Alberto's Italian

Zondag Gesloten
6,6
Maureen W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We waren met een groep collega's (9 pers), eerst geborreld in de gezellig ingerichte wijnbar. Lekkere borrelhapjes, ook vegetarische voor 1 van ons, de bruschetta was heerlijk, iets teveel olie dat wel.
Na de borrel aan tafel met z'n allen. Voorgerechten waren lekker, ik had de Gamberi, was wat flauw, maar een beetje zout erbij uit de zoutmolen en 't was lekker. De tomatensoep was lekker, maar wel erg 'gevuld' als voorgerecht.
Het duurde wat langer voordat de hoofdgerechten kwamen, maar alles was lekker, de borden waren leeg :-)
De toetjes waren okee...
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam.
Leuk/mooi ingericht restaurant. De spiegels in de wc was een aparte ervaring, vonden sommigen... ;-)
Al met al een geslaagde avond en lekker gegeten!
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
lekker eten en gezellige sfeer, je moet wel echt reserveren want het is best druk. Vooral de gerechten met een lekkere wijn er bij zijn puur genieten! bediening is vriendelijk en geven informatie over de wijnen en het eten. Ze denken mee en komen met voorstellen.
JokeJan .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij hebben al vaak bij Alberto's gegeten! Iedere keer is het eten heel lekker en de bediening is super aardig! Vorige week hebben we een wijnproeferij gedaan! Heerlijke wijnen geproefd en lekkere hapjes tussendoor! Een echte aanrader! Vandaag een pizza en pasta zalm! Weer heerlijk gegeten op het terras! Ga vooral zo door! Alberto's is een aanwinst voor Nijkerk! Jan en Joke Bouwman
Karabiber .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Op zaterdag middag met vriendin naar dit restaurant, bij binnenkomst niemand die je verwelkomt, na plaats genomen te hebben zeker 10 minuten geWacht tot dat er een jonge dame, die er blijkbaar niet zoveel zin in had, ons vroeg wat we wilde drinken, geen begroeting, wilt u wat eten of drinken, nee helaas. Carpaccio was flauw , de salade karig, pizza van vriendin, tomaat , champignons en kaas eveneens niet smaakvol, het glaasje chardonnay was goed alleen wat karig gevuld, geen dessert kaart.
Wat is dit allemaal jammer, fantastische locatie, maar als je niet het gevoel,krijgt dat je welkom bent en er geen lachend gezicht te zien is ga ik volgende keer een deurtje verder, nu ik toch bezig ben, de toegangsdeur naar het damestoilet kan wel een druppeltje olie gebruiken, wat een geknars ....
Ackie A.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Pizza's waren werkelijk super, penne carbonara eveneens super. Anti pasta was zeker niet slecht maar zoals eerder vermeld door andere recensenten, veel olie, lekker maar veeel olie. Daar komt nog bij, wat brood standaard erbij zou fijn zijn.

Maaaar, absoluut een aanrader.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
De sfeer bij Alberto's is gezellig, met een vrolijke bediening. Het eten valt echter tegen, niet het Italiaanse "authentieke" eten wat je verwacht. De voorgerechten zijn goed, onze hoofdgerechten vielen tegen (pasta's waren vooral vet, veel olie). De desserts waren gemiddeld. We hadden er iets meer van verwacht.
Renée S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Alberto's is een aanwinst voor de stad Nijkerk. Lekker eten, een goede bediening en zowel binnen als buiten op het zonnige terras zit je erg leuk. Het eten is wel wat duurder dan de gemiddelde italiaan maar zodra je binnenloopt snap je waarom; het is geen typisch italiaans restaurant maar juist een hippe tent!
Er zit ook een goede wijnbar bij het restaurant, de wijnproeverij is een aanrader voor een avondje uit. Drie soorten wijn met bijpassende hapjes voor maar 17,50.
Sarah75 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Met de komst van de enthousiaste wijnkenner in de wiijnbar (volgens mij heet hij Marco) is dit restaurant zeker in aanzien gestegen. De inrichting is top, ze hebben een heerlijk terras en het eten is prima maar de bediening kon wat beter maar met de komst van de geboren gastheer in de wijnbar hebben ze een goede stap gezet. Een goede gastheer of gastvrouw zijn is een vak en nu maar hopen dat zijn collega's wat van hem leren.
Julia- .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Verrassende smaken, mooie producten, Prachtig opgemaakte borden en vriendelijke bediening met prima tempo. Kennis over de kaart, wijn, de gerechten was bij bediening heel wisselend, maar zonodig werd het nagevraagd. We hebben een leuke avond gehad! Enige tips: jas aannemen of garderobe wijzen - geeft meer gastvrij gevoel ( we hingen onze jassen nu maar over de stoel). En wat grotere porties bijgerechten (aardappeltjes en salade) was fijn geweest. En geef het broodje vooraf gewoon gratis ( ook voor het gastvrije gevoel). Verder: een aanwinst voor nijkerk!
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Oei, oei, oei, wat was dit slecht. Op Hemelvaartsdag geweest met twee kleine kinderen. Aangegeven dat we onze bestelling snel wilden hebben en bij het voorgerecht direct het hoofdgerecht. Het duurde drie kwartier voordat de eerste gang op tafel kwam. Gelukkig hadden we ondertussen wel een wijntje, hoewel erg karig gedoseerd. Voor de kinderen patat met mayo, eentje werd zonder mayo geserveerd. Mayo staat op de kaart bij het gerecht, maar wordt wel apart berekend. Schaaltje met een eetlepel erin kost 50 cent. Belachelijk dat het patat met mayonaise genoemd wordt, en het toch apart berekend wordt. Het is nog verbazingwekkend dat het puntzakje niet apart is berekend. Ons voorgerecht kwam iets voor de patat. Carpaccio: slechte kwaliteit, zeer flauw van smaak, slappe rucola. Saai en te duur. De gerookte zalm was mooi opgemaakt, leuke smaakjes bij elkaar, maar tjonge: wat weinig! Dat kun je echt niet maken. Van een mootje waren twee plakjes van 5 mm gesneden. Dat was het. Daar kun je niet zoveel geld voor vragen. Het hoofdgerecht was rode mul. We kennen deze vis als helder wit, deze was bruin. Overigens werd dit niet met het voorgerecht opgediend, zoals we gevraag hadden, maar 35 minuten later. De ober zei ons daar tussendoor niets over. Toch maar even gevraagd. "O, ik zal even kijken waar het blijft." Komt terug met een bord: "Het stond al lang klaar." Vandaar dat de vis bruin was. Veel te zure saus erbij geserveerd, puree was ondefinieerbaar van smaak. De aardappeltjes erbij waren goed van smaak maar erg slap. De salade was fantasieloos. Er werd niet nog een keer gevraagd of we nog iets wilden drinken. Er werd niet gevraagd aan het eind of het gesmaakt had. Niets van dat alles. Geen enkele keer een verontschuldiging, behalve deze: "Het zit buiten heel vol, dus de keuken is nu alles aan het uitserveren." Ja, en? Ik ben gast. Als je het niet aankunt, moet je geen gasten meer binnenlaten. En de gast binnen zeker niet het gevoel geven dat de gasten buiten belangrijker zijn. Wij gaan hier zeker, maar dan ook echt heel erg zeker, niet meer heen.
Roadrunner1 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Alberto's is in zijn korte bestaan een vast begrip geworden in Nijkerk! Echt een aanwinst!
Ik kom graag in de wijnbar, evenement MUST was geweldig....lunchen kan je er goed....
Een week na de opening ben ik hier wezen eten. Alles was top! Bediening, sfeer, eten, snelheid....Nijkerkse restaurants kunnen hier wat van leren!
Naast de wijnbar en lunches was ik hier helaas niet meer wezen eten....maar vanavond was het weer zover. Zo super dat de bediending 1,5 jaar geleden was, zo slecht was het vanavond. We kwamen binnen en er stonden 6 mensen rond de bar, ik zei nog, zo dat is veel op de zondagavond. 70% was uiteindelijk bezet denk ik. We hebben werkelijk om alles zelf moeten vragen.....ons drankje, menukaart, menu doorgeven, broodplankje, dessertkaart....extra drankjes zijn niet gevraagd...dus ipv 3 wijntjes bleef het bij 1....ik schrok hier van. Misschien nieuw personeel? Ik hoop het, want Alberto's is een aanwinst voor Nijkerk waar wij trots op zijn! 2 wk geleden op zaterdag had een vriendin dezelfde ervaring.....ik hoop dat jullie wat met deze recensies doen (het is ook gemeld na het bezoek) en verder, ga zo door!! We komen snel wer terug!
Theadorus .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Al meerdere keren bij Alberto’s gegeten, en tot 1,5 week geleden was ik ook erg tevreden. Helaas viel het deze keer (zaterdag 23 april) erg tegen.
Bij aankomst vroegen ze direct wat we wouden drinken, maar omdat de tafel nog niet compleet was, vroeg ik of ze om later terug te komen. Uiteindelijk toen we compleet waren heb ik na een kwartier maar zelf gevraagd of we wat konden bestellen. Tijdens het bestellen gaf ik aan dat het eten van ons nichtje en neefje tegelijk met ons voorgerecht geserveerd kon worden. Nadat wij ons voorgerecht op hadden kwam al vrij snel ons hoofdgerecht. 1 kindermenu hadden wij toen nog steeds niet ontvangen. Na 5 minuten heb ik navraag gedaan bij het personeel, maar de pizza zat nog in de oven. Terwijl ik toch duidelijk had aangegeven dat dit eigenlijk al eerder geserveerd had moeten worden. Had dan even gewacht met ons eten. Uiteindelijk kwam de pizza rechtstreeks uit de oven bij ons op tafel. Bloedheet dus! Niemand die dat er even bij vertelde. De upselling was ver te zoeken. Als je wat te drinken wilde, moest je daar zelf om vragen. Er werd op het eind ook niet gevraagd of alles naar wens was…

De overige keren dat ik hier geweest ben was ik zeer tevreden. Er loopt veel nieuw personeel rond en het mag duidelijk zijn dat het niveau erg naar beneden is gegaan, jammer.

Nu ik toch bezig ben, klein minpuntje, de wijnglazen zijn vaak erg sober gevuld. Dit heb ik in het verleden als eens aangegeven.

Ik hoop dat jullie wat met deze recensie doen, want het is een goed restaurant, met lekker eten op een top locatie.
Doppenberg1 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Vooraf brood m knoflook mayonaise m saffraan, pesto en tomaten tapenade, lekker maar niet bijzonder.
Hoofdgerecht; Pizza di Verdure Donna lekker en mooi gemaakt en
Rossini gegrilde grainfed Bavette, ossenstaart, gebakken ganzenlever,
gebraiseerde sjalotten en Madeirasaus, lekker maar niet echt super mals zoals bavette hoort te zijn.
Als dessert; Caffe coccolare - cappucino of koffie met amandeltaart, bonbon, amarettini,
breekkoek, bananenjam, limoncellocurd, een tegenvaller.
Corloes .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
We aten hier het menu. De antipasti was goed, maar daar komt geen kok aan te pas. Brood was er niet bij, dat had vooraf besteld moeten worden. Geen bordje erbij, dus de dressing en olie lekt op tafel. De hoofdgerechten vielen tegen: de beenham was heel goed, maar de asperges ontbeerden smaak. De zeeduivelwangetjes waren ronduit taai en eveneens weinig smaakvol. De aardappelpartjes waren ook erg taai en/of uitgedroogd en ook al niet erg smakelijk. Verder was er een groene salade, goed maar niet spectaculair. Bij het nagerecht is geen andere keuze mogelijk, ook niet met bijbetaling. Ook koffie of thee komt niet in plaats van een nagerecht, dus als het je smaak net niet is, dan is er geen alternatief... Het dessert wat wel is gebruikt was wel bijzonder (asperge-ijs met aardbeichips en cake in een halve chocoladebol) maar ook wat vlak van smaak. Hoewel er veel personeel rondloopt moet gevraagd worden om de spullen af te ruimen, zeker bij de antipasti waarbij de olie op de tafel is gedropen is tijdig wegnemen wel prettig. Het hoofdgerecht liet erg lang op zich wachten. Het is lastig om de aandacht van de bediening te krijgen, misschien nog wat aanloopproblemem bij deze nog jonge zaak. De sfeer is jong en trendy, leuke muziek, wijnbar en een mooi terras. Veel potentieel maar de keuken moet echt beter en graag een meer klantgerichte opstelling, niet zo star aub.
Sandro M.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Spaghetti Carbonara, al dente graag. Helaas..... Pap was het. De smaak redelijk maar dit is echt fout. Mijn twee favoriete gerechten staan op de kaart dus die maar bestellen dan, per slot van rekening herken ik daar een 'Italiaanse' kok aan. Saltimbocca als hoofdgerecht. Kijk, er zijn twee manieren om dit gerecht te bereiden. Of als origineel, kalfs-medaillons belegd met Parmaham in een witte wijn- saliesaus, of als Involtini, opgerold. Dit was echter een soort tournedos met een plakje ham. Neen, heeft niets met Saltimbocca te maken. Ik heb mijn schouders maar weer eens opgehaald.
Noem je restaurant dan een Mediterraans iets, maar niet Italiaans.
Ik laat het hier bij. Wil je meer weten wat ik er van vind, over de bediening etc. bel me maar.
Zal geen vervolg krijgen.
Gerjan88 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heerlijk gegeten in de Wine Bar met een grote groep van 14 man. Het foodsharing concept is vooral met groepen erg leuk. Als voorgerecht kregen wij een grote plank met antipasti. Het hoofdgerecht bestond uit varkenswang (erg mals), risotto en gegrilde groenten. Nagerecht was Tiramisu en deze was wel per persoon. Kwaliteit van het eten is erg goed. Restaurant is in mooie Italiaanse stijl op een mooie locatie. We hebben niet lang hoeven wachten op eten of drinken.
HarryNijkerk .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Erg leuk ambiance! On-Nijkerks! Mooie kaart en het eten smaakt zeer goed. Spontane maar een klein beetje onervaren bediening. Al met al een zeer geslaagde avond.
JohannaRus .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Best druk en waarom? Kwam gewoon een hapje eten moet je een uur wachten op je hoofdgerecht. "Hij zal dan wel extra lekker smaken" kreeg ik als excuus. Nieuwe koks en bediening. Zat bij eeb afzuiging, heel monotoon geluid. De rekening kunnen ze wel snel opmaken en was best prijzig voor wat j. krijgt. Wees eens eerlijk, weer een kok die denkt dat mooi koken een plaatje moet zijn. Zorg er eerst voor dat je je gaarheid voor elkaar hebt
Oelie39 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Alberto's Italian,
Ja wat moet ik ervan zeggen, alles klopt bijna, top aanwinst in nijkerk
Het nieuwe maandmenu is van grote klasse, kraakvers.
Tartaar van zeebaars mag iets meer zout hebben, varken uit de oven met gepofte paprika en een pittig saus waren echt heel lekker
Dessert maakt het af.
Groot assortiment wijnen, waar we prima mee werden geholpen, gewoon een topzaak welke alleen nog maar kan groeien.

tot snel

ps in de eerste week van januari volzitten!!!
Phansum01 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Voor het eerst eens gewoon bij deze zaak binnen gelopen. Opvallend was de vriendelijke bediening van een stel jonge meiden die het duidelijk er om te doen was om je je thuis te voelen. Meedenken buiten de kaart om als je iets niet kan / mag eten, heel attent. Beetje stereotype Italiaanse muziek, mag wat gevarieerder, maar verder een uitstekende gelegenheid om voor niet al te veel geld toch een uitstekende maaltijd geserveerd te krijgen. Gelukkig hebben wij een betere ervaring opgedaan dan sommige andere gasten, de recensies lezende. Wij zullen nog wel een keer terugkomen, na een geslaagd avondje uit in Nijkerk.