Alexandros de Griek

Spelstraat 1 6707 ER Wageningen Nederland Kaart

Over het restaurant Alexandros de Griek

Ervaar de Griekse keuken

Een stukje Griekenland in Wageningen, dat is wat je hier vindt. Alle Griekse klassiekers staan op de kaart. Verwacht hier een heerlijke samensmelting van kruiden, groenten en de beste kwaliteit vlees en vis. Een aantal dagen in de maand wordt er ook live muziek gespeeld. Neem voor de echte Griekse ervaring je eigen borden mee om bij Alexandros kapot te gooien!

Meer informatie over restaurant Alexandros de Griek

6,5
Kan beter
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Wij hebben een dinner gevonnen via Vakantieveilingen en hadden besloten om op donderdagavond daar te dineren. Ik ben niet zo kieskeurig wat betreft het eten en bediening maar wat ik bij Alexandros ervaren had kan ik gewoon met 1 duidelijke woord beschrijven : AFSCHUWELIJK!!!
Het eten was niet zo slecht maar bediening..... Wij werden behandeld alsof wij daar gratis kwamen eten. Wij moesten half uur wachten voor de eerste zogenaamde tapas schotel. Bovendien was de bediening onbeschoft en aandringen blijven ze aan ons drinken serveren i.p.v. eten. Na 1 uur genoeg gedroken (niet gegeten) hadden wij de rekening betaald en naar de andere restaurant gegaan on fatsoenlijk te kunnen dineren.
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Na ruim 1 uur wachten gevraagd hoe het met de bestelling zat. kregen wij later voorgerecht die wij niet hadden besteld. Weer gevraagd waar de bestelling bleef, kregen wij als antwoord dat het 'briefje' zoek was. uiteindelijk kwam het hoofdgerecht, meer vet dan vlees, weinig friet wat ook, de klein hoopje salade uit een zakje van de supermarkt. Kort gezegd erg slecht. Personeel was onervaren en erg onvriendelijk. Erg lawaaierig, onfris uitziende personeel. Bij aankomst, na het ontvangst van de dranken kwam een serveerster vragen of alles heeft gesmaakt!? wij hadden nog niets genuttigd behalve een frisdrank. Als goedmakerij kregen wij na afloop een glas uzo van het huis aangeboden. kort daarna kregen alle gasten een glas van het huis aangeboden. Kortom, zeer nare ervaring. Dus nooit meer heen!!!
Da M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Slechte service. In het begin een stokbroodje. Gevraagd of we ook kruidenboter wilden (wat ons logisch leek? Maar achteraf stond dit wel exrtra op de rekening. Vervolgens een uur moeten wachten op het eten. Het excuus: "Ze waren het lijstje kwijt in de keuken." Als goedmakertje kregen we nog wat brood, olijven en tzatziki. Na aantal keer gevraagd te hebben waar het eten bleef, kregen we het uiteindelijk. Maar koud, taai, droog en zoutloos. En vergeleken met een paar jaar terug een stuk minder (voor hetzelfde gerecht). Ondertussen ook nog constant live muziek, aan 1 stuk door. Je kan elkaar nauwelijks verstaan. En om het nog erger te maken: al die vliegen die om je kop lopen te zeuren/vliegen en op je eten zitten.
Personeel (wat niet professioneel overkwam op zijn zachtst gezegd) had ons als goedmakertje een ouzo aangeboden. Maar verder het volle bedrag betalen.
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Net twee uur onbeperkt tapas gegeten via groupon. met z'n tweeén. Ontvangst was redelijk, restaurant ziet er leuk uit. Na half uur eindelijk eerste drankje gekregen en vervolgens weer na een kwartier 6 stukjes stokbrood. De manier hoe het op tafel gezet wordt geeft je al meteen het gevoel dat je een "Groupon"-klant bent. en dat je niet voor vol gerekend wordt. Vervolgens na een uur krijg je eerst de verplichte gerechten. (sla rijst frietjes, twee champions, alles moet je delen ook het lapje vlees, gehaktbal waarom niet overal twee stukjes van??) aan het eind komen er twee spiejes, maar inmiddels zijn de twee uur bijna voorbij. Nog wat vis besteld, we kregen een brok calamaris (ook weer delen) en een bakje lauwe mosselen.
Voor ons niet meer, met de groupon korting nog te duur.
Wil B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Slechtste Griek die ik bezocht heb. Bestelde specialiteit stifado: Grote brokken vlees, nauwelijks gaar, geen zilveruitje te bekennen. Lijkt er nog geeneens op! Bediening erkent slecht kwaliteit, maar wel volledig afrekenen!
taaio B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Te lange wachttijd,huis wijn 0,5 liter 13 euro, eten lauw. Via groupon gegeten.
Voortijdig opgestapt, er werd gezegd dat men de drukte had onderschat. Heel jammer, geen enkele tegemoet koming.
2,5 uur gezeten voor 3 gerechten.
Vera N.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wij hadden tapas via groupon. Echter was de wachttijd zeer lang tussen twee gerechten zat meer dan drie kwartier wachttijd terwijl mensen met een drie gangen menu in de tussentijd al twee gangen kregen. Eigenaar zat continue bij mensen aan tafel terwijl het personeel aan het vliegen was van tafel naar tafel. De medewerkers waren zeer vriendelijk en baalden er van dat we zo lang moesten wachten. We gaan zeker niet terug, zeker geen aanrader.
Jenny E.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Na een geweldige ervaring bij Alexandros in Almere met mijn dubbele VakantieVeilingen bon naar Wageningen.
Wat een anticlimax,misschien mijn fout dat ik verwachtte dat het net zo goed zou zijn als Almere???? geen martini voor mijn moeder,geen courgette meer, dus een ander voorgerecht genomen,duurde allemaal veel te lang en het eten was niet warm. Helaas geen aanrader.
monique V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
met een bon van vakantieveilingen mezedes gegeten. door de drukte duurde het 5 kwartier voor we ons eerste hapje kregen, wat nog koud was ook.... daarna duurde het weer een hele tijd, maar uiteindelijk kwam het wel goed op gang. al met al best lekker gegeten, maar niet spectaculair... er gingen een aantal mensen boos weg omdat het zo lang duurde en daar heb je als andere gasten die er in de buurt zitten toch ook best last van.
Deborah D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
We zijn wezen eten met een gewonnen VakantieVeilingenbon. Voorgerecht zatten nog schilletjes aan me mosselen. Hoofdgerecht was aangepast zonder te melden, totaal geen smaak aan en patat was rauw en zoutloos. En het nagerecht was niet zoals op de beschrijving stond van de kaart. Achteraf moesten we ook nog apart weekend tarief betalen. Wij zullen hier dan ook zeker nooit meer komen. En wij zullen dit ook adviseren aan vrienden en familie
j K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
We hadden gisteren een 3 gangen menu in Alexandros Wageningen. Het voorgerecht: zacht bladerdeeg met enigszins verlepte spinazie. Hoofdgerecht: mousaka met een bol rijst, een bol tzatziki , wat tomaat en een paar frieten....hoe Grieks is dat? Toetje: joghurt, honing, slagroom en de walnoot was verminkt tot een paar schilfertjes. Daarbovenop uren last gehad van oprispingen van de mousaka. Nooit meer!
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Vanavond hier wezen eten met een bon van Vakantieveiling, gezien de mindere ervaringen van recente bezoekers hadden we een lichte twijfel of het restaurant nog wel aan onze wensen zou voldoen.
Kan na een zeer geslaagde avond zeker zeggen dat veel overdreven is.
Het is er wat gehorig (was voorheen beter), de bediening is druk en daardoor vergeten ze soms een drankje of bestelling. Kan nu éénmaal gebeuren en ze verontschuldigen zich daar ook netjes voor.
Verder kregen wij ons eten warm (helaas geen bordenverwarmer) maar het zijn ook kleine hapjes die snel afkoelen!

Onze gangen bestond vanavond uit kruidenboter, fetakaas en een pikante feta dip met flink wat vers turks- en stokbrood en een mini-tomatensoepje, gevolgd door keftedakia, tiganaki kotopoulo en de tiganaki vodino en nog een schaaltje met 6 sneetjes vers brood.
De derde gang was tzatziki, gyros, mandje met friet, souflaki en een bifteki gevuld met feta (krijg je lang niet overal) en goriatki (boerensalade).

Wat me opvalt dat sommige reviewers kennelijk niet goed luisteren naar de uitleg van de bediening, met het nieuwe concept Mezedes kun je voor de eerste 3-gangen niet zelf kiezen, de gangen daarna wel zoals je hieronder kunt zien!

Onze 4e en 5e gang bestonden uit saganiki, kalimarakia, griekse lasagna, spanatiropita, tiganaki vodino, bekri meze, gigantes en mousaka.
Na al deze "kleine" hapjes en de flinke hoeveelheid brood tussendoor geraak je best vol, dus bent u geen grote eter laat dan het brood staan.

Las ook dat andere bezoekers het idee kregen dat er minder wordt geserveerd als je met een voucher komt, moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik geen verschil merkte qua hoeveelheid eten met de vorige keren.
Het is geen sterrenrestaurant, dat weet je van tevoren. En zoals wij ondervinden bij veel Griekse restaurants, is dat nors kijken kennelijk in hun genen zit. Hierover filosoferend weten wij nu hoe dit komt, in de warme zomerzon in Griekenland zijn deze mensen zeer vriendelijk, en hier in het sombere NL missen ze de warmte van de zon.
En als je als botte Hollander nu geen fatsoen hebt om aardig te wezen krijg je wat je toekomt. Of denkt men weer voor een duppie op de eerste rang te mogen zitten?

Wij hebben hier een leuke avond gehad, bediening die liefdevol omgaat met de peuter van een andere gast, af en toe even aan je tafel napraat omdat je wat hebt gevraagd vind ik juist erg fijn.

Alexandros is een fijn restaurant, waarbij je met leuke aanbiedingen voor zeer weinig geld lekker kunt eten.
Sabine D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Tot drie maal toe het verkeerde voorgerecht gekregen. Het eten was erg vet. Bediening was niet erg meedenkend of vriendelijk. Als excuus voor de fouten werd gegeven dat ze vorige week geen vakantie hadden gehad.
Maxime G.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Ik heb er gegeten met de vakantieveilingen bon voor de Mezedes. Hierbij stond dat we zelf konden kiezen, maar dat was niet het geval. Daarnaast was al het eten wat warm moest zijn koud, koude bordjes en had niet veel smaak. Ook de bediening vond ik maar matig. Het was lastig contact met ze te maken, ze kwakten het eten gewoon op de tafel en toen we nog een biertje bestelden was ze die vergeten... Ik ga in ieder geval niet meer terug.
fluevosm .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Op de foto van GROUPON viel mijn oog om met vrienden onbeperkt tapas te gaan eten. De waarschuwing was zelfs: Eet je het gerecht niet op dan brengen we € 1,- in rekening.
Het werd een chaotische avond . We werden overvallen door LIVE muziek dat 2x maand was en toevallig deze avond. De Griekse Kareoke was de hele avond erg aanwezig. Dwars tussen alle tafeltjes door.
Het ergste was dat we geen van de gerechten van de foto hebben gehad (misleiding).
Eerst duurde het heel lang voordat we wat drinken kregen, en een tijd later kregen we 3 gerechtjes (mosselen met knoflook en roomsaus, vlees in saus, en lasagne stukjes). Blijkbaar moesten we de gerechten met de vingers uit de bakjes halen, want lepeltjes/vorkjes werden niet geleverd. De smaak van alles was heerlijk, maar weer duurde het heel lang en kregen we onder ander 3 vleessateetjes voor 4 personen (Grieken houden van delen was later het antwoord). Uiteindelijk kwam het hoge woord eruit dat de Bedrijfsleiding de weg kwijt was (het restaurant zat helemaal vol). Een andere Bedrijfsleidster van Huissen (familie) was blijkbaar te hulp geroepen, maar dat mocht niet baten. We moesten de volgende keer maar naar Huissen komen, daar hadden ze het in de vingers. Mijn vrouw werd behoorlijk geïrriteerd. Ten eerste harde muziek en als ergste het eten wat totaal niet liep terwijl wij 2 vrienden uitgenodigd hadden. Dan voel je niet erg prettig.
Na een toetje genomen te hebben (oh ja, één toetje was op en toen kwamen ze maar met een soortgelijk toetje in plaats dat even terug te koppelen) boden ze ons nog wel een kop koffie aan.
Hier zou ik GEEN GROUPON van willen verkopen.
p.s. Het vervelende van een recensie op deze manier is dat het eten wel goed kan zijn, maar niet waarvoor je gekomen bent.
MFlach .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Tja wat zullen er van zeggen, het interieur en de uitstraling is goedkoop. De kwaliteit van het eten is wat je van een Griek kan verwachten veel vlees en garnituur . Een paar miskleunen , het eten wordt op koude borden geserveerd en dat is jammer. Het 3 -gangen menu is duurder dan los bestellen!!! De Griekse jengelmuziek gaat irriteren en je moet geduld hebben met de bediening.
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Enigszins sceptisch vanwege slechte recensies gingen we onze bon van vakantieveilingen besteden bij Alexandros in Wageningen.
Maar alle slechte recensies ten spijt, wij hebben een geweldige avond gehad. Het eten was erg lekker, meer dan genoeg en precies wat we hadden besteld. Ook de bediening was erg vriendelijk en de rekening voor de paar drankjes niets te hoog.
Met andere woorden, zeker een aanrader!
Maintje M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Nog nooit zoiets slechts meegemaakt!!!!!! Vandaag gegeten via de veilingen. Het begon al bij het bestellen van de drank, hiervoor moest teruggekomen worden omdat men een water en een wijn niet kon onthouden......daarna bijna 45min gewacht op eerste ronde, bij navraag bleek er iets mis gegaan te zijn. Tuurlijk dit kan gebeuren, maar daarna stond het binnen 5 min op tafel incl de tweede gang. Derde gang wederom weer te lang moeten wachten, tevens zou er nog een gerecht komen.....echter deze nooit gekregen..... En als klap op de vuurpijl werd onze 4e gang uitgeserveerd op een andere tafel, nadat iedereen eraan gezeten had werd het mee terug genomen omdat men dat niet besteld had......toen werd onze bestelling nogmaals bekeken en binnen 2 min stonden onze gerechten welke eerst op een andere tafel waren uitgeserveerd op onze tafel.......... Sorry maar toen waren we er klaar mee en zijn we weg gegaan!!!!!!!!! Wat een slechte service!!!! Heb nu nog honger!!!!
Sylvia F.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben erg lang moeten wachten en t eten was geen succes. We hadden 1x giros, die droog was en de tappas waren ook niet helemaal mijn smaak. We hebben niet eens meer het toetje en de koffie afgewacht.
hligthart .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gegeten met een bon van vakantieveilingen. zoals het bij de meeste Griekse restaurants gaat, krijg je ook hier veel eten. Prima gerechten (mixed grill, Griekse gehaktballetjes). Bediening was uiterst vriendelijk, wel beetje slordig (twee keer achter elkaar werd gevraagd of we nog drinken wilden en of we de bon hadden ingeleverd). Gewoon een gezellig tentje om te eten. Geen uitblinker, maar prijs/kwaliteit is eerlijk.