. Als je diepe gesprekken met je vrouw wil voeren, moet je het wel treffen met een rustig hoekje. Desalniettemin, vind ik het zeer terecht dat het restaurant zo goed lijk te draaien!
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Met grote regelmaat gaan we hier even eten. De gerechten (bv de Alexandros schotel) zijn heerlijk maar de opmaak zou mooier kunnen. Dit was vroeger wel het geval. We nemen bijna altijd alleen een hoofdgerecht met hun bonnen van 2 hoofdgerechen voor de prijs van 1 (of 4=2).
Proefmeisjes .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
De Proefmeisjes hebben weer heerlijk gegeten mét een Crouponbon, dus alleen de wijn was nog voor onze rekening! Super!
Aanbevolen zijn de garnalen, vooral voorgerecht, écht superlekker!!
De ossenhaaspuntjes en de lamskoteletjes waren prima en smakelijk klaargemaakt!
De verrassing was nog het dessert: speciaal voor ons van alles wat op een lange schaal gerangschikt! Smullen dus!!
De bediening (leuke ober!) was heel goed en de muziek maakte de sfeer helemaal! Sirtakiiiiiiii......
Volgende keer gaan we weer dansen!
mgm B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Als je bij een Grieks restaurant uit eten gaat, kun je grote schotels met vlees verwachten, met weinig culinaire verfijning. Dit klopt ook bij Alexandros. Waarin dit restaurant zich onderscheidt van andere Griekse restaurant, is echter dat ze hier het primair proces / de organisatie totaal niet op orde hebben. Enkele voorbeelden die ons zijn overkomen:
Ze schenken ouzo als welkomstdrankje. Ze houden echter niet bij, wie wel en wie niet heeft gehad. Je kunt dus 2x krijgen, of helemaal niet.
Ze serveren een totaal ander gerecht dan je besteld hebt
Van min of meer tegelijk serveren, hebben ze nog niet gehoord. Persoon 1 had zn hoofdgerecht al op, toen persoon 2 geserveerd. En persoon 2 weer, toen persoon 3 zn gang kreeg.
Dit gebeurde ook bij het toetje. De laatste persoon had na een kwartier nadat de 1nalaaste zn toetje op had, nog niets gehad. We hebben toen maar afgerekend. Het ontbrekende toetje stond wel op de rekening.
Neem geen onbeperkt mezedes/tapas. Je moet zelf vragen wanneer er weer iets nieuws komt. Als je pech hebt, krijg je nog een keer hetzelfde.
Als je wijn bestelt, vraagt de vriendelijke ober (dat wel) of je een glas of een karaf wilt. Als je kiest voor een karaf, wees dan niet verbaasd als je gewoon een bierflesje krijgt.
Kortom, het lijkt wel een Griekse kroeg waarin iedereen maar wat doet. Het eten was echter wel op peil, en de bediening is vriendelijk: 'Hoppa !'
TypicalDutch .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Er was één ober heel ongeïnteresseerd en arrogant. Andere personeelsleden hebben dit wel weer opgevangen maar het vragen om iets en het wachten waren hierdoor heel onplezierig.
Het eten overigens was heerlijk, al hebben ze een flauw aftreksel van de Samos wijn.
De ambiance is wat kil en in de winter ook zeer koud omdat er geen deursluis is en mensen in en uit lopen. Wat wel weer heel leuk is, is dat ze de Albert Heijn diner actie hebben uitgebreid, we mogen op dezelfde kaart nog een keer komen. Ze krijgen dus nog een kans om deze ervaring bij te stellen...
zandschulp .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij zijn vrijdagavond met de AH kaarten wezen eten met 4 personen. Mooie en netto locatie en dat was duidelijk te zien want het restaurant was vol . Wij hebben een combinatie van diverse voorgerechten gehad en eveneens het Hoofdgerecht was een combinatie. Geweldig nagerecht.
Een heerlijke witte huiswijn. Het is een aanrader en parkeren is in de omgeving geen probleem.
Met vriendelijke groeten. Fam. v.d. Zandschulp.
anita.sijbesma .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten prima bediening/service wel erg vol veel tafels op elkaar.
De gasten kunnen elkaars gesprekken volgen!
GroteCasenKleineCas .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
29 januari 2016 hebben we vrij laat (na achten) gegeten bij Alexandros. Het zat er vrijwel vol. We kregen een tafeltje vlak bij de deur en dat was deels prettig (elke keer dat de deur open ging kwam er daarmee frisse lucht binnen), maar deel ook zeer onprettig omdat die buitenlucht gewoon heel koud was en het restaurant zelf vrij warm. Mensen die met de deur op een kiertje buiten gingen bellen of roken zijn daardoor echt vervelend. Een dranger op de deur zou deels uitkomst bieden. Voordat we aan de maaltijd begonnen kregen we een miniglaasje drank. Leuke geste, maar als je beiden niet drinkt een beetje zonde van de drank. Door het drukke geroezemoes konden we elkaar soms moeilijk verstaan. Het eten kwam, ondanks de drukte, netjes vlot. De spiesjes met grote garnalen, honing en appel waren een originele en lekkere mix van zoet en zuur, de gebakken feta was door de gepaneerde korst wat droger dan verwacht, maar wel lekker. Het hoofdgerecht een specialiteit voor minimaal 2 personen van Alexandros had een creatieve mix van het oorspronkelijk bedoelde gerecht en het gerecht dat op de kaart er precies onder stond. Hierdoor hadden wij opeens wel frietjes en gyros, maar geen bonen. Het eten was smakelijk en het vlees van de gril had ieder een duidelijke eigen smaak. Het was vrij veel eten en zeker met een voorgerecht was het op de grens van te veel, zeker omdat we nog een toetje wilden eten. Het toetje van keus (merengue met citroen) was niet meer beschikbaar, de baklava en dame blanche die we in plaats daarvan hebben genomen waren gewoon verzorgd en smakelijk. Ik had het lekkerder gevonden als de baklava warm was, maar dat is persoonlijk. Nog een laatste woord over de bediening. Die was vlot en attent, we hebben nooit lang op bediening hoeven wachten. Wel maakte het personeel een wat amateuristische indruk. Rode wijn werd eerst foutief witte wijn, ze kwamen de bestelling opnemen, maar waren hun opschrijfblaadje vergeten, en vragen over het eten konden ze niet meteen beantwoorden. Daartegenover stond wel veel enthousiasme. Wat men niet wist ging men direct vragen waardoor het antwoord alsnog vlot kwam, de wijn werd meteen gewisseld en er is, ondanks een gebrek aan opschrijfboekje, geen enkele fout gemaakt in de rekening. Wij zouden er best nog wel eens willen eten, maar in de winter niet meer in de directe omgeving van de deur.
ptbats .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De bediening was goed. Het eten wel goed maar relatief minder vlees.
In andere Griekse restaurants is hetzelfde gerecht dubbel.
Prijsvergelijkingen is dit veel geld voor een hoofdgerecht.
Ik zal niet zo snel naar dit restaurant gaan.
petraborgeld .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
het voorgerecht had ik knoflookbrood met kaas die was erg lekker en genoeg als voorgerecht daarna had ik gyros speciaal die was ook erg lekker veel vlees meer als genoeghet toetje was ook goed. de bediening was gezellig ook al was het helemaal vol wij hoefde ook niet lang te wachten. Dus echt een aanrader
Pirin .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Hebben prima gegeten. De indeling is wat krap bemeten en dus als het restaurant vol zit is het vrij rumoerig om je heen.
Prijs/kwaliteit verhouding ligt gunstig.
Gaan zeker nog een keer terug!
freelanceannie .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Voorgerecht was lekkere tomatensoep en uitmuntende mosselen in knoflooksaus. We hadden de Hermesschotel, vlees was overheerlijk gekruid en gegrild. Salade voortreffelijk, Vlaamse frieten goed gefrituurd , persoonlijk hou ik niet zo van de yoghurtsaus, dus dat weet ik niet. Als dessert ijs met slagroom, mooi opgemaakt allemaal. Verse ingrediënten, gezellige sfeer, als klap op de vuurpijl mogen we nog een keer terugkomen, tweede persoon gratis!! Super toch...
j.boeschoten .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Gastheer/vrouw zijn erg spontaan/gezellig. Hier eten is zeker niet saai! het eten op zich is goed. We komen terug als ze echte slagroom hebben ;)(deze kok houd je niet in de maling)
jongdej .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Uitstekende keuken en mooie uitgebreide kaart. Heerlijk gegeten. Uitstekende bediening en sfeer. Komen hier in elk geval nog vaker.
marja.jan .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
We kwamen hier via de AH-actie. Niks afgeslankte kaart. We mochten gewoon zelf een 3-gangendiner samenstellen van de volledige kaart en bij het betalen werd de korting verrekend.
De garnalencocktail en tonijnsalade smaakten prima en we kozen allebei voor de grillschotel Hermes. Het vlees was ruim voldoende en heerlijk mals. Na de Dame Blanche als dessert gingen we vol en voldaan naar huis. Zeker voor herhaling vatbaar.
En hierbij nog onze complimenten voor eigenaar Thomas. Hij was bijzonder vriendelijk en attent!
sarella19 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Eten was wel oké. Service was slecht eerst 20 min zitten wachten tot we eindelijk wat te drinken konden bestellen en toen was het nog niet eens zo druk. Ze maakte wel excuses dat het allemaal zo lang duurde enzo envdat ze deze drukte niet hadden verwacht maar dat vind ik een slecht excuus. En er werd slecht naar je geluisterd waren meer druk met 2 grote groepen dan met de overige gasten. Voorlopig komen we hier niet meer terug.
onno43 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Erg druk, lang wachten, ober gooide servies op de grond om de sfeer te verhogen. Voorgerecht goed, hoofdgerecht zeer matig. Veel herrie. Geen aanrader.