al Bacaro - Osteria Italiana

Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant al Bacaro - Osteria Italiana

True Italian pleasure

A piece of true Italy in the heart of Amsterdam. Pamper yourself with traditional dishes that have an innovative twist. The chef Vezio Furlani is from Venice and knows how to please its guests with his cooking skills. Going out for dinner is a feast, so enjoy la dolce vita!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant al Bacaro - Osteria Italiana

Dinsdag t/m Zondag

Vanaf OKTOBER 2017
Zondag en Maandag gesloten
- Dinsdag t/m Zaterdag

JPD .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Op een zondagavond lekker gegeten bij Al Bacaro. Het begon meteen feestelijk met een glas goede prosecco en tuinboonpuree met cichorei. Daarna heerlijke kaas en vleeswaren, waarbij de robiola en lardo favoriet waren. De spaghetti al salsicce is de beste die ik in Amsterdam heb gegeten. De Barbera del Monferrato een heerlijke wijn. De ossenhaas met truffel was oke, al was de truffel van matige kwaliteit en de contorni wat aan de droge kant. Een scroppino aan het eind moet een feestje zijn en werd aan tafel geprepareerd, maar het citroenijs was heel matig en gaf een chemische smaak aan de scroppino. Wel hele goede koffie. Elanio was een gezellige gastheer, dus al met al een prima avond gehad.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Gegeten en het leek alsof ik in Italie was! Aangesloten bij Slowfood en bij elk gerecht werd verteld uit welke streek in Italie het product kwam! Wat jammer was is dat de prijzen buiten de kaart niet vermeld waren zodat de rekening hoger uit viel! Maar de prijs kwaliteits verhouding maakt alles goed!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Een heel goed restaurant waar niet alleen het eten erg lekker en zeer verzorgd is, maar waar ook heel veel aandacht wordt besteed aan de gasten, de sfeer is erg prettig en ongedwongen
Net zoals de vorige keer kozen we voor een verrassingsmenu,een aanrader!
Ook wat de prijs/kwaliteit betreft zeker een bezoek waard

Eric de Haan
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
Vandaag een lunch met mijn collega Jenny, top restaurant wat je zomaar voorbij kunt lopen ,grappig was de Italiaanse mevrouw die ons in het Engels met Italiaans accent hielp,dachten dat wij haar niet verstonden maar alles wat wij bestelde kwam op tafel.Te gek dat je gewoon van de diner kaart kunt bestellen en dat voor een lunch.Zeer goede kwaliteit en goed gevulde borden , hoezo voucher dus minder zoals sommige mensen schrijven.Ik kom hier binnenkort weer terug want heb 2 vouchers erbij besteld.
Iens B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
Petite trouvaille aan de vijzelboulevard waar het onmogelijk is om te parkeren. Voor 10,50 euro een 3 gangen lunchmenu, super, waar kan dat nou nog in Amstedam. Echt italiaans, echt lekker en echt eerlijk. Salty foccacia, parmaham boterzacht en vol van smaak, home gedraaide fussili met een tomatensaus. Alles goed en pannacotta toe, waar de kastanje honing wat mij betreft niet bij geserveerd hoeft te worden. En let op de wijn, de Lugano Terrecrea is super, dik vol fijn. Pijpenla qua ruimte, maar ruim zat om een normaal gesprek te voeren. Italianen ten voeten uit, een must go!
Xkimm .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
We hebben hier laatst met zijn drieen gelunched op een nu deal voucher. Helemaao TOP! Soms heb je het idee dat je als voucher houder minder word behandeld endat de porties er op aangepast worden maar dat is hier NIET aan de orde! De service was zeer vriendelijk en behulpzaam (we hadden een italiaan in ons midden en die werd in eigen taal geholpen) het restaurant is mooi versierd met vele foto's uit het echte leven ende kaart is mooi en goed. Geen pizza/pasta italiaan. Het is hier wat aan de prijs maar de gerechten zijn dan ook wel helemaal toppie! Kom zekers terug!
Jette K.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Heerlijk gegeten bij Al Bacaro. De antipasto misto is een heerlijk voorgerecht, bestaande uit diverse hapjes, waaronder de heerlijkste mozarella's en Italiaanse vleessoorten. De huiswijn is goedkoop en heerlijk en het vlees hoofdgerecht was supermals en heel smaakvol. En de koffie is echt van Italiaanse topkwaliteit. De bediening is heel vriendelijk en vooral Eliano is echt een toevoeging aan je avond: een humoristische man en Italiaans charmant. Echt een aanrader als je van de Italiaanse keuken houdt
Shanice G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Onlangs met twee vriendinnen werkelijk heerlijk gegeten bij Al Bacaro via een actie van AmigoAmigo. Wat een onverwachts leuke tent, zo in de drukke binnenstad van Amsterdam. De ingang is bijna niet te herkennen aan de grote Vijzelstraat, maar als je er eenmaal binnen staat waan je je in een heerlijke onbekommerde Italiaanse sfeer. Niet te gek, maar wel gezellig. De gastheren zijn uitstekend, humoristisch en erg correct. Waar ik vooral van genoot was dat je er rustig kon tafelen; iets wat in Amsterdam tegenwoordig een zeldzaamheid is omdat ze je tafel meestal zo snel mogelijk leeg willen hebben voor de volgende ronde. De heren van Al Bacaro snappen het spelletje en geven de klant rustig de tijd. Kan met water op tafel, brood wordt netjes bijgevuld, goede uitleg bij de gerechten, een Aperol-spritz als aperitief, helemaal super.
Het eten was ook zeer goed. De keuze op de menukaart was niet ruim, maar de gerechten waren bijzonder en lekker. De vis van de dag was uitstekend bereid en zeer vers. Ook de gerechten van mijn vriendinnen (gegrilde ossenhaas met zwarte truffel en een gevulde pasta) vielen goed in de smaak.
Al Bacaro is dus een aanrader voor een avondje onbekommerd en casual genieten van het echte Italiaanse eten. Wij komen zeker terug.
schaafsmagreta .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Hier samen met m'n zusje geluncht. We begonnen met een Spritz, een mooie oranje variant op een drankje wat in Venetie een ander kleurtje heeft. We begonnen met de anti pasta misto voor 2 personen, door de vorige recensent mooi omschreven, maar dan met 3 worst/vleessoorten en een klein stukje quiche. Vervolgens gekozen voor het lamsvlees en het kalfsvlees, alle twee heerlijk mals. Dit werd begeleid door aardappeltjes uit de oven en gegrilde paprika begeleid door een glas lekkere rode huiswijn. Er waren vele Italiaanse gasten, dat is een goed teken. Als toetje hebben we beiden gekozen voor de tiramisu, gewoon lekker. Het is een knus, klein restaurant, maar een klein stukje lopen naar het begin van Kalverstraat. Een aanrader voor een dagje shoppen.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Na een filmvoorstelling is de Reguliersregio een dankbare omgeving voor een ''late night supper''. wij passeerden Al Bacaro en onze ge?nteresseerde blik naar binnen viel voldoende op voor de, naar later bleek, enige ober/bedrijfsleider/eigenaar om de de deur te openen en ons spontaan uit te nodigen voor een reservering die avond. Tijdstip speelde geen rol hetgeen nog eens werd bevestigd bij binnenkomst tegen negenen.
Gezellige drukte, zo goed als vol en prima ge-managed door voornoemde ober, die een prima gastheer bleek te zijn.
Tafeltje in het nauwere gedeelte met zicht op de vlekkeloze keuken, waar een tweetal uitermate relaxte koks ondanks de drukte, geconcentreerd kookten. De acoustiek daar belemmert echter een goed gesprek.
Vooraf de Antipasto Dopppio, drie bordjes met respectievelijke een pureetje van (witte) bonen met een plukje gekookte cichorei, dat de smaak van de enigszins vlakke bonenpuree gelukkig optrok. Vervolgens een smakelijk (ingelegd) sardientje omgeven door zoetzure ui, een specialiteit uit Venetie. Een beetje boertig gerechtje.Tenslotte een bordje met een drietal kaasjes, goed van smaak en vergezeld van een mandje aardig brood.
Als tussen deelden we een portie Plin (kleine ravioli met een kaasvulling) met wat truffel. Mooi van smaak met een scheut toegevoegde olijfolie en zwarte peper uit de molen. Voldoende voor twee.
Op advies van onze ober kozen we daarna voor de Agnello de Giorno en dat was geen goede tip.
Een drietal plakjes lam (schouder ?) onder een weliswaar zoute, maar kruidenloze, ietwat naar tomaat smakende, nietszeggende saus. Dit moet veel beter kunnen ! Op het bord verder een schijf gegrilde venkelknol waarvan de frisheid die bij die groente hoort geheel was verdwenen en een schep gebakken aardappelblokjes die consequent te weinig waren omgeschud en dientengevolge her en der geblakerd en te gaar uit de pan kwamen.
Echt een domper. Dit is een gerecht dat de gemiddelde hobbykok beter doet. Hier straalde de onverschilligheid van het bord.
Al Bacaro is een leuk zaakje, Italiaans, gezellig en bewees met de eerste twee gerechten dat er lekker gegeten kan worden.
We vonden het enigszins aan de prijs met een rekening van
%u20AC 107 ,- (waarin overigens wel een fles Pellaro Calabria was begrepen). Dat hier %u20AC5,- in rekening wordt gebracht voor een flesje plat water van nog geen liter, doet de zaak geen goed.
MaNaSa74 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2012
First time ever at this little but warm restaurant where Eliano makes you feel comfortable and welcomed. Great food, tasty, flavoury and with good textures. Really to try for.
Eliano is a great host. Entertainer but very professional at what he does. Top guy.
Open kitchen with a serious and excellent chef.
Santino & Natascha.
mamuschka .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Gisteren samen met mijn Luxemburgse vrienden bij al Bàcaro gegeten! Eliano heeft ons op een ontzettend leuke, plezierige en heel vriendelijke manier begroet en ons heel erg lekker eten geserveerd voor weinig geld. Kortom een echte aanrader dit restaurant! Ik ga er zeker weer naartoe als ik in Amsterdam ben! Groeten Mike
ol3 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
echt heerlijk eten! een gedeelte anti pasta als voorgerecht en de ossenhaas en de vis als hoofdgerecht waren een goede keus, we vonden het wel erg zout. De service kon iets beter; de dame die ons het menu toelichtte sprak erg snel. te vaak een leeg glas en moeten vragen om iets te drinken. En als een drankje werd neergezet werden er geen lege borden afgeruimd. De tafels voor 2 liggen achterin de zaak naast de keuken, dit is wel leuk om de goede kok aan het werk te zien, ik vond de entourage achterin wel minder gezellig dan de tafels voorin de zaak.
Maar goed; het eten was echt heerlijk!!
Romina S.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Dit restaurant staat garant voor een gezellige heerlijke italiaanse avond uit, de gechten komen uit verschillende streken van italie, en zijn altijd perfect in balans qua smaak en hoeveelheid. De antipasto misto is ideaall om mee te beginnen en is altijd anders dan voorgaande keren, met andere kazen en prosciutto. Mijn favoriete primi blijft de spaghetti freschi met ragu di salsiccia, als secondi zijn er elke dag verschillende vis en vlees gerechten. De kwaliteit van de producten is zeer goed en je merkt dat de kok veel liefde heeft voor zijn vak. Over de bediening kan ook geen fout woord gezegd worden, met een heerlijke italiaanse flair en een lach en wat gezang doen ze hun razende best om het iedereen naar hun zin te maken, dit restaurant is eigenlijk altijd volgboekt en het is daarom verstandig om te reserveren. Kortom; een ideale plek om met een fles goede wijn en je ogen dicht te denken dat je net echt in italie bent!
fleur J.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2012
Super lekker eten, aparte combi's en altijd fijn om geadviseerd te worden over wat je toch echt wel moet nemen. Sfeervolle Italiaan, blij dat ik om de hoek woon.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Prima authentiek italiaans eten, heerlijke vleeswaren, kaas en stolvis vooraf en een heerlijke zeetong met o.a. Aubergine als hoofdgerecht.
Zeer gastvrije bediening en vrolijke vriendelijkheid van Emilio
Gert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Meerdere keren hier gegeten en het blijft toch elke keer weer een feest. Van de zomer drie weken in Italie rond gereden (wat nog best prijzig is vanwege de meest vreemde boetes die nu binnen komen) maar een tent al al Bacaro zou in Italie zelf niet misstaan. Het lijkt wel alsof de kwaliteit in Italie achteruit is gegaan en in Nederland erg vooruit. Het voorgerecht samengesteld uit diverse voorgerechten voor twee personen is een echte aanrader. De vis die we hadden als hoofdgerecht was uitstekend en ook het nagerecht was prima. Het kan er erg druk zijn en met 1 ober in de bediening lijkt het soms alsof hij je wel eens vergeet maar net als je denkt ik zal er toch nog eens om vragen komt hij met de gevraagde bestelling langs. Erg relaxed als je daar goed me om weet te gaan. De foto's die nu aan de wand hangen maken het geheel wat druk maar voor het eten hoef je al Bacaro zeker niet voorbij te lopen
Lesley G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Excellent food and great service! It doesn't get much better than this. The ambience is easy-going, relaxed and unpretentious. Instead of the usual overkill of dishes, their menu offers a select and delicious gastronomic journey around Italy. Having lived in Italy for 23 years, I can recommend the quality of the produce and the authenticity of the dishes. The house wine is also very good which is always the sign of a worthy restaurant.
Emma D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Hier heerlijk 3 gangen geluncht vandaag. Vooraf de anti pasti misto genomen, waar goed zelfgebakken brood en olijfolie bij kwam. Hierna het kalfsvlees met cantharellen, heel simpel maar precies goed gedaan, echt een heerlijke saus! We konden het alleen niet op, na de anti pasti was het een vrij grote portie, misschien ook omdat het 's middags was. Na even wachten als toetje de panna cotta en chocolade soufflé besteld, deze waren beide echt een perfecte afsluiting van een heerlijk maal! Service een beetje ongemakkelijk maar wel heel vriendelijk.
Merlijn H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Aangenaam verrast door het eten in dit restaurant. We zochten een restaurant in de buurt van een museum en door Google Maps kwamen we hier uit.

Ook wanneer je er voor staat zie je nauwelijks dat het om een restaurant gaat. Zo klein is het. Maar de smaken zijn grootst!

We waren met een groep van 5 en iedereen was zeer te spreken over het eten.

We dronken er een Montepulciano d’Abruzzo - Valori uit 2009 bij voor het schappelijke bedrag van 20,50 per fels.

Echt een prima ervaring. Aanrader!