Akkeroord

Akkeroord 1 2741 PZ Waddinxveen Nederland Kaart

Over het restaurant Akkeroord

Schilderachtige omgeving

In een landelijk decor presenteert restaurant Akkeroord je een wisselende menukaart. Vader Martin en dochter Marlotte Baas zijn hier de drijvende krachten achter de heerlijke gerechten, die worden gemaakt van seizoens- en streekproducten. In de Huiskamer en Wijnkamer kun je terecht voor een besloten lunch of diner, maar ook voor zakelijke bijeenkomsten. In de rustieke terrastuin klets je gezellig bij met familie, vrienden of collega’s. Dankzij de mooie omgeving en de faciliteiten van Akkeroord, is dit ook een perfecte trouwlocatie.

Glas champagne

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
andreja .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Afgelopen woensdagavond gebruik gemaakt van de AH restaurantactie. De hartelijke ontvangst en de sfeervolle inrichting zorgden ervoor dat we ons meteen welkom voelden. Het AH 3-gangen mene werd duidelijk omschreven. De smaken van de gerechten waren verrassend, heel puur van smaak, mooie porties en in goed tempo opgevoerd. Desalniettemin een avondvullend programma. Heel mooi wijnarrangement bij de verschillende gangen. Na afloop nog koffie met eigengemaakte friandises. Kortom onze smaakpapillen werden gestreeld. De avond was zeer geslaagd. Bedankt.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Gegeten in het kader van de AH restaurantactie. In tegenstelling tot de aankondiging is er geen sprake van een keuzemenu, tenzij ze daarmee bedoelen dat je kunt kiezen uit een 3 of een 4-gangen menu. In dat laatste geval moet de 4e gang voor beide menu's als supplement worden betaald. Gekozen voor 3 gangen met voor een i.p.v. van voorgerecht het tussengerecht dat behoort bij het 4-gangen menu. ook daarvoor was een supplement verschuldigd. Het standaard 3-gangen menu is gesteld op 37 euro. Gezien de grootte van de porties en de prijzen op de reguliere kaart is dat een erg hoge prijs. Alleen door het brood vooraf (3,50) gingen we met een voldaan gevoel naar huis. Vooraf een marbré van speenvarken en het tussengerecht met asperges. Hoofdgerecht zalm op oosterse wijze klaargemaakt, met wat groenten en veel linzen. Voor degenen die echt geen vis lusten wordt tegen een supplement de mogelijkheid geboden een vleesgerecht te kiezen. Als dessert een schaaltje mousse met jam en wat biscuitjes. Rode huiswijn was wat aan de slappe kant. Bier vooraf uit fles was niet koud genoeg. Voor kraanwater wordt 2 euro gerekend. Bediening zeer attent en vriendelijk. Inrichting ook dik in orde. Met deze prijsstelling en een vast menu voor de AH restaurantactie zal Akkeroord geen nieuwe klanten trekken. Kan me de eerdere wat negatieve recensies goed voorstellen, zeker als je iets niet lust. Hetgeen geboden werd qua eten was echter wel goed van kwaliteit en smaak.
T.S. O.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Ondanks een vergissing van onze kant w.b.de reservering waren we toch welkom met de AH actie bon.
Zeer klantvriendelijk werd het opgelost en we hebben genoten van een prima speciaal menu.
Uitstekende service. Wij komen terug!
JA R.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Glas champagne met weinig bubbels teruggestuurd. Eten is goed. De wachttijden tussen de gangen aan de lange kant. Totaalwaardering 7.5
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Ik heb hier op uitnodiging van een collega gegeten en het was heerlijk. De gangen waren erg mooi gepresenteerd met een goede uitleg.
Wij hadden het verrassingsmenu en ze hielden goed rekening met onze wensen. En alles was even lekker.
Alleen hadden ze geen rivella
De gastheer was charmant en erg oplettend. Hij kwam ons zelfs nog even waarschuwen voor de weersomstandigheden bij het naar huis gaan.
Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
1e Kerstdag met 6 personen het Kerstdiner. Sinds enige maanden is het restaurant van eigenaar veranderd, wij denken echter met weemoed terug aan Ron en Tonneke.

Eten was prima maar ook niet meer dan dat, bijvoorbeeld geen spoom tussendoor en ook geen friandises bij de koffie.

Aandachtspunten, gastheerschap laat veel te wensen over zowel bij binnenkomst, aan tafel als bij vertrek. Je zou verwachten dat het personeel met de kerst hetzelfde en vrolijk is gekleed, helaas alles maar samengeraapt.

Kortom het zal weer even duren voordat wij weer gaan reserveren.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten. We hadden het viergangen verrassingsmenu. Gerechten die ik zelf niet gekozen zou hebben: konijn en hert, maar het was heerlijk. Ook de tonijn was super, op verschillende manieren bereid. Verrassend dessert, waar we wel wat lang op moesten wachten. Als je van lang en net wat exclusiever tafelen houdt een absolute aanrader.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Goed gegeten, maar het was allemaal niet echt bijzonder. Vriendelijke en hartelijke ontvangst door de gastvrouw. De gastheer zou er goed aan doen niet zo ver over de tafel te buigen als hij een toelichting geeft op de gerechten. Het duurde erg lang voordat het brood op tafel kwam en de wachttijden tussen de gangen waren eveneens zeer lang.
brajan A.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Wat een warme ontvangst voor alle gasten door vriendelijke,charmante en gastvrije dame. Perfecte bediening van zeer hoog niveau.Onze gastvrouw is ontzettend geïnformeerde en gepassioneerd wijn kenner die smaakvolle gerechten van chef maakte compleet.Mooie gerechten met liefde en passie bereid en uitgeserveerd en de wijn was een absolute voltreffer.Wacht niet ga special naar toe voor een voortreffelijk culinaire avond bij Akkeroord!
andreja .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gisteravond bij het NIEUWE Akkeroord met een groot gezelschap een feest gevierd. Concept was een walking dinner en verrast werden we. Prachtige opgemaakte creaties, die bovendien erg smakelijk waren. Bijpassende wijnen die werden geadviseerd pasten perfect bij ieder gerecht. Voeg daaraan toe het enthousiasme en persoonlijke toewijding van de eigenaars en hun team. Zo is voor ons de avond dan ook zeer geslaagd geweest.
A A.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Een 40-jarig huwelijk bijgewoond. Niets anders dan lof, de sfeer was goed, het eten was uitmuntend en bijzonder vriendelijk personeel. Een echte aanrader
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gisteren heerlijk gegeten in Akkeroord. Nieuwe eigenaar zet een mooi menukaart neer met verse (h)eerlijke gerechten. Wat hebben wij o.a. gegeten. Crunchy carpaccio, zalige pittige Thaise pompoensoep, gegrild buikspek in sojasaus, eigen gerookte zalm met tonijn.
Wij komen zeker terug!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Dineren bij Akkeroord is een waar culinair feest!

Het genieten van een heerlijk avondje uit begon met het drinken van een aperitief op het terras in de landelijk gelegen tuin. Omdat het de eerste keer was dat wij dineerden bij het vernieuwde Akkeroord hebben wij ons laten verrassen met een drie-gangen verrassingsmenu. De liefde voor het koken proefden en zagen wij terug bij elk gerecht:
*Een onverwachte frisse twist bij het voorgerecht;
*Een mooi kleurenpalet bij het hoofdgerecht;
*En een subtiele smaak bij het nagerecht;
*De huisgemaakte friandaises bij de koffie maakten het helemaal af.

Het totale plaatje klopt perfect: De omgeving is sfeervol en ongedwongen, de bediening is goed en het eten en de wijnen zijn mooi op elkaar afgestemd.

Wij hebben genoten! Ook van de passie en de bevlogenheid die Martin en Marlotte later op de avond persoonlijk deelden met de gasten in het restaurant.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Afgelopen dinsdag 16-8-16 hebben wij genoten in het vernieuwde Akkeroord. We werden vriendelijk ontvangen met een glas champagne en een voortreffelijke amuse.

Aansluitende aan onze bruiloft hebben we op de openingsavond bij Akkeroord genoten van een heerlijk verrassingsmenu. Er werd ons door de zeer vriendelijke bediening gevraagd of ze rekening moesten houden met bepalen diëten, allergieën of andere wensen.

Het gevarieerde menu werd erg goed aangevuld met mooie bijpassende wijnen. We zin blij dat we de keuze hebben gemaakt om ons diner hier te houden.

We willen de bediening en het keukenteam heel erg bedanken voor deze geweldige avond!
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Mooi restaurant met prachtige terras. Bediening super attent en vriendelijk. Mooie wijnkaart en uitstekende kwaliteit eten. Niets op aan te merken.
Jammer dat de eigenaren hebben besloten ermee te stoppen, dit na een jaar of 23! Maar...welverdiend!
T P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hebben hier een heerlijk surprisemenu gegeten.
Met alle wensen werd rekening gehouden.
Alles smaakte voortreffelijk en de borden waren mooi opgemaakt.
Helaas hebben wij dit restaurant te laat ontdekt, over een paar weken wisselt dit van eigenaar.
Hopelijk gaat de volgende eigenaar op dezelfde voet verder.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Met zakenrelatie naar Akkeroord gereden en (zoals gewoonlijk) een plezierige ontvangst. Met hulp van Tonneke een Italiaanse rode wijn gekozen, een goede keuze. Na een heerlijke amuse als voorgerecht tonijn met verse ei salade, heerlijk. Als hoofdgerecht kalfsvlees, uitstekend van smaak. Zakenrelatie koos voor de eendenborst en ook deze smaakte voortreffelijk. Afgesloten met koffie met friandises, misschien niet goed voor de lijn, maar was wel erg lekker. Bediening was zeer vriendelijk en reden genoeg om binnenkort weer terug te komen.
Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Wij hebben met 6 personen j.l. vrijdag in dit Restaurant gegeten. Wij zijn hier nu 3x geweest en blijven enthousiast over dit Restaurant.
Wij kozen voor het verrassingsmenu en mijn man en ik gaven aan dat er geen alcohol bij geserveerd mocht worden. I.v.m. medicijnen mocht mijn man beslist ook geen melkproducten.

Ons verzoek werd tot in de puntjes toe uitgevoerd. Er werd niets weggelaten, b.v. hertenbiefstuk met portsaus en dan voor ons maar geen saus. Nee, hiervoor werd een alcoholvrij alternatief geserveerd.
Wij hebben vanaf het begin van het diner tot het einde, gingen pas om 11u weg, genoten. Een amuse, daarna een schitterend voorgerecht, zeer smakelijk, hoofdgerecht hertenbiefstuk met portsaus met bijlagen en een heerlijke chocolade ijs parfait als nagerecht. We sloten af met koffie waarbij heerlijke friandises werden geserveerd.
We hebben ivm een verjaardag van de gastheer en een 35-jarig huwelijk van mijn man en ik wederom bij dit restaurant gereserveerd. Verheug me er nu al op.
InezRoos .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Nadat we gelezen hadden dat ze in de top 3 geëindigd zijn van de AD Gouden Pollepel, weer eens bij Akkeroord wezen eten. En de recensent had gelijk! Wederom heerlijk gegeten met verrassende gerechten en een goed glas bijpassende wijn. Met kennis van zaken, goede uitleg, alle aandacht en vriendelijkheid geadviseerd c.q. geserveerd voor een meer dan uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Bewijst maar weer eens dat een goed restaurant niet duur hoeft te zijn!
Moulin1 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Wederom fantastisch gegeten. Voorgerechten: kalfsvlees met knoflook, en gemberdressing. Mooi om te zien en heerlijk van smaak. gember mooi subtiel, de knoflookkoekjes waren wat zacht geworden. Mistte klein beetje zout. De tonijn van partner ook goed op smaak. Hoofdgerecht: eendenborst precies goed gegaard. quiche van ui erg goed en mooi op smaak, ook hier had iets zout bij gemogen. Ook de zwezerik: krokant gebakken. Bord zag er klein beetje kleurloos uit.
Nagerecht: notenparfait was perfect met mooie smaken. Munt was heel subtiel, maar met de mango perfecte combi. de kaasplank: het waren voornamelijk zware kazen, we misten de opbouw. Ook werd er geen uitleg gegeven over de kazen. Bediening zeer vriendelijk en hebben kennis.