Agam

Fnidsen 62 1811 NH Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Agam

Biologisch genieten

Proef de wonderschone biologische smaken uit het Ottomaanse rijk! Perfect gegrild mals vlees, heerlijke specialiteiten uit de zee, rijke groentegerechten en heerlijke zoete afsluiters. Eten bij Agam is echt een culinair feest. Je proeft duidelijk de kennis en passie die in het eten wordt gestopt. Eerlijke en pure producten. Genieten!

Meer informatie over restaurant Agam

Maandag 16:00 - 00:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 00:00
Edwin1979 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Vorige week hier gegeten samen met mijn vriendin na een dagje Alkmaar. Het was maandagavond en we waren de enigen in het restaurant. Wij hebben heerlijk gegeten en kregen alle aandacht van de vriendelijke eigenaar. Het eten was vers, goed op smaak en met liefde bereid. Decor zou wel iets 'Turkser' kunnen. Het restaurant is klein, en op een drukke avond zit je vrij dicht op elkaar vermoed ik. Na afloop hadden we een praatje met de eigenaar, die vertelde waarom het de laatste tijd vrij stil was in het restaurant. Dat raakte ons hart, en ik hoop daarom dat deze recensie bijdraagt aan het op de kaart zetten van dit restaurant.
rietke .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
De eigenaar was heel vriendelijk en gastvrij. Het eten smaakte goed, alleen wij hadden het meer Turks verwacht. Eten werd opgediend op simpele hollandse borden.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Afgelopen zondag hebben we met veel plezier gegeten in een huiselijke sfeer. Kwaliteit van het eten is zeer goed. Ook de service van het personeel is warm. De kok komt oprecht vragen of alles naar wens was. Kortom een absolute aanrader.
e.d.botman .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en gezeten bij restaurant Agam!
Het was echt even een avondje terug op vakantie in Turkije
De muziek liep af en toe vast en we zaten bij t raam (enkel glas) en dat was wat fris maar verder mocht dat de gezelligheid niet drukken!
Het eten was heerlijk en tussen de gerechten door zat ook genoeg tijd!
anjareinder 1.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten met z'n zessen. De chef had zijn best gedaan. De turke wijn smaakte zeer goed. De bediening was goed en gezellig. Onbegrijpelijk dat het niet zo druk was op een zaterdagavond. Wij komen zeker nog eens terug.
rob.alkmaar .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij hebben heel lekker gegeten bij Agam en we gaan dit zeker herhalen. Wat ook plezierig was dat we op zeer korte termijn toch welkom waren. De bediening was vriendelijk en efficiënt. We komen zeker terug.
bram J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Niet zo bijzonder, niet zo best. Als je binnenkomt denk je: dit moet wel lekker zijn want het ziet er niet uit. Maar what you see is what you get. Lijkt allemaal heel sympathiek en dat is de bediening ook wel. Maar de smaken zijn geel gewoontjes. Gamba's bijvoorbeeld waren zonder de beloofde abrikozen (leek vooraf bijzonder), maar lagen in een plasje olie. Mosselen ook niet heel bijzonder. Niet heel slecht, maar zeker geen aanrader. Ook dames toilet kan niet op slot.
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten bij Agam. Er was een kerstmenu, samengesteld in 4 gangen met keuze in het hoofdmenu voor vlees, vis of vegetarisch. De kok had erg zijn best gedaan en alles smaakte zeer goed en vers. Na afloop kwam de kok informeren of het gesmaakt had. De bediening was uiterst vriendelijk en deed erg zijn best, maar naar onze mening niet zo ervaren, wat ook wel weer charmant was.
Anna1993 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag hebben wij hier gegeten. Het duurde allemaal erg lang. De bediening kwam pas na 20 minuten naar onze tafel om drinken op te nemen. Daarna duurde het nog eens 10 minuten voordat we een menukaart te zien kregen. Het eerste gerecht was een linzen soep en kwam redelijk snel, ons tweede gerecht brood met tapanade kwam ook op tijd. Daarna hebben we erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht! Mensen die na ons binnen kwamen kregen allemaal al hun gerechten terwijl wij nog zaten te wachten. We kwamen voor half 7 binnen en zaten net iets voor half 10 aan ons hoofdgerecht. Wat ik hier vooral erg storend aan vond is dat niemand van het personeel even naar je toe komt en zijn excuus maakt, ook nadat wij er wat van zeiden. Een drankje van het huis en een excuus was zeker op zijn plaats geweest! Het eten was wel lekker alleen erg snel koud (mixed grill). Ondanks de overige goede recenties over dit restaurant komen wij hier nooit meer!
j-schreuder .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We hebben heerlijke ossehaas gegeten.
Het was jammer dat het er wel erg rustig was, het was natuurlijk kerstavond.
Er waren maar 2 tafels bezet.
Petra O.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Ik heb vooraf een heerlijke aubergine tapenade gegeten gevolgd door de lekkerste lamskoteletjes ooit als hoofdgerecht.
Heerlijk gegrild en om te zuigen zo zacht. Daarbij heerlijk gefrituurde aardappelschijfjes en een mooie rauwkostsalade . Baklava na.
Alles is supervers en met liefde bereid.
De kok/eigenaar legt zijn ziel en zaligheid in deze zaak.
Vriendelijke bediening en de rekening nog meer!
Echt een aanrader
Kim H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wat een bezieling en liefde voor eten heeft de kok! In de oude stad van Alkmaar ligt een pareltje verscholen. Jammer ook dat het er rustig was, verdient de zaak niet!
Alles was vers en dat proefde je meteen, pure smaken zoals het hoort te zijn. Tussendoor verraste de kok ons met kleine proeverij'en, vertelde met passie over de gerechten en de ingrediënten. Graag wilde wij een mix van warme voorgerechten buiten de kaart om, dit was geen probleem en wij werden verrast met heerlijke groente, tapanade, vlees etc.
Absolute aanrader en wij gunnen het ook dat er meer aanloop komt! Waren er maar meer van dit soort chefs!.
LL01 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. Vriendelijke onthaal en leuke bediening.
Het vlees was heerlijk, net als de salade en sausjes. Alles vers en huisgemaakt. Absoluut voor herhaling vatbaar.
JouwProbleem .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Agam, een gezellig, sfeervol en uniek restaurant. Al het eten is biologisch en wordt vers bereidt wat zorgt voor een geweldig resultaat op je bord. Heerlijk eten en ook persoonlijke aandacht van de chefkok/eigenaar zelf, die werkt met passie en gevoel. Het is genieten. Een aanrader!
Traveler1976 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Door de overwegend positieve recensies op Iens voor dit restaurant gekozen, maar ik vond het erg tegenvallen. Het duurde enige tijd voor iemand aan de tafel kwam met een kaart en de vraag of we alvast wat wilde drinken, terwijl er slechts 1 andere tafel bezet was.
Mijn voorgerecht (gevulde wijnbladeren) leek en smaakte zoals uit een blikje en leek in de magnetron opgewarmd. Het voorgerecht van mijn tafelgenoot (deegrolletjes gevuld met kaas) leek in de magnetron opgewarmd en was daardoor niet krokant maar een beetje slapjes.
Het hoofdgerecht van mijn tafelgenoot (lamsvlees) was prima. Mijn mixed grill was niet mede voorzien van lamskoteletjes zoals omschreven maar van 1 zeer klein lamskoteletje. Verder zaten er 2 chickenwings bij (??) en 2 stukjes gehakt, een stukje lamsvlees en een stukje kip. Het vlees was wel goed bereidt en was mals. Ik vond het geheel wel erg zout. Het lamskoteletje smaakte alsof het bijna over datum was. Verder zaten er simpel bereide aardappelschijfjes bij en een eenvoudige lauwe salade. De rijst was wel goed op smaak en smaakte lekker.
Als toetje had ik een baklava met vanille ijs. De baklava was erg taai en smaakte oud. Hij was niet zoet, maar dat is een keuze en dat is prima. Verder zat er een heel klein bolletje vanille ijs bij en 2 toefjes slagroom wat leek uit een spuitbus. Ook stak er een blauw wit rietje in het ijs (?). Tenslotte was mijn muntthee helaas alleen heet water met verse munt ipv met groene thee als basis bereidt zoals het eigenlijk hoort (mediterraanse wijze).
Pand zelf is best sfeervol. Er mag enige aandacht aan de afwerking besteedt worden (afwerklatten met prijsstickers erop, gat in plafond damestoilet). Al met al een leuke avond gehad, maar het was niet helemaal wat ik er van verwacht had.
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vanavond voor het eerst bij Agam gegeten, Waarom zijn we hier niet eerder geweest?
Heerlijk de Mezze vooraf genomen en de mixed grill als hoofdgerecht. Het vlees was heerlijk gekruid en heel erg mals. Echte authentieke Turske smaken!
Heerlijke lam, kip en gehakt! Allemaal super lekker. zelfs gesmuld van de Bulgur.
Volgende week alweer gereserveerd!
skylark .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Naar aanleiding van goede recensies en beschrijvingen besloten om op een mooie zondagavond bij Agam te eten.

Het eten was prima bereid, maar erg weinig. Gekozen voor een mixed grill, wat bestond uit kleine stukjes vlees, een beetje couscous (soort van), een sausje en wat salade (tomaat, komkommer, ui). Ik had meer en originelere bijgerechten verwacht, zeker gezien de prijs.

Achteraf geen cappuccino of koffie verkeerd beschikbaar, omdat ze geen melk in huis hadden. Ze vinden het zonde om dat weg te gooien einde dag als niemand dat bestelt. Een kopje koffie lijkt me iets wat je in de basis altijd moet kunnen aanbieden. De gastheer probeert dit alles te verbloemen met charme, maar ik had toch liever een cappuccino gehad.

De verhouding prijs/kwaliteit vond ik niet in balans, dus ik zal hier niet snel terugkomen.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Heerlijk eten! Alles vers en lekker. Helaas hadden we niet zo'n honger dus namen we alleen de mezze en gehaktballetjes in tomatensaus. Maar dit alleen al was een waar feestmaal. Aardige bediening die in was voor een praatje. Volgende week weer heen voor de hoofdgerechten!
vingem01 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Uitstekend restaurant, veel persoonlijke aandacht ook van de kok, we hadden vooraf turkse tapas met turks brood en als hoofdgerecht adana kebab, ovenschotels en lamsgehakt, het was allemaal heerlijk! Als toetje dame blanche en we kregen van de kok nog iets extra's om te proeven. Kortom een aanrader!
Rens G.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Heerlijk gegeten Goed gegrild vlees. De ober speelde goed in op ons gezelschap.
Helaas discussie over de Iens kortingsactie.
Eigenaar gaf aan dat dit zonder zijn medeweten was gegaan. Uiteindelijk toch de 20% korting gekregen.
Aanrader voor een gezellige ongedwongen Turkse maaltijd.