al Bacaro-Osteria Italiana

• Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Sander V. Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
We hebben hier gegeten met de AH-actie. Was geen probleem. Je mag alles kiezen van de kaart en betaald ongeveer de helft. Erg aardige en grappige ober. HEERLIJK eten. Aanrader.
We hadden antipasto, tortilini met (veel) truffel en sgroppino!
Olga A. Meesterproever (33 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Afgelopen zaterdag geweest met 4 personen met de AH bon. Het was helemaal vol en dus gezellig druk. We mochten alles kiezen van de kaart en de prijs van de gerechten werd keurig door twee gedeeld. Een flesje witte huiswijn besteld die was lekker, later nog een fles rosé besteld die was heerlijk. Alleen wel heel jammer dat je voor het water moet betalen, ik vind echt dat dat in deze tijd niet meer kan.
We hebben werkelijk voortreffelijk gegeten. Voorgerecht verschillende soorten mozzarella en carpaccio van gerookte ossenhaas met mozzarella. Als hoofdgerecht de ossenhaas met rucola sla en Parmezaanse kaas echt super mals en de lang gegaarde lamsnek, daarbij lekker courgette en aubergine met aardappeltjes. De pasta's hebben we niet gegeten maar zagen er ook heerlijk uit. Ook de desserts waren erg lekker. De bediening was super vriendelijk, kortom een heerlijke avond gehad. We gaan zeker eens terug komen.
J B. Meesterproever (19 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met een Groupon deal heerlijk gegeten. We konden a la carte kiezen.
De vis carpaccio was heerlijk, dit was een dag keuze die niet standaard op de kaart staat. De antipasto misto was ook heerlijk. Als hoofdgerecht de tagliatta di filetto genomen. Dit was malse ossenhaas, een aanrader.
Het restaurant was vol en de eigenaren bleven enorm gastvrij. Een prima avond gehad.
Het decor krijgt een 7, dit i.v.m de akoestiek. Verder waanden wij ons echt in een heerlijke Italiaanse " drukke" omgeving.
FlorisdeBetweter . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Hier gegeten met AH restaurantactie, en dat was bijzonder geslaagd. Uitstekende viscarpaccio. Prima lam. Pasta met cacao was interessant, had misschien beter gepast bij een zwaardere saus (de ober zei dat ze 'm soms ook met een ragù met lam serveren). Contorni (gegrilde paprika, aubergine, courgette, gebakken aardappels) kwamen er gratis bij, is niet vanzelfsprekend bij Italiaans. Buitengewoon smakelijke desserts, het Mantuaanse chocoladegebak is wel behoorlijk machtig. Leuke, enthousiaste bediening met verstand van zaken en humor, alleen voorgerecht duurde even (zaak zat goed vol).

Wijnkaart is ook zeer aan te bevelen, goed gesorteerd met vrijwel alle flessen ook per glas en niet heel duur, vooral erg goede Sangiovese, en ze vonden het niet erg dat mijn disgenote tot drie keer toe toch een andere wijn wou. Schattige google-translate-fouten. Naderhand limoncello van het huis en die was heerlijk fris en kruidig.

Kortom, beslist een plek om vaker heen te gaan.
Hans.van.doorn . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
heel verrassend en lekker.Klein restaurantje met heel aardige bediening.Lijken me echte italianen.Voortreffelijk eten.De huiswijn (rood) is een topper.
Tigraflowers . Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Leuke plek maar wel een beetje klein. Ik had de chefs keuze voorgerechten wat super lekker was veel variatie. Als hoofd had ik een pasta van de dag met mozarellasaus en gamba's. Hier was ik iets minder blij mee de mozarella was nergens te bekenen en de "gamba's" waren 5 kleine garnaaltjes op mn bord gegooit. Ook de pasta voelde een beetje ondergekookt. Maar het dessert was weer heel lekker en de service was goed en mijn tafelgenoot haar hoofdgerecht was ze wel heel blij mee dus overal best een leuk plekje
Bhermes . Fijnproever (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
In Al Bacaro gegeten tijdens de AH actie zomer 2016. We konden desondanks uit de hele kaart kiezen. En hoewel het erg druk was, was de bediening persoonlijk en vriendelijk. Echt een aanrader!
Cora Z. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening en een leuke ambiance! Er was veel zorg besteed aan de bereiding en de presentatie van de gerechten
Eterlotte . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben hier gegeten in het kader van de AH-restaurantactie. Het eten was heerlijk en het personeel zeer vriendelijk. Een absolute aanrader!
Diederik G. Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gezellig en leuke Italiaan waar nog ECHT Italiaans wordt gekookt. Gezellige sfeer in een smalle pijpenlaan. Service krijgt een 8 en geen 9 omdat ze vergeten waren te zeggen dat de truffel bij de tournados € 5,- supplement was. Verder erg vriendelijk en behulpzaam. We komen hier zeker weer een keer terug.
Leo_Kim . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten was heel indrukwekkend. De bediening, professioneel en aardig. Jammer van een groepje vijftigers die zich gedroegen alsof we in de kroeg zaten. We vroegen ze of ze het allemaal wat zachter konden bediscussiëren, maar nee, daar kregen we een onbeschofte reactie op. En noch de bediening noch de eigenaar deden er iets aan. Ze schenen vaste klanten te zijn. Heel erg jammer, anders was dit een van mijn top 5 restaurants in Amsterdam geworden.
Icvanrooij . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben er heerlijk gegeten. De pasta met garnalen is echt een aanrader. Het personeel spreekt Italiaans in de keuken. Het lijkt net alsof je in Italië bent. De huiswijn is trouwens erg goed !
Franco C. Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Voor de derde keer hier gegeten. Elke keer weer een verrassing. Het eten is heerlijk!
Wijn is prima. Service vriendelijk. Zeker een aanrader!
Papatya872 . Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vanwege de AH Restaurant Actie hebben we deze restaurant gevonden. Autehentisch Italiaans eten vanuit veel streken. We hebben mix starters besteld om van alles te proeven: stokvis en ansjovis vanuit Venetie waren heerlijk. Veel verschillende en lekkere smaken van drie soorten kaas en vleeswaren geproefd. Als hoofdgerecht had ik vierkante spaghetti met cantarelle en zwarte truffel: niet allen lekker, maar ook anders lekker dan de truffel pasta's ik eerder gegeten heb. Snelle en vriendelijke service. Ik raad het iedereen aan.
Masss . Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Het eten was heerlijk! De bediening echt Italiaans.
Zelfs onze "Italie-expert" was onder de indruk.

Door de kwaliteit van het eten, zeker een aanrader!
BasUitOost . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Een smal pandje in de Vijzelstraat. Een deurtje waar je zo voorbij loopt met een knusse osteria erachter. Angela die de bediening verzorgde, verklaarde dat zij wil dat je het restaurant als haar huiskamer beleeft. En dat deden we dan ook. Gezellig, ongedwongen en af en toe prettig chaotisch.
Het eten was goed op z’n Italiaans: niet veel opsmuk, maar prima ingrediënten die heel goed zijn bereid. Heerlijke medaillons, een subtiele pasta met paddestoelen en een adembenemend lekker room-noten dessert. En vergeet Angela’s favoriete rode wijn niet! Dat onze voorgerechten daarbij wat achterbleven deed er in het geheel niet toe. Al Bacaro is het best bewaarde geheim van de Vijzelstraat.
Annemieke P. Meesterproever (23 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Traditioneel Italiaans eten zonder concessies te doen aan de 'populaire Nederlandse smaken'. Goede kwaliteit eten. Je waant je echt in Italië. Zeker als je het personeel onderling in het Italiaans tegen elkaar hoort praten, met de bijpassende gebaren. Als je dit leuk vindt, kun je het beste een tafeltje achterin (naast de keuken) nemen.
Wij hebben ervan genoten en zullen bij een volgend bezoek aan Amsterdam vast nog een keer terugkeren.
Ton T. Expertproever (6 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gebruik gemaakt van de AH actie. Konden van de kaart kiezen. Eten was prima, heerlijke pasta's.. Goede suggesties voor de wijnen.