Agam

Fnidsen 62 1811 NH Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Agam

Biologisch genieten

Proef de wonderschone biologische smaken uit het Ottomaanse rijk! Perfect gegrild mals vlees, heerlijke specialiteiten uit de zee, rijke groentegerechten en heerlijke zoete afsluiters. Eten bij Agam is echt een culinair feest. Je proeft duidelijk de kennis en passie die in het eten wordt gestopt. Eerlijke en pure producten. Genieten!

Meer informatie over restaurant Agam

Maandag 16:00 - 00:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 00:00
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Verrassend lekker gegeten. Je proeft dat alles met verse producten bereid is. Vriendelijke bediening die bij iedere gang uitleg geeft. Wij komen er zeker nog een keer terug.
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Heerlijk gegeten met ons gezin. Smaakvol, sfeervol en zeer vriendelijke bediening met uitleg over het eten en de tradities. Ook kwam de kok ons begroeten. Een echte aanrader!!
Dewikoning .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Samen met m'n vriend bij Agam gegeten. Zeer smaakvol eten en zeker voldoende. Elke keer uitleg van de vriendelijke ober. Na afloop kwam de kok/eigenaar aan tafel om te vragen hoe we het hebben gehad. Dit is één van onze favoriete restaurants vanwege vriendelijkheid, heerlijke eten en gezellige sfeer.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Fijne plek met goed eten. Eigenaar zorgt erg goed voor de gasten. We waren er erg vroeg... 4 uur.. Maar desondanks goed verzorgd. Qua drank mag er wel wat meer keuze zijn
Cyriel B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Ik heb in gezelschap van mijn vriendin erg lekker bij Agam gegeten. Vanaf binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de ober. Binnen oogt en klinkt het als vakantie! Een erg fijne sfeer.

Dan het eten: We begonnen met brood met twee echte turkse tapenades; Patlican Ezmesi (van gegrilde aubergine, paprika en knoflook) en Ancili Antep Ezmesi (van tomaat, knoflook en de typische pittige Turkse pepers). Beiden smaakten heerlijk, en het brood er bij was knapperig en warm. Een geweldig begin.

Na de lekkere voorgerechten kozen we de biologische ossehaas van de grill, die voortreffelijk was, en een gemarineerde kipfilet met groenten geserveerd uit de oven in een mooie aardewerken schaal, die ook voortreffelijk was! Het zag er niet alleen traditioneel uit, maar het smaakte ook zo (naar zo'n heerlijke lokale, landelijk keuken die je eigenlijk alleen met een beetje geluk op vakantie treft, en een menukaart vol met onontdekte lokale lekkernijen heeft)!

We hebben de heerlijke maaltijd afgesloten met een Turkse borrel. We komen hier zeker terug om de rest van de kaart uit te proberen, het was namelijk een fijne avond!
familieduin D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Wij waren 20 jaar getrouwd , en zouden met de de kinderen eigenlijk bij een ander restaurant eten. Maar we kozen uiteindelijk voor dit restaurant.
Daar hebben wij geen spijt van gehad. Bediening top,
en het eten was grandioos. Zo hoort eten te smaken.
Alsof er een mooie engel over je tong !!!!!!
Zeer hartelijke eigenaar/cefkok. Dit restaurant is zeker een aanrader. Met de vriendelijke groet Familie Duin.
Jannine K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Vandaag aller heerlijkst bij Agam gegeten. Werden vriendelijk ontvangen en we hoefden niet lang op ons eten te wachten. Bij het eten een Turks Efes biertje gedronken. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker langs.!
Anita W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Meestal eten we hier wel eens per maand. De sfeer is prettig, gastvrij en gemoedelijk en het eten is er altijd goed. Het vlees is van zeer goede kwaliteit en Gunai (de kok/eigenaar) grilt het vlees perfect. Dit keer bood hij aan om kalfsvlees te grillen. Oei, dat was lekker, botermals. Vooraf hebben we genoten van de auberginesalade, mmm, perfect van smaak, niet te zout, en van Antep esmezi, een Turks (koud) gerecht gemaakt van 7 groenten, verfijnd gekruid (zoet, zuur, zout, pittig), heerlijk. Je eet het met brood maar kunt het ook bij het hoofdgerecht blijven eten. Tot slot als dessert nog een stukje halva genomen met wat banaan en ook nog een glaasje raki want dat is zo lekker verwarmend voor je slokdarm en maag. O ja, wij vinden de wijn uit de buurt van Ankara ook altijd heerlijk (Antik heet die wijn geloof ik). Kortom, we hebben er weer heerlijk gegeten en gezeten.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
top gerechtjes, top gastheer en nog biologisch ook, ook een minpuntje de wijn was niet biologisch, echter toch, wordt aan gewerkt, wij gaan er zeker vlug naar terug.............

AANRADERTJE!!!!
Jody T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Gisteren met ons gezin gegeten bij dit restaurant. We hadden vooraf de proeverij van verschillende koude voorgerechten genomen, dit was echt heel erg lekker. Alles goed op smaak. Als hoofdgerecht hebben we op aanraden van de chef de mixed grill voor 2 personen genomen. Deze viel helaas een beetje tegen. Voor 40 euro kregen we een bord met wat stukjes vlees, 2 bolletjes rijst (wat wel heel erg lekker was), wat gefrituurde aardappelschijfjes een salade. De salade was helaas niet op smaak gebracht met kruiden en het vlees was niet bijzonder. Daarnaast hadden we frietjes besteld voor onze dochter van 3, maar daar werd voor 3 euro extra nog een zelfde bakje met gefrituurde aardappelschijfjes bij gezet. Dat vonden we erg jammer aangezien we expliciet om frietjes hadden gevraagd en uiteindelijk nog heel veel aardappelschijfjes over hadden toen we klaar waren. Helaas waren ook de aardappelschijfjes verder niet gekruid.
De chef was verder wel erg vriendelijk en we werden zeer hartelijk ontvangen. Wat ook gezegd mag worden is dat de chef adviseerde om geen kindermenu er naast te nemen, omdat de mixed grill voor 2 personen wel voldoende was voor ons drieeen. Dat vonden we wel erg netjes.
Al met al een 7 gegeven voor het eten omdat het voorgerecht erg lekker was. Maar we vonden het niet bijzonder genoeg om nog een keer terug te gaan. Misschien had een ander hoofdgerecht een andere uitkomst verkregen.
Hiltje1 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Heerlijk gegeten. 3 gangenmenu is een aanrader. Kwalitatief goed eten voor een redelijke prijs. Erg vriendelijk ontvangen door de gastheer metleuke aanvullende informatie over de gerechten.
Biroef .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Vorige week eindelijk weer eens met mijn lief uit eten geweest. Op zaterdag is het overal tjokvol, maar bij Agam konden we nog terecht. Het interieur is aangenaam modern en het eten was heerlijk! Mijn lief koos voor de ovenschotel met ossenhaas, ik de vegetarische variant met spinazie, voorafgegaan door linzensoep. Het dessert (baklava) deelden we samen, waarop de ober goed anticipeerde. De baklava was gelukkig minder zoet dan elders, maar des te meer smaakvol. De Turkse wijn is een aanrader!
Andre M.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Lekker gegeten voor een prima prijs met persoonlijke aandacht en leuke anekdotes van de gastheer. Ook onze kids van 15 en 13 jaar hebben zich vermaakt. Agam is zeker een restaurant waar we vaker zullen aanschuiven.
Jos M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Heerlijk gegeten met het gehele gezin en onze Turkse gaste. Zeer gastvrij ontvangen en steeds in voor een gezellig babbeltje met ons en in het Turks met onze gaste. Super ! Wij komen hier zeker nog een keer !
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Kennismaking met dit restaurant als positief ervaren. Gerechten net wat smakelijker als bij andere Turkse restaurants. Smaak en kwaliteit krijgen voorrang op kwantiteit. Zeker voor herhaling vatbaar.
dbruggenkamp .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Heerlijk gegeten, al het eten is vers en biologisch! Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. De ober vertelde met passie over het eten en de gewoontes in Turkije. Ook de kok kwam nog even langs de tafel of alles naar wens was. Top avond gehad!!!
Amanda-proost .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Gister 22 maart voor het eerst lekker met ze 2 wezen eten bij Restaurant Agam te Alkmaar. Wij kozen voor een driegangen menu dat met liefde voor ons werd gemaakt. Het smaakte heerlijk en het restaurant zag er mooi gedecoreerd uit en ook hing er een heerlijke, rustige en Turkse sfeer! Het eten was nog lekkerder dan dat het eruit zag! Zeker voor herhaling vatbaar.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Op doorreis kwamen we in Almaar bij dit restaurant terecht. Het eten was van normale kwaliteit, lekkere gare courgettes en mals lamsvlees met brood en salade, met een zuid Afrikaanse rode wijn prima eten.
Verse bonen koffie werd gepresenteerd. Helaas geen cappuccino .
De zeer hulpvaardige ober prees zijn gerechten aan en vroeg of alles naar wens was. Zelfs de kok kwam na het eten vragen of alles naar wens was.
André D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Voor Agam gekozen vanwege de menukaart. Het dagmenu, champignons als voorgerecht en gebakken gamba's genomen. Beiden vonden de 9-groentegerecht (dagmenu) het lekkerst. De volgende keer willen we het recept ! :-) De overige gerechten waren zeer smakelijk. Een suggestie: dagmenu in vegetarische versie of met vis. De bediening was vriendelijk, evenals de kok. Voor herhaling vatbaar.
Umoja2006 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Heerlijke authentieke Turkse gerechten, met een zoete verrassing van de kok aan het einde. Gezellige en gastvrije sfeer. Zeker aan te bevelen!