Alexandros

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16.30 - 22.00 uur

• MasterCard , Visa
  • Bar , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Alexandros

Loes S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Lies N.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Was erg druk op zaterdag avond. Bij de bar moesten we even wachten met een gratis Ouzo. Daar zagen we veel stress. Verder prima
Roy H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Te uitgebreide kaart
Edward V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Gezellig restaurant. Zat wel op de tocht, koud! Volgende keer andere plek. Goed eten.
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Was binnen alleen een beetje koud. Verwarming had iets hoger gemogen. Verder helemaal tevreden!
Jesse V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
De dames van de bediening waren erg aardig en behulpzaam. Helaas duurde het erg lang voor het eten klaar was (+-1,5 uur).

We snappen dat het niet binnen 20 minuten klaar is, zeker niet met een grote partij die er gehouden werd, maar in zoon geval zou ik persoonlijk wat pita's aan de gasten geven en wat extra service verlenen.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
constante goede kwaliteit en dat jarenlang , complimenten.
Robert T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag hier gegeven. Onze gereserveerde tafel was niet beschikbaar maar er is geen plek om te wachten. Rond kwart voor 7 aan tafel, pas om 21.00 uur ons eten. Onder de maat. Slechte bediening en geen excuses. Twee keer gevraagd aan bediening waar het eten bleef en twee keer kwamen ze niet terug met een antwoord. Eens maar nooit meer
yveqia .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Meerdere malen hier gegeten. Bord zit altijd bom vol en daar hou ik van. De gerechten zijn smakelijk. Bediening is vriendelijk. Te veel poes pas decor, spin kwam vanaf het plafond naar beneden glijden, boven onze borden. Strakker decor is makkelijker schoon te houden.
Jacq H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij hebben hier met 5 personen gegeten waaronder een 16 jarige en 14 jarige. Er werden meteen 5 ouzo op tafel gezet. Zeker bij de jongste kon je duidelijk zien dat zij nog geen drank mag hebben!
We bestelden: 1x gyros, 2 x een schotel met divers vlees, een lamsstoof en zalm.
Bij de zalm kwam een bordje voor de graten, dat was inderdaad nodig want de vis zat vol graat.
Verder zien de schotels er praktisch allemaal hetzelfde uit...bolletje rijst en wat groente erbij.
Bij de zalm zaten sperziebonen waarbij het niet duidelijk was of ze uit blik kwamen of uren hadden opgestaan: zo donkergroen dat het bijna bruin leek.
De stoofschotel was lekker maar karig geserveerd met een bakje salade.

Als dessert hadden we ijs met fruit, baklava met yoghurt en frappe.
Het ijs en de baklava werden geserveerd op groengrijze borden wat er voor zorgt dat zeker het ijs er niet fris meer uit ziet.
De frappe komt zonder suiker.
De baklava en yoghurt waren een lekkere combinatie.

Het personeel is attent en geeft je een welkom gevoel. Gasten die na ons kwamen werden allemaal zeer hartelijk begroet.

De inrichting is zoals je zou verwachten: pilaren, stenen muurtjes. Niks mis mee in een Grieks restaurant maar het mag misschien wel een opfrisbeurtje krijgen.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Na een heerlijk dagje luieren bij een wellness center in het A'damse Bos hier wezen eten naar aanleiding van andere recensies. Ook wij werden hartelijk ontvangen op een dinsdagavond (toch zo'n 20 personen aan het eten, dat zie je normaliter niet vaak) met een Ouzo, dat is een goed begin en scoor je punten mee.
Menukaarten lagen al op tafel klaar en er werd gelijk drinken opgenomen. De hele avond was de bediening vriendelijk, had men tijd voor een praatje (waren voor hen nieuwe gezichten), uitleg over een benaming van een gerecht en attent als je wat wilde bestellen. Helemaal geweldig.
Keuze gemaakt, best moeilijk met ruim 2 pagina's met grilgerechten. Maar uiteindelijk wel gelukt, een schotel met lamskoteletten, souvlaki, souziki en gyros, gigantes en aardappelschijfjes (en een romantische kaars). Voorgerechten waren een Spanotiropita en Keftedakia, goed van smaak al waren ze niet helemaal zoals wij ze verwacht hadden. Jammer dat de Keftedakia zo bloedheet was, dat wij het idee hadden dat deze uit de ping/magnetron kwamen. Heet zat er weinig smaak aan, en pas later na afkoelen proefde je hoe lekker ze eigenlijk waren. Maar toen zaten de blaasjes van verbranding al op de tong, jammer, best een gemiste kans. Viel ons op dat de komst van het voorgerecht zo kort na het bestellen al klaar was...
Het hoofdgerecht kwam ook snel na het voorgerecht, maar kwam rechtstreeks van de grill. Heerlijk van smaak, vooral de koteletten heb ik niet eerder zo goed gehad. En het lamsvlees mag wel ietsje vetter zijn, omdat je deze al zeer snel en vaak te droog gebakken krijgt.
Souvlaki en Souzuki heerlijk evenals de krokante en malse/sappige gyros (of is het nou giros).
We bestelden er een portie Tzatziki bij en een portie rijst, eerstgenoemde net te zuur vanwege het overmatig gebruik van citroen, jammer, lust het graag romig. En de rijst vettig, maar ook was laf van smaak (plus de rijst iets te doorgegaard).
Het decor, typisch Grieks maar moderne mooie bogen en pilaren. Begrijp niet altijd dat mensen daar over klagen. Als je naar een Chinees gaat, wil je ook een Chinese entourage zien toch!
Al met al reden voor ons om ze nog eens te bezoeken, want het personeel doet echt moeite voor je (maar continue zeggen bij een bestelling "geen probleem" hoort eigenlijk niet).
Een restaurant met "potentie", grillgerechten supergoed, maar puntenaftrek voor de voorgerechten (magnetron) en Tzatziki (te zuur). Helaas geen ruimte meer voor een toetje, die doen we een volgende keer.
Vos9907 .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Ik liep hier binnen na veel goede recensies te hebben gelezen en leuke verhalen te hebben gehoord.
Ik had al gereserveerd dus werd meteen meet een leuk glaasje ouzo naar mijn tafel geleid.
Het biertje dat ik bestelde kwam al meteen en wat overigens erg goed getapt,precies de juiste hoeveelheid schuim.
Het personeel Is vriendelijk en staat wel open voor een gezellig gesprek.
De zeus schotel die ik had besteld was overigens erg lekker, de aardappelen warwn lekker knapperig en het vlees was erg goed klaargemaakt.
Het enige nadeeltje was dat het lamskoteletje iets te veel vet had.
De Irish coffee die ik na mijn eten bestelde was overigens heerlijk, complimenten aan de vent achter de bar.
Na de rekening te hebben betaald werd mij jas meteen voor me betaald en kreeg ik nog een glaasje ouzo.
Hier kom ik wel een keertje terug!
Happytofu .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Dit griekse familie restaurant weet al jarenlang een goede kwaliteit te realiseren. Het wordt gerund door een griekse eigenaar met familie en voldoende en vriendelijke bediening. Men geeft de klant een prima gevoel van "te gast" zijn. Een ouzo als welkomstdrankje helpt daar natuurlijk bij.
De gerechten zijn prima. Er is veel keuze aan gerechten, veelal combinaties van gegrilde vleessoorten. Dit wordt aangevuld met lekkere griekse bijgerechten en sauzen. Naast de vlees van de grill gerechten zijn er ook de traditionele griekse gerechten. Keuze genoeg dus, zelfs iets teveel. Je gaat ook zeker niet hongerig weg. Soms door de drukte kan het net even mislopen. Te lang gewacht met serveren of net niet helemaal wat gevraagd was, dat soort dingen. Die wel bij reclameren worden gecorrigeerd. De menukaart zal niet zo snel wijzigen, dus terugkomen voor nog eens hetzelfde is een reële optie. De inrichting is heel erg "grieks" , beetje kitscherig maar gezellig. In het weekeinde is het er vol. Zorg dan voor een plek aan het raam.
Ik ga hier soms heen met kennissen voor wie het dan de eerste keer is en zonder uitzondering is men enthusiast. De prijzen zijn zeer schappelijk en je betaald dus niet teveel. Zelfs afhalen is mogelijk maar dan moet je wel om de hoek wonen want anders is het koud als je thuis komt.
Bijkomend voordeel: ruime parkeergelegenheid en OV dichtbij. Ook dicht bij Amsterdam.
We komen hier zeker één keer in de 3 maanden
Karla N.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
In een triest ogend winkelcentrum ligt dit fijne familie-restaurant. Vriendelijke bediening, kaart met grote keuze, voldoende vegetarische gerechten. We komen hier al jaren en zijn iedere keer weer tevreden. Nu is het terras weer open, lekker zitten en genieten van goed bereide gerechten
Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Ouzo bij binnenkomst. Meestal is het hier heel druk en het duurt dan soms wat lang tot je je eten krijgt. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, ondanks dat er een onwijs vervelende klant was.
Eten is goed en ruim voldoende. Schappelijke prijzen.
Sander1103 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Bij Alexandros kom ik al jaren. De eigenaar is een gezellige aardige hardwerkende man. Het eten is constant van goede kwaliteit. Ook het afhalen van eten is perfect. Bij binnenkomst wordt je standaard verwelkomd met een glaasje ouzo. Een gezellige tent waar ik met veel plezier steeds weer terugkom. Het enige minpunt: de tzaziki is geweldig, je blijft er van eten en je ruikt de volgende dag lekker naar knoflook ;)
Toine L.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Uitermate lekker Grieks eten, de Alexandros schotel is de specialiteit, die is niet op te krijgen zoveel!
Het restaurant is altijd druk, er zijn meestal 2 shiften, dus kom je vroeg eten dan krijg je snel je eten in de hoop dat je voor 20 uur weg bent....
Ik kom hier al jaren en de kwaliteit en gastvrijheid zijn nog steeds top!
Een echt familiebedrijf.
SheldonCooper .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Restaurant op een wat trieste locatie binnen in een winkelcentrum maar daar merk je binnen niets van. Binnen oogt het als een typisch Grieks restaurant in Nederland; heel veel Griekse elementen (beelden, planten, zuilen) Je wordt vriendelijk ontvangen met een ouzootje. De menu kaart heeft veel variatie in schotels met de verschillende Griekse vlees gerechten. Wij gingen voor de 4-persoonsschotel; een soort mixed grill. Vlees was prima van smaak, misschien iets aan de vette kant. De rijst was wat klef. De prijs/kwaliteit is gewoon prima. De bediening is vriendelijk en vlot.
Melanie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Wij komen regelmatig bij Alexandros en de bediening is altijd vriendelijk en het eten is heerlijk! Wat soms wel vervelend is, maar voor anderen misschien prettig, is dat het eten vrij snel achter elkaar komt, dat vind ik het enige minpunt, maar als je aangeeft dat ze rustig aan mogen doen, dan kun je zelf aangeven wanneer het volgende gerecht komt en dat is erg fijn!
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Bij Alexandros kies ik altijd voor de Athene schotel, immer favoriet. Restaurant zit altijd vol. Soms dient de bediening worden gewenkt, maar gerecht is altijd vlot op tafel.
Het enige restaurant waar ijs met slagroom en aardbeiensaus ook echt smakelijk is.

Porties en prijs kwaliteit zijn goed en constant. Ik kom al jaren graag met enige regelmaat.

Daarnaast is het in de buurt altijd makkelijk parkeren. Vanaf 19u dacht ik kosteloos.