Alan & Pim's Rotterdam

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren
Klaas V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Voor de lunch een broodje Pulled Chicken gegeten wat een lekker broodje was dat smaken prima in balans.
Mooie zaak en zeker een aanwinst voor deze mooie stad Rottedam.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vandaag hier gegeten. Late lunch. Helaas waren de halve kippen op, maar er zijn genoeg alternatieven dus geen zorgen. Hebben de kiocombo genomen. Heerlijke kipbitterballen, kippeling, yakatori. Van alles 5. Zelfgemaakte friet erbij. Zelfgemaakte koolsla. Zelfgemaakte barbequesaus. Erg lekker allemaal. Groot genoege porties. Goede bediening, behulpzaam en vriendelijk. Hier komen wij zeker teug.
Johan P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Vrijdagavond, mannenavond! Dus veel en lekker eten; dan zit je bij Alan en Pim's goed! Gezellige bediening door de eigenaar en zijn crew. Spiesjes vooraf waren OK, de 'kippeling' was fantastisch lekker. Als hoofdgerecht natuurlijk kip; de kip was heerlijk mals en en van een goed formaat. De keuze is enigszins beperkt, maar dat is juist nu een pluspunt!

Dit is echt een aanrader!
Nolja21 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Afgelopen maandag bij Alan & Pim's een kippetje gegeten! Het was lekkerder dan ik had verwacht, de kip lekker mals en goed gekruid. De prijskwaliteit verhouding is prima. De bediening was vlot maar misschien iets te opdringerig, kwam aantal keren vragen of we al keuze hadden gemaakt terwijl we er net zaten. Verder vonden we de huisgemaakte appelmoes heerlijk :-) hiervoor kom ik zeker terug
Eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een zeer gezellig restaurant met prima kip. We bestelde een halve A&P kip (normaal gekruid) en een Provençaalse kip. De Provençaalse vonden wij iets te nadrukkelijk gekruid dit mocht wel iets minder. Verder veel vlees aan de kip en een meer dan prima salade. Een restaurant om zeker nog eens naar toe te gaan.
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Leuke plek om (ook met kinderen vanaf een jaar of 6) lekker makkelijk te eten, al zullen kleintjes niet makkelijk aan de hoge tafels -die in een deel van de zaak staan- kunnen zitten. Reserveren kan alleen met 6 personen of meer. Als er even geen tafel vrij is, kan je aan de bar wachten.
We wilden om te beginnen 4 porties kippeling bestellen. De dame van de bediening gaf aan dat we als voorafje aan 2 porties voldoende zouden hebben en dat was ook zo. Heb je echt stevige trek, bestel dan gerust zo'n portie voor jezelf. Ze zijn heerlijk.
Onze hoofdgerechten waren twee keer een halve kip Provençaals, een halve Kip A&P (met Alan & Pim-kruiden....) en een Big Chick Burger. De kip was in alle gevallen heerlijk mals en lekker van smaak. Ook hier bleken een portie koolsla, frites en oven-aardappeltjes ruim voldoende voor 4.
Nadat we er ook nog 3 keer cheescake en een maal mango-bavarois als toetje verorberden, moesten we -inclusief 2 drankjes voor elk- goed € 100,- afrekenen.
Al met al een prima maaltje voor een redelijke prijs. De bediening is vlot zonder dat je je opgejaagd hoeft te voelen. Na 1,5 uur stonden we voldaan weer op de stoep en dat maak je wel eens ander mee....
Maurice K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wij kwamen hier op zondagavond onverwachts binnenlopen. Wachttijd was 30 minuten. Wij zijn even gaan wandelen door de stad. Toen we wederom aankwamen werden we keurig ontvangen. Kregen een schone hoge tafel. De bestelling werd vrij vlot opgenomen en de bediening is heel attent en oprecht. Wij en onze kinderen van 3 en 7 hebben heerlijk gegeten. Wij waren ook zeer te spreken over de heerlijke kip met A&P kruiden en de Pkruiden. De bediening is erg oplettend en dat voelt erg prettig. Als dessert heerlijke chocolade mouse in weckpot! Wij komen hier zeker nog is terug en raden iedereen aan om hier is binnen te lopen. Klasse!
Matthijs P.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Fijne kip hier! Smakelijk gekruid en niet te droog of iets dergelijks. Je krijgt genoeg voor wat je betaald. Het is wel een wat lawaaierige tent en het was er ondragelijk warm, maar dat kan ook aan ons plekje gelegen hebben.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Voor de eerste keer bij Alan & Pim's gegeten. Sfeervolle zaak met hele lekkere kip. Bediening is erg snel en de prijs kwaliteit verhouding is goed. Komen zeker terug!
Smulpaling .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Moderne trendy aangeklede zaak, ziet er leuk uit. Vlotte bediening, maybe tikje opdringerig snel, en daarna worden we vergeten. Alleen kip op de kaart. Kippeling vooraf is lekker mals rn krokant. De halve kip A&P gekruid is mals, de Proviciaalse kip luikt van buiten gecremeerd ( niet alleen aan onze tafel) Drukke tent, snel safe en simpel. Prima kippetje van t Spit, ik mis een lekker sausje danwel een jus.
IVI73 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Onze 2e keer hier, herkent door 1 van de eigenaren (geeft een extra welkom gevoel) vooraf iets anders geprobeerd de kip bitterbal die vonden wij te veel richting een fabrieksbal gaan mede door de te fijne ragout en veel lucht in de bal (smaak was wel goed, structuur en vulling niet geheel volgens onze verwachting, misschien zijn we te verwent) vervolgens nogmaals de halve kip Provençaals echt dat maakt alles goed, nog beter dan de vorige keer wat een genot en kluiven mag, geweldig! Geen vingerbowl maar kraan zeep en handdoekje vers zonder hergebruik. Echt weer top Alan! Dank wij komen weer terug!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Vandaag na een lange tijd ( week na opening) weer eens hier gegeten. Wat een wereld van verschil met de laatste keer. Toen was het gewoon goed, maar nu was het werkelijk heel erg smaakvol. De boy's hebben duidelijk geluisterd naar alle positieven en negatieven dingen die over hun zijn geschreven. Ik zeg een aanrader had zelf de kip BBQ en mijn partner een salade met krokant gebakken kip. Wij sloten af met een heerlijk bakkie van de man met de bril. En de rekening viel Heeeel erg mee. Ik zeg tot snel
Sven C.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Met vrienden op een vrijdag avond gegeten. Stampvol dus 20min aan de bar gewacht en daar heel vriendelijk bediend door Alan (of Pim).
Eenmaal aan tafel een vlotte bediening. Alle 4 een andere kip genomen. De Thaise kip duidelijk flink pittig. De kippen zijn precies goed bereid. De Alan en Pims kruiden mix viel wat tegen omdat het niet zo'n sprekende smaak had wat je wel zou verwachten van de "huismix".
Fijn om losse bijgerechten te kunnen bestellen die overigens lekker zijn.
Jammer dat je geen speciale koffie zoals Irish koffie kunt bestellen. Wel heel prettig om je overgebleven kip in een klein doosje mee kunt nemen.
Ik ga hier nog wel eens een kippetje eten.
Anneke J.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Zondagavond samen wezen eten met mijn vriend. Vooraf kon er niet gereserveerd worden (dit kan pas vanaf 6 personen). Gelukkig was er nog ruim plaats en konden we gelijk aan schuiven. Bediening was vriendelijk en vlot met bestelling opnemen en uit serveren. Hierdoor waren we eigenlijk redelijk snel weer buiten. Met pinda- en notenallergie was het geen probleem met eten, altijd erg fijn!
Vooraf 2 voorgerechtjes genomen: Yakitori en Kippeling met saus. Erg smakkelijk, vooral de Yakitori!
Hoofdgerecht: 1x 1/2 Kip A&P en 1x 1/2 Kip Provençaals. Goed gaar, lekker mals. Genoten! Heel handig werd er een bakje water met citroen erbij gegeven om je handen schoon te maken. Bij de Provençaals zat er aardig veel knoflook in, dus neem pepermuntjes mee als je deze besteld. :)
Enige minpuntje was de omgeving: naast ons kwam er een grote groep (16 personen) binnen, dit gaf wat geluidsoverlast, waardoor we elkaar soms lastig konden verstaan. Ik weet niet hoe dit normaal is. Dit was niet een enorm probleem, want eten kwam snel en was erg lekker! We komen zeker nog een keer terug! Het eten is het zeker waar!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Leuk restaurant. Open keuken. Houten meubels. Leuke foto's aan de muur. Alles kip wa de klok slaat. Tussen de middag geweest. Jammer dat de halve kippen op waren. Toen maar het kippelingmenu gekozen. Was prima. Heerlijk malse stukjes kip, patat, sla en naar keuze saus voor bij de patat. Waar vind je dat voor 8,50 per vol bord.
Lang nakletsen aan tafel bleek ook geen probleem.
Volgende keer hoop ik toch de halve kip te kunnen proberen.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Lunchtime! We waren in de buurt en wilden wel eens zo'n smakelijk kippetje van Alan & Pim's proberen! Helaas was het zo druk geweest dat alle kippen van het spit waren uitverkocht...! Een goed teken natuurlijk, maar jammer voor ons! Niet erg, we zijn flexibel en namen een Broodje Pulled Chicken Bitter Sweet BBQ en een Broodje Pulled Chicken Thai. Allebei waren ze subliem, en de Thaise variant was behoorlijk pittig. Mijn vriendin pinkte een traantje weg van de pepertjes, maar voor mij was-ie perfect! We bestelden ook nog een kleine Caesar Salad on the side (leuk dat dat kon!), waar naar mijn mening iets te veel saus op zat. Wel een smakelijke, maar toch. De koffie was uitstekend, de dame in de bediening bijzonder vriendelijk. We komen terug voor de kip van het spit!
Ashley W.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Alan&Pims. Het is een mooie en gezellige zaak, vanaf onze tafel keken we zo de open keuken in. Super lekkere en malse kip van het spit gegeten (bitter sweet BBQ).. Om je vingers bij af te likken! Goede service en lekkere wijn! Kortom een aanrader!!
Rico V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Ik kom hier wekelijks om te genieten van de heerlijke kip die overigens zalig is gekruid. Met de heerlijke friet en een lekker biertje uit Waddinxveen is het altijd een feest om hier voor een zeer schappelijke prijs te gaan eten. Een echte aanwinst voor Rotterdam!
Jennifer B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Ik voel me altijd ontzettend welkom bij Alan&Pims. Heerlijke Provencaalse kip en Sweet honey barbecue gegeten. Heerijk, zo'n bord met een halve kip erop. Lekkere sides dishes zonder poespas, zoals het hoort bij kip. De altijd vriendelijke Alan gesproken. Hij staat altijd open voor een gesprek. Onwijs leuk om de eigenaren zo enthousiast en vol liefde te zien werken in eigen zaak. Bedankt weer voor de fijne avond! :)
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ongecompliceerd eten. Gewoon een lekker kippetje zonder poespas. We hadden de Provençaalse kip en een sweet barbecue kip. Beiden erg lekker. We hadden in ons optimisme caesarsalade, koolsalade en frites besteld. Dat was allemaal lekker er verrassend bereid, maar te veel voor twee. Prijzen zijn zeer schappelijk. Als ik mocht kiezen, zou ik echter liever een paar euro meer betalen en een biologische kip in plaats van een scharrelkip hebben. Betrokken personeel. Ik had mijn dag niet zo en ze hadden veel geduld met me. Bedankt daarvoor. Wij komen terug.