Akbar

Korte Leidsedwarsstraat 15 1017 PV Amsterdam Nederland Kaart
31-206242211

Over het restaurant Akbar

De Indiase ervaring

In de korte Leidsedwarsstraat in Amsterdam is het altijd druk. Maar een Idiaans restaurant draait haar hand daar niet voor om! Al meer dan 35 jaar is restaurant Akbar befaamd om haar halal gerechten in Punjabi stijl. De chefs komen uit India en hebben een scherp oog voor detail. De traditionele kledij en inrichting dragen bij aan een avondje ver weg!

Meer informatie over restaurant Akbar

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

7,2
7,1
6,9
Kan beter
h V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Vandaag met 3 personen gegeten bij Akbar Akbar omdat ze meedoen met Diner Kortingskaart. Na onze reservering per email kwam als mail retour "Het klopt dat we 25% korting alleen geven als u een drie gangenmenu neemt. [] De prijzen op de website zijn niet meer correct zodat u dit weet." We namen dit maar aan als Indiaas gebruik en zijn toch maar gegaan.

Ter plaatse blijkt de zaak vrijwel helemaal leeg (woensdagavond 18.30 uur). Twijfel! Maar goed, soms moet je eens iets proberen. Op zich ziet het er namelijk netjes uit.

Binnengekomen melden we dat we gebruik willen maken van de kaart. Dat is geen probleem. Wilt u wat bestellen? Ja, graag een biertje, maar we wachten met eten nog even tot de derde persoon er is. Na een tijdje vragen we toch alvast wat te eten. We krijgen Nan-brood. Smaakt redelijk.

Als de derde persoon er is, gaan we over tot bestellen. Nog voor we de menu kaart open hebben raken we aan de praat met een andere zeer vriendelijke ober die later de eigenaar blijkt te zijn. We besluiten ons door hem voor het menu te laten verrassen. Hij stelt voor een schotel met kip, een schotel met garnalen en een schotel met lam. Prima idee. Wat het voorafje zal worden zien dan we wel denk ik nog. Maar na vrij korte tijd (...) blijkt al meteen het hoofdgerecht op tafel te komen. De schaaltjes blijken vrij klein. Alle drie bevatten ze eigenlijk minder 'vlees' dan je aan 1 stokje saté zou kunnen prikken. Er is wel veel saus. De smaak is wat flauw, voor Indiaas eigenlijk heel flauw. Het geheel wordt geserveerd met rijst. Eén schaaltje voor 3 personen. Geen groente. Geen entourage. Eigenlijk heel kaal.

We nemen nog een toetje want de maag moet toch vol. We kiezen voor de special van het huis; een soort rijstpap. Ook die is er snel. De smaak is goed.

Na nog een thee / koffie wordt het tijd om te gaan. We herinneren nog even aan de kortingskaart. Maar die geldt niet hoor, weet de eigenaar nu. 'Maar bij het begin hebben we het aan je collega gevraagd'. "Ja, die weet niets. Mij moet je vragen. Volgende keer korting. Nu alles betalen". Discussie, maar de eigenaar blijft erbij. En de rekening blijkt maar liefst 140 euro. Voor zoals gezegd een vrij karig en smaakloos maal. U snapt, die volgende keer zal er voor ons hier niet komen. Echt heel jammer!!

Pluspunt: de eigenaar kan heel erg leuk vertellen over de naam van het restaurant en de geschiedenis van de 4e Mogul die ook op het schilderij aan de wand hangt.
Ivoorjeej .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk Indiaas restaurant, inrichting wat oud, maar wel ruim. Service is prima en vriendelijk. Het eten is echt goed, een van de betere Indiase restaurants. Aanraders zijn de curry's en zijn lekker pittig indien gewenst.
Delicous .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Heerlijke gegeten bij Akbar. Goede en vlotte service. Uitgebreide kaart met veel lekkere opties. De kip en lam waren beide echt goed! Goed gekruid en t brood was ook lekker. Saffraan rijst als bijgerecht was ook erg lekker. Aanrader voor heerlijk traditioneel Indiaas eten.
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Lekkere indiaans restaurant kip tandori en naan smaken heerlijk gezellig resturant aardig personeel ik heb hier heel vaak gegeten is een aanrader alleen parkeren is beetje moeilijk
Nathalie K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Sinds jaar en dag al een van mijn favoriete Indiase restaurant. De bediening is super. Mij viel weer eens op hoe goed de nans zijn. En ook de lamscurry Madras die ik had was uitstekend. Niet too hot, maar perfect gekruid. Cobrabiertje erbij.
Ook de traditionele chicken wings houden hun kwaliteit. Decor zou wat avontuurlijker kunnen en het restaurant heeft de pech net in een ongelukkige uithoek van het Leidseplein te zitten, waardoor men er niet automatisch langs loopt.
LarsNL .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Met een vrij grote groep hier gegeten en ons laten verrassen met verschillende gerechten. Waarom lukt het nooit om thuis kip zo lekker klaar te maken. De hoeveelheid was teveel, maar erg lekker. Indiaas eten was redelijk nieuw voor mij, maar zeker niet de laatste keer. Bediening was aardig, vriendelijk en verder prima. Het decor is veel goud, barokstoelen en bij binnenkomst luide Indiase televisie. Ik vind het punten extra voor de charme van dit kleine onopvallende restaurant. Lekker gegeten!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Enigszins weggestopt, net ' uit de loop' van het Leidseplein, bijna tegen de Leidsegracht aan. Binnen veel rood en koper. De bediening uit Noord India is vriendelijk en door de wol geverfd. Een uitgebreide menukaart met als specialiteit veel tandorigerechten, ook als voorgerecht te krijgen, maar ook nog een vegetarische kaart en veel bijgerechten. Wie echt durft kan hier behoorlijk heet eten, vindaloo. Vooral de milde, romige, gerechten zijn erg smakelijk. De porties zijn niet groot dus dat moet al snel gecompenseerd worden met bijvoorbeeld nan, vooral de zoete peshwara met amandel doet het goed. De tikka marsala is mals en komt op een sissende schaal, lekker met bijna rauwe ui er bij. Lassi met mango is een aanrader. Een redelijk authentieke, niet al teveel aan de westerse smaak aangepaste, degelijke Indiase keuken, die snel serveert tegen een schappelijke prijs.
Francy76 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Als voorafje had ik de Chicken pakora genomen, zachte stukjes kip a la Nuggets. Best goed maar weinig smaak. De pittige chutney maakte veel goed. Als hoofdgerecht had ik Chicken tikka Tandoori besteld met saag en aloe. De aardappelen waren wat aan de harde kant (aloe). De spinazie (saag) was lekker zacht en goed van smaak. De kip vond ik een beetje smakeloos en te zout, de Indiase kruiden proefde ik niet echt. Jammer want dit is één van mijn favoriete gerechten als ik bij een Indiaas restaurant ga eten. Het beste uit de bus was dus de spinazie. Mijn tafelgenoot en ik hadden chai (thee) besteld, duurde lang voor we dit kregen. De rekening klopte niet. Er stond iets aangeslagen wat wij niet konden plaatsen 'diverse kitchen' voor 10 euro. Natuurlijk wel iets over gezegd en dit hadden ze netjes gecorrigeerd. Sfeer is prima, mooie ambiance, netjes, toilet ook netjes, Indiaas muziek, mix van toeristen en dagjes-mensen. Personeel is vriendelijk. Helaas heb ik nog steeds geen echte authentieke Indiaas gevonden in Amsterdam. Waarvan je zegt, ja zo hoort het. Ik zou hier best opnieuw kunnen eten, maar liever niet.
shirley19 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
T interieur is gedateerd ..t toilet daarin tegen luxe en brandschoon en er stond haarlak deo enzo had ik niet verwacht lol..
Naambrood heerlijk hoofdgerecht indiaas mixed grill tandorie lekker maar ik kies volgende x toch voor een soort indiaase tapas..gevarieerdere smaken dan denk ik..
Medium is presies goed je proeft dan nog de smaken vh eten..
Personeel heel aardig
Olav A.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
We hadden laat geluncht en wilden niet teveel (avond)eten. Dus namen we een drietal voorgerechten, vergezeld van Naan en Papadums. De ober had hier helemaal begrip voor! De kwaliteit was erg goed, de geur in het restaurant heerlijk, authentiek Indiaas! De geserveerde gerechten zagen er mooi uit, de dipsauzen voortreffelijk van smaak. Volgend keer komen we hier uitgebreid eten. O ja, het herentoilet was het schoonste dat ik ooit in een restaurant gezien heb! Ook mijn vriendin roemde het dames gedeelte! Compliment, ik heb wel heel anders gezien!