Alexandros de Griek

Spelstraat 1 6707 ER Wageningen Nederland Kaart

Over het restaurant Alexandros de Griek

Ervaar de Griekse keuken

Een stukje Griekenland in Wageningen, dat is wat je hier vindt. Alle Griekse klassiekers staan op de kaart. Verwacht hier een heerlijke samensmelting van kruiden, groenten en de beste kwaliteit vlees en vis. Een aantal dagen in de maand wordt er ook live muziek gespeeld. Neem voor de echte Griekse ervaring je eigen borden mee om bij Alexandros kapot te gooien!

Meer informatie over restaurant Alexandros de Griek

Dinsdag t/m Zondag 15:00 - 22:00

5,5
5,8
6,1

Jouw recensie over het restaurant Alexandros de Griek

Wim D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Koude rijst en warme patat op een bordt. Ijs was gekristalliseerd. Het is allemaal van weinig kwaliteit.
Dus niet echt een aanrader.
Ghita R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Gisteren bij Alexandros in Wageningen geweest. Na het lezen van de recensies hadden we weinig tot geen verwachtingen dat we een leuke avond zouden hebben, maar dat bleek nergens voor nodig! We hebben een heerlijke avond gehad. Het klopt dat er veel tafels in de ruimte staan en het was dan ook erg druk maar de sfeer maakte alles goed en het personeel was erg vriendelijk. We hadden bij de reservering speciale dieet wensen doorgegeven maar deze waren helaas niet door gekomen. Toen we dit bij de eigenaar meldden heeft hij er persoonlijk voor gezorgd dat alles in orde kwam. Het eten was goed en meer dan genoeg! Wat ons betreft zijn de slechte recensies niet helemaal terecht.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
In het verleden heb ik hier wel eens naar tevrenheid gegeten, maar ik heb echt spijt dat ik vandaag nog een keer ben geweest. Ik had namelijk een kortingsbon, maar zelfs met korting is het nu een ramp. Ik had mensen meegenomen maar ik zat me echt te schamen voor deze Griek. De zaak is nu zo ingericht dat er extreem veel tafeltjes zijn, je zit echt opgehokt, het is veel te warm en het personeel is gefrustreerd en onvriendelijk. Ik had deze keer weer de Anthony&Nikita schotel wat de vorige keer zo goed was bevallen. Nu was het een drama, alle porties waren gehalveerd. Je krijgt amper wat en we zijn echt met honger vertrokken. Dat er nog een stuk plastic folie in mijn tzatzikie zat kan gebeuren en daar hoor je mij normaal niet over, maar het is wel gebeurt. Sommig vlees op de schotel was warm, ander was gewoon echt koud. En dat kan nooit gelegen hebben aan de lange tijd die we moesten wachten! Ik weet zeker dat de gyros die de ene klant niet op maakt in de keuken zo weer op het bord van een nieuwe klant komt.
Dus op de vraag of alles gesmaakt had was mijn antwoord nee. Het was niet echt lekker en het woord 'alles' kan je ook wel weglaten want het was maar de helft van wat het vorige keer was. Zelfs het gerecht met 5 lamskoteletten was om te huilen, er lagen maar 2 koteletten op het bord en 2 lamscarre's. Als je daar wat van zegt dan vragen ze of je die ene dan niet al opgegeten hebt. Dat is natuurlijk enorm onbeschoft en ook extreem dom omdat je dan nog een botje over zou moeten hebben.
Dit was mijn aller slechtste restaurantervaring in Nederland. De andere kortingsbonnen heb ik weggegooid, ik ga nooit meer naar deze halve gare (karige)vreetschuur. Ik gun het echt niemand, het bederft echt de hele avond.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Prima Griek, dochter 13 jr at voor het eerst Grieks en vroeg of ze een ster hadden. Eerlijk eten, goede smaken. Gezellige bediening.
g.g.willemsen .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Vanavond bijzonder goed gegeten het was weer als vanouds. Gelukkig was de juiste kok weer aanwezig. Eten was nu weer heerlijk warm en de onderlinge steer van personeel was goed en mede daardoor leuke en fijne Bediening! Laat je verassen altijd weer een andere opmaak van de gerechten.
Top! We komen nu weer terug!
j51 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
dit was dus een gigantische miskleun, wat een aanfluiting dit!
de ontvangst was gewoon onvriendelijk, na een half uur gewacht te hebben kregen we de kaart, wij vroegen ook maar even om wat te drinken (?)
na ons menu te hebben besteld komt er ineens een heel onvriendelijk iemand boos vragen "hebben jullie soms een bon" (hadden die dus al afgegeven!) ja inderdaad, ik dacht nu wordt het spannend....
we hadden alle drie de verrassing van de chef als voorgerecht en tot verbazing alle drie verschillend!
drie bolletjes, soort van dipje met voor ons allemaal ZEVEN stukjes stokbrood!
toen het hoofdgerecht, zag er niet uit, smaakte dus ook zo!
kregen met ons vieren een "heel" schoteltje frietjes en 5 bollen "rijst".
toetjes, zal de omschrijving maar achterwege laten.....
als je graag klanten in je zaak wil via EEN BON en ze zo behandeld, doe dit dan niet!
is echt geen reclame, voor ons nooit meer!
Kick L.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Het begon al slecht, onze reservering was niet bekend. Maar goed, aardig personeel en na anderhalf wachten kregen we eindelijk het hoofdgerecht. Smaakte goed maar was echt heel erg karig. Eerst het vlees, kwartier later letterlijk een paar frietjes en weer een kwartier later een paar bolletjes rijst. En dat alles was dan ook nog eens het duurste op de menukaart. Zeker niet door de hoeveelheid eten, maar we hadden daar direct de buik van vol. Ik ging maar snel afrekenen, wegwezen dacht ik. Maar mijn vrouw sprak ondertussen hier toch de chef op aan. Hij zou het aan de baas doorgeven. Maar wat heb ik daar nu aan zei mijn vrouw? Hij gaf ons een hand en haalde zijn schouders op. Hier komen wij dus nooit maar dan ook nooit meer terug.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Gisteren wezen eten bij Alexandros in wageningen met een bon voor een 3-gangen menu. Het was erg stil en de bediening was vriendelijk. het eten was niet echt warm en karig. het voorgerecht was 2 keer zo veel als het hoofdgerecht. 1 bolletje Tzatziki (waar geen knoflook vanaf te proeven viel), een klein beetje sla en een klein bolletje rijst. Klein bordje met halfwarme friet. tijdens het eten werd de menukaart gewisseld. Hierop was alles duurder geworden dan de 1e menukaart waardoor we plotseling bij moesten betalen. ook werd er een weekendtoeslag gerekend van €2,50 p.p. Hierover is niets terug te vinden op de gewonnen bon. Niet echt een aanrader om je geld uit te geven. Jammer gemiste kans. Mij zien ze er niet meer.
irsj K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Via vakantie veiling geboekt, laat je niet misleiden door de lokatie was druk en live muziek ,zaten aan tafel 6 , vriendelijke ontvangst ,kreeg meteen uitleg hoe eea werkt wij hadden tapas gedaan, eerst kreeg je drie kleine bolletjes salade ( viskuitsalade, pittige feta salade en tonijnsalade met brood) daarna warme voor gerechten , mosselen in saus , moussaka , bladerdeeg hapje en gevulde paprika en garnalen cocktail. Het hoofdgerecht bestond uit gyros, en div spiesjes vlees friet en rijst, salade met feta en tzatziki . Indien je meer wilden was dat mogelijk en werd dor de eigenaar ook nog gevraagd , maar voor 2 personen was het meer dan voldoende .
Wil je een leuke avond en hou je van Grieks eten en heb je een VakantieVeilingen gewonnen ga er gewoon heen en oordeel zelf,wij waren er op zaterdagavond 1900 uur en eten was snel op tafel.
Marriët S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
We moesten erg lang wachten voor de bestelling werd opgenomen. Eten en bediening erg matig. Muziek stond vervelend hard.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Meester oplichters 1 ste klas.

Ook via vakantie veilingen. Je wordt behandeld als een 2e rangs burger.

WAT iedereen hier over hen zegt beaam ik.

Lang wachten tot je dorst krijgt. Smoesjes over nieuw personeel of geen vakantie.

Met borden kapot gooien beetje sfeer maken.

Ze geven gewoon verkeerde . Telkens maar weer. Binnen de familie zijn we de 4e . En telkens dezelfde slechte ervaring.

GA DAAR NOOIT HEEN !!!!!
Ioannis Willem V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Geen keuze mogelijkheid om zelf je mezedes te kiezen.
Geen Myrthos bier op vooraad, net als de Retsina en de samos wijn.
De citroenen waren op.
De schotels waren heel karig.
Gevraagd om pita brood, krijg gewoon stokbrood. (Pita op).
De desert hebben wij overgeslagen, omdat 3/4 al op was van de lijst.

De bediening deed wel zijn best, om ons tevreden te stellen.

Heel jammer, maar ik ga dit restaurant niet aanbevelen aan mijn vrienden.
Luke L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Personeel zeer onbekwaam, De gyros niet goed doorgebakken en koud met witte ui ipv paarse we hadden onbeperkt tapas echter was er niets onbeperkts aan enkele gerechten werden geserveerd zonder erom gevraagd te hebben en daar waar we om vroegen was half klaar en zeer kleine porties personeel kijkt je aan alsof ze je liever weg willen hebben dan in hun restuarant, vroeger was het stukke beter! Niet voor herhaling vatbaar
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Wij hebben een dinner gevonnen via Vakantieveilingen en hadden besloten om op donderdagavond daar te dineren. Ik ben niet zo kieskeurig wat betreft het eten en bediening maar wat ik bij Alexandros ervaren had kan ik gewoon met 1 duidelijke woord beschrijven : AFSCHUWELIJK!!!
Het eten was niet zo slecht maar bediening..... Wij werden behandeld alsof wij daar gratis kwamen eten. Wij moesten half uur wachten voor de eerste zogenaamde tapas schotel. Bovendien was de bediening onbeschoft en aandringen blijven ze aan ons drinken serveren i.p.v. eten. Na 1 uur genoeg gedroken (niet gegeten) hadden wij de rekening betaald en naar de andere restaurant gegaan on fatsoenlijk te kunnen dineren.
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Na ruim 1 uur wachten gevraagd hoe het met de bestelling zat. kregen wij later voorgerecht die wij niet hadden besteld. Weer gevraagd waar de bestelling bleef, kregen wij als antwoord dat het 'briefje' zoek was. uiteindelijk kwam het hoofdgerecht, meer vet dan vlees, weinig friet wat ook, de klein hoopje salade uit een zakje van de supermarkt. Kort gezegd erg slecht. Personeel was onervaren en erg onvriendelijk. Erg lawaaierig, onfris uitziende personeel. Bij aankomst, na het ontvangst van de dranken kwam een serveerster vragen of alles heeft gesmaakt!? wij hadden nog niets genuttigd behalve een frisdrank. Als goedmakerij kregen wij na afloop een glas uzo van het huis aangeboden. kort daarna kregen alle gasten een glas van het huis aangeboden. Kortom, zeer nare ervaring. Dus nooit meer heen!!!
Da M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Slechte service. In het begin een stokbroodje. Gevraagd of we ook kruidenboter wilden (wat ons logisch leek? Maar achteraf stond dit wel exrtra op de rekening. Vervolgens een uur moeten wachten op het eten. Het excuus: "Ze waren het lijstje kwijt in de keuken." Als goedmakertje kregen we nog wat brood, olijven en tzatziki. Na aantal keer gevraagd te hebben waar het eten bleef, kregen we het uiteindelijk. Maar koud, taai, droog en zoutloos. En vergeleken met een paar jaar terug een stuk minder (voor hetzelfde gerecht). Ondertussen ook nog constant live muziek, aan 1 stuk door. Je kan elkaar nauwelijks verstaan. En om het nog erger te maken: al die vliegen die om je kop lopen te zeuren/vliegen en op je eten zitten.
Personeel (wat niet professioneel overkwam op zijn zachtst gezegd) had ons als goedmakertje een ouzo aangeboden. Maar verder het volle bedrag betalen.
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Net twee uur onbeperkt tapas gegeten via groupon. met z'n tweeén. Ontvangst was redelijk, restaurant ziet er leuk uit. Na half uur eindelijk eerste drankje gekregen en vervolgens weer na een kwartier 6 stukjes stokbrood. De manier hoe het op tafel gezet wordt geeft je al meteen het gevoel dat je een "Groupon"-klant bent. en dat je niet voor vol gerekend wordt. Vervolgens na een uur krijg je eerst de verplichte gerechten. (sla rijst frietjes, twee champions, alles moet je delen ook het lapje vlees, gehaktbal waarom niet overal twee stukjes van??) aan het eind komen er twee spiejes, maar inmiddels zijn de twee uur bijna voorbij. Nog wat vis besteld, we kregen een brok calamaris (ook weer delen) en een bakje lauwe mosselen.
Voor ons niet meer, met de groupon korting nog te duur.
Wil B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Slechtste Griek die ik bezocht heb. Bestelde specialiteit stifado: Grote brokken vlees, nauwelijks gaar, geen zilveruitje te bekennen. Lijkt er nog geeneens op! Bediening erkent slecht kwaliteit, maar wel volledig afrekenen!
taaio B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Te lange wachttijd,huis wijn 0,5 liter 13 euro, eten lauw. Via groupon gegeten.
Voortijdig opgestapt, er werd gezegd dat men de drukte had onderschat. Heel jammer, geen enkele tegemoet koming.
2,5 uur gezeten voor 3 gerechten.
Vera N.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wij hadden tapas via groupon. Echter was de wachttijd zeer lang tussen twee gerechten zat meer dan drie kwartier wachttijd terwijl mensen met een drie gangen menu in de tussentijd al twee gangen kregen. Eigenaar zat continue bij mensen aan tafel terwijl het personeel aan het vliegen was van tafel naar tafel. De medewerkers waren zeer vriendelijk en baalden er van dat we zo lang moesten wachten. We gaan zeker niet terug, zeker geen aanrader.