Afobaka

Meer informatie over restaurant Afobaka

7,1
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Steeds opnieuw gaan we voor het lekkerste Surinaamse broodje naar Afobaka op de Oudedijk in Kralingen (Rotterdam). Meer een winkel dan een restaurant, maar met een hoge standaard aan kwaliteit en bediening. Afokaba bestaat al vele jaren en het is er altijd lekker druk. Voor ons zijn de broodjes Cha sieuw als eenvoudige lunch perfect, maar ook de andere broodjes en afhaalgerechten zijn zeker niet slecht. Vandaar 'tot morgen' ........
Vladimir D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Ik eet al jaren daar en geniet iedere keer. Een echte surinaams chineeze tent die verstand van zijn gerechten heeft. Wat ik de eigenaar adviseer is sluit je aan bij thuisbezorgd nl.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Ik woon hier in de buurt en kom hier al vele jaren, gemiddeld eens in de 10 dagen. Meestal om wat af te halen, een broodje of een gerecht. Over het algemeen is het eten zeker smakelijk. De bediening is altijd zeer vriendelijk en klantgericht, of de eigenaar je nu zelf helpt of een van zijn dochters. De verbouwing van de zaak is begonnen, langzamerhand wordt hij moderner en verzorgder.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Voor het lekkerste Surinaamse broodje gaan we altijd naar Afobaka op de Oudedijk in Kralingen (Rotterdam). Meer een winkel dan een restaurant, maar met een hoge standaard aan kwaliteit en bediening. Afokaba bestaat al vele jaren en het is er altijd lekker druk. Voor ons zijn de broodjes Cha sieuw als eenvoudige lunch perfect, maar ook de andere broodjes en afhaalgerechten zijn zeker niet slecht. Vandaar 'tot morgen' ........
D.R. W.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Het is meer dan een jaar geleden dat ik hier voor het laatst een broodje ben wezen halen, toch wist de uitbater nog precies wat ik op mijn broodje wilde en hoe ik het wilde hebben. Dat wekt de suggestie dat ik een vaste gast ben, maar dat is niet zo.

Het is nog steeds het lekkerste broodje warm vlees van Rotterdam en dat die man zo'n goed geheugen heeft is te bizar voor woorden.
John W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Veel keuze mogelijkheden aan gerechten. Gastvrije personeel. In de keuken worden er alles aan gedaan om zoveel mogelijk naar echt Chinees te laten smaken.
Michel U.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Even snel een broodje gegeten. Je moet hier wel de boel in het perspectief zien. Echt een afhaaltent met 3 tafels. Broodje kip kerrie altijd van een constante kwaliteit. Altijd een lach en "tot morgen"
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Gewoon een no-nonsense Surinaams eethuisje. Kom er al een tijd en het smaakt me nog steeds prima. De grapjes Van de eigenaar 'zie je morgen' heb ik liever dan chagrijnen. De roti bevalt goed en de moksi meti ook. Ook de broodjes smaken meer dan prima.
Cliff65 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Ik kom hier eigenlijk al een paar jaar niet meer, omdat de kwaliteit van het eten in de loop der jaren enorm achteruit was gegaan. De eigenaar is al jaren hetzelfde en zijn grapjes en vriendelijkheid is niet veranderd.
Vandaag toch maar weer eens geprobeerd. Het decor is nog onveranderd, vrij oud, rommelig en ongezellig. Dit boeit me niet want neem mijn eten toch mee. Het is zeker niet aan te raden om daar gezellig aan tafel je maaltijd te nuttigen.

Thuis gekomen eten uitgepakt en gaan eten. Om eerlijk te zijn was het echt bedroevend. De pom leek wel pap en smaakte nergens naar.Ik proefde geen pomtaier wat erin hoort te zitten. De rotischotel was waterig, veel te weinig masala in de kip welke ook uit elkaar viel. Veel te lang doorgekookt. De tjau min was vettig en niet vers, het vlees wat erbij zat was aangebrand en taai.

Ik weet nu weer waarom ik er al jaren niet meer kom.
QaQel .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Lekker Surinaams zonder poespas. Eigenaar probeert bij elke klant een kort praatje te houden en het eten is goed. Handgemaakte rotiplaat (veel tentjes verkopen machinale roti's) en goede bara's. De saoto is lekker maar niet zo pittig. Andere gerechten ken ik niet zo goed maar ik kom er graag!
Trisaid .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Tjauw Min met varken en kip gehaald. Het zaakje ziet er niet uit, maar daar kan ik wel doorheen kijken. De man achter de counter was heel vriendelijk en het eten was snel klaar. Helaas was het eten niet lekker. De bami smaakte aangebrand, de kippenbout was hordroog, de worst was heel vet en smaakte niet lekker en de kipsate had aan de buitenkant harde uitgedroogde stukjes. Het geroosterde spek was wel te eten. Ik heb de helft weggegooid.
D.R. W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Afobaka is één van de beste Surinaamse afhaal zaakjes in Rotterdam. Heerlijke broodjes en lekkere gerechten.

Als je opzoek bent naar een lekker, makkelijk en snelle afhaal hap dan is dit zeker de moeite waard.

De service die Jimmy en zijn vrouw geven is zeer goed, altijd in voor een grapje en ze hebben een goed geheugen, dat helpt toch om een extra band te scheppen met klanten die met enige regelmaat terug komen.
Eter123 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Eethuisje, ziet er simpel uit maar de deste saoto soep van Rotterdam, eigenaar altijd vrolijk en vriendelijk... Ook lekkere broodjes trouwens.