Agam

Fnidsen 62 1811 NH Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Agam

Biologisch genieten

Proef de wonderschone biologische smaken uit het Ottomaanse rijk! Perfect gegrild mals vlees, heerlijke specialiteiten uit de zee, rijke groentegerechten en heerlijke zoete afsluiters. Eten bij Agam is echt een culinair feest. Je proeft duidelijk de kennis en passie die in het eten wordt gestopt. Eerlijke en pure producten. Genieten!

Meer informatie over restaurant Agam

Maandag 16:00 - 00:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 00:00
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Vandaag 11 maart nav de vele goede recensies er met z'n drieën wezen eten. Wij hadden tweemaal het dagmenu met de mixed grill en de meze, mijn dochter had de garnalen en kaasrolletjes vooraf.
Alles was erg lekker en eerlijk bereid. We komen zeker nog een keer eten maar dan op de fiets, ik had een parkeerboete te pakken, was een kwartiertje te laat op het Hofplein.
Jeff H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Heerlijk gegeten excelente service en voor een aanvaardbare *(voordelige prijs)
Mijn zoon en ik hebben genoten van een voordeel menu koste ongeveer 22€het was super.
Soepje pikante linzen een bordje met veel verschillende kleine voorgerechten een plate met een super heerlijke mix grill *(5 verschillende gerechten) wij zaten zo vol dat we het toetje wat er ook nog bij hoort inruilden voor een kop koffie maar het was super we gaan er gauw weer eten.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Dat maak je niet vaak mee dat de kok komt vragen of het eten naar wens is. Genoten van gebakken garnalen met perzik, turkse peper en saffraan. Heerlijk!
Syl L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Agam. Zonder te reserveren werden we vriendelijk ontvangen door de zeer vriendelijke gastheer. We namen alle drie het dagmenu (wat bestond uit een drie-gangen menu). Alle 3 de gangen waren netjes opgemaakt en waren heerlijk. Zelf ben ik niet echt een liefhebber van lamskotelet, maar deze was echt heerlijk!! Alles overigens. De gastheer kwam desgewenst bij het brengen/afhalen van een gerecht een praatje maken en schatte per tafel goed in hoe lang dit wenselijk zou zijn. Kortom, we komen zeker een keer terug!
Lies001 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Ik heb heerlijk gegeten bij Agam. Ik heb de mixed grill grgeten en deze was super. De bediening waar heel hartelijk en niet opdringerig. Heel leuk was dar de chef kok ook even de tafels langsging om te vragen of alles naar wens was. Er wordt gewerkt met biologische producten en dat proef je. Bediening en keuken zijn trots op hun producten.

Ik vind het een aanrader.
Haa J.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
We waren gewoon wat langer in de stad en wilden even een simpel hapje eten. We liepen op de fnidse en zagen Agam. Zonder reservering werden we aller hartelijkst ontvangen en mochten we boven plaatsnemen. We hebben simpel gegeten met een voorgerechtje voor twee personen en een mixedgrill. Zonder de air van een sterrenrestaurant werden ons en aantal verrukkelijke eerlijke hapjes voorgezet. Met de gezellige ambiance hadden we een heerlijk diner. Als je lekker wilt eten en niet duur is Agam een aanrader.
Michiel1964 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Prima en aardige bediening. Goede uitleg en goede prijs/kwaliteitsverhouding. Aanrader is drank uit Turkije (wijn en bier). Mixed grill is prima en ruim voldoende
ruud128 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Nieuw in Alkmaar, en wat een aanwinst! De ontvangst is een en al Turkse vriendelijkheid. En de gerechten zijn zo puur, je proeft Turkije op zijn best. Veel zorg besteed aan het vlees en de gerechten hebben een mooie harmonie van smaken, je voelt je werkelijk verwend. En de rekening viel ook nog mee. Wij komen zeker terug!
John H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Vriendelijk ontvangst in het fraaie oude pand aan het Fnidsen.
Een gemoedelijke sfeer, vriendelijke gastheer en vrolijke kok.
Prima eten voor een vriendelijke prijs! Zeker een keer doen!

John Hessing
Miruna P.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Het koude voorgerecht voor twee bestond uit een aantal (4-5) tapenades. Weinig variatie, matig van smaak en niet echt creatief opgesteld. Salade was wel prima met een goede dressing. We hadden als hoofdgerecht 3 keer grill en een keer vegetarisch. De presentatie van de grilgerechten zag er goed uit, echter bij ons allen was het vlees koud opgediend. Het ratatouille was wel heet opgediend maar zat er geen smaak aan. Ik had mijn twijfels of het gerecht echt vers was gemaakt of toch uit een potje. Vriendelijke bediening! Al met al wat verbeterpunten.
Bibi40ennogwat .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Vooraf de gamba's em mosselen. Als hoofdgerecht de mixed grill voor twee personen. Eten overtrof alle verwachting , zeer vriendelijke bediening en een chef met passie voor zijn keuken.
Als nagerecht de baklava en Turkse thee. Een mooie afsluiting van ons 25 jarig huwelijksfeest .
T P.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Wat eev vriendelijke ontvangst en heerlijk eten!
De mezze als voorgerecht en mixed gril en gegrild lamsvlees, het was allemaal even lekker.

Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
In plaats van het voormalige "Efes" is een compleet nieuwe, van de grond opnieuw opgebouwd restaurant geboren, genaamd Agam.
Alleen de rechtermuur met bakstenen decor herinnert nog aan 't oude Efes.
Hier en daar zijn nog plekjes, die afgemaakt moeten worden (zoals het kozijn van de toegangsdeur aan de binnenkant, maar voor de rest ziet 't er bescheiden, vriendelijk en knus uit.

Ook de gerechten zijn -gezien de prijsstelling (duurste is ossenhaas (2 varianten, geloof ik) voor 22 euro)- aantrekkelijk geprijsd voor diegene, die voor typisch Turkse smaken (op basis van verse ingredienten gaat i.p.v. zich vol te bunkeren met 'het conventionele' aan de hand van voordelige 3-gangen keuzemenus (alhoewel je in Agam ook voor een 3-gangen menu van de chef kunt gaan).
De alleraardigste en hartelijke chef -Sadik- (bekend van 't voormalige Alaturka in Haarlem), die graag een praatje komt maken met elke gast(engroep) zonder ze te lang te vermoeien, geeft zijn eigen persoonlijke twist aan de Turkse keuken (bijv. kurkuma (goed tegen kanker en bevorderlijk voor een goed geheugen) in de bulgur.
Sadik is nu bezig te pionieren in Alkmaar om de Turkse keuken voor eerdergenoemde aantrekkelijke prijzen bekend te maken aan 't hedendaagse Alkmaarse publiek, omdat het huidige Alkmaarse publiek de Turkse keuken een beetje vergeten lijkt te zijn.

Ook de bediening is zeer behulpzaam, niet alleen voor restaurantzaken, maar ook voor zaken daarbuiten (weg vragen e.d.).
Kortom, deze plek verdient volgens ons aanloop en de kans om uitgeprobeerd te worden.

Wel raad ik Agam aan de een kassa te gebruiken (die er overigens wel is) i.p.v. manuele berekening.
Het kindermenu -kofte- is goed bereid, maar volgens mij is het qua kruiden misschien ietsjepietsje aan de pittigere kant. Ik zou voor niet gekruid, danwel neutraal gekruid gaan om op safe te spelen v.w.b. de gevoelige kindermondjes.

We komen -na deze fijne 1ste kennismaking- zeker weer eens terug.
julienne D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten met 3 personen, waarvan 1 vegetarisch. Alle gerechten waren met liefde en passie bereid. Ook het nagerecht met sesam is een aanrader. De bediening is top en vriendelijk. De kok neemt de moeite om langs elke tafel te gaan, dat zie je niet overal. Wij komen beslist nog een keer terug.
Linnic .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Met vrienden gegeten op zaterdagavond. Helaas was het erg rustig. Het restaurant ziet er fris uit, met een ruime opstelling van de tafels en heerlijk zittende stoelen.
Na een vriendelijke ontvangst hebben we onze keuzes voor het voorgerecht en hoofdgerecht doorgegeven. Bij het voorgerecht was er een mosselgerecht besteld. Helaas door een misverstand kwam er een, niet besteld, garnalengerecht. Nadat we dit aangegeven hadden kon er alsnog het bestelde mosselgerecht gemaakt worden, maar het garnalengerecht zag er heel kleurrijk uit en omdat we niet zulke lastige eters zijn, heeft mijn man dit gerecht gewoon gegeten en hij vond het verrassend lekker. Zo lekker zelfs, dat hij dit een volgende keer weer zou bestellen. Gelukje bij een ongelukje.
Ook de andere voorgerechten waren allemaal erg smakelijk evenals de verschillende hoofdgerechten, die we hebben gegeten. Het vlees was heel mals en de salade, knapperig en vers.
Ook het dessert, de sesamnogat met chocolade en slagroom, was heerlijk. Het andere dessert, de banaan met ijs, honing en walnoten, was lekker, maar er zaten wel erg weinig walnoten op, slechts een halve. Heb de kok ook getipt, dat ie er wel meer walnoten op mag doen.
Verder was de bediening erg vriendelijk en de kok, kwam zelf ook aan de tafel een praatje maken.
Mogelijk kwam het, omdat wij uiteindelijk nog de enige gasten waren, dat zowel de bediening, als de kok nogmaals aan de tafel kwamen (na elkaar) om een iets te lang praatje te maken.
Dit werd door ons toch als "net iets teveel" ervaren.
Verder wel heel lekker gegeten en bij de koffie, vroegen we of er nog iets van een chocolaatje/bonbon bij was. Dit hadden ze niet, maar de bediening dook de keuken in en kwam even later terug, met een schoteltje met een 4 stukjes (niet te zoete) baklava en een dot slagroom. Dit kregen we van het huis. Heerlijke smaak en heel attent.

Kuperus .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
L & W.
Vandaag met mijn partner gegeten bij Agam, begon goed met de voorgerechten alleen bij het hoofdgerecht ging het echt goed mis.
Kreeg rauw stukje kipfilet tussen het vlees.
Hier iets over gezegd men wou nog wel een nieuw stukje maken maar hier geen gebruik van gemaakt.
Vindt dat vlees wat van de grilplaat komt niet rauw mag zijn dus was klaar met eten ga geen risico lopen.
Anita W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
We liepen langs Turks restaurant Agam waar ik een tijdje terug in het artikel op het raam had geleden dat er een nieuwe chef kookt. Daar was ik al langer benieuwd naar en besloten spontaan uit eten te gaan. We werden hartelijk ontvangen door een jong meisje. De inrichting vond ik prettig, tafeltjes niet te dicht op elkaar, fijne stoelen, goede verlichting, niet te licht, niet de donker. We wilden graag een fles wijn en de eigenaar kwam aanzetten met een wijn uit Ankara en die hebben we genomen. Heerlijke wijn, iedere slok was lekker en verveelde niet. We kozen een salade vooraf. Deze was heerlijk, mooie dressing, groente met zorg gesneden, normale hoeveelheden. Als hoofdgerecht kozen we lamskoteletjes, gegrild en ossehaas uit de oven. Ik moet zeggen dat ik in tijden niet zulk lekker vlees heb gegeten. Perfect gegrild, gegaard, botermals. Echt heerlijk. Je proefde het vlees en niet het zout. Dat vond ik bijzonder aan alles wat we daar hebben gegeten, niet te zout maar zeer smaakvol, puur eten. Later op de avond hebben we de kok leren kennen en nog wat voorgerechtjes geproefd die onderdeel uitmaken van het het tapavoorgerecht. Allemaal even goed van smaak. Ik ben zeer gecharmeerd van de kookkunst van deze kok en kom zeker terug. Helemaal fijn als de wijn en de koffie ook goed zijn. O ja, ook nog 1 dessert besteld, soort sesamnoga met wat slagroom en chocolade, niet te zoet waardoor je alle ingrediënten goed proefde. Prijs-kwaliteitverhouding bovenmatig goed.
Fritz O.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Wij gaan elke vrijdag uit eten en dan meestal in de zaanstreek. Echter in Alkmaar is er ook een geruime keuze aan restaurants. Waar ga je dan eten, raadpleeg iens en je smaak en je komt al snel bij Agam uit. Uitproberen maar. Dat was een verrassende ervaring. Echt heerlijk gegrild vlees en een hele fijne bediening. Men komt eens langs om een praatje te maken helemaal leuk. Wat doe je dan, je gaat er de week daarop weer heen en probeert het dagmenu. Heerlijke linzensoep (dat is echt heel lekker), heerlijk gemengd voorgerecht en wederom een bijzonder lekker grillgerecht. Een praatje met de kok maakte het allemaal heel bijzonder. Een aanrader. Deze blijft op onze lijst staan. Ze hebben overigens ook nog lekkere ovengerechten...iets voor de volgende keer.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Agam is onlangs geopend in een pittoresk Alkmaars straatje. De inrichting van het restaurant is vrij sober en eenvoudig. Het valt niet direct op als Turks of mediterraans. Papieren servetjes en idem onderleggers op de tafel. Het voorgerecht Mantar Kaymalki is simpel. Een schoteltje gehakte champignons met een kerriesaus. Smaakte niet slecht, maar zag er qua presentatie wat onappetijtelijk uit. De hoofdgerechten Bin Bir Gece (ossehaas) en Göz Türküsü (een vleesgerecht in ovenschotel) zagen er beter uit en echt smaakten zonder meer goed. De tomaten uit de bijgeleverde kleine salade leken echter uit de ijskast te komen en smaakten naar niks. Daarom kunnen er vraagtekens gezet worden bij de vakkennis van de kok, die toch zou moeten weten dat een tropische vrucht nooit in een ijskast bewaard moet worden. De bediening, een verlegen jongeman, deed zijn best. Maar weet niets van gerechten af, schrikt van opmerkingen, weet zich geen raad hiermee. Er klinks Turkse muziek, een CD, maar als deze is afgelopen is het enige tijd stil voordat dezelfde CD opnieuw wordt gedraaid. Het afrekenen verliep wat chaotisch. Creditcards worden niet geaccepteerd, pinnen kan wel. Het bonnetje is handgeschreven en wordt met een calculator opgeteld. Maakt allemaal een wat amateuristische indruk. Bij het verlaten van Algam waren mijn tafelgenoot en ik onzichtbaar. Tsja, in Turkije gaat dat echt wel heel anders. Agam presenteert zich als restaurant en dat wekt verwachtingen. Maar helaas komen die niet uit, want het resultaat blijft steken op 'lokanta'-niveau (Turkse eethuisjes die je langs de kant van de weg tegenkomt als je doorheen Turkije reist, wat ik ontelbare keren heb gedaan). De bedoelingen zijn ongetwijfeld goed, doch er zal echt nog heel veel moeten worden geleerd over bediening, gerechten, presentatie en klantgerichtheid om het predikaat 'restaurant' te verdienen.
helma W.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Ik woon in Alkmaar, dus begin van de middag even binnengelopen om een reservering te maken voor dezelfde avondvoor 3 personen.
Mijn naam werd genoteerd in het grote boek, koffiemachine werd aangezet ( dat had ik eerst niet indegaten). Ik liep het restaurant uit maar toen riep de eigenaar me na: wilt u koffie? Nee,antwoordde ik, ik loop nog even veder, maar hij keek een beetje teleurgesteld, dus nou ja....
We raakten in een leeg restaurant aan de praat en ik heb er een half uurtje gezeten.

Ontzettend leuk, de eigenaar is een warme, innemende en bescheiden persoonlijkheid. hij liet me de keuken zien, ( heel schoon en efficient ingericht) en gerechten die hij had bereid voor die avond.

Dus diezelfde avond hebben we daar gegeten, 2 x dagmenu ( linzensoep, 5 verschillende voorgerechten en mixed grill) voor 22 euro.
1 x turkse gehaktballetjes en als hoofdgerecht ossehaas.
Het geheel werd begeleid door een fles Turkse rode wijn.

We hebben heerlijk gegeten, de gerechten waren met zorg en zeer smakelijk bereid. .
De bediening was supervriendelijk ( en heel attent).

Kortom, absoluut voor herhaling vatbaar.

Helma Wyers

PS: ik eet al jaren buiten de deur, maar dit is de eerste keer dat ik een recensie op Iens zet.