Al Dente

Meer informatie over restaurant Al Dente

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Ajgnijssen .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Hebben heerlijk gegeten naar aanleiding van de diplomering van een van de kinderen. Op de tafel stond een leuke felicitatie klaar. Bijzonder attent. Prima couverts, voor elk wat wils. Super vriendelijke gastvrouwen. Ook nog even tijd voor een praatje. Prima entourage, sfeer. Met name de vis was erg mediterraan. Je proefde de zee. Dus vers. Aanrader voor liefhebbers van Italiaans.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Het was weer even geleden dat we hier zijn wezen eten. Het was weer een plezierige ervaring. Inrichting blijft iets gaafs hebben, georganiseerd rommelig, gezellig en warm. Bediening gastvrij, gedreven en attent.
Deze keer niet een overdreven grote portie, maar gewoon een normaal gevuld bord. Scalopinna al gorgonzola met pasta, heel smaakvol, echt lekker. De heerlijke rode wijn maakte het compleet.
A.G. V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Iedere keer top! Hier weten ze wat gastvrijheid, smaak en ambiance is. Reserveren is dagelijks noodzakelijk, dat zegt genoeg! Aanbevelen kan ik de crustaicao. De warme bereiding van fruit de mer. Warme inrichting in een typisch centrum pand. Lange smalle zaak en vaste gezichten in de bediening. Heel persoonlijk en flexibel. Uit de keuken komt uitsluitend vers en met aandacht en kennis bereide gerechten. En nee ik ben geen goede bekende, wel een nieuwe terugkerende gast!
FamilyJos .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Al Dente is zeker een aanrader. Porties zijn voor grote eters, maar de smaak is super. Ingredienten zijn van hoge kwaliteit maar worden door de keuken tot een smaakfeestje gemaakt waarbij de bediening zeer gezellig is. Lokaal is minder geschikt voor grotere gezelschappen maar met zijn viertjes is het heerlijk toeven. We komen hier zeker terug
Hortensiaatje .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De ossehaas met Gorgonzola en truffel was fantastisch, evenals de hazerug. Zeer gastvrije ontvangst. Wel reserveren, want bijna altijd vol!
Mooie wijnen op de kaart, de gastvrouw/eigenaresse kan je van goede adviezen voorzien.
Sanne G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Wij zijn al een paar keer bij Al Dente geweest en vinden dit altijd goed. Ook deze keer weer heerlijk gegeten, met een super leuke bediening. Heel attent en gastvrij. Het is wat aan de duurdere kant maar het is het geld zeker waard. Ook voor de vegetariër is er een menu met ruime keuze. Als dessert is de tiramusi een echte aanrader.
Flodder .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Niet gereserveerd en toch het mooiste plekje in een nis, omdat we redelijk vroeg waren konden we hier tot 20.30 plaats nemen. Heerlijk gegeten van het driegangen menu. Zowel voorafje, hoofdgerecht als nagerecht waren verrassend lekker. Zeker een restaurantje om nog eens naar terug te gaan en weer andere gerechten uit te proberen. Vriendelijke bediening, jje voelt je echt welkom.
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014

Sfeervol en modern ingericht restaurant met Italiaanse accenten. Uitgebreide keuze aan gerechten met verschillende menusuggesties en zelfs een aparte kaart met verschillende visgerechten.

We kozen voor het menu Al Dente met een voorgerecht, een hoofdgerecht en een dessert. De gerechten waren niet verfijnd bereid, de smaakcombinaties niet goed op elkaar afgestemd en de opmaak was plomp en grof. Jammer van het menu en de avond.

De bediening was vriendelijk, maar niet attent. Een besteld visgerecht werd in een verkeerde variant uitgeserveerd. Vanwege het feit dat de andere gerechten al waren opgediend hebben we dit geaccepteerd, wat later werd gecompenseerd door een drankje van het huis. Door de drukte moesten we lang wachten om iets bij te bestellen.
Geen restaurant om nog een keer terug te gaan
Adrianous .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Het was weer fantastisch! De nieuwe wildkaart is helemaal top! We hadden 5 verschillende gerechten met de hoofdgang, ze waren alle 5 van de wildkaart en hartstikke lekker.
De bediening was top. Niks te klagen. Het was weer genieten
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Na lange tijd weer eens aangeschoven bij Al Dente. Eigenlijk bij toeval om even spontaan wat te eten. Ik was een beetje vergeten hoe sfeervol en intiem gezellig dit restaurantje ook alweer is. Ideaal voor zowel een romantische rendez-vous of gewoon met vrienden.

De kaart is nog steeds ongekend uitgebreid en wordt ook nog eens aangevuld met een extra wildkaart en een dagmenu.. Fijne en uitgebreide amuse en heerlijke hoofdgerechten. Mijn hert (met tagiatelli, rucola en parmezaan) was mals en exact goed bereid en de risotto van mijn tafelgenoot zeer op smaak.

De bediening is professioneel, alert en erg vriendelijk en de sfeer in het restaurant simpelweg intiem.

Kleine opmerking; de hoofdgerechten hebben doorgaans een prima prijs/kwaliteitsverhouding maar de voorgerechten zijn wel erg (te) aan de prijs en op paar uitzonderingen na wel uit verhouding met het geheel.

Al met al een fijne ervaring, blij dat ik Al Dente heb 'herondekt' in Breda.

Christophe C.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Drie grote opmerkingen die niet door de beugel kunnen !

Had ossobuco besteld 28 euro, mooi grote portie maar het vlees was echt taai.
Hier kwam een portie pasta bij, vroeg pasta pesto en dit haddden ze niet en dit in een italiaan ??
Mijn vriendin had saltimbocca 25 euro, 2 dikke stukken gesneden kalfsvlees met een mini stukje serrano ham.

Op de moment niet meteen voor herhaling vatbaar.

Cindy S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Een paar keer superlekker gegeten hier. Alles is met zorg klaargemaakt en goed op smaak. De crostacei (schelp- en schaaldieren) was voortreffelijk.
Uitstekende service. Vriendelijk en goede service.
Decor is ok, maar t is wel erg krap eten...
Job V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Wouw. Afgelopen week verschrikkelijk lekker gegeten bij Al Dente in Breda. Ik ga komend weekend weer bij Al Dente eten om de rest van de heerlijke gerechten van de kaart te proeven. Ook een erg diverse keuze aan wijn op de grote wijnkaart. Een echte aanrader dus.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Voor de 2e keer hier gegeten. De bediening is veel te gehaast voor een restaurant in deze prijs klasse. Ga er nooit meer eten. De gamba's waren door te lang bakken droog en niet te pellen. Erg jammer voor z'n leuk restaurant!
Joep K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
De negatieve reacties hieronder kan ik allemaal weerleggen, ik heb meerdere keren in dit restaurant gegeten en heb daar enorm van genoten. De service is prima en heb nog nooit enige aanmerkingen gehad op het heerlijke eten. Absoluut een superrestaurant en waar je kan genieten van een heerlijke avond
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Inmiddels hier voor de 3e keer gegeten en ook dit keer niet teleurgesteld. Bij aankomst wat kleine hapjes voorgeschoteld gekregen. Mooi ham, garnaaltjes, bitterbal van risotto en een crostini. Mooie fles rood uitgekozen en vervolgens gekozen voor het 3-gangen keuze menu.
Ik blijf me hier nog steeds over verbazen. Keuzemenu keurig geprijsd ten opzichte van a la carte.....wat zijn de losse gerechten BELACHELIJK duur ten opzichte van het menu. Heel raar.

Heerlijke combi van carpaccio en vitello tonato vooraf, mooie pasta met runderhaas als hoofd en wat ijs als dessert. De portionering van de gerechten is ruim......hééél ruim. Grote eters komen in ieder geval aan hun trekken.

Vervolgens nog wat lekkere chocola, koekjes en andere zoetigheid bij de koffie. Erg lekker.

Decor is knus en een beetje donker, maar erg gezellig.
Tjeuvo V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Sinds lange tijd weer eens hier gegeten. Tafeltje van vier op een woensdagavond. De kaart is nog net zo uitgebreid (echt enorm) als voorheen, lekkere stoelen, erg vriendelijke en ervaren bediening. Interieur vind ik druk en rommelig, maar verder wel okay. Dan het eten. Smaakt goed, leuke presentatie en het is veel.
Maar de prijs-kwaliteit is heel ver te zoeken. Het enige dat goed geprijsd is zijn de menu's, want a la carte is echt veel te duur. Evenals de wijnen. Bovendien, leuk om zo'n enorme wijnkaart te geven en je hele restaurant vol met flessen wijn te zetten, maar veel wijnen waren uitverkocht. Ik vind het niet erg om veel te betalen in een restaurant, maar in dit restaurant klopt dat niet met hetgeen je krijgt.
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
We komen geregeld bij Al Dente, maar het was nu weer een tijdje geleden dat we aanschoven bij dit prettige restaurant in Breda. De ontvangst en de bediening waren als vanouds vriendelijk en to the point. We kozen het maandmenu en kregen veel waar voor ons geld. Na een heerlijke bruschetta en wat olijven als amuse volgden een samengesteld voorgerecht van kleine vleesgerechten, waaronder de in dit huis beroemde combinatie van carpaccio en vitello tonnato. Smakelijk bereid in combinatie met een mooi glas wijn. Als hoofdgerecht een tournedos met eigen jus op een bedje van mediterrane groenten en enkele ravioli's gevuld met eendenlever. Verrukkelijk! De porties waren zo groot, dat we maar een klein nagerecht wilden, dat afweek van de kaart, nl vers fruit.

Al met al wederom een prima ervaring. Zijn er dan geen minpuntjes? Jawel, de a la carte prijzen zijn stevig ( vandaar de keuze voor het menu) en het interieur is in onze ogen wat gedateerd aan het worden. Maar wij komen hier graag terug.
Pvm66 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Hier meerdere malen geweest en altijd als prettig ervaren. Onlangs hier van het lunchmenu besteld en na de prima carpaccio en nog betere gamba's in een voortreffelijke saus van witte wijn, knoflook en wat peperkorrels kwamen de hoofdgerechten. Helaas waren we beiden niet tevreden. Ik had haasbiefstuk met tagliatelle, waar echt geen smaak aan zat, heb het ook niet opgegeten. Als antwoord kregen we dat dit de bereiding van de chef was, ok over smaak valt niet te twisten. Bediening was attent om te vragen of ik iets anders wilde eten, maar heb daar voor bedankt (kregen later wel het aperitief aangeboden, mooie geste). De risotto van mijn vrouw was heel papperig en nog door en door nat. Hoop dat de volgende keer weer zoals vanouds is.
S1R .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2013
Op aanraden van vrienden zijn wij hier gisterenavond met twee personen gaan eten. Jammer genoeg is dit bezoek ons niet goed bevallen.

Vooraf hadden wij soep (€10,45 p.p). De vissoep was goed gevuld, maar de gamba was niet schoongemaakt. Dat betekende dus zelf het darmkanaal eruit vissen.. een beetje jammer. De minestronesoep bevatte verse groenten, maar de bonen (zoals beschreven op de menukaart) ontbraken. Beide soepen waren aan de zoute kant, maar waren ondanks dat best smakelijk.

Beide hoofdgerechten werden veel te heet opgediend. Hierdoor moesten we eerst even wachten met eten omdat we anders onze mond brandden. Daarnaast komen de smaken niet tot hun recht als een gerecht zo heet op tafel komt.
Een van de hoofdgerechten was ossenhaas met gamba's a €30,45. Het vlees was erg smakelijk maar de saus die daarbij geserveerd werd was veel te zout waardoor de smaak van de rest overstemd werd. Ook dit maal waren de darmkanalen van de gamba's niet verwijderd. De aardappeltjes waren helaas erg vet en wederom te zout. Eigenlijk niet te eten.
Ook bestelden we een spaghetti met scampi, knoflook, olijfolie, en basilicum a €18,45. Helaas was het gerecht ontzettend zout en vet. Het gerecht bestond uit heel veel spaghetti met een goedkope, smaakloze olijfolie. Ook de basilicum was ver te zoeken. Daarnaast had ik heel sterk de indruk dat er geen huisgemaakte spaghetti gebruikt was, wat ik zelf qua prijs en de eenvoud van het gerecht wel had verwacht. Toen ik aangaf dat het wel heel erg zout was bood de serveerster aan om het mee te nemen naar de keuken om te kijken of ze er nog iets aan konden doen. Ik heb om een citroentje gevraagd om het geheel wat op te frissen. Helaas was het veel te zout, waardoor mijn eetlust verdween. Al was de bediening vriendelijk, we kregen geen drankje van het huis aangeboden of een andere compensatie.

Al met al was het bezoek een teleurstelling. De prijs-kwaliteit verhouding is totaal uit balans. De porties zijn te groot, het eten echt veel te zout en te vet. In het centrum zitten andere italianen waar we velen malen beter gegeten hebben voor de helft van de prijs.. Geen aanrader dus. Jammer!