Alexandros

• Amex , Mastercard , Visa card
6,8
Yveqia .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Meerdere malen hier gegeten. Bord zit altijd bom vol en daar hou ik van. De gerechten zijn smakelijk. Bediening is vriendelijk. Te veel poes pas decor, spin kwam vanaf het plafond naar beneden glijden, boven onze borden. Strakker decor is makkelijker schoon te houden.
Rohi .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij hebben hier met 5 personen gegeten waaronder een 16 jarige en 14 jarige. Er werden meteen 5 ouzo op tafel gezet. Zeker bij de jongste kon je duidelijk zien dat zij nog geen drank mag hebben!
We bestelden: 1x gyros, 2 x een schotel met divers vlees, een lamsstoof en zalm.
Bij de zalm kwam een bordje voor de graten, dat was inderdaad nodig want de vis zat vol graat.
Verder zien de schotels er praktisch allemaal hetzelfde uit...bolletje rijst en wat groente erbij.
Bij de zalm zaten sperziebonen waarbij het niet duidelijk was of ze uit blik kwamen of uren hadden opgestaan: zo donkergroen dat het bijna bruin leek.
De stoofschotel was lekker maar karig geserveerd met een bakje salade.

Als dessert hadden we ijs met fruit, baklava met yoghurt en frappe.
Het ijs en de baklava werden geserveerd op groengrijze borden wat er voor zorgt dat zeker het ijs er niet fris meer uit ziet.
De frappe komt zonder suiker.
De baklava en yoghurt waren een lekkere combinatie.

Het personeel is attent en geeft je een welkom gevoel. Gasten die na ons kwamen werden allemaal zeer hartelijk begroet.

De inrichting is zoals je zou verwachten: pilaren, stenen muurtjes. Niks mis mee in een Grieks restaurant maar het mag misschien wel een opfrisbeurtje krijgen.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Na een heerlijk dagje luieren bij een wellness center in het A'damse Bos hier wezen eten naar aanleiding van andere recensies. Ook wij werden hartelijk ontvangen op een dinsdagavond (toch zo'n 20 personen aan het eten, dat zie je normaliter niet vaak) met een Ouzo, dat is een goed begin en scoor je punten mee.
Menukaarten lagen al op tafel klaar en er werd gelijk drinken opgenomen. De hele avond was de bediening vriendelijk, had men tijd voor een praatje (waren voor hen nieuwe gezichten), uitleg over een benaming van een gerecht en attent als je wat wilde bestellen. Helemaal geweldig.
Keuze gemaakt, best moeilijk met ruim 2 pagina's met grilgerechten. Maar uiteindelijk wel gelukt, een schotel met lamskoteletten, souvlaki, souziki en gyros, gigantes en aardappelschijfjes (en een romantische kaars). Voorgerechten waren een Spanotiropita en Keftedakia, goed van smaak al waren ze niet helemaal zoals wij ze verwacht hadden. Jammer dat de Keftedakia zo bloedheet was, dat wij het idee hadden dat deze uit de ping/magnetron kwamen. Heet zat er weinig smaak aan, en pas later na afkoelen proefde je hoe lekker ze eigenlijk waren. Maar toen zaten de blaasjes van verbranding al op de tong, jammer, best een gemiste kans. Viel ons op dat de komst van het voorgerecht zo kort na het bestellen al klaar was...
Het hoofdgerecht kwam ook snel na het voorgerecht, maar kwam rechtstreeks van de grill. Heerlijk van smaak, vooral de koteletten heb ik niet eerder zo goed gehad. En het lamsvlees mag wel ietsje vetter zijn, omdat je deze al zeer snel en vaak te droog gebakken krijgt.
Souvlaki en Souzuki heerlijk evenals de krokante en malse/sappige gyros (of is het nou giros).
We bestelden er een portie Tzatziki bij en een portie rijst, eerstgenoemde net te zuur vanwege het overmatig gebruik van citroen, jammer, lust het graag romig. En de rijst vettig, maar ook was laf van smaak (plus de rijst iets te doorgegaard).
Het decor, typisch Grieks maar moderne mooie bogen en pilaren. Begrijp niet altijd dat mensen daar over klagen. Als je naar een Chinees gaat, wil je ook een Chinese entourage zien toch!
Al met al reden voor ons om ze nog eens te bezoeken, want het personeel doet echt moeite voor je (maar continue zeggen bij een bestelling "geen probleem" hoort eigenlijk niet).
Een restaurant met "potentie", grillgerechten supergoed, maar puntenaftrek voor de voorgerechten (magnetron) en Tzatziki (te zuur). Helaas geen ruimte meer voor een toetje, die doen we een volgende keer.
Vos9907 .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Ik liep hier binnen na veel goede recensies te hebben gelezen en leuke verhalen te hebben gehoord.
Ik had al gereserveerd dus werd meteen meet een leuk glaasje ouzo naar mijn tafel geleid.
Het biertje dat ik bestelde kwam al meteen en wat overigens erg goed getapt,precies de juiste hoeveelheid schuim.
Het personeel Is vriendelijk en staat wel open voor een gezellig gesprek.
De zeus schotel die ik had besteld was overigens erg lekker, de aardappelen warwn lekker knapperig en het vlees was erg goed klaargemaakt.
Het enige nadeeltje was dat het lamskoteletje iets te veel vet had.
De Irish coffee die ik na mijn eten bestelde was overigens heerlijk, complimenten aan de vent achter de bar.
Na de rekening te hebben betaald werd mij jas meteen voor me betaald en kreeg ik nog een glaasje ouzo.
Hier kom ik wel een keertje terug!
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
De service is hier dik in orde, de bediening is vriendelijk en hartelijk en de ouzo bij binnenkomst is briljant. En erg lekker ook trouwens. Jammer genoeg was dat ook meteen het goede nieuws.

De Moussaka was een soort kleffe lasagne en ook de bijgerechten hadden een 13 in een dozijn smaak. En erg veel was het ook niet. Het eten kwam ook erg vlug, hetgeen doet vermoeden dat het allemaal al klaar stond. En dat is meestal niet bevorderlijk voor de smaak.

Het decor is achterhaalt, maar op zich wel grappig. Het is echt Grieks over de top.

Jammer, ik heb zulke mooie herinneringen aan Grieks eten in Griekenland. Dot moet echt beter kunnen.
Happytofu .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Dit griekse familie restaurant weet al jarenlang een goede kwaliteit te realiseren. Het wordt gerund door een griekse eigenaar met familie en voldoende en vriendelijke bediening. Men geeft de klant een prima gevoel van "te gast" zijn. Een ouzo als welkomstdrankje helpt daar natuurlijk bij.
De gerechten zijn prima. Er is veel keuze aan gerechten, veelal combinaties van gegrilde vleessoorten. Dit wordt aangevuld met lekkere griekse bijgerechten en sauzen. Naast de vlees van de grill gerechten zijn er ook de traditionele griekse gerechten. Keuze genoeg dus, zelfs iets teveel. Je gaat ook zeker niet hongerig weg. Soms door de drukte kan het net even mislopen. Te lang gewacht met serveren of net niet helemaal wat gevraagd was, dat soort dingen. Die wel bij reclameren worden gecorrigeerd. De menukaart zal niet zo snel wijzigen, dus terugkomen voor nog eens hetzelfde is een reële optie. De inrichting is heel erg "grieks" , beetje kitscherig maar gezellig. In het weekeinde is het er vol. Zorg dan voor een plek aan het raam.
Ik ga hier soms heen met kennissen voor wie het dan de eerste keer is en zonder uitzondering is men enthusiast. De prijzen zijn zeer schappelijk en je betaald dus niet teveel. Zelfs afhalen is mogelijk maar dan moet je wel om de hoek wonen want anders is het koud als je thuis komt.
Bijkomend voordeel: ruime parkeergelegenheid en OV dichtbij. Ook dicht bij Amsterdam.
We komen hier zeker één keer in de 3 maanden
Karla N.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
In een triest ogend winkelcentrum ligt dit fijne familie-restaurant. Vriendelijke bediening, kaart met grote keuze, voldoende vegetarische gerechten. We komen hier al jaren en zijn iedere keer weer tevreden. Nu is het terras weer open, lekker zitten en genieten van goed bereide gerechten
Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Ouzo bij binnenkomst. Meestal is het hier heel druk en het duurt dan soms wat lang tot je je eten krijgt. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, ondanks dat er een onwijs vervelende klant was.
Eten is goed en ruim voldoende. Schappelijke prijzen.
Sander1103 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Bij Alexandros kom ik al jaren. De eigenaar is een gezellige aardige hardwerkende man. Het eten is constant van goede kwaliteit. Ook het afhalen van eten is perfect. Bij binnenkomst wordt je standaard verwelkomd met een glaasje ouzo. Een gezellige tent waar ik met veel plezier steeds weer terugkom. Het enige minpunt: de tzaziki is geweldig, je blijft er van eten en je ruikt de volgende dag lekker naar knoflook ;)
Toine L.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Uitermate lekker Grieks eten, de Alexandros schotel is de specialiteit, die is niet op te krijgen zoveel!
Het restaurant is altijd druk, er zijn meestal 2 shiften, dus kom je vroeg eten dan krijg je snel je eten in de hoop dat je voor 20 uur weg bent....
Ik kom hier al jaren en de kwaliteit en gastvrijheid zijn nog steeds top!
Een echt familiebedrijf.
SheldonCooper .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Restaurant op een wat trieste locatie binnen in een winkelcentrum maar daar merk je binnen niets van. Binnen oogt het als een typisch Grieks restaurant in Nederland; heel veel Griekse elementen (beelden, planten, zuilen) Je wordt vriendelijk ontvangen met een ouzootje. De menu kaart heeft veel variatie in schotels met de verschillende Griekse vlees gerechten. Wij gingen voor de 4-persoonsschotel; een soort mixed grill. Vlees was prima van smaak, misschien iets aan de vette kant. De rijst was wat klef. De prijs/kwaliteit is gewoon prima. De bediening is vriendelijk en vlot.
Melanie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Wij komen regelmatig bij Alexandros en de bediening is altijd vriendelijk en het eten is heerlijk! Wat soms wel vervelend is, maar voor anderen misschien prettig, is dat het eten vrij snel achter elkaar komt, dat vind ik het enige minpunt, maar als je aangeeft dat ze rustig aan mogen doen, dan kun je zelf aangeven wanneer het volgende gerecht komt en dat is erg fijn!
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Bij Alexandros kies ik altijd voor de Athene schotel, immer favoriet. Restaurant zit altijd vol. Soms dient de bediening worden gewenkt, maar gerecht is altijd vlot op tafel.
Het enige restaurant waar ijs met slagroom en aardbeiensaus ook echt smakelijk is.

Porties en prijs kwaliteit zijn goed en constant. Ik kom al jaren graag met enige regelmaat.

Daarnaast is het in de buurt altijd makkelijk parkeren. Vanaf 19u dacht ik kosteloos.

Chris L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Na de redelijk goede recensies te hebben gelezen op iens.nl gingen wij dit restaurant in de buurt eens proberen. Toen wij binnenkwamen liepen alle medewerkers langs ons heen toen wij in de gang stonden. Na 5 minuten wachten zonder dat iemand ons aansprak zouden wij zo een tafel krijgen. Eerst kregen wij half kouden Ouzo (Grieks drankje) in ons handen geduwd terwijl wij stonden. Daarna werden wij begeleid naar de beste tafel in het restaurant, pal onder de trap. Dit voortraject maakte al een niet te goede indruk. Na 5 minuten hadden wij onze keuze gemaakt en wilden gaan bestellen. Na welgeteld 20 minuten met de handen in de lucht te hebben gestaan werden wij eindelijk geholpen.
Het eten was er redelijk snel. Eerst kwam de grote salade die wij hadden besteld. Dit was een schaal met sla, koolsla, tomaten, peppers en uit door wat olijfolie. Dit was voor de prijs (€7.50) aardig prijzig. De schotels zijn groot en je krijgt veel te eten. Vergeleken met andere Griekse restaurants was het echter geen topper. Op de lamskotelet zat meer vet dan vlees en de salade en rijst die erbij zat was waarschijnlijk al uren geleden klaargemaakt en opgewarmd. De gefrituurde aardappelschijfjes paste er vervolgens ook niet echt bij.
Na het eten maar snel afgerekend en weggegaan. Wij komen hier voorlopig niet meer terug.
Menmamstelveen .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Als of je in Griekenland bent. De zaak wordt gerund door een Griekse familie, die gastvrijheid hoog in het vaandel heeft staan. Wij komen hier al jaren en naar volle tevredenheid. De kwaliteit van het eten is echt goed, de service is ook prima met een knipoog naar de Griekse sferen. Echt een aanrader!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Gezellig restaurant in ongezellig winkelcentrum, maar daar merk je binnen niets van. Hoofgerecht met veel vlees en de baklava waren zeer goed. Bediening allemaal erg vriendelijk en behulpzaam. Prijs/kwaliteit verhouding heel erg goed. Houten tafels, papieren servetten, steeds netjes nieuw bestek wanneer nodig. Voor een gezellig niet te duur grieks avondje: doen ! Kom 100% zeker terug.
Fien5 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Wat heel erg opviel is dat wij ons eten na het bestellen wel heel snel aan tafel hadden. De voorgerechten hadden verder niet veel smaak. Het leek er niet op alsof er veel zorg aan was besteed. De porties zijn aardig groot en de zalm van het hoofdgerecht was prima gebakken. Bij het dessert kregen weer dat akelige gevoel. Een kleffe, opgewarmde baklava met een klodder yoghurt ernaast. Het was niet smakelijk en we zijn snel weggegaan. Helaas...
Edith R.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
ja hoor heerlijkkkkkkkk gegeten. Zoals gewoonlijk weer propvol met gasten maar daar merk niets van want alles gaat in een rap tempo...het was echt weer een FEEST!
Frans M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Een tafel is snel gescoord. Daarna kwam de bediening, na een welverdiende vakantie, de eerste avond van openstelling in een Grieks tempo op gang.

De verse auberginesalade heeft pit van groene peper met een juiste dosering van knoflook, olie en fetakaas die bijna een citroensmaak toevoegt, een heerlijke maar bijna onherkenbare mixture van ingrediënten.

De te droge en weinig smaakvolle huiswijn ingeruild voor een Amethystos, rijke aromo's met vol fruit en pit in de afdronk. Voor de liefhebbers: het is een combinatie van de franse cabernet sauvignon met de Griekse druif limio.

De melitzanos, aubergine met diverse bijgerechten: de centrale aubergine is bereid met veel olie en te weinig kruiden, maar wordt opgetild door de gekruide rijst. De dolmadakia zijn heerlijk gekruid en in combinatie met de gigantes smaakvol. De bonensalade is heerlijk gekruid en de tzatziki is blussend. Al met maakt de veelheid aan smaken en gerechten het geheel te onsamenhangend. De koolsalade en de feta maken het geheel zelfs overcompleet. De feta zou van toegevoegde waarde zijn, gekruimeld over de auberginesalade.
Tot slot een kop koffie in een sfeervol Grieks restaurant wat ik graag aanbeveel in de regio.
Robey R.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Een aantal punten waardoor ik niet snel geneigt zal zijn hier niet meer terug te komen,

Het brood is klef en krijg het idee dat het al sinds 12 uur smiddags onder de middagzon klaar staat.

Het voorgerecht, betreffende de soufflé, is overduidelijk in de magnetron opgewarmt aangezien het bloed en bloed heet geserveerd wordt en om het feit dat het tentje nagenoeg leeg is en wij de eerste zijn die een maaltijd/gerecht bestellen en toch (letterlijk) binnen 2 minuten ons voorgerecht onder onze neus geschoteld krijgen.

Er lijkt een ruime keus te zijn aan hoofdgerechten op de kaart. Niets is minder waar, er zijn weinig verschillen in de hoofdgerechten. Daarnaast waren de hoofdgerechten erg zout. Mijn partner had de Megas Alexandros Schotel, dit was echter één spies maar met vier soorten vlees. Ik ging voor de biftaki, het was een zooitje op het bord. Het 'gekruide' gehakt was bovenop een paar stukjes gyros gegooid en de rijst was ver te zoeken. Ook dit gerecht was weer veelste zout, waardoor ik toch stiekem het gevoel kreeg dat dit een manier is om de gasten een aantal extra drankjes te laten bestellen.

Buiten dit alles om heb ik een groot positief punt.
Het personeel is erg vriendelijk en geeft je een welkom gevoel