Akropolis

Prins Hendrikstraat 159 2405 AJ Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over restaurant Akropolis

Dineren in een ongedwongen Griekse sfeer

Gelegen in het centrum van Alphen aan de Rijn zit Grieks restaurant Akropolis. Al ruim meer dan 25 jaar serveren ze hier kwalitatieve, traditionele Griekse gerechten tegen een betaalbare prijs. Eigenaren Odysseus en Eklefina Penidis streven ernaar om een gezellige en warme sfeer uit te stralen, zodat jong en oud zich hier thuisvoelt!

Meer informatie over restaurant Akropolis

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Modevakschool C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was helemaal vol moesten wel wat lang wachten.Maar het eten was goed. Ik ga het nog wel een keer proberen.
De bediening was erg vriendelijk
Leny V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het eten was uitstekend en de bediening vriendelijk. We hebben niets negatiefs kunnen ontdekken. Ik snap de negatieve recensies dan ook niet. We komen zeker terug.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
eens in de zoveel maande even hier eten, gewoon gezellig en een vriendelijke bediening. de keuze is als vanouds (er wordt dus echt al jaren niet veranderd in de menukaart) en het eten is van een gewone Griekse keuken. niet iets bijzonders, maar traditioneel. friet bakken is niet de sterkste kant, ietwat zacht en weinig knapperig, maar de gyros is prima. ook een voorgerecht van saganaki is heerlijk.
F.vd.ploeg .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Wij komen hier regelmatig. De keuze is genoeg met betrekking tot de AH actie. Het eten is genoeg en goed van temperatuur. Kortom: voor herhaling vatbaar.
Marilijn S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Maar liefst 3 uur lang in dit restaurant geweest. Voorgerecht was prima. Alleen de ijsbergsla vonden wij persoonlijk niet lekker bij de carpaccio. Na ruim een uur wachten kwam het hoofdgerecht. Het hoofdgerecht verschilde enorm in kwaliteit en prijs. Kip in champignonsaus was top. Echter de zalm was rauw van binnen. Terug gestuurd naar de keuken. Geen enkele excuses van het personeel. Nog geen 3 minuten later kwam hétzelfde stuk zalm terug. Precies hetzelfde stuk, was even aangebakken, maar nog steeds rauw. Met het bordje zalm in 3 stukken naar personeel gelopen. Die ontkende dat het stuk zalm hetzelfde stuk was. Het personeel ging de discussie aan, maar na 4 minuten werd er tóch toegegeven dat het om hetzelfde stuk zalm ging. Nog steeds geen excuses.. Er werd een nieuw stuk zalm gebakken. Inmiddels ruim 2 uur in het restaurant aanwezig. Na 20 minuten een nieuw stuk, lekkere zalm. Jammer dat het zó lang moest duren en er geen excuses werden aangeboden. Personeel leek flink geirriteerd. Nadat we de laatste gang (ijs) bestelde, werd er duidelijk dat er wel meer mis ging. Na 20 minuten kwamen er namelijk 2 ijsjes ipv 4. Na dit aan te hebben gegeven bij het personeel, werden er na 10 minuten de andere ijsjes gebracht.

Al met al, hoge prijzen, slechte service en lange wachttijden. Het is dat we met de AH actie waren, waardoor we de helft moesten betalen.. Echtsr voor ons zeker geen Akropolis mesr!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Op het oog een leuk restaurant. Ik vond het wel tegenvallen dat de mosselen gefrituurd waren en bijbehorende knoflooksaus erg zuur smaakte. Al met al niet helemaal wat ik ervan verwacht had.
Toosenbas .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Eten was goed, erg stil maar dat kun je verwachten op de maandag. Ouzo hoort wel bij een Grieks restaurant, maar dat kon niet geschonken worden, voor die prijs kon er geen ouzo af,
uiteindelijk heeft de bediening bij de baas gevraagd, toen kregen wij een ouzo. Dat zijn wij in Griekenland toch anders gewend.
Chips1 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Lekker eten met lekker wijntje, vriendelijke bediening.????ik raad dit zeker aan.we werden ondanks de AH Actie normaal behandeld kregen alleen een andere Menu kaart maar dat is ook wel logisch.
Ferboei .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Aardige mensen, vriendelijke en snelle bediening. Met individuele wensen buiten de kaart om wordt rekening gehouden! En dat alles tegen een heel schappelijke prijs. Een echte aanrader dus!
Ada L.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Bediening was top. Helder overzicht van menu voor de AH. Wil er graag nog een keer heen.
Ron-Ada-Joop-Naomi
F.vd.ploeg .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met 4 personen bij Akropolis gegeten. Het samengestelde menu heeft genoeg keuze. Voor ieder wat wils. Het is ons goed bevallen. Heerlijk gegeten. Prettige bediening. Ondanks dat het restaurant vol zat had het personeel ook nog tijd voor een praatje. Zeker een restaurant om vaker te bezoeken.
Fb145 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Service traag en ongetereseerd. met 6 personen gaan eten. Twee aten van de kaart, 4 namen de "griekse schotel" à € 27.50 per persoon. Op 4 schotels slechts 1 klein bakje friet, na 2x vragen om meer werden er 2 bakjes op tafel gezet met een hoop commentaar van het bedienend personeel.
afsluitend een "Grand dessert" 5 bolletjes ijs met wat vers fruit. Zeker geen Grand Dessert.

Niet voor herhaling vatbaar!
Brenda S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
We wilden eigenlijk ergens anders eten maar die zat al vol dus gingen we hier heen. Zeker geen spijt van gehad. Het was de eerste keer dat we hier kwamen maar we komen zeker nog een keer terug. We bestelden de mix grill voor twee en de vegetarische mezze. Hmm lekker! De mezze bestond uit spanakopita, moussaka, tzatiki, aubergine creme, courgette en aardappeltjes uit de oven. Het werd geserveerd op een mooi bord en alles smaakte goed. De bediening was ook goed. Het verliep snel maar niet gehaast. De baklava was helaas toch te veel maar die mochten we meenemen. De volgende dag daar lekker van genoten; je proefte dat het zelf gemaakt is. Ook de mixed grill zag er goed uit en smaakte erg lekker zeiden ze. Wij komen zeker nog eens terug!
H.kaspers .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten. Het hoofdgerecht was geweldig. De ontvangst was zeer flexibel. Wij hadden een reservering gemaakt om 19.30 uur gemaakt. We hadden een dagje Amsterdam gedaan en waren om 18.30 uur aanwezig met een verzoek of er nu ook al een tafel vrij was, maar dat was geen enkel probleem. Dit werd door ons zeer op prijs gesteld.
Guusbergshoeff .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
voor ons was het een restaurant waar we al vaker graag gegeten hebben. Uitstekende prijs kwaliteitsverhouding. iedere keer krijgen we heerliijk eten.
Lars.broxterman .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten.goede service gezellige restaurant.....is voor de 4 x dat we daar hebben gegeten en komen weer snell terug
Mwi1 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Het eten was lekker. Iets te zout.
Wij waren de eerste met de AH spaarkaart en hadden nog geen menu samengesteld maar dat was geen probleem. Wij mochten van de kaart kiezen maar hebben ons laten verrassen.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Altijd lekker bij Akropolis. Aaardige bediening. Prima prijs kwaliteit. De mooi opgemaakte Pikilia altijd een lust voor het oog. Kinderen komen er ook graag, er is voor elk wat wils. Akropolis zit er al jaren, en we eten er altijd lekker.
Cirion .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het eten was prima: het vlees goed geroosterd. Zowel het hoofdgerecht als de voor- en nagerechten waren gevarieerd, dus verschillende items op een schotel. De opmaak zag er leuk uit, de gerechten werden op een aparte manier opgediend met hangende schalen. De bediening was attent en vriendelijk. De inrichting is klassiek Grieks en eerder gezellig dan chique. Je bent even terug in Griekenland.
Kortom, een aanrader!
Tom523 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Het is jammer dat Akropolis wat verder uit het centrum zit, doordeweeks zitten er maar weinig mensen. Dit mag echter het eetgenot niet drukken. Bij binnenkomst verwelkomt een aardige vrouw je en zoekt een tafel voor je uit. Natuurlijk is het decor Grieks en de muziek is er ook niet minder Grieks op geworden. De kalamaria als voorgerecht was lekker warm, knapperig en geen stuk rubber in mijn mond. Als hoofdgerecht is de mixed grill aan te raden, wat een verwenning is dat! Als nagerecht natuurlijk de baklava, welke rijkelijk voorzien is van honing!

Personeel is heel goed, harde werkers die er al een tijd hun best voor doen! Hier komen we zeker weer!