Afghani & Zo

Bleekstraat 23 5611 VB Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Afghani & Zo

Een waargebeurd sprookje

Wat ooit begon met een blog ontvouwt zich als een sprookje uit Duizend-en-een-nacht. Eigenaresse Venus Karim had als foodblogger en thuiskok al snel zo’n grote klantenkring dat zij het restaurant Afghani & Zo opende. Zij presenteert je gerechten uit de Perzische keuken, geserveerd in een van de drie sfeervolle ruimtes. Op de kaart staan twee soorten menu’s met volledig dagverse gerechten, een wisselend weekmenu en een proeverij. Laat je verrassen!

Meer informatie over restaurant Afghani & Zo

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Agnetha Peter V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Een bijzonder leuk restaurant met een keuken die ik niet eerder geproefd heb. Absoluut een aanrader als je eens iets nieuws wil proberen. Met een zomerse dag buiten op het terrasje gezeten met een cocktail. Gezellige sfeer en een buitengewoon aardige bediening. En niet vergeten te melden dat ik lekker gegeten heb! Mij zien ze hier nog wel eens terug.
Martijnvanwolfs .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Zwaar teleurgesteld, had veel positieve dingen gehoord over deze restaurant, maar helaas heel snel zag ik dat het een slecht keuze was. Heel veel dingen worden onder traditionele Afghaans eten geserveerd die niks te maken heeft zowel met afghaans als afghaanse traditie. voorgericht bestond uit zogenaamd verfrissende snack van kikkererwten, masala, rode ui, granaatappelpitjes en mango geserveerd in yoghurt, dit mix was echt 2 x niks en iets wat ik nooit eerder heb gehoord noch gezien. Hoofdgerecht kwam een uur later en was zoals verwacht net zo teleurstellend als de voorgerecht.

Conclusie: Afghani en Zo is = Complete ZO en heeft niks Afghaans. Jammer en zeker niet herhaling vatbaar.
Lieve gast,

Hartelijk dank voor je review! Echter jammer dat er aantal dingen zijn tegengevallen, zoals het hoofdgerecht lang op zich heeft laten wachten, onze excuses hiervoor. Spijtig dat u in de veronderstelling was dat Afghani & Zo een traditionele keuken zou hebben. Echter is Afghani & Zo een fusion restaurant wat inhoudt dat we niet een traditionele Afghaanse keuken hebben. Dit communiceren we in al onze uitingen. We zijn vooral gericht op verantwoord en gezonde keuken. De gerechten die wij hebben heeft als basis de Afghaanse keuken met onze eigendaagse twist.

Nogmaals dank voor je review, we hebben nog veel te leren en waarderen dan ook iedere feedback!

Hopend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wie weet tot een volgende keer.

Groet, Team Afghani & Zo
Miriam W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Afghani&zo is absoluut aan te raden.
Reservering per email werd snel bevestigd.
Echt heerlijk gegeten. Verse producten en ook goed aanpasbaar voor vegetariers.
Zeer attente en vriendelijke bediening die regelmatig checkt of alles naar wens en voldoende is. Wat extra schaaltjes werden snel gebracht.
Mooi aangekleed en sfeervol restaurant.
Erg leuk dat er verschilende ruimtes zijn met ieder een iets andere sfeer.
Vandaag heerlijk gezeten op het afgesloten terras achter het pand.
Paar kleine feedback punten:
- de plastic klimop op de muur van het terras vond ik minder geslaagd.
- iets betere kwaliteit servetten zou prettig zijn. Wellicht ook een schaaltje met water en citroensap om de vingers schoon te maken indien je traditioneel met je handen gegeten hebt.
- een reservering bevestigen met ' Lieve.... ' vond ik even wennen..
Samenvattend: erg leuk restaurant om te proeven van andere culturen!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Een aanrader om eens te gaan eten! Ik wist vooraf eigenlijk niet zo goed wat ik van het eten moest verwachten omdat ik niet bekend ben met de Afghaanse keuken. Je hebt de keuze uit 2 menu's: Een weekmenu en een tafeltje vol. Handig concept omdat je zo niet hoeft te kiezen uit allerlei gerechten die je niet kent.
Wij hebben gekozen voor een tafeltje vol omdat we zo diverse gerechten uit de Afghaanse keuken konden proeven. Je krijgt dan verschillende gerechten geserveerd met daarbij brood en rijst. Het eten was erg lekker!
De bediening was uitstekend, ze legden het concept duidelijk uit en kwamen ook steeds vragen of alles naar wens was.
Kortom het was een leuke avond in een sfeervolle omgeving.
Guido T.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Eerlijk eten, pure smaak, mooie mix en niet teveel, mocht je meer willen eten dan kan er op verzoek aangevuld worden, er wordt zo dus niets weggegooid. Heerlijke huiswijn die goed past. Warme sfeer, fijne bediening en goede aandacht. Tip; wat variatie in deserts is welkom.
Dory C.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Hier vorige week voor het eerst geweest. Lekker gegeten! Goed eten voor een goede prijs. Maar wat er vooral bovenuit sprong was de service. Zo tref je het niet vaak in de Nederlandse horeca. Oplettende bediener die goed in de gaten had waar behoefte aan was. Had een leuke babbel, maar was ook niet té aanwezig. Dat geldt ook voor zijn collega's. Ook mooie inrichting. Al met al een prettige ervaring. Ik raad het anderen zeker aan.
ACBV .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Goed en lekker eten. Het restaurant ziet verzorgd en gezellig uit. Jammer dat er weing vlees geserveerd wordt. Vier gehakt balletjes en drie kleine stukjes vlees voor twee personen. Meerdere malen ben ik in Afghanistan geweest en lokaal gegeten. Daar was het net anders om. Veel vlees op diverse wijze bereid en weinig groenten. Dat kwam volgens onze gastheer daar omdat groenten daar moeilijk te krijgen zijn. jammer dus onanks dat het eten zeer goed was is de prijs van€25,- veel te gezien de kosten van de gebruikte ingredienten.
Lieve gast,

Hartelijk dank voor je review! Echter jammer dat er aantal dingen zijn tegengevallen zoals het beperkte aanbod van vlees en het vreemde antwoord van de gastheer. Echter is het bij ons het concept dat je ten allen tijde bij kunt bestellen indien er een te kort is. Zo willen we namelijk het afval van eten beperken. Ook is Afghani & Zo fusion wat inhoudt dat we niet een traditionele Afghaanse keuken hebben. We zijn vooral gericht op verantwoord en gezonde keuken. De gerechten die wij hebben heeft als basis de Afghaanse keuken met onze eigendaagse twist.

Groet, Team Afghani & Zo
Mieke M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Met oud taxi collega's heerlijk gegeten bij Venus, Mooie zaak, heerlijke sfeer en fijne bediening.
Als dochter van een chefkok, heb ik weer een land kunnen afschrijven op mijn lijstje om alle gerechten uit alle landen eens te proeven, Het was een hele leuke avond en ik heb genoten van het eten, vooral de hete gehakt balletjes ;-) Ik kom zeker nog eens terug Venus.
Groetjes Mieke.
Lisa L.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Mijn vriend en ik zijn na het shoppen heerlijk gaan eten bij Afghani & zo. Ik had nog nooit Afghaans gegeten maar het was super!
Echt een aanrader voor mensen die iets nieuws willen proberen. Er was niks wat ik niet lekker vond.
Juliette D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wat een beleving! Boven verwachting! Het begint al bij de verschillende sfeervolle ruimtes die er zijn. Wij zaten boven op zitkussens aan lage tafeltjes, zo ontzettend sfeervol. Het eten is heerlijk en verrassend. De bediening erg vriendelijk, warm en relaxed. Wij komen zeker terug.
Bedankt!
Mark & Juliette
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Op uitnodiging gegeten in dit tamelijk nieuwe restaurant in Eindhoven. De naam doet vermoeden dat de kok zich laat inspireren door de Afghaanse keuken maar ook de vrijheid neemt om uit andere windstreken invloeden te gebruiken. De inrichting is een mooie mix van modern en traditie en van West en Oost. Wel wat rommelig hier en daar, in het zicht staat een soort stellage met rommeltjes, bestek etc. De keuze is beperkt tot een drie gangenmenu of een tafeltje vol met hapjes. Wij kiezen voor dat laatste. Het eten is goed klaargemaakt, maar ook wat veilig in de smaken. De Afghaanse rijst is mooi droog en smakelijk, het lamsvlees heeft een mooie garing, maar mag wat mij betreft wat kruidiger van smaak. Lekker zijn de aubergines in een romige saus, wellicht het lekkerste van de kleine gerechten. De salade met ijsbergsla valt een beetje uit de toon, past niet zo bij de overige gerechten en voegt ook qua smaak weinig toe. Het erbij geserveerde gehaktballetje is lekker, maar ook wat standaard van smaak. Ook hier zouden juist de typische kruiden uit de streek zo mooi in terug kunnen komen. De bediening is prima, maar wel wat gehaast en kwam wat licht afstandelijk over.

Ik heb er op zich prima gegeten maar van mij had het geheel wel wat avontuurlijker gemogen, iets meer lef in het kruiden, pietsje meer uitgesproken maakt het een nog aantrekkelijkere plek om nogmaals te gaan eten

RoelvdB .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Een aanwinst voor Eindhoven. Afgelopen zaterdag met 4 personen gegeten bij Afghani & Zo en alles klopte. We werden erg gastvrij ontvangen en hebben een aperitief gedronken: erg lekker, goede tip van het personeel. We kozen voor het "tafeltje vol". Verschillende gerechtjes geserveerd met rijst en brood. Het was zalig! Het personeel is heel erg vriendelijk en komt regelmatig vragen of alles naar wens is. Dit kan erg snel irritant worden maar dit was bij Afghani & Zo zeker niet het geval.
Het interieur van het restaurant is erg mooi en ook de muziek was erg leuk.
Een zeer geslaagde avond gehad van begin tot eind. Hopelijk kunnen ze de zeer hoge standaard vasthouden dan komen wij zeker nog eens terug want we hebben genoten.
1 kleine tip: een deurdranger installeren zodat de voordeur automatisch sluit. Wij hebben de deur 6x moeten sluiten omdat iemand deze open liet staan.
Kaily F.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Supergezellige avond gehad en kennis gemaakt met de Afghaanse keuken. Het eten was smaakvol en verrassend en de gastvrouw enthousiast. De passende, sfeervolle ambiance maakt het plaatje af.

Een absolute aanrader!

René & Kaily
Ruud F.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Als je van sfeervol ingerichte familierestaurants houdt, van lekker exotisch eten en een vriendelijke bediening op prijs stelt dan kun je voor al die ingrediënten terecht bij Afghani & Zo in Eindhoven. Hier met twee personen gegeten op een vrijdagavond. Wij hebben genoten van hetgeen we kregen voorgeschoteld en het was bovendien ruim voldoende. Bediening gaf al bij het serveren aan dat als het niet voldoende was het zou worden aangevuld, maar dat bleek niet nodig te zijn.
Er zijn verschillende ruimtes waar je kunt zitten. Als je op tijd reserveert (week van te voren) kun je kiezen welke ruimte je wilt zitten. Zo is er namelijk ook een louncheruimte voor als je niet gewoon op een stoel aan tafel wilt zitten maar onderuit op kussens op de grond. Wij zaten aan een tafel omdat we pas 2 dagen ervoor hadden gereserveerd.
Enige punt van kritiek is dat wij de prijs in verhouding met hetgeen we kregen (hadden tapas menu voor 22,50) ietwat te hoog vonden. Temeer ook omdat het driegangenmenu dan weer 17,50 is.
Je kunt overigens ook alleen maar kiezen tussen of het tapas menu of het driegangenmenu (wijzigt wekelijks). Wel allemaal dagvers wat zeker ook te proeven was.
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Gekozen voor het 'tapas' menu a 22,50. Dan wel eten wat de pot schaft, er werd dus een schaal met verschillende gerechtjes neergezet. Voor 22,50 zou ik wel wat vlees verwachten (misschien verkeerde verwachting..?) maar we kregen veel Groeten, rijst, brood en per persoon 2 gehaktballetjes. De smaak van alle gerechtjes (7 stuks) was prima en ze werden bijgevuld.. Maar 22,50 voor dit, zonder voorgerecht/ nagerecht is in onze ogen een beetje te duur.
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Heerlijk met mijn collega's gegeten in de dit zeer sfeervolle en onderscheidende restaurant op een verrassende locatie net iets buiten alle drukte in het centrum van Eindhoven. De bediening is top en de gerechten worden aangenaam gepresenteerd. Een aanrader als je van pure gerechten houdt, welke met zorg en aandacht worden bereid.
Ook het afhalen is een aanrader, ik ben fan!
Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Super leuk restaurant. Oogt klein van buiten maar verassend groot van binnen! Leuke, modern inrichting met een lounge gedeelte in Afghaanse stijl.

We hadden het tapa's menu, waarbij we een variatie van groenten, vlees, rijst en brood kregen. Ik vond het echt heel lekker.

Bediening was zeer enthousiast en aardig! Ik kom graag een keertje terug!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heel fijn ontvangen en zeer aangenaam verrast door de variëteit aan gerechten! Alles was heerlijk en goed gecombineerd! Het mooie interieur en het vriendelijke personeel maken het plaatje compleet!!
Proefke .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Wat een fijne ervaring is het om hier te gaan eten. De bijzondere gastvrije / persoonlijke benadering is hetgeen wat Afghani & Zo, buiten het lekkere eten, uitzonderlijk maakt. Wij zijn hier gisteren met een gezelschap van 5 mensen gaan eten en wij zijn hier heel erg verrast. Mede door de mooie entourage van het pand en de warme inrichting was het een heerlijke avond. Goede wijn en heerlijk eten. Zeker voor herhaling vatbaar!