Akropolis

Meer informatie over restaurant Akropolis

• Catering , Terras
HartigeGast .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Eigenaar kwam ondanks drukte ons welkom heten, en begeleidde ons naar gereserveerde tafel. Serveerster was vriendelijk en attent, kwam regelmatig langs om te informeren naar wensen. Met 2p. namen we als voorgerecht een broodje met 4 tapenades, en als hoofdgerecht de ronduit zalige Kleftiko. Een royale lamsbout, goed op smaak met groenten, kruiden en yoghurt. De rode huiswijn paste uitstekend bij het sterke aroma van het lam. Als nagerecht de griekse koffie. De koffiemaling was echter zeer fijn waardoor de koffie enigsins troebel bleef. Op zaterdagavond 90% vol met een gezellig geroezemoes en zachte Griekse muziek op de achtergrond. Het was een aangename avond en we gaan hier zeker nogmaals eten.
De oudere, nogal negatieve recensies, zijn in onze ogen niet terecht, of achterhaald.
Oleana .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Bij binnenkomst in het restaurant was er niemand die naar ons toe kwam, dus maar naar achter gelopen tot in de keuken.
De eigenaar-kok, , zeer vriendelijk, zei ons gerust plaats te nemen waar we maar wilden.
Het was niet druk, maar 3 tafeltjes bezet.
De aankleding van het restaurant is behoorlijk gedateerd Grieks, maar wel gezellig.
Werden daarna bediend door een serveerster die nogal hooghartig de bestelling kwam opnemen.
Mijn man en ik bestelden lamskoteletjes met een soort van pasta erbij.
Op mijn vraag of de pasta niet mee kon worden geserveerd op mijn bord { ik heb een glutenintolerantie} kreeg ik van haar te horen dat dat op een hoopje het randje lag en dat het niet door het eten zat.
Nee dat begreep ik wel, maar ik wilde helemaal geen pasta erbij , ook niet op het randje.
Ik vroeg haar dan ook of ze wel wist van glutenintolerantie was...waarop ze snauwend zei: Ja natuurlijk weet ik dat wel!
Nou dan wil ik dus helemaal geen pasta erbij dus ook niet op het randje...zei ik, nog steeds vriendelijk.
Boos antwoordde ze : nou dan niet.
Het eten kwam daarna erg snel en was redelijk van smaak, de lamskoteletjes iets te doorbakken, de bijgeleverde aardappelschijfjes goed van smaak.
Bij geserveerde salade smaakte ook goed.
Waarschijnlijk worden de borden al van te voren opgemaakt, zodat het uitserveren sneller gaat en waardoor de serveerster natuurlijk dacht, dan moet ik de pasta er weer af halen...maar als dat nou de moeite is?

Ineens ging ook de radio aan met Griekse muziek, gezellig ...maar waarom pas halverwege de avond???

Serveerster kwam ook wel erg vaak vragen of we nog iets te drinken wilden, mijn glas was steeds nog half vol en ik vind 2 keer iets te drinken voor bij alleen een hoofdgerecht toch meer dan voldoende en niet 4 keer.
Na het hoofdgerecht hadden we geen zin meer in een nagerecht dus bestelden mijn man koffie en ik thee, waarop de serveerster aan mij vroeg: wat thee?
Ik begreep het niet dus ik vraag normaal : wat bedoel je?
Zuchtte ze heel erg hard en vroeg : wat thee of wilt u de doos erbij?
Oh, je bedoelt wat voor soort thee wil ik , nou heb je ook rooibosthee, vroeg ik.
Ja dat had ze gelukkig, maar wat voor moeite is het om niet even netjes met de assortimentsdoos thee naar een tafeltje te lopen?

Gelukkig lag er bij de thee een chocolaatje, want niks zo erg als je aangegeven hebt glutenintolerant te zijn en dat er dan een koekje bij je thee of koffie geserveerd word.

Jammer, misschien moet die aardige eigenaar-kok eens op zoek naar een wat vriendelijker serveerster!!!

Tipje: als je een kaars op tafel zet is het misschien ook wel zo gezellig als je die aansteekt voor je klanten, ik had geen aansteker bij me, anders had ik het zelf wel gedaan.
Eljardinero .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Viel ons erg tegen.

Vooraf tonijn- en krabsalade (van supermarkt) uit een bakje bij het stokbrood ipv lekkere tapenade.

En als hoofdgerecht Tapas, verassing (met warme en koude gerechten) genomen.

Nou dit was echt een verassing! Heel veel gefrituurde inktvisringen, een aantal stukken komkommer, een sparerib en een ander stukje vlees en weer de zelfde tonijn- en krabsalade en tzatziki op het bord.

Erg jammer, wij hadden een echte lekkere Griekse proeverij verwacht en niet dit bij elkaar geraapte zooitje....
Boudrad .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Op zaterdag avond denkt de Acropolis je te verwennen met een flinke portie authentieke Griekse livemuziek, op zich niet onaardig vertolkt, maar het maakte elk tafel gesprek onmogelijk. Reden genoeg om er voorlopig niet meer heen te gaan. Daar bij was het eten van matige kwaliteit, de gebraden kip leek wel gekookt en de salade was wel erg basic. Geen aanrader wat ons betreft.
Ingrid1959 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
We eten regelmatig bij Akropolis. Heerlijk eten, ook vegetarisch als je hiernaar vraagt. Er staat inderdaad niet veel op de kaart.
Leuke ambiance.
Notasleep .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Akropolis is een gezellig restaurant waar je voor een redelijke prijs lekker kunt eten. Wij hebben hier al diverse keren gegeten en de kwaliteit is heel constant. Een minpuntje: er is weinig keus voor de vegetariër op de kaart.