Al-Andalus

7,1
6,9
Rob_83 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gegeten bij Al-Andalus met een bon van vakantieveilingen. You get what you pay for. En bij Al-Andalus nog een klein beetje extra. Wegens eerdere recensies hadden we lage verwachtingen, maar hebben er heerlijk gegeten.

Het brood was super vers, een lekkere salade als tussengerecht en een ontzettend lekker gekruide kip spies met goede (en veel) patatjes en gegrilde groenten erbij. Vooral de groenten waren top. Het toetje was min of meer een bakje vla, maar dat was prima.

De zaak lag vroeger echt aan de boulevard, maar door het ophogen van de boulevard zie je nu eigenlijk alleen een heuveltje. Zonde en dat doet de zaak waarschijnlijk geen goed. In totaal waren er die avond 3 tafels bezet. Erg rustig dus.

Al met al een meer dan prima ervaring, maar zou er niet snel gaat eten zonder aanbieding.
Dezoete .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Via vakantieveiling terecht gekomen bij dit restaurant. Vermeld was dat we een 4-gangen diner zouden verkrijgen. De ontvangst was zeer mager, de dame in de bediening gaf geen goed gevoel bij de ontvangst, weinig enthousiasme om gasten te ontvangen. Bij het neerzetten van de drankjes werd gelijk de vraag gesteld of we wilden nadenken over of we vlees of vis wilde hebben. Gelijk weer weg. Bij het neerzetten van het vers gebakken brood werd deze vraag opnieuw gesteld. Ze wist niet welke vis het zou worden en het vlees zou of een gehakt spies of een kip spies zijn. Haar verwachting was dat het wel een kip spies zou worden. Vreemd dat je niet weet wat de keuken kan serveren. Achteraf bleek dat het brood het 1ste gerecht was, het 2de gerecht was een garnalen kroket. Ook nu geen keus, je eet het of niet. De menukeuze op de site van vakantieveiling gaf toch duidelijk aan dat je kon kiezen. Het 3de gerecht bleek de kip spies te zijn geworden, met redelijk goede frites en wat gebakken groenten. Jammer dat diverse groenten te ver doorgebakken waren en dus verbrand. Het nagerecht was redelijk maar ook niet om naar huis te schrijven. De gastvrouw ontdooide langzaam en probeerde een praatje te houden, maar duidelijk is dat zij weinig affiniteit heeft met haar gasten. Je moet geen kauwgum eten als je aan het werk bent. Het was niet erg druk in de zaak, rond 8 uur waren er maar 3 tafels bezet. Duidelijk is wel dat wanneer men meer gasten wilt ontvangen de gastvrouw toch meer haar best moet doen, moet weten wat de keuken serveert, uitleg geven wat je kan verwachtten. Maar ook de kok moet dan minder steekjes laten vallen. Pluspunt was wel dat de gastvrouw aangaf dat een gast gebruik zou maken van een waterpijp, dat het tabak nicotinevrij was en dus in de zaak gebruikt mocht worden, als we er last van zouden hebben konden we worden verplaatst onder de overkapping. Al met al niet echt voor herhaling vatbaar. Soms valt het mee met een bon van vakantieveiling en soms valt het tegen.
Alex103 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We hebben gisteren bij Al-Andalus een high tea genomen en kregen overvloedig veel hapjes bij de thee. Hartig en zoet. En allemaal even lekker. We kregen er daarna zelfs nog een kopje soep en een prosecco erbij. Het heeft ons zeer goed gesmaakt daar buiten op het terras. We komen graag terug.
Gangetjesoptafel .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Tja zoveel slechte recensies. Dat is dan toch een uitdaging. Gewapend met veiling bon en een goed humeur gingen we er, met onze jongen van 5, naar toe. We waren op dat moment de enige gasten. We kunnen niets anders zeggen dan dat we lekker hebben gegeten en dat de mensen heel aardig waren. Vegetarische loempiaatjes met chilisaus en een heerlijke frisse salade, het hoofdgerecht was een lamsgehaktspies. Mm wat was die lekker gekruid en ook de saus was daarbij heel smaakvol. Frites van verse aardappel. IJs met chocolade saus. Dat alles terwijl we lekker in de serre zaten. Inderdaad betaal je wat extra voor de sauzen en dus ook voor de mayo. Na het eten nog een wandeling over de boulevard. Wij hebben een prima avond gehad!!
Mirugia R.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wat een teleurstelling. Als voorgerecht de salade met dadels olijven fetakaas en gefrituurde uitjes gekozen, echter ik kreeg een salade zonder deze ingredienten maar met pinda's en stukjes chips. Toen ik er iets van zei is er alsnog wat fetakaas op de salade gestrooid. Het hoofdgerecht, het vispakketje, was lekker. De portie friet erbij was echter aan de zuinige kant. Het nagerecht de creme brulee "met witte chocolade" was slechts een normaal bakje crème brulee. De op het menu erbij genoemde witte chocolade suggereerde iets extra's of bijzonders maar dat was het niet. Ondertussen ging de kok verveeld buiten een sigaretje staan roken?! Tenslotte, bij het afrekenen moest ik 1 euro extra betalen voor de mayonaise bij de friet, dit heb ik nooit eerder meegemaakt in een restaurant, mayonnaise hoort erbij. Het hoofdgerecht was goed maar de rest van het menu en de service ... zonde! Deze mensen hebben geen hart voor hun zaak.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Via vakantieveilingen in dit knusse maar toch wel modern Marokkaans restaurantje gegeten. Via de veiling 20 euro betaald en wij gingen zonder verwachtingen hierheen. Mooi weer dus leesboeken mee. Wat een fijn en knus restaurantje. Wij waanden ons op vakantie en zijn goed verwend. Vooraf een mandje met stokbrood en kruidenboter. Frisse en lekkere verse salade. Voor het hoofdgerecht konden wij kiezen tussen kip of vis. Ik had witvis en was smakelijk klaargemaakt met lekkere peultjes. Mijn man had een kipspies. Schaaltje krokante patatjes erbij Na afloop klein ijsje met chocoladesause. Voor herhaling vatbaar. Het leuke van dit restaurantje was de ongedwongenheid en hebben ons prima vermaakt. Tip voor al die haastige Hollanders. leesboeken mee want snel je eten op eten dat moet je hier niet doen. en wil je een waterpijp proberen dan kan dat hier. Onze gastvrouw zag dat wij ons vermaakte en nam de tijd voor een gezellig babbeltje. een aanrader. las wel iets terug bi j andere gasten over de schoonmaak. Zo aan de zeekant is het lastig die ramen keer op keer schoon te maken.Vind wel dat als je zo weinig betaald hebt via de veiling je best een goede fooi mag geven. Deze mensen werken hard voor hun boterhammetje. En bij een betere verdienste is er ook meer ruimte voor een betere schoonmaak. Dan een vraag aan de vooral jonge gasten. Dit restaurant is niet duur. Als je het toilet hebt gebruikt laat deze dan ook netjes achter. Tijdens onze wandeling over de Scheveningse boulevard is het ons opgevallen dat veel mensen overal hun rotzooi op banken of op de grond achter laten. dat vind ik niet kunnen. je bent te gast in een prachtige badplaats en dan je zo opstellen dat je onverschillig bent met je eigen afval dan mankeert er echt iets aan de opvoeding. in ieder geval hebben wij het naar ons zin in het restaurant gehad. Bij deze een bedankje aan het echtpaar voor hun gastvrijheid.
Timothy D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gereserveerd via vakantieveiling (4-gangen)

Wij kwamen aan op een regenachtige dag. Het restaurant is prima bereikbaar met tram 11. Het was erg slecht weer. Hierdoor zaten wij met een ander koppel in Al-Andalus.

Het ontvangst vond ik matig. De mevrouw leek er weinig zin in te hebben en begeleide ons half kauwend naar een tafel.

De tafels en stoelen zagen er prima uit evenals Het decor. De ramen waren wel vies (mogen op een rustige dag wel gewassen zijn vind ik).

Eerste gang:
Een magere Bouillon soep. Klopt, de soep smaakt naar Bouillon maar in een restaurant verwacht je geen Bouillon soep als gang.

Tweede gang:
2 heerlijke mini loempia`s met voldoende sla. Heerlijk

Derde gang:
We konden kiezen uit vis of vlees. Toen ik vroeg wat de vis/vlees inhield vertelde de dame mij dat er patat bij zit. Toen ik doorvroeg wat voor vlees en vis kon de dame mij dat niet vertellen. ... Iets van wit vis?

Uiteindelijk voor het vlees gegaan
Vlees speech met groente en patat. voor de saus (die overigens heerlijk was) moesten we 1.50 per persoon bijbetalen (vaag want een schoen koop je ook met veters). Het eten was heerlijk en voldoende.

4de gang:
De vierde gang was een afknapper. De zaak was leeg en ik had een indruk dat wij snel weg moesten. Wij kregen een grote (mooi) glas met maar liefst 2 chocoladebolletjes (geen andere keuze) die net groter zijn dan de gemiddelde snoeptomaat.

Drankjes:
De drankjes zijn gemiddeld geprijsd.
Huiswijn 3,75 en bier 2,85

Conclusie:
Wij hebben ongeveer voor 2 personen 33 euro betaald voor de 4 gangen dinner + drankjes. Prijs kwaliteit gezien is dit voldoende. Wel heb ik via Groupon / vakantieveilingen betere restaurants bezocht. De dame probeerde het ons wel gezellig te maken om nog even een babbeltje te komen doen.
Greetje K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Ik heb hier n samen met mijn zwager,zus en nichtje gegeten. Wij hadden vooraf stokbrood met zelfgemaakte saus dit was heel heel erg lekker om je vingers bij op te eten zo lekker. Daarna had ik tajine met zalm besteld was heel heel erg lekker ook erg zat echt vol. Mijn zus en zwager hadden samen mixed grill ze vonden het heerlijk. En mijn nichtje had kip spies met satésaus verder werd overal gebakken groente erbij gedaan en frietjes met mayo. Saus wel apart betalen maar ben niet anders meer gewend. tegenwoordig betaal je ook nu overal voor een plastic tasje dus wat maakt dat nu ook was gewoon erg lekker al met al dus heerlijk gegeten en mijn zus en zwager en nichtje en ik zelf natuurlijk ook waren heel erg tevreden. We zijn zelfs nog even gebleven om nog wat te drinken en lekker te loungen met een heerlijke waterpijp. Namens ons heel erg bedankt we komen zekers nog terug ook al zijn sommige zo negatief en klagen voor een bakje saus af te rekenen.
Annemijn V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Via vakantieveilingen was ik dit restaurant tegengekomen.. Nadat ik had gereserveerd zag ik een aantal slechte recensies, dus ik ging er met een gemengd gevoel heen, maar ik was blij verrast. Het decor is niet heel mooi, maar het eten was heel lekker. Brood met zelfgemaakte kruidenboter vooraf, een lekkere salade, daarna een heerlijk hoofdgerecht van super goed gegaarde witvis in een pakketje met groenten, ook de frietjes erbij waren heerlijk knapperig, en dan het nagerecht: créme brullee, wow, echt heerlijk. Ik heb fantastisch genoten en dat voor een koopje. Zeker een aanrader om eens heen te gaan en dat te combineren met het strand en bijvoorbeeld cocktails bij Mood Beach (vlakbij de pier, fantastische bediening, goede muziek en heerlijke cocktails).
Amber V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ik heb gister gegeten met een vriendin bij Al Andalus via vakantieveilingen. Na het lezen van vele 'slechte' recensies gingen wij hier met een dubbel gevoel heen. Bij binnenkomst zat er maar één stel aan een tafeltje, dus het was erg rustig. Echter heb ik een heel gezellige avond gehad en heb ik heerlijk gegeten. Ik snap niet waar al die negatieve reacties vandaan komen en blij dat ik tóch gegaan ben. Ik had niks aan te merken op het eten. Eerst kregen we stokbrood met een heerlijke kruidenboter, als voorgerecht een salade (erg lekker en best veel), als hoofdgerecht een kipspies met gegrilde groenten en teriyaki saus en als toetje chocolademousse. Wij waren erg voldaan en gingen totaal niet met een honger gevoel weg ;) Echter vind ik het persoonlijk wel fijn als er een menu is waar je uit kunt kiezen. We konden enkel kiezen uit vis, vlees of vegetarisch, dus je wist niet wat je voorgeschoteld kreeg van te voren. Al met al lekker gegeten tijdens een mooie zonsondergang!! Gewoon doen! ;)
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag waren ik en een vriendin uiteten via vakantieveilingen. We hebben goed gegeten en als je iets niet mocht kon je het gewoon bij het restaurant aangeven. Via vakantieveilingen krijg je een keus vlees, vis of vegetarisch. Al het eten was erg lekker en na afloop nog een gezellig gesprek gehad met de eigenaresse!
Zeker voor herhaling vatbaar.
MarijkeNoa .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We hebben via vakantieveilingen bij Al Andalus gegeten. Bij aankomst een mager welkom, gelijk vragen of we gereserveerd hadden, restaurant was nagenoeg leeg. Zonder uitleg werd het eten op tafel gezet, dat was bij alle 4 de "gangen"! Gang 1: 3 stukjes stokbrood met knoflooksaus, gang 2: bordje vol sla. Had bij reservering aangegeven dat ik een allergie voor paprika heb. Ik kreeg toch sla met paprika, heb medewerkster gezegd van allergie, maar zij zei "ach het is maar een beetje", waarop ik verbaasd zei dan word ik een beetje ziek.....dus met ongenoegen is het bordje meegenomen en omgeruild zonder iets van sorry te zeggen. Gang 3: de 1 vis de ander vlees....vis was niet gaar, moest weer terug. Zonder een excuus terug gebracht, de kok had het verkeerde pakketje uit de oven gehaald. Vis smaakte helaas nergens naar en de 5 stukjes kip op spies met een klein beetje saus waren droog. Voor 2 personen een heel klein bakje patat en plastic cupje mayonaise. Na de maaltijd, wat niet op ging vanwege de smaak, bleef er een knagend hongergevoel achter. Gang 4: een groot dessertglas nog niet tot de helft gevuld...we moesten alleen vragen waarmee, want ze zette het neer en draaide haar weer om. Toen we het vroegen was het antwoord "oh dat is vanille ijs met chocoladesaus". Er wordt niet eens gevraagd of je dat lust!!? Tijdens alle gangen was er harde muziek en stond de tv aan!?? Op maar 4 tafels van het restaurant brandde er een kaarsje, terwijl er ongeveer 15 tafeltjes waren. Alle gasten die er zaten kregen hetzelfde, waren allemaal met voucher van vakantieveilingen. Het blijkt een Arabisch restaurant te zijn met een specialisatie van Tajine, maar dat beeld hebben wij niet gezien, in de verste verte niet! Toen we de rekening kregen zagen we tot onze grote verbazing dat we moesten betalen voor de mayonaise en het beetje saus op de kip...!? Toen we vroegen waarom we daarvoor moesten betalen kregen we het antwoord "dat moet je bij de Mc Donalds ook"!! Uiteindelijk hebben zij dat bedrag van de rekening gehaald, al was de kok het er niet mee eens. Toen wij wilden vertrekken zijn we zeer agressief benaderd door de kok, we vroegen naar de eigenaar, maar die bleek er niet te zijn. De kok was nogal boos dat er 1x extra een salade gemaakt moest worden en dat wij met wat klanten spraken over de algehele service. We konden de kok niet wijs maken dat ik allergisch ben voor paprika, hij vond het onzin! Hij schreeuwde heel erg naar ons, eerst in de zaak daarna op het terras buiten en zelfs op de openbare weg bleef hij naar ons schreeuwen dat we nooit meer terug mochten komen.....die belofte zullen we waarmaken!!!! Wij zullen niemand aanraden om daar te gaan eten. Het is meer dan slecht!
Lyda D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Via vakantie veiling, goede ontvangst, keuze uit vis vegetarisch of vlees, keuze uit meerdere sausjes, heerlijk vers gebakken stokbrood, leuke bediening, heerlijk gegeten
Cinderella93 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gister met mijn vrijgezellenfeest bij Al-Andalus een high tea gehad (via groupon besteld). We zijn vriendelijk ontvangen met de eigenaresse. We kregen ons eigen hoekje toegewezen en de thee werd neergezet. Alles werd vers voorbereid en later op tafel gezet. We hebben van alle hapjes genoten, een tafel vol! Heel erg bedankt voor deze middag.
Rachelle D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Vandaag een high tea gehad met een vriendin. Boven verwachting heerlijk gegeten! De hartige hapjes waren erg lekker vooral in combinatie met het Turks brood. Ook nog een lekker glaasje prosecco erbij gehad. De eigenaresse is erg vriendelijk en de sfeer was erg prettig. Ik ga zeker terug en ben dan benieuwd naar de tajine gerechten. ???? bedankt nogmaals voor een heerlijke middag.
Cedric V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Bij binnenkomst was de ontvangst erg goed en gelijk een gezellige sfeer. We werden snel geholpen en konden eerder plaatsnemen. Het eten was heerlijk; zeker alle sausjes & dressings! Een uitstapje naar de Oosterse keuken was een prima idee. Een aanrader na een leuke dag Den Haag om naderhand uit te buiken met een strandwandeling!
Aelze .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Na een dagje heerlijk uitwaaien aan het strand, was ons etentje een grote teleurstelling. De porties waren echt minimaal en een aantal gerechten van de kaart waren niet meer te krijgen. Bovendien was het koud in het restaurant, het liefst had ik m'n jas aangehouden. Geen aanrader!
Hetty P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Viel heel erg tegen. Voorgerecht was lekker, pasta was opgewarmd en lauw. Warme appeltaart toe, echt niet, bordje was warm, de appeltaart koud en aangebrand. Het bordje was dan wel weer warm. Verschillende gerechte op de menukaart waren er niet meer. Kortom nooit meer.
Elaela .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
We hebben via groupon hier gegeten. Bediening is zeer slecht. Zeer onvriendelijk. Bestek moesten we zelf uit een mandje pakken en de vieze borden aangeven omdat ze er niet bij kon? Zelfs voor een gratis diner zal ik er niet terug gaan. Zeker een afrader! Veel gerechten uit het keuze menu hadden ze niet op voorraad.
Het was er erg koud. We hebben onze jassen moeten aanhouden.
Chantal2612 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Eten was meer dan genoeg en erg lekker. Heerlijke dip bij het stokbrood en een lekkere saus bij het vlees. Bediening was ook vrolijk en gezellig. Was erg leuk ingericht met een leuk zit gedeelte en lounche gedeelte. Wij komen graag terug.