Akitsu

Duur
Lang
Lyza .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Akitsu staat te boek als een van onze favoriete restaurants. Na ons laatste bezoek hebben wij deze positie echter iets naar beneden moeten bijstellen. Jammer dat de menu's zijn afgeschaft en dat je nu alles los moet bestellen (en dat kan nog een heel gedoe zijn met sushi ;). Ook qua prijs ben je nu veel duurder uit. De sushi's hadden dit laatste bezoek niet hun hemelse smaak zoals we normaal gewend zijn van Akitsu. Misschien dat dat kwam door de enorme drukte in het restaurant? En dat dat ook verklaart waarom we continu als we iets wilden bijbestellen heel lang moesten wachten, en we regelmatig bestellingen zoals sake e.d. werden vergeten en we daar opnieuw naar moesten vragen? Het is vast een uitzondering geweest en volgende keer als we komen zijn de menu's weer terug en de sushi's weer hemels smakend en de bediening weer snel en scherp als altijd.
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Wat fijn dat er nog restaurants zijn, die het echt het predikaat Japans verdienen. Dit is niet een all you can eat, en niet zo eentje die alleen sushi & sashimi serveert. Nee, hier staan op de kaart ook bento's, noodlesoepen, gegrilde vis en tofu. En van hoge kwaliteit; probeer bijvoorbeeld de hotate no sumiso ae (St. Jakobsschelpen in een heerlijke zoetzure saus), agedashi dofu (tofu in zeewiersaus) en de green salade met sesam dressing. Het personeel spreekt Nederlands (begint een unicum te worden in Amsterdam!) is beleefd en oplettend. Een top Japanner!
Maarten W.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben vanavond voor het eerst gegeten bij Akitsu Amsterdam. Na lang zoeken op internet leek ons dit DE aangewezen plek om japans te eten zoals japans ook moet zijn. Goed op smaak, goed gebalanceerd en ook kwaliteit voor je geld.

Als ik eerlijk moet zijn kwamen wij er met hogere verwachtingen binnen dan dat uiteindelijk waar gemaakt had kunnen worden. De hoeveelheid, manier van serveren, het eten zelf, deed mij niet echt japans japans aan. Het was redelijk op smaak, maar naar mijn idee is het eten lichtelijk aangepast naar onze Europese verwachtingen wat ik erg jammer vind. Het was lekker eten, maar ik zal er gezien Prijs/ kwaliteit verhouding helaas niet meer eten.

Maar alsnog bedankt voor de avond.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Op zaterdag 30 april zijn wij eens wezen eten bij Akitsu, het was voor ons de eerste keer. De gerechten zijn ons bevallen, alles was erg lekker.

Over de service waren wij helaas minder te spreken. Zo zijn wij gewend alles te krijgen in de volgorde zoals wij het besteld hebben - wel zo logisch, toch? Dit blijkt niet het geval te zijn. Bij Akitsu bepaalt men jouw volgorde. Beetje vreemd, vooral omdat wij van koud naar warm willen werken met de gerechten. Dus: eerst de sushi's, dan een soepje, en daarna dan alle warme gerechten. Wij kregen alles door elkaar. Ook was de bediening twee gerechten vergeten (een salade en de rijst). Die rijst hebben we maar achterwege gelaten. Moesten we uiteindelijk, toen men aan het eind van de rit er achterkwam (doordat wij hen er op attent maakten) dat men gerechten vergeten was, nog een half uur wachten op dat ene gerechtje. Erg slecht. Ook vroegen zij, of wij dan niet een gerechtje erbij wilde hebben. Geen probleem, doe er meteen een bij. Dat gerechtje kwam een kwartier later. Synchronisatie nul.
Bij het afrekenen hebben wij drie keer kenbaar gemaakt dat wij wilden afrekenen. Gebeurde verder helemaal niets. Ook op dit terrein kan de communicatie veel beter.

Vriendelijke kennissen van ons aan de tafel naast ons boden ons wat te drinken aan. Mijn vrouw nam een thee en ik een espresso. Eenmaal afgerekend kwam de eigenaresse aanlopen en die reageerde verbolgen, naar de bon kijkend, 'en die thee en koffie?!' Alsof wij iets besteld zouden hebben en dan zonder te betalen weg wilden lopen. Ik vind dat echt niet kunnen. Voor tactloosheid krijgt die mevrouw een 10.

Verder was de bediening, twee jonge kerels, erg aardig en zij deden zeer hun best.

Komen wij hier terug? Wellicht, want het was wel lekker.
Vedrana M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Japanse keuken. No nonsense. Ruime keuze uit dagelijkse specials, sushi en sashimi maar ook gril gerechten. Ook lekker sake waar je uit kan kiezen. We zaten weer aan de bar om mee te kunnen kijken met de kok. Heerlijk. Gegrilde makreel ontzettend lekker! Sushi heel gevarieerd en verschillende soorten tonijn aanwezig. Heerlijk. We kijken uit naar de volgende keer. Bediening is super aardig en kunnen prima adviseren. Setting degelijk maar de kwaliteit van het eten compenseert het ruimschoots.
Lover_of_good_food .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het was weer zoals gewoonlijk heerlijk. We hebben genoten! De beef sashimi, ika mentaiko, pink shrimp sushi, ingen en gyo tan blijft altijd mijn favoriet. De bediening was erg vriendelijk. De sfeer is goed. Zal dit restaurant zeker aanraden aan mensen die houden van de Japanse keuken.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Op een herfst- en regenachtige avond hebben we met z'n vieren gegeten bij Akitsu, al meer dan vijfentwintig jaar een begrip in Amsterdam. Om weer op temperatuur te komen begonnen met een warme sake. Voor de uitgebreide menukaart met een grote verscheidenheid aan gerechten hebben we de tijd genomen, maar we zijn eruit gekomen. Ondertussen kregen we smakelijke edamame als appetizer voorgeschoteld. Vooraf hadden we de udonsoep en de sushirol 'California' met krab, visseneitjes en avocado. Iedereen was zeer tevreden en als ik voor mezelf spreek: de sushirol was voortreffelijk. Als hoofdgerechten namen we de tempura van king prawns en de wagyu toubanyaki. Het wagyuvlees met paddenstoeltjes was lekker maar de yakinikusaus was nogal zoet en zwaar en niet helemaal mijn smaak. Het kommetje rijst dat erbij geserveerd werd was nogal eenvoudig. Dat de meeste Aziatische keukens geen bekendheid genieten wat betreft hun desserts, is waarschijnlijk algemeen bekend. Desondanks hebben we genoten van het groenethee-ijs en het zwartesesamijs.
Mark_en_els .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
De avond voor Koningsdag maar weer eens naar onze vaste stek gegaan. We spraken wat met de eigenaresse en kwamen tot de conclusie dat we er al 18 jaar over de vloer komen. In al die jaren nog nooit een slechte ervaring en dat vinden wij bijzonder.
Gestart met green salad (blijft écht een topper), wat haricot verts tussendoor (krakend vers), tempura van garnalen (nog nergens beter gegeten), gegrilde makreel (eenvoud is soms schoonheid), nigiri van unagi en hamachi (geelvin tonijn) en teka makki. Allemaal erg smakelijk. Afgerond met een Californian handroll en yaki tori.
Een zeer geslaagd begin van de avond die nog voort werd gezet in de Jordaan.
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Zaterdagavond hier met z'n vieren gegeten. Ik was jaren geleden een paar keer bij Akitsu geweest, maar het lijkt erop dat het echt (nog) veel beter is geworden! De sushi zag er prachtig uit, een schilderij, Ik had de stir-fry scallop schotel, die werd opgediend in een bord op een sfeervolle aardewerken pot met warmhoudvlam. De wagyu beef botermals, de rijst is perfect. Heerlijk, ik kan niet anders zeggen. Hier eet het oog ook werkelijk mee! Ben echt benieuwd naar alle andere gerechten.
We hebben wel erg lang op ons eten moeten wachten: een uur, maar de gerechten maken het dan ruimschoots goed. En zonder dat we erom gevraagd hadden of een opmerking over hadden gemaakt, werd er verontschuldigd. De bediening is zeer correct, erg beleefd en weten inderdaad hoe het hoort. wat een verademing!
De sfeer in het restaurant is erg goed, het was gezellig druk maar je zit toch heerlijk rustig te eten. Dit is een echt Japans top-restaurant!
Jordi G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Uitstekend japans restaurant en de favoriet van ons zoontje.
De bediening is zeer correct en gerechten hebben consequent een hoge kwaliteit. Hier kan je absoluut van de japanse keuken genieten. de kaart is al jaren dezelfde en mag dat van ons nog jaren blijven.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We hadden iets te vieren en waren op zoek naar een ander Japans restaurantje dan gebruikelijk. Akitsu stond mij bij als een niet zo goed restaurant met een Chinese eigenaar. Om die reden hebben wij dit restaurant een aantal jaren niet bezocht aangezien onze hoofdstad een aantal andere echte Japanse alternatieven biedt. Het was overvol maar gelukkig hadden we gereserveerd. We hebben heerlijk gegeten. Van de green salad t/m de Sukiyaki elk gerecht was raak. Het enige minpuntje is dat er verwarring bestond over de Japanse beef waarvoor je extra moet betalen, wat logisch is, maar indien je een extra portie bijbesteld heb je het idee dat er een hele extra Sukiyaki wordt berekend maar dan zonder de groenten en tofu. We hebben dit voorgelegd aan de bediening in een poging om duidelijk te maken dat het overzichtelijker is om het aantal grammen vlees aan te geven op het menu. Men bleef beleefd maar het is denk ik niet doorgekomen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en het is zeker geen reden om niet meer terug te komen. In tegendeel. Qua variatie, authentieke smaken en betaalbaarheid van de gerechtjes is dit een klein stukje culinair Japan in Amsterdam en voorlopig favoriet.
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Heerlijk eten, de vis is zeer vers, rijst perfect, spannende gerechten zoals gefrituurde hele visjes, mooie sake wijnen, het interieur is typisch Japans, de bediening weet waar ze over spreekt en hoe het hoort, zoals met beide handen iets aanpakken, kortom, perfecte ervaring.
Food4luv .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
wat een heerlijkheid, probeer de seafood salade eens of de sashimi.

diverse zit plekken waar je prive kunt eten maar wij kozen voor een plekje aan de "bar" zodat we de chef in de gaten konden houden en hopenlijk de kunst konden afkijken.
zeker een aanrader
Vedrana M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Traditioneel en puur Japans eten. Voortreffelijke sushi en sashimi met daarnaast een ruime keuze aan andere gerechten. De sfeer is goed, weliswaar met een degelijk interieur. Bediening helemaal goed en ontzettend vriendelijk en gastvrij.
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Alles was lekker vooral de noodle soup was erg lekker niet zoutig dus helemaal prima, zelfs mijn dochters van 5 en 2 waren helemaal weg van de noodels.

Décor, tafels en stoelen waren een beetje ouderwets, je moet er maar van houden. Maar ja, ik kom voor het eten!
ChingYang .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Heerlijk puur eerlijk japans eten. Mensen, vergeet al die all you can eat zaken. Ga voor deze kwaliteit. Sushi is goed, de rest nog beter: witte asperges, rauwe st. Jacobs schelpen, gegrilde zoute makreel. Ik kom zeker weer terug. Om andere dingen van de kaart uit te proberen. Wat een ontdekking.
Klaas T.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Dit is zeker 1 van de beste sushi restaurant die ik tot nu toe ben tegen gekomen.
Op de sushi wachten was wel lang, maar je krijgt echt wel top sushi's geserveerd met een zeeer goede smaak.
Zeker een aanrader voor mensen die gewend zijn om all you can eat te eten.
Moet je hier de echte sushi proeven.
De toro sashimi was echt echt super het smelt gewoon in je mond, en niet te vergeten de salmon skin handrol.
Hier wordt echt sushi op top niveau geserveerd.
Zeker aanrader als je van sushi houd.
Wat betreft de service en de interieur is gewoon simpel.
Lisja H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Heerlijk gegeten laatst, toro, hamachi, wagyu, saba, alles perfect op smaak. Ik denk dat ik vanavond maar weer moet gaan, yum!
Gérard F.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Regelmatig eten we bij Akitsu, de sfeer is er goed en de service niet al te knipmesserig wat je wel kan hebben bij Japanse restaurants. De Sushis zijn helemaal top, vers en gevarieerd, vervolgens Tempura, gefriteerde grote garnalen. Toe is de groene theeijs onze favoriet. De prijzen zijn alleszins schappelijk.
WendyLosse .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Akitsu is een pareltje in Amsterdam. Dit Japanse restaurant onderscheidt zich van andere Japanse restaurants door zich te richten op puur en traditioneel Japans eten. De echt lekkere gerechten zijn eenvoudig en super vers. Zoals de Toro (vette tonijn) rolletjes, de wagyu beef sticks, de makreel van de grill met zeezout, de kalfstong, de tahu met zeewier en de shabu shabu: alles is even lekker en verfijnd. Het interieur past daar prima bij. Door de verschillende hoekjes (laag zitten, aan de open keuken, de bar en de gewone tafels) ontstaat er een gezelligheid. We zijn er nu de afgelopen maanden 2 x geweest en beide keren hebben we fantastisch gegeten.