al Bacaro - Osteria Italiana

Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant al Bacaro - Osteria Italiana

True Italian pleasure

A piece of true Italy in the heart of Amsterdam. Pamper yourself with traditional dishes that have an innovative twist. The chef Vezio Furlani is from Venice and knows how to please its guests with his cooking skills. Going out for dinner is a feast, so enjoy la dolce vita!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant al Bacaro - Osteria Italiana

Dinsdag t/m Zondag
Diner 17:30 - 22:30

Mario A.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Hier wordt Italiaans eten geserveerd zoals het hoort !
Geen poespas en opsmuk maar gewoon zoals Italiaans eten hoort te zijn. Veel verschillende bij elkaar passende smaak explosies. Wij hadden een coupon van Nu Deal en ondanks de coupon was er geen enkele concessie gedaan aan het eten. Iom de ober hebben wij niets van de kaart besteld maar ons gewoon laten verassen. Alles top van 1e t/m 5e gang. Ook de Toscaanse wijn, Pinot Grigio, paste echt perfect ! Zelfs in Toscane heb ik zelden zo lekker gegeten. Ik vraag me af hoe lang ze deze kwaliteit kunnen volhouden tegen zulke lage prijzen. Daarom ga ik er binnenkort maar met een gezelschap heen.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Met 3 personen gebruik gemaakt van een 5-gangen diner à la carte. Als eerste gang een amuse van een selectie van voorgerechten, gevolgd door verse pasta van het huis, tagliolini met cantharellen en verse truffel. Daarna hebben we gekozen voor lamsvlees. Deze was wel wat vet en helaas een klein stukje (waarvan een groot stuk bot was). dat was jammer. Als dessert een heerlijke selectie van 3 nagerechten. Al met al heerlijk gegeten. Helaas verstond de bediening geen Nederlands en was zij (Italiaans?) moeilijk te verstaan.
Guy P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Eten super, de kok die even bijspringt in de bediening weet uit zn hoofd welke wijn je gedronken had. Decor typisch italiaans; niet interessant om veel aandacht aan te schenken. Het gaat om het eten.
Yvette J.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Aangezien ik afgelopen dinsdag 35 werd, en een echte 'Italian birthday' wilde, gingen we voor de tweede keer eten bij Al Bacaro met twee vrienden. De eerste keer waren we al erg tevreden over dit restaurant en vonden dat onze vrienden ook moesten genieten van de sfeer, het eten en vooral de gastvrijheid.
Het begon goed we werden hartelijk ontvangen en startte met een overheerlijke Toscaanse witte wijn op aanraden van de eigenaar. Als opening begonnen we met buffelmozzarella (proef je direct) met geitenkaas, tomaat, lamsvlees en bresaola. Alle smaken waren puur en prominent aanwezig. We merkten duidelijk dat we te maken hadden met producten die met zorg waren geselecteerd door de chef. Deze had ook zijn eigen inbreng door de ingrediënten allemaal op smaak te brengen. Als voorgerecht continueerde we de maaltijd met stokvismousse (voortreffelijk), tortilla, zoetzure uien met makreel en kleine krab. Zeker de krab sprong eruit, aangezien je deze met huid-en-haar kon opeten. Apart! Als tussengerecht kregen we al dente pasta met zwarte truffel en cantharellen. Een zwaarder tussengerecht die ondanks de subtiele smaak van zwarte truffel erg in de smaak viel. Als hoofdgerecht had een tafelgenoot goed getrancheerde ossenhaas met parmezaan en rucola, mijn vriend een lamsrollade en mijn vriendin en ik de zacht gegaarde dorade. De ossenhaas was top, de vis was perfect, maar de lam had wel wat hoger op smaak kunnen zijn. Als dessert werd ik getrakteerd toen de lichten spontaan uitgingen en de bediening al zingend mijn luchtige tiramisu en andere kleine hapjes met klein brandend kaarsje op tafel kwam zetten.

Italiaans temperament in hartje Amsterdam...
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
We hadden trek in Italiaans eten in een informele sfeer en ons was Al Bacaro aangeraden. Bij binnenkomst valt de muur met foto's (van tevreden clienten?) op. De inrichting is leuk, simpel, informeel. Het menu en de recensies alhier doen veel beloven. De ober doet zeer zijn best en is een harde werker. Ik hoop dat hij als het drukker is wel versterking heeft want anders vrees ik dat het lastig belopen wordt voor hem.

Hij weet prima te vertellen over de wijn en doet daarover uitstekende suggesties. Tot zo ver prima. Onze voorgerechtjes waren een Taglialini met zwarte zomertruffel en pecorino, en mijn tafelgenoot de makreelfilet.

De Pasta met zomertruffel was okay; de pasta net iets over Al dente heen, en de smaak van zomertruffel is nu eenmaal niet zo sterk, maar verder een prima bordje. De makreel werd mij verteld was heerlijk.

Als hoofdgerecht had mijn tafelgenoot pasta met scampi (eigenlijk primi piatti, maar goed), en die was goed. Mijn hoofdgerecht was het lamsvlees, en hier ging het toch even wat minder goed. Voor €19.50 kreeg ik een klein rolletje lamsvlees, er werd niet uitgelegd welk deel; maar waarschijnlijk een ontbende opgerolde voor- of achterbout. Ik ben gek op lamsvlees en keer hier erg naar uit.

Helaas was het vlees zeer droog en bijna niet te snijden. Dit was toch wel een teleurstelling. Nadat ik een paar droge happen met de uitstekende bijpassende wijn al converserend weg heb kunnen werken, besloot ik er toch in elk geval iets van te zeggen.

Met mijn bordje aangekomen bij de counter informeerde ik op gedempte toon bij de ober wat hij zelf, objectief, zo op het oog, van het gerechtje vond. Hij gaf aan; lijkt wat droog, maar zo vind ik het lekker. Nouja over smaak valt niet te twisten, en dat heb ik verder maar niet gedaan, maar in mijn smaak was het absoluut niet wat je verwacht bij een prachtige lamsbout.

Er werd mij op een heel correcte manier een ander gerechtje aangeboden als compensatie, wat voor mij niet meer nodig was; ik had immers al de helft op, en vond dat ik dan eerder iets had moeten zeggen.

Wel sloten we een deal op een glaasje Limoncello en een kopje koffie van het huis en dat was wat mij betreft prima.

Overigens was het garnituur voor het hoofdgerecht beneden de maat. Een bordje vette gefrituurde halfrauwe Courgette, en een bordje met aardappelpartjes in dezelfde staat.

Alles bij elkaar genomen ga ik zeker terug. Er staan namelijk zeer interessante andere gerechten op de kaart die ik nog wil proberen en de wijnkaart is zeer interessant. Ook is de intentie van het restaurant er een die ik kan waarderen (slow food, mooie ingredienten, biertjes van de Praiel) en is de service gewoon goed.

Ik gun ze het succes en kom graag terug voor een tweede kans.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Ik dacht dat ik vorige week een recensie had geplaatst maar staat er niet !Voor de 2e keer geluncht met voucher , ober deed zeer zijn best om er een aangenaam verblijf van te maken.Het werden in overleg mrt hem 3 gangen , wel slim want officieel mochten wij volgens de voucher van de kaart kiezen ,maar niet alles wat werd besproken was nog voorradig.Toch een goede lunch gehad, vond wel de pasta met truffel niet overdadig , hoofdgerecht van mijn vrouw de gesneden ossenhaas was beter maar wij hebben alle gerechten gedeeld.Het was al met al een gezellige lunch zeker door de ober, en oh ja de wijn uit het gebied van Toscane was overheerlijk en was een goede combinatie met de gerechten!
BramvdL .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Afgelopen zaterdag met mijn vriendin een dag naar Amsterdam geweest met als afsluiter een geweldig 5-gangen diner bij Al Bacaro.

Eten:
De amuse kwam al snel op tafel. De smaken van de (wat grote) amuse waren perfect in balans en was niet al te zwaar.

Al redelijk snel kregen we ons voorgerecht bestaande uit 3 soorten kaas en 3 soorten vlees. De kazen waren iets te zwaar voor een voorgerecht, maar waren wel heel erg lekker met een mooie opbouw van licht naar sterk. Ook het vlees was heerlijk. Een simpel met lekker gerecht.

Als primi hadden we een risotto. Dit keer niet zo mooi neergezet als de andere 2 gerechten, maar hij smaakte prima. De smaak was prima, maar de risotto was net niet goed. Voor mij was het nog net iets te hard, maar de smaak was goed. Ook vond ik dat het te veel was. Een redelijk gerecht dus

Als secundi kregen we een sliptong en daarnaast, op hetzelfde bord, ossenhaas in stukjes gesneden met truffel. Ik snap het niet helemaal om vis samen op één bord met vlees te doen, maar apart was het geweldig! De vis smolt op je tong en was perfect gekruid en gleed van de graat af. De ossenhaas was goed gebakken en was heel lekker in combinatie met de truffel. Dit was mijn favoriete gerecht van de avond.

Toen kwam het nagerecht. Heel simpel maar typisch Italiaans: Een citroentaartje, daarnaast tiramisu en panna cotta. De tiramisu was wat waterig, maar alle drie smaakten goed. Mooie afsluiter van de avond.

Service:
Er werden hartelijk ontvangen door de gastheer van de avond. Meteen bij aankomst werd ons gevraagd of we wat wilden drinken. De rest van de avond zijn we als koningspaar behandeld.

Hij kent de gerechten en de wijn, de passie straalde ervan af. Ook opmerkelijk is dat de koks en de ober Italiaans met elkaar communiceren. De gerechten werden in het Italiaans verteld waarna een uitleg in het Nederlands volgde.

Ook was er een niet al te lange wachttijd tussen de gerechten en het viel ons op dat de wachttijd na een zwaar gerecht langer was dan een ander gerecht. Goed uitgemikt. En wat je niet vaak bij restaurants meemaakt: Je kan gewoon een gratis karaf met kraanwater krijgen, ik ben niet zo van het mineraalwater en normaal weigeren restaurants om kraanwater te schenken en nu kregen we het gewoon aangeboden.

Na het eten hielp de gastheer nog met de jassen en hadden we nog een gesprek gehad. Gezellig dus.

Decor:
Ook al is het restaurant redelijk smal, de inrichting is ruim. Daardoor voelt het niet alsof je bij je buren op schoot zit. Ook mooi is de foto wand met portretten aan de muur.

Het restaurant heeft een kalme authentieke sfeer, iets wat je niet snel meemaakt. Toch vind ik het wat kaal en de lichten waren te fel. Een tip: Demp de lichten waardoor een romantische en knusse sfeer wordt gecreëerd.

Conclusie:
Wij hebben een super avond gehad met geweldige bediening. Het eten was soms wat simpel, maar de smaken waren prima! Er is een mooi balans gevonden tussen de gerechten. Zeker een aanrader!

Arvid V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Inmiddels twee keer geweest. Heerlijk gegeten! De service is geweldig. De kelnder houdt rekening met de smaak van de klant en stemt daar de wijn op af.
Gisteren een heerlijk vleeswarenplateau besteld met daarop gerookte ossenhaas, wild zwijn en eend. Gecombineerd met parmesaanse kaas en rucola fenomenaal lekker.
Daarna een risotto met asperge en een spaghetti met stevige tomatensaus. De risotto heel subtiel en licht, de spaghetti vol van smaak!
Serice is geweldig. De bediening heeft volledige controle en komt regelmatig checken of er nog bijgestuurd moet worden.
JPD .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Op een zondagavond lekker gegeten bij Al Bacaro. Het begon meteen feestelijk met een glas goede prosecco en tuinboonpuree met cichorei. Daarna heerlijke kaas en vleeswaren, waarbij de robiola en lardo favoriet waren. De spaghetti al salsicce is de beste die ik in Amsterdam heb gegeten. De Barbera del Monferrato een heerlijke wijn. De ossenhaas met truffel was oke, al was de truffel van matige kwaliteit en de contorni wat aan de droge kant. Een scroppino aan het eind moet een feestje zijn en werd aan tafel geprepareerd, maar het citroenijs was heel matig en gaf een chemische smaak aan de scroppino. Wel hele goede koffie. Elanio was een gezellige gastheer, dus al met al een prima avond gehad.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Gegeten en het leek alsof ik in Italie was! Aangesloten bij Slowfood en bij elk gerecht werd verteld uit welke streek in Italie het product kwam! Wat jammer was is dat de prijzen buiten de kaart niet vermeld waren zodat de rekening hoger uit viel! Maar de prijs kwaliteits verhouding maakt alles goed!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Een heel goed restaurant waar niet alleen het eten erg lekker en zeer verzorgd is, maar waar ook heel veel aandacht wordt besteed aan de gasten, de sfeer is erg prettig en ongedwongen
Net zoals de vorige keer kozen we voor een verrassingsmenu,een aanrader!
Ook wat de prijs/kwaliteit betreft zeker een bezoek waard

Eric de Haan
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
Vandaag een lunch met mijn collega Jenny, top restaurant wat je zomaar voorbij kunt lopen ,grappig was de Italiaanse mevrouw die ons in het Engels met Italiaans accent hielp,dachten dat wij haar niet verstonden maar alles wat wij bestelde kwam op tafel.Te gek dat je gewoon van de diner kaart kunt bestellen en dat voor een lunch.Zeer goede kwaliteit en goed gevulde borden , hoezo voucher dus minder zoals sommige mensen schrijven.Ik kom hier binnenkort weer terug want heb 2 vouchers erbij besteld.
Iens B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
Petite trouvaille aan de vijzelboulevard waar het onmogelijk is om te parkeren. Voor 10,50 euro een 3 gangen lunchmenu, super, waar kan dat nou nog in Amstedam. Echt italiaans, echt lekker en echt eerlijk. Salty foccacia, parmaham boterzacht en vol van smaak, home gedraaide fussili met een tomatensaus. Alles goed en pannacotta toe, waar de kastanje honing wat mij betreft niet bij geserveerd hoeft te worden. En let op de wijn, de Lugano Terrecrea is super, dik vol fijn. Pijpenla qua ruimte, maar ruim zat om een normaal gesprek te voeren. Italianen ten voeten uit, een must go!
Xkimm .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
We hebben hier laatst met zijn drieen gelunched op een nu deal voucher. Helemaao TOP! Soms heb je het idee dat je als voucher houder minder word behandeld endat de porties er op aangepast worden maar dat is hier NIET aan de orde! De service was zeer vriendelijk en behulpzaam (we hadden een italiaan in ons midden en die werd in eigen taal geholpen) het restaurant is mooi versierd met vele foto's uit het echte leven ende kaart is mooi en goed. Geen pizza/pasta italiaan. Het is hier wat aan de prijs maar de gerechten zijn dan ook wel helemaal toppie! Kom zekers terug!
Jette K.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Heerlijk gegeten bij Al Bacaro. De antipasto misto is een heerlijk voorgerecht, bestaande uit diverse hapjes, waaronder de heerlijkste mozarella's en Italiaanse vleessoorten. De huiswijn is goedkoop en heerlijk en het vlees hoofdgerecht was supermals en heel smaakvol. En de koffie is echt van Italiaanse topkwaliteit. De bediening is heel vriendelijk en vooral Eliano is echt een toevoeging aan je avond: een humoristische man en Italiaans charmant. Echt een aanrader als je van de Italiaanse keuken houdt
Shanice G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Onlangs met twee vriendinnen werkelijk heerlijk gegeten bij Al Bacaro via een actie van AmigoAmigo. Wat een onverwachts leuke tent, zo in de drukke binnenstad van Amsterdam. De ingang is bijna niet te herkennen aan de grote Vijzelstraat, maar als je er eenmaal binnen staat waan je je in een heerlijke onbekommerde Italiaanse sfeer. Niet te gek, maar wel gezellig. De gastheren zijn uitstekend, humoristisch en erg correct. Waar ik vooral van genoot was dat je er rustig kon tafelen; iets wat in Amsterdam tegenwoordig een zeldzaamheid is omdat ze je tafel meestal zo snel mogelijk leeg willen hebben voor de volgende ronde. De heren van Al Bacaro snappen het spelletje en geven de klant rustig de tijd. Kan met water op tafel, brood wordt netjes bijgevuld, goede uitleg bij de gerechten, een Aperol-spritz als aperitief, helemaal super.
Het eten was ook zeer goed. De keuze op de menukaart was niet ruim, maar de gerechten waren bijzonder en lekker. De vis van de dag was uitstekend bereid en zeer vers. Ook de gerechten van mijn vriendinnen (gegrilde ossenhaas met zwarte truffel en een gevulde pasta) vielen goed in de smaak.
Al Bacaro is dus een aanrader voor een avondje onbekommerd en casual genieten van het echte Italiaanse eten. Wij komen zeker terug.
schaafsmagreta H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Hier samen met m'n zusje geluncht. We begonnen met een Spritz, een mooie oranje variant op een drankje wat in Venetie een ander kleurtje heeft. We begonnen met de anti pasta misto voor 2 personen, door de vorige recensent mooi omschreven, maar dan met 3 worst/vleessoorten en een klein stukje quiche. Vervolgens gekozen voor het lamsvlees en het kalfsvlees, alle twee heerlijk mals. Dit werd begeleid door aardappeltjes uit de oven en gegrilde paprika begeleid door een glas lekkere rode huiswijn. Er waren vele Italiaanse gasten, dat is een goed teken. Als toetje hebben we beiden gekozen voor de tiramisu, gewoon lekker. Het is een knus, klein restaurant, maar een klein stukje lopen naar het begin van Kalverstraat. Een aanrader voor een dagje shoppen.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Na een filmvoorstelling is de Reguliersregio een dankbare omgeving voor een ''late night supper''. wij passeerden Al Bacaro en onze ge?nteresseerde blik naar binnen viel voldoende op voor de, naar later bleek, enige ober/bedrijfsleider/eigenaar om de de deur te openen en ons spontaan uit te nodigen voor een reservering die avond. Tijdstip speelde geen rol hetgeen nog eens werd bevestigd bij binnenkomst tegen negenen.
Gezellige drukte, zo goed als vol en prima ge-managed door voornoemde ober, die een prima gastheer bleek te zijn.
Tafeltje in het nauwere gedeelte met zicht op de vlekkeloze keuken, waar een tweetal uitermate relaxte koks ondanks de drukte, geconcentreerd kookten. De acoustiek daar belemmert echter een goed gesprek.
Vooraf de Antipasto Dopppio, drie bordjes met respectievelijke een pureetje van (witte) bonen met een plukje gekookte cichorei, dat de smaak van de enigszins vlakke bonenpuree gelukkig optrok. Vervolgens een smakelijk (ingelegd) sardientje omgeven door zoetzure ui, een specialiteit uit Venetie. Een beetje boertig gerechtje.Tenslotte een bordje met een drietal kaasjes, goed van smaak en vergezeld van een mandje aardig brood.
Als tussen deelden we een portie Plin (kleine ravioli met een kaasvulling) met wat truffel. Mooi van smaak met een scheut toegevoegde olijfolie en zwarte peper uit de molen. Voldoende voor twee.
Op advies van onze ober kozen we daarna voor de Agnello de Giorno en dat was geen goede tip.
Een drietal plakjes lam (schouder ?) onder een weliswaar zoute, maar kruidenloze, ietwat naar tomaat smakende, nietszeggende saus. Dit moet veel beter kunnen ! Op het bord verder een schijf gegrilde venkelknol waarvan de frisheid die bij die groente hoort geheel was verdwenen en een schep gebakken aardappelblokjes die consequent te weinig waren omgeschud en dientengevolge her en der geblakerd en te gaar uit de pan kwamen.
Echt een domper. Dit is een gerecht dat de gemiddelde hobbykok beter doet. Hier straalde de onverschilligheid van het bord.
Al Bacaro is een leuk zaakje, Italiaans, gezellig en bewees met de eerste twee gerechten dat er lekker gegeten kan worden.
We vonden het enigszins aan de prijs met een rekening van
%u20AC 107 ,- (waarin overigens wel een fles Pellaro Calabria was begrepen). Dat hier %u20AC5,- in rekening wordt gebracht voor een flesje plat water van nog geen liter, doet de zaak geen goed.
MaNaSa74 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2012
First time ever at this little but warm restaurant where Eliano makes you feel comfortable and welcomed. Great food, tasty, flavoury and with good textures. Really to try for.
Eliano is a great host. Entertainer but very professional at what he does. Top guy.
Open kitchen with a serious and excellent chef.
Santino & Natascha.
mamuschka .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Gisteren samen met mijn Luxemburgse vrienden bij al Bàcaro gegeten! Eliano heeft ons op een ontzettend leuke, plezierige en heel vriendelijke manier begroet en ons heel erg lekker eten geserveerd voor weinig geld. Kortom een echte aanrader dit restaurant! Ik ga er zeker weer naartoe als ik in Amsterdam ben! Groeten Mike