al Bacaro - Osteria Italiana

31-203300673

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant al Bacaro - Osteria Italiana

True Italian pleasure

A piece of true Italy in the heart of Amsterdam. Pamper yourself with traditional dishes that have an innovative twist. The chef Vezio Furlani is from Venice and knows how to please its guests with his cooking skills. Going out for dinner is a feast, so enjoy la dolce vita!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant al Bacaro - Osteria Italiana

Dinsdag t/m Zondag
Diner 17:30 - 22:30

Tessel G.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Echt een ontzettend leuke tent! Een jaar geleden kwamen we hier met een bon eten. We werden hartelijk ontvangen en kregen verschillende gerecht aangeraden die ontzettend goed smaakten. Ook dit jaar kwamen we weer eten en we werden zelfs herkend door de gastheer. Een heel hartelijk welkom wederom. Ook het eten was weer fantastisch. Ik kan het aan iedereen aanraden! Wij komen zeker weer terug.
M.D.M. V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Alsof ik in Italië op vakantie was! De ober werkt hard en is charmant, met een vleugje overdreven Italiaanse charme. Hij kletst ook gezellig Italiaans met je mee, mijn tafelgenote spreekt het een beetje, en maakt graag een grapje.
Ik at vooraf sardines in zoetzuur en geroomde stokvis; vooral de sardines vond ik heerlijk. Mooi uitgebalanceerde smaken. Daarna de primo: de pasta van de dag - ravioli gevuld met melanzane (aubergine-Parmezaan). Dit werd geserveerd met salieboter, zo simpel maar zo lekker! Daarna de secundo: ik koos voor de vis van de dag, schol met olijfolie en citroen, uit de oven. Erbij aardappeltjes en twee soorten groenten. Toe koos ik voor citroensorbetijs, liefst had ik nóg meer besteld omdat het allemaal zo lekker was. Maar het was ook genoeg, dus niet nodig. Ik had de antipasti en de primo gedeeld met mijn tafelgenote overigens, op aanraden van de ober. Secundo en dolce hebben we per persoon uitgekozen en gegeten. Dat is ook echt genoeg voor de gemiddelde Nederlandse vrouwenmaag.
Wij komen zeker terug!
Adinda K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Beste mensen. Dit is een restaurant waar je jezelf in Italiaanse sferen waant. Het eten is heerlijk (verse vis, diverse lekkere voorgerechten waaronder Parma ham en kaas) en authentiek. Ook de desserts zijn top (probeer vooral de chocolade souffle) en de bediening is erg vriendelijk!! Kortom aanrader met name voor stelletjes en kleine groepen. Groeten en eet smakelijk
Pascal E.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Erg authentiek italiaans restaurant, gerund door italianen met alles daarbij wat je zou verwachten. Simpel, duurzaam, hoge kwaliteit met goede bijpassende wijnen.

Persoonlijke service. Iets wat je niet vaak tegenkomt in Amsterdam!
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Wat een feestje! Wij hadden al goede berichten gelezen over Al Bacaro en streken hier op een zonovergoten zondagmiddag voor lunch neer. Vooraf een heerlijke anti pasti van scheermessen, vongole en mosselen..als hoofdgerecht deelden wij spaghetti met zeevruchten en gegratineerde vis uit de oven. Als bijgerecht werd gebakken en gemarineerde aubergines, courgette en aardappelen geserveerd. De panna cotta als toetje was al om de vingers bij af te likken, maar de aan tafel klaargemaakte Sgroppino maakt het feest compleet...ik kan eigenlijk geen verbeterpuntjes noemen. We zijn met Italiaanse gastvrijheid ontvangen en hebben van een heerlijke Italiaanse lunch genoten. Zowel het eten als de wijnen (plus aperol spritz vooraf en averna toe) waren zalig....een absolute aanrader. Elliano dank je wel...wij komen zeker terug! Grazie mille!
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Met een NuDeal actie een 3-gangen lunch à la carte.
Zowel de kok als de bediening zijn Italiaans, ondanks dat we met een actie komen, een warme ontvangst, vriendelijke bediening en ze zorgen voor een ongedwongen, gezellige sfeer. Zeer positief over de service.

Eerst gekozen voor een proeverij van voorgerechten. Met maar 4 liefst borden met: vitello tonnato, verschillende kaassoorten, selectie van gerookte vleeswaren (o.a. parmaham) en een heerlijke quiche. Dit wordt dan geserveerd met brood. Aardige start van de lunch, ook over de hoeveelheid valt er niet te klagen.
Vervolgens moesten we een keuze maken uit de diverse hoofdgerechten, hieruit mochten we een keuze maken uit de primi of secondi gerechten.
De gesneden, gegrilde ossenhaas met rucola en parmezaanse kaas was lekker mals. Ook de vis van de dag, zeebaars, was goed in de oven bereid. Beide hoofdgerechten werden geserveerd met diverse gegrilde groentes (rode paprika, courgette, aubergine), die qua smaak niet veel van toegevoegde waarde waren.
Als afsluiter van de 3-gangen lunch een dessert, we mochten zowel de ricotta als de tiramisu proeven. De tiramisu was een geslaagde keuze, helaas viel de ricotta met gecarameliseerde noten erg tegen, mogelijk is de combinatie ook niet helemaal passend, maar dit was op ons eigen verzoek.

De 3-gangen lunch is te vergelijken met een 3-gangen diner, je bent er zeker een paar uren zoet mee.
Kortom: topservice met prima eten, maar niet bijzonder.
Jarno T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Aller aardigst Italiaans restaurant waar wij met z'n 2en heerlijk hebben gegeten. Interieur is redelijk basic en is moeilijk te typeren.

Vooraf een Antipasto misto. Een proeverij waar je de Venetiaanse keuken echt in proeft. Beide een pasta gerecht. Spaghetti freschi alla chitarra al ragù di salsiccia di Mora
Romagnola en Bigoli in salsa con colatura tradizionale di Alici di Cetara
piatto tipico di Venezia. Heerlijke al dente pasta met heerlijke sausen. Goed op smaak, een verwennerij. Als secondi een Agnello en Pesce del giorno. Een trio van lam en een heerlijk stuk gebakken vis. Beide gerechten goede garing niets op aan te merken.

Als dessert beide een Scroppino. Jammer maar hier sloeg men de plank volledig mis. Te zoet en hoogstwaarschijnlijk geen of te weinig Wodka. Geen kick te bekennen. Leek net of het prefab Scroppino betrof.

Espresso en Limoncello smaakte gelukkig daar in tegen wel weer prima.

Eindconclusie: Prima italiaans restaurant waar de regionale venetiaanse keuken proeft. Prijs kwaliteit (Buiten de Scroppino) prima in balans.

Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Op een winderige zondagavond kwamen we langs deze eetgelegenheid, waar nog voldoende plaats was. De locatie is niet erg gelukkig. Het is een pijpenla en valt nauwelijks op tussen de omringende aftandse middenstand. Maar er komen wellicht andere tijden als die vermaledijde metro een keer klaar is en de Vijzelstraat, een voormalige uitvalsweg uit het centrum, veranderd in een droomboulevard. De ober schrok zich een hoedje, want op clientèle had hij niet gerekend, maar desondanks zijn wij gastvrij ontvangen en hebben wij een serieus en goed advies gekregen voor een snel diner (en dan geen risotto nemen mevrouw, hoe lekker die ook is..!). Dus alleen een voorgerecht (prima van smaak) en een hoofdgerecht (zeebaars en ravioli), eenvoudig en naar mijn idee echt op z'n Italiaans. Prima witte huiswijn erbij. Geen culinaire fratsen (toch de nieuwe tendens in hip Amsterdam), maar wel heel lekker en smaakvol. Dat van die slow food geloof ik wel, blijft een modernisme en wie proeft dat nou echt? Natuurlijk een echte Italiaanse koffie ter afsluiting en hup, daarna rennen voor de tram. Dat viel niet mee, want die wijn was wel erg lekker...!
Barber U.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Echt Italiaans, eerlijke smaken en prima klaargemaakt. Goede producten uit eigen streek van de eigenaar. Vriendelijke bediening, ongedwongen sfeer.
Barbaque .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Het is al mijn derde keer bij Al Bacaro'. De sfeer is intiem, warm en wat klassiek, charmant. De bediening is top, ze maken je meteen thuis voelen maar altijd met een 'gentleman's touch'. Het eten is echt Italiaans - van verschillende provincies - en verfijnd, met gezonde/bio/slow food ingredienten. Hun 'tagliolini al tartufo' hadden een subtiele smaak - geen te veel olie/boter of zout - en hun 'agnello' was extra zacht. Maar de dessert was de ware verrassing: een speciale recept van Vezio, een ricotta dessert met honing en smeltende 'croccante''. Ik ben Italiaans en kan zeggen dat dit de echte ding is!
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Uitstekend Italiaans restaurant dat veel werkt met Italiaanse en Nederlandse Slow Food producten (denk bijv. aan Kempische lamsvlees, verse vis verantwoord gevist uit de Waddenzee, maar ook aan ansjovissaus uit het zeedorpje Cetara in Campanië of het bijna uitgestorven kaasje Montèbore uit Piëmonte). De kwaliteit van de gebruikte ingrediënten is echt uitstekend.
De porties zijn fatsoenlijk beschaafd, waardoor - mits met een beetje trek - mogelijk is het complete parcour van antipasto-primo-secondo-dolci te voltooien.
We hebben de antipasto misto genomen met stukjes delicate zoetzure sardientjes (sarde in saor) en romige stokvismousse (baccalà mantecato) uit Venetië; een kaasbordje met Montèbore (koe- en schapenmelk), Robiola di Roccaverano (koe- en geitenmelk) en Scirocco (bijzonder koemelkkaasje uit Sicilië); een vleeswarenbordje met prosciutto crudo, coppa en een fantastische salami; een bordje met een specialiteit uit Apulië (crème van gedroogde tuinbonen met gesauteerde bladgroente - familie van cichorei).
Als primo heb ik bigoli in salsa, dikke spaghetti met ansjovissaus genomen, mijn partner de verse spaghetti alla chitarra (met vierkante doorsnede) met verse tomaten en varkensworst. Daarna hebben we de stinco di vitello (kalfsschenken) gedeeld: een zachtgestoofde mals stuk vlees in plakjes geserveerd met aardappelen uit de oven, gebakken courgettes en paprika's.
Als dessert voor mij een voortreffelijk licht gezoete ricotta met stukjes krokante noten en dunne draadjes appel-perenstroop, mijn partner kreeg een stevige plak lekkere tiramisù.
Alle gerechten waren zeer evenwichtig op smaak gebracht en goed gepresenteerd.
Mijn lof ook voor de wijnkaart, met goede wijnen die vakkundig door de ober worden aanbevolen en uitgelegd (hij is bezig met zijn wijndiploma).
Mijn tip: vergeet niet je bezoek af te sluiten met een glaasje grappa, ze hebben een goede collectie uit Friuli!
Inge J.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Zowel de service als het menu vonden wij tijdens de Iens Diner Dagen erg tegenvallen. Wij hebben hier gelukkig vaker gegeten om te weten dat de service en het eten een stuk beter kan.. Gemiste kans voor nieuwkomers lijkt ons.
Elles P.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Eten wil ik eigenlijk een 8,7 geven :-) We hebben hier met z'n vieren van een 3 gangen lunchdeal gebruik gemaakt. Voor een appel en ei hebben we zalig gegeten. Beetje beschamend dat we zo weinig hebben betaald. De anti pasti is origineel, overdadig en verrukkelijk. Als hoofdgerecht mals gebakken entrecote, smolt op mijn tong) en mijn tafelgenoten een zalige pasta. De desserts waren zeer origineel en allen even smakelijk en de scroppino romig, vol en voortreffelijk. Ja wij komen terug. Oja en een mooie betaalbare wijnkaart.
Mario A.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Hier wordt Italiaans eten geserveerd zoals het hoort !
Geen poespas en opsmuk maar gewoon zoals Italiaans eten hoort te zijn. Veel verschillende bij elkaar passende smaak explosies. Wij hadden een coupon van Nu Deal en ondanks de coupon was er geen enkele concessie gedaan aan het eten. Iom de ober hebben wij niets van de kaart besteld maar ons gewoon laten verassen. Alles top van 1e t/m 5e gang. Ook de Toscaanse wijn, Pinot Grigio, paste echt perfect ! Zelfs in Toscane heb ik zelden zo lekker gegeten. Ik vraag me af hoe lang ze deze kwaliteit kunnen volhouden tegen zulke lage prijzen. Daarom ga ik er binnenkort maar met een gezelschap heen.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Met 3 personen gebruik gemaakt van een 5-gangen diner à la carte. Als eerste gang een amuse van een selectie van voorgerechten, gevolgd door verse pasta van het huis, tagliolini met cantharellen en verse truffel. Daarna hebben we gekozen voor lamsvlees. Deze was wel wat vet en helaas een klein stukje (waarvan een groot stuk bot was). dat was jammer. Als dessert een heerlijke selectie van 3 nagerechten. Al met al heerlijk gegeten. Helaas verstond de bediening geen Nederlands en was zij (Italiaans?) moeilijk te verstaan.
Guy P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Eten super, de kok die even bijspringt in de bediening weet uit zn hoofd welke wijn je gedronken had. Decor typisch italiaans; niet interessant om veel aandacht aan te schenken. Het gaat om het eten.
Yvette J.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Aangezien ik afgelopen dinsdag 35 werd, en een echte 'Italian birthday' wilde, gingen we voor de tweede keer eten bij Al Bacaro met twee vrienden. De eerste keer waren we al erg tevreden over dit restaurant en vonden dat onze vrienden ook moesten genieten van de sfeer, het eten en vooral de gastvrijheid.
Het begon goed we werden hartelijk ontvangen en startte met een overheerlijke Toscaanse witte wijn op aanraden van de eigenaar. Als opening begonnen we met buffelmozzarella (proef je direct) met geitenkaas, tomaat, lamsvlees en bresaola. Alle smaken waren puur en prominent aanwezig. We merkten duidelijk dat we te maken hadden met producten die met zorg waren geselecteerd door de chef. Deze had ook zijn eigen inbreng door de ingrediënten allemaal op smaak te brengen. Als voorgerecht continueerde we de maaltijd met stokvismousse (voortreffelijk), tortilla, zoetzure uien met makreel en kleine krab. Zeker de krab sprong eruit, aangezien je deze met huid-en-haar kon opeten. Apart! Als tussengerecht kregen we al dente pasta met zwarte truffel en cantharellen. Een zwaarder tussengerecht die ondanks de subtiele smaak van zwarte truffel erg in de smaak viel. Als hoofdgerecht had een tafelgenoot goed getrancheerde ossenhaas met parmezaan en rucola, mijn vriend een lamsrollade en mijn vriendin en ik de zacht gegaarde dorade. De ossenhaas was top, de vis was perfect, maar de lam had wel wat hoger op smaak kunnen zijn. Als dessert werd ik getrakteerd toen de lichten spontaan uitgingen en de bediening al zingend mijn luchtige tiramisu en andere kleine hapjes met klein brandend kaarsje op tafel kwam zetten.

Italiaans temperament in hartje Amsterdam...
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Ik dacht dat ik vorige week een recensie had geplaatst maar staat er niet !Voor de 2e keer geluncht met voucher , ober deed zeer zijn best om er een aangenaam verblijf van te maken.Het werden in overleg mrt hem 3 gangen , wel slim want officieel mochten wij volgens de voucher van de kaart kiezen ,maar niet alles wat werd besproken was nog voorradig.Toch een goede lunch gehad, vond wel de pasta met truffel niet overdadig , hoofdgerecht van mijn vrouw de gesneden ossenhaas was beter maar wij hebben alle gerechten gedeeld.Het was al met al een gezellige lunch zeker door de ober, en oh ja de wijn uit het gebied van Toscane was overheerlijk en was een goede combinatie met de gerechten!
Arvid V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Inmiddels twee keer geweest. Heerlijk gegeten! De service is geweldig. De kelnder houdt rekening met de smaak van de klant en stemt daar de wijn op af.
Gisteren een heerlijk vleeswarenplateau besteld met daarop gerookte ossenhaas, wild zwijn en eend. Gecombineerd met parmesaanse kaas en rucola fenomenaal lekker.
Daarna een risotto met asperge en een spaghetti met stevige tomatensaus. De risotto heel subtiel en licht, de spaghetti vol van smaak!
Serice is geweldig. De bediening heeft volledige controle en komt regelmatig checken of er nog bijgestuurd moet worden.
JPD .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Op een zondagavond lekker gegeten bij Al Bacaro. Het begon meteen feestelijk met een glas goede prosecco en tuinboonpuree met cichorei. Daarna heerlijke kaas en vleeswaren, waarbij de robiola en lardo favoriet waren. De spaghetti al salsicce is de beste die ik in Amsterdam heb gegeten. De Barbera del Monferrato een heerlijke wijn. De ossenhaas met truffel was oke, al was de truffel van matige kwaliteit en de contorni wat aan de droge kant. Een scroppino aan het eind moet een feestje zijn en werd aan tafel geprepareerd, maar het citroenijs was heel matig en gaf een chemische smaak aan de scroppino. Wel hele goede koffie. Elanio was een gezellige gastheer, dus al met al een prima avond gehad.