Akkeroord

Akkeroord 1 2741 PZ Waddinxveen Nederland Kaart

Over restaurant Akkeroord

Schilderachtige omgeving

In een landelijk decor presenteert restaurant Akkeroord je een wisselende menukaart. Vader Martin en dochter Marlotte Baas zijn hier de drijvende krachten achter de heerlijke gerechten, die worden gemaakt van seizoens- en streekproducten. In de Huiskamer en Wijnkamer kun je terecht voor een besloten lunch of diner, maar ook voor zakelijke bijeenkomsten. In de rustieke terrastuin klets je gezellig bij met familie, vrienden of collega’s. Dankzij de mooie omgeving en de faciliteiten van Akkeroord, is dit ook een perfecte trouwlocatie.

Glas champagne

Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten. We hadden het viergangen verrassingsmenu. Gerechten die ik zelf niet gekozen zou hebben: konijn en hert, maar het was heerlijk. Ook de tonijn was super, op verschillende manieren bereid. Verrassend dessert, waar we wel wat lang op moesten wachten. Als je van lang en net wat exclusiever tafelen houdt een absolute aanrader.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Goed gegeten, maar het was allemaal niet echt bijzonder. Vriendelijke en hartelijke ontvangst door de gastvrouw. De gastheer zou er goed aan doen niet zo ver over de tafel te buigen als hij een toelichting geeft op de gerechten. Het duurde erg lang voordat het brood op tafel kwam en de wachttijden tussen de gangen waren eveneens zeer lang.
Brajan A.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Wat een warme ontvangst voor alle gasten door vriendelijke,charmante en gastvrije dame. Perfecte bediening van zeer hoog niveau.Onze gastvrouw is ontzettend geïnformeerde en gepassioneerd wijn kenner die smaakvolle gerechten van chef maakte compleet.Mooie gerechten met liefde en passie bereid en uitgeserveerd en de wijn was een absolute voltreffer.Wacht niet ga special naar toe voor een voortreffelijk culinaire avond bij Akkeroord!
Andreja .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gisteravond bij het NIEUWE Akkeroord met een groot gezelschap een feest gevierd. Concept was een walking dinner en verrast werden we. Prachtige opgemaakte creaties, die bovendien erg smakelijk waren. Bijpassende wijnen die werden geadviseerd pasten perfect bij ieder gerecht. Voeg daaraan toe het enthousiasme en persoonlijke toewijding van de eigenaars en hun team. Zo is voor ons de avond dan ook zeer geslaagd geweest.
A A.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Een 40-jarig huwelijk bijgewoond. Niets anders dan lof, de sfeer was goed, het eten was uitmuntend en bijzonder vriendelijk personeel. Een echte aanrader
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gisteren heerlijk gegeten in Akkeroord. Nieuwe eigenaar zet een mooi menukaart neer met verse (h)eerlijke gerechten. Wat hebben wij o.a. gegeten. Crunchy carpaccio, zalige pittige Thaise pompoensoep, gegrild buikspek in sojasaus, eigen gerookte zalm met tonijn.
Wij komen zeker terug!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Dineren bij Akkeroord is een waar culinair feest!

Het genieten van een heerlijk avondje uit begon met het drinken van een aperitief op het terras in de landelijk gelegen tuin. Omdat het de eerste keer was dat wij dineerden bij het vernieuwde Akkeroord hebben wij ons laten verrassen met een drie-gangen verrassingsmenu. De liefde voor het koken proefden en zagen wij terug bij elk gerecht:
*Een onverwachte frisse twist bij het voorgerecht;
*Een mooi kleurenpalet bij het hoofdgerecht;
*En een subtiele smaak bij het nagerecht;
*De huisgemaakte friandaises bij de koffie maakten het helemaal af.

Het totale plaatje klopt perfect: De omgeving is sfeervol en ongedwongen, de bediening is goed en het eten en de wijnen zijn mooi op elkaar afgestemd.

Wij hebben genoten! Ook van de passie en de bevlogenheid die Martin en Marlotte later op de avond persoonlijk deelden met de gasten in het restaurant.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Afgelopen dinsdag 16-8-16 hebben wij genoten in het vernieuwde Akkeroord. We werden vriendelijk ontvangen met een glas champagne en een voortreffelijke amuse.

Aansluitende aan onze bruiloft hebben we op de openingsavond bij Akkeroord genoten van een heerlijk verrassingsmenu. Er werd ons door de zeer vriendelijke bediening gevraagd of ze rekening moesten houden met bepalen diëten, allergieën of andere wensen.

Het gevarieerde menu werd erg goed aangevuld met mooie bijpassende wijnen. We zin blij dat we de keuze hebben gemaakt om ons diner hier te houden.

We willen de bediening en het keukenteam heel erg bedanken voor deze geweldige avond!
Yarisje .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Mooi restaurant met prachtige terras. Bediening super attent en vriendelijk. Mooie wijnkaart en uitstekende kwaliteit eten. Niets op aan te merken.
Jammer dat de eigenaren hebben besloten ermee te stoppen, dit na een jaar of 23! Maar...welverdiend!
T P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hebben hier een heerlijk surprisemenu gegeten.
Met alle wensen werd rekening gehouden.
Alles smaakte voortreffelijk en de borden waren mooi opgemaakt.
Helaas hebben wij dit restaurant te laat ontdekt, over een paar weken wisselt dit van eigenaar.
Hopelijk gaat de volgende eigenaar op dezelfde voet verder.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Met zakenrelatie naar Akkeroord gereden en (zoals gewoonlijk) een plezierige ontvangst. Met hulp van Tonneke een Italiaanse rode wijn gekozen, een goede keuze. Na een heerlijke amuse als voorgerecht tonijn met verse ei salade, heerlijk. Als hoofdgerecht kalfsvlees, uitstekend van smaak. Zakenrelatie koos voor de eendenborst en ook deze smaakte voortreffelijk. Afgesloten met koffie met friandises, misschien niet goed voor de lijn, maar was wel erg lekker. Bediening was zeer vriendelijk en reden genoeg om binnenkort weer terug te komen.
Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Wij hebben met 6 personen j.l. vrijdag in dit Restaurant gegeten. Wij zijn hier nu 3x geweest en blijven enthousiast over dit Restaurant.
Wij kozen voor het verrassingsmenu en mijn man en ik gaven aan dat er geen alcohol bij geserveerd mocht worden. I.v.m. medicijnen mocht mijn man beslist ook geen melkproducten.

Ons verzoek werd tot in de puntjes toe uitgevoerd. Er werd niets weggelaten, b.v. hertenbiefstuk met portsaus en dan voor ons maar geen saus. Nee, hiervoor werd een alcoholvrij alternatief geserveerd.
Wij hebben vanaf het begin van het diner tot het einde, gingen pas om 11u weg, genoten. Een amuse, daarna een schitterend voorgerecht, zeer smakelijk, hoofdgerecht hertenbiefstuk met portsaus met bijlagen en een heerlijke chocolade ijs parfait als nagerecht. We sloten af met koffie waarbij heerlijke friandises werden geserveerd.
We hebben ivm een verjaardag van de gastheer en een 35-jarig huwelijk van mijn man en ik wederom bij dit restaurant gereserveerd. Verheug me er nu al op.
InezRoos .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Nadat we gelezen hadden dat ze in de top 3 geëindigd zijn van de AD Gouden Pollepel, weer eens bij Akkeroord wezen eten. En de recensent had gelijk! Wederom heerlijk gegeten met verrassende gerechten en een goed glas bijpassende wijn. Met kennis van zaken, goede uitleg, alle aandacht en vriendelijkheid geadviseerd c.q. geserveerd voor een meer dan uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Bewijst maar weer eens dat een goed restaurant niet duur hoeft te zijn!
Moulin1 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Wederom fantastisch gegeten. Voorgerechten: kalfsvlees met knoflook, en gemberdressing. Mooi om te zien en heerlijk van smaak. gember mooi subtiel, de knoflookkoekjes waren wat zacht geworden. Mistte klein beetje zout. De tonijn van partner ook goed op smaak. Hoofdgerecht: eendenborst precies goed gegaard. quiche van ui erg goed en mooi op smaak, ook hier had iets zout bij gemogen. Ook de zwezerik: krokant gebakken. Bord zag er klein beetje kleurloos uit.
Nagerecht: notenparfait was perfect met mooie smaken. Munt was heel subtiel, maar met de mango perfecte combi. de kaasplank: het waren voornamelijk zware kazen, we misten de opbouw. Ook werd er geen uitleg gegeven over de kazen. Bediening zeer vriendelijk en hebben kennis.
Cani F.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Ondanks mijn vervelende gedrag, hebben wij heerlijk gegeten. Prachtig creatief opgemaakt, goede toelichting en heerlijk van smaak. Aanrader: Parelhoen, mijn complimenten voor Ron de chef, Tonneke en hun brigade.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Met een gezin uit eten gaan is altijd spannend. Vooral als de zonen pubers zijn en kritisch op smaak. Maar we waren zeer welkom en werden goed geholpen. Van te voren gemaild wat ons diner mocht kosten en we kregen meteen antwoord met een goed menuvoorstel. Zelfs de meest kritische lekkerbek van ons heeft het uitstekend gesmaakt. De bediening vriendelijk, informatief en niet opdringerig. Bij de koffie voor twee na afloop was er wel chcolade garnituur voor vier. Jammer vond ik dat er in het nieuwe decor geen tafellinnen meer is. Dat geeft mij altijd nog meer het restaurantgevoel.
Mirjamvwoud .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Zaterdagavond met vrienden een fantastische culinaire avond gehad. Elk gerecht was een smaak sensatie. Surprise menu is ons favoriet! Bediening geweldig , top gastvrouw, heerlijke sfeer, zou graag ster willen geven !
Reme88 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Onlangs bij Restaurant Akkeroord wezen dineren op dinsdag avond. Het restaurant dat zich bevind aan de rand van Waddinxveen is goed te bereiken en heeft een prachtige locatie met een grote tuin. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen door de gastvrouw . We hadden deze avond een dinerbon te besteden dus we lieten ons dan ook verrassen door de brigade.
Als aperitief bestelden we een droge witte wijn, een Domaine Begude Chardonnay uit Frankrijk.
Erg lekker wijntje!
We kregen een amuse met een bavarois van gerookte parelhoen, huisgemarineerde olijven en nootjes.
Daarna werd er vers gebakken brood op tafel gebracht voordat we met het voorgerecht begonnen. Het voorgerecht van het 3 gangen verrassing menu was een trio van 3 verschillende gerechtjes en zag er al erg smakelijk uit.
De gastvrouw vertelde ons uitgebreid wat ze voor ons hadden gemaakt:

Een salade met bunderham en gemarineerde geitenkaas
Bitterbal van krab en garnalen met een zachte mosterdsaus ( ik kreeg een loempia van appel en vijgen omdat ik geen vis at, prima dat ze hier een alternatief voor gaven)
Rouleau van gerookte zalm met een aceto creme ( Kreeg een bonbon van gemarineerd kalfstaartstuk)

Een heerlijk gerechtje waarbij alles erg goed op smaak was gebracht.

Als verrassing kregen we tussendoor nog een extra glaasje soep van doperwten.
Het hoofdgerecht was een getrancheerde kalfsbiefstuk met een saus van gerookte spek.
Hierbij werden verschillende groenten geserveerd en frites op tafel.
De gerookte spek saus was verrukkelijk en combineerde goed met het malse vlees.

Het dessert was een witte chocolade bavarois met daarop een mango gelei, taartje van amandelslagroom met aardbeien en ijs van hazelnoten. Aangezien we erg liefhebbers zijn van dessert en zeker van chocolade was dit een schot in de roos. Het frisse van de aardbeien en de mango gelei combineerde goed met de chocolade en het noten ijs.

Bij de koffie die we bestelden kregen we een schaaltje met lekkere friandises erbij.
Al met al hebben we erg genoten van deze avond.
De bediening was attent en erg professioneel in hun vak.

Ik blijf hier zeker graag terug komen in de toekomst, zeker een tip!
Yarisje .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Met een aantal zakelijke vrienden hier wezen eten, hadden een menu. Bij de amuse met vis sloeg ik dit vriendelijk af omdat ik geen vis eet. Zonder dit te melden werd gelijk mijn diner aangepast en vis vervangen door vlees; dat is klantgericht! Super! Diner was zeer smaakvol en als een plaatje opgediend! Bediening ontspannen, vriendelijk en attent! Gewoon heel goed vertoeven hier!
Andreja .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Onze ervaringen van restaurant Akkeroord zijn goed. Mooi restaurant, waar je zowel met groepen en intiem met z'n tweeën een avond kunt genieten. De ambiance is prettig, de gerechten zijn zeer smaakvol en de wijn erg lekker. Wij voelde ons gast op een prettige wijze. Aandacht, vriendelijkheid, kennis van gerechten en wijn, goed advies en oog voor detail zijn elementen die er voor ons uitsprongen. Voor ons zeker een reden om terug te komen. Dikke aanrader.