Alexandros de Griek

Spelstraat 1 6707 ER Wageningen Nederland Kaart

Over restaurant Alexandros de Griek

Ervaar de Griekse keuken

Een stukje Griekenland in Wageningen, dat is wat je hier vindt. Alle Griekse klassiekers staan op de kaart. Verwacht hier een heerlijke samensmelting van kruiden, groenten en de beste kwaliteit vlees en vis. Een aantal dagen in de maand wordt er ook live muziek gespeeld. Neem voor de echte Griekse ervaring je eigen borden mee om bij Alexandros kapot te gooien!

Meer informatie over restaurant Alexandros de Griek

6,8
Lang
MFlach .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Tja wat zullen er van zeggen, het interieur en de uitstraling is goedkoop. De kwaliteit van het eten is wat je van een Griek kan verwachten veel vlees en garnituur . Een paar miskleunen , het eten wordt op koude borden geserveerd en dat is jammer. Het 3 -gangen menu is duurder dan los bestellen!!! De Griekse jengelmuziek gaat irriteren en je moet geduld hebben met de bediening.
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Enigszins sceptisch vanwege slechte recensies gingen we onze bon van vakantieveilingen besteden bij Alexandros in Wageningen.
Maar alle slechte recensies ten spijt, wij hebben een geweldige avond gehad. Het eten was erg lekker, meer dan genoeg en precies wat we hadden besteld. Ook de bediening was erg vriendelijk en de rekening voor de paar drankjes niets te hoog.
Met andere woorden, zeker een aanrader!
Maintje M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Nog nooit zoiets slechts meegemaakt!!!!!! Vandaag gegeten via de veilingen. Het begon al bij het bestellen van de drank, hiervoor moest teruggekomen worden omdat men een water en een wijn niet kon onthouden......daarna bijna 45min gewacht op eerste ronde, bij navraag bleek er iets mis gegaan te zijn. Tuurlijk dit kan gebeuren, maar daarna stond het binnen 5 min op tafel incl de tweede gang. Derde gang wederom weer te lang moeten wachten, tevens zou er nog een gerecht komen.....echter deze nooit gekregen..... En als klap op de vuurpijl werd onze 4e gang uitgeserveerd op een andere tafel, nadat iedereen eraan gezeten had werd het mee terug genomen omdat men dat niet besteld had......toen werd onze bestelling nogmaals bekeken en binnen 2 min stonden onze gerechten welke eerst op een andere tafel waren uitgeserveerd op onze tafel.......... Sorry maar toen waren we er klaar mee en zijn we weg gegaan!!!!!!!!! Wat een slechte service!!!! Heb nu nog honger!!!!
Sylvia F.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben erg lang moeten wachten en t eten was geen succes. We hadden 1x giros, die droog was en de tappas waren ook niet helemaal mijn smaak. We hebben niet eens meer het toetje en de koffie afgewacht.
Hligthart .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gegeten met een bon van vakantieveilingen. zoals het bij de meeste Griekse restaurants gaat, krijg je ook hier veel eten. Prima gerechten (mixed grill, Griekse gehaktballetjes). Bediening was uiterst vriendelijk, wel beetje slordig (twee keer achter elkaar werd gevraagd of we nog drinken wilden en of we de bon hadden ingeleverd). Gewoon een gezellig tentje om te eten. Geen uitblinker, maar prijs/kwaliteit is eerlijk.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Nou vandaag gegeten via veiling.nl
Om 19.00 wat een ramp we kwamen er konden wachten tot er plek was tegen half 8 konden we aan tafel
De eerste ronden kregen we om 20.00 nu is het bijna 21.00 en nog een eten
Ik zou hier niet meer komen zeg wat een rommeltje zeg dan mag je twee uur onbeperkt eten dat zou wel als je zo lang moet wachten
Tapaseter .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
vandaag met z'n vieren tapas gegeten met een bon van rv veiling.
Wij zaten buiten op het terras, twee tafels verder zagen we een zwerm vliegen boven en op de borden met eten van de gasten.
Wij moesten lang op onze eerste ronde wachten, tomatensoep en stokbrood, maar dit smaakte goed.
Gelijk nadat onze eerste ronde op tafel werd gezet hebben wij onze voorkeur voor de tweede ronde doorgegeven, weer duurde het lang voordat de tweede ronde werd gebracht, toen het er eenmaal was , waren ook de zwermen vliegen er, het was een hele kunst om een hap eten naar binnen te krijgen zonder een vlieg mee te happen. De bediening gaf wel aan het heel vervelend te vinden dat er zóveel vliegen waren maar er niet veel tegen konden doen, al probeerde ze nog met wierookstokjes de vliegen op afstand te houden. Bij de derde ronde hadden wij frites besteld maar deze werd vergeten, in plaats van de bestelde kip met Champions, ui en paprika afgeblust met wijn, kregen we twee kipkluifjes die uit vel en bot bestonden, nadat wij dit gemeld hadden werd het afgedaan met, o de ene keer doen we dit en de andere keer dat, de mensen eten meestal gewoon op wat wij er neerzetten. Er werd genoeg gevraagd of we nog wat wilde drinken, uiteindelijk waren wij ondanks dat wij de bon geveild hadden veel geld bij elkaar kwijt aan dit avondje uit eten, en in verhouding véél te veel voor de kwaliteit die geserveerd werd. Wij zullen hier niet gauw weer terug komen.
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Mijn vriend en ik hadden geboekt voor de tapas (via vakantieveilingen). Ik vond de mosselen het lekkerste en mijn vriend de suflaki. Heel goed ontvangst, vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten! Topavond gehad.
Marjo B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gaan hier regelmatig eten. Je kan hier leuk tapas eten voor een vast bedrag en onbeperkt.
Ook de biefstuk en de mix grill smaken hier lekker.
De bediening is altijd vriendelijk en behulpzaam.
Prijs drankjes aan de hoge kant.
Joey12345 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Via vakantieveilingen daar gegeten. Weekendtoeslag 2,50 pp. Voor de duurdere gerechten 2,00 pp xtra. Serveren 5 gesneden stokbroodjes zonder dat je erom hebt gevraagd en zonder kruidenboter of iets erbij. Na het krijgen van 1 klein schoteltje kruidenboter, staat het vervolgens 3,50 xtra op de rekening. Of dat nu komt door die broodjes waar we niet om gevraagd hebben of die kruidenboter geen idee. Er worden veel kleine fouten gemaakt, niet alleen bij ons maar ook bij tafeltjes naast ons. Wij bestelde vakershaas maar kregen een plat iets, het was zeker geen varkenshaas. Verder bestel je medium gebakken en krijg je rouw en koud. Alles bij elkaar een hele slechte zaak. Maar dat komt door de eigenaar, die is zo onbeschoft! Lees ook recensie over vestiging Wagenigen dat is nog slechter al kan dat bijna niet! En nog niet gesproken over het uitzicht! Sloopbouw en Tehuur panden man man man.......
Esmy P.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Al eerste wil ik met het positieve beginnen.

De kwaliteit van het eten was echt TOP!

Wij hadden een All you can eat Griekse tapas bij Alexandros in Wageningen via vakantieveilingen geboekt.

Leuk concept, als men zich ook aan het concept zou houden....

We zaten lekker aan ons tafeltje en er werd brood met kruidenboter en nog wat diverse smeersels neergezet.
We wisten niet of dat dit een vergissing of een broodje van de zaak was.

Na deze maaltijd kwam er al direct wat anders op tafel, waarna we toch even navraag hebben gedaan. Waarom we geen keuze hadden zoals ons werd beloofd op de bon. Naar het schijnt is er een nieuw concept, de keuken kiest en mixt voor jou. Niet heel handig als je niet tegen elk product kan, en niet alles even lekker vind. Dit werd ook niet van te voren gevraagd en dus hebben we het zelf moeten aangeven.

Dit hebben we ook direct gedaan en het personeel heeft hier netjes rekening mee gehouden door te zeggen in welk product er wat zat en in welke niet.

De bediening was erg aardig maar ik miste wel een uitleg in het begin met daarin dat we niet zouden krijgen waarvoor we hadden geboekt. Dit heeft voor mij toch wel een negatieve draai aan een leuke avond gegeven.

Uiteindelijk stond er ook nog eens 5 euro extra aan tapaskosten op de bon, maar ik voelde me al zo bezwaard dat ik al diverse malen dingen had moeten navragen, dat ik geen zin had om de avond negatief te laten eindigen om hier nogmaals achteraan te moeten gaan, dus we hebben het zo gelaten.
Pim S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
De front van het pand is echt sfeervol Grieks uitziende en binnenin is het sfeervol modern en zeker ook die Griekse sfeer. De ontvangst was ook zeker vrolijk en vriendelijk. Twee gastvrouwen waaronder een oudere vrouw en een jongere vrouw waren ook erg vriendelijk. Zeker herhaling waard.
Edo Trudie V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
We komen hier vaker en meestal wel via een veiling. Etentjeveilen is echter failliet en de bon welke we nog hadden, daarbij waardeloos geworden. Dat is het risico wat je loopt bij veilingen of andere bon acties. Alexandros dacht daar anders over. Met de voucher voor een ander restaurant, kon je toch terecht bij Alexandros. Een 3 gangen menu met een keuze uit de gehele kaart, dat vonden wij een super gebaar. Als tegen prestatie, koop je dan een bon (25 euro) voor nog 1x voor 2 personen een 3 gangen menu. Ons eten was heerlijk. Alexandros en in Wageningen Alexandra, top. De inrichting is ook mooi geworden, met goedzittende stoelen. Met griekse muziek op de achtergrond en lekker weer, gaf dat een heerlijk vakantie gevoel.
Engeltje66 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Mijn man en ik zijn vaker bij Alexandros wezen eten en altijd tot grote tevredenheid maar ons zie je hier niet meer terug, bij binnenkomst stond er een heerschap met zijn handen in de zij die in plaats van ons welkom te heten vroeg zeg het eens!! erg jammer, wij kwamen ook dit keer weer voor het tapas menu, en waren gewend bij Alexandros dat je een lijst kreeg waar je op kon aankruisen wat je wilde eten, dit was niet meer mogelijk je kreeg zomaar wat voorgeschoteld, het meisje van de bediening wist vaak niet eens wat het was. Het was veel van hetzelfde en naar mijn mening niet vers, de Gyros die altijd heel erg lekker was, was nu taai en vettig. Het voelt niet lekker als je ergens gaat eten en je kan zelf niet uitmaken wat je voorgeschoteld krijgt, wij zijn in ieder geval erg teleurgesteld.
Bisschops1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Vandaag in deze kantine gegeten, geen prettige ervaring. Trage bediening, de gyros lauw en taai. Tot slot nog een rekening die niet klopte. Kortom; alle ingrediënten om hier nooit meer terug te komen.
Lientje78 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Zaterdagavond heerlijk gegeten in Wageningen bij restaurant Alexandros. We hadden een driegangenmenu en het was heerlijk. De eigenaresse was ook erg vriendelijk, ze had ook echt aandacht voor haar klanten. De leuke muziek geeft een fijne Griekse sfeer.
Markterheggen .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Het aanblik was eigenlijk al een voorbode voor het eten. Hadden we maar ons voorgevoel gevolgd. Bediening ongeduldig, moesten snel beslissen. Beleid is vooral veel drankjes bestellen, wat we overigens niet hebben gedaan. Het eten was niet ok. Vlees: lauw en droog, volgens ons al geruime tijd ervoor bereid. Friet en salade: echt maar 5 frietjes, te kort gebakken en een heel klein beetje salade. Ook een "griekse salade" als hoofdmaaltijd besteld. Halve tomaat, paar plakjes komkommer, ui en een kruimel feta, gekocht voor 7,50, als het 2 euro was geweest dan was het net ok. Al met al, nog nooit zo slecht in Nederland gegeten. De uitstraling: vergane kitsch, alsof je in een bedrijfsruimte zit met een paar lelijke ornamenten om het grieks te doen voelen. Niet om vervelend te doen, maar als je naar een cafetaria gaat, eet je beter en zeker 5 keer zo goedkoop. We voelen ons echt bekocht, bijna 90 euro uit gegeven aan dit restaurant (2 volw, 2 kind). Prijs/kwaliteit was totaal niet in verhouding. Niet om vervelend te doen, maar dit was echt heel slecht.
Dajo R.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Eerder deze week gegeten bij Alexandros.
Het pand ligt midden in een woning en maakt een uitgewoonde indruk, zowel van buiten als binnen. Het decor doet meer denken aan een kantine dan aan een restaurant.

De prijzen zijn (veel) te stevig voor hetgeen je krijgt. De porties zijn bijzonder klein. De souvlaki die we besteld hadden was prima van smaak en maakte flink wat goed.

Echter de gyros, wat toch een trademark behoort te zijn van elk Grieks restaurant was droog, flauw van smaak en erg vet. Het gebruikte vlees was gewoon van bedenkelijke kwaliteit. We hebben bij diverse snackbars beter gezien.

Voor de prijzen die gevraagd worden verwacht je meer dan de plate-service die hier geleverd wordt. Ook de porties tzatziki die worden geleverd zijn heel klein. Wij vinden €4.50 voor een schoteltje yoghurt fors. Daar hebben we er meerdere van moeten bestellen.

De inrichting is kaal, verlopen en dringend aan een update nodig. De tafeltjes staan zo dicht op elkaar gepakt dat mijn vrouw eigenlijk de hele maaltijd met haar rug tegen de achterbuurman aan zat.

Prijs/kwaliteit is uit balans. de plates die uit de keuken komen zijn hooguit €10.00 waard. Voor bijna het dubbele verwacht je echt beter.
Nieske W.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Een dikke 10 voor Alexandros!!!! We hadden vouchers van etentje veilen dat deze week uitstel van betaling heeft aangevraagd dus hadden we nergens recht op maar konden wel ons 3 gangen diner eten als we een bon kochten van 25 euro om een volgende keer weer te genieten van hun heerlijke eten!!!!! We hebben genoten, heerlijk was het eten en de zaak is super mooi geworden!!!Dank je wel Alexandra voor de heerlijke avond!!!!
MTJGroenen .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Het voorgerecht, garnalencocktail, was lekker echter moest worden gegeten met de grote vork en het mes dat al op tafel lag voor het hoofdgerecht. We kregen ook geen schoon bestek.
Als hoofdgerecht hadden we gyros. Deze was gemaakt van vet vlees. De bijgerechten op het bord waren karig, 6 frietjes, een heel klein beetje rijst, te weinig tzatziki.
Wij hadden een fles wijn besteld van euro 17,50. Deze stond niet op de bon toen we wilden afrekenen. Toen we dat melden wilden ze eerst 23,50 bijtellen. Dat werd rechtgezet maar er kon geen bedankje af dat we het überhaupt gemeld hadden!