Over het restaurant Alexander

Proef culinair China

Restaurant Alexander is allesbehalve een standaard Chinees. Een ware belevenis waarbij je deze oeroude keuken opnieuw leert kennen. De mooiste producten worden omgetoverd tot verfijnde gerechten die je smaakpapillen op scherp zetten. De uitgebreide wijnkaart is ook zeker een plus, het plaatje is helemaal compleet.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Alexander

Maandag
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
hvtent .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
een moderne chinees zonder rechauds maar met verwarmde borden. Porties niet al te groot, maar wel erg lekker. al met al een aanrader.
Pia R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Fantasrish eeten, effectiev bediening. Maar ik haat spotlights, spotlihts irriteert alltijd mijn ogen, geeft mig traanen. Niet leuk. En niet romantish.
Kom-Buis .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Wat een fijn restaurant ,een aanrader is het 4 gangen chefsmenu wat zijn hier subtiele smaken in verwerkt ,iedere keer is het weer een feestje als we er zijn vergeet niet naar de omschrijving van het menu te kijken ,Een van de personeelsleden weet als een dichter je eetlust en nieuwsgierigheid naar een nog hoger niveau te tillen ,
Nee geen gewone Chinees maar een culinaire met gerechten die je niet bij een chinees zou verwachten .
willemsss .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
we gingen er heen met de AH restairantactie 2e gratis, niet wetende dat dat betekent dat je dan ook een halve of mindere hoeveelheid op je bord krijgt.
Erg weinig gegeten. 4 lapjes hertenbiefstuk als hoofdgerecht met een kommetje rijst van 10 cm doorsnee(2 pers).
Nagerecht bolletje ijs blokje cake van 1 cm2 1 besje en 1 schijfje mandarijn. Dit alles verspreid over een bord dat wel groot was.

Je kon een tussengerecht nemen voor 9,50 extra pp terwijl dit bij het normale menu 3 euro extra is.
Ik heb nog nooit zo weinig te eten gekregen en vind het erg jammer dat ik hiervoor ook nog mijn zoon en schoondochter had uitgenodigd.

M.a.w. nooit meer.
J V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Echt een aanrader.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Bij Alexander is het altijd goed eten of je nu in het restaurant eet of afhaald. Nu via de AH actie een mooi keuze menu. Meer dan voldoende en perfect van smaak. Tot de volgende keer , wij komen er graag
Anne Marie L.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Prettige en gezellige sfeer en bediening en heerlijke gerechten van zeer goede kwaliteit, de bediening had leuke humor, alles bij elkaar droeg bij aan een zeer geslaagde avond!!!!!!
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Eigenlijk zou ik dit niet moeten schrijven, want de geweldige keuken van Alexander is al jaren een van de beter bewaarde geheimen. We hebben er gisteren weer heerlijk gegeten. We lieten ons een menu voorzetten (vooral de kok zijn gang laten gaan) met een verrassende combinatie van ingrediënten. Zo had ik zelf nog nooit gemarineerde kwal gegeten. Goed om zo iets op de kaart te zetten, en dan blijkt het een heerlijke afmaker te zijn met gerookte eendenborst en kokosschuim. Vervolgens op de huid gebakken zeebaarsfilet, alweer met een mooie combinatie van smaken geserveerd. Vlees is een sterk punt bij Alexander, de hertenbiefstuk, super mals en smakelijk en precies genoeg om nog met smaak aan het dessert te beginnen. Het wijn arrangement was een goede toevoeging bij de gangen met positieve verrassingen, vooral heerlijke witte wijnen.
Een super goede tent!
Graag niet verder vertellen, we zien elkaar wel bij Alexander......
Marion U.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Het eten was herlijk. De service duurt te lang. Maar: het was druk. Vakantie!
Ook met kinderen goed te doen.
Een van de beste chinesen ever!
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
het duurde erg lang voordat er werd gevraagd wat we wilden drinken. het voorgerecht duurde wat langer, het hoofdgerecht kwam wel vrij vlot. Het toetje/koffie duurde wel weer lang. De eigenaresse bood haar verontschuldigingen aan. Ze hadden een onderbezetting van personeel, omdat ze niet verwacht hadden dat het die avond zo druk zou worden. We hebben wel een fooi gegeven.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Helemaal Top.
Heerlijke gerechten, prima sfeer en goede service en rustige omgeving.
Als altijd prima gegeten in een goede atmosfeer.
leavanveelen .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
We wisten al dat je er lekker en speciaal kon eten. Ook deze keer was het klasse.
We hebben het menu van de chef genomen, alle gerechten zijn met zorg klaar gemaakt en lekker warm op tafel gezet.
We komen zeker terug!
LuukH .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Uitstekend gegeten met AH actie, Chefs menu. Extra 4e gang erbij besteld die qua hoeveelheid van andere gangen welkom was en erg mooi (zeebaars). Gerechten zijn origineel, met goede verrassende smaken. Het ziet en voelt als een "standaard" Chinees restaurant maar de gerechten laten zeker anders zien!
Petea K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Eten was prima op smaak zelf soms een hete peper in je mond en die proef je wel. Alleen een tip een beetje meer bami was een klein soep schaaltje waar de bami in geserveerd werd.
boy15 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst, kregen ook nog een chinese kalender en een chinees vaasje omdat we die dag precies 47 jaar getrouwd waren!. Eten uitstekend met zeer goed afgestemde smaken. Aanrader
M.F. Z.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Vriendelijke en snelle bediening, heerlijk gegeten. Wel eigenaardig en ook een minpunt dat slechts één van ons een amuse kreeg. Toelichting op vraag daarover was dat het wel bij AH Chef's menu en niet bij AH keuzemenu hoorde. Echter: amuse is toch doorgaans niet afhankelijk van wat gegeten wordt maar is toch een voorproefje van wat geboden wordt als attentie aan de klant?
Glenn C.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Bediening chaotisch, niet 1 vast iemand die de zorg heeft over een tafel. Twee keer om drinken moeten vragen.

Eten wel goed, bediening ook vriendelijk maar iets te strikt rond AH-menu. We waren met 2 volwassenen en 1 kind. Wilden iets kleins bij bestellen voor m'n zoon maar werd heel moeilijk over gedaan en moesten echt verzoeken de manager te spreken.
Plonie H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Was gezellig en eten goed ,waren er op zaterdagavond was er om 7 uur propvol maar alles ging mooi zijn gangetje,komen zeker een keer terug,,
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Voor een restaurant met zo'n naam had ik veeeel meer verwacht op het gebied van smaak, creativiteit en service.
Prijs en kwaliteit stonden niet in verhouding, erg jammer.
Ook jammer van onze spaarkaart die had ik liever ergens anders ingewisseld!
annette V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Het eten was werkelijk heerlijk, ik ben niet zo vleeseter maar de hertenbiefstuk van het menu chef 2:1 was excellent
Jammer dat we de binnenkomst wat povertjes vonden,
druk, lang gewacht toen zelf maar jas opgehangen.
manlief vond het jammer dat het herentoilet zo klein geworden is,
kleine verbouwing waarschijnlijk geweest en
Helaas zijn de warme doekenna afloop ook niet meer van deze tijd.
Dit vonden we wel een min puntje.
Helaas waren bij de 2e ronde/gang de bediening onze drankjes vergeten.
De dames van de bediening waren werkelijk heel attent en aardig.