Meer informatie over restaurant Alchemist Garden

Zondag Gesloten

7,2
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Dit is niet zomaar een restaurant: de eigenaar ziet eten (en zijn zaak, en eigenlijk alles) erg holistisch, is erg spiritueel en vertelt veel over holisme, "zijn", "vibes" en andere hippie zweeftaal. Erg leuk! Er worden veel producten verkocht zoals extract van de levenswortelboom, lotusthee en weet ik veel wat voor rare, interessante en alternatieve producten. Leuk als rariteitenkabinet, of voor mensen die dit soort dingen echt serieus nemen.

De eigenaar Alec is zeer gepassioneerd en vriendelijk, maakt echt tijd voor zijn gasten. Dit wil wel zeggen dat je niet per se op snelle service moet rekenen, maar dat past ook helemaal niet bij de zaak.

Al het eten is raw, vegan, organic. Het voelt super gezond, pure smaken, en best lekker. Niet vullend, maar wel een aparte eetervaring. Als bijgerecht bestelde ik alfalfa, avocado en pitten. Nou ja, dan krijg je dus een plukje alfalfa, daarop een halve avocado in blokjes, en een theelepel zwarte pitten. Lekker, maar wel heel erg puur, raw, vegan en simpel.
De clubsandwich a 7.50 euro is feitelijk wat groente en sla bij elkaar. Lekker, puur, voelt goed, niet vullend en al helemaal niet het geld waard. Maar ja, eten is een holistische ervaring, per slot van rekening, en de vibes die je er bij krijgt zijn onbetaalbaar. Of zo iets...

Ik kan dit niet serieus nemen als restaurant, al vind ik het geweldig om de passie van Alec te zien, en te weten dat er nog echte hippies zijn die geloven in een betere wereld. Leuke ervaring!
Evbreemen .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Omdat Alchemist Garden vaak op mijn route van en naar de stad ligt, was ik er al heel vaak langs gekomen. Ik had tot mijn bezoek nog nooit raw gegeten, maar vond dat het tijd was om het uit te proberen.

De ontvangst was super vriendelijk. De gastheer (eigenaar?) begroette me met veel enthousiasme en vroeg naar mijn wensen. Ik gaf aan dat ik even snel wat wou eten. Hij raadde de falafel aan.

Helaas duurde het even voordat ik mijn eten kreeg. Wat bedoeld was als een snelle snack, werd uiteindelijk een vrij lange stop. Het duurde 20 minuten voordat ik de falafel kreeg, terwijl die toch echt al helemaal klaar in de vitrine stond. Het ging ook allemaal niet vlekkeloos. Ik kreeg de falafel eerst uitgeserveerd, maar die werd toen weer weggehaald omdat ze nog iets vergeten waren. Na een kwartier kwam de falafel terug. Ik kon niet echt zien wat er aan veranderd was sinds ik het de eerste keer kreeg uitgeserveerd.

In eerste instantie moest ik wennen aan de smaak van de falafel. Ik vond die wat bitter. Maar toen ik er eenmaal aan gewend was vond ik het prima. Niet super lekker, maar ok.

Het interieur van het zaakje deed me denken aan een jaren 90 natuurvoedingswinkel. Beetje alternatief en niet super smaakvol. Maar met de beste bedoelingen.
Lloon .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Heb een lekker stukje gezonde chocotaart gegeten, helaas was de service niet optimaal. Nadat ik mijn stukje chocotaart op had kwam een meneer die werkt in het restaurant naar me toe met de opmerking dat het stuk taart dat ik gekregen had veel te groot was en dat ze daardoor hun winstmarge zouden missen. Ondanks dat ik mij niet kan voorstellen dat er op een stuk taart die 5 euro kost en welke echt niet overdreven groot was geen winst kan worden gemaakt, lijkt het mij ook niet mijn verantwoordelijkheid dat ik de juiste porties ontvang van de bediening. Heel jammer!
Wim J.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Als je een volle buik wilt, ga dan daarna ff patat halen of zo. Dit is andere koek. Dit is een hele nieuwe manier van eten, een bijzondere ervaring. Het is echt heel erg lekker, je raakt er niet vol van maar je voelt je vervuld en energiek. De kennis die eigenaar Alec heeft over energie, voeding, maatschappij en gezondheid is een openbaring, als je er voor open staat. Maak het mee!
Bette D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Heerlijk gegeten. Verassende smaken, die 'gewoon' eten soms overtreffen. Zoals de lasagne en de creme bulee. En je voelt je zo gezond naderhand (en vol ook nog!)
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Ik heb de afgelopen 1,5 jaar tenminste 4x gegeten bij RawFood restaurant Alchemist Garden. Uiteraard kom ik steeds terug omdat ik enorm enthousiast ben over de kwaliteit van het eten! En ook over de kennis en vriendelijkheid van het personeel. De zorgzaamheid en liefde waarmee het eten is bereid is te zien en te proeven: het eten is zeer smaakvol en de combinaties overheerlijk! Een hoofdgerecht (raw dog, raw hamburger, raw club sandwich, raw spaghetti ea) met plate service is voor mij voldoende, zeker wanneer ik afsluit met een rauw stukje taart. Laatst was er een blauwe spirulina taart met bosbessen en die was verrassend lekker! Maar voor hun chocoladetaart kun je me wakker maken :) Met hun terras in de avondzon, kijk ik uit naar de komende zomer en naar hun (ongetwijfeld) nieuwe gerechten!
nb De snelheid van het serveren van de gerechten neemt toe wat ik persoonlijk fijn vind om te merken.
Dadolfijn .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Vanochtend rond 11.00 uur wat 'take out' opgepikt (salade en stukje taart) en, terwijl ik wachtte, een sapje gedronken. De bediening was erg vriendelijk. Helaas was veel van wat ik wilde nog niet door de leverancier geleverd. Uiteindelijk toch een keuze gemaakt. De doorlooptijd was lang, maar daar was ik van tevoren voor gewaarschuwd, het werd vers klaargemaakt. Het sapje was lekker, de taart ook, maar de salade veel qua smaak erg tegen. Ik proefde vooral spirulina in de dressing - heel gezond, maar niet per se lekker. De salade was ook niet erg gevarieerd. De porties waren daarbij erg klein, vooral in relatie tot de prijs: 17 euro! Voor een klein bakje salade, een klein stukje taart en een klein glas sap vind ik dat veel te veel.
Loredana E.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Eten is heerlijk, extreem gezond. Smaakt heel lekker! De kleuren van de ingrediënten zijn goed gecombineerd. Er is ook een winkel.
Yannickjadoul .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Voor mij de eerste keer in een raw restaurant.
De kwaliteit van het eten is er prima, alleen waren de porties verre van groot genoeg. Een main dish bestond in dit geval uit een hoge, smalle burger (schatting: diameter 8 cm en hoogte 10 cm). Daar had ik nog wel iets naast verwacht. Zodoende ging ik met een niet voldoende gevulde maag de deur uit (heeft niets met raw of veganistisch te maken, enkel de hoeveelheid waar het aan schortte, laat dat duidelijk zijn).
Bovendien hebben we bijna een uur moeten wachten tot service, en dat terwijl het verder toch zeker niet druk was in de zaak. Het concept 'raw food' en de aankleding van de zaak is hartstikke mooi, maar ik ging ietwat teleurgesteld de deur uit.
Rutgeramsterdam H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Gisteren voor het eerst bij Alec en zijn uiterst vriendelijke staf gereserveerd, zonder mij de diepgang van het concept te realiseren: alles rauw en vers, met een bijn boedhistische aandacht bereid. Ik heb in tijden niet zo bijzonder en lekker gegeten. De gekozen naam Alchemist Garden is volledig terecht: Alec tovert goud uit natuurlijke grondstoffen. Ook zijn charme sprak me aan: de doorlooptijd is ronduit zeer lang, maar onverstoorbaar overtuigde Alec me (terwijl ik normaal een kort lontje heb met trage bediening) dat blijven wachten echt het beste voor mij was: en gelijk had hij. Met als absolute klap op de vuurplijl krankzinnig lekkere (ook rauwe!) chocoladetaart. En ik mocht ook nog wat van de bijna nog lekkerder aardbeien-kruimeltaart (rauw!) proeven.
F67lx .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Waarschuwing voor iedereen die hier wil gaan eten: het is verslavend!! Inmiddels ben ik hier vaste gast en kom 1 keer per week eten. Mijn favoriet is de 'hamburger'. Echt een aanrader!
Kom hier niet binnen voor een snelle hap, want de bereiding kost tijd! Neem lekker de tijd en geniet. Er wordt ook heel veel zorg besteed aan een mooie opmaak, zodat je gerust vrienden en/ of collega' s kan meenemen en verrassen met eens iets anders.
Alle mensen die ik tot nu toe heb meegenomen waren allemaal heel enthousiast, en hadden ineens een heel andere kijk op wat raw-food inhoud. Veel mensen denken dat ze met rauw voedsel niet verzadigd raken, maar het tegendeel is waar! Verwen je lichaam eens met echt voedsel. En Alec, de eigenaar, kan je ook nog eens heel veel vertellen over voeding en gezondheid. Wat ook leuk is, is dat hier toch een ander soort publiek komt dan in gewone restaurants, waardoor je vaak leuke en boeiende gesprekken hebt. Kortom, een echte aanrader.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Sinds de verbouwing (bamboe!!) en de organische bar (rond lopend) is alles naar een nog beter plan gekomen. Energieregie heet nu Alchemist Garden; voor mij blijft het Alec's Wondere Wereld Winkel, door de (gelijkgestemde, bewuste) mensen die je hier treft en uiteraard het assortiment wetenswaardigheden. Alec maakt je een hoop kennis wijzer en als het Alec niet is, dan wel één van de bezoekers. Dit is impliciet een kennis(uitwissel)centrum! Getuige ook de vele workshops en activiteiten die hier zijn.

Wat mij altijd hier zo treft is de veelheid aan lekkernijen. Puur. Echt. Of het nu rauw is of niet, dit smaakt naar meer. Iedereen die ik met deze tent heb laten kennismaken was onder de indruk en dolenthousiast. Alec is een trendsetter qua duurzaam. En ik ben fan voor het leven, bij deze. 3x een 10 misstaat niet.

nb: Er is behoefte aan meer van dit soort bewuste plekken hebben in de stad, waar je lekker, gezond en goed eet en drinkt, fijn gezelschap ontmoet en ook nog zeer betaalbaar. De kwaliteit, de zorg, en de entourage bij deze producten is ... eigenlijk legendarisch: "Dát zouden meer mensen moeten ..." vul maar in!
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Het beste Raw Food restaurant in Amsterdam!! Niet alléén heerlijk qua smaak en megagezond qua ingredienten maar de prijs is erg sympathiek, vooral als je beseft wat een voorbereiding hierin zit. Hier wordt met liefde en inzicht iets heel bijzonders gepresenteerd. Voor nog geen 20 euro per persoon hadden mijn vrouw en ik een volledige maaltijd inclusief gezonde drank en een ongelofelijk lekker stuk choco-cocos taart toe. Dit restaurannetje, tevens winkel en smoothies-bar op het midden van de Overtoom oogt zeer bescheiden maar herbergt een overvloed aan kennis van zaken, verantwoorde produkten en vriendelijkheid. Een echte aanrader voor elke levensgenietende en bewuste Amsterdammer en bezoeker van Amsterdam!!
Muzemaminka .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2013
Heerlijk heerlijk heerlijk, alles! Supersmoothie, geweldig smakelijke sandwich en ook nog verrukkelijke cocos macarons voor onderweg. Heel fijne bediening en een inspirerende plek om te zitten, te zijn, in stilte en rust. Alles ging ook prettig slow. Ik heb kortom zitten genieten en smullen.
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Nog nooit zo Heeerlijk gegeten!!
Alles was lekker, allerlei smaken op ons bord en de ene nog lekkerder dan de andere!
Mooi op het bord en zalig op de tong. Zeker een aanrader maar niet te veel doorgeven want anders is er geen plek voor ons meer!
TessOrganic .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Het eten is super gezond en heel erg lekker. Alleen kan het soms lang duren voordat je je eten krijgt. De rauwe snoepjes en kokosnoten zijn mijn favoriet.