Agam

Fnidsen 62 1811 NH Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Agam

Biologisch genieten

Proef de wonderschone biologische smaken uit het Ottomaanse rijk! Perfect gegrild mals vlees, heerlijke specialiteiten uit de zee, rijke groentegerechten en heerlijke zoete afsluiters. Eten bij Agam is echt een culinair feest. Je proeft duidelijk de kennis en passie die in het eten wordt gestopt. Eerlijke en pure producten. Genieten!

Meer informatie over restaurant Agam

Maandag 16:00 - 00:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 00:00
Roos W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Het eten was voortreffelijk. Met liefde bereid. Dat kon je proeven. Heerlijk. Hier gaan wij vaker naar toe.
Fijnproever789 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Dit is de derde keer dat ik hier heb gegeten. Eerste twee keer was er niks mis mee.. Leuk restaurant en erg lekker eten. Ditmaal met een social deal viel het heel erg tegen. Het begon al bij de gastvrouw/bediening.. Ze kon het duidelijk niet aan in haar eentje. Er stond in de menukaart dat je bij elk hoofdgerecht bulgur, salade en frietjes krijgt. Wij hadden met zijn 2en een half gevuld bakje patat, (die gebakken waren in oud vet dus niet eens te eten) een klein schoteltje sla en mijn partner bulgur en ik niks. Apart. Helemaal als je dan ziet dat de tafel achter je wel apart twee keer bulgur krijgt en een veel grotere portie sla en patat. Dan zou je een aparte Social Deal-menukaart moeten neerleggen! Ook erg jammer wanneer je ziet dat 'bekende Alkmaarders' een veel grotere portie vlees krijgen dan jij.
Renee P.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gisteren voor de 3e maal bij Agam gegeten. We hebben nu al verschillende gerechten geproefd en iedere maaltijd is verrukkelijk. Vooral de ossenhaas van de chef is een verrassing, zalig! Mals vlees, biologisch, duidelijk met veel zorg en liefde bereid. Bediening prima, ook de kok komt even buurten en vertellen over de gerechten.
Hubert-Jan E.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Vandaag gegeten bij Agam, waar we werkelijk een heerlijk maal kregen voorgezet. De kip van de mixend grill was werkelijk erg mals. Ook het lams en rundergehakt, was eveneens uit de kunst. Het eten was redelijk snel klaar. De zaak ziet er heel netjes uit met een open keuken, waar je de kok erg enthousiast ziet werken. Het enige was de bediening een paar jonge meiden die werkelijk geen idee hebben van wat ze in de horeca zouden moeten doen. Een opmerking opgevangen bij het toilet: "ik ga niet stressen hoor, daar wordt ik niet voor betaald". Ze hebben geen oog voor de klanten, of er wellicht nog wat te drinken kan worden geschonken. Één ervaren kracht zou de drie meiden moeten kunnen vervangen en voor de baas nog meer zou verdienen.
MickyV .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
N.a.v. de goeie recensies bij IENS (hoge cijfers) dachten wij, daar moeten wij gaan eten. Helaas hebben zij die hoge cijfers niet kunnen waarmaken en vragen wij ons af hoe ze aan zulke hoge cijfers komen.
Wij zijn als vaste ervaren eters buitenshuis bij heel veel restaurants geweest en vonden het eten hier, niets bijzonders. Wij vragen ons daarom af of de hoge cijfers niet gemanipuleerd zijn.
Wij zouden daar niemand naartoe sturen.

Wij
Yvonne- .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bij Agam hebben we heerlijk gegeten. Een kok die kookt met liefde voor het eten, dat proef je. Een aanrader voor iedereen die biologisch verantwoord lekker en tegen een betaalbare prijs wil eten. Wij kozen voor het driegangenmenu menu. De linzensoep met Turks brood was zacht van smaak en verrassend gekruid. Daarna een schotel met koude gerechten waaronder gevulde wijnbladeren, Turkse tsjatsjiki, hummus en nog een aantal gerechtjes. Als hoofdgerecht een schotel met lamskoteletjes en drie andere vleesgerechten, salade, frietjes en rijst. We komen zeker nog een keer terug!
Aveen_kramer .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Gezellig restaurant met fijn personeel.
Het eten was in 1 woord geweldig! Alles vers, biologisch, mals vlees, goede smaakverhouding. Top restaurant!
Wij komen zeker terug.
Saskiaklinkenberg .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De bediening is erg sympathiek en gezellig. Het eten is puur en lekker! Wij hadden de lamskoteletten, zeker een aanrader. De humus was zeer sterk van smaak die had wat ons betreft wat neutraler gemogen. Verder kan je hier goed eten voor een mooie prijsverhouding!
Robbieh63 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We zijn erg verwend door kok Gunay. De ene na de andere lekkernij werden ons voorgeschoteld. De opmaak en kwaliteit van het eten was super. Het eten werd vlot opgediend, geen vervelende wachttijden en toch hebben we drie uur gezeten. Ruime aandacht voor de klant en (indien gewenst) achteraf nog even napraten met Gunay. Een fantastische avond gehad.
Ts.lenssen .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Lekker gegeten
Jammer dat de messen bot waren wat het vlees snijden moeilijk maakte.
Algemeen een prettige avond gehad met goed eten
CCATE .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Met mijn vriendinnen, heb ik hier voortreffelijk en heel gezellig gegeten.
De keuze was meze ( allerlei heerlijke hapjes) ossenhaas,spies van verschillende vleessoorten en een ijs en yoghurt gerecht als dessert.
Het was totaal geen probleem om de gerechten voor ons wat aan te passen.
Zeker de rode wijn Antik is aan te bevelen.
Ik zal hier zeker terug komen!!
Blankendaal .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vandaag hebben wij voor 7 personen eten gehaald. Wat een service! En wat een kwaliteit, top! De chefkok dacht perfect met ons mee en adviseerde ons de mixed grill. Met een fantastische schotel vooraf met tzatziki, gevulde wijnbladeren, olijven, bonensalade, hummus en nog veel meer. Bij het hoofdgerecht (mixed grill) zaten diverse sausjes. Wij hadden onze koelbox mee genomen waarin het eten heerlijk warm bleef. Resultaat alles op beste mensen van Agam, hartelijk dank voor deze heerlijke mediterraanse verrassing.
Josenbiancawvdb .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Voor ons de eerste keer bij Agam, maar zeker niet de laatste keer!
De bediening is gastvrij, de uitstraling fris en het eten heerlijk.
Een aanrader
Natasenzo .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het eten was ronduit teleurstellend. Van gerimpelde olijven, tot de tomatensaus (uit blik misschien?) en de oude baklava.
De bediening was echter heel erg goed en vriendelijk.
Anita W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Dat was weer een hele tijd geleden dat we bij Agam aanschoven. Ruim een jaar. en het was weer heerlijk. We kozen twee voorgerechten, warm: mosselen met champignons en koud: een zeer pittige tapenade van ui, tomaat en kruiden. Beide heerlijk. Daarna genoten van 2 heerlijke vleesgerechten die we vaker bestellen, de lamskoteletjes, botermals en perfect gegrild en een ovenschotel met ossehaas. De wijn, Turks, was prima. Ik vind de prijs-kwaliteitverhouding in dit restaurant meer dan goed. En dan de eigenaar, zeer gastvrij en met passie voor de gerechten die hij maakt. De borden zien er heel strak uit, de hoeveelheden zijn goed. We komen graag weer terug.
Maureen34 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Heerlijk gegeten. Ik had de ossenhaas van de chef. Echte aanrader. Warme, lieve mensen. De kok kwam vragen hoe we het vonden en vertelde (bijna) alles over zijn geheime ingrediënten.
Harrieroossien .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk gegeten met z'n vieren, prima ambiance in een wat gedateerd decor. De chef maakt met zijn uitmuntende gastheerschap het verschil. Echt een aanrader!
Angelique H.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij ontvangen! De sfeer in het restaurant maakt dat je je op je gemak voelt. Degene die ons bediende straalde enthousiasme uit, evenals de chef die ons van alles vertelde over de oorsprong een kwaliteit van het eten. Wij hebben ons laten verrassen met een driegangenmenu en hebben er geen spijt van. De linzensoep is zeker aan te raden, zo vol van smaak, en de humus hebben we nooit beter geproefd. Het vlees was echt mals en het gehakt viel extra in de smaak. Alles was super vers, kortom: echt een aanrader!
Brechjexx2 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Via Iens kwam ik terecht bij Agam. Nog nooit van gehoord, maar wel een 8.4 gemiddeld. Dat moesten we natuurlijk zelf ervaren!

Ik had nog nooit iemand erover gehoord en dat is geheel onterecht. De zaak ziet er mooi uit en er hangt ook echt wel sfeer, maar die verschrikkelijke papieren placemats zou ik gelijk de deur uitgooien als ik de eigenaar was. Deze hadden wij ook bij het eetgedeelte van een viswinkel waar ik werkte en het oogt ontzettend goedkoop en doet zo af aan de rest van de zaak, de service en het eten.

Vooraf hebben we gekozen voor een mix van koude voorgerechten voor 2 personen. Eerst dachten we: "Is dit het nou?". Maar het smaakte goed en het was meer dan genoeg. De lamskoteletten als hoofdgerecht waren echt voortreffelijk! Simpele patatjes, maar een super lekkere mayonaise. Miste wel wat groente (maar ben dan ook een echte groentefan). De kok kwam later ook even langs (doet hij volgens mij altijd) en vertelde toen dat hij de mayonaise ook zelf maakt en dat er o.a. jus d'orange in zit. Grappig! Het nagerecht was ook erg lekker. Turkse yoghurt en baklava genomen.

Al met al: het is geen chique bedoening, maar voor een leuke prijs zit je gewoon te smullen en heb je weer eens wat anders dan een gemiddeld restaurant. Ik ga er in ieder geval weer een keer naar terug en zal mijn deel bijdrage in positieve mond-tot-mondreclame voor deze "geheime" topper (in spé).
I.scholtendevries .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Een allervriendelijkst ontvangst door de eigenaar tevens kok, en zijn dochter. Menu was goed samengesteld. Heerlijk verse producten en eigengemaakte hummus enz. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Er wordt daar met liefde gewerkt! We waren onderweg, maar komen zeker nog eens terug. hartje centrum, parkeergarage in de buurt.