Akropolis

Prins Hendrikstraat 159 2405 AJ Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over het restaurant Akropolis

Dineren in een ongedwongen Griekse sfeer

Gelegen in het centrum van Alphen aan de Rijn zit Grieks restaurant Akropolis. Al ruim meer dan 25 jaar serveren ze hier kwalitatieve, traditionele Griekse gerechten tegen een betaalbare prijs. Eigenaren Odysseus en Eklefina Penidis streven ernaar om een gezellige en warme sfeer uit te stralen, zodat jong en oud zich hier thuisvoelt!

Meer informatie over restaurant Akropolis

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Piet R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Na een aantal jaren eindelijk weer eens gegeten bij Akropolis. Hoorde dat de kok afwezig was wegens ouderschapsverlof (nog gefeliciteerd met de geboorte van de kleine!). Maar hij is uitstekend vervangen door de eigenaar. Ik zelf heb een heerlijke lamsbout op. Mijn zus heeft gesmuld van de gyrosschotel. Helaas bij mijn vrouw was de zalm wat te lang gebakken en erg droog geworden maar heeft ze verder genoten van de visschotel. Mijn neef had wat moeite met het sliptongetje (veel graatjes) maar heeft er verder voor gezorgd dat er zo min mogelijk eten terug gegaan is. Ik kan dit restaurant nog steeds bij iedereen aanbevelen!
Gregor A.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heel goed eten en leuk service
Aanraden
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Lekker gegeten. Bediening had het druk, daardoor onpersoonlijk? Er werd bijv. Geen uitleg gegeven wat er op het bord lag bij de vegetarische mezen (dat stond niet vermeld op de menukaart).
Robbert H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten met AH actiebon, aardig bediening en geen kleine porties.
SauvignonBlanc21 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Erg lekker eten, maar de bediening was niet heel vriendelijk en ook niet erg snel. Drankjes waren ook een keer vergeten en als we nog iets wilden bestellen moesten we daar zelf achteraan.
adis .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Vriendelijke bediening , sommige gerechten hadden warmer gekund. Smaak van alles was goed . De inrichting was wat gedateerd maar niet storend.
eabvannoort .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
De eigenares was, zoals al eerder ervaren, zeer vriendelijk en ondanks dat het redelijk druk was kwam het eten en drinken op een steeds goede timing. Februari wordt de AH bij hen verlengd en daar gaan wij zeker gebruik van maken .
Brigit K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Eerg rommelige binnenkomst jassen werden niet aangenomen,door de ah actie een kleinere keus, maar genoeg uitleg van een gerecht slecht er werd gezegt door de dame dat de mix van warm en koude voorgerechten erg veel was.drinken werd zo maar neer gezet en verkeerd begrepen bij bestellen.we hebben er zelf om moeten leuren om meer drinken te kunnen bestellen nadat we klaar waren met bij het hoof gerecht heellang met lege borden op tafel gezeten terwijl ze allemaal heel wT keren zijn langs gelopen.rekening goed nakijken bij ons waren de nagerechten op de rekening aangebracht en in eerste instantie door ons betaald terwijl dat bij het menu hoorde. Is goed gekomen, hebben het geld terug gehad maar ging niet makkellijk
mrose58 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Fijn om wederom bij Akropolis te hebben gegeten. De sfeer is goed, het assortiment aan eten en drinken en de kwaliteit ervan voortreffelijk en de bediening is supervriendelijk en klantvriendelijk. Wij komen graag weer terug.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
tja...het loopt v.w.b. de vriendelijkheid en bediening iets achteruit. minder aandacht, minder enthousiasme, en dat is jammer. het is geen culinair hoogstandje, maar dat hoeft ook niet, het eten is gewoon gemiddeld goed en tegen een redelijke prijs
tetsjeschokker .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
vriendelijk en gastvrij ontvangen, heerlijke gerechten, normale wachttijd,
gezellig verblijf, ik kan deze zaak wel bij vrienden en familie aanbevelen
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de AH-bon. Ruime keuze uit gerechten. We zijn hier lang niet geweest en vonden de gastvrijheid minder dan voorheen.
Modevakschool C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was helemaal vol moesten wel wat lang wachten.Maar het eten was goed. Ik ga het nog wel een keer proberen.
De bediening was erg vriendelijk
Leny V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het eten was uitstekend en de bediening vriendelijk. We hebben niets negatiefs kunnen ontdekken. Ik snap de negatieve recensies dan ook niet. We komen zeker terug.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
eens in de zoveel maande even hier eten, gewoon gezellig en een vriendelijke bediening. de keuze is als vanouds (er wordt dus echt al jaren niet veranderd in de menukaart) en het eten is van een gewone Griekse keuken. niet iets bijzonders, maar traditioneel. friet bakken is niet de sterkste kant, ietwat zacht en weinig knapperig, maar de gyros is prima. ook een voorgerecht van saganaki is heerlijk.
f.vd.ploeg .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Wij komen hier regelmatig. De keuze is genoeg met betrekking tot de AH actie. Het eten is genoeg en goed van temperatuur. Kortom: voor herhaling vatbaar.
Marilijn S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Maar liefst 3 uur lang in dit restaurant geweest. Voorgerecht was prima. Alleen de ijsbergsla vonden wij persoonlijk niet lekker bij de carpaccio. Na ruim een uur wachten kwam het hoofdgerecht. Het hoofdgerecht verschilde enorm in kwaliteit en prijs. Kip in champignonsaus was top. Echter de zalm was rauw van binnen. Terug gestuurd naar de keuken. Geen enkele excuses van het personeel. Nog geen 3 minuten later kwam hétzelfde stuk zalm terug. Precies hetzelfde stuk, was even aangebakken, maar nog steeds rauw. Met het bordje zalm in 3 stukken naar personeel gelopen. Die ontkende dat het stuk zalm hetzelfde stuk was. Het personeel ging de discussie aan, maar na 4 minuten werd er tóch toegegeven dat het om hetzelfde stuk zalm ging. Nog steeds geen excuses.. Er werd een nieuw stuk zalm gebakken. Inmiddels ruim 2 uur in het restaurant aanwezig. Na 20 minuten een nieuw stuk, lekkere zalm. Jammer dat het zó lang moest duren en er geen excuses werden aangeboden. Personeel leek flink geirriteerd. Nadat we de laatste gang (ijs) bestelde, werd er duidelijk dat er wel meer mis ging. Na 20 minuten kwamen er namelijk 2 ijsjes ipv 4. Na dit aan te hebben gegeven bij het personeel, werden er na 10 minuten de andere ijsjes gebracht.

Al met al, hoge prijzen, slechte service en lange wachttijden. Het is dat we met de AH actie waren, waardoor we de helft moesten betalen.. Echtsr voor ons zeker geen Akropolis mesr!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op het oog een leuk restaurant. Ik vond het wel tegenvallen dat de mosselen gefrituurd waren en bijbehorende knoflooksaus erg zuur smaakte. Al met al niet helemaal wat ik ervan verwacht had.
toosenbas .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Eten was goed, erg stil maar dat kun je verwachten op de maandag. Ouzo hoort wel bij een Grieks restaurant, maar dat kon niet geschonken worden, voor die prijs kon er geen ouzo af,
uiteindelijk heeft de bediening bij de baas gevraagd, toen kregen wij een ouzo. Dat zijn wij in Griekenland toch anders gewend.
chips1 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Lekker eten met lekker wijntje, vriendelijke bediening.????ik raad dit zeker aan.we werden ondanks de AH Actie normaal behandeld kregen alleen een andere Menu kaart maar dat is ook wel logisch.