Over restaurant Alexander

Proef culinair China

Restaurant Alexander is allesbehalve een standaard Chinees. Een ware belevenis waarbij je deze oeroude keuken opnieuw leert kennen. De mooiste producten worden omgetoverd tot verfijnde gerechten die je smaakpapillen op scherp zetten. De uitgebreide wijnkaart is ook zeker een plus, het plaatje is helemaal compleet.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Alexander

Maandag
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
al diverse malen gegeten in Alexander, 1 van de betere chinese restaurants n NEDERLAND.
eigenaresse werd niet voor niets eerste in rotterdam bij de wereldkampioenschappen chinees koken met 150 deelnemers.
ABC_ecl .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Inmiddels zijn wij hier twee keer geweest. De eerste keer waren wij positief verrast omdat je ergens in je achterhoofd toch een bepaald idee hebt over een Chinees restaurant ondanks dat we wisten dat zij een Bib Gourmand hebben. De gerechten zijn culinair, lekker op smaak, niet te veel en hebben niets met een doorsnee Chinees restaurant te maken. Wat ons de eerste keer opviel is dat de tafeldame het voorgerecht neerzette terwijl wij de amuse nog niet op hadden. Bij ons tweede bezoek was dat weer zo, alleen stoorde dat hierdoor des te meer. Ook bij de volgende gangen zat de vaart er bij haar te veel in. Later vertelde ze dat ze moe was...
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Uitstekend gegeten. Keurige bediening. Eén (klein) minpuntje, bij een gerecht gevraagd om de pittige saus ipv de zoetzure. Dit ging mis, ondanks de belofte dat het omgewisseld zou worden. Dit werd vergeten. Maar verder alles uitstekend. Een aanrader.
André P.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Het was weer een gezellige avond met geweldig eten en een vriendelijke bediening zoals gewoonlijk dit is een restaurant om vaker te komen
Marjamarietje .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Zoals altijd genoten, hier eet je chinees op sterrenniveau! Gastvrijheid staat hier hoog in het vaandel, de bediening is altijd supervriendelijk
Hilde P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gegeten met AH restaurantactie. Erg vriendelijke, nette en uitgebreide service.
Vriend had Chef's menu, heel tevreden. kleine amuse en bij elk gerechtje uitleg over het bord. Bijzondere en smaakvolle gerechten en mooi opgemaakt. Wel kleine porties, maar dat hoort bij het soort eten. Heel anders dan de 'standaard Chinees'
Zelf als voorafje gepocheerd buikspek, erg goed van smaak. Mooie combi met de saus, en als hoofdgerecht mijn favoriet: de Pekingeend. Erg smakelijk.
Drukke avond maar voldoende aandacht. Mooie aankleding, modern maar toch gezellig.
Sonja C.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wij hadden gereserveerd via de ah actie 2e diner gratis. we kregen echt schandalig weinig eten voor een veel te hoge prijs. Deze actie doe ik nooit meer aan mee en ga uit protest ook nooit meer naar dit restaurant.
Mpjeu .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zeer gastvrij, heerlijk gegeten, alleen vonden wij het een te korte tijd tussen de maaltijden om even rustig een drankje te doen,
maar voor de rest toch een aanrader voor anderen.
Petervanderhoeven1 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Komend uit Zoetermeer ga je niet snel in Leiden naar een Chinees restaurant. En toch gingen mijn vrouw en ik binnen een maand voor de tweede keer hier naartoe. Het eten is heerlijk, goed verzorgd en met de AH dineractie extra voordelig. Dat samen met de vriendelijke bediening maakt het allemaal erg plezierig. Maar reserveer wel, want niet alleen wij hebben dit "oosterse pareltje" ontdekt.
Lucar005 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We waren met 6 vrienden, 3 namen het keuzemenu, 3 anderen het chefsmenu. Bij aankomst stond aanvankelijk niemand klaar voor ontvangst dus zijn we zelf naar iemand toegestapt, waarna de jassen werden opgehangen. Het chefsmenu was bijzonder goed, al waren het vrij kleine porties, het keuzemenu was prima maar niet echt bijzonder. Bediening kwam vrij zakelijk, maar wel vriendelijk over. De herentoilet was wat gedateerd en niet echt schoon, het damestoilet zag er iets beter uit.
Brenda T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hier met de ah-restaurant actie gegeten. Heerlijk genoten van 4-gangen Chef's menu (extra gerecht gekozen voor extra bijdrage). Erg lekkere gerechten. Jammer dat de gerechten lauw/koud zijn i.v.m. koude borden en te laat inschenken van de wijnen van het wijn-arrangement. Jammer dat er niets over de wijnen verteld wordt, waarom ze bijv. bij het gerecht passen. Dit zijn de enige minpunten. Verder eigenlijk alleen maar lof. Heerlijk gegeten! Leuke prijs-kwaliteitsverhouding. Professionele bediening. Wij komen zeker een keertje terug (en we zijn kieskeurig!).
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben genoten van het menu van de AH actie, het zogenaamde chef menu. Een smaakvol, mooi opgemaakt vier gangen diner, door een attente bediening. Enige advies om er verse groeten bij te serveren met wat meer nasi/rijst, dit ontbrak helaas bij het hoofdgerecht.
Jilles N.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Geweldige ervaring, elk gerecht werd opgediend met uitleg en leken wel kunstwerkjes, bovendien smaakten ze voortreffelijk. Vriendelijke, vlotte en correcte bediening.
Ronaldx .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Hier wezen eten met AH-actie. Eendenborstsalade was erg lekker. Tomatensoep was standaard lekker. De Peking-eend en de tongfilet waren goed. Mokka-ijs en advocaat was weinig, maar wel lekker.
Rene F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
-gisteravond heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.
-met de A-H zegelspaarkaart gekozen voor menu vd chef.
-3 gangen en 1 gang erbij genomen.
-van culinair kan je geen grote hoeveelheden verwachten maar voldaan van tafel gegaan.
het eten was lekker , kwam op tijd en de ambiance is ruim ingericht.
Annekebram .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
het eten was goed en de sfeer was aangenaam . de bediening was uitstekend en vriendelijk . de keuze was acceptabel en we zaten op een leuk gezellig plekje .
Ppenam .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Wij maakten gebruik van het AH-arrangement. We hadden veel goeds over het restaurant gehoord en verheugden er ons op kennis te maken. Het voorgerecht was prima, maar het hoofdgerecht, peking-eend, was slecht. Stukjes eend in een krokant jasje: duidelijk de mindere zeer vette delen van de eend, zonder enige groenten. Onwaarschijnlijk vet en zwaar op de maag. Zo kan men beter niet meedoen met de AH-actie. Voor ons de eerste en de laatste keer.
Ria P.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Alles was super alleen moesten we lang wachten op de koffie en de rekening! Dat is het enige minpuntje! Eten was fantastisch!