Al Pacino's

6,7
6,5
LianneRalph .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Even een hapje buiten de deur omdat we geen zin hadden om te koken.. Onze verwachtingen waren dus niet hooggespannen, maar ondanks dat:..poe, wat een teleurstelling.Ik heb de kok niet gezien maar ik durf er om te wedden dat het geen Italiaan is..Een broodje bruschetta is naar mijn idee een vers geroosterd sneetje brood, ingewreven met knoflook en daarop stukjes tomaat en ui..nou vooruit, doe 'es luxe: met beetje peterselie..Hoe je zoiets eenvoudigs nog kunt verprutsen is ons een raadsel: klef sneetje (afbak?)brood, plakje tomaat belegd met een gesmolten plak van een substantie die de naam mozzarella niet mag hebben en ondanks de overdaad aan rauwe knoflook zó flauw dat we het hebben laten staan.. Ondertussen mijn glas witte wijn, wat bij navraag een Chardonnay zou zijn, omgeruild voor een iets beter te drinken rosé. Na anderhalf uur (!) wachten kwamen de bestelde pizza's: voor mij een calcone waarvan ik het wederom verbazingwekkend vond hoe men, de hoeveelheid ingrediënten ten spijt, er toch zo'n flauw smakeloos geheel van kan maken.. En voor mijn echtgenoot een pizza bolognese. Deze bleek slechts een halve bodem te hebben (het midden was nergens te bekennen), overgoten met een flauwe saus en rubberachtige 'kaas'..Zoals te begrijpen hebben we onze gerechten maar voor de helft opgegeten (we hadden erge honger) en onze aarzeling na de vraag of het gesmaakt had is de bediening in ieder geval niet opgevallen. "Het zal wel teveel zijn geweest", was de conclusie. Nou ja, daar zit wat in, 't is maar hoe je het bekijkt..En natuurlijk kun je zeggen "waar praten we over": de financiële 'schade' is tenslotte beperkt gebleven. En het was ook nog 'es dinsdag: een groot bord op het terras gaf aan dat alle pizza's vandaag slechts zeven euro kostten.. Bij het afrekenen bleek dat vreemd genoeg alleen te gelden voor de calzone, de bolognese scheen een 'special' te zijn (ben nog steeds benieuwd waaruit wij dat hadden moeten afleiden?) dus daarvoor diende de volle mep te worden betaald, ondanks de halve pizza.
Normaliter schrijf ik geen negatieve recensies omdat veel 'missers' vaak incidenten zijn en het geenszins mijn bedoeling hardwerkende horeca-mensen te schaden. Echter, het eten van dit restaurant heeft mijns inziens niet met een 'eenmalige misser' te maken. De gerechten op worden blijbaar bereid op een wijze en met producten die niets te maken hebben met waar de Italiaanse keuken voor staat. En dat vind ik ergerlijk, ondanks de misschien relatief lage prijzen of de eenvoud van een restaurant.. En wij komen altijd terug, voor een 'second chance', al zal het in dit geval even duren, vrees ik.. Wellicht is de pasta fantastisch.. poe..
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Soms gaat het mis in dit restaurant. En dat was vanavond. Omdat we er vaker komen weten we wat er gaat komen. Lekkere broodjes vooraf. Iedereen kreeg ze, wij niet. Dus om gevraagd, en gelijk aangegeven dat we ze niet tegelijk met de bestelde pizzas wilden. Dat werd niets mee gedaan. Et voila. Nauwelijks een hap binnen en daar kwamen de pizzas. Die calzones borculo waren echter niet goed gaar. Vulling lekker, maar bodem niet gaar. Stukjes van de ongare bodem overgelaten voor de kok en de bediening gevraagd de kok te vragen er eens in te knijpen. Dat deed hij, legde ze zonder een woord te zeggen weer terug oo het bord. Doorgaans is het hier prima eten. De bediening is vriendelijk, maar doorgaans onervaren en duidelijk niet ingewerkt.

Niet zo'n goed beurt.....
FZS600 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Keurig netjes in z'n klasse. Wij komen hier redelijk vaak alleen nemen we de gerechten dan altijd mee naar huis, want dat kan ook. Deze keer gingen we er eens zitten en ik moet zeggen: zeer aangenaam verrast.

Dat de gerechten prima zijn was ons inmiddels al duidelijk, en nu kun je dan ook nog iets zeggen over de service en het decor van het restaurant. De service wordt gedaan door jonge enthousiaste meiden in een enigszins wisselende samenstelling. Altijd vriendelijk en attent maar door de gemiddelde leeftijd soms niet zo heel erg op de hoogte.

Voor ons is dat geen probleem, wij weten altijd wat we willen en ook een wijnadvies bijvoorbeeld is niet nodig. Voor ons staat een attente service voorop dus is het fijn als er wordt opgemerkt dat je glas leeg is, daar hoef je dan dus niet zelf achteraan. Prima! De meiden doen ook goed hun best, ze willen gewoon uitdragen waar het restaurant voor staat, dat merk je aan van alles.

Dan de prestaties vanuit de keuken. Zonder meer prima te noemen! Het restaurant heeft een open keuken en je kunt dus goed zien waar het om gaat. De eigenaar en chef heeft er inderdaad assistentie bij genomen in de keuken maar van een verschil in prestaties merk ik niets, en mijn tafelgenoten ook niet. Inderdaad zijn de Calzones geweldig, en dan met name de Calzone Borculo. Als je echt een Calzone met diepgang wilt moet je deze nemen, in één woord uitmuntend. Natuurlijk zijn er ook veel pasta's aanwezig en de visliefhebber wordt ook niet vergeten. Een mooie entrecote of biefstukreepjes in een verrukkelijke groentesaus (vooral die laatste is naast de Calzone Borculo mijn aanrader) lukken ook, voor elk wat wils dus.

Een klein maar fijn aanbod van nagerechten, voornamelijk ijsjes completeren het geheel. De wijnkaart is redelijk eenvoudig maar wel doeltreffend, verwacht geen 80 soorten met een gemiddelde prijs van 80 euro per fles en je zit goed. Natuurlijk zijn de koffie's zoals het een Italiaans restaurant betaamt goed, heerlijke cappuccino!

Bij het afrekenen ook erg aangenaam verrast, je krijgt hier een zeer behoorlijke kwaliteit voor je geld, de prijs/prestatieverhouding is hier niet zoek. Een paar kleine kritiekpuntjes zijn er ook: zo had de cappuccino van mij een "voetenbadje" want de kop zat nogal vol. Dat hoort niet maar ach, ik ben ook eens jong en nog niet zo ervaren geweest dus ik kan het wel snappen. Ook was het mooi weer, de deuren van het restaurant stonden dus open maar daardoor kon er wel van alles naar binnen vliegen, inclusief wespen die nu vrij agressief kunnen zijn.

Insectenwerende maatregelen waren er niet, zo'n simpel vliegengordijntje zou al redelijk werken. Maar dit zijn kleine puntjes op een verder goede zaak dus laat jullie hierdoor vooral niet tegenhouden, eetgenieters. De gelegenheid is niet zo groot dus reserveren is zeker in het weekend wel aan te raden. Kom er regelmatig voorlangs met de fiets en dan zie ik iedere keer weer dat het er best behoorlijk vol kan zitten.

Er is een terras aanwezig voor de zaak maar dan zit je wel aan de straatkant. Erg jammer want vooral op vrijdagavond komt er veel verkeer langs en dan zit je dus in de uitlaatgassen te dineren. 't Is natuurlijk wel weer leuk mensen kijken dus het is een afweging die je maakt. De zaak is verder netjes en niet overdreven ingericht, eenvoud siert. Toiletten ook eenvoudig maar wel doeltreffend ingericht en schoon, nog wel het allerbelangrijkste.

Ga er eens heen als je in de buurt bent, ben je een fan van de Italiaanse keuken dan heb je een fijne avond. Groetjes van de FZS Pilot!
Wendy2015 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Fijne pizzeria voor een snelle, maar overheerlijke hap. Het restaurant is simpel ingericht, de bediening wordt gedaan door jonge, vriendelijke meiden. Het eten is eigenlijk altijd goed, no-nonsense, goede ingredienten, goed bereid.