al Bacaro - Osteria Italiana

Vijzelstraat 97 1017 HH Amsterdam Nederland Kaart
31-203300673

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant al Bacaro - Osteria Italiana

True Italian pleasure

A piece of true Italy in the heart of Amsterdam. Pamper yourself with traditional dishes that have an innovative twist. The chef Vezio Furlani is from Venice and knows how to please its guests with his cooking skills. Going out for dinner is a feast, so enjoy la dolce vita!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant al Bacaro - Osteria Italiana

Dinsdag t/m Zondag
Diner 17:30 - 22:30

Shanice G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Onlangs met twee vriendinnen werkelijk heerlijk gegeten bij Al Bacaro via een actie van AmigoAmigo. Wat een onverwachts leuke tent, zo in de drukke binnenstad van Amsterdam. De ingang is bijna niet te herkennen aan de grote Vijzelstraat, maar als je er eenmaal binnen staat waan je je in een heerlijke onbekommerde Italiaanse sfeer. Niet te gek, maar wel gezellig. De gastheren zijn uitstekend, humoristisch en erg correct. Waar ik vooral van genoot was dat je er rustig kon tafelen; iets wat in Amsterdam tegenwoordig een zeldzaamheid is omdat ze je tafel meestal zo snel mogelijk leeg willen hebben voor de volgende ronde. De heren van Al Bacaro snappen het spelletje en geven de klant rustig de tijd. Kan met water op tafel, brood wordt netjes bijgevuld, goede uitleg bij de gerechten, een Aperol-spritz als aperitief, helemaal super.
Het eten was ook zeer goed. De keuze op de menukaart was niet ruim, maar de gerechten waren bijzonder en lekker. De vis van de dag was uitstekend bereid en zeer vers. Ook de gerechten van mijn vriendinnen (gegrilde ossenhaas met zwarte truffel en een gevulde pasta) vielen goed in de smaak.
Al Bacaro is dus een aanrader voor een avondje onbekommerd en casual genieten van het echte Italiaanse eten. Wij komen zeker terug.
schaafsmagreta H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Hier samen met m'n zusje geluncht. We begonnen met een Spritz, een mooie oranje variant op een drankje wat in Venetie een ander kleurtje heeft. We begonnen met de anti pasta misto voor 2 personen, door de vorige recensent mooi omschreven, maar dan met 3 worst/vleessoorten en een klein stukje quiche. Vervolgens gekozen voor het lamsvlees en het kalfsvlees, alle twee heerlijk mals. Dit werd begeleid door aardappeltjes uit de oven en gegrilde paprika begeleid door een glas lekkere rode huiswijn. Er waren vele Italiaanse gasten, dat is een goed teken. Als toetje hebben we beiden gekozen voor de tiramisu, gewoon lekker. Het is een knus, klein restaurant, maar een klein stukje lopen naar het begin van Kalverstraat. Een aanrader voor een dagje shoppen.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Na een filmvoorstelling is de Reguliersregio een dankbare omgeving voor een ''late night supper''. wij passeerden Al Bacaro en onze ge?nteresseerde blik naar binnen viel voldoende op voor de, naar later bleek, enige ober/bedrijfsleider/eigenaar om de de deur te openen en ons spontaan uit te nodigen voor een reservering die avond. Tijdstip speelde geen rol hetgeen nog eens werd bevestigd bij binnenkomst tegen negenen.
Gezellige drukte, zo goed als vol en prima ge-managed door voornoemde ober, die een prima gastheer bleek te zijn.
Tafeltje in het nauwere gedeelte met zicht op de vlekkeloze keuken, waar een tweetal uitermate relaxte koks ondanks de drukte, geconcentreerd kookten. De acoustiek daar belemmert echter een goed gesprek.
Vooraf de Antipasto Dopppio, drie bordjes met respectievelijke een pureetje van (witte) bonen met een plukje gekookte cichorei, dat de smaak van de enigszins vlakke bonenpuree gelukkig optrok. Vervolgens een smakelijk (ingelegd) sardientje omgeven door zoetzure ui, een specialiteit uit Venetie. Een beetje boertig gerechtje.Tenslotte een bordje met een drietal kaasjes, goed van smaak en vergezeld van een mandje aardig brood.
Als tussen deelden we een portie Plin (kleine ravioli met een kaasvulling) met wat truffel. Mooi van smaak met een scheut toegevoegde olijfolie en zwarte peper uit de molen. Voldoende voor twee.
Op advies van onze ober kozen we daarna voor de Agnello de Giorno en dat was geen goede tip.
Een drietal plakjes lam (schouder ?) onder een weliswaar zoute, maar kruidenloze, ietwat naar tomaat smakende, nietszeggende saus. Dit moet veel beter kunnen ! Op het bord verder een schijf gegrilde venkelknol waarvan de frisheid die bij die groente hoort geheel was verdwenen en een schep gebakken aardappelblokjes die consequent te weinig waren omgeschud en dientengevolge her en der geblakerd en te gaar uit de pan kwamen.
Echt een domper. Dit is een gerecht dat de gemiddelde hobbykok beter doet. Hier straalde de onverschilligheid van het bord.
Al Bacaro is een leuk zaakje, Italiaans, gezellig en bewees met de eerste twee gerechten dat er lekker gegeten kan worden.
We vonden het enigszins aan de prijs met een rekening van
%u20AC 107 ,- (waarin overigens wel een fles Pellaro Calabria was begrepen). Dat hier %u20AC5,- in rekening wordt gebracht voor een flesje plat water van nog geen liter, doet de zaak geen goed.
Ol3 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
echt heerlijk eten! een gedeelte anti pasta als voorgerecht en de ossenhaas en de vis als hoofdgerecht waren een goede keus, we vonden het wel erg zout. De service kon iets beter; de dame die ons het menu toelichtte sprak erg snel. te vaak een leeg glas en moeten vragen om iets te drinken. En als een drankje werd neergezet werden er geen lege borden afgeruimd. De tafels voor 2 liggen achterin de zaak naast de keuken, dit is wel leuk om de goede kok aan het werk te zien, ik vond de entourage achterin wel minder gezellig dan de tafels voorin de zaak.
Maar goed; het eten was echt heerlijk!!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Prima authentiek italiaans eten, heerlijke vleeswaren, kaas en stolvis vooraf en een heerlijke zeetong met o.a. Aubergine als hoofdgerecht.
Zeer gastvrije bediening en vrolijke vriendelijkheid van Emilio
Gert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Meerdere keren hier gegeten en het blijft toch elke keer weer een feest. Van de zomer drie weken in Italie rond gereden (wat nog best prijzig is vanwege de meest vreemde boetes die nu binnen komen) maar een tent al al Bacaro zou in Italie zelf niet misstaan. Het lijkt wel alsof de kwaliteit in Italie achteruit is gegaan en in Nederland erg vooruit. Het voorgerecht samengesteld uit diverse voorgerechten voor twee personen is een echte aanrader. De vis die we hadden als hoofdgerecht was uitstekend en ook het nagerecht was prima. Het kan er erg druk zijn en met 1 ober in de bediening lijkt het soms alsof hij je wel eens vergeet maar net als je denkt ik zal er toch nog eens om vragen komt hij met de gevraagde bestelling langs. Erg relaxed als je daar goed me om weet te gaan. De foto's die nu aan de wand hangen maken het geheel wat druk maar voor het eten hoef je al Bacaro zeker niet voorbij te lopen
Lesley G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Excellent food and great service! It doesn't get much better than this. The ambience is easy-going, relaxed and unpretentious. Instead of the usual overkill of dishes, their menu offers a select and delicious gastronomic journey around Italy. Having lived in Italy for 23 years, I can recommend the quality of the produce and the authenticity of the dishes. The house wine is also very good which is always the sign of a worthy restaurant.
Emma D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Hier heerlijk 3 gangen geluncht vandaag. Vooraf de anti pasti misto genomen, waar goed zelfgebakken brood en olijfolie bij kwam. Hierna het kalfsvlees met cantharellen, heel simpel maar precies goed gedaan, echt een heerlijke saus! We konden het alleen niet op, na de anti pasti was het een vrij grote portie, misschien ook omdat het 's middags was. Na even wachten als toetje de panna cotta en chocolade soufflé besteld, deze waren beide echt een perfecte afsluiting van een heerlijk maal! Service een beetje ongemakkelijk maar wel heel vriendelijk.
Merlijn H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Aangenaam verrast door het eten in dit restaurant. We zochten een restaurant in de buurt van een museum en door Google Maps kwamen we hier uit.

Ook wanneer je er voor staat zie je nauwelijks dat het om een restaurant gaat. Zo klein is het. Maar de smaken zijn grootst!

We waren met een groep van 5 en iedereen was zeer te spreken over het eten.

We dronken er een Montepulciano d’Abruzzo - Valori uit 2009 bij voor het schappelijke bedrag van 20,50 per fels.

Echt een prima ervaring. Aanrader!
Jurgen H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2012
gegeten met nudealbon. hartelijk ontvangst, het voorgerecht van verschillende kaas en worst en vis was erg lekker.Hoofdgerecht ,een pasta en vlees was ook erg goed; een fijne avond en een aanrader
Jort K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Voor: antipasto misto een uitgebreide variantie aan italiaanse kaasjes en ham soorten en een warm gerechtje. Als hoofd kalf met cantharellen, heerlijk mals en sappig. Goede wijnkaart. Authentieke (iets opdringerige) Italiaanse bediening. Aanrader.
Rob C.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Goed italiaans eten. Simpel menu maar gevarieerde smaken in zowel voor- en hoofdgerechten Bediening door een dame zeer goed, attent en niet te opdringerig. En dat in haar eentje. Super.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Vrijdagavond 21 september hadden wij een tafeltje gereserveerd bij Al Bacaro - het was de eerste keer voor ons.

Hoe is de avond ons bevallen? Om kort te gaan: het was niet om naar huis te schrijven.
Mijn vrouw koos de pasta vongole en ik voor het kalfsvlees met cantharellen en kaas van het door de bedienende dame aangeprezen wisselende menu. Zo veelbelovend als het ons in de oren had geklonken, zo bedroevend was het. Het kalfsvlees was - zonder overdrijven - net een oude droge leren zool; tot overmaat van ramp zat er ook nog een ingrediënt in mijn gerecht dat niet op de kaart aangegeven werd.

Enfin, de pasta met kokkels meteen teruggestuurd en niets meer genomen (we hadden er al een uur op zitten wachten). Nog een poging ondernomen een hap weg te krijgen van mijn gerecht (en ook mijn vrouw ervan laten proeven), maar we kregen het niet weg.

De pasta en alle drankjes werden van de rekening afgetrokken. Daar hebben wij dan wel weer waardering voor. Wie weet hadden wij pech en is het gewoonlijk veel beter, dat blijft de vraag.

Komen wij hier nog eens terug? Iedereen kent het gezegde: vertrouwen komt te voet maar gaat te paard. Dus het zal lang duren eer El Bacaro een herkansing van ons krijgt.
Mauro F.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
I've been here some times this summer, nice place and nice service. Last time i went with my girfriend and a friend and i ate great food: antipasto misto, with some great typical dishes, a nice risotto with vinegar and vanilla and some a fresh fish with parmisan crost. Was really a great dinner and had aso a couple of good glasses of wine. We enjoy the Eliani service and even the ambient is fine. We especially appreciated the chairs.
Rodney I.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Uistekende Italiaanse keuken. Kleine kaart met mooie gerechten. En iedere dag andere specials. Supervriendelijke bediening, met goed wijnadvies. En last but not least... heerlijke scroppino's|! Een aanrader!
Bonne V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2012
Super lekker a la carte gegeten met een Nudeal voucher. Heel uitgebreid voorgerecht voor 2 personen met allerlei hapjes van de kaart. Voor het hoofdgerecht hadden we de ossenhaas met truffel en de vis van de dag. Grote porties en heel erg lekker. Mooie pure en fijne smaken. Vriendelijk personeel. Lekkere koffie en huiswijn (voor maar 2,50 per glas). Kortom, een aanrader!
Van der R.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Gisteravond hier gegeten met een Nu Deal voucher, 3 gangen voor 15,75. De bediening is inderdaad echt Italiaans, en volgens mij, wie er in de -open- keuken staat ook. Op aanraden van Eleano -onze ober- namen wij vooraf de mozzarella. We kregen een grote bol romige buffelmozzarella, geflankeerd door cherrytomaatjes en reepjes basilicum. Het brood, wat al eerder op tafel was gekomen werd gedurende de maaltijd steeds aangevuld. Eleano liet ons weten dat we hem alles mochten vragen, zeer vriendelijk!
Als hoofd nam mijn tafelgenoot de vis van de dag, de mul. Ikzelf de ossenhaas. Beide porties waren groot genoeg om een voldaan gevoel van te krijgen. Zowel de mul als de ossenhaas waren lekker en goed bereid.
Als dessert namen we de tiramisu en de chocoladetaart. Ook allebei erg lekker.
Bij de maaltijd hadden we een grote fles bruisend water en na afloop nog ieder een espresso. De espresso was uitmuntend! Op de rekening stond overigens alleen de fles water (5 euro) omdat ze waren vergeten de espresso erbij te schrijven. Die hebben we natuurlijk wel betaald, met liefde, omdat de service zo ontzettend goed was en we geen enkele keer het gevoel kregen dat we maar 'voucher-dinergasten' waren.
Kortom: een heel goede ervaring en zeker de moeite waard om nog terug te keren.
Sanitair was erg schoon, ook niet onbelangrijk!
Derk B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Ik heb hier vorige week gegeten en was met stomheid geslagen! Een fantastische Italiaan op een locatie waar je zo'n restaurant niet zou verwachten. Verrukkelijk eten, authentiek en een buitengewoon goede service en bediening door Eliano!!
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Heerlijk eten, echte mooie itialiaanse smaken, met name de ingelegde sardines zijn een echte aanrader. De chef is ook zeker niet te beroerd om zijn gerechten toe te lichten. Vriendelijk personeel, en een fijne ongedwongen sfeer. Heerlijk! Een echte aanrader!
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Wat hebben we hier heerlijk gegeten! Als voorgerecht kozen we die voor twee personen: de tafel stond gelijk vol met allerlei bordjes: één met kaassoorten, één met twee warme puntjes taart, nog een bordje "salade", sardines en een bordje vleeswaren. Als hoofdgerecht hadden we allebei vis: goed gebakken en heerlijk van smaak. Ook goede wijn erbij. We besloten met tiramisu (romig) en de chocoladesoufflé. Een goed diner! En hier staan echte Italianen in de keuken en in de bediening :-)