al Bacaro - Osteria Italiana

Vijzelstraat 97 1017 HH Amsterdam Nederland Kaart
31-203300673

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant al Bacaro - Osteria Italiana

True Italian pleasure

A piece of true Italy in the heart of Amsterdam. Pamper yourself with traditional dishes that have an innovative twist. The chef Vezio Furlani is from Venice and knows how to please its guests with his cooking skills. Going out for dinner is a feast, so enjoy la dolce vita!

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Heel lekker ! Een aanrader
Sebastian P.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Eerlijk en heerlijk echt Italiaans eten met verse producten. Vriendelijke service. Schappelijk geprijsd
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten! Prima prijs-kwaliteitverhouding. Goed wijnadvies! Heel vriendelijk personeel. Aanrader
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Voorgerecht was okay maar pasta erg saai en smakeloos. Geen vegetarische hoofdgerechten. Wellicht voor carnivoren wel okay
Hallo Jasper,
Ik begrijp uw beoordeling niet.Laat me het beter uitleggen.
Heeft u misschien online gereserveerd van deze website in ons restaurant om korting te hebben op het diner of waarom wilt u Italiaans eten?
Eten is een plezier in het leven, en je kunt niet alleen de geneugten van het leven kiezen op basis van de prijs, of de kortingen die je kunt krijgen.
Omdat het goed is om te onthouden dat we een ITALIAANS restaurant niet-vegetarisch of veganistisch zijn, en dat onder andere, ons menu wordt gepubliceerd op de website waar je hebt geboekt. Maar misschien heeft ze geboekt zonder zelfs naar hem te kijken.
Onze menukaart bestaat echter uit 17 gangen en 10 daarvan (60% !!) zijn vegetarisch.
Gisteravond bestelde hij een gerecht dat je niet lekker vond. Het spijt me heel erg.
Maar het gebeurt me ook als ik naar een Indiaas restaurant ga, bijvoorbeeld een keuken die ik helemaal niet ken, toevallig bestellen en ik merk dat ik een gerecht eet dat ik niet lekker vind.
carina M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Omdat wij zelf nogal laat waren met reserveren konden wij pas om half 10 terecht. Geen probleem. Wij aten hier met een actie van Nu-deal. Toen we om 9.15 arriveerden zat de zaak nog bomvol. Maar wij konden meteen terecht aan een tafeltje bij de deur en meteen bestellen. Na een half uur kregen we onze drankjes, en na drie kwartier een mandje brood. Om half elf begonnen we ons echt zorgen te maken. Inmiddels was het restaurant een stuk leger, de keuken zou sluiten om half elf en wij hadden nog niet eens ons voorgerecht. We zaten nogal "uit het zicht", dus aandacht trekken van het personeel lukte niet. Uiteindelijk zelf naar de keuken gelopen en gevraagd hoe het zat. Duizend excuses, onze bon was kwijtgeraakt. Nu kwamen in zeer hoog tempo voor- hoofd- en nagerecht. Binnen drie kwartier waren we door het driegengenmenu heen. Het eten was echt verukkelijk, niets op aan te merken. Het personeel was uiteindelijk heel vriendelijk en een foutje kan gebeuren. Toch hebben we door dit "foutje" niet echt kunnen genieten van het heerlijke eten, dat wel heel erg snel moest worden weggewerkt. De antipasti misto was heerlijk, met name de gegrilde tonijn en het kaasplankje (verrassend bij een voorgerecht), de gegrilde ossenhaas supermals en met lekkere dressing, en de truffel van chocolade-ijs misschien wel het allerlekkerste ijs dat ik ooit heb gegeten. Over de wijnen kan ik niks zeggen want wij gebruiken geen alcohol. Water en frisdrank best aan de prijs, en in de fris zat weinig prik. Jammer dat het zo gelopen is, voor het eten zelf zouden wij zeker terugkomen!
Robert .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
De gastvrouw geeft je meteen een fantastisch gevoel. Je waant je in Italia. We beginnen met Antipasto Misto, lekker, maar niet bijzonder. De witte wijn echter die de gastvrouw als suggestie deed wel. Ribolla Gialla, top. Daarna de pasta: 2x tagliolini Vongole, 1x tagliolini neri en 1x penne al pesto. Waarschijnlijk is de bereidingswijze zeer streekgebonden, echter alle 4 waren wij niet enthousiast. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen. De hoofdgerechten: 2x saltimbocca, 1x agnello arrosto en 1x tagliata parmigiano. Hoewel het vlees heel goed was, was het geheel veel te zout. Bij het ene gerecht werd dit door de saus en cantarellen veroorzaakt en bij de saltimbocca was de ham extra gezouten leek wel. Echter ook de rode wijn die wij kregen, refosco coos, was een prachtige suggestie van de gastvrouw. Haar mannelijke collega verliet overigens de zaak af en toe om voor de deur/raam een sigaretje te roken. Komen wij nog een keer terug? Geen idee, maar als we komen. Dan komen voor de vriendelijkheid en gastvrijheid en de wijnkennis van de gastvrouw terug.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Vorige week zaterdag – 10 februari – in dit kleine Italiaans restaurant gegeten. We hadden een tafel in het achterste gedeelde van deze eetgelegenheid. Daar konden alleen tweepersoonstafels tegen de muur staan, omdat ze zich tegenover de keuken bevonden en er nog ruimte om te kunnen lopen, over moest blijven. Het voorste gedeelte is – uiteraard – breder. Aan de muur waar onze tafel tegenaan stond, bevond zich een plank die van voor naar achteren was gevuld met wijnflessen. Aan de andere kant bevonden zich kasten, opnieuw voorzien van wijnflessen. Boven de keuken waren een aantal plankjes aangebracht met items als vijzels en stampers en een klassieke koffiemolen. Wat er naar mijn idee ontbrak, waren foto’s en/of schilderijtjes met impressies van Italië, om je in een Italiaanse vakantiestemming te brengen.
We werden vriendelijk ontvangen door een dame van wie ik vermoed dat het de vrouw van de eigenaar is. Later voegde zich daar een jongeman bij die sprekend leek op de chef-kok in de keuken (de eigenaar, denk ik). Kortom, het leek op een familiebedrijf, aangevuld met een kok van buiten.
Om te beginnen, kregen we een mandje met (helaas niet warm) brood met een bakje olijfolie. Daarna werd de bestelling van de drankjes opgenomen. Mijn lief wilde een zoete witte wijn bestellen, maar alleen een dessertwijn was beschikbaar. Die nam ze, maar was daarover niet te spreken, dus gaf ze die aan mij om op te drinken. Nu ben ik niet van de wijnen en al helemaal geen zoete, maar goed, ik heb de wijn weggewerkt. Wat voor soort wijn het was, weet ik niet, maar de kleur zat tegen lichtbruin aan. Daarbij nam ze een fles bruiswater. Zelf bestelde ik een biertje. Doorgaans krijg je in een Italiaans restaurant dan het bekende Peroni Nastro Azzurro bier, maar hier werd een ander bier geschonken. Waarschijnlijk (na wat gegoogled te hebben) was dit Moretti. Een lichte pilssoort, maar zeker niet onverdienstelijk. Als liefhebber van speciaal bier neem ik eigenlijk nooit meer pils, maar die bijzondere biersoorten hebben hun weg naar Zuid-Europese restaurants nog nauwelijks gevonden.
Toen we het brood op hadden, werd – heel keurig – een nieuwe mand met brood op tafel gezet.
Als voorgerecht nam mijn partner een proeverij van vis. Deze werd gevormd door stukjes zalm en witvis, twee coquilles en inktvis. Mijn gezellin wist dit gerecht zeer te waarderen. Mijn keuze viel op de klassieke carpaccio. Deze was niet al te groot, maar wel heel smakelijk. Het gerecht bestond uit de traditionele ingrediënten rundvlees, Parmezaanse kaas en rucola. Echter geen pijnboompitjes. Het gerecht proefde echter dusdanig goed dat ik die pitjes niet echt miste.
Voor het hoofdgerecht waren we eensgezind. Beiden wilden we “Lam geroosterd in bier met paddenstoelen”. Ik denk dat hier een vertaalfout is opgetreden, want ik weet vrij zeker dat het hier gestoofd lamsvlees betrof. Het vlees was namelijk zo gaar dat een mes eigenlijk achterwege kon worden gelaten. Met een vork trok je het vlees helemaal uit elkaar. Bleef een soort “pulled lamb” over. Mes en vork waren trouwens heel apart van vorm. Het mes had een sierlijke kromming en de tanden van de vork verschilden allemaal van lengte (de gleuven tussen de tanden werden steeds dieper). Het vlees was zonder meer verrukkelijk. Tevens werd er een schaal met goed gebakken aardappeltjes en wat slierten rode paprika opgediend. Wat ik echter miste, was warme groente en/of een schaal met rauwkost. Zeker in deze tijden waarin het belang van een gezonde voeding zo in de picture staat, is een goede aanvulling met vitaminen onontbeerlijk. Hierbij moet ik wel zo eerlijk zijn om te stellen dat ook in chique restaurants hiervoor nauwelijks aandacht is.
Het dessert van mijn tafelgenote bestond in drie chocoladetaartjes met amandelschaafsel. Deze vond zij zeker ook lekker. Ik hield het bij scroppino of sgroppino zoals het op de kaart stond gespeld. Voor mij altijd lekker en heel verfrissend.
Het bedienend personeel was heel vriendelijk, maar jammer dat de jongeman (zoon dus, vermoed ik) geen Nederlands sprak. Daar mijn geliefde geen Engels verstaat of spreekt (ja, ze bestaan nog) kan dat altijd tot verwarring leiden. Gelukkig was dat nu niet het geval.
Pepijn F.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Leuk tentje. Aardige bediening lekker eten. Toch mist er iets. Ok voor doordeweeks maar niet voor zaterdag.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Uitstekende en oorspronkelijke trattoria.
Paul P.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Klein Italiaans familierestaurant in het centrum van Amsterdam. Zeer hartelijke en gastvrije ontvangst. Vanwege een aansluitende theaterafspraak waren we onitaliaans vroeg maar de keuken zorgde ervoor dat we op de juiste tijd konden vertrekken. De gerechten waren niet exclusief, maar wel met zorg klaar gemaakt. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Lekkere Italiaanse pasta en aardige bediening
Moniek V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Heerlijk samen met 2 kinderen gegeten en zeer vriendelijke bediening. Er was qua afwijkingen genoeg mogelijk. Een aanrader als je van lekker eten, lekkere wijn en een knusse ambiance houdt.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Gisterenavond met een paar collega's bij al Bacaro wezen eten. Het is precies alles wat je wilt verwachten van een Italiaans restaurant: mooie producten, goed klaargemaakt, plezierige ongedwongen sfeer en wijnen die zowel de neus als de smaakpapillen kunnen boeien. 4 heerlijke gangen en een mooi bijpassend wijnarrangement leverde naast een fantastische avond een uitermate overzichtelijke rekening op. Top.
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Prima! (Alleen wat koude tocht aan het tafeltje bij de deur).
Goed eerlijk eten, fijne wijn en lieve bediening. Laatste avond iens festival heel goed besteed!
En schattige pup ♥️
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
We zochten een italiaans restaurant dichtbij een bioscooop wat we hadden bezocht. We waren dan ook zeer verrast dat we terecht waren gekomen in dit pijpenlaatje restaurant met vriendelijk italiaans personeel. Dit keer geen standaard italiaanse gerechten We hebben hier een heerlijk a la carte 3 gangen menu gegeten bestaande uit gerechten van verschillende regios alle drie heel apart en lekker.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Zeer vriendelijke bediening en mooie authentieke Italiaanse gerechten. Een aanrader voor de liefhebber van de Italiaanse keuken.
Stefana C.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Prima Italiaans eten! Mag ik zeggen als kind van een Italiaanse kok. Enthousiaste ervaren en goede gastvrouw maakte de sfeer. Zonder haar ECHT ongezellig met een eigenaar achter het fornuis van de mooie open keuken die allesbehalve oogcontact zoekt met zijn gasten!! Ik stuitte een dag van te voren per ongeluk op de 50% korting door via Iens te reserveren. Weet alleen niet of ieder restaurant mee zou moeten doen met acties zoals deze...
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Prettige ontvangst en een fijne keuken.
Ferry M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
We maakten gebruik van de 50% kortingsactie waardoor de prijs-kwalteitsverhouding op deze avond erg gunstig uitkwam. De slowfood-stijl van koken spreekt ons zeer aan, heerlijk onvervalst Italiaans eten! De wijnen, huiswijnen en die van de kaart, zijn fantastisch. Ook wanneer er geen kortingactie is vinden we dit restaurant een echte aanrader.
Hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Gastvrij ontvangst door vriendelijk personeel. Goede bediening en het eten was heerlijk. Een aanrader