Albina

Meer informatie over restaurant Albina

6,4
Rieki C.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
De heerlijke moksi meti, Albina is een no nonsense restaurant, goedkoop en zeer goed. Ben verslaafd aan de moksi meti, die saus is zo verrrukkelijk. Een goede eettent voor een eenvoudige doch goede maaltijd.
Ilse R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wat een geweldig eettentje is dit. Klein, ongedwongen, authentiek en puur. Verwacht niet dat je romantisch kunt tafelen maar wat kun je hier ontzettend lekker eten. Hier proef je echt de cultuur. Vreselijke aardige bediening. We eten hier tegenwoordig regelmatig. Omdat het zo authentiek is. Roti of bami, alles is er prima. Blikje drinken erbij, als je boft krijg je een glas, anders een rietje of plastic bekertje. Maar zeker een aanrader voor mensen die van de pure Aziatische/Surinaamse keuken houden!
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Albina is al sinds de eerste keer dat ik er kwam (zo'n 18 jaar geleden) hetzelfde en dat is fijn.
De dames lijken niet ouder te worden en het eten is ouderwets lekker. Goede roti, Surinaamse en Chinese gerechten en veel lekkere kleine hapjes. Voor de gezelligheid kom je niet bij Albina, ookal zijn de dames supervriendelijk en snel in de bediening. Drinken komt in een blikje, als je er graag een plastic bekertje bij wil kan dat natuurlijk ook. Er komen veel vaste klanten, op welke dag op tijd je ook komt, het is er altijd druk en je wordt snel geholpen. Zowel voor afhalen als ter plekke opeten.
Etertje6789 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Ik ben zo langzamerhand stamgast bij dit restaurant geworden. Het is er altijd heel bedrijvig. Het eten is goed. Je kunt er tegen een hele schappelijk prijs eten, grote keus, alles even goed. Flinke porties, lekker. Eenvoudig dat wel, maar als je snel even een hap wil wegwerken dan is dit restaurant zeer geschikt. Bediening zeer vriendelijk en snel.
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
De Cha Shui met bami was erg lekker, ondanks het feit dat de portie aan de kleine kant was. Vriendelijke bediening, maar enigszins 'kale' inrichting van het restaurant. Alhoewel, érg herkenbaar en enigszins nostalgisch..
Fransverkerk56 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Na een lange tijd, hier weer eens een keertje aangeschoven voor een lekkere Surinaamse hap en het smaakte weer prima. Ze moeten alleen nodig iets aan het interieur doen, want dit kan echt niet meer. Verder was alles prima
Mara G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Hoorde goede verhalen over dit restaurantje. Het decor is simpel en niet per se heel gezellig, maar door de lieve mensen in de bediening en de enorm goedkope prijzen kom ik hier zeker nog eens terug, Voor 20 euro eet je met z'n 2en een voorgerecht, hoofdgerecht en drankje. Het eten is lekker.
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Voor mij de eerste "Surinamer" waar ik Roti haalde. En zo af en toe doe ik dat nog steeds. Volgens mij zitten ze er al een jaar of 20 op de "stille Albert Cuyp". Als in in Amsterdam moet zijn en niet veel tijd heb om te dineren dan ga ik naar Albina. Of ik haal het af. Het leuke is dat ik altijd herkent wordt ook al is het een tijdje geleden. Nog steeds staat voor mij hetzelfde personeel daar.
Een kantine achtige zaak zoals in bijna alle Surinaamse eettentjes. Of een roti of kopblokjes pindasaus met dunne gebakken mie. En zo lang ik daar nu kom smaakt dit altijd hetzelfde. Dat is de kracht van Albina. Snel en lekker. De keuken blijft nog steeds gesloten voor kijkers. Dat vind ik normaal niet prettig, maar bij Albina kunnen ze het zich veroorloven. Mocht je in de buurt zijn zeg ik ga een lekkere roti eten met geen wijntje maar een blikje Fernandes.
David D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Albina is een Surinaams eethuisje waar ik al twintig jaar met enige regelmaat kom. Het decor is eenvoudig, formica tafeltjes en houten stoeltjes, maar de roti's en de moksi's (ze hebben veel meer, maar ik ben een beetje een gewoontedier) zijn heerlijk en de porties royaal. Bij de roti uiteraard een flinke pannenoek, naar keuze kip, lam of rund en lekker veel aardappels en groente. Moksi is een mix van vleessoorten op bami of nasi of mihoen, vooral de babi pangang is daarvan erg smakelijk. Ik heb er onder andere het warme cassavetoetje bojo leren kennen. Als voorafje of toetje is een gebakken banaantje met échte pindasaus ook aan te raden. Ik neem er altijd een potje Chinese jasmijnthee bij. Met suiker die je even apart moet bestellen. Bediening is bovendien razendsnel. De kwaliteit varieert licht door de jaren heen, zegt men, maar niet noemenswaardig naar mijn idee. Niet een plek om langdurig te gaan tafelen maar meer dan geschikt als je redelijk snel lekker wilt eten in een pretentieloze omgeving. O ja, ook de prijzen zijn pretentieloos: voor minder dan een tientje kun je je buikje rond eten!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Een echt eetcafe met goede, eenvoudige gerechten. Maar prima van kwaliteit. Pannetje mosselen, lekkere saté, een Goliath met beenham, you name it. En de bediening onder aansturing van Jan is absoluut helemaal top!
Anand K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Ik kom hier al meer dan 20 jaren, zolang dat ik het niet meer exact weet.
Waarom moet je hier eten? Niet vanwege het interieur of lekker lang romantisch tafelen. Maar voor de lekkere Surinaamse gerechten met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik neem altijd de Moksi Meti met extra Fasjong. ( soort Chinese worst , die ze zelf maken)
Het is hier onberispelijk schoon en hygiënisch. Dat is niet bij alle zaakjes een vanzelfsprekendheid. Ga na, ik ben hier nog nooit ziek geworden van het eten.
De roti is hier gemaakt met Chinese twist, die zou ik overslaan. Het overige is superlekker.
Benvandijk .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Albina is mijn all-time favorite als ik surinaams wil eten. Avond zit het restaurant vaak vol en moet je weleens wachten op een plek. Maar is zeker het wachten waard
Jacquesp .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Wij wonen in Amsterdam Noord en hebben kort geleden haute cuisine gegeten bij een Chinees restaurant in Amsterdam tijdens de restaurant week. Ondanks een flinke kortingsactie moesten we € 95,00 afrekenen. Het eten was gelukkig prima. Onze buren gaven aan iedere week Chinees/Surinaams te gaan eten bij Albina. En dat voor maar maximaal € 10,00 p.p. inclusief drankje. Het eten zou prima zijn en aardig personeel, maar het interieur heeft iets meer weg van een TL-balken zaaltje.
Gisteravond ben ik er met mijn dochter gaan eten, een uitdaging. Inderdaad, een restaurant om even snel goedkoop te eten. Maar let op. We gingen zitten en kregen keurig de menukaart dat vol met aantrekkelijke maaltijden stond. We bestelde een Peking soep bij de balie en het werd keurig naar onze tafel gebracht. Een grote kom met overheerlijke pittige soep. In tegenstelling tot de recensie hieronder was het eten bijzonder goed. De maaltijd die wij na de soep namen zag er perfect uit, rook heerlijk en smaakte bijzonder goed. Voor weinig geld heel veel en goed eten is het een aanrader. Wij zijn best wel wat gewend wat eten betreft. Tot in sterren restaurants aan toe. Complimenten aan onze buurman, hij heeft een goede (eet)smaak.
Apuleius .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Omdat het Surinaams eethuis in de Pijp, waar ik altijd de Roti scoor gesloten was, aanbeland bij onderstaand eethuis.

Vandaag Roti gehaald bij dit Chinees-Surinaams afhaalcentrum.
In 1 woord : GOOR!!

Wat een slappe uit de pan gerukte zooi.
Smakeloos en klef, geen kouseband maar slappe sperziebonen, ongare aardappels, smakeloze kip op Chinese wijze bereidt, saus al net zo smakeloos als de rest van het gerecht, de pannenkoek mag de naam pannenkoek niet dragen.

Eindoordeel : Economisch Delict.

Haute-Horlogerie H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Eerst een haaienvinnensoep top van smaak goed op temperatuur. Mijn vrouw had soto soep en deze was heerlijk en daarbij witte rijst. Als hoofd gerecht eend nasi en moksisause heerlijk! Mals gewoon goed. Restaurant echt Surinaams bediening is aardig en kundig. Als je in de pijp bent echt een aanrader!
VK96 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Ik kom hier al ruim 10 jaar, en het blijft heerlijk! Ik neem ook standaard altijd hetzelfde bord 53A; Nasi Moksi Meti. Meestal ook een saté'tje erbij of een gebakken banaantje. Het restaurant is wel ietwat kaal aangekleed, maar het eten maakt dat helemaal goed. Ben inmiddels ook al een bekend gezicht en ik neem vaker mijn vriend/vrienden/familie mee die niet bekend zijn met dit lekkere restaurant!
Hana H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Een van mijn lievelingstentjes in Amsterdam! Het oogt zeker niet bijzonder: felle tl-lampen, simpele houten tafels, en weinig decoratie. Echter is het eten daar heerlijk en je krijgt altijd een volle bord voorgeschoteld. Daarnaast zijn de prijzen erg laag en is de bediening -ondanks het gebrekkige Nederlands- zeer vriendelijk en snel. Een aanradertje dus! Vooral de sauto soep (hierbij krijg je een kleine portie rijst bij) en de so yeh fan zijn aanraders gezien de prijs-kwaliteit-portie verhouding.
Leonie K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Ze hebben hier een aantal prima gerechten op de uitgebreide kaart. Niet duur, wel lekker. Ik kom hier al ongeveer 20 jaar. de kaart is nooit verandert de kwaliteit ook niet. Je weet wat je krijgt. Interieur is afschuwelijk, maar ook dat is bekend. meestal afhalen soms aan de lange tafels aanschuiven met een potje thee en tjauw min.
Fredmens .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Er zit op de Albert Cuypstraat een rijtje Surinaamse restaurants, die que prijs/kwaliteit/menukaart vergelijkbaar zijn. De bediening is vriendelijk, het interieur is niets bijzonders, met veel wit, gewone tafels en grote ramen, je drinken komt in blikjes. Maar je gaat hier naar toe omdat het eten is daar erg lekker en goedkoop is! Ik ga vaak voor de Bruine Bonen met Rijst, maar ook de overige gerechten zijn erg goed.
De tramhalte is voor de deur en het is ook een afhaalrestaurant.
Giel L.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Albina is de beste plaats in Amsterdam om Surinaams Chinees te eten. De decoratie is eenvoudig maar verzorgd en past bij het soort restaurant. Alles is schoon en het eten is altijd ongekend snel op tafel, heet en de ingrediënten zijn vers en knapperig en de smaak klopt. Het is eenvoudig eten maar met een ongekend goede prijs-kwaliteitverhouding. De bediening is snel en vriendelijk. Ook de afhaal wordt goed verzorgd en is snel. Ruime keuze op de kaart.